Legalábbis ezt állítja az NBC, a Steelers-Cardinals döntőt vasárnap közvetítő network, egy nagyon szépen kozmetikázott sajtóközleményben, de lássuk szépen sorban, hogyan jutottak erre a következtetésre.
- Hétfő reggel: a Nielesen előzetes adatai alapján az idei döntő elmaradt a tavalyi Giants-Patriots meccs nézettségétől, és "csak" 95 milliós nézettséget hozott. Ez az eredmény az amerikai tévés örökranglistán még így is harmadik helyet ért.
- Hétfő délután: az első, nyers adatok összesítése és átértékelése után a Nielsen 95.7 milliós átlagnézettséget állapított meg, de az NBC egy hivatalos sajtóközleményben már ekkor is azt emlegette, hogy a meccs alatt volt olyan időszak, amikor 150 millió fölötti nézőszámmal is lehetett számolni.
- Kedd reggel: a Nielsen elnézést kért, mert adataik újraszámolása során "találtak" még 3 millió nézőt egy olyan kábelszolgáltató körzetében, ami állítólag "nem is tudott arról, hogy vasárnap este a meccset közvetítették". A hivatalos adat így 98.7 millió nézőre ugrott fel, amivel megelőzik a 2008-as Super Bowl-t (97.5 millió néző)
- Kedd délután: az NBC a Nielsen egyik adattípusára, az "adott programot legalább hat percig követő nézők" mérésére hivatkozva hivatalos sajtóközleményben tette közzé, hogy mivel a meccsnek volt olyan (hatperces) szakasza, amit legalább 151.6 millió néző látott, a Super Bowl XLIII minden idők legnézettebb amerikai tévéműsora. Kár, hogy ezt az adatot senki, sehol nem veszi komolyan.
Ha az NBC ügyesen tálalt adataiból csak azokat vesszük figyelembe, amiket valóban érdemes, akkor a meccs a második legnézettebb tévés műsor az USA-ban, nem sokkal lemaradva a MASH fináléjától (106 millió nétő átlagosan) és megelőzve a tavalyi döntőt (97.5 millió). Mi ezt tekintjük hivatalos adatnak, nem a hatperces marhaságot.
andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.02.04. 12:32:01
Fekete Pákó 2009.02.04. 13:40:59