'Nagy az isten állatkertje és alacsony a kerítés'-témában most a román Országos Audiovizuális Tanácsnak (CNA) sikerült nagyot alkotnia. Figyelmeztetésben részesítették ugyanis a Minimax rajzfilmadó román nyelvű változatát, mivel illetlennek minősítették a Magyar népmesék rajzfilmsorozat szinkronizált változatának egy január elején sugárzott részében megjelenő képeket - írja szerdai számában a Krónika.
A királykisasszony jegyei című epizódról van szó, amiben a furfangos kondásgyerek ráveszi a királykisasszonyt, hogy húzza fel a szoknyáját, aztán még feljebb, aztán még feljebb. Természetesen nincsenek telibe mutatott bozontok, meg csöcsök, minden stilizált, mint általában Jankovics Marcell rajzfilmjeiben, szóval kiakadásra igazán semmi ok. Egyébként a Krónika újságírói jó fejek, ők is mellékelték jó nagyban azt a képet, amit mi is reflexből beraktunk (lásd alant). Döntse el mindenki, hogy mi ebben a durva, aztán ugrás után olvasson tovább, mert ennyivel nincs vége a mesénknek a CNA-ról, plusz jönnek a videók.
A CNA nem csak a kicsillagozott elsődleges nemi jellegeket sérelmezte, hanem a mesének azt a részét is, amikor a furfangos csávó körbevágja két ló bokáján a bőrt, majd fölgyűri. Oké, ez így durván hangzik, de hát ez egy népmese, és megnézve egyáltalán nem sokkoló.
Nem is tudjuk, mennyire érdemes komolyan venni egy szervezetet, ami olyan szavakkal dobálózik 2009-ben egy tök ártalmatlan rajzfilm kapcsán, hogy "illetlen". És persze hivatkozhatnánk arra, hogy ez csak egy népmese, meg hogy Grimmék sokkal durvább dolgokat műveltek, például kővel telerakták egy farkasnak a hasát, meg egy banyát elégettek élve, és így tovább, de fölösleges észérvekkel előhozakodni, mert a hülyeség az sokkal erősebb mentsvár. Azt is tök fölösleges elmondani, hogy mi ezen nőttünk föl és nekünk semmi lelki károsodást nem okozott két kicsillagozott csöcs, meg egy muff. Nem úgy, mint a Mihaela, meg a Cirmi és Csurmi, ezek az igénytelen román rajzfilmek, amiken már kisgyerekként is röhögtem, hogy hogy lehet ilyen trágyát létrehozni. Na, azokat kéne betiltani.
Egyébként a Minimax számára elküldött figyelmeztetés nem szankcionálja az adót, a levélben a CNA arra hívja fel a figyelmet, hogy ha újra szeretnék sugározni a kifogásolt rajzfilmet, a gyermekek védelmére vonatkozó szabályok szerint csak 22 óra után kerülhet adásba.
Szerintem meg a szülők vegyék meg dvd-n és tegyenek magasról a CNA-ra. Jófejségből most mutatunk egy másik rajzfilmet is a CNA-nak, itt meg a bíró okos lánya mutogatja király Mátyásnak "a csúnyáját".
Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.16. 07:18:34
Flankerr 2009.01.16. 07:30:35
grigorij (törölt) 2009.01.16. 07:37:34
Megmondom neki, hogy nézzen magyar népmeséket!
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 08:05:24
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 08:11:19
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 08:22:38
Egyébként meg van egy Kisvakond epizód, amiben egy torzonborz meztelen faszi rohangászik hosszú perceken keresztül és a pimplijét nem diszkréten kitakarják mindenféle bokrokkal / vakondokkal, hanem szépen, kidolgozottan lóginyázik az ember gyermekének képébe. :-)
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.01.16. 08:25:58
CJKrisz 2009.01.16. 08:29:54
majdazténtudom 2009.01.16. 08:31:11
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 08:34:40
Tapirfej 2009.01.16. 08:38:37
Void Bunkoid 2009.01.16. 08:39:55
Lümier 2009.01.16. 08:44:27
Hát a kisvakond és a születés c. mesécskén dobtam egy hátast :O
zlaboncz 2009.01.16. 08:50:25
Az hagyján, a Kisvakondnak van egy olyan része, mikor nyuszimama terhes lesz, és online-ban életet is ad a kis nyusziknak. Preimer plánban. Na akkor ott mi van?
Ehh, ezek szerint nem csak nólunk vannak hülyék...
paaj 2009.01.16. 08:54:33
szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2009.01.16. 08:59:30
ATS 2009.01.16. 09:00:38
dr. Ted Pajnacsősz 2009.01.16. 09:01:38
Egyébként nem kell messzire menni, hogy ostoba média-testületeket keressünk, ugye...
Chupa (törölt) 2009.01.16. 09:05:55
ATS 2009.01.16. 09:11:00
Secnir 2009.01.16. 09:12:46
mindenütt vannak szellemileg sérült emberek.
romániában is.
magyarországon is.
de hogy vezető, döntéshozó pozícióban? nincs ezeknek főnöke?
marianne 2009.01.16. 09:14:14
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 09:15:13
marianne 2009.01.16. 09:15:21
a_tom 2009.01.16. 09:17:22
zgobolos 2009.01.16. 09:18:06
A gond az ha az adott elem egy funkcioja van pellengerre allitva. Ha a kondas keri a lanyt hogy mutassa meg a csunyasagat, akkor nem a csunyasag a lenyeg, hanem a "mutassa meg". Amikor a kisvakondban a sun vagy a nyul (mar nem emlekszem) szul, az eleg rendesen van abrazolva. Az anyanak lathatoan faj ahogy elotunik az a bazi nagy kisnyul a kis puncijabol pl.
Feltetelezem hogy bizonyos - akar teljesen atlagos gyerekekre ez risztoan hathat, illetve felreerthet dolgokat. En mint szulo szeretnem ha nem ovodas korban tudna meg a fiam, hogy a pinaba be kell jutni, ez a torveny, illetve hogy a szules soran fajdalmat okozott az edesanyjanak. Valszeg nem a kisvakond miatt, de a kisebbik fiam elkepzelhetetlennek tartja hogy az anyjabol bujt elo. Nem akarom eroltetni hogy de pedig igen, eljon majd az ido mikor megerti.
Amugy jo lenne tudni a kommentezok hany es milyen koru gyermekkel birnak. Outsiderkent fikazni nagyon konnyu.
Kabarka 2009.01.16. 09:24:13
W Joe 2009.01.16. 09:27:00
Ez minden verzióban így volt? És ő az igazságos? :)
walter77 2009.01.16. 09:28:26
A torzonborz csávós kisvakond tényleg nagyon durva. Egy szürreális álom az egész, a végén meg kezdődik minden elölről... Twilight Zone
Magyar népmesék - szuperjó mesék
zgobolos 2009.01.16. 09:30:08
2009.01.16. 09:34:07
DE:
Az újonnan készített Magyar Népmesék és a Mátyás királyos mesék, nem az ami a '90es években ment, hanem ,amit pár éve tolnak esti mese gyanánt, valami remake téma. Újra elkészítettek egy rakás rész, valami hasonló feelingre gyártva mint a régiek. Na az új részeknek a készítőit zabálja meg egy vagon aprómajom. Vigye el őket egy raj bálna és legyen mind erőszak áldozata, bálnapéló által.
Akkora nagy rakás fos lett miattuk a Magyar Népmesék sorozat hogy azt el sem tudom képzelni, egy csorda mamut nem képes akkorát alkotni.
Ilyen sötét, eltorzult, béna egy világot amit teremtettek. El sem hiszem. Remélem olvassa ezt az a gyökér amelyik azt hitte hogy bele kell vinni valami újítást és minyima öngyilkos lesz!!!!
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.16. 09:34:56
Azon a részen mocsokmód ki vagyok akadva. A gyerek szokta nézni a sorozatot, fel se tűnt ez a fos, aztán egyszer áthatolt és csak bámultam, lesett állal.
Mindentől függetlenül azért lássuk be, nem egyszerű sem implicit szexuális tartalom, sem pedig erőszak témában a Magyar népmesék sorozat, de mi ezt így szeretjük.
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:38:02
Nekem egy fiam van, és az első rajzfilm, amit ötévesen végignézett, a Fehérlófia volt - legnagyobb meglepetésemre. Akkor döbbentem rá, hogy ez a képvilág sokkal közelebb áll a gyerekekhez, mint Walt Disney habos-babos mesefigurái. Mielőtt rákérdeznél: Jlenleg kiskamasz, és teljesen egészséges lelkileg.
Hallgassatok Berecz András meséket!
Ja, mégegy: Tudná valaki értelmezni az alábbi népdalt?
Hej, halászok, halászok,
Mit fogott a hálótok?
Nem fogott az egyebet,
Vörösszárnyú keszeget.
Hát a keszeg mit eszik
Ha a hálóba teszik?
Nem eszik az egyebet,
Petrezselyemgyökeret.
Szóval, inkább a nap, a hold meg a csillag, mint pina, csöcs meg bráner.
(Most, hogy mégegyszer leírtam ezeket a szavakat, kicsit felfordult a gyomrom. A Magyar Népmesék nézésekor viszont ez soha nem fordult elő, még a téeszes-méhes-vonatos mesénél sem...)
genghis 2009.01.16. 09:38:11
A nagy roman hulyezes most is csak azert fujhato korusban merthat MAGYAR nepmesek, marpedig abba lehet pina-csocs a gyerekeknek-azok szerint is akik azert karognak mert eroszakosak a "mai" mesek pl es ugyanugy jatszak a szenteskedo apu-anyut otthon mint pl romaniaban.
walter77 2009.01.16. 09:39:00
Nálam 4 éves a gyerkőc, nem néz magyar népmeséket, mert nem tud vele mit kezdeni. De emlékeim szerint én sem ilyen koromban néztem, hanem később.
Másfelől azért gondolom túlkapásnak a figyelmezeteést, mert a gyerekek nem hülyék, ami nem érdekli őket azt nem nézik. Egy rakat trágya megy a minimaxon, de a gyerkőc csak néhány számára érdekes mesét néz, pl a fentemlített Thomast (mondjuk az éppen kurvajó szerintem).
Persze tagadhatatlan, hogy durva dolgok is vannak a népmesékben, de nem tartok attól, hogy devianciát okoz.
nina2000 2009.01.16. 09:43:14
nállunk semmi gondot nem okozott....nállam sem , feleségemnél sem , gyereknél sem.....hát ennyi, a mese az mese....a délutáni és esti filmek és a köztes reklámok, na azok már gázabbak. Ingerszegény mese ???? Thomas és társai inkább egyszerű és ostoba reklámfilm, hogy utánna megvehesd a gagyi játék verziót.
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:43:55
Amúgy a gyereket egyáltalán nem zavarja, hogyha brét, csöcsit vagy csunyát mutogatnak, hiszen látott már ilyet. Egyébként meg vele együtt nézem a népmeséket és szerintem állat, hogy megismer olyan szavakat, mint a "zsarátnok" vagy a "csendőr" (igen, olvasok is neki, de egyrészt nem tudok olyan ízesen beszélni, mint a Gyula bácsi + itt rögtön látja gazdagon illusztrálva a dolgot). Igen, a kisvakondos szülőnyuszit is látta, de könyörgöm, az nem egy ember, hanem egy nyuszi és ha valami helyre kis tanyán laknák, akkor szerintem az életben is látott volna ilyet.
Szerintem annyi az egész, hogy a szülő vegye a fáradtságot és a gyerek korának / értelmi színvonalának megfelelően próbálja elmagyarázni azt, amit nem ért a gyerek.
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:46:55
Aztán ez elmúlik, a kisiskolás fiúl katonásdiznak, a kislányok királylányoznak, és eszükbe sem jut a másik nem, mint olyan. Majd legközelebb tizenéves korban...
Valaki itt feljebb utalt a japán pornó manga kultuszra, hogy egyéb közhelyet ne említsek. Állítólag ez a japán társadalom azon sajátosságából következik, mely elfojtja a ksgyerekek szexuális érdeklődését, és mereven szétválasztja gyerekkorban a fiúkat meg lányokat.
Furcsa, de sokszor pont az ellenkezőjét lehet elérni bizonyos direkt eszközökkel, mint amit megcélzunk, nem?
Dee_ 2009.01.16. 09:47:00
EZ a gond vele.
A lókínzás is hasonló. Egy poén miatt kellett felvágni a lovak lábát...?
civil polip 2009.01.16. 09:48:10
Viszont a kiswakand álma a torzonborz alakkal engem is felkészületlenül ért, meg őket is. De nem a lengő fütyi miatt, hiszen olyannal én magam is bírok, hanem mert a mamut majdnem agyontaposta a pasit. Hát, ezt egy darabig emészteni kellett, a mai napig nem látnak szívesen mamutot a házunk táján.
babó 2009.01.16. 09:49:24
amúgy meg a népmesék és népdalok jelentős része a szexről (is) szól (Mérő Lászlónak van egy nagyon jó kis írása ehhez a legújabb könyvében.
és mi az első dal amit megtanítanak a gyerekeknek az oviban?
"bújj-bújj zöld ág..."
ezen mindig jól szórakozom, ahogy a csöppök éneklik, szerintetek mégis mi a zöld ág, ami bebújik, meg az aranykapu amit ki kell tárni? :)))) de ettől még jó dal :))
amúgy nem vagyunk ezzel egyedül, a Grimmék által gyűjtött német mesék közt is: Hófehérke szerintetek csak takarított? hát nem, volt neki hét kicsi pasija :))
Flaci 2009.01.16. 09:49:27
www.youtube.com/watch?v=enJhZM02dPw
3:51-től a durvább rész.
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:50:02
pucros 2009.01.16. 09:54:09
walter77 2009.01.16. 09:54:35
Most hogy mondod, már beszámolt a gyerkőc, hogy megmutatta fütyijét az ovibvan egy lánynak...
...megaztán van egy hugi is együtt fürdenek, szóval a kinek mije van dolgon már túl vagyunk rég.
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 09:54:59
És mivel én egy szúnyogot sem csaptam le még életemben, ezért nem hinném, hogy valaha a gyerekem a lónyúzást jó tréfának gondolná.
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:55:33
Aztán a kiskondás felnő, anélkül, hogy kihasználná, megbecstelenítené a kettejük titkát, sé legközelebb már bajuszosan, felnőttként, furfangosan nyeri el a királylány kezét. Aki valószínűleg szerelmes belé, mert az egyetlen, aki látta a szépségét, és ismeri a jegyeit, az a kiskondás, akivel sok évvel korábban találkozott.
Ezekl a szép, ugyanakkor mégis tréfás és furfangos szerelmi játékok, és nem a direkt durrbele.
Szerintem, számomra.
pucros 2009.01.16. 09:56:24
babó 2009.01.16. 09:59:55
nem tudom, mit ért belőle, de mindig jókat nevet rajta. már kezdi utánozni a köpködös röhögést is, remek :)) és nem zavarja, hogy lepotyog a végén, tudja, hogy erre megy ki az egész.
aztán körbeviháncolja a lakást: badumm-badumm
hát, nem is tudom mi lesz ebből :))
walter77 2009.01.16. 10:00:11
"Thomas és társai inkább egyszerű és ostoba reklámfilm, hogy utánna megvehesd a gagyi játék verziót."
Na ezt azért neeee. A Thomas kurvajó mese. Brutálisan igényes kivitelezés, rohadt jó sztorik, mögöttes tartalom, frankó tanúlság a végén. Persze, hogy van mögötte iparág, de még a megvehető játékok is messze jobbak, mint egy átlagos gyerek bigyó. Napersze mi mögött nincs iparág...
nina2000 2009.01.16. 10:00:56
babó 2009.01.16. 10:01:30
ez szép összefoglalás, igen :))
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 10:06:23
Persze, minden gyerek már születésekor egyéniég, más és más a "hozott" ízlésvilága.
Ja, amúgy nem is volt rákényszerülve arra, hogy a tévéből adagolja magának az örömpótlékokat, mert minden este estimese-olvasás volt, egészen úgy 10-11 éves koráig. Ezért elég válogatós lett a tévéműsorok tekintetében, szerencsére.
mickeyknox 2009.01.16. 10:06:30
a magyar népmesék igenis nagyon jó, sokkal inkább nézzék ezt, meg a fehérlőfiát, mint az agyament pokemont, meg egyéb őrültségeket.
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 10:06:53
Bummer 2009.01.16. 10:07:18
Mitya Ivanov 2009.01.16. 10:08:19
miradian 2009.01.16. 10:09:50
Még a Pingui a másik nagy kedvenc:D
Yarner · http://androlib.blog.hu 2009.01.16. 10:12:46
(Amúgy azt csodálom, hogy annak idején ezt keresztül tudták vinni az elvtársakon).
De az is igaz, hogy amerikai TV-ből úgy vágnák ki, mint a sicc, ha véletlenül meg leadnák, lehet, hogy másnap érkezne a hadüzenet a gyermekek lelkét megrontó vérnősző kelet-európaiak (gyk: mi) ellen...
_ev_ 2009.01.16. 10:12:54
Mint most is, már akkor (a népmesék keletkezése idején) is minden a kufircról szólt.
Csak ha megnézzük, hugy az intróban mit köp ki magából a madár, hány suna-motívumot lehet felfedezni? Egy kalocsai párnahuzat kész orgia.
Mit kell ezen kiakadni?!
Az ő meséik miről szólnak?
babó 2009.01.16. 10:13:18
sztem eredetileg mindenkinek szólt. pont ez a jó benne. összeült a család és nyomták a meséket. a gyereknek elég volt, hogy csillag meg hold van a ruha alatt, nagypapa meg visszaemlékezett a kamaszkorára :))
Hypofx 2009.01.16. 10:13:34
homár molla 2009.01.16. 10:15:05
csongiaparaszt 2009.01.16. 10:15:30
babó 2009.01.16. 10:16:43
az én lányom meg a könyvből olvasott mese mellett nem bírt megülni. túl aktív volt, és a verbalitás meg nem erőssége. aztán pár hét alatt teljesen rákattant (pedig már kezdtem aggódni, mert nagy könyvmoly vagyok én is).
sztem napi egy max két mese tévében, dvd-ről nem gáz, ha van kedve nézni. csak ne felejtsük előtte :))
mazsolaszáj 2009.01.16. 10:18:40
ott a pont. A TV nem villanypásztor. Kedves szülő meg vegye a fáradtságot, hogy odafigyel rá, hogy a gyerek érti-e hogy mit néz. A Román ORTT nem érti... Meg kell fogni a kezét, elmesélni neki
a_tom 2009.01.16. 10:21:05
De a gyerek egészen addig, amíg nem érti mi a szemérem vagy a nemi vágy, nem tudja hogy azok a dolgok miért mások mint a többi testrész, ahogy egy kéz, orr, fül látványától, úgy egy kukitól vagy puncitól sem sérül meg. Viszont ha nem magyarázzák el neki addig amikor már érzi, abból lehetnek gondok és vannak is sajnos. Nem egyszerre kéne rájuk zúdítani mindent tizenévesen, addig meg elnyomni, büntetni.
Mikrobi 2009.01.16. 10:21:42
csipaka 2009.01.16. 10:24:24
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:35:16
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:36:36
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 10:39:58
Egyébként tudtátok, hogy az angol verzióban Ringo Starr a mesélő? És messze nem olyan jó, mint Csankó Zoltán.
milena 2009.01.16. 10:40:38
Ebből lesz a kasztrációs félelem :)
2009.01.16. 10:45:53
haiku575.blog.hu/2009/01/16/azert_lolka_es_bolka_is_tud_huncutkodni_haiku
baget 2009.01.16. 10:59:24
Bár nálunk már maga az ORTT sokkol, meg kell jegyezzem hatásosabban is, mint Jankovics:)
kaltenem 2009.01.16. 11:02:21
Ő nagyon szereti a Magyar népmeséket és a Fehérlófiát is (kívűlről tudja és még el is kellett játszani vele az egész mesét), de persze sok amerikai mesefilmet is megnéz.
És külön tudja választani, hogy mi az, ami már neki sem tetszik pl. ha egy állatot tényleg bántanak.
Szóval szerintem sokszor a gyerekre lehet bízni, hogy mi az amit szívesen megnéz és mi az, amit nem.
A magyar mesék meg annyira tele vannak rejtett mondanivalókkal, szimbólumokkal, hogy inkább a felnőtteknek nehéz megérteni, ezért hisszük azt, hogy a gyereknek sem jó, ha ilyet néz.
Egyébként a Nap, a Hold, meg a csillagok igen szép ábrázolása a "csúnyájának".
zgobolos 2009.01.16. 11:04:48
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 09:38:02
@zgobolos: Bocsáss meg, de ha számodra a magyar népmesékben fineszesen megfogalmazott, erotikus utalások eccerűen "pina, csöcs meg bráner", akkor jobban is tennéd, ha Szabó Gyulára meg Jankovics Marcellre bíznád a gyereked felvilágosítását.
Most en akkor teged megbantottalak? Ha nem engem miert minositesz? A Magyar Nepmesekben levo erotikaval gyermekkori feltetelezett naivitasom es jelenkori erdektelensegem miatt csak ma reggel tapasztaltam meg eme poszt kapcsan. Elmondtam: amit lattam az a kisvakondos szules, meg a decapitated human body a MN-ben. Ennyi. Plusz, hogy en szeretnem elmeselni a gyerekemnek a nemi szerveink funkciojat. Mar csak a fun miatt is, persze mar a tobbiektol ugy is megtanuljak.
Kopi3.14 2009.01.16. 11:04:52
Egyebkent meg de szeretnek kistertedben kerteszlegeny lenni. :D
Addig jar a korso a kutra mas asszociaciot hoz valakinek?
Es rengeteg nepdal is bizony a boldog paszutororak emleket enekli meg. :)
Az meg altalanos orszagfuggetlen hulyeseg, hogy a lokalis orttbe mindenfele vadbarmot ultetnek, aki gyerekken negy feher falat nezhetett egesz allo nap, s azt hiszi ez a jo midnen gyereknek?
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:07:42
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.16. 11:08:06
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:09:56
Azért Cranky, a daru, néha ultrafasz :-) Thomas meg rettenetesen irigy, azt utálom.
FaBRiK 2009.01.16. 11:11:53
Ha szőr borítaná az egész testét, akkor OK lenne.
Gondolom a szobrászatban is felöltöztetik Dávidot, meg a Vénusz szobrokat.
rikkancs101 2009.01.16. 11:13:39
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:16:01
zgobolos 2009.01.16. 11:17:54
zgobolos 2009.01.16. 11:22:25
Dr. Trebitsch 2009.01.16. 11:25:11
A népmesék eredetileg felnőttek ötölték ki a saját szórakoztatásukra, az erotikus utalások, akárcsak a népdalokban, hozzá tartoznak. Ezeken nyilván jót mulattak a fonóban anno...
A Grimm-mesék sem gyerekeknek szóltak eredetileg.
karelgoot 2009.01.16. 11:26:16
De...
A gyerek 3x hazudik apjának, ha az apja egyáltalán.
A filmből kiderül, hogy a sertés is is szűznemzéssel szaporodik.
A szülőáltal csoportszexbe kényszerített lányka esete talán már bűnügyi kategória.
:)
rikkancs101 2009.01.16. 11:26:31
rikkancs101 2009.01.16. 11:28:27
rikkancs101 2009.01.16. 11:29:16
Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.01.16. 11:30:01
W Joe 2009.01.16. 11:30:40
Gazuzem 2009.01.16. 11:30:54
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:40:51
Mi alapján döntötted el, hogy ez nem való egy gyereknek? Szerintem az nem való, hogy olyan csatornákat nézzen, amiben reklám van, stb. Ja, és a büdös életben nem látott még olyat, hogy én tévét néztem (mondjuk olyat nem is fog), max, ha vele leülök. Szóval nincs az, hogy véletlenül elcsíp a híradóból vagy bármi más tévéműsorból egy részletet.
Bell & Sebastian 2009.01.16. 11:41:31
Néztük azt, ami volt, válogatás nélkül.
A magyar népmesékben a csalafinta észjárás és a jó beszólások tetszettek, idéztük is fel másnap.
Az orosz "Mindent tudni akarok!" volt a csúcs!
A didaktikus és amerikai szarokra nem gerjedt senki, japán meg nem volt.
A leggagyibb a Sandman, NDK-s kábszer volt.
A magyar mesékben a történet olyan mint a hagyma, van rétege bőven...
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:43:39
Olyan, mintha egy nagyon szar Hupikéktörpike-klónműsor lenne.
gonnaburninflames 2009.01.16. 11:44:15
2008-ban.
Manapsag a 20. szazadban ugyebar. :)
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 11:46:15
Igen és ezért élvezem én is az újranézésüket. És bocsánat, de a Frakk + a Horgász csak annyiról szól, hogy idióták, az meg engem nem szórakoztat hosszútávon.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.16. 11:49:48
terran 2009.01.16. 11:55:51
na én azokat nem szerettem
én amikor kicsi voltam szerettem a magyar népmeséket, a fehérlófiát (az mekkora pszichedelikus fless már, emlékszem apám elvitt moziba, valami matiné lehetett, gondolom mai fejjel, és úgy emlékszem, hogy tökre zsongott a fejem, olyan szép színes, a sztorit nem nagyon értettem, és nem is érdekelt, inkább a színes dolgokra figyeltem).
De a legnagyobb kedvencem a macskafogó volt, állítólag 3-8 éves korom között naponta megnéztem.
algi 2009.01.16. 11:56:42
Bell & Sebastian 2009.01.16. 11:58:25
A magyar népmesékre később sok élethelyzet emlékeztetett, párszor segített nemes és stílusos bosszút állni.
okostojgli (törölt) 2009.01.16. 11:58:45
okostojgli (törölt) 2009.01.16. 11:59:35
terran 2009.01.16. 11:59:51
bug jr. 2009.01.16. 12:09:49
Flea 2009.01.16. 12:11:44
szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2009.01.16. 12:13:37
jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.16. 12:22:16
mert az az igazság, hogy mai szemmel azért nekem is gond, ahogy a sorozatban (és a magyar népköltészet általában) a nők kevés kivétellel csak mint a férfi hős által elnyerhető fődíj szerepét játsszák.
a bíró okos lánya is inkább a testével, mint az eszével nyeri el a király elismerését. és meg tudja valaki nekem mondani hogy a női nemi szerv miért "csúnya"?
ettől még szeretem a magyar népmeséket, de milyen jó is lenne egy olyan sorozat, amiben a királykisasszony vagy a szegény szolgaleány megy sárkányt ölni.
Gador · http://omagyar.blog.hu 2009.01.16. 12:27:10
Az idecitált művek értékes darabok, de NEM gyerekeknek szólnak!
Szerintem igaza van a románoknak - persze más kérdés, hogy a szóvátételt nem "magyar" mesék esetében is emgteszik-e...
terran 2009.01.16. 12:28:34
B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2009.01.16. 12:30:28
:-(
gyz 2009.01.16. 12:37:22
" Attól, hogy nézi és tetszik neki, még lehet rossz. "
és attól, hogy te leszarozod, még lehet nagyszerű is. Csak hogy teljes legyen a kép.
szépmező 2009.01.16. 12:38:55
szerintem pl a hupikék törpikék sokkal agresszívebb és primitívebb volt
gyz 2009.01.16. 12:45:09
Itt meg néhányan a magyar népmeséktől meg a Kisvakondtól óvják a gyereküket. Meg attól, hogy esteleg el kell magyarázni valamit nekik, amit nem értenek.
vicces.
gurcsion 2009.01.16. 12:47:38
1) Ha valamit el kell intézni, bízd asszonyra; ha beszélni kell róla, bízd férfira.
2) Anyu olyan, mint apu, csak okosabb.
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 13:00:27
Annyit hadd mondjak el magyarázatul, hogy pont azt a kontrasztot láttam a beírásodban, ami a magyar népmesék metaforái, és a profán, vagy jelen esetben inkább trágár megnevezése között van. Az "inkriminált" rajzfilm a gyermekkori szexualitás szépségét, titokzatosságát, a hűséget, a szemérmet írja le, és hogy a szmérmet és a zavart feloldja, az egyetlen elfogadható eszközhöz nyúl, ami a felnőtt embert is átsegítheti az ágyban az esetleges nehézségeken: a humorhoz.
Szemben nemi szervek - mondjuk úgy - "technikai" leírásával és működésével. Amire amúgy kisgyerekkoromból nem emlékszem, de arra igen, hogy még tizenéves koromban is zavart és taszított, és szerencsémnek tartom, hogy számomra a szerelem, a testiség ma, a sokadik ikszen túl is varázslat és nem elsősorban fiziológia.
Ha valaki a szexualitását, bármilyen okból csak kellő távolságtartással tudja kezelni, és/vagy nem találja a megfelelő kifejezéseket, az szerintem valóban bízza rá a gyermeke felvilágosítását arra, aki meg tudja tenni úgy, hogy ne riassza el "gusztustalansággal", legyen az akár a szülő, akár másik (kortárs vagy idősebb) gyerek.
Ez egy igen szép rajzfilm, szerintem. Hogy miért, azt Dee-nek adott válaszomban leírtam.
Ennyi, és mégegyszer elnézést!
pipacsaripacspapucs 2009.01.16. 13:07:47
1. A hazugság ugyanúgy emberi dolog, mint a szex. (Jelenlegi tudásunk szerint csak a csimpánz és az ember képes rá). Ha nem mutatjuk be, attól még létezik.
2. A gyerek ("góbé") végül nem hazudott, mert hazavitte az aranyat.
(Amúgy a látens zsarolást kifelejtetted, mert a királylány kifizette a malacokat már a mezőn, hát nyilván azért küldte le a zsák aranyat a fiúnak az őrökkel, hogy az ne árulja el a titkukat - és mert nem mert a szemébe nézni...)
És mégegy metafora: Ez a királylány többet ér, mint az arany.
gyulabiusz 2009.01.16. 13:34:19
Gyerekkorban nem kerdeses hogy Jericho falainak leomlasaert szurkolj. De felnottkent ..
Ciganyozas, a szomszed nemek rohelyesse tetele (+ torokok). Mi vagyunk a szuperek, arra nevelnek. S ezert sokan felnottkent se tudunk maskepp reagalni mint a krokodil, mikor egy szomszed lenezett nep fia illetlennek minositi egy alkotasunkat.
Meg valami: nem csak esti mesekrol van szo. A 'szep'irodalmunkban is van jo sok rasszista profilozas, szomszedanyazas, magyarfelmagasztalas. Mint minden mas szomszedunkeban is; a romanban meg plane.
Azt is hozzatennem, hogy gyerekkoromban egy magyar nepmese sem akasztott ki. Gyermekeimnek inkabb egy pikansabb magyar nepmese, mint a suvitos, robbanos kinai sorozatfilmek.
Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.16. 13:38:23
Ennel jobb rajzfilmet en azota sem lattam, pedig 3 kölyök mellett igen sokat vegig kellett szenvednem.
Büdösgyökér 2009.01.16. 13:44:53
Magyar népmesék a téma és már az első tíz hozzászólásban ott virít Zorbán-Kúrcsány kettős. Ehhez a teljesítményhez csak gratulálni tudok. Mi köze ennek a két agyhalottnak gyermekkorom nagy kedvencéhez? De most komolyan? Mi a rosseb köze van hozzá? Fejtse már ki valaki, mert úgy látszik, hogy vagy én vagyok teljesen idióta vagy aki gyurcsányozik.
KatsuraHu 2009.01.16. 13:46:23
Sanpellegrino Chinotto 2009.01.16. 13:52:49
Jaj istenem, de gyenge duma!
ben2 2009.01.16. 13:59:44
bbnet1 2009.01.16. 14:09:27
Ő nem rökönyödött meg rajta annyira, mint én.
Én kicsit félrenyeltem a csokimikulás fejét. :)
De komolyan: Nem a legjobb a memóriám, de amikor én gyerek voltam, nem emlékszem, hogy a Magyar népmesék ennyire --- hmmm hogy is lehetne jellemezni --- közvetlen ábrázolású ??/ perverz ?? /néha állatias ??
Most már a főcímzenéjén kívül semmire nem tartom...
cyan 2009.01.16. 14:10:53
ezen senki nem háborog?
bbnet1 2009.01.16. 14:13:02
Mert az ilyenekből elegünk van Magyarországon: "Há'de bírónő, csák azé' mert Gázsi vagyok ?" védekezés a szememben halálos bűn...
Nembazdmeg.. Azé, mert ez bűn...
Ezt ne kezdjük el, mert még a végén összekeveredünk...
bbnet1 2009.01.16. 14:20:54
Ismét utalnék arra, hogy "a más szemében a szálkát, a sajátjában a gerendát se..."
Magyarország világelső a szinronizálásban. Az emberek egyszerűen utálják a feliratos filmeket. Valószínűleg annyit sem hajlandóak/tudnak olvasni.
Egy külföldi ismerősöm majdnem elsírta magát, mikor látta nálunk a Grease (Pomádé ! ÉLJENEK A CÍMFORDÍTÓK IS!) című filmet szinronizálva, majd az ének felirattal eredeti nyelven...
Hozzáteszem, szememben ez még a jobbik eset. Mert van olyan, amikor Stólbucit, vagy Dingdingbandit rávették, hogy énekelje el Elton John (vagy akárki) betétdalának szótagsűrítéssel teli, nem rímelő magyar fordítását...
Köszi.
blackiii 2009.01.16. 14:21:08
Klárensz 2009.01.16. 14:21:11
Ma is így működik a világ.
Ezekben a mesékben semmi olyat nem lehet látni, ami a valóságban nincs. Ellenben ízlésesen és szellemesen ábrázolnak benne mindent.
Egyébként meg ha egy gyerek lát valamit, abból nem következik, hogy ő is azt fogja csinálni. Az sosem baj, ha a gyerek óvodáskorában tudja, hogy vannak csalók, hazugok, ez a gyerekek nagy részében úgyis ellenszenvet fog kiváltani. Én azt mondom, hogy ezek a népmesék nyújtják az egyik legjobb lehetőséget arra, hogy szembesüljenek bizonyos dolgokkal, 1000X inkább ezek, mint 1X valami más idiótaság.
W Joe 2009.01.16. 14:21:26
bbnet1 2009.01.16. 14:30:04
Na ez már a Románok bűne !!! :))
martusa 2009.01.16. 14:35:10
flora.a 2009.01.16. 14:45:19
Kopi3.14 2009.01.16. 14:46:27
Ebbol is latszik, hogy a gyerekkornak meg nem resze a szexualitas, csak a "felnottek" hiszik azt, mennyire rossz az ilyen, meg pedofil, meg liliomtipro.
Illetve talan az ilyet jellemezhetnenk ugy is, hogy a felnovesi elhulyules legbiztosabb jele. Tenyleg, Tom es Jerryn nem botrankozol meg, mennyire szadista ket allatkinzot keritettek bele, neha harmat?
Speciel gyerekkorombol semmi nem maradt meg eme razfiklmekbol, ami olyan nagyon kozvetlen abrazolasu lenne. Egy atlagos szellemi fejlodesu gyerek mire ezen filmekhez eljut addigra mar tudja mi a valosag, mi a mese a tortenetekben.
nyolc_mini_vese 2009.01.16. 14:50:59
Könyörgöm, ez kb a '80-as évekre volt igaz.
Én meg úgy értelmeztem, hogy románra szinkronizálták. Vagy nem jól értem?
HgGina 2009.01.16. 15:01:30
Csak meg ne büntessék a Minimaxot, mert a román királylányoknak van bajuszuk, a magyarnak meg nincs.
gyz 2009.01.16. 15:12:28
Illetve talan az ilyet jellemezhetnenk ugy is, hogy a felnovesi elhulyules legbiztosabb jele."
De jó, hogy ezt leírtad.
Remélem, sokan elolvassák, akik gyermeküket a magyar népmesék és a kisvakond mételyétől próbálják megóvni. :-)
na_most_akkor 2009.01.16. 15:34:00
Na most akkor az is egy szép húzás, hogy arra a gardianul_ro linkre belépve összemegy a böngésző ARRA a méretre ...
Miféle webviselkedés ez?
lutria 2009.01.16. 17:27:03
Kopi3.14 2009.01.16. 19:21:59
off: es mennyien hoborognek, hogy de pedofil tartalom az interneten, meg a fiatalokat, kisgyerekeket zavarja, elerhetik.
Furcsa, gyerek meg egyszer sem akart pedofil dolgokat nezegetni neten. Kisiskolasok is amikor olyan korszakukban vannak, a normal pornot nezik, nem pedofil dolgokra vadasznak. Altalaban meg eletuk-gyerekeletuk- jelentos reszeben nem erdekli oket.
jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 01:14:17
persze, ezt egyáltalán nem vitatom, hogy a gyerek nem feltétlenül majmolja, amit a tévében lát. de az, hogy a magyar népmesék sorozatban nem lenne olyan, mint a valóságban, azért nem egészen igaz. emberevő kis gömböcöt láttál már?
jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 01:16:27
jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2009.01.17. 07:56:21
"...de az, hogy a magyar népmesék sorozatban nem lenne olyan, ami a valóságban nincs, azért nem egészen igaz."
Klárensz 2009.01.17. 11:31:00
bocs:)
valaki ül kint a szárnyon 2009.01.21. 14:47:33
Mi az ami tetszene a gyökereknek ami Magyar?
Ha a kis vuk-ot adná a tv akkor belekötnének , hogy VÉDETT ROMÁN ŐSHONOS VADLUDAKAT lőnek le a rajzfilmben és ez káros!
v2peti 2010.10.21. 15:02:47
Legközelebb majd a Columbo sorozatot tiltják majd be! :(