Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Illetlen jelenetek a Magyar népmesékben

Isten állatkertje

2009. január 16. 07:00 kiricsizoltan 148 komment

'Nagy az isten állatkertje és alacsony a kerítés'-témában most a román Országos Audiovizuális Tanácsnak (CNA) sikerült nagyot alkotnia. Figyelmeztetésben részesítették ugyanis a Minimax rajzfilmadó román nyelvű változatát, mivel illetlennek minősítették a Magyar népmesék rajzfilmsorozat szinkronizált változatának egy január elején sugárzott részében megjelenő képeket - írja szerdai számában a Krónika.

A királykisasszony jegyei című epizódról van szó, amiben a furfangos kondásgyerek ráveszi a királykisasszonyt, hogy húzza fel a szoknyáját, aztán még feljebb, aztán még feljebb. Természetesen nincsenek telibe mutatott bozontok, meg csöcsök, minden stilizált, mint általában Jankovics Marcell rajzfilmjeiben, szóval kiakadásra igazán semmi ok. Egyébként a Krónika újságírói jó fejek, ők is mellékelték jó nagyban azt a képet, amit mi is reflexből beraktunk (lásd alant). Döntse el mindenki, hogy mi ebben a durva, aztán ugrás után olvasson tovább, mert ennyivel nincs vége a mesénknek a CNA-ról, plusz jönnek a videók.

A CNA nem csak a kicsillagozott elsődleges nemi jellegeket sérelmezte, hanem a mesének azt a részét is, amikor a furfangos csávó körbevágja két ló bokáján a bőrt, majd fölgyűri. Oké, ez így durván hangzik, de hát ez egy népmese, és megnézve egyáltalán nem sokkoló.

 

Nem is tudjuk, mennyire érdemes komolyan venni egy szervezetet, ami olyan szavakkal dobálózik 2009-ben egy tök ártalmatlan rajzfilm kapcsán, hogy "illetlen". És persze hivatkozhatnánk arra, hogy ez csak egy népmese, meg hogy Grimmék sokkal durvább dolgokat műveltek, például kővel telerakták egy farkasnak a hasát, meg egy banyát elégettek élve, és így tovább, de fölösleges észérvekkel előhozakodni, mert a hülyeség az sokkal erősebb mentsvár. Azt is tök fölösleges elmondani, hogy mi ezen nőttünk föl és nekünk semmi lelki károsodást nem okozott két kicsillagozott csöcs, meg egy muff. Nem úgy, mint a Mihaela, meg a Cirmi és Csurmi, ezek az igénytelen román rajzfilmek, amiken már kisgyerekként is röhögtem, hogy hogy lehet ilyen trágyát létrehozni. Na, azokat kéne betiltani.

Egyébként a Minimax számára elküldött figyelmeztetés nem szankcionálja az adót, a levélben a CNA arra hívja fel a figyelmet, hogy ha újra szeretnék sugározni a kifogásolt rajzfilmet, a gyermekek védelmére vonatkozó szabályok szerint csak 22 óra után kerülhet adásba.

Szerintem meg a szülők vegyék meg dvd-n és tegyenek magasról a CNA-ra. Jófejségből most mutatunk egy másik rajzfilmet is a CNA-nak, itt meg a bíró okos lánya mutogatja király Mátyásnak "a csúnyáját".

 
Egyéb blogbejegyzés a témában:
 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.16. 07:18:34

nem gondoltam, h a románoknak ilyen alacsony az ingerküszöbük.

Flankerr 2009.01.16. 07:30:35

Hát ez kész... az alacsony kerités, az a baj..

grigorij (törölt) 2009.01.16. 07:37:34

Hahaha... Egy barátom meg azon puffog már hónapok óta, hogy az UPC kivette az éjszakai pornót a kábelcsomagból...
Megmondom neki, hogy nézzen magyar népmeséket!

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 08:05:24

Amerikában micsoda felhördülés lenne emiatt, hogy megrontja a gyerekeket.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 08:11:19

Nagyon jó lehetett a közbiztonság akkoriban, hogy csupán melltartóba öltözött lányok minden probléma nélkül eljuthattak a fővárosba, és nem zaklatta őket senki. :D

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 08:22:38

LOL. Azt a részt még nem látták, amikor egy asszony egy malacot szoptat? Abban van csecs is, de hát ezt megcsinálta Tori Amos is egy CD borítón :-)

Egyébként meg van egy Kisvakond epizód, amiben egy torzonborz meztelen faszi rohangászik hosszú perceken keresztül és a pimplijét nem diszkréten kitakarják mindenféle bokrokkal / vakondokkal, hanem szépen, kidolgozottan lóginyázik az ember gyermekének képébe. :-)

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.01.16. 08:25:58

A síelős bácsinak is ijen fütyije van.

CJKrisz 2009.01.16. 08:29:54

Akinek megvan DVD-n a Népmesék sorozat (mert mondjuk van gyermek a családban), az talál egy erősen szocreál oktató epizódot is "Méhek a vonaton" címmel. Youtube-on érdemes rákeresni a címre, fent van. Egy "modern" népmese, amiben a városi tanács eldönti, hogy a városnak méhek kellenek (mert azok ingyen termelnek mézet), ezért elküldi a gazdálkodó elvtársat, hogy szerezzen méheket a városnak, így kerül az mindenféle kalandba példának okáért egy vasutas elvtárssal, stb... Egyszer érdemes megnézni, 7 percet vesz el az ember életéből.

majdazténtudom 2009.01.16. 08:31:11

és ha nem lenne kitakarva? Bazz, az emberi test része. Ha nem öncélúan az erotikus hatás miatt mutogatják, akkor az sem árt a gyereknek szerintem. Igen. "A fiúknak kukijuk van, a lányoknak meg puncijuk." Így van ez, nem baj, ha tudja a gyerek.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 08:34:40

@Patek: "Ha nem öncélúan az erotikus hatás miatt mutogatják..." Hát, aki egy magyar népmesére ráizgul, azzal azért lehet, hogy van valami kisebb probléma. Esetleg japán az illető. :-)

Tapirfej 2009.01.16. 08:38:37

A Jankovics féle Fehérlófia több mint egy órás haluja meg serkenti a kábítószerfogyasztást a fiatalok körében. Azonnal tiltsuk be.. Az O-zone féle májláhík egyébként jelentősebb jellemfejlődési sérüléseket okoztak egy teljes generációnak. Sokkal nagyobbat mint a Magyar népmesék bármikor.

Void Bunkoid 2009.01.16. 08:39:55

s még szegény románok észre se vették, hogy a bokanyúzásnál, meg amikor a legény alszik a fánál lófaszok vannak a képen, muhahaha :DDD

Lümier 2009.01.16. 08:44:27

Továbblépve az "erotika ovisoknak"...
Hát a kisvakond és a születés c. mesécskén dobtam egy hátast :O

zlaboncz 2009.01.16. 08:50:25

@nyolc_mini_vese:
Az hagyján, a Kisvakondnak van egy olyan része, mikor nyuszimama terhes lesz, és online-ban életet is ad a kis nyusziknak. Preimer plánban. Na akkor ott mi van?

Ehh, ezek szerint nem csak nólunk vannak hülyék...

paaj 2009.01.16. 08:54:33

Milyan szerencse, hogy a gyerekek pontosan értik miről szól a mese és nem képzelnek bele olyan marhaságokat mint egyes felnőttek:) Az azért látszik, a hülyeség az bizony egyetemes:D

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2009.01.16. 08:59:30

A lányaim imádják a Háry Jánost és a Fehérlófiát, mindkettő teli van meztelen alakokkal, az utóbbiban a nemi szervek (szimbolikusan) mondhatni nagyobb számban tobzódnak, mint egy pornófilmben. Mégsem gondolom, hogy bármiféle káros hatás érné őket (engem sem ért gyerekkoromban). És inkább ez mint a Tini Nindzsa Teknőcök, vagy a Dragon Ball... (szuperapu.freeblog.hu/archives/2009/01/10/3695304/)

ATS 2009.01.16. 09:00:38

A királylány és a paraszt is malackodni akart. A mese ma is aktuális, van benne sex, erőszak, csak egy BMW hiányzik belőle.

dr. Ted Pajnacsősz 2009.01.16. 09:01:38

Nyilván semmi baj nem lenne ezzel, ha nem _magyar_ népmesének hívnák....

Egyébként nem kell messzire menni, hogy ostoba média-testületeket keressünk, ugye...

Chupa (törölt) 2009.01.16. 09:05:55

Függetlenül attól, hogy hülyék-e a románok, csak szerintem voltak ezek a mesék ótvar szarok?

ATS 2009.01.16. 09:11:00

Ráadásul mindkét mese arról tanuskodik, hogy már akkor is jutott baromságra a költségvetésből =D

Secnir 2009.01.16. 09:12:46

háááát
mindenütt vannak szellemileg sérült emberek.
romániában is.
magyarországon is.

de hogy vezető, döntéshozó pozícióban? nincs ezeknek főnöke?

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 09:15:13

@Chupa: Csak szerinted. A népmesei alapanyagot adottnak vesszük, az animáció vicces volt, és jól eltalált, Szabó Gyula meg zseniálisan intonálta a meséket.

a_tom 2009.01.16. 09:17:22

Méghogy nem okozott semmi kárt? Vajon mitől tartunk most itt? Gyurcsány, Orbán és társaik, a rájuk szavazók talán nem ezt nézték? ... :D

zgobolos 2009.01.16. 09:18:06

Nem az a baj, hogy pinat, csocsot, branert mutogatnak. Az emberek ilyenek, apu is ilyen anyu is ilyen.

A gond az ha az adott elem egy funkcioja van pellengerre allitva. Ha a kondas keri a lanyt hogy mutassa meg a csunyasagat, akkor nem a csunyasag a lenyeg, hanem a "mutassa meg". Amikor a kisvakondban a sun vagy a nyul (mar nem emlekszem) szul, az eleg rendesen van abrazolva. Az anyanak lathatoan faj ahogy elotunik az a bazi nagy kisnyul a kis puncijabol pl.

Feltetelezem hogy bizonyos - akar teljesen atlagos gyerekekre ez risztoan hathat, illetve felreerthet dolgokat. En mint szulo szeretnem ha nem ovodas korban tudna meg a fiam, hogy a pinaba be kell jutni, ez a torveny, illetve hogy a szules soran fajdalmat okozott az edesanyjanak. Valszeg nem a kisvakond miatt, de a kisebbik fiam elkepzelhetetlennek tartja hogy az anyjabol bujt elo. Nem akarom eroltetni hogy de pedig igen, eljon majd az ido mikor megerti.


Amugy jo lenne tudni a kommentezok hany es milyen koru gyermekkel birnak. Outsiderkent fikazni nagyon konnyu.

Kabarka 2009.01.16. 09:24:13

Minden esetre furcsa. Pár napja volt ugyanebben a sorozatban, amikor a szegénylegény kiűzte a királylányból az ördögöt. Lefektette a hátára, széthúzta terpeszbe a lábát, majd közölte, hogy. Bújj ki onnan ördög, mert én akarok bébújni oda! - Bizonnyára az ilyen és ehhez hasonló jelenetek segítik 4 éves gyermekem érzelmi és nemi fejlődését és csak én csodálkozom. Végülis sem hardpornó, sem gruppen jelenet nem szerepelt benne és lehet, hogy ez is része a bolognai folyamatnak, vagy a készségfejlesztő nem szakrendszerű oktatásnak.

W Joe 2009.01.16. 09:27:00

Megnéztem a bíró okos lányát. Miért genyózott Mátyás király a bíróval? Gond nélkül él, na akkor majd csinálok neki gondot!
Ez minden verzióban így volt? És ő az igazságos? :)

walter77 2009.01.16. 09:28:26

@nyolc_mini_vese:

A torzonborz csávós kisvakond tényleg nagyon durva. Egy szürreális álom az egész, a végén meg kezdődik minden elölről... Twilight Zone

Magyar népmesék - szuperjó mesék

zgobolos 2009.01.16. 09:30:08

Ja es meg egy gondolat ami az elobb nem jutott eszembe. Az elso Magyar Nepmesek DVD asszem egy olyan esettel kezdodik, ahol a foszereplonek levagjak a fejet, amit valami fuvel ragasztanak vissza segito kezek. Ekkor a gyerekek egyontetuen kikapocsoltattak az adast, es bekertek a thomas-t vagy vmi ingerszegenyt a lejatszoba.

2009.01.16. 09:34:07

Nem tudom hogyan hathat a gyerekekre egy kósza répa.
DE:
Az újonnan készített Magyar Népmesék és a Mátyás királyos mesék, nem az ami a '90es években ment, hanem ,amit pár éve tolnak esti mese gyanánt, valami remake téma. Újra elkészítettek egy rakás rész, valami hasonló feelingre gyártva mint a régiek. Na az új részeknek a készítőit zabálja meg egy vagon aprómajom. Vigye el őket egy raj bálna és legyen mind erőszak áldozata, bálnapéló által.
Akkora nagy rakás fos lett miattuk a Magyar Népmesék sorozat hogy azt el sem tudom képzelni, egy csorda mamut nem képes akkorát alkotni.
Ilyen sötét, eltorzult, béna egy világot amit teremtettek. El sem hiszem. Remélem olvassa ezt az a gyökér amelyik azt hitte hogy bele kell vinni valami újítást és minyima öngyilkos lesz!!!!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.16. 09:34:56

@CJKrisz:
Azon a részen mocsokmód ki vagyok akadva. A gyerek szokta nézni a sorozatot, fel se tűnt ez a fos, aztán egyszer áthatolt és csak bámultam, lesett állal.

Mindentől függetlenül azért lássuk be, nem egyszerű sem implicit szexuális tartalom, sem pedig erőszak témában a Magyar népmesék sorozat, de mi ezt így szeretjük.

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:38:02

@zgobolos: Bocsáss meg, de ha számodra a magyar népmesékben fineszesen megfogalmazott, erotikus utalások eccerűen "pina, csöcs meg bráner", akkor jobban is tennéd, ha Szabó Gyulára meg Jankovics Marcellre bíznád a gyereked felvilágosítását.

Nekem egy fiam van, és az első rajzfilm, amit ötévesen végignézett, a Fehérlófia volt - legnagyobb meglepetésemre. Akkor döbbentem rá, hogy ez a képvilág sokkal közelebb áll a gyerekekhez, mint Walt Disney habos-babos mesefigurái. Mielőtt rákérdeznél: Jlenleg kiskamasz, és teljesen egészséges lelkileg.

Hallgassatok Berecz András meséket!

Ja, mégegy: Tudná valaki értelmezni az alábbi népdalt?

Hej, halászok, halászok,
Mit fogott a hálótok?
Nem fogott az egyebet,
Vörösszárnyú keszeget.

Hát a keszeg mit eszik
Ha a hálóba teszik?
Nem eszik az egyebet,
Petrezselyemgyökeret.

Szóval, inkább a nap, a hold meg a csillag, mint pina, csöcs meg bráner.

(Most, hogy mégegyszer leírtam ezeket a szavakat, kicsit felfordult a gyomrom. A Magyar Népmesék nézésekor viszont ez soha nem fordult elő, még a téeszes-méhes-vonatos mesénél sem...)

genghis 2009.01.16. 09:38:11

Alszent majmok-amde semmivel sem kulonbek mint itt nallunk. Ugyanez megy magyaro-n is eszre kene venni.
A nagy roman hulyezes most is csak azert fujhato korusban merthat MAGYAR nepmesek, marpedig abba lehet pina-csocs a gyerekeknek-azok szerint is akik azert karognak mert eroszakosak a "mai" mesek pl es ugyanugy jatszak a szenteskedo apu-anyut otthon mint pl romaniaban.

walter77 2009.01.16. 09:39:00

@zgobolos:

Nálam 4 éves a gyerkőc, nem néz magyar népmeséket, mert nem tud vele mit kezdeni. De emlékeim szerint én sem ilyen koromban néztem, hanem később.

Másfelől azért gondolom túlkapásnak a figyelmezeteést, mert a gyerekek nem hülyék, ami nem érdekli őket azt nem nézik. Egy rakat trágya megy a minimaxon, de a gyerkőc csak néhány számára érdekes mesét néz, pl a fentemlített Thomast (mondjuk az éppen kurvajó szerintem).

Persze tagadhatatlan, hogy durva dolgok is vannak a népmesékben, de nem tartok attól, hogy devianciát okoz.

nina2000 2009.01.16. 09:43:14

@zgobolos:

nállunk semmi gondot nem okozott....nállam sem , feleségemnél sem , gyereknél sem.....hát ennyi, a mese az mese....a délutáni és esti filmek és a köztes reklámok, na azok már gázabbak. Ingerszegény mese ???? Thomas és társai inkább egyszerű és ostoba reklámfilm, hogy utánna megvehesd a gagyi játék verziót.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:43:55

@zgobolos: Nekem van gyerkőcöm, 4 éves és közösen imádjuk a magyar népmeséket. Őszintén szólva Thomastól és a barátaitól a falra tudok mászni, mert annyira bugyuták a történetek, hogy az valami démoni. (De legalább minden két éves a játszótéren ismeri a "kőfejtő" szó jelentését.)

Amúgy a gyereket egyáltalán nem zavarja, hogyha brét, csöcsit vagy csunyát mutogatnak, hiszen látott már ilyet. Egyébként meg vele együtt nézem a népmeséket és szerintem állat, hogy megismer olyan szavakat, mint a "zsarátnok" vagy a "csendőr" (igen, olvasok is neki, de egyrészt nem tudok olyan ízesen beszélni, mint a Gyula bácsi + itt rögtön látja gazdagon illusztrálva a dolgot). Igen, a kisvakondos szülőnyuszit is látta, de könyörgöm, az nem egy ember, hanem egy nyuszi és ha valami helyre kis tanyán laknák, akkor szerintem az életben is látott volna ilyet.

Szerintem annyi az egész, hogy a szülő vegye a fáradtságot és a gyerek korának / értelmi színvonalának megfelelően próbálja elmagyarázni azt, amit nem ért a gyerek.

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:46:55

@walter77: Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a gyerekek (emberek) ú.n. első szexuális korszaka 4-6 év között következik. Ekkor van az oviban "puncimutogatás" meg "kukimutogatás", ekkor kérdez rá a gyerek először, hogy hogyan is születik a kisbaba.

Aztán ez elmúlik, a kisiskolás fiúl katonásdiznak, a kislányok királylányoznak, és eszükbe sem jut a másik nem, mint olyan. Majd legközelebb tizenéves korban...

Valaki itt feljebb utalt a japán pornó manga kultuszra, hogy egyéb közhelyet ne említsek. Állítólag ez a japán társadalom azon sajátosságából következik, mely elfojtja a ksgyerekek szexuális érdeklődését, és mereven szétválasztja gyerekkorban a fiúkat meg lányokat.

Furcsa, de sokszor pont az ellenkezőjét lehet elérni bizonyos direkt eszközökkel, mint amit megcélzunk, nem?

Dee_ 2009.01.16. 09:47:00

Szerintetek akkor normális, ha egy lányt megkér a fiú, hogy ugyan húzza már fel a szoknyáját nyakig, az meg minden további nélkül megteszi? Mégis mire tanít ez? Nyugodtan tedd meg kislányom, ha akarsz kérni valamit, nincs ebben semmi rossz...
EZ a gond vele.
A lókínzás is hasonló. Egy poén miatt kellett felvágni a lovak lábát...?

civil polip 2009.01.16. 09:48:10

@zgobolos: 2 db kiskorú leánygyermekkel bírok. Azt hiszem, sem a nyusziszülés, sem a népmesei muffok nem tettek bennük különösebb kárt. Többnyire harmonikus és viszonylag értelmes gyermekeknek tűnnek, bár én elfogult vagyok. Igaz, hogy mindig együtt nézzük a meséket, úgyhogy meg tudjuk beszélni, amit szeretnének.

Viszont a kiswakand álma a torzonborz alakkal engem is felkészületlenül ért, meg őket is. De nem a lengő fütyi miatt, hiszen olyannal én magam is bírok, hanem mert a mamut majdnem agyontaposta a pasit. Hát, ezt egy darabig emészteni kellett, a mai napig nem látnak szívesen mamutot a házunk táján.

babó 2009.01.16. 09:49:24

lányom 3 éves, de nem nem nézi a magyar népmeséket - mert sztem még nem is neki való. nem fogja fel, és nem is értékeli. inkább nagyobb ovisokhoz szól.

amúgy meg a népmesék és népdalok jelentős része a szexről (is) szól (Mérő Lászlónak van egy nagyon jó kis írása ehhez a legújabb könyvében.

és mi az első dal amit megtanítanak a gyerekeknek az oviban?

"bújj-bújj zöld ág..."

ezen mindig jól szórakozom, ahogy a csöppök éneklik, szerintetek mégis mi a zöld ág, ami bebújik, meg az aranykapu amit ki kell tárni? :)))) de ettől még jó dal :))

amúgy nem vagyunk ezzel egyedül, a Grimmék által gyűjtött német mesék közt is: Hófehérke szerintetek csak takarított? hát nem, volt neki hét kicsi pasija :))

Flaci 2009.01.16. 09:49:27

Nem tom, hogy volt-e erről szó, de eze akkor a románok sírva rohannának el.
www.youtube.com/watch?v=enJhZM02dPw
3:51-től a durvább rész.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:50:02

Ja, és még annyit, hogy az új kedvence a Macskafogó. Abban is van azért ez+az (biztos van, aki majd állatnak tart emiatt, de az úgy sem ismeri a gyermekem) és azért szereti, mert nagyon viccesnek találja. Én meg halálra nevetem magam, mert elkezdett szemtelenkedni kicsit, de mostanában minden visszabeszélést úgy kezd, hogy "Safranek, jöjjön csak közelebb...." :-)

pucros 2009.01.16. 09:54:09

Kisvakondban meg emberkuki van és nyúlpunci (persze azért egymástól függetlenül).

walter77 2009.01.16. 09:54:35

@pipacsaripacspapucs:

Most hogy mondod, már beszámolt a gyerkőc, hogy megmutatta fütyijét az ovibvan egy lánynak...

...megaztán van egy hugi is együtt fürdenek, szóval a kinek mije van dolgon már túl vagyunk rég.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:54:59

@Dee_: Szerintem enélkül a népmese nélkül is játszanak papás-mamást a gyerkőcök egy bizonyos korban és szerintem olyankor a lányok anélkül is megmutatják a tuncsit, hogy egy malacot kapnának értek.

És mivel én egy szúnyogot sem csaptam le még életemben, ezért nem hinném, hogy valaha a gyerekem a lónyúzást jó tréfának gondolná.

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:55:33

@Dee_: Mire tanít ez? (Nézd meg a filmet, amúgy nem "minden további nélkül", még a malacok is elpirulnak:)) Arra tanít, hogy a kislányok (!) meg a kisfiúk (!) érdeklődése egymás iránt természetes, ugyanakkor a szemérem bizalmas megmutatása valami "furcsa", ami pirulást okoz. Arra tanít továbbá, hogy a "zubbony" alatt valami szép, titokzatos dolog van, mint a nap, a hold meg a csillagok.

Aztán a kiskondás felnő, anélkül, hogy kihasználná, megbecstelenítené a kettejük titkát, sé legközelebb már bajuszosan, felnőttként, furfangosan nyeri el a királylány kezét. Aki valószínűleg szerelmes belé, mert az egyetlen, aki látta a szépségét, és ismeri a jegyeit, az a kiskondás, akivel sok évvel korábban találkozott.

Ezekl a szép, ugyanakkor mégis tréfás és furfangos szerelmi játékok, és nem a direkt durrbele.

Szerintem, számomra.

pucros 2009.01.16. 09:56:24

na jó majd máskor előszor olvasok aztán írok:)

babó 2009.01.16. 09:59:55

mivel a királyi kettes tévén áttették a Menő-manót közvetlenül az esti mese utánra (és mi kőkonzervatívak azt az egy mesét nézetjük a gyerekkel a tévében) ezért a legújabb kedvenc a kis olasz vonalemberke...

nem tudom, mit ért belőle, de mindig jókat nevet rajta. már kezdi utánozni a köpködös röhögést is, remek :)) és nem zavarja, hogy lepotyog a végén, tudja, hogy erre megy ki az egész.

aztán körbeviháncolja a lakást: badumm-badumm

hát, nem is tudom mi lesz ebből :))

walter77 2009.01.16. 10:00:11

@nina2000/ pneumatic morosus brutalicus:

"Thomas és társai inkább egyszerű és ostoba reklámfilm, hogy utánna megvehesd a gagyi játék verziót."

Na ezt azért neeee. A Thomas kurvajó mese. Brutálisan igényes kivitelezés, rohadt jó sztorik, mögöttes tartalom, frankó tanúlság a végén. Persze, hogy van mögötte iparág, de még a megvehető játékok is messze jobbak, mint egy átlagos gyerek bigyó. Napersze mi mögött nincs iparág...

nina2000 2009.01.16. 10:00:56

....lónyúzás....ja a forróvizetakopaszra!!...az jobb......a farkas kibelezése .....mérgezett alma....ugyan már, kár ez a mű finnyáskodás egyesek részéről. Csak pár durvább és értelmetlenebb alkotás Kifordított fijú, Macseb, Jaj a szörnyek ....

babó 2009.01.16. 10:01:30

@pipacsaripacspapucs:
ez szép összefoglalás, igen :))

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 10:06:23

@babó: Az én fiam nem tudott úgy 8 éves koráig megülni egyetlen rajzfilm előtt sem 2 percnél tovább (semmilyen tévéműsor előtt sem). Egyetlen kivétel volt a Fehérlófia, és ezen meglepődtem.

Persze, minden gyerek már születésekor egyéniég, más és más a "hozott" ízlésvilága.

Ja, amúgy nem is volt rákényszerülve arra, hogy a tévéből adagolja magának az örömpótlékokat, mert minden este estimese-olvasás volt, egészen úgy 10-11 éves koráig. Ezért elég válogatós lett a tévéműsorok tekintetében, szerencsére.

mickeyknox 2009.01.16. 10:06:30

gyerekkoromban láttam a mátyás királyos mesét, és nem okozott törést a fejlődésemben... vagy mégis? :)

a magyar népmesék igenis nagyon jó, sokkal inkább nézzék ezt, meg a fehérlőfiát, mint az agyament pokemont, meg egyéb őrültségeket.

Bummer 2009.01.16. 10:07:18

Az egy alapprobléma, hogy sokan azt hiszik, hogy a népmese mindig gyerekeknek szól. Hát nem.

Mitya Ivanov 2009.01.16. 10:08:19

most néztem meg a korábban javasolt szocialista témájú magyar népmeséket. Hát mit mondjak, elég bizarr. Lenin és Marx:D

miradian 2009.01.16. 10:09:50

A magyar népmeséket én képtelen voltam gyerekkoromban nézni, mert nagyon unalmasnak gondoltam, de idén 20 évesen nagyon rákattantam.
Még a Pingui a másik nagy kedvenc:D

Yarner · http://androlib.blog.hu 2009.01.16. 10:12:46

Arról nem is beszélve, hogy jankovicsék nagyon is tudatosan válogatták be ezeket a meséket is a gyüjteménybe, éppen hogy szembehelyezkedve ezzel a viktoriánus, erkölccsősz álszenteskedéssel.
(Amúgy azt csodálom, hogy annak idején ezt keresztül tudták vinni az elvtársakon).

De az is igaz, hogy amerikai TV-ből úgy vágnák ki, mint a sicc, ha véletlenül meg leadnák, lehet, hogy másnap érkezne a hadüzenet a gyermekek lelkét megrontó vérnősző kelet-európaiak (gyk: mi) ellen...

_ev_ 2009.01.16. 10:12:54

Jajjmár!
Mint most is, már akkor (a népmesék keletkezése idején) is minden a kufircról szólt.
Csak ha megnézzük, hugy az intróban mit köp ki magából a madár, hány suna-motívumot lehet felfedezni? Egy kalocsai párnahuzat kész orgia.
Mit kell ezen kiakadni?!
Az ő meséik miről szólnak?

babó 2009.01.16. 10:13:18

@Bummer:
sztem eredetileg mindenkinek szólt. pont ez a jó benne. összeült a család és nyomták a meséket. a gyereknek elég volt, hogy csillag meg hold van a ruha alatt, nagypapa meg visszaemlékezett a kamaszkorára :))

Hypofx 2009.01.16. 10:13:34

Mi az ujdonsag nem ertem? ezek az animacios filmek ilyenek megszoktuk tole, minket nem zavart annyira masokat lehet zavar ennyi

homár molla 2009.01.16. 10:15:05

a románoknak az a baja, hogy a királykisasszony nunija csillag-fazonra van borotválva, ők meg a jó bozontosat szeretik. ugye még a talpuk is szőrös.

csongiaparaszt 2009.01.16. 10:15:30

nézzétek csak feleim, a román sajtó milyen ügyesen retusálta a rajzfilmkockákat: www.gardianul.ro/index_blank.php?pag=photo_view&id=127654

babó 2009.01.16. 10:16:43

@pipacsaripacspapucs:
az én lányom meg a könyvből olvasott mese mellett nem bírt megülni. túl aktív volt, és a verbalitás meg nem erőssége. aztán pár hét alatt teljesen rákattant (pedig már kezdtem aggódni, mert nagy könyvmoly vagyok én is).

sztem napi egy max két mese tévében, dvd-ről nem gáz, ha van kedve nézni. csak ne felejtsük előtte :))

mazsolaszáj 2009.01.16. 10:18:40

@nyolc_mini_vese:
ott a pont. A TV nem villanypásztor. Kedves szülő meg vegye a fáradtságot, hogy odafigyel rá, hogy a gyerek érti-e hogy mit néz. A Román ORTT nem érti... Meg kell fogni a kezét, elmesélni neki

a_tom 2009.01.16. 10:21:05

Ezek a jelenetek valóban illetlenek lehetnek egy felnőtt számára hiszen nem illik az intim testrészeket megmutatni. Bár csak igen kis mértékben, ha nagyon bele akarnék kötni.

De a gyerek egészen addig, amíg nem érti mi a szemérem vagy a nemi vágy, nem tudja hogy azok a dolgok miért mások mint a többi testrész, ahogy egy kéz, orr, fül látványától, úgy egy kukitól vagy puncitól sem sérül meg. Viszont ha nem magyarázzák el neki addig amikor már érzi, abból lehetnek gondok és vannak is sajnos. Nem egyszerre kéne rájuk zúdítani mindent tizenévesen, addig meg elnyomni, büntetni.

Mikrobi 2009.01.16. 10:21:42

A Piroska és a farkast Charles Perrault írta először meg, Grimmék száz évvel később éltek.

csipaka 2009.01.16. 10:24:24

:-) Ezt a részt mi is láttuk a múlt héten 7 éves és 3 éves fiaimmal. A nagycsoportos mindjárt kiszúrta és megkérdezte, hogy a királylánynak miért van ott csillag. Elkezdtük a felvilágosítás második szakaszát és ekkor megkérdezte, hogy ha ilyen szépen is lehet rajzolni, akkor a Lacus az oviban miért rajzolta máshogy a nénit d.gás közben.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:35:16

@csipaka: Remélem Lacus nem a gondnok :-))))

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:36:36

@csongiaparaszt: Na igen.... de a másik képet végképp nem értem.... A seggel mi bajuk? Az tán csak mindenkinek van, nem?

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:39:58

@walter77: Én azért nem szeretem annyira a Thomast, mert mindig arról szól a sztori, hogy valamelyik kisvonat valami rosszaságot / butaságot csinál.

Egyébként tudtátok, hogy az angol verzióban Ringo Starr a mesélő? És messze nem olyan jó, mint Csankó Zoltán.

milena 2009.01.16. 10:40:38

Egyszer, azt hiszem, egy könyv borítóján, láttam a királylányt térdig felhúzott szoknyában. Már akkor is kétértelműnek találtam a dolgot. Olyan a piros szoknya a fehér csipkével, mint egy száj fogakkal.

Ebből lesz a kasztrációs félelem :)

baget 2009.01.16. 10:59:24

Na nem mintha idehaza az ORTT jobb lenne...lehet ez ilyen jószomszédi kollegialitás és kölcsönös idiotizmus a média kontrolltól.
Bár nálunk már maga az ORTT sokkol, meg kell jegyezzem hatásosabban is, mint Jankovics:)

kaltenem 2009.01.16. 11:02:21

Én azt veszem észre, hogy a 4 éves unokahúgom sokkal jobban megérti a meséket, mint mi azt felnőttek gondolnánk.
Ő nagyon szereti a Magyar népmeséket és a Fehérlófiát is (kívűlről tudja és még el is kellett játszani vele az egész mesét), de persze sok amerikai mesefilmet is megnéz.
És külön tudja választani, hogy mi az, ami már neki sem tetszik pl. ha egy állatot tényleg bántanak.

Szóval szerintem sokszor a gyerekre lehet bízni, hogy mi az amit szívesen megnéz és mi az, amit nem.
A magyar mesék meg annyira tele vannak rejtett mondanivalókkal, szimbólumokkal, hogy inkább a felnőtteknek nehéz megérteni, ezért hisszük azt, hogy a gyereknek sem jó, ha ilyet néz.

Egyébként a Nap, a Hold, meg a csillagok igen szép ábrázolása a "csúnyájának".

zgobolos 2009.01.16. 11:04:48

na ebbol a threadbol pont az jon le, hogy kulonbozoek vagyunk, es a gyerekeink is azok. a feherlofiat en spec nem szeretem, a gyerekeknek sem nmutattam, nem tudok rola ha lattak volna, es nem is zavarna. a kisfiam pl tokre szereti azokat a barbis 3D meseket ha epp adjak a minimaxon, mittomenmert, de kivulrol fujja a nightmare before christmas-t is. a thomas meg lehet buta, bargyu, de a kis vonatok pont olyan gyarloak es faszok benne mint az emberek.

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:38:02
@zgobolos: Bocsáss meg, de ha számodra a magyar népmesékben fineszesen megfogalmazott, erotikus utalások eccerűen "pina, csöcs meg bráner", akkor jobban is tennéd, ha Szabó Gyulára meg Jankovics Marcellre bíznád a gyereked felvilágosítását.

Most en akkor teged megbantottalak? Ha nem engem miert minositesz? A Magyar Nepmesekben levo erotikaval gyermekkori feltetelezett naivitasom es jelenkori erdektelensegem miatt csak ma reggel tapasztaltam meg eme poszt kapcsan. Elmondtam: amit lattam az a kisvakondos szules, meg a decapitated human body a MN-ben. Ennyi. Plusz, hogy en szeretnem elmeselni a gyerekemnek a nemi szerveink funkciojat. Mar csak a fun miatt is, persze mar a tobbiektol ugy is megtanuljak.

Kopi3.14 2009.01.16. 11:04:52

Valaki vegighallgatta mar az erotikus magyar nepmeseket Pecsi Ildiko es Raksanyi Gellert eloadasaban? Remekmuvek bizony.

Egyebkent meg de szeretnek kistertedben kerteszlegeny lenni. :D
Addig jar a korso a kutra mas asszociaciot hoz valakinek?
Es rengeteg nepdal is bizony a boldog paszutororak emleket enekli meg. :)

Az meg altalanos orszagfuggetlen hulyeseg, hogy a lokalis orttbe mindenfele vadbarmot ultetnek, aki gyerekken negy feher falat nezhetett egesz allo nap, s azt hiszi ez a jo midnen gyereknek?

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:07:42

@Kopi3.14: Szerintem a legjobb népdal az "Érik a szőlő, hajlik a vessző, bodor a levele...." stb. :-)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.16. 11:08:06

nekem a románokról mindig csak az jut eszembe amit egyszer láttam Aradon járva. egy öltönyös jólszituált ember lement egy bokor mellé (mellé!!) a járdáról és odaszart.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:09:56

@zgobolos: Tényleg, az én gyerkőcöm is kérdezgette, hogy nem lehetne, hogy inkább a Jack hozzon neki idén ajándékot a Mikulás bácsi helyett. :-)

Azért Cranky, a daru, néha ultrafasz :-) Thomas meg rettenetesen irigy, azt utálom.

FaBRiK 2009.01.16. 11:11:53

Nem jöttetek rá a lényegre. A baj az, hogy a lány csúnyája szebb, mint a román lányok bajsza.

Ha szőr borítaná az egész testét, akkor OK lenne.

Gondolom a szobrászatban is felöltöztetik Dávidot, meg a Vénusz szobrokat.

rikkancs101 2009.01.16. 11:13:39

A magyar népmesék sz*rok. A magyar rajzfilmek meg méginkább, beleértve a János Vitézt meg a többi Jankovics rajzfilmet. Nem gyereknek valók. Amit a gyerekek élveznek, az a Mézga-család meg a Frakk.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:16:01

@rikkancs101: Oké, gyere át és meséld el a gyerekemnek, hogy rossz mesét élvez. Lehet, hogy csúful ki fog nevetni. (ez nem azt jelenti, hogy a Frakkot nem élvezi, csak azt én nem élvezem annyira)

zgobolos 2009.01.16. 11:17:54

na elgondolkodtam a vegen. sosem cenzuraztam hogy mit nezzenek a gyerekek ha epp kedvuk szottyan. ha epp azzal nem, hogy olyan meseket kaptak - legalabbis tolem, amikrol en azt gondoltam tetszeni fog nekik de ezzel sztem mindenki igy volt. van ami bejott, van ami nem.

zgobolos 2009.01.16. 11:22:25

a mezga inkabb egy sitcom, azt gondolnam a 6 ev alatti gyerkoknek korai. a magyar (vagy inkabb kelet europai) animacios filmgyartassal meg sztem nincs semmi gond. rengeteg fele temaju, hangulatu dolog jott ki. Nezd csak meg, ott a kukori, kotkoda, a matyas kiraly, a bob es bobek, mg a varjudombi mesek. a feherlofia szuperviziorol nem is beszelve. tok masok. na nicklelodeon-t meg jetix-et nem engednem a gyerkoknek. ott mar jaccana a cenzura asszem.

Dr. Trebitsch 2009.01.16. 11:25:11

A magyar népmesék-sorozat zseniális. Hogy gyerekeknek való-e, abban nem mindig vagyok biztos, de ki mondta, hogy esti meseként kell őket vetíteni?

A népmesék eredetileg felnőttek ötölték ki a saját szórakoztatásukra, az erotikus utalások, akárcsak a népdalokban, hozzá tartoznak. Ezeken nyilván jót mulattak a fonóban anno...
A Grimm-mesék sem gyerekeknek szóltak eredetileg.

karelgoot 2009.01.16. 11:26:16

Az, hogy vannak "illetlen" részek egy dolog.
De...

A gyerek 3x hazudik apjának, ha az apja egyáltalán.
A filmből kiderül, hogy a sertés is is szűznemzéssel szaporodik.
A szülőáltal csoportszexbe kényszerített lányka esete talán már bűnügyi kategória.
:)

rikkancs101 2009.01.16. 11:26:31

@nyolc_mini_vese: Majd elmagyarázod te, ha akarod .... Attól, hogy nézi és tetszik neki, még lehet rossz.

rikkancs101 2009.01.16. 11:28:27

A Nagy Hó-hó-hórgász is jó.

rikkancs101 2009.01.16. 11:29:16

Meg a Vizipók, csodapók is. Igaz, ezek nem népmesék.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.01.16. 11:30:01

Tényleg nagyon jó a Magyar népmesék, de van köztük durva is. A kiskakas és a sövény c. rész például elég pszicho.

W Joe 2009.01.16. 11:30:40

@karelgoot: Plussz még az állatkínzás poénból

Gazuzem 2009.01.16. 11:30:54

A lányom idáig sosem szokott félni egyedül a szobában, de tegnapelőtt látott a Minimaxon valami Vándorló varangyok c. mesét, aztán lefekvéskor mesélés után nem akart kiengedni a szobából, mert félt valami kígyótól. Azt mondta, hogy csak rá tud gondolni, nem tudja elfelejteni.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:40:51

@rikkancs101: már mi a bánatos francért akarnám? Én egy hardcore népmese fan vagyok. Basszus, egyszerűen szeretem azt, ahogy beszélnek benne, amilyen szavakat használnak, amilyen kreatívan van némelyik dolog megrajzolva (igen, az "égitestek" is).

Mi alapján döntötted el, hogy ez nem való egy gyereknek? Szerintem az nem való, hogy olyan csatornákat nézzen, amiben reklám van, stb. Ja, és a büdös életben nem látott még olyat, hogy én tévét néztem (mondjuk olyat nem is fog), max, ha vele leülök. Szóval nincs az, hogy véletlenül elcsíp a híradóból vagy bármi más tévéműsorból egy részletet.

Bell & Sebastian 2009.01.16. 11:41:31

Gyerekkoromra visszaemlékezve:

Néztük azt, ami volt, válogatás nélkül.
A magyar népmesékben a csalafinta észjárás és a jó beszólások tetszettek, idéztük is fel másnap.
Az orosz "Mindent tudni akarok!" volt a csúcs!

A didaktikus és amerikai szarokra nem gerjedt senki, japán meg nem volt.
A leggagyibb a Sandman, NDK-s kábszer volt.

A magyar mesékben a történet olyan mint a hagyma, van rétege bőven...

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:43:39

@Gazuzem: Abban a mesében egyszerűen az a szörnyű, hogy nem tudom elmondani, hogy miről szól. Valamit keresnek azok a kis "sárga matyik" (szerintem nem varangyok), de hogy miért meg mi az, az nem derült ki.
Olyan, mintha egy nagyon szar Hupikéktörpike-klónműsor lenne.

gonnaburninflames 2009.01.16. 11:44:15

"Nem is tudjuk, mennyire érdemes komolyan venni egy szervezetet, ami olyan szavakkal dobálózik 2008-ban egy tök ártalmatlan rajzfilm kapcsán, hogy "illetlen"."

2008-ban.

Manapsag a 20. szazadban ugyebar. :)

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:46:15

@Bell & Sebastian: "A magyar mesékben a történet olyan mint a hagyma, van rétege bőven... "

Igen és ezért élvezem én is az újranézésüket. És bocsánat, de a Frakk + a Horgász csak annyiról szól, hogy idióták, az meg engem nem szórakoztat hosszútávon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.16. 11:49:48

Köszöntem a linkelést! :-)

terran 2009.01.16. 11:55:51

@rikkancs101:
na én azokat nem szerettem

én amikor kicsi voltam szerettem a magyar népmeséket, a fehérlófiát (az mekkora pszichedelikus fless már, emlékszem apám elvitt moziba, valami matiné lehetett, gondolom mai fejjel, és úgy emlékszem, hogy tökre zsongott a fejem, olyan szép színes, a sztorit nem nagyon értettem, és nem is érdekelt, inkább a színes dolgokra figyeltem).

De a legnagyobb kedvencem a macskafogó volt, állítólag 3-8 éves korom között naponta megnéztem.

algi 2009.01.16. 11:56:42

Na, jó, én azért kiakadtam azon, amikor valami olyasmi volt, hogy a síppal hívható kutyák rávetették magukat a lincselni készülő tömegre. Az enyhén szólva horror volt.

Bell & Sebastian 2009.01.16. 11:58:25

Javítok: nekem Rémusz bácsi és a Futrinka utca, meg Manócska húzta szét a pofám a legjobban, nagy szamár létemre. Valszeg a kiváló hangok...

A magyar népmesékre később sok élethelyzet emlékeztetett, párszor segített nemes és stílusos bosszút állni.

okostojgli (törölt) 2009.01.16. 11:58:45

Jóvannna, egyszerűen csak féltékenyek, hogy a magyarok -akiknek ugye ellopták a lovát- milyen fasza kis csajsziaik (ó, szent képzavar) vannak, hogy még a mesébe is berakják, míg nekik csak egy Drakulájuk van.

terran 2009.01.16. 11:59:51

valaki linkelje be a lógó fütykösös vakond epizódot kérem szépen!!!

bug jr. 2009.01.16. 12:09:49

ez sajnos kimaradt,de arra a részre amikor a királyhoz ment a szegényember lánya felöltözve is meg nem is rendesen ráizgulram anno

Flea 2009.01.16. 12:11:44

Mondjuk még a malacok sem mertek odanézni :-DDD

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2009.01.16. 12:13:37

@rikkancs101: csatlakozom több előttem szólóhoz, miszerint nem áll meg az állításod széles körben. A gyerekeim (3 és 5 éves) imádják ezeket a szarokat. (És anno én is így voltam ezzel.)

jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.16. 12:22:16

én imádtam a magyar népmeséket kiskoromban. ha lenne gyerekem, neki is előszeretettel játszanám, mert a sorozat művészi és kulturális értéke messze meghaladja az esetlegesen felmerülő gondokat.

mert az az igazság, hogy mai szemmel azért nekem is gond, ahogy a sorozatban (és a magyar népköltészet általában) a nők kevés kivétellel csak mint a férfi hős által elnyerhető fődíj szerepét játsszák.

a bíró okos lánya is inkább a testével, mint az eszével nyeri el a király elismerését. és meg tudja valaki nekem mondani hogy a női nemi szerv miért "csúnya"?

ettől még szeretem a magyar népmeséket, de milyen jó is lenne egy olyan sorozat, amiben a királykisasszony vagy a szegény szolgaleány megy sárkányt ölni.

Gador · http://omagyar.blog.hu 2009.01.16. 12:27:10

Nos, nagyon egyszerű: attól, hogy mese, nem feltétlen gyerekeknek szól... Ezt értik sokan félre.
Az idecitált művek értékes darabok, de NEM gyerekeknek szólnak!

Szerintem igaza van a románoknak - persze más kérdés, hogy a szóvátételt nem "magyar" mesék esetében is emgteszik-e...

terran 2009.01.16. 12:28:34

most néztem meg a mátyás királyosat, ez aztán a bozont!

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2009.01.16. 12:30:28

Itthol csak azer nem kotott bele a bizoccsag, mer abba ott a Jankovics.
:-(

gyz 2009.01.16. 12:37:22

@rikkancs101:

" Attól, hogy nézi és tetszik neki, még lehet rossz. "

és attól, hogy te leszarozod, még lehet nagyszerű is. Csak hogy teljes legyen a kép.

szépmező 2009.01.16. 12:38:55

nagyon jók voltak a magyar népmesék.

szerintem pl a hupikék törpikék sokkal agresszívebb és primitívebb volt

gyz 2009.01.16. 12:45:09

volt a lányom sulijában egy körkérdés elsősöknek, hogy melyik gyerekcsatorna a kedvencük. 80%-ban voltak, akik a Jetix-et és az Animax-ot nevezték meg. Pokemon a sztár. A Cartoon Network weboldalán olyan játék fogad, melyben gennyes pattanásokat kell kipukkasztani egy gennytorta elkészítéséhez.

Itt meg néhányan a magyar népmeséktől meg a Kisvakondtól óvják a gyereküket. Meg attól, hogy esteleg el kell magyarázni valamit nekik, amit nem értenek.

vicces.

gurcsion 2009.01.16. 12:47:38

A bíró lánya óta tudjuk:
1) Ha valamit el kell intézni, bízd asszonyra; ha beszélni kell róla, bízd férfira.
2) Anyu olyan, mint apu, csak okosabb.

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 13:00:27

@zgobolos: Én kérek elnézést, ha megbántottalak, bár bevallom, szándékosan fogalmaztam sarkosan.

Annyit hadd mondjak el magyarázatul, hogy pont azt a kontrasztot láttam a beírásodban, ami a magyar népmesék metaforái, és a profán, vagy jelen esetben inkább trágár megnevezése között van. Az "inkriminált" rajzfilm a gyermekkori szexualitás szépségét, titokzatosságát, a hűséget, a szemérmet írja le, és hogy a szmérmet és a zavart feloldja, az egyetlen elfogadható eszközhöz nyúl, ami a felnőtt embert is átsegítheti az ágyban az esetleges nehézségeken: a humorhoz.

Szemben nemi szervek - mondjuk úgy - "technikai" leírásával és működésével. Amire amúgy kisgyerekkoromból nem emlékszem, de arra igen, hogy még tizenéves koromban is zavart és taszított, és szerencsémnek tartom, hogy számomra a szerelem, a testiség ma, a sokadik ikszen túl is varázslat és nem elsősorban fiziológia.

Ha valaki a szexualitását, bármilyen okból csak kellő távolságtartással tudja kezelni, és/vagy nem találja a megfelelő kifejezéseket, az szerintem valóban bízza rá a gyermeke felvilágosítását arra, aki meg tudja tenni úgy, hogy ne riassza el "gusztustalansággal", legyen az akár a szülő, akár másik (kortárs vagy idősebb) gyerek.

Ez egy igen szép rajzfilm, szerintem. Hogy miért, azt Dee-nek adott válaszomban leírtam.

Ennyi, és mégegyszer elnézést!

pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 13:07:47

@karelgoot: Felhívnám a figyelmedet két dologra:

1. A hazugság ugyanúgy emberi dolog, mint a szex. (Jelenlegi tudásunk szerint csak a csimpánz és az ember képes rá). Ha nem mutatjuk be, attól még létezik.

2. A gyerek ("góbé") végül nem hazudott, mert hazavitte az aranyat.

(Amúgy a látens zsarolást kifelejtetted, mert a királylány kifizette a malacokat már a mezőn, hát nyilván azért küldte le a zsák aranyat a fiúnak az őrökkel, hogy az ne árulja el a titkukat - és mert nem mert a szemébe nézni...)

És mégegy metafora: Ez a királylány többet ér, mint az arany.

gyulabiusz 2009.01.16. 13:34:19

Harom eves lanyomnak a tavaly kezdtem el magyar nepmeseket mutatni hosszabb repuloutakon. Hat bizony felnott fejjel eleg remeseknek lattam oket. Gyilkolas, fejlevagas, szex, es meg sok egyeb amit felnott fejjel 'politikailag inkorrekt' kifejezessel illetunk.

Gyerekkorban nem kerdeses hogy Jericho falainak leomlasaert szurkolj. De felnottkent ..

Ciganyozas, a szomszed nemek rohelyesse tetele (+ torokok). Mi vagyunk a szuperek, arra nevelnek. S ezert sokan felnottkent se tudunk maskepp reagalni mint a krokodil, mikor egy szomszed lenezett nep fia illetlennek minositi egy alkotasunkat.

Meg valami: nem csak esti mesekrol van szo. A 'szep'irodalmunkban is van jo sok rasszista profilozas, szomszedanyazas, magyarfelmagasztalas. Mint minden mas szomszedunkeban is; a romanban meg plane.

Azt is hozzatennem, hogy gyerekkoromban egy magyar nepmese sem akasztott ki. Gyermekeimnek inkabb egy pikansabb magyar nepmese, mint a suvitos, robbanos kinai sorozatfilmek.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.16. 13:38:23

amikor a 2 eves gyerekemet elvittem a Hofeherkere (en akartam megnezni, de nem volt kire hagyni valojaban) nem akart kijönni a mozibol, es utan sem lehetett elmenni csak ugy a mozi mellett hogy ne akart volna bemenni megnezni a törpeket.

Ennel jobb rajzfilmet en azota sem lattam, pedig 3 kölyök mellett igen sokat vegig kellett szenvednem.

Büdösgyökér 2009.01.16. 13:44:53

@a_tom:

Magyar népmesék a téma és már az első tíz hozzászólásban ott virít Zorbán-Kúrcsány kettős. Ehhez a teljesítményhez csak gratulálni tudok. Mi köze ennek a két agyhalottnak gyermekkorom nagy kedvencéhez? De most komolyan? Mi a rosseb köze van hozzá? Fejtse már ki valaki, mert úgy látszik, hogy vagy én vagyok teljesen idióta vagy aki gyurcsányozik.

KatsuraHu 2009.01.16. 13:46:23

Óvodás koromban furdalt a kíváncsiság, hogy milyen lehet a fiúk "kukuríkúja" közelről. Egy barátomnak mondtam, hogy azért hívom így, mert hasonlít a kakas csőrére(persze nem én találtam ki az elnevezést), és csak akkor tudom elmondani, hogy pontosan miben, ha megmutatja. Hát megmutatta... :) Pedig nem néztem (sajnos) Magyar Népmesék-et. És romlott nő sem lett belőlem, ezt bizton állíthatom.

ben2 2009.01.16. 13:59:44

Nem szeretnék előhozakodni a Kötelező Nemzetféltő Paranoiával, de nekem ez a szabályozás erősen román kultúrharcos indíttatásúnak tűnik. A CNA-nál nem komálják a magyar népmeséket, ahol a székely ember játssza a hatalmat agyafurt módon kijátszó pozitív figurát. A politikai cenzúra pedig természeténél fogva csak idióta érveléssel tud élni, mert egy mű hátsó szándéktól vezérelt letiltatására nincs értelmes ember számára elfogadható indok.

bbnet1 2009.01.16. 14:09:27

Pont láttam a Minimaxon az ominózus mesét. A 3éves kislányom is nézte..
Ő nem rökönyödött meg rajta annyira, mint én.

Én kicsit félrenyeltem a csokimikulás fejét. :)

De komolyan: Nem a legjobb a memóriám, de amikor én gyerek voltam, nem emlékszem, hogy a Magyar népmesék ennyire --- hmmm hogy is lehetne jellemezni --- közvetlen ábrázolású ??/ perverz ?? /néha állatias ??

Most már a főcímzenéjén kívül semmire nem tartom...

cyan 2009.01.16. 14:10:53

"Figyelmeztetésben részesítették ugyanis a Minimax rajzfilmadó román nyelvű változatát, mivel illetlennek minősítették a Magyar népmesék rajzfilmsorozat SZINKRONIZÁLT változatának egy január elején sugárzott részében megjelenő képeket"

ezen senki nem háborog?

bbnet1 2009.01.16. 14:13:02

Ja, és aki ebben csak azt látja, hogy csak azért csinálják a románok, mert MAGYAR népmese, az szarjon sünt.
Mert az ilyenekből elegünk van Magyarországon: "Há'de bírónő, csák azé' mert Gázsi vagyok ?" védekezés a szememben halálos bűn...

Nembazdmeg.. Azé, mert ez bűn...

Ezt ne kezdjük el, mert még a végén összekeveredünk...

bbnet1 2009.01.16. 14:20:54

@cyan cyca: Miért lenne felháborító a szinkron ?
Ismét utalnék arra, hogy "a más szemében a szálkát, a sajátjában a gerendát se..."

Magyarország világelső a szinronizálásban. Az emberek egyszerűen utálják a feliratos filmeket. Valószínűleg annyit sem hajlandóak/tudnak olvasni.

Egy külföldi ismerősöm majdnem elsírta magát, mikor látta nálunk a Grease (Pomádé ! ÉLJENEK A CÍMFORDÍTÓK IS!) című filmet szinronizálva, majd az ének felirattal eredeti nyelven...
Hozzáteszem, szememben ez még a jobbik eset. Mert van olyan, amikor Stólbucit, vagy Dingdingbandit rávették, hogy énekelje el Elton John (vagy akárki) betétdalának szótagsűrítéssel teli, nem rímelő magyar fordítását...

Köszi.

blackiii 2009.01.16. 14:21:08

Én láttam oviskoromban, még élek, nem lett tőle semmi bajom az elmúlt jópár év alatt :)

Klárensz 2009.01.16. 14:21:11

@Artemis:
Ma is így működik a világ.


Ezekben a mesékben semmi olyat nem lehet látni, ami a valóságban nincs. Ellenben ízlésesen és szellemesen ábrázolnak benne mindent.

Egyébként meg ha egy gyerek lát valamit, abból nem következik, hogy ő is azt fogja csinálni. Az sosem baj, ha a gyerek óvodáskorában tudja, hogy vannak csalók, hazugok, ez a gyerekek nagy részében úgyis ellenszenvet fog kiváltani. Én azt mondom, hogy ezek a népmesék nyújtják az egyik legjobb lehetőséget arra, hogy szembesüljenek bizonyos dolgokkal, 1000X inkább ezek, mint 1X valami más idiótaság.

W Joe 2009.01.16. 14:21:26

@cyan cyca: Miért kéne háborogni rajta? A román gyerekeknek talán feliratosan kellene nézniük a magyar népmeséket, vagy mi? :)

bbnet1 2009.01.16. 14:30:04

@bbnet1: És hihetetlen, hogy kétszer is ugyanúgy ütöttem el a szinkronizálást.

Na ez már a Románok bűne !!! :))

martusa 2009.01.16. 14:35:10

Nekem erről csak az jutott eszembe,hogy felnőtt fejjel tényleg fura volt megnézni,de úgy gondolom,hogy egy gyerek egészen másképp reagál ezekre a dolgokra.Gyerekkoromban ezeket néztem,de azt hiszem nem lett rám rossz hatással (bár pszihiáter még nem látott:-)).Van nekem is egy 9 éves fiam,tehát némi közöm van a dologhoz,de engem speciel jobban felháborított az,amikor gyerkőckém mesét nézett és többször is elhangzott benne a "hülye" szó!!!!!Inkább a mai mesékkel kellene kezdeni a cenzúrázgatást!!!!

flora.a 2009.01.16. 14:45:19

Mi nem nézzük a népmeséket, a pici (3 éves) sem, ebből kifolyólag. Nekem az volt a pont, ahol elkapcsoltam róla egyszer s hosszú időre, amikor úgy kezdődött egy mese, h az anyáról azt akarták elhitetni, h megette a gyerekét... majd megnézheti ha jóval idősebb lesz. Sztem vannak még Grimm és Andersen mesék is, amik nem valóak a legkisebbeknek, de ide lehet sorolni jónéhány mai mesét (főleg rajzfilmeket) is. Nem tudom, miért ilyen durvák, biztos van oka.

Kopi3.14 2009.01.16. 14:46:27

bbnet1 2009.01.16. 14:09:27

Ebbol is latszik, hogy a gyerekkornak meg nem resze a szexualitas, csak a "felnottek" hiszik azt, mennyire rossz az ilyen, meg pedofil, meg liliomtipro.
Illetve talan az ilyet jellemezhetnenk ugy is, hogy a felnovesi elhulyules legbiztosabb jele. Tenyleg, Tom es Jerryn nem botrankozol meg, mennyire szadista ket allatkinzot keritettek bele, neha harmat?
Speciel gyerekkorombol semmi nem maradt meg eme razfiklmekbol, ami olyan nagyon kozvetlen abrazolasu lenne. Egy atlagos szellemi fejlodesu gyerek mire ezen filmekhez eljut addigra mar tudja mi a valosag, mi a mese a tortenetekben.

nyolc_mini_vese 2009.01.16. 14:50:59

@bbnet1: "Magyarország világelső a szinronizálásban."

Könyörgöm, ez kb a '80-as évekre volt igaz.

Én meg úgy értelmeztem, hogy románra szinkronizálták. Vagy nem jól értem?

HgGina 2009.01.16. 15:01:30

Magyar népmeséért büntetni ősi román szokás.

Csak meg ne büntessék a Minimaxot, mert a román királylányoknak van bajuszuk, a magyarnak meg nincs.

gyz 2009.01.16. 15:12:28

@Kopi3.14: "Ebbol is latszik, hogy a gyerekkornak meg nem resze a szexualitas, csak a "felnottek" hiszik azt, mennyire rossz az ilyen, meg pedofil, meg liliomtipro.
Illetve talan az ilyet jellemezhetnenk ugy is, hogy a felnovesi elhulyules legbiztosabb jele."


De jó, hogy ezt leírtad.

Remélem, sokan elolvassák, akik gyermeküket a magyar népmesék és a kisvakond mételyétől próbálják megóvni. :-)

na_most_akkor 2009.01.16. 15:34:00

csongiaparaszt 2009.01.16. 10:15:30

Na most akkor az is egy szép húzás, hogy arra a gardianul_ro linkre belépve összemegy a böngésző ARRA a méretre ...

Miféle webviselkedés ez?

lutria 2009.01.16. 17:27:03

Az nem felháboritó hogy a malackák milyen kéjsóvár pofát vágnak amikor a királylány felhúzza a szoknyáját?Egyébként jó ötlet hogy a lányokat sütivel lehet az ágyba csalogatni!

Kopi3.14 2009.01.16. 19:21:59

gyz 2009.01.16. 15:12:28

off: es mennyien hoborognek, hogy de pedofil tartalom az interneten, meg a fiatalokat, kisgyerekeket zavarja, elerhetik.

Furcsa, gyerek meg egyszer sem akart pedofil dolgokat nezegetni neten. Kisiskolasok is amikor olyan korszakukban vannak, a normal pornot nezik, nem pedofil dolgokra vadasznak. Altalaban meg eletuk-gyerekeletuk- jelentos reszeben nem erdekli oket.

jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 01:14:17

@Klárensz:

persze, ezt egyáltalán nem vitatom, hogy a gyerek nem feltétlenül majmolja, amit a tévében lát. de az, hogy a magyar népmesék sorozatban nem lenne olyan, mint a valóságban, azért nem egészen igaz. emberevő kis gömböcöt láttál már?

jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 01:16:27

@Klárensz: azt meg mire mondtad, hogy "ma is így működik a világ"?

jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 07:56:21

ja bocsánat, helyesbítek:

"...de az, hogy a magyar népmesék sorozatban nem lenne olyan, ami a valóságban nincs, azért nem egészen igaz."

Klárensz 2009.01.17. 11:31:00

Artemis: összekevertelek valakivel, nem neked szólt (de már nincs kedvem megkeresni, hogy kinek)
bocs:)

valaki ül kint a szárnyon 2009.01.21. 14:47:33

Gyerekek. Senkinek nem tünt fel, hogy miről is van szó? A hangsúly azon van, hogy MAGYAR népmesék és a ROMÁNoknak nem tetszik.
Mi az ami tetszene a gyökereknek ami Magyar?
Ha a kis vuk-ot adná a tv akkor belekötnének , hogy VÉDETT ROMÁN ŐSHONOS VADLUDAKAT lőnek le a rajzfilmben és ez káros!

v2peti 2010.10.21. 15:02:47

Ha már Tom és Jerry meg az amcsik. Dimamittal fel lehet robbantani egy macskát, de ugyanaz a macska nem gyújthat rá cigire. (ki foghják vágni a cigis jeleneteket) Antinikotinistakén is böszmeségnek tartom ezt!
Legközelebb majd a Columbo sorozatot tiltják majd be! :(
süti beállítások módosítása