Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A brit tévének túl durva a családon belüli erőszak

Hülye angolok, angol hülyék

2009. április 28. 07:58 sixx 25 komment

Egy nemrég leforgatott kampányfilm ezzel a sokkoló felirattal ér véget: "Minden héten két nő hal bele a családon belüli erőszakba." A Keira Knightly főszereplésével készült kétperces film brutális és szókimondó: a forgatásról hazatérő színésznőt egy féltékeny férj várja a lakásban, aki üti-veri, ahol éri, még a földön is rugdossa - közben szépen kiderül, hogy ez csak egy film a filmben, és Knightley kétségbeesetten kiszól a rendezőnek: "erről nem volt szó, álljunk le", de hiába, az ütlegeknek nincs vége.

 

A reklám szerintünk még azon az ingerküszöbön jóval belül van, ami esetleg felháborodást kelthet (eleve, ki az isten háborodna fel? a feleségüket verő brit férfiak???), de sajnos nem mi vagyunk a brit tévécenzorok, akik viszont úgy gondolták, hogy az egyelőre csak mozikban látható reklám a tévében csak akkor kerülhet bemutatásra, ha a kulcsjeleneteket (hajtépés, ököllel az arcba csapás, földön fekvő nő folyamatos rugdosása) megvágják és finomítják. Érthetetlen ez a prüdéria, hiszen a reklámnak pont az a célja, hogy ezzel az értelmetlen és állatisa brutalitással szembesítse a nézőt. A brit tévécenzorok meg menjenek a picsába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Onix Titan 2009.04.28. 08:42:07

Egyetértek, nem ettől lesznek degeneráltak a kiskölykök, hanem attól, hogy amikor apu este haza jön, és esetleg "fura szaga van a szájának" hülyére veri őket. Anyuval egyetemben, aki meg nem mer mit csinálni.

A nép fia 2009.04.28. 09:05:22

Remek. Ne is merjünk szembe nézni vele! A cenzorok minden bizonnyal szintén verik a feleségüket.

Kaliff (törölt) 2009.04.28. 09:06:48

britek sosem voltak normálisak

Tomzone 2009.04.28. 09:16:42

A magyar tvkben meg sem kiserlik leadni. ORTT csak 18as karikaval engedne 11 utan.

pinmik 2009.04.28. 09:25:25

Ez a betiltom/cenzúrázom/üldözöm dolog egyre szánalmasabb!

a_tom 2009.04.28. 09:26:16

Hazajön az asszony, a férj azt mondja neki: -EJNYE BEJNYE!
Minden héten két nő hal bele a családon belüli erőszakba.

Kinek jött át így is az üzenet? :D

Mondjuk ha a gyerekek azt látják hogy egy nőt rugdosnak az valóban nem jó. Gyerekkel egyébként se nézetnék tv-t, én felnőtt fejjel is meghülyülök ha néha bekapcsolom :D

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.04.28. 09:45:42

Most ugyanazokról a britekről beszélünk, akik az iskolai focimeccseken ha a különbség 5 gólnál nagyobb, lenullázzák az állást. Szóval a cenzúra nem meglepő. Csoda, hogy a mozikban lemehet a spot, mert sérti a feleségverők emberi méltóságát. Hiszen ők is rendes emberek, csak hát ez a hobbijuk, de senkit sem rekeszthetünk ki a hobbijuk miatt.
[/sarcasm]

Blossom 2009.04.28. 10:32:51

Ertem amit mondtok es igazatok van, viszont en egy picit nem banom, hogy nem engedelyeztek a vetitest.
Atlag heti 2-szer nezek TVt, de azt tobbnyire este 8 utan,igy biztosan szembe talakoztam volna ezzel a reklammal. (Angliaban elek) Most egyszer megneztem ugyan, de a rugdosos reszt nagyon brutalisnak tartom. Szinte erzem a sajat hasfalamon a fajdalmat. Felkavar, felhaborit, tehetlenseg erzest kelt. Duhot erzek es furcsa modon nem is a pasi irant, hanem a no irant, aki hazament egy ilyen ferfihoz ahelyett, hogy kiszalad volna a vilagbol is.
Engem meg soha senki nem utott meg, epp ezert ez a vilag annyira tavol all tolem, hogy a latvanyt gyomorforgatoan brutalisnak tartottam es a felizgatta a lelkem. Most legszivesebben orditanek, hogy "Hulye picsa, hat hogy-hogy nem lattad elore, hogy kihez megy haza!"
Szoval orulok, hogyezt az "elmenyt" osszesen csak egyszer kell atelnem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2009.04.28. 10:45:02

" a reklámnak pont az a célja, hogy ezzel az értelmetlen és állatisa brutalitással szembesítse a nézőt."

De minek?

Hogy elrontsa a normálisabb családokban élők kedvét?

Vagy hogy további ihletet adjon az érintetteknek?

Fog ettől valami változni?

Reklám?

Mit reklámoznak?

koschwarz 2009.04.28. 10:58:39

"eleve, ki az isten háborodna fel? a feleségüket verő brit férfiak???"

ezek szerint minden cenzor veri az asszonyt.


Akitlosz: "Fog ettől valami változni?"

egyébként szerintem nem, én sem vagyok annyira naív, hogy ezt higgyem...ami változtatna a dolgon az az, ha az ilyen férjeket (vagy nőket, ha már egyenjogúság) jól agyba-főbe kéne verni minden egyes alkalommal ami ő is ezt teszi a feleségével, gyerekeivel. egy idő után csak észhez térne, ahogy egy kutya is megtanulja a rendet...

Vorenus 2009.04.28. 11:00:15

@Blossom:

Sajnos rengeteg ilyen ember van , aki tudja mi vár rá mégsem képes elszakadni, elmenekülni véget vetni a dolognak , aki még nem tapasztalta mondjuk nem tudhatja , hogy mennyire lehetséges félni valakitől,valamitől ,ezért nem itélkeznék, hogy hüpi ......

Blossom 2009.04.28. 11:19:34

@Vorenus: Bocs, de en a "hulye picsa" felkialtast nem itelkezesnek szantam, hanem felkialtasnak. Vagy iknabb orditva felsikitasnak!

mercator 2009.04.28. 11:21:03

szerintem is menjenek. a bbc meg nem közvetített egy segélyfelhívást a háború gázai áldozatai megsegítésére, mert az megsértené az egyenlőséget a felek között...

Vorenus 2009.04.28. 11:49:05

@Blossom:

Jól van na megbocsájtok :D Amúgy meg nincs gond a sokkoló reklámokkal , ha csak így késztetnek valakit gondolkodásra.

SzZ 2009.04.28. 12:23:10

Szerintem is be kellene tiltani, ugyanis nem a lényegről szól. A családon belüli erőszak áldozatainak többsége ugyanis - férfi!

eletmod.hu/tart/rcikk/j/0/134059/1

(És akkor a verbális erőszakról még nem is beszéltünk.)

Bojcsi 2009.04.28. 14:15:04

@SzZ:
Ne haragudj, de ez a hozzáállás nem kicsit gáz. Mert tegyük fel, hogy igaz a statisztika, amit mondjuk kétségbe vonok, főleg, hogy a " Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kriminológiai Tanszékének munkatársa" mondta, de ha még igaz is!

Ez a reklám egy nőverő férfit sem fog visszafogni, de lehet, hogy egy sokszorosan bántalmazott nő, pont a rugdosós jelenet hatására dönt úgy, hogy kilép a kapcsolatából.

Attól, hogy ezt a reklámot betiltják, ez a jelenség nem szűnik meg, csak egy csomó kétszínű ember fellélegez, hogy a kényelmes kis életüket nem kavarja fel egy ilyen spot.

Az meg a hímsovinizmus netovábbja, hogy van aki ezt is elbagatelizállja azzal, hogy " oké, hogy 1-2 nőt megruház a férje, de most beszéljünk az igazi problémákról, arról, hogy hány szegény férfit n yomorít meg az asszony..."


U.i: Tisztában vagyok vele, hogy van egy csomó hülye nő, de ez az írás most baromira nem erről szólt.

SzZ 2009.04.28. 14:57:04

@Bojcsi:

Még egyszer átolvastam a cikket: a betiltás indokáról (pl., hogy negatív mintát közvetít a fiataloknak) egy szó sincs, csak elítéli a "tévécenzorokat".

Ezért aztán ez az írás pontosan (=baromira) arról szólt, mint a témában közkézen forgó 10000 + 1 másik: a szegény bántalmazott nőről, illetve arról, hogy az ilyen bántalmazást nem lehet eléggé elítélni.

Tényleg nem lehet eléggé elítélni. (Persze Blossom kartársnak abban igaza van, hogy a nőknek ki kellene lépniük az ilyen "kapcsolat"-ból. Itt azért utalnék érvelésed egy gyengeségére: az a nő, aki a saját rendszeres megalázása/verése kapcsán nem dobbant, az nem fog egy ilyen spot hatására sem!)

Én csupán felhívtam a figyelmet arra, hogy mind a spot, mind a cikk görbe tükörben mutatja a valóságot, mert többségében pont a nők az agresszorok.

Szerinted ezért hímsoviniszta vagyok, és bagatellizálok a téma megfordításának felvetése miatt.

Szerintem meg Te kettős mércével mérsz, és ráadásul csúnyán csúsztatsz és általánosítasz. Nem vagy hajlandó szembenézni olyan tényekkel, amik megrengetik a dolgokról alkotott véleményedet (lásd még: szemellenző).

Hogy egy másik érvednek is adjak: attól, hogy ezt a reklámot (Te írtad reklámnak, én csak halkan megkérdem: mit is reklámoz?) engedélyeznék, vajon hány agresszív állat gondolná azt, hogy úristen, soha többé nem verem meg az asszonyt? Na ugye.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.04.28. 15:28:04

Skociaban nem lehet majd latni, mivel Angliaban mukodik ez az alapitvany. Good.

Nagy-Britanniaban 30000 noszervezet van. Ez a spot semmit nem arult el arrol, hogy miert oket tamogassam.

***kimoderálva*** 2009.04.28. 15:48:17

Miről szól ez a spot ? Mit követett el a nő ? A palija azért veri mert alkoholista v. drogos v. muszlim v. szadista vagy ...? Ha a pali ilyen erőszakos, miért megy hozzá haza szegény Keira ? Valaki homályositson már fel.

Bojcsi 2009.04.28. 20:43:23

@SzZ:

Bocsáss meg, hogy nem fogalmaztam akademikus pontossággal, de kicsit felbosszantott az az érvelésed, hogy pusztán azért kellene betiltani(korlátozni), mert szerinted és egy kétes statisztika szerint több férfit bántalmaznak.

Én magam nem 1 és nem 2 olyan nőt ismerek( gondolom ezzel nem vagyok egyedül sajnos) akit a férje/ élettársa terrorizál és vagy fizikálisan, vagy verbálisan bántalmaz, megaláz, míg egy férfi kollegámról, rokonomról sem hallottam azt, hogy " képzeld a Józsit megint megverte az asszony".
Szeretném leszögezni, hogy nem a jelenséget magát vitatom!

Nem tudom mennyiben mutat görbe tükröt, mert ugye a film arról szólt, hogy hány NŐ hal meg bántalmazás miatt. Naná, hogy egy ilyen spotban nem a férfit fogják megverni...

És valóban, kicsit hímsovinisztának tűnt a hozzászólásod elsőre( meg másodikra is)

"vajon hány agresszív állat gondolná azt, hogy úristen, soha többé nem verem meg az asszonyt? Na ugye."

Én is ezt írtam fentebb, csak más szavakkal.
Nem akarok én ennek a filmnek világmegváltó hatást tulajdonítani, de a betiltása és ennek a támogatása számomra negatív üzenet, kb. mintha azt mondanák " verd csak, úgy sem lesz bajod belőle"

Nyilván másképp ítéljük meg, magam részéről mindent elmondtam azt hiszem.

SzZ 2009.04.29. 11:26:56

@Bojcsi:

Na fussunk neki még egyszer, mert úgy látom nem érted (csak remélem, hogy nem azért, mert nem is akarod érteni).

A hímsoviniszta azt mondja, az asszony verve jó.
A feminista (=nősovoniszta, ugye de durván is hangzik?) azt mondja, hogy márpedig az asszonyt nem szabad megverni.
Én meg azt mondom, hogy a férfit sem.

Te mindebből ebből azt a következtetést vontad le, hogy én az első állítással értek egyet. Hát nem értek vele egyet; csúsztatsz vagy tévedsz (a szándékod dönti el).

Olyannyira nem vagy hajlandó elfogadni azt, hogy nem csak a nő lehet áldozat, hogy a dolog felvetését is elítéled. Megkérdőjelezed több éves kutatómunka (nota bene: egy nő kutatómunkája!) hitelességét, mivel nem vág össze a személyes, kb. 5 elemű mintán végzett tapasztalataiddal.

És most őszintén, képzeld magad elé a következő helyzetet: ülsz egy kávézóban, a melletted lévő asztalnál fiatal pár. Veszekednek, egyre hangosabban, féltékenységi dráma. A végén a lány egy "Te mocskos szemét!" felkiáltással felugrik, pofon vágja a fickót, majd kiviharzik.
Mit gondolsz, és mit teszel? És ugyanezt gondolod, és ugyanazt teszed akkor is, ha a fiú kiált "Rohadt ribanc!"-ot és ereszt el egy pofont?


Csak hogy tiszta legyen: én is másképp viselkednék a két helyzetben. De legalább nem csinálok úgy, mintha ez a különbözőség nem létezne! Pont ezért nem vagyok (hím)soviniszta.
süti beállítások módosítása