Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Tv2 a magyar sikereket harsogja

100 csoda

2009. június 24. 11:40 szabóZ 50 komment

Amikor katonák menetelnek kemény arccal, rendezett sorokban a jövőbe tekintve, na az a propaganda. Ha ugyanezek a katonák mosolyogva árva gyerekek buksiját simogatják Balázs Palival a Fókuszban, az viszont már píár.

Mert hát a demokráciához nem illik az üstdob, meg a harsogó manipuláció, celebek kellenek, meg visszafogott optimizmus. Na ezért szaporodtak el mostanában a kereskedelmi adókon a pr-műsorok, amelyek uniós, meg kormányzati pénzből dalolják, hogy országunk él és virul, és szívünk együtt dobban a szebb jövőért.

Csak hát ezzel a mocskos, elaljasult demokráciával az a baj, hogy már senkit nem lelkesít a nemes cél, meg a Rákosi elvtárs koponyáján megcsillanó forradalmi fény, csak a bónusz, meg a cégautó. A pr-műsorokat pedig ugye egyszer már kifizették, így nem kell néző, meg hirdető: gyártsuk le minél olcsóbban, számlázzunk sokat, aztán csináljunk úgy, mintha semmi közünk nem lenne hozzá.

Na, pont ezt a módszert választotta a Tv2, amikor éjfél után új, öt perces műsort indított 100 csoda címen. A Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal pénzén. A Megatáncból nem ismert Piringer Patríciával.

A műsor száz részében száz magyar innovációt, ötletet, találmányt mutatnak be, szavazni is lehet, Piringer Patrícia pedig úgy mosolyog, ahogy eddig csak az RTL Klub Reggelijében volt szokás. Ráadásul hétköznap éjjelente, szélesre húzva, olyan tekintettel, mintha ott bent, az irányító központ mélyén már évek óta loopolva ismétlődne ugyanaz a Best of Madonna-album.

Az első részben egyébként a szennyvíz-feldolgozó biorendszereket mutatták be. Másképpen, egy rakás növényt, férget, meg baktériumot, amikkel a szarból ivóvizet lehet gyártani. Egyáltalán nem unalmas téma, a Discovery ebből tízrészes sorozatot gyártana, leszerződtetnék David Attenborough-t, aki a fekálián csúszkáló csiga fölé hajolva suttogná, hogy mesterséges ökoszisztéma. HD-minőségben, 3D-grafikákkal, stop motionnel, meg szuperközelikkel.

Ehhez képest a Tv2-n Piringer Patrícia egy téglafal előtt fárasztja pár előre megírt kérdéssel a feltalálót, közben unalmas vágóképeket nézhetünk vízben ázó növényekről. Az egyetlen látványelem, hogy az operatőr vadul rángatja a kamerát, mintha ez lenne a Szexi vagy nem a Viván. Öt perc az egész, a forgatás és a vágás sem lehetett sokkal több idő. Szerintem a felvétel legmunkaigényesebb fázisa a számla kiállítása volt. Mi pedig, mindannyian elégedetten fizetünk.

Címkék: politika kritika tv2

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gn · http://www.google.co.hu 2009.06.24. 11:46:31

és valaki a megrendelőnél azt mondta erre, hogy oké, fizetünk érte tizensokmillió forintot!! ez sokkal durvább!

kadar26 2009.06.24. 12:47:11

Én pedig azt gondolom, hogy nem kell mindenben azt keresni, hogy miért is szar ez az ország. Boldogan beszélünk nagy tudósainkról, akik - tisztelet a kivételnek - mind külföldön valósították meg álmaikat. Csak azért, mert itthon pont azzal a nemtudoksemmitdemindenbebelepofázok hozzáállással fogadták őket, ahogy a comment kreálója (írásnak azért nem nevezném). Szerintem el kellene azon gondolkodni, miért van az, hogy nem tudunk büszkék lenni semmire, bárki erőlködik ebben az országban, az csak lenyúlós meg hülye lehet. Miért van éjszaka? Éppenhogy azért, mert senki nem érti, mennyire sok emberhez kellene eljutnia.

Casus Belli 2009.06.24. 12:56:29

Sztem a cikk írója nem a tudósokra nem büszke, hanem erre a fosra, ami bemutatja. Éjfél után.

Az pedig, hogy mikor vetítik, nem azoknak a hibája, akiket egyébként érdekelne.

TFL · http://civilzone.eu 2009.06.24. 12:58:07

A "Magyarországon már csak a bónusz meg a cégautó lelkesít" gondolathoz pontosan illik a poszt hangvétele. És nyilván levonható a következtetés: a posztírót is csak a bónusz meg cégautó (meg tán a mindennek odamondás lehetősége) lelkesíti.

Én szeretném hinni, hogy azért Magyarországon is van, akit nem csak a bónusz meg a cégautó lelkesít, mert ha így van, akkor nagy bajban vagyunk.

Meg szeretném azt hinni, hogy vannak pozitív dolgok is, mondjuk az említett száz találmány, és ha valamely kereskedelmi TV még akár éjfél után is ezek (bármilyen) bemutatására vállalkozik, akkor ennek lehet pozitív üzenete is, és ezt talán meg is lehetne látni.

Lehet azt kritizálni, hogy szarul van megcsinálva (tényleg lehetne sokkal jobb), lehet azon vitatkozni, hogy erre érdemes-e közpénzt áldozni (én speciel erre szívesen adok az adómból, szívesebben mint ezer más baromságra). De azt mondani, hogy szükségtelen, mert minket csak a bónusz meg a cégautó lelkesít, az bűn. A posztíró ezzel szépen hozzájárul ahhoz, hogy egyre több embert csak ezek lelkesítsenek, hogy minél többen csak negatívumokat lássanak. És leszarja jobb érzésű olvasóit, akiket azért más is lelkesít...

RobinGood 2009.06.24. 12:59:08

@kadar26: ja a nagy TV2-es küldetés tudat egészen az éjjeli műsorsávig küldte a nem lenyúlásból gyártott cuccost

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.06.24. 13:00:00

A második blokk micsoda? Ő is a műsorvezető mici? Ha igen, akkor kinek nyilatkozik és milyen minőségében? Miért nincs kiírva a neve? Ha nem egy riporternek nyilatkozik, hanem a nézőkhöz beszél, akkor miért nem néz a kamerába?

Egyébként a hülye rángatós képektől én is megőrülök. Ismeretlenül is megvédeném az operatőrt: ő csak az ítélet végrehajtója. A "rángassuk a kamerát olyan emtívívsen!" koncepció inkább valami félekegyelmű rendező vagy központo főokos agyából szokott kipattanni. Többnyire akkor, ha semmi más ötlete nincs.

Sikamlós Jim DiGriz 2009.06.24. 13:08:00

@TFL: Hogy tanultál meg úgy írni, hogy nem tudsz olvasni?

marcona 2009.06.24. 13:12:22

Az író nem a tudósokat utálja, hanem épp az ő tiszteletüket, stb. kéri számon a csatornán. Nem ő szerinte érdekli a népet csak a bónusz meg a cégautó, hanem ő szerinte csak ez érdekli a csatornát. Szövegértés! Á...

chico 2009.06.24. 13:13:17

Ennél már csak az az ugyancsak uniós pénzből szánalmasabb, és igénytelenebb és összegányoltabb, ami az UMVP-s, NFT-ts fejlesztéseket, kerékpárutakat, óvodákat, stb. próbálja bemutatni. Megaszar. Ráadásul a múltkor az egyik fejlesztésről nyilatkozó projektgazdát egy reklámszínész csaj alakította.

Pedig még tényleg lehetne érdekes is, ha esetleg nem csak a kapott milliókra kérdeznének rá a fejlesztőktől, hanem esetleg arra is, hogy a megvalósítás során milyen problémákkal találkoztak, mi tetszett az egész folyamatban, miért azt és úgy fejlesztettek, hosszú távon milyen haszna lesz a közösségnek, vagy a cégnek abból a fejlesztésből. Én szívesen hallanám. De hát a naccerű tévések arra nem veszik a fáradtságot, hogy a nyilatkozót valóban beszéltessék, és megszabadítsák az álhivatalos beszédstíltől. Egyáltalán, lehetne vmi információtartalma is. A legalapvetőbb, hogy legalább nagyjából mondják már a szegény, országát nem ismerő népnek, hogy kb. melyik megyében járnak.

meg a lóarcú műsorvezetőtől is megszabadulhatnának, mert szemmel láthatóan nem tud mit kezdeni azzal, hogy kiszakítva a saját közegéből most nem PRcsinálmány nullkategóriás celebekkel kell érintkeznie, hanem A HÉTKÖZNAPI EMBERREL kellene riportfélét csinálnia.

marcona 2009.06.24. 13:13:38

Őszerintét meg lehet, egybeírják, jó.

chico 2009.06.24. 13:17:17

Hoppá. Elnézést, az első mondatból kimaradt pár szó, most így visszaolvasva látszik.

Helyesen:

Ennél már csak az az ugyancsak uniós pénzből gyártott műsor szánalmasabb, igénytelenebb és összegányoltabb, ami az UMFT-s, NFT-ts fejlesztéseket, kerékpárutakat, óvodákat, stb. próbálja bemutatni.

Elnézést a bénázásért, de annak a műsornak a gondolatától is annyira felhúzom magam, hogy már-már az íráskészségemet veszélyezteti. :(

szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.06.24. 13:27:24

Tényleg furcsa, hogy valaki azt hiszi, hogy a tudósokkal és a feltalálókkal lenne bajom. Sőt még a közpénz ilyen célra elköltése ellen sem keltem ki. Egyszerűen ez így értelmetlen, és némiképp megalázó a feltalálók számára.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.06.24. 13:31:01

eszem megáll, tányleg ennyien nem tudnak olvasni ebben az országban?

homár molla 2009.06.24. 13:31:09

A TV2 egy olyan témáról készített fos, érdektelen és semmitmondó műsort használhatatlan időpontban és terjedelemben, ami egyébként jóval nagyobb figyelmet érdemelne. Ezt (vélhetőleg nagy mennyiségű) közpénzből finanszírozták. Jobb helyeken ez nem így megy.

debilek kedvéért összefoglalva erről szól szabóZ posztja.

most akkor jöhetnek azok, akiknek 9 éve nincs tévéjük, és ezt szeretnék kommentben elmondani. utánuk azok következnek, akik szerint szabóZ az rtl klubtól kapja a fizetését és a kurvákat. akik nem értik, hogy szabóZ minek nézi meg a műsort, ha szar, miközben akár bármikor el is kapcsolhatna valami jóra, folyamatosan kifejthetik véleményüket. legvégül azokat kérnénk, akik szerint feliratosan sokkal jobb lenne, mint szinkronosan. köszönjük.

Sikamlós Jim DiGriz 2009.06.24. 13:37:22

@homár molla: azt kihagytad, hogy 'hogy kerülhet egy ilyen cikk Index-címlapra, soha többé nem olvasok Indexet', egyébként tökéletes :D

pizsama 2009.06.24. 13:39:48

@sixx:
Tényleg! Úgyhogy Bagó Ákos az írásfejlesztő toll után kifejlesztheti a szövegértelmezésfejlesztő szemüveget!

widor844 2009.06.24. 13:42:59

Ez tényleg vicc. Kadar az élő példája a mai oktatási rendszer végtermékének. Egyszerűen nem tudja értelmezni, amit leírtak.

Azért talán így megérti: a cikk írója csak a TV2-t kritizálta, s nem a tudósokat, feltalálókat. Egyébként hozzáteszem, ez nem jó gondolatmenet, nem a TV2 a hibás. Azt tudjuk, hogy ők csak pénzéhes erkölcstelen, minden morál nélküli homo sapiensek. Ennyi. Aki erről tehet, az a megrendelő/támogató hivatal. Akik szerint ez így rendben van, s átutalják az összeget.

Na de ne legyünk naivak. Ez egy jól kipróbált módszere annak, hogy hogyan pénzeljünk politikailag nekünk korrekt médiumokat nem hivatalosan. Szerintetek a Hócipő miből él...?

en-gé · http://aapp.blog.hu 2009.06.24. 13:58:34

Fém tejszínhab? Jól értettem? :D

TFL · http://civilzone.eu 2009.06.24. 14:05:40

@szabóZ: ha én nem tudok olvasni, tessék nekem megmutatni azt a mondatot, amelyben pl. valahol elrejtve az áll, hogy jó dolog a találmány, jó fejek a tudósok, jó dolog, hogy erről nagy nézettségű TV-ben műsor készül, csak a TV2 szarul csinálta meg - mert ha van ilyen, mea culpa. Nem kell szó szerint, de legalább hátha el van rejtve a sorok között, csak én nem látom, hallom. Én csak egy olyan részt találtam, ahol az van, hogy a Discovery jobban megcsinálta volna, de ez mondjuk nemigen releváns ebből a szempontból, mert a Discovery erről szól. Azt nem tom, hogy bármely kereskedelmi TV-ben a világon egy ilyen műsorra több idő jut-e - vagy igen?

Ha nem tudok olvasni tessék nekem valahogy megcáfolni, hogy a "cégautó és bónusz motivál" gondolat nem azt jelenti, hogy ezen hülyéknek nem érdemes egyáltalán ilyen műsort csinálni. Vagy egyáltalán kijelenteni, hogy a posztban nincs olyan gondolat, amely szerint egy ilyen műsor fölösleges - ez is sokat javítana az én szövegértésemen.

Ha nem tudok olvasni, és tényleg nem a közpénz efféle elköltése ellen tetszett kikelni, akkor tessék nekem valahogy elmondani, hogy a "meg kormányzati pénzből dalolják, hogy országunk él és virul, és szívünk együtt dobban a szebb jövőért" szerű mondatok, vagy a poszt utolsó bekezdése és utolsó mondata mire utalnak, ha nem a közpénz efféle elköltése ellen való kikelésre.

Amúgy amit a videó mutat, abból nem derül ki, hogy jó vagy szar lesz a műsor, bár valóban, az én ízlésem szerint se ez a jó irány - de a kritikával talán mégis értelmes lenne megvárni, amíg a műsor lemegy.
Előre is köszönöm a szövegértési segítséget.

További pozítív hangulatú jó napot!

TFL · http://civilzone.eu 2009.06.24. 14:06:35

@Jim DiGriz: biztos úgy, hogy én vagyok az egyik csoda a 100 közül, írni tudok, olvasni nem

trixilw 2009.06.24. 14:19:57

@homár molla: Pontosan, korrektül összefoglalva a blog eddigi kommentlényege. Respekt!

metmet 2009.06.24. 14:21:23

Az innováció fontos téma, a jövőnk szempontjából a legfontosabb. De ez a műsor nem az innovációról szól, nem a tudományról szól. Hanem arról, hogy az innováció szó meglobogtatásával hogyan lehet közpénzeket ellopni és tökértelmetlenül silányságra elkölteni. Az NKTH egyébként számos, hasonlóan értelmetlen médiaprojektet támogat. Ez haverizmus, nem más. Elég megnézni a listájukat.

metamorph 2009.06.24. 14:24:08

ezt a filmet mi csináljuk.
akinek nem tetszik, lehet nézni az rtl-t.

v2peti 2009.06.24. 14:30:29

A Spektrumon kéne bemutatni, ott mehetne nappal is.

marcona 2009.06.24. 14:41:01

@TFL:
Csak egyik kérdésedre reflektálnék, mert már kihívásnak tekintem, h segítselek:)
"Ha nem tudok olvasni tessék nekem valahogy megcáfolni, hogy a "cégautó és bónusz motivál" gondolat nem azt jelenti, hogy ezen hülyéknek nem érdemes egyáltalán ilyen műsort csinálni." - írtad. Na most a poszt elejétől amolyan irónikus, parodisztikus, stb. stílusban ír a szerző; nem saját véleményét, hanem ahogy szte a csatornánál látják a dolgokat. Erre legkésőbb akkor rájöhetsz, mikor ezt olvasod: "A pr-műsorokat pedig ugye egyszer már kifizették, így nem kell néző, meg hirdető: gyártsuk le minél olcsóbban, számlázzunk sokat, aztán csináljunk úgy, mintha semmi közünk nem lenne hozzá." Itt árulkodó lehet a többes szám, első személy. Persze értem, nem állt ott az első sorban, h "Így gondolják a csatornánál:"...

petteri57 2009.06.24. 14:44:37

Sajnos a magyar kutatás-fejlesztésnek az egyik legnagyobb gondja, hogy nincs hol bemutatni a valós eredményeket. A TV2 felvállalta (sok közpénzért), de így sem jut el az emberekhez a rosszul megválasztott adásidő és a szerencsétlen (meglátom és kikapcsolom)kevéssé hozzáértő riporter miatt. (off: Húsz évvel ezelőtt ha a riporter nem bírt egyenesen megállni a kamera előtt, kirúgták a tévétől). A tudósok, mérnökök és fejlesztők, valamint a találmányok megérdemelnék, hogy nagy nézettségű műsoridőben is láthassuk őket, ha csak 2 vagy 5 percre is.

maydayray 2009.06.24. 14:47:42

stop motion? ez így egy létező kifejezés? nem slow motion akart ez lenni?

szarfej 2009.06.24. 14:51:25

nem is olvasom végig mert aki ezt írja, hogy:"simogatják Balázs Palival a Fókuszban, az viszont már píár" az baromira nem ért a tévézéshez. a többi lehet, h érdekes, de addig nem jutottam el

marcona 2009.06.24. 14:53:18

A nem is olvasom végig, az beleillik a 9 éve nincs tévém kategóriájába, v újat érdemel?:)
Szvsz amúgy nem azért "kell" fikázni a műsort, és nem elismerni a szándékot, mert gyenge, s nem is azért, mert szerencsétlen időben van - hanem h azért gyenge, mert nem szántak rá időt, engeriát tisztességgel, s azért van rossz időben, mert nem akarták olyan időbpontba rakni, ahol nézik is. Hisz ez egy valahol profi csatorna, nagyon jól tudják, hogyan lehetne kicsit is jobb műsort csinálni belőle, s hogy mikorra rakva lehetne nagyobb közönséget szerezni neki - következésképp szándékosan állítják ilyen alacsonyra a mércét, ami már nem hiba, hanem bűn, stb, stb.

TFL · http://civilzone.eu 2009.06.24. 14:53:19

@marcona: marcona úr (vagy hölgy), hálásan köszönöm a szövegértési segítséget, értékelem, és valóban új szempontot villantott fel szöveg-nem-értő szemeim előtt, miszerint a műsor fölöslegessége valójában nem a szerző, hanem a TV csatorna véleménye. Biztos ezért adta ezt a címet is a műnek.

Amúgy az említett mondat valóban a TV csatornára vonatkozik, ebben én is biztos vagyok.

De télleg köszönöm.

szarfej 2009.06.24. 14:57:07

áááá nem is nézem meg és el sem olvasom és van tévém és nézem. én is utálom az olyanokat akik mindent fikáznak a kommentekben, de itt most a cikkben fikáznak mindent.

marcona 2009.06.24. 15:02:56

Talán mert se szándék, se eredmény frontján nem lát dícséretre méltót.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2009.06.24. 15:22:13

Most kérdem én, hogy a két harcban álló (TV2, RTLKlub)csatornának egyáltalán van-e olyan műsora, amely a környezetszennyezéssel, egyáltalán a környezettel foglalkozna? Vagy van-é ismeretterjesztő műsora valamelyik, mely a gyerekeket nevelhetné, szoktathatná a környezet védelemre?

Még hétvégenként reggel is a csihi-puhi rajzfilmeket nyomatják. Gratulálok.

Bár a heti és hétvégi többi műsoraik sem érnek egy kalap szaharádét sem.
Sok kivénhedt dirr-durr sorozat mellett, hétvégén szánják rá magukat egy-két nagy filmre, igaz azokat is már ezerszer ismétlik. (SSI, SCI, mittudoménmilyen..I, egy darabot nem láttunk belőle, s ígérhetem, hogy nem is fogunk, nincs rá igény, legalábbis nálunk)

Magam részéről nem csak hogy éjfélkor nem nézem ezen két adó egyikét sem, hanem már hosszú idő óta mindkettőt teljesen kihagytam a bőséges választékból, ami szerencsére a rendelkezésünkre áll.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2009.06.24. 15:26:54

Én azt nem értem, miért kellet az interjúkat egy stúdióba felvenni?

Persze gondolom,hogy vannak találmányok amiket stúdióban lehet csak bemutatni, de például a szennyvíztisztítós beszélgetést lehetett volna a helyszínen is végezni és nem csak két 1/4-es képernyőn látni belőle részleteket.

Piros pont a produkciónak hogy legalább mutatnak olyan magyar fejlesztőket, kutatókat akik foglalkoztak valami egyedivel.

Bár ugyanebből műsorból tudom meg hogy pl. George Clooney is tart a birtokán mangalicákat.

Eddigi részek:
webcast.tv2.hu/100csoda/

Pikk Dáma ♠ 2009.06.24. 15:36:54

ez ugyanaz a P. Patrícia, aki a Ludwig Múzeum sajtósa? bár ilyen névvel nyilván ugyanaz.:)
szerintem ő egyáltalán nem gáz, bár csak a promót néztem meg itt.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.06.24. 15:52:58

ja, aTV2 már a Jóan-Rossszban utlfilm ügyben is megmutatt, mi a fontos neki...

kammerer 2009.06.24. 19:32:48

SzabóZ "vitaindítója" jó szöveg, teljesen egyetértek vele. Úgy lenne persze az igazi, ha tudnánk, hogy mennyi közpénzt öltek bele ebbe a gagyi lenyúlásba.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.24. 20:07:57

@trixilw: Ezzel maximálisan egyet értek.
@sixx: Ki mondta, hogy nem tudnak olvasni, egyszerűen továbblapozták a cikket, mert az érdektelen, és rögtön a hozzászólások részhez léptek, hogy jól beszólhassanak. Ha SzabóZ van a fejlécen, akkor ez a jellemző magatartás.

Amúgy ez most egy jól sikerült cikk volt tőle, egyet értek, különösen a Discovery-s bekezdéssel: Elszalasztott lehetőség (no persze nem a TV2-részére). Adták volna a támogatást, az MTVnek (pl, Deltában akár tematikus adásokban is kivesézhették voln az adott találmányokat), vagy a Duna TV-nek, esetleg a Spektrumnak. Azon úgyis ritkán vagy magyar doku :-(

tig 2009.06.24. 23:17:20

kammerer: itt olvastam valahol, hogy 15 milliót kapott a kft. Nem a tv2, hanem a műsorgyártó kft.

_nyuszi_ 2009.06.24. 23:30:48

akkor nézd az RTL-t bazmeg. az sokkal jobb. mindig is jobb volt. és (éssel nem kezdünk mondatot)mindig is jobb lesz.
és csontig benyalnak, valszeg. és az jó lesz.

Ajtony 2009.06.25. 07:51:36

Van három, véleményem szerint minőségi közszolgálati műsorokat gyártó adónk. Természetesen nem azokkal készíttetik, hanem a gagyigyártó csak profittal foglalkozó kertv-vel.
Szerintem hasonló a helyzet, mint a meghosszabbított sugárzási engedéllyel. Kell a lojalitás tavaszra.

balfék 2009.06.25. 08:17:42

Ez egyszerűen fikázásba bújtatott reklám a tv2-nek.

gunga 2009.06.25. 08:29:38

Azért az tényleg elég szar, hogy ha valamire büszkék lehetünk (lehetnénk, ha tudnánk róla), akkor azt sem képesek olyan módon bemutatni, hogy érezhető legyen az ötlet, megoldás stb haszna, jelentősége.
Szerintem teljesen igaza van a posztírónak, hogy ebből egy külföldön egy komoly bemutatót csináltak volna - ha már egyszer be akarják mutatni.
Sajnos mindenhol a bulvár, a gagyi a menő, azt könnyen megértik az emberek, az őjságok is színes címeket tudnak gyártani hozzá.
Azoknak, akik a féligazságoknon túl is érdeklődnek egy-egy témában, vagy szeretnék egy-egy megoldásnak a lényegét is kicsit megérteni, hát azoknak nem sok műsor terem magyar csatornákon - leglábbis magyar készítésű műsorban.
És ez azér elég szomorú...

lobotómia 2009.06.25. 09:02:28

Én kétszer is elolvastam, nehogy vád érjen, hogy diszlexiás, diszgráfiás funkcionális analfabéta vagyok. Ráadásul megnéztem a stop motiont is, hogy tudjam mi az, mert olyan sötét vagyok, hogy még ezt se tudom. Valamint megnéztem a szennyvíztisztítós részt, hogy legalább képben legyek, mit is kritizálunk.
Szóval itt egy műsör arról, hogy milyen kreatívak, innovatívak a magyarok. Mennyi jó dolog van Mo.-on kifejlesztve, de senki rá se szarik, mert ezek a találmányok, (legalábbis az amelyiket én láttam)túl normálisak, túl egyszerűek, ezért is olyan érthetetlenek, nyilván.
A Tv2 teljesen helyesen felkarolja ezeket a találmányokat, amennyiben ez volt a szándéka. De milyen az amikor a végén bemondja, hogy ha önöknek ez a feltaláló tetszett a legjobban szavazzon! És a népek otthon, éjfélkor majd szavazni fognak a feltalálóra. Nem a találmányára, nem. Az arcra. Aki feltalálta az egykerekű biciklit - újra. Mert a riporterrel (az újrahasznosított megatáncossal - lám, milyen költségkímélő megoldás) együtt elfoglalja a háromnegyednyi képernyőt, míg mi apró kis vágóképekben látunk pár akváriumban gyökerét rothasztó növényt. Nem fordítva kellene csinálni? Rohadó növényeket mindenki látott már a vázájában, ja annak nincs gyökere, jó akkor a Dunában. Kis képkockában meg jöhet a magyarázó fej. Nulla riporter. Mondja meg a fej, miért rá kell szavazni. Ja, kell valami celeb...
Amúgy ha már kellett egy keleb, miért nem próbálkoztak olyannal, akit ismerünk, nem? Elvihetné a hátán (arcán) ezt a kis cuccot? A BBC-nél miért teszik oda Michael Palint? (Palin's Travel), konzervatív utazós műsor megspékelve némi Monthy Piton darabkával, ettől lesz érdekes, mert amúgy tevéket már láttunk imitt-amott. De vissza a mi kis szánalmas valóságunkhoz. Felháborító, hogy csak ennyi közpénzt kaptak. Hogy lehet ennyi pénzből kihozni egy ilyen színvonalú és ekkora horderejű remekművet. Muszáj emelt díjas sms-ekkel kipótolni a műsor költségvetését, hogy legalább elérje a nullszaldót! Tv2 harsog az innovációról, de sajna nekik nem futotta egy innovatőr (sic!) feltalálóra sem. De akárhogy is van megírva a poszt egyetértek: "gyártsuk le minél olcsóbban, számlázzunk sokat, aztán csináljunk úgy, mintha semmi közünk nem lenne hozzá." Ezért van üres téglafal háttérnek, nyilván tapéta, így még elidegenítőbb hatású, feltehetőleg valamelyik szemétgyűjtési akcióból ríszájklingolták, persze tiszta egy merő jófejségből, újrahasznosított megatáncossal... Most ezek után elárulom, örülök, hogy ismétlik a 24-et, mert anno lemaradtam róla. Szerintem jobb egy jó filmen elaludni, mint egy rángógörcsöt kapott operatőr által felvett csöpögő innováción, ahol az elején a közepén a végén mind az 5 percben elmondják szavazzon sms-ben, ki az ön kedvenc feltalálója. Hát a Tv2, jó éjszakát. Ja, és lehet, hogy új keleb születik! Csak várjuk ki a 100. adást. Utána szeptembertől majd nézünk nagyokat, ki a fene az a Mokkában ott az Azurák mellett, öcsém?

szarfej 2009.06.25. 15:58:28

bulvár nem egyenlő gagyi! aki szerint egyenlő az gagyi
süti beállítások módosítása