Az év tradicionálisan egyik legnézettebb tévés eseményének számító Super Bowl, az amerikaifutball-liga (NFL) döntő mérkőzése a világon mindenütt keresett program, a nézettsége az USA-ban 80-90 millió között mozog, világszerte pedig potenciálisan egymilliárd tévénézőt érdekelhet (legalábbis az NFL szerint). Nem csoda tehát, hogy a monstre közvetítés alatt sugárzott reklámokat aranyárban méri a közvetítés jogát éppen birtokló csatorna (az amerikai módi szerint a négy nagy adó, azaz az NBC, a CBS, az ABC és a FOX évente rotálódik), a 2008-as döntő alatt egy félpreces szpot átlagosan 2.7 millió dollárba került.
A világválság azonban begyűrűzött, és úgy tűnik, hogy a 2008/09-es évadban az NBC-t még az ág is húzza, mert míg korábban sorban álltak a cégek a reklámpercekért, most szépen lassan elapadt a pénzfolyam. Eddig ugyan sikerült a blokkok 88 százalékát értékesíteni, de a fennmaradó szpotoknak egyelőre nincs gazdája, mert a döntő alatt hagyományosan sokat hirdető cégek közül idén a FedEx, a General Motors és a Garmin sem tudja megengedni magának, hogy 3 millió dollárt költsön ilyesmire. Az NBC hivatalos álláspontja szerint pánikra semmi ok, olyan a Super Bowl-közvetítések történetében még soha nem fordult elő, hogy ne adták volna el a reklámidőt.