Az amerikai tévés piacot uraló négy nagy network, az ABC, a CBS, a Fox és az NBC fejesei azt sejtették, hogy a nézettségek egész évben tapasztalt csökkenése, ami istenigazából már úgy 20 éve folyamatosan tart, nem lesz túl jó hatással a nyári adatokra, de azt nem hiszem, hogy a nyáron eddig produkált horrorisztikus nézőszámok láttán ne kaptak volna az ezüstvilla felé, hogy tökön szúrják magukat vele.
Jó, a nyár tradicionálisan nem a networkökről szól, ők ilyenkor pihennek, a sorozatok meg forognak (augusztus környékére már mindenki elkezdi a melót), az esti műsor javarésze ismétlés, illetve ilyenkor jönnek a nyári reality-k, amiket ősszel és tavasszal nem mernek ellőni, meg az olyan sorozatok, amik máshová nem férnek be. Az ABC idén nyáron például befejezi az Eli Stone, a Pushing Daisies és a Dirty Sexy Money című sorozatait, letudta már a The Unusals és a Cupid utolsó részeit is, így azt joggal várhatták volna, hogy legalább ezek hozzanak valamit a konyhára.
Nem így történt, a múlt heti Eli Stone 18-49-ben mindössze 625 000 nézőt érdekelt, és a csaorna a heti összesítés után a nyomorultnak is csak a legnagyobb jóindulattal nevezhető 1.1-es 18-49-es ratinggel állt a nézettségi verseny tökutolsó helyén. A többiek sem fogják kitenni az eredményeket a vitrinbe, az NBC 1.3-as, vagy a CBS 1.4-es összesített eredményére nem lehet büszkének lenni.
A kábelcsatornák bezzeg lubickolnak: a Showtime a Weeds-Nurse Jackie párossal teljesít jól, az HBO-n a True Blood 2007 óta nem látott számokat produkál (és a Big Love vagy a Törtetők még nem is tért vissza), a TNT elégedett lehet a Closerrel, az F/X a rescue Me-vel, míg a USA Network a Burn Notice-Royal Pains párosnak köszönhetően egyelőre vezeti a nézettségi versenyt. Ami a konkrét számokat illeti, az orvosos Royal Pains 2.8 millió názőt ültetett a képernyők elé a 18-49-es korosztályban, a Burn Notoce pedig 2.5 milliót. Az inkább az idősekre kihegyezett The Closer 1.7 millióval a harmadik lett múlt héten. A képen a Burn Notice két főszereplője látható.