Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ma este jön a Tűzvonalban új szériája!

Tűzvonalban

2009. január 09. 17:30 kiricsizoltan 75 komment

Még jó, hogy annak idején írtunk a Tűzvonalban-ról Hogyvoltot, így nem kell visszanézni rohadt sok részt, hogy felelevenítsük, mi történt anno. Azt is úgy kell előkaparni a memóriánkból, hogy a főszereplőt Bordásnak hívták. Lényeg, hogy mától hosszú szünet után jön a Tűzvonalban, ez ugye a harmadik évad. A lecke fel van adva, mert vissza kell zökkenteni a nézőket a kerékvágásba, szóval kritikusan fogjuk nézni.

Az előző két széria mérlege: két fejbelőtt ügyvéd, egy felrobbant, majd feltámadott titkosügynök, kalapáccsal befenyített bűnöző, egy csomó kinyírt rendőr, egy vasvillával átszúrt görög gengszter, egy bézbólütővel szétvert matektanár, egy asztalhoz odaszögezett Zolika, egy 220 Volttal szétcsapott díler, egy hasbalőtt Kolonics, és egy nyakonroppantott NBH-s ügynökcsaj.

De pislantsunk vissza, mi is történt az előző két évadban. Az első szériát gyorsan átfutjuk, mert úgyis a másodikból maradtak főleg elvarratlan szálak. A sorozat elég furán indított, ugyanis eszméletlenül lassan izzították be a dolgokat, baromira ráértek a forgatókönyvírók, mintha egy 100 részes szezonra készülnének, ahol 10 rész simán elmehet a bevezetéssel. Látszott a gyakorlatlanság. A karakterek is felemásak voltak, nehéz volt az elején hozzászoknunk Johnnyhoz és Pircsihez, aztán persze igazítottak is rajtuk, hogy annyira azért mégse legyenek hülyék, talán a forgatókönyvírókban is kezdtek életre kelni a figurák. Stohl viszont jó volt, és az is maradt, megbocsátottunk neki minden buciságot.

A lényeg, hogy ebből a ráérős indításból a széria közepére egy magyar viszonyok között ritka csavaros, átverős, mindenki gyanús, mindenki beépített ember-krimi kerekedett, ami tényleg odaszögezte a nézőt a képernyő elé. Kiderült, hogy Bordást azért helyezték az angyalföldi őrsre, hogy csalétkül szolgáljon Maleknek, egy velejéig romlott maffiózónak. Azt lehetett tudni a nézőnek, hogy Bordást, meg az őrsöt folyton megfigyelik, minden beszélgetést lehallgatnak, az is előbb-utóbb kiderült, hogy beépített emberek vannak az őrsön, csak az volt jól megkeverve, hogy ki kinek az embere, de végül is az a lényeg, hogy zavar legyen. Azt mondjuk tudtuk, hogy Krisztát Kolonics mozgatja. Aztán kiderült, hogy az őrs felújítása valójában egyet jelent a bedrótozással és bekamerázással. Közben a mellékszálakon kibomlott, hogy Kálmán bá lánya kurva, hogy Móricz agglegény. És egy epizód erejéig még Kálmán bá is titkosszolga lett.

A végére megtudtunk mindet a túszügyről, amelyben Malek tesóját lelőtték, és ami miatt Malek le akarja vadászni Bordást. A terrorelhárítás, vagy mi, meg így akar lecsapni Malekra. A dolgok persze félresikerülnek és Malek kap el mindenkit, Zsuzsa meg közben átállt az erő sötét oldalára, de végül diadalmaskodott a jó, és fejbelőtték a Gonoszt.

A második szériában persze új főgonosz után kellett nézni. Itt már nem tököltek annyit a bevezetéssel, viszont nagyon idegesítő üresjáratok voltak a sorozat közepén. A dialógusok, meg a poénok kezdtek Tarantinó irányába elmenni, de valójában ez nem tett rosszat a sorozatnak, sőt. Egy kis asztalhoz szögezésre mindig vevők vagyunk. (Nem véletlenül jutalmazták egy díjjal ezt az epizódot.) Itt már terroristák nincsenek, csak drogmaffia, amibe Bordásnak, meg Alternek kellene beépülnie. A beépülés nemigen sikerült, ráadásul Demsa mindenről tudott, ugyanis az akciót kitervelő rendőrök között volt egy beépített embere. Volt olyan pillanat is, amikor azt hittük, Bordás is Demsának dolgozik, de persze mindig is bíztunk benne, hogy nem. Viszont soha ennyi entellektüell fejű bűnöző nem volt még krimiben, mint itt. A drogügy később cd-rom üggyé változik, de addigra már túl vagyunk egy csomó lemészárolt rendőrön, ügyvéden, brókeren, orosz maffiózón.

Ugyanis kiderül, hogy Demsánál van a nagyon fontos Rózsahegyi-dokumentum, amin azoknak informátoroknak a listája szerepel, akiket a szervezett bűnözés épített be ide-oda. Ezért hajt rá Herceg, aki, ha emlékszünk még, a titkosszolgálatos csaj. Aztán persze kiderül, hogy ő is valami magas rangú fejes megbízásából dolgozik. A második széria végére azért jut egy nagy tűzpárbaj, meg a közepére is, meg úgy egyébként is az akciókból akadt bőven, csak Bordás karakterét vették egy kicsit debilre, ami elég zavaró volt. A drogos főtéma mellett új szálként kúszott be Móricz becsajozása, kíváncsiak leszünk, hogy mi lesz ezzel a dologgal a harmadik évadban. Nagy dilemma, mert Móricz karakteréhez hozzátartozott, hogy ő a mama kedvence, aki messzire kerüli a nőket. Ráadásul Julival is kezd összemelegedni. Otyó és Pircsi viszont egész biztos összejöttek, ezt is tovább kell vinni a következő epizódokban. Kálmán bá ideiglenesen újra az alkohol rabja lett, hogy aztán főnixmadárként józanodjon ki hirtelen. És persze itt van még a Papa is, akit Lőte Attila alakít, és akinek nyilván nyomába erednek harmadik szériában. Zsuzsa viszont megkattan, vagy épp mindig az őrület határát súrolja, mint Boncz Géza takarítónője. Szóval Bordásnak vagy lesz egy új csaja a harmadik évadban, vagy Zsuzsa gyógyul meg valahogy.

A harmadik szériáról most direkt nem írunk, az így pillanatokkal a kezdés előtt ünneprontás lenne, zavarná a masszív koncentrálást. Az biztos, hogy Bordásék megküzdenek majd a nukleáris hasadóanyaggal kereskedő gonoszokkal, meg a szervkereskedő gonoszokkal. Új színészek is jönnek, a csapból is folyó Pindroch Csabától mondjuk nem törtünk ki örömújjongásban, de lesz még rajta kívül sok jó színész.

Ja, és az új időpont: péntekenként 21 órától az m1-en.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.09. 17:43:08

Végre nem vasárnap... Jó helye lesz neki itt. Viszont hova lett a Beugró? Az volt ebben az időpontban. A port.hu szerint ebben a hónapban nem is lesz az M1-en, csa a CC-n.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.01.09. 18:52:05

Hétvégén az AXN-es Lost-tal szemben kellett küzdeni, most meg a CSI:NY lesz az ellenfél.

chronologie 2009.01.09. 18:56:08

Kövezzetek meg érte, de ez a sorozat tényleg ilyen jó?

akyyy 2009.01.09. 18:59:59

HD-be adja e?
Remélem:) bár én csak sima SD-be tudom nézni, de legalább Hogyvolton lesznek szép jó nagy képek:D

Remélem a PAPA szál azért nagyobb szerepet kap ebben az évadban.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.01.09. 19:02:48

Éljen, az MTV újabb vállalkozása arra, hogy hogyan lehet még több pénzt kitalicskázni a Szabadság térről, és persze az ezerszer elhasznált, csapból folyó színészeket meg párthű szakembereket jól jövedelmező melóval ellátni.

És ez most folytatódik.

Sajnos én más szemmel nem tudom nézni ezt a "kitűnő produkciót"...


UI: persze tudom hogy ezen a blogon senki nem fog egyetérteni velem, de nem baj. Ilyen vélemény is van.

mizrolist 2009.01.09. 19:25:52

@Fedor: a jelek szerint a Beugró pihen, amíg Bordásék visszajönnek.

kamarti 2009.01.09. 19:57:47

de mér, de mér kell tényleg elkaszálni az egyik jót/nézettet a másik jó/nézettért? ennyire nem találtak más megfelelő/megkockáztatható időpontot? ennyire nem bíznak ezekben a cuccokban? vagy a nézőkben? most akkor mégis számít a nézettség avgy mi van? vagy akkor ez most türelemjáték? Nem értem én a műsorpolitikát (úgy általában se, most nézem, hogy hülyeség volt keresgélni a Kepes műsorát a régi helyén, mert azt meg átrakták a nevetséges vasárnap délután 18.50re...)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.09. 20:13:45

@klausschulzefan:

Igen, bár a hogyvoltok hogyvoltja még rátett egy lapáttal. (Miért nem Kiricsi írja az "Előző részek tartalmából"-t? :-D)

Andris, akkor hunyd be a szemed, nem muszáj nézni.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.01.09. 20:39:22

Szerintem, magyar szinten jó. Nyilván nincs annyi pénz rá, mint kint, nem is annyira ütős a forgatókönyv, mint egy Shield, de én szeretem.

borigabi 2009.01.09. 20:49:34

Néhány részt láttam, nekem tetszett. Ha tévéznék, biztos minden héten odaülnék a magyar 24 elé.. :)

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.01.09. 20:53:04

Alap magyar sorozat!
Vártam már nagyon!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.09. 21:01:49

@mizrolist: majdnem fél évre? Remélem nincs igazad...

@andris|bandis: Van olyan is, de ez konkrétan nagyon nem erről szól...

Bambano 2009.01.09. 21:14:03

Kapható dvd-n? úgy értem: a korábbi évadok?

egyébként a forgatókönyv írók közül van, amelyik kedvenc sci-fi íróm...

dupi 2009.01.09. 22:02:42

ez jó volt. és akkor gondolom minden héten péntek 21 lesz.

polgár jenő (törölt) 2009.01.09. 22:03:33

hááát az eleLYérő lemrattam.....

dfe jólátni ezeket a "régi" szinészeket (h még élnek):S:D

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.01.09. 22:13:02

andrisbandis,

szóról-szóra, betűről betűre egyetértek veled.
és szerényen megkérdezem, hogy hova tűnt a beugró? (ami azért - ha másért nem, Rudolf Péter miatt - nézhető volt...) bocs, hogy belemaszatolok a lelkesedésbe.
és nekem hiába komediszentrálozik mindenki, köcsög szolgáltatómnál nincs olyan. (emellett: most a CC-n folytatódik a Beugró, vagy az ismétléseket adják?)
mindenesetre kösz, dilettáns MTV.

p3d3str1an 2009.01.09. 23:10:08

jajj, ezt a hírt is későn olvastam... remélem lesz ismétlés, bár tudom hogy van neten, de azért jobb még a tányérostévémen is...

krav-maga tanár úr 2009.01.09. 23:28:48

És figyeljétek majd a harmadik résztől, milyen képzést kapnak a zsaruk... :)

dupi 2009.01.09. 23:53:40

és kiricsizé: megint majd' egy hét csúszással lesz hogyvolt? gondolom péntek este kocsma, de hétvégén talán jobban be tudod pótolni most már ;)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.10. 03:35:55

bakker ezt jól elfelejtettem:(( remélem holnapra feldobják a mtv videótárba...

funfun 2009.01.10. 06:33:19

@andris|bandis: @morrisal_: a csapból folyó színészek meg párthű szakemberek alatt a majdnem Kossuth-díjas Blaskó Péterre gondolsz? Aki szerintem kicsit túlspirázta a szerepét az első részben.
Az előző 2 évadból én csak néhány részt láttam, de nekem tetszett, szerintem is végre van egy nézhető magyar sorozat az M1-en, meg úgy általában a magyar nyelvű csatornákon. Talán még külföldre is eladható. Vagy már sikerült is? Tud róla valaki valamit?

balfék 2009.01.10. 08:49:00

@andris|bandis: Ami azt illeti nem kell nagy talicska a részenkénti 12 millához. És melyik pártra gondolsz?

mozilaci 2009.01.10. 09:27:42

Melyik pártra?? na melyikre nincs tippetek?

A producer Fideszes például.A többit már nem sorolom.
Ő jegyzi a Fidesz:Hidemberét is!
az,hogy ki melyik oladon áll az még nem lenne baj ha nézhető lenne..
Engem idegesit a diletantizmusa az akcióknak,több amerikai akciós mozit kellett volna nézniük mielőtt ilyet gyártanak.
A vasárnapi adások nézettsége is alacsony volt-kiváncsi vagyok a péntekekre.
Ti nem?

grigorij (törölt) 2009.01.10. 09:41:07

A sorozat nem érdekel, de, hogy a port ezt írja:
"Bordás Attila kommandós őrnagyot egy balul sikerült túszszabadítási-akciót követően alacsonyabb beosztásba helyezik; őrsparancsnok lesz Angyalföld egyik eldugott szegletében található nyolcas körzetben."

Érdekes, a Mosoly utcai örs - már nem üzemel, ott forgatják a cuccot - Angyalföld talán legismertebb örse volt... Tripolisz, Madarász telep...

Szem-Fül-Es 2009.01.10. 09:45:53

jaj gyerekek, én tegnap este belefutottam a magyar "24"-be, és ledöbbentem. Főleg két dolgon. Az első: Jordán Tamás a garázsjelenetben annyira be volt rúgva, hogy alig bírta kimondani a szavakat. Ez a rendezőre nézve gáz, mert ha már egy színész alkoholista - isten bocsássa meg neki, előfordul -, azért várja már meg hogy nézhető állapotba kerüljön. A többi jelenetében elég kameraképes volt. A másik ami felettébb idegesített, az csak annyi, hogy ha épp nem történik semmi, minek kell rángatni a kamerát? ettől még nem lesz feszült az egyébként is lapos szöveg. Illetve csak azt erősíti, hogy menniyre béna a színészek szájába adott dialógus. Ezzel mondjuk gyakorlatilag sikerült a sorozatot egyáltalán nem komolyan vennem, azaz csak szomorkodom.

don rafael 2009.01.10. 09:49:40

@mozilaci: "A producer Fideszes például"
úristen! soha többet nem nézek Tűzvonalbant! :D

amúgy komolyan: fasza volt, belecsaptak a lecsóba, a második rész promója meg váá :)
de én elvetemült vagyok

Tatala 2009.01.10. 09:55:20

Nem tudom, kinek, mi tetszik ebben a soroztaban, de szerintem ez egy 0...
Nincs benne dramaturgia, a színészi játékról ordít, hogy csak egyszerű "szövegolvasási" feladat, én 2 rész után lemondtam a sorozatról...

p3d3str1an 2009.01.10. 10:00:58

Tatala, a többi magyar sorozatról jobb a véleményed? Abban van színészi játék? Dramaturgia?
Persze nem ez a legizgalmasabb sorozat a világon, de nekem pont eléggé az ahhoz, hogy továbbra is hűséges nézője legyek. (feltéve, hogy felkerül a videotárba az s3e1, mert sajna elkerülte a figyelmem h tegnap lesz)

Szem-Fül-Es 2009.01.10. 10:02:36

...valahogy egyet kell értsek Tatalával....

Párton-kívüli 2009.01.10. 10:44:09

Drága Andris/Bandis és drága Mozilaci!
Legalább ti jól fémjelzitek a mai magyar valóságot. Olvassátok el egymás írásait és ha kibírjátok röhögés nélkül, hát le a sildes sapival. Szóval röviden a producer MSZP és Fidesz szimpatizáns és vagy tag. Talicskázza a pénzt a TV székházból (megjegyzem jártam ott egy párszor, a hír nem igaz ott sosem volt talicskázandó pénz legalább is az elmúlt 15-évben nem!!!)
De közben azt javasolja mozilaci, hogy több" ámerikai" filmet kellet volna nézni a rendezőknek és a forgatókönyv íroknak.
Nos Mozilacika NÉZTEK. Tudod nagyon sok jó szakember van ám ebben a kicsi országban akiket szívesen alkalmaznak a nagy "ámerikai" produkciók is. Csak tudod van egy kis bibi! Addig amíg egy "futottak még kategóriájú" silány ötöd osztályú videófilm elkészítésére is rendelkezésre áll átlagosan 3-500 millió forintnak megfelelő összeg, addig nálunk egy ilyen sorozat elkészítésére talán ha 100 millió amit össze lehet tarhálni. Innen már csak matek az egész. Nagyapám mondta mindig, hogy lótetű árán nem lehet selyemhernyót venni! Ha nagyon érdekel Pl. utána nézhetsz, hogy a CSI:NY mennyi pénz jut epizódonként. Meg fogsz döbbenni. Egyszóval lehet ezt a sorozatot cikizni lehet belevonni politikát, csak minek. Én úgy gondolom, hogy ma igen nagy teljesítmény ilyen szűkös anyagi lehetőségek mellett ilyen JÓ sorozatot készíteni.

cyberina 2009.01.10. 10:53:33

Jó ötlethez nem kell pénz. igen, a filmgyártás nagyon költséges mulatság, de a pörgős sztori, a frappáns párbeszédek inkább fantáziát és tehetséget igényelnek. na ebből vajmi keveset látok ebben a sorozatban. és ne azért legyen jó valami, mert a többi szar, attól csak max kevésb szar...

grigorij (törölt) 2009.01.10. 11:39:45

Párton-kívüli 2009.01.10. 10:44:09

Azt akarod mondani, hogy 2-400 millióba kerül egy NORMÁLIS forgatókönyv? Egy nézhető dramaturgia?

És ha megkapná a rendező a 2-400 milliót, akkor például Stólbuci hirtelen színésszé alakulna? És nem színészelfekvő lenne az egész?

Tényleg csak a drága effektekkel felvértezett filmek a jók? Ez nem rendező, színész, stáb, ötlet stb. kérdése?

Mondjuk anno a Szeleburdi család, az Égigérű fű, a Keménykalap és krumpliorr stb. filmek költségei és az akkori amerikai filmek között nem volt ugyanekkora, ha nem nagyobb különbség?

2009.01.10. 11:51:35

Egyszerűen nem tudom megérteni a fikagépeket! Magyar szinten EZ a legjobb sorozat, ami kishazánkban készült (és remélem még fog is készülni). Teljesen felesleges a CSI, meg Shield és hasonlókhoz való hasonlítgatás, ugyanis ez esetben van egy bűvös szó: költségvetés! Én élvezem a Tűzvonalban minden percét! A színészek is jók, fantáza picit már kevesebb van, de aki csak erre hivatkozik, az élete végéig nézzen Anyátokköztet, meg Élettelenképeket! :-)))) (Életképek, MUHAHAHA!!! Kulka lejáratja magát ebben a Horváth Ádám-féle kiskirályságban!)

mozilaci 2009.01.10. 11:52:24

én grigorij véleményét osztom!
Valóban a magyar és az amerikai filmgyártás között mindig nagy volt az olló...és mégis születtek jó magyar filmek és TV-sorozatok.
A tüzvonalban esetében a forgatókönyv hibáit a szinészek nem tudják eltüntetni.
Idejét múlt "rendőr"viccek-túljátszott részeg és bugyuta lövöldözés és akciók dúsitják ezt a O-ás müsort.DE!!!
ne mérgelödjünk a TV/2- ön is volt már a Rém rendes család magyar verziója és megbukott-jaj miért??is
de ez legalább a miénk mert magyar...DD

LouiS 2009.01.10. 11:53:00

Szerintem magyar viszonyok között igencsak jól sikerült sorozattal van dolgunk. Ami mondjuk kicsit idegesített az az, hogy

SPOILER:

1 részben két fejlövés, ráadásul mindkettő explicit módon, hogy az agyvelő is repüljön. A másik: lehet, hogy rosszul láttam, de amikor a hajóról lezavarták a népet, akkor valakinek sikerült belenyúlnia a falra felspriccelt agyvelőbe. ÉS még valami: igazából nem értettem, hogy a végén a komp miért hajókázott lefelé a folyón.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.10. 11:58:06

@mozilaci:

"ne mérgelödjünk a TV/2- ön is volt már a Rém rendes család magyar verziója és megbukott-jaj miért??is"

A sokat hangoztatott rossz (inkább kedvetlen) színészi játék mellett azért is, mert ez nem Amerika (helyába játszott benne Szervét Tibor) Itt adnak külföldi (amerikai) sorozatokat (többek között a rémes család eredetijét is milliomszor), így a célközönség már unalomig láthatta. A másik meg, hogy itt a hangos film kezdete óta nem divat a külföldről átvett sztori magyar újraforgatása...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.10. 11:59:49

"igazából nem értettem, hogy a végén a komp miért hajókázott lefelé a folyón."@LouiS:

Túl sok amerikai vietnámi-háborús filmet néztek az alkotók :-P

mozilaci 2009.01.10. 12:03:02

@vadász2:
Kedves vadász2 igazad van,hogy már sokszor láthattuk a Rém rendes családot és ezért is vártuk anyira a magyarositott változatot.
Szervét Tibor jó volt-de a szituációk és poénok nem ültek lehet,hogy a szinészek kedvetlensége miatt is-de ők azért próbálkoztak.

silverwol 2009.01.10. 12:05:27

Kicsit tobb reklam lehetett volna elotte, mar regota vartuk, orulok, h folytatjak vegre.

birdito 2009.01.10. 12:19:51

1. Az időpont a lehető legidiótább. Nem ezt hívják Ámerikában halálzónának, vagy cancel zónának?
2. Én fan vagyok, de sajnos visszazökkentett az első rész a magyar valóságba. Ez biztos azért volt, mert az elmúlt félévben megszépültek kicsit az emlékek. A dialógusok tényleg kicsit furára sikeredtek (valaki már korábban írta), kicsit túl műviesek voltak. Remélem a további részekre bemelegednek a színészek is.
Amúgy tényleg igazi magyar sorozat, le sem lehet tagadni, de ezért szeretem (a maga sutaságával, esetlenségével).
3. Az ugye csak vicc, hogy ide is politikát viszünk?

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2009.01.10. 12:37:35

a Tűzvonalban tudtommal nem bukott meg, sőt még azt is rebesgetik, hogy ez a már a harmadik széria. de biztos mi tudjuk rosszul, és valójában már két éve levették a műsorról.

aki meg a kis költségvetésből összehozott "jó magyar tvsorozatokra" hivatkozik, az mondjon már léci példákat.
nem azért mintha nem lettek volna, csak nagyon kíváncsi vagyok, mi a viszonyítási alap.

Ver Sacrum 2009.01.10. 12:40:03

@Szem-Fül-Es: Jordán ebben a részben sztem kifejezetten jól artikulált (kivéve: "ezrdes"); az előző évadokban olyan szájzárai voltak, hogy csak na.

mozilaci 2009.01.10. 12:44:47

@kiricsizoltan:
Kedves kiricsizoltán!
Készültek sorozatok:
l.Abigél
2.Jó estét nyár,jó estét szerelem
3.Pasik
4.Névtelen vár
5.Tenkes kapitánya
6.Bors
7.1 óra múlva jövök
8.Linda
9. Bujtor+Kern sorozat a cime nem jut eszembe

10.Kisváros
11.Paika
stb

mozilaci 2009.01.10. 12:49:07

l.Zsaru és csigavér a Bujtoros
2.Angyalbőrben

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2009.01.10. 12:51:26

@mozilaci:
A felsoroltak közül melyik készült az elmúlt 15-18 évben ? Mert a rendszerváltás elött más volt ám a finanszírozás...

(Ja és az Angyalbőrben hogy maradt ki a listáról...?)

mufuvecske 2009.01.10. 12:54:26

Mozilaci: ha a Pasik a Bajor-Hernádi-Gálvölgyi féle sorozat lenne, akkor szerintem marhára nem összehasonlítási alap.Fél órás, gyenge humoros egy díszletben játszódó vmit nem is értem hogy lehet egy lapon emlegetni a Tűzvonalbannal.:S

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.10. 12:56:23

@Sigismundus:
Régimódi történet.
nagyon jó volt, de én a felsorolásból kivenném (az Abigélel, Névtelen várral, Jóestéttel, Dunai hajóssal stb. egyetemben), mert ezek regény alapján készültek, ott meg már a jó alaptörténet az adott.

don rafael 2009.01.10. 13:13:57

szoval rendőrös-nyomozós sorozat volt a Linda, Kisváros, Zsaruvér és csigavér, tehát ha ez a viszonyitási alap akkor nem tudom miröl beszéltek... ettöl függetlenül lehet nem szeretni, de minöségében messze veri az elözöeket szvsz

don rafael 2009.01.10. 13:16:30

amúgy kiricsizoli hogymikor lesz hogyvót?

grigorij (törölt) 2009.01.10. 13:47:25

Elnézést, nem akartam összeugrasztani a népet, de én az arányokról beszéltem!
Ki a fenét érdekel, hogy "akkor" milyen volt a finanszírozás?
Az arányokról volt szó!
Hogy odaát hányszorosa a pénz és az azért jó...
Az aránytalanság 20 éve is megvolt!
Csak - hasonlóan a sporthoz vagy a zenéhez - akkoriban a büdös komcsik komolyan vették, hogy ---- minőség...
Most, amerikaimarketinges, szőkenős kertévés stílus a menő! Ahol nem mondanak híreket, hanem csak forognak a kamerák felé és mondatonként legalább két mennyiséget közölnek... Vagy az a kultúrális műsor, ami a galabféle Kultúrház közöl?
Mert valóban ezek a helyszínelős baromságok a jók???? A snittenkénti suhogásokkal? A logikai baromságaikkal?
Ezekhez képest ez a magyar baromság kimondottan nívós!!!!!
A barátokközthöz is, a jóbarrosszbanhoz is, a megasztárokhoz, a korcsolyázós meg többi szarsághoz képest is!

Ez a rendőrösdi jó is lehetne!
Ha valóban komolyan vennék... Ami nem pénz kérdés...
És persze, Stól nélkül...
Ritka alpári, hogy becsületes rendőrt játszik egy alkoholista, narkós, gyorshajtós, részegen vezető rabsic...

grigorij (törölt) 2009.01.10. 14:10:16

Egyébként Don Camillo megy a Duna TV-n Fernandellel... Valszeg az is annyiból készült, mint a Csillagok Háborúja...

Önjáró Talajgyalu 2009.01.10. 14:45:46

Nekem errol a Bordas ornagyrol meg a rendorsegrol mindig az jut eszembe, hogy "Bordas mi? Gerincuk mar nincs is...". De biztos csak a rossz tapaszt... akarom mondani az eloitelet mondatja velem.

Párton-kívüli 2009.01.10. 14:57:09

Kedves Grigorij-Mozilaci-és társai.

Ti vagy szándékosan nem akarjátok érteni a pénz és a produktum közötti összefüggést, vagy csak szórakoztok itten.

1, Mozilalaci felsorol 14-antik sorozatot. NOSZTALGIÁZÓL? Ami akkor hű de franko volt, nézd ma meg. De tudod mit ne te hanem az unokád élvezhetetlennek fogja tartani az egészet, de legalább is a zömét. Tudod miért? Mert ez csak a te korosztályodnak jelent valamit a rejtett üzeneteivel, és a kellemes régi meleg érzések felkeltésével.
2, A kedves drága Bud Spencer filmeket gondolom azelőtt két kanállal zabáltad, ahogyan én is. Nézzél ma kettőt végig egymás után.
3, Ha majd egyszer tisztában lesztek a filmgyártás alapjaival akkor többet is ki lehet hozni egy ilyen beszélgetésből. Jelenleg ez olyan mintha én levélben vitatkoznék egy repülőgép szerelővel, hogy mennyire elbaszta az új gép tervezését mert ennél lehetne sokkal szebb, jobb és gyorsabb.
4, Röviden elmondom nektek a menetet. Elkészül a forgatókönyv. Ezt elolvassa az összes érdekelt fél. Képzeld el még a rendőrség is ezek után igények szerint módosítanak. Ezután megnézik gyártási azaz költségvetési szempontokból. Na it kezdődik a nagy farigcsa. Amikor te csak azt érzékeled, hogy egy kicsit lapos vagy unalmas 2-3 perc annak pl olyaqn okai vannak, hogy ingerszegény környezetben, mindig azzal a 4-5 statisztával, általában ugyan azon az ingyen helyeken forog a film. Azért mert erre fussssa.
A dialógok meg lehetnek akár milyen pörgősek, az nem helyettesíti a látványt.
5, Ennek igazolására képzeld el, hogy a "Szállító" című filmben ami egyébként eléggé eltalált mozi, azok a szellemes dialógok és csattanós beszólások nem abban a luxus környezetben száguldozó méregdrága autók között történik, hanem mondjuk a IV kerületben két szocreál lakótelepi ház között egy padon.
Ugye milyen más.
6, Jó dialógokra szükség van de az egyedüli jó dialóg (ami persze nem kerül olyan sok pénzbe) az rádió játék. Az meg ugye egy másik műfaj.
7, Ha okosabb szeretnél lenni, kérdezzél én válaszolok :)

grigorij (törölt) 2009.01.10. 15:31:45

Párton-kívüli!
Nekem csak a Stólbucival van bajom!
Hiteltelen!

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.01.10. 15:31:59

@Párton-kívüli: a 6-os pontodra jó ellenpélda Aaron Sorkin Sports Night (Esti meccsek) sorozata.

Seraphin 2009.01.10. 17:06:59

Én csak most kezdtem neki a sorozatnak ezzel a harmadik évaddal, nekem bejött :)
(a végén a két NBH-s likvidálása pláne)

mufuvecske 2009.01.10. 18:07:02

Végre fenn van a videótáron. Első résznek nem volt rossz, majd felpörög, így volt ez az előző évadokban is...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.01.10. 22:48:51

Köszönöm szépen, hogy valaki válaszolt, mi lett a Beugróval. Vagy valami olyasmit legalább, hogy nem tudjuk, vagy mittomén. Azt hittem, jól értesült posztírókkal van dolgom. :)

Párton-kívüli 2009.01.11. 00:27:55

@spamdog: Enged meg , hogy elsőnek gratuláljak! A magad szempontjából megtaláltad a magad véleménye alapján azt a pontot (6) ami alapján az összes vélemény , adat, adalék, megjegyzés, dokumentum egyszeribe semmissé vált. Mármint te így gondolod. Sajnos szerintem tévedsz még ott van minimum 6 pont amit nem cáfoltál meg az ötössel együtt. Szedd össze magad és a gondolataidat is.
Egyébként nem tudom értelmezni, hogy miért ellenpélda Aaron Sorkin Sports Nigth sorozata akkor amikor 100 emberből talán ha 5 tudja miről beszélsz. Ja és nem kell eltolni entelektuelbe a dumát mert bár ki fel tud hozni olyan szerző és mű címét amit csak kevesen értenek, jegyeznek, láttak, vagy hallottak.

h492019 2009.01.11. 03:08:53

@vadász2: no meg amúgy is... az Abigél például négy rész után kapta meg a cancelt :)

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2009.01.11. 10:08:58

@mozilaci: A 7. ponthoz egy kis pontosítás: "1 óra múlva itt vagyok" -- mondta ezt Láng Vince!

birdito 2009.01.11. 12:04:57

1. Nem gondolom, hogy jó dialóg csak rádiójátékban lehet.
2. Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy most visszanézni egy korábbi kult sorozatot teljesen más, és nem ugyanazt az élményt adja, mint 15 évvel ezelőtt. Szvsz mindegyik sorozatot a maga idejében kell értékelni, az akkori társaival versenyeztetni. (Persze vannakértékálló művek, de ez a kivétel erősíti a szabályt.)
3. Szvsz a Sports Night egy nézhetetlen fos.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.01.11. 15:47:28

@Párton-kívüli: Sarkítasz! Így kezdtem a hozzászólást : a 6-os pontodra jó ellenpélda
Nem azt mondtam hogy az egész hozzászólásoddal nem értek egyet.
Akkor annak ki nem értené : A Sports Night (és Aaron Sorkin összes sorozata) a szereplők dialógusaira épül. Sokszor egy fontos esemény is csak a szereplők párbeszédeiben jelenik meg, holott a cselekmény fontos része. Ezzel azonban rengeteg gyártási költséget takarít meg. Igen ezek "intelligens" sorozatok, de ezekre sokkal nagyobb szükség lenne manapság.

A 7-es pontodhoz: Látom nagyon otthon vagy a filmes berkekben. Lennél szíves egy Tűzvonalban színvonalú filmsorozatra összeszedni a pénzt, megírni a forgatókönyvet(habár a helyesírás terén látom a kihívásokat), legyártani a sorozatot. Hajlandó vagyok egy fizető csatornán is megnézni.

Ne feledd ez egy tv nézőknek és tv nézőkért létrejött blog. Nem mindenki lehet részese egy zárt, kívülről beltenyészetnek tűnő szakmának.

Párton-kívüli 2009.01.11. 17:38:48

@spamdog: Na kezdjük sorban, hátulról visszafelé.
Semmivel nem belterjesebb mint mondjuk az esztergályosok, BKV ellenőrök, vagy a számítógép szerelők szakmai közössége. A zártkörűségről meg annyit, hogy minden szakmának vannak feltételei amit ha megszerzel részese lehetsz annak a tevékenységnek.
Fizetős csatornán nézzél külföldi sorozatokat. Azok jobbak, érdekesebbek, látványosabbak. Soha nem fog tudni versenyezni a Magyar filmgyártás a Hollywoodi produkciókkal, de nem is lehet ez cél. Nézz köbe a környező országokban. Angliát, Franciaországot, és talán az Olaszokat leszámítva egyik ország sem rúg labdába. És itt jön az érdekesség. Nem a díjjak megszerzésében. Nem. Abban nagyon jó mindenki velünk együtt. Az ELADHATÓSÁGBAN. Na ott vannak már gondok. És tudod miért? Mert matek az egész. Ha egy Magyar film kap az MMK-tól mondjuk 150 millió forintot (ez átlagos illetve valamivel átlag feletti támogatás) + szerez a producer mondjuk még 200-milliót akkor ez az összeg egy kis-közepes Magyar, hangsúlyozom Magyar költségvetésű film lesz. Magyarországon a 9,6-millió lakosból papíron 1,5-1,6 millió lakos LEHETNE potenciális mozilátogató. Ebből közel egy millió embernek nincs pénze az átlagos 800-1200 forintos mozijegyre. A fennmaradó 5-6 száz ezerből becslések alapján további 100-150 ezer ember (ez a fiatalabb korosztály) interneten tölti le a filmeket.
A maradék kb. 400 ezer embernek kéne eltartani az összes mozit és filmet, de ebben ugye benne vannak a külföldi filmek is. Na most ha a fent említett 800-1200 Ft mozijegy árat beszorzod 400 e akkor látni fogod, hogy a bevétel 320 millió és 480 millió között lesz. Mondhatnád erre, hogy akkor mi a gond hiszen visszajött jó esetben 480 millió a befektetett 350 millióval szemben. Hát igen csak van egy kis bibi. Ugyan is az a helyzet, hogy van a FILMGYÁRTÓ-FORGALMAZÓ-MOZI ÜZEMELTETŐ hármas ahol a forgalmazó és az üzemeltető leveszi a maga sápját a jegyeladásból (teljesen jogosan), hiszen egy mozinak komoly fenntartási költségei vannak. Tehát már az sem biztos, hogy a maradék fedezi a gyártási költséget. És ez csak egy film. Képzeld el, hogy az összes amerikai-külföldi és kb 20-25 Magyar játékfilm mindegyikét meg kéne nézni az összes potenciális mozinézőnek, hogy ez az előbbi matek úgy ahogy arányosságot mutasson minden film esetén.
Na körülbelül és többek között ezért sem lesz soha nyereséges általában a Magyar filmgyártás.
A Hollywoodi piac nem csak attól nyereséges, hogy a világ minden pontján eladható, hanem a belső piac is elképesztően nagy. Megjegyzem, hogy valószínűleg nem tudod de a Hallywoodi filmgyártás a nyomába nem léphet az Indiainak mármint a gyártott filmek száma évente/nézettség. Pedig ők majdhogynem csak saját maguknak gyártanak filmeket, de iszonyú sokan nézik meg, mert Pl. ott nincs minden háztartásban TV és nagy a mozinézés kultúrája.
A helyesírásommal foglalkozni meg igen kicsinyes és személyeskedő dolog, főleg, hogy az ember gépen ír és szinte mindig siet. Szerintem a mondanivaló a lényeg főleg, hogy megígérem neked én soha nem fogok forgatókönyvet írni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.12. 12:48:57

Nézném ezt a sorozatot, de a kameramozgásoktól émelygek, hányingerem lesz. Ilyen szarul 20 éve kamerázott az, aki a Marihilferen beszerzett egy féltonnás nagykazettás VHS kamerát és videjózótt vele a lakodalmakban részegen, tánc közben. Broáf.

Cressi 2009.01.12. 21:58:45

Nekem tetszett... majd kialakul.
Igaz kicsit Harrison Fawcettes, de persze van hozzá köze.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.01.13. 00:05:50

@Párton-kívüli:
"...minden szakmának vannak feltételei amit ha megszerzel részese lehetsz annak a tevékenységnek." - és melyek ezek a feltételek a színházi és filmes szakmában? Kitűnő szopóreflex? Öblös hangon röhögés képessége a Fészekben? Hagyjuk. Nem a pénzzel kéne itt példálóznod, ezt te magad is tudod. Egy monodráma is lehet zseniális, fekete drapériával a háttérben. De ez a téma messzire vezet. Illetve én vezettem messzire. (Nem csak te vagy ismerős a szarrá misztifikált naaagy magyar filmes/színházi szakmában.)

Párton-kívüli 2009.01.13. 10:35:51

@morrisal_: Mi van morissal? Megsavanyodott a tej a szádban? Vagy netán kívül rekedtél? Én úgy gondolom senkit nem "szópóztam" le még átvitt értelemben sem. A feltételek meg ha nem volt elég világos, Magyar közlöny 2008/111 ebben megtalálsz elég sok mindent ami a különböző filmes és színházi szakirányú végzettségekről rendelkezik. Egyébként meg kikérem magamnak azt a sommázó véleményt, hogy idézlek:" Öblös hangon röhögés képessége a Fészekben" Én gondolom, hogy szűkre méretezett belátó képességeddel kikre, pontosabban mikre gondolhatsz, csak tudod az idő az elszállt e felett. Én nem tudom, hogy te mikor voltál a fészekben utoljára, ha voltál egyáltalán. De megnyugtatlak akik még esetleg nagy ritkán ott nevetgélnek ...????? (ez nem is értem) azok már régóta semmilyen befolyással nem bírnak a Magyar filmgyártásra. A másik fele amiért kikérem magamnak és a szakma jó hírének érdekében ezt a sértő véleményedet, az pedig a következő.
Ha a moziban vagy nem kell rögtön a VÉGE feliratnál felpattanni és rohanni a kabátért. Nézd egyszer végig, hogy egy közepes Magyar filmben is mekkora vége-főcím van. Az a rengeteg ember nem azért van odaírva, hogy kitöltsék a drága nyersanyagon a helyet. Ezek az eberek készítik a filmet. Szóval a rendező és operatőr természetesen kulcs figurája egy filmnek, de a sok "hangya " nélkül soha nem készülne el egy film se!
Lefordítva ha te a sárga bukkantyú gyárban dolgozol és egy kretén a főnököd akkor nem a szakma szar. Továbbmegyek, ha én nem sárgát szeretnék, hanem pirosat, akkor sem a szakma szar, csak nem egyezik az ízlésünk. És mint tudjuk az ízlésről vitatkozni elég ízléstelen.
Üdvözlettel Párton-kívüli.
süti beállítások módosítása