Az amerikai tévés reklámpiac meglehetősen eklektikus, bizonyos sorozatok és műsorok az egyik adón többet érknek (mármint reklámszpot-árban mérve) mint máshol, így objektív összehasonlításra nem nagyon van lehetőség, bár az biztos, hogy az American Idolt bárki vetítené, csak kaszálna rajta. A webes sugárzás egyik legnagyobb visszatartó ereje eddig az volt, hogy ugyan lehet reklámokat beszőni az adott epizódok elé, sőt, mág akár közbe is (és letiltani a "tekerő" funkciót), de az ilyen reklámokért elkérhető összegek meg sem közelítették a tévés szpotok árait.
Ez a trend most viszont megfordulni látszik, legalábbis két sorozat epizódjainak esetében mindenképpen: a Simpsons és a CSI a neten többet ér már a reklámozóknak, mint a tévében. A változás oka pofonegyszerű: a Tv.com és a Hulu.com oldalakon látható részeket sok inernetező nézi és keresi, a nézettséget pedig a Nielsen itt is méri, így a Fox és a CBS hiteles adatokkal tudott szolgálni a hirdetőknek. A számok alapján jelenleg egy Simpsons alatt betolt reklám 60 dollárba kerül ezer nézőként, míg a tévében ugyanez az összeg szeptembertől 20-40 dollár között mozog majd.
Még mielőtt diadalittasan csapnánk a levegőbe, azt feltétlenül meg kell jegyezni, hogy egy neten nézhető epizód esetében a Hulu.com-on mindössze 37 másodpercnyi reklámmal lehet számolni, míg a tévében 9 perccel, tehát a nagyobb bevételt még mindig a tévéreklámok jelentik és fogják is egy ideig.
Silent Bob 2009.06.29. 11:40:15