Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Sorozatzáró: Terminator - The Sarah Connor Chronicles s2

Sorozatzáró

2009. június 03. 11:00 sixx 32 komment

Kár, nagy kár, hogy a címben szereplő tag nem simán évadzáró lett, éljen nemi életet a keresztanyjával a Fox illetékese, akinek mindezt köszönhetjük. A nézettségi adatokat és a sorozat állítólagosan magas költségvetését elnézve persze nem csoda a kasza, hanem logikus következmény, a tévébiznisz is pont olyan, mint a többi: ha nem termelsz hasznot, kivágnak a francba. Arról persze lehetne vitatkozni, hogy ha a TSCC jobban teljesített, mint a Dollhouse, miért mégis Joss Whedon sorozata kapta meg a túlélési esélyt, de minek.

Posztunk lényege amúgy sem a Dollhouse vagy a Fox ekézése lenne, hanem a távozó sorozat értékelése, különös tekintettel az arconcsapós fináléra, amiről eleve megmondták a készítők, hogy egy teljesen új fejezetet fog nyitni a Terminator-univerzumban. Igazuk lett, de rohadtul sajnálom, hogy ez a lépést nem az évad közepén húzták meg, akkor, amikor egymást követték az olyan epizódok, melyekből jó, ha momentumokra emlékszem most vissza, mert annyira unalmasak voltak.

A Terminator TSCC vesztét az okozta, hogy egy nagyszerű alapötletre építve nem tudott igazán lelkes rajongótábort kiépíteni magának. A Terminator-fanatikusok, a kánon elkötelezett hívei a pilot után kaszálták, mondván ez egy baromság, a filmekben lefektetett idővonalaktól ennyire eltérni nem lehet - és akkor még fogalmuk sem volt, hogy mi következik a második évadban. (Az idővonalakról mellesleg itt van egy nagyszerű, de spoileres ábra, mármint azoknak az, akik még nem látták a Terminator4-et, szóval óvatosan a klikkolással.)

Akiket csak maga a történet érdekelt, nem nagyon csalódtak, mert szerintem ez a sztori igenis megáll a maga lábán, és ugyan egy baszott nagy huszárvágással, de a második évad végére odakanyarodik a T1-T2 eseményeihez is, igaz, kell hozzá egy adag jóindulat, hogy odatömködjük az új John Connort ezekbe ez eseményekbe, de hát istenkém, a T3 eseményeit a sorozat és maga a franchise is leszarja, akkor meg miért ne? A TSCC-t az alapmotívumokok kívül nem szabad a kánon részének tekinteni (habár az alapduóban is vannak faszságok, mint minden időutazásos sorozatban), hanem csak annak alapján kell és lehet megítélni, amit a két évad alatt láttunk a történetből.

A záróepizódok nem mellesleg nemcsak az évad, de a sorozat történetének legjobban sikerült darabjai voltak, érintve az első, originál Terminátor sorsát (John Henry), bizonyos szempontból választ kaptunk a T-1000 szerepére, akit minden bizonnyal John Connor saját maga küldött vissza a jövőből, és ezért küzdött a Skynet ellen, megtudtuk Jesse szerepét, és az utolsó katartikus jelenetsorban visszatérő elemként megjelent az önfeláldozás is, John Henry fejében tovább él Cameron. John Connor a jövőbe kerülve pedig arra kell, hogy rádöbbenjen, hogy a neve semmit nem mond az ellenállásnak, nem ő a Messiás, mert elugrott, kérem szépen, és így nem nőtt fel, nem élte át az Ítletnapot és nem állt az ellenállás élére sem.

A kérdés, hogy ez mindig is így volt-e (visszautalva a T1-T2 történetére) akadémikus, mert az önbeváltó prófécia is olyan elem, amivel a franchise előszeretettel élt, Reese visszajön, hogy megvédje, majd megdugja Sarah Connort, hogy az majd egy fiút szüljön, és ő visszaküldje Reese-t, hogy... Teccik érteni, igaz? A TSCC a második évad közepére kapott annyira lábra, hogy a történetetek egyre érdekesebbé válhattak, sajnos előtte az írók túl sokat töltöttek a karakterépítéssel és látszólag felesleges mellékszálakkal, melyeket ha ügyesebbek, két-három rész alatt letudhattunk volna, és nem kellett volna 10 részen át nézni a John-Riley kínlódást.

A színészek közül kiemelkedik Lena Headey, aki nekem legalább olyan jó Sarah Connor volt, mint Laura Linda Hamilton, és Brian Austin Green a nagybácsi Reese szerepében, no meg Garret Dillahunt mint John Henry és a Garbage-énekes Shirley Manson sem vallott szégyent. Summer Glau szép, atletikus és badass, ezt eddig is tudtuk (Firefly, Serenity), a merev Terminátort jól hozta, bár különösebb színészi játékot ez nem igényelt érzésem szerint. A megvalósításra tévés szinten nem lehetett panaszunk, bár több akciót el bírtam volna viselni, viszont a trükkök zabálják a pénzt, az meg nem nagyon volt a sorozatra.

Őszintén sajnálom, hogy nem folytatódik a sztori, mert volt benne kiaknázatlan lehetőség bőven, kezdve a jelenben ragadt Sarah Connorral és folytatva a jövőben bujkáló Cameron-chipes John Henry-vel. Amit cserébe kaptunk, az egy igazi vaddöfakkos finálé, az idei termésből talán a legjobb, amiért igazán hálásak lehetünk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enavantdada 2009.06.03. 11:12:16

sixx,jobb a 2. évad mint az első?Az 1. évad felénél tartok,finoman szólva is vegyeses az érzéseim.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.06.03. 11:12:33

"aki nekem legalább olyan jó Sarah Connor volt, mint Laura Hamilton"

Linda Hamilton

báró Csekonics 2009.06.03. 11:23:14

Linda Hamilton, de szerintem néhol még jobb is volt.
2. évad egyértelműen jobb - bár picit jobban kibonthattak volna egy-két dolgot, pl. hogy mi is zajlik Cameron pici fejében (chipjében)

rockjano 2009.06.03. 11:47:46

Cameron nekem nagyon bejött :-)) minden téren

Lehet hogy gép-fetisiszta vagyok???

R01 2009.06.03. 11:54:29

Néhol kicsit nehéz követni, hogy akkor most mi is van, de szerintem jó sorozat volt. Érdemes megnézni.

dzsedi 2009.06.03. 12:03:51

az még mindíg nem derült ki számomra, hogy lehet-e terminátor lánnyl dugni. :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.03. 12:09:31

A második évad első fele szerintem rosszabb, mint az első évad, de a végére nagyon feljött az egész. Zseniális volt Reese kiírása, a befejezés meg nagyon durva.

rockjano 2009.06.03. 12:10:22

@dzsedi:

" lehet-e terminátor lánnyal dugni. :)"

pedig ez volt a sorozat központi kérdése :-)))
(csak nehogy nagyon lendületbe jöjjön)

Gabbesz 2009.06.03. 12:15:34

Nem értem minek szól ennyi cikk erről a szarról. Ez kb. a harmadik, amit látok. Annak idején T rajongóként én is megnéztem az 1. epizódot a RTL-n, aztán köszönöm szépen elég volt. Annyira nagy nulla volt, hogy azt már csak egy matematikaprofesszor tudná ábrázolni. Minek csináltak belőle egyáltalán 2. évadot?

Gabbesz 2009.06.03. 12:16:38

@dzsedi: Biztos lehet, csak vigyázz, nehogy az legyen a ceruzahegyező, mint a régi viccben! :)

báró Csekonics 2009.06.03. 12:16:44

@rockjano: persze hogy lehet.
Ld. Tardai történetek blog - 'szopórobotra alapozott kiscsaj' kifejezése.
Van olyan modell (T-XXX) ami kifejezetten erre lett kitalálva :-D
Csak vigyázz, ha fogaz.

báró Csekonics 2009.06.03. 12:17:28

bár lehet hogy az Izom Tibi bá írta?

sixx · http://comment.blog.hu 2009.06.03. 12:18:17

@Gabbesz: azért, mert nem a te véleményedre adnak?

báró Csekonics 2009.06.03. 12:19:03

@Gabbesz: pont erről volt szó múltkor valamelyik postban, hogy aki csak a retekklubbon látta az első részt, azt is retekk. szinkronnal, az inkább nézzen meg még pár részt.

minifik 2009.06.03. 12:19:28

majdnem megdugja de valami érhetetlen tapizásá fajult a dolog...
valaki vágja mit és miért mutatott meg valamit a melle alatt???

a mákos Derek meg a Megan Foxot blokkolgatja a valóságban.... faszomat:)

J. McClane 2009.06.03. 12:25:31

Néhány szál, amire nagy hangsúlyt fektettek egyszercsak végetért.
Most vagy én aludtam el, de a HK vadászgép mie kellet? Hogy berepüljön a házba? A gépek szövetségesei a Kaliba kaphatott volna nagyobb hátteret. Igazán azt látom, hogy elbénázták a két évet, és kb a felében volt értelmes dolog, a többi szócséplés.

minifik 2009.06.03. 12:28:27

azt olvastam 1 hónapja se, hogy a Sc-Fi csatornára költözik az új évad..a 3.

iparági blogon olvastam és lehet, hogy csak véleményeket tesztelték az "álhírrel"

koschwarz 2009.06.03. 12:39:55

érdekes, én nem cliffhengerként éltem meg a sorozat végét, hanem egy frappáns lezárásnak - a T4 történetének ismeretében is.

tehát john connor a háború elején még egy senki, aki fokozatosan kerül a vezetői székbe. magát az ítéletnapját nem élte meg, de mégis többet tud a gépekről mint bárki más. jól ismeri a reese testvéreket, nyilván könnyen a "barátjukká", vagy legjobb bajtársukká tud majd válni, és hamar megmutathatja a tudását, stb. stb.

==T== 2009.06.03. 12:49:32

Az utolsó részek jók voltak, de az eleje eléggé össze-vissza csapongó.

Lasombra 2009.06.03. 13:28:42

hja, kicsit több volt benne a filler, mint szerettem volna, de végül csak lett belőle vmi.

Derek sorsa tényleg vagány húzás volt, hollywoodtól szokatlan az ilyesmi. inkább az ellenkezője jellemző... spoilermentesen nem tudom értelmesen megfogalmazni... á, leszarom, szóval inkább kímélik a karaktereket, mint a hímestojást, meg a csodálatos visszatérések a jellemzőbbek (Prison Break sorozatzáró valaki?), és nem az ilyen drasztikus eltávok.

az uccsó rész nagyon jól sikerült.

Summer Glau meg nem igazán érezte jól magát a bőrében, ő sztem ígyis-úgyis ment volna.

Shirley Mansonnak meg menő az akcentusa. :)

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2009.06.03. 13:57:36

@minifik: nem költözik semmi sehova, a Sci Finek drága lenne ez a sorozat. Egy fejes mondta twitteren.

báró Csekonics 2009.06.03. 14:06:14

ja, ha tényleg menne valahol tovább, akkor nem lenne tele a net mindenféle petíciókkal...
Meg valszeg Summer kisasszony sem igazolt volna át a Dollhouse-ba.

guy 2009.06.03. 14:08:25

Szerintem meg a második évad olyan iszonyatosan gyenge lett, hogy két-három részén egyszerűen elaludtam. Az emberiség megmentőjévé egy sírós kisfiút avattak, aki gondolkodott ahelyett, hogy gerincre vágta volna a csajt már az elején. Hát ha ilyen vezérünk lenne a gépek elleni harcban, az emberiség az első öt percben kipusztulna, szóval nem volt hiteles. Mindenki isteníti az első két filmet, de az nem a béna "nincs végzet, csak ha magad is bevégzed" (vagy ilyesmi) gondolkodós hülyeség miatt lett sikeres, hanem mert kamionnal belerohantak egy vasüzembe, meg mert préssel összenyomták svarci fejét. Aki mást mond, annak igaza van, de abból a kevés emberből meg nem lehet eltartani egy nagy költségvetésű sorozatot.

ac3^BB 2009.06.03. 14:27:12

Mar az elso resz utan cancel kellett volna, a forgatokonyvirokat meg felhuzni az elso fara......sajnos ez van

jo.e 2009.06.03. 14:42:10

Én nagyon sajnálom, hogy vége lett. Ráadásul télleg' a legjobb lehetőséget nem kiaknázva... Jó kis sorozat volt ez.

Leadfoot 2009.06.03. 14:50:10

Az első rész után tul.képp csak egy véletlennek volt köszönhető, hogy megnéztem a másodikat is (ugyanis mikor ment a tévében, éppen unatkoztam :-D).

Engem ugyanis eléggé idegesít ez az időben össze-vissza utazós dolog (már ami a T-1-2-3-ban lévőn túl van - a T4-et még nem láttam).

Egyébként szinte mindenben egyetértek sixx-szel. Az alap sztori nem rossz, a színészek jók (Lena Headley sokkal Sarah Connorabb Linda Hamiltonnál), és alapvetően 1-2 idegesítő dologgal kúrták el az egészet:
Az első szezonban túl sok a mellékszál, és folyamatosan csak nyitják őket, le pedig nem zárják. Ezáltal szerintem a készítők egy olyan mellékszál-spirálba kerültek, amiből nehéz volt jól kijönni. A végére nyitva is maradt egy csomó dolog...

A második szezonban meg egy olyan nyavalygó, picsogó Connor-klánt kaptunk (amihez kiválóan asszisztáltak a mellékszereplők - pl. Riley), amitől minden épeszű embernek (de legalábbis Terminátor-rajongónak) felfordult a gyomra. A T-1-2-3 pörgős cselekménye után azt nézni hosszú részeken keresztül, hogy alakul Sarah és John kapcsolata, meg ahogy utóbbi pszichológushoz jár, és vívódik, bízzon-e egy gépben... hát, ez a kemény, nem a faláb.

Egy dologban nem értek egyet: a záróepizód szerintem egy zavaros, erőltetett katyvasz, amire nagyon rányomta a bélyegét, hogy érett a kasza, de még nem volt biztos, így benne kellett hagyni a folytatás lehetőségét is.

ergẹrberger 2009.06.03. 16:03:45

@dzsedi: "az még mindíg nem derült ki számomra, hogy lehet-e terminátor lánnyl dugni. :)"

lehet, csak nagyon kell akarni.

Dark Wolf 2009.06.03. 17:12:04

Már kifejtettem párszor, hogy szerintem jó befejezés volt az utolsó rész a sorozatnak. Ebből a húzásból nem hiszem, hogy úgy jöttek volna ki az írók a 3. évadban, hogy tetsszen az embereknek, lásd még "ezt csak elbaszni lehet". Valószínűleg Friedman is csak a szinte biztos kaszával a feje felett merte meglépni ezt a húzást.

Azt meg nem igazán értem, miért írod itt is meg a Dollhouse posztnál is, hogy a TSCC jobban teljesített, mint a Dollhouse, mert amíg párban mentek, mindig a Dollhouse-t nézték többen, és csak az utolsó egy-két epizód volt 1.0 körül.

cartmenhun 2009.06.04. 00:37:32

Sajnálom de itt lezárom a vitát az utolsó rész állat volt semmi nem derült ki meg ilyesmi csak lett pár kérdéssel több, de qva jó volt. És kár hogy vége lett. Ennyi na lehet fikázni de csak engem. :)
süti beállítások módosítása