Február végén írta meg a Blikk, hogy a Tv2 új vetélkedőt próbálgat, a Hole in the Wall című legendásan idióta embertetriszt, ami éppen olyan népszerű Japánban, mint mondjuk az iskolai formaruhába bújt nők tömeges penetrálása különböző súlyú és állagú tengeri állatokkal. És pont annyira bizarr is a nyugatiaknak. (Csak hogy mindenki rádöbbenhessen, hogy látott már ilyet a videómegosztókon: a játéktéren van egy nagy medence és egy mozgó fal, amibe furcsa alakzatok vannak vágva, a játékos a medence partján ácsorog, amíg a fal el nem indul felé, aztán vagy sikerül átbújnia a furcsa nyíláson, vagy nem.)
A Blikk cikke már első olvasásra gyanús volt, egyrészt a bulvárlap általában leegyeztetett cikkeket közöl, nem szokott bekavarni a kereskedelmi csatornáknak, másrészt elég furcsa, hogy Magyar Rita, a Tv2 szóvivője a Blikk kérdésére rögtön elismerte, hogy készültek próbafelvételek. Pr-riport kissé rothadt szaga lengte körül az egész sztorit, csak hát a Tv2 progresszív marketingmegoldásaihoz képest is meglepő lett volna, ha bukást harsogva reklámozzák egyik műsorukat.
Még értetlenebb arcot vághatunk, ha kicsit utánanézünk a japán formátumnak, ami odakint egy Tonnerucu no minaszan no okage desita (igen ilyen hosszú neve van) című műsor egyik része, de a világban már önálló show-ként hódít több-kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel. A Hole in the Wallt eddig több mint húsz országba adta el a FremantleMedia elnevezésű formátumfejlesztő cég, ami, és ez már tényleg meglepő, az RTL-csoport tulajdona. A Tv2 bukott műsorát tehát elvileg a konkurens RTL szállította volna.
Csak hogy még tovább bonyolítsuk a dolgot, a Tv2 hivatalos blogján megjelent egy rövid írás arról, hogy hát tényleg mennyire rossz is ez a formátum, unalmas, kínos és minden érintett örül, hogy mégsem lesz belőle műsor. Nem is a szöveg az érdekes, hanem a képek: a másodikon egyértelműen a Joshi Bharat díszletében ücsörögnek a Pirx kapitány kalandjainak korhű jelmezeibe bújt celebek, pedig ugye állítólag itt külön pilot készült. Persze lehet, hogy csak a Joshi Bharat furnérlemezeit tolták be háttérnek, de azért az első kép ennél is furcsább: számítógépes grafikával rajzolt díszletek előtt bohóckodik Tilla (meg még valaki), pedig ugye arról volt szó, hogy leforgattak egy részt, és azután felejtették csak el az ötletet.
A Photoshop vagy nem Photoshop kérdésbe egyébként nem érdemes belelovalni magunk, csak megjelennek majd az önjelölt szakértők, hogy pixeleket boncoljanak, inkább vegyük észre, hogy a rajzolt vagy akár a fényképezőgép érzékelőjén kirajzolódó valóság szerint ezen a próbafelvételen nem nagyon lehetett senki vizes. A fal ugyanis nem mozog sehova, merthogy egy lábakon stabilan álló állványzatra van szerelve. A vizesen a producert szidó celebek amúgy látványos leírása tehát kamu.
Na de mégis mire jó ez a TV2-nek? Miért fektetnek abba ennyi energiát, hogy egy soha meg nem vásárolt, ki nem próbált és be nem mutatott műsorukat sárba gyalázzák? Hát talán már nem is olyan nehéz: csak netalántán nem azért, mert a konkurens ezzel a formátummal akar próbálkozni? És igen, a mindehol világuralomra törő gyíkembereket, meg titkos pincékben csuklyában összegyűlő összeesküvőket sejtő paranoia beigazolódik, ha a magyar kereskedelmi tévékről van szó. Kérdésünkre ugyanis az RTL Klub is megerősítette, hogy májusban hétköznaponként embertetrist szervez celebekkel, talán vízbe eső Győzikével és melltartóra tapadó pólóban pironkodó Ördög Nórival. A kétes kimenetelű műsort Sebestyén Balázs és Vadon János vezeti majd, vagyis a csatorna a Celeb vagyok, ments ki innen sikerét akarja megismételni a faéknél is egyszerűbb játékkal.
Az év legviccesebb cselszövése ez, két tévécsatorna kisipari kémkedése, plusz a magyar titkosszolgálatokat idézően béna fedőműveletek, már-már arra gyanakszunk, hogy Szilvásy György a Tv2-nek fusizik mostanában. Merthogy a Tv2, és persze minden bizonnyal Árpa Attila óriási hadmozdulatokat tett, hogy kicsesszen az RTL Klubbal, pedig az RTL már úgy is kicseszett magával ezzel a formátummal. A kereskedelmi csatornák Jockey Ewingja azonban ármánykodott, kavart, összeesküvött és cselt szövött, és ezzel végül több tízmillió forint értékű reklámot hozott össze a konkurenciának.
Az utolsó 100 komment: