Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

"You can go now" - búcsúztak a Kemény zsaruk

Viszlát és kösz a halakat!

2008. november 26. 13:16 sixx 29 komment

Döbbenetes, hogy mennyi feszültséget, érzelmet és gyomorszorító közelit volt képes Shawn Ryan belszorítani a Kemény zsaruk hetedik évadának 13. epizódjába, abba, amivel a sorozat elbúcsúzott a képernyőktől. Hét évad, 88 borzongató óra, felejthetetlen karakterek és történetek - ennél többet nem kérhetünk egy sorozattól sem. A kép alatt NAGYON SPOILERESEN folytatjuk.

Kezdjük a végével: nem meglepő, hogy a zárójelenetet a Maffiózók utolsó másodperceihez hasonlítják, itt is félbehagyjuk a történetet, bár nem hiszem, hogy Vic mozdulata, amivel magához vette a fegyvert, bármi másodlagos jelentéssel is bírna, nem fogja ő fejbelőni magát, mint Shane, ő nem az a fajta. Egyrészt képtelen lenne ezt, az egyszerűbb megoldást választani a földi pokoljárás befejezésére, másrészt pedig személyiségéből fakadóan sem, mert Vic Mackey MINDENT és MINDENKIT túlél, krízishelyzetben bekattan az akciósorozatok szereplői között is példátlan életösztön, és a köz érdekét azonnal felülírja az egyéné.

Félelmetes volt látni, ahogy a Strike Team beleáll a földbe, kezdve Lem meggyilkolásától Shane színvallásán át Vic lemondásáig. Zseniálisan játszottak az érzelmeinkkel a készítők, pontosan tudva, milyen húrokat kell pengetni ahhoz, hogy egyre jobban undorodjunk Vic tetteitől, de annyira ne, hogy ne drukkoljunk neki: tegye fel a kezét az, aki nem sajnálta egy kicsit az utolsó jelenetben, amikor a rosszul szabott öltönyben ül az asztal mellett, elveszítve mindent és mindenkit, ami vagy aki kedves volt neki, se család, se társak, se barátok, csak az ő kis különbejáratú pokla maradt, amiben minden áldott nap szembe kell néznie magával és azzal az iszonyatos mennyiségű mocsoksággal, ami ide vezetett.

Ha Shakespeare ma élne, Shawn Ryan mellett dolgozna, ez tuti - aki ilyen drámát tud írni, annak a kezét aranyba kell önteni. A főszereplők sorsát egyébként számomra elfogadhatóan rendezték. Azt valahol lehetett sejteni, hogy szegény Claudette meg fog halni House doki kedvenc betegségében, és ugyan magát a finálét túlélte, de az a megingás a korlátnál mindennél töbet elmondott. Shane tragédiája várható volt az előző rész tragikusan sikerült rablása után, de ettől még nem kevésbé volt megdöbbentő és szívszorító. Annak ellenére sajnáltam, ami vele történt, hogy Shane egy mocskos kis patkány volt - és itt azért már nem csak az írók munkája, hanem Walton Goggins kiváló alakítása is említést érdemel.

Szegény Ronnie szívta meg talán a legjobban Vic mellett, hiszen a sitten nem sok babér terem majd neki, már ha nem kerül villamosszékbe a számos gyilkosság miatt, amit Vic olyan készségesen bevallott a szövetségieknek. Amive kicsit elégedett voltam, az Dutch történetének a lezárása, mert ugyan elkapta (Claudette segítségével) a kis mocsok gyilkost, de én szívesebben láttam volna egy leszámolást, akár az emlékezetes kismacskás jelenethez hasonló pilanatot is, amiben elveszíti a fejét és szétveri a vigyorgó kölyök pofáját. Acaveda pedig polgármester lesz, de úgy, hogy reggelente nemigen fog tudni tüökörbe nézni.

Nagy űrt hagy maga után a Kemény zsaruk: még egy ilyen sorozat nincs a tévében, és egy ideig nem is igen lesz. A készítők határon táncoltak folyamatosan, bátran hozzányúltak olyan témákhoz, amikhez más nem, és sikerült legalább olyan színvonalú történetet elmesélniük, mint a Drót vagy a Maffiózók készítőinek, de sokkal alacsonyabb költségvetésből. A jövő héten visszamelékezünk a hét évad legjobb pilanataira, addig is csak annyit, hogy ha ezért az évadért Michael Chicklis (Vic), Waton Goggins (Shane), CCH Pounder (Claudette) és Shawn Ryan készítő nem kapnak Emmy-díjat, akkor nincs igazság a földön.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G@bee--> 2008.11.26. 13:49:24

Én Shane-t valójában jobban sajnáltam, mert ő már annyira mélyre csúszott, hogy azt senkinek sem kívánja az ember. Persze, egy rohadék volt, de akkor is. Az írással amugy egyetértek, remek lezárás volt.

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2008.11.26. 14:35:51

"akkor nincs igazság a földön"

Bár nagyjából mindenki megkapta a magáét, de azért valamiért én úgy érzem, hogy a show alapján tényleg nincs. Mindegy, nem ez a lényeg, remek, hogy Shield maraton lesz a blogon :)

Egyébként felkeltette az érdeklődésemet a Rampart-CRASH botrány, nem készült ez alapján egyéb sorozat/film/dokumentumfilm/könyv stb, ahol a Wikipédiánál kicsit mélyebben lehet informálódni? :) A Training Day-t láttam, a Colors című filmről még csak hallottam, de ezek nem konkrétan erre koncentrálnak.

Köszi :)

Senderos 2008.11.26. 14:55:41

érdekes csinálták meg Shane és családja halálát, mikor megtörtént, akkor nem hagyták a nézőt gyászolni, hanem egyből átkapcsoltak a Beltran-bustra, és majd csak később, mikor Ronnie közölte Vic-kel, majd fent a kihallgatás jelenetben hagytak időt a tragédia feldolgozására.
Reméltem, hogy Vic kitalál valamit Ronnienak, azt hittem, hogy majd túszul ejti Beltrant és csak Gardocki immunityjáért adja át az FBI-nak.
Mackey szabadsága így végül semmit se ér, a börtönben se lenne neki sokkal rosszabb. Lejött a 7 évad konklúziója is, hogy nem éri meg törvényen kívül élni.

Kenseth 2008.11.26. 16:01:21

pár héttel ezelőtt volt egy idézet Ryantől, hogy az utolsó rész után a néző úgy fogja érezni magát, mint akin átment a vonat - igaza volt

a vége után úgy 5-10 percet csak ültem és bámultam a fekete képernyőt, eszembe sem jutott, hogy már meg lehetne mozdulni (vagy legalább levegőt venni)

Senderos 2008.11.26. 19:50:39

az idő múlásával egyre durvább ez az egész...csak ez jár az fejemben, visszanézegetem a legjobb jeleneteket és nem tudok másra gondolni, újra itt ragadok ki...ez fantasztikus záróepizód volt.

wwddrr 2008.11.26. 20:01:47

huhh hat ez tenyleg kemeny resz volt! nagyon orulok hogy van vegre egy blog ahol a helyen kezelik a sorozatot. nagyon varom a maratont! ez volt a vilag legjobb sorozata :(.

Jake24 2008.11.26. 22:29:58

Körülbelül 20 perce fejeztem be az epizód nézését, és most jutottam túl azon, hogy hűha! Na persze azóta újranéztem egy-két részt, és rémisztően jók a színészi alakítások, a sztorivonal méginkább.Végig azt hittem, hogy Vic felajda magát és megy Ronnie-val - de szerintem így lett a legjobb.Mindenki megkapta a büntetését,és annak ellenére, hogy Vic antihős,végig szurkoltam neki, és a legtöbb indítékát megértettem/egyet értettem vele(ahogy az a készítők szándékában állt).
Misu, a wikipediaban van egy-két link újságcikkhez,illetve google-t lehet használni - részletesebbet én sem találtam,pedig utánaolvastam rendesen.Azért amit az a CRASH egység csinált,nagyon vad (aki nem olvasta volna,bankot raboltak pl (egy David MACK nevű ürge... :P, ill. Notorious BIG meggyilkolásáért is ők a felelősek).
Az egyetlen bajom csak az: MIT FOGUNK MI EZUTÁN NÉZNI?? (azonkívül hogy a Shield-et elölről)
Bocsi a hosszú kommentért, frissek az élmények... Valaki(k) tuti díjat kapnak a 7. évadért.

wwddrr 2008.11.26. 22:39:39

bazz varom h legyenek kommentek de senki nem ir semmit pedig ide aztan lehetne, jellemzo... bezzeg a majom celeb musorok... :)

on: ronniet aki nem sajnalja az nem is ember :) szerencsetlen jart a legroszabbul mindegyikojuk kozul....

Jake24 2008.11.26. 22:49:28

igazad van, Ronniet baromira lehet sajnálni, az egyetlen hibája az volt,hogy barátja Vic-nek.Igaziból viszont őt sem hibáztatom,mert ő meg a családját féltette.Viszont látszik a sok közelin,hogy megbánta Vic a sok szarságot amit csináltak,és néhol felfedezhető a "hogy a túróba juthattunk el idáig?"tekintet.Egészen mesteri lett a 7. évad,ilyen befejezésre pedig egyáltalán nem számítottam-ahogy a külföldi tv-s blogokat és oldalakat nézegetem, más sem.

wwddrr 2008.11.26. 23:14:53

igen, a vegen a kozelik nagyon jok lettek, mintha akkor tudatosult volna vicben, hogy miket is csinaltak az elmult evek alatt. ugyanakkor egy picit csalodtam, hogy odavette ronniet, bar utolso jeleneteig azert ott lappangott bennem, hogy valamit csak ki fog talalni vic neki (mikor mar egyertelmu volt hogy ronnie lesz a kotelezo aldozat),de hiaba az utolso falat tul nagy volt meg mackeynek is... ebbol is latszik hogy milyen zsenialisan epitettek fel az irok 7 ev alatt a karaktereket. shanet viszont egyaltalan nem sajnalom, egy igazi fereg volt, ez mar kijart neki. csak a csaladjat, hiaba volt mara a "legidegesitobb picsa ever" (ezt csak en erzem igy?) ezt azert nem erdemelte, a kissrac meg plane nem, de ez szerintem kellett ahhoz hogy shane karaktere "teljes" legyen

wwddrr 2008.11.26. 23:39:00

ja es meg az is nagyon tetszett, hogy ronnie az elso par evadban tenyleg csak az "errand boy" szerepet toltotte be, de kesobb az utolso kettoben mar rendes foszereplo lett belole. kar, hogy a maganeleterol nem tudtunk meg semmit (lehet nem is volt neki?)... kar erte

Jake24 2008.11.26. 23:42:44

Igen,Shane ezzel lett teljes,egy barom,aki befolyásolható-ha nem ezzel a nővel akad össze akkor lehet feleenyi bajuk van (igen, a legidegesítőbb picsa),pl. az örmény vonatrablásból kevesebb gondjuk akad,nem visz el a pénzből.Tény hogy rájöttek volna előbb utóbb hogy ők tették,ahogy azt Vic is mondta az ICE "vallomásán"-na az a 10 perc is feledhetetlen,főleg mikor azt mondta Vic, hogy Aceveda tudott a gyilkosságról, és a belső ügyosztályos hapsi is,de ő túl jó volt...(és a legendás mondat:"I've done worse").Ettől függetlenül Shane pont az az alkat,akiből kinézi az ember azt hogy megöli magát és a családját,mert vészhelyzetben mindig fosul reagált(megölte Lemet,összeállt azzal négerrel,aztán elköpte,hogy Vic-ék rabolták el a pénzvonatot az örmény maffiavezér lányának...)és a vége sem volt másképp.Azt írta a búcsú levelében,hogy ha nem találkozik Viccel,akkor nem vált volna ilyenné-pedig vannak rá utalások,hogy mindig ilyen volt.Hihetetlen,milyen jól fel lettek építve a karakterek,mindegyikről könyvet lehetne írni...Én onnantól kezdve sejtettem,hogy csak rosszul végződhet a dolog,amikor Vic megpróbálta megöletni Shane-t-innen már nem lehet jól kijönni.Vic helyébe viszont elmondtam volna neki,akkor talán nem próbálja meg megölni.Mindegy,így lett nagy kalamajka a végén,és volt miért izgulni.
Én is végig izgultam,hogy Ronnie-t meg lehet-e menteni valahogy,de hát mind sárosak voltak...Az valós életbeli balhén is 70 rendőr került gyanúba.
Azért a szőke ICE ügynöknő is megéri a pénzét,kihúzta Vic a zsarolásból,amivel élete végéig börtönbe került volna...

Senderos 2008.11.26. 23:43:56

beszéljünk arról, hogy vajon mi történik ezután:
Vic gondolom majd meg akarja keresni a gyerekeit. 2. évad elején már egyszer megtalálta őket Colorado Springsben. Akkor a csávóka, akit felbérelt 50 ezerért kereste meg őket. Most ha jól emlékszem 62 ezer lesz Vic évi fizetése és nem tud dílereket lefölözni, szóval nem kis összeg a számára.
Ronnienak lesz tárgyalása ahol Vic tanú lesz. Amúgy ő nem kap annyi évet, mint amennyit Vic kapott volna, hisz például a 6. évadban tudta meg, hogy ki ölte meg Terry-t. Meg most, hogy Shane meghalt, Vic nyugodtan vallhat úgy, hogy csökkenti Ronnie szerepét a büntetteikben, hisz a vallomásában nem tért ki arra, hogy Ronnie mennyire volt érintet. Szerintem enyhítést is kap, a Beltran fogás miatt. A pénzvonatost meg nem értem. Miért baj az, ha valaki a maffiától lop? Az a pénz amúgy így piszkos volt, most nem mindegy, hogy hol van?:)
Szerintem 15-20 év körülit kap Ronnie. Vic létrehoz neki egy bankszámlát és elkezd megtakarítani a számára a szabadulásáig.
Vic-nek meg pokol lesz az élete. Nem látja felnőni a gyerekeit, ott kell ülnie az asztal mögött, nem maradt egyetlen barátja sem...

Jake24 2008.11.26. 23:47:35

Ronnie-ról: nem emlékszem,hogy nagyon lett volna magánélete,akkor sem került előtérbe,mikor megégették az arcát.Az utolsó évadban is csak annyi volt biztos,hogy nincs állandó parntere sem.Én őszintén reméltem,hogy együtt menekülnek majd,ő és Vic,de az nem lett volna igazi befejezés,nem illett volna Vic mindenre-kitalálok-valamit mentalitásához.Szerencsétlen egyedül maradt,de ő a nagy túlélő,úgyhiszem meglesz ezután is.

Jake24 2008.11.26. 23:51:06

Senderos, nem is rossz!!Annyi,hogyha meg is találja Vic a gyerekeit,már költöztetik is őket tovább,mert pont tőle kértek védelmet. Ronnie-val meg már bármit csinálhat,ezt tuti sosem felejti el neki.Már ha nem ölik meg a börtönben(sokmindenkit lesitteltek).A pénzvonattal az volt a fő baj, hogy belepiszkítottak szövetségi nyomozásba,és nem adták le a pénzt bizonyítéknak sem-innen már lopás a dolog.Kár hogy ezeket sosem tudjuk már meg!

Senderos 2008.11.26. 23:59:31

Nagyon szívszorító volt a vég, hogy sose láthatja többé a gyerekeit Vic, de ez azért szerintem nem így lesz. Ha Corrine álláspontja nem is változik meg, Cassidy biztos felkeresi őt és találkozik vele. Nincs miért félnie tőle, ezt ő is tudja.

Az engem is meglepett, hogy Vic nem is próbálkozott Ronnie megmentésével. Mikor a vallomásnál mondta Oliviának, hogy a bust után átadja nekik, nem gondoltam, hogy komolyan beszél.Én számítottam valami vakmerő marhaságra megint tőle(pl: túszul ejti Beltrant és csak Ronnie immunityjáért adja át őt az FBI-nak).
Claudette nekem sosem volt szimpatikus. Most se lett az azzal, hogy direkt Vic előtt tartóztatta le Ronnie-t.

Senderos 2008.11.27. 00:07:10

Az is meglepett, hogy végül még csak szó sem esett az elnöki menetről. Annyit beszéltek róla, hogy azt hittem, hogy majd főszerepet kap, Julienék is ki lesznek küldve vagy ilyesmi. Shane végül meg se próbálta kihasználni.

Az egyik legnagyobb jelenet az volt, mikor Vic tudatta telefonon Shanenel, hogy nem kell felelnie a bűneiért, majd mondta, hogy meglátogatja majd a gyerekeit a szülinapjukon. Az a kétségbeesés Shane arcán, miután lerakta a telefont nagyon durva volt. Életemben nem láttam még olyan színészi játékot.

wwddrr 2008.11.27. 00:10:56

senderos: nem rossz, de szerintem ronniet nem lehet megvenni egy zsiros bankszamlaval. foleg, hogy az utolso par resz tobbek kozt erre is volt kihegyezve: peldaul amikor ronnie felvetette a menekules otletet, de vic rabeszelte, hogy maradjon mert kell a beltranos balhehoz, ha nem jon ossze meg mindig lelephetnek egyutt. ahogy en erzem ronnie inkabb baratsagbol maradt, mint a full immunity miatt... nagyon rossz volt latni ronnie oromet mikor beltrannal megtalaltak a drogot + a pajtaban is emlitette, hogy legalabb ok megusztak. szoval ezek utan a strike teamnek "hivatalosan" is vege :(

Jake24 2008.11.27. 00:11:20

Hát igen,Claudette annak ellenére,hogy követi a szabályokat,nem szimpatikus szerintem sokaknak,hiszen nem a főszereplő(k) mellett állt ki,sőt.Olyan szempontból megértem,hogy csak ezt tudja Vicel csinálni,de olyan szempontból nem,hogy Ronnie-val annyira sok baja nem volt.Ez is fura,és egyben nagyszerű,hogy egy tulajdonképpen rossz embernek szurkol egy néző 7éven keresztül...
Vic vakmerő dolgai nekem is hiányoztak,de mióta Shane menekült,egyre jobban kezdte elveszíteni az irányítást - és ez rá nézve végzetes,csak akkor került ki a szarból mindig ha ő irányíthatta és alakíthatta a dolgokat.A családja és a barátja között kellett választania...és igaziból mindkettőt elvesztette.

wwddrr 2008.11.27. 00:13:39

ja es claudettetol (a szintiszta erkolcstol :)) nem is vartam mast, minthogy ilyen teatralisan tartoztattja le ronniet....

Jake24 2008.11.27. 00:13:47

Így olvasgatva, és visszaemlékezve dolgokra,ezért az évadért a strike team megmaradt tagjai Emmy-t érdemelnének.

Semmer 2008.11.27. 01:07:55

Számomra a sorozat végeztével lezárult egy korszak :(
Ronnie-t sajnáltam a legjobban, ő azért mégse ezt érdemelte. Jó-jó, sárosak voltak mindannyian, de többnyire "csak" drogdílerekkel, banda/maffiatagokkal, gyilkosokkal (ergó "rossz" emberekkel) szúrtak ki (most jótékonyan szemethúnytam pár orbitális szemétségen, lásd Terry esete). Oké, a cél nem szentesíti az eszközt, de valószínűleg farmington rosszabb hely lenne a Strike Team működése nélkül (vagy ennyire naív vagyok?).
Amúgy vmi szöget ütött a fejemben: az odáig oké, hogy letartóztatták Ronniet - de mégis milyen bizonyítékuk van ellene, Vic vallomásán kívül? Emlékeim szerint az összes esetükben elég jól elvarrták a szálakat... Hiába veszik elő a régi ügyeket (SZVSZ), Vic szava lesz Ronnié ellen, ami önmagában nem túl sok.
Jut eszembe G@bee - ha jársz Gyula fele, szólj, vendégem vagy egy berúgásra :P (a feliratokért)

Senderos 2008.11.27. 14:00:13

Ronnie történetében az volt a legszomorúbb, hogy teljesen beleélte már magát abba, hogy megússza. Erre a rendőröktől tudja meg, hogy a legjobb barátja, akivel közösen megcsinálták Beltran elkapását, a háta mögött átadta őt. Most képzeljük el, hogy milyen gondolatok járhatnak a fejében, ahogy tök egyedül ül a cellájában a sok drogdíler néger között...a legjobb barátja árulta el.
Valamint az is igaz, hogy ő kevésbe volt benne a Strike Team mocskaiban. Nálam a rangsort a szerint, hogy ki volt a legártatlanabb a Strike Teamen belül(Tavon, Hiatt és Julien nem számít) Lem vezeti(és ugye pont őrá szállt az IAD az 5. évadban), aztán Ronnie, Shane majd Vic. Viszont a legnagyobb geci az egészét nézve az Shane volt, csak ő általában szólóban produkálta a faszságait(Antwon Mitchell, Diro Kezakien, Tavon balesete, stb...)

h1j4ck3r 2008.11.27. 14:42:18

Sziasztok.
Szerintem ez az utolsó rész messze nem ütött akkorát, mint az 5. évad záró epizódja, mégis méltóképp búcsúztatja el a sorozatot. Ronnie-t ténylegesen sajnáltam azért, ami a végén neki kijutott, holott az ő bűne (a már említetteken kívül) csak annyi volt, h igazságot akart szolgáltatni a halott barátjáért. Vic...nos, Michael Chiklis-nek ezért a szerepért nem csak egy újabb Emmy kéne, h befigyeljen, de szerintem bőven megérdemelne egy Oscar-t is...ahogy Walton Goggins is, Shane megszemélyesítéséért. Tény, h ha Shane alakítója nem játszik ennyire meggyőzően, én sem utáltam volna Shane-t annyira. És igen, ennek a résznek a legdurvább jelenete az, amikor Shane és Vic utoljára telefonon beszélnek egymással; annál a pontnál én is csak nagyokat nyeltem...
Vic. Ha a helyébe képzelem magam, szinte minden egyes cselekedetével (úgy nagy általánosságban...) egyet tudok érteni, mert az adott helyzetekben, az adott nyomások hatására én is sok esetben hasonlóképp cselekedtem volna. Hiszen ő csak a csapatot akarta egyben tartani - bármi áron. És ez a "bármi ár" az utolsó rész végén került kiszámlázásra: az összes barátja, a családja és a jövője árán.
Szívszorító az a jelenet, amikor öltönyben ül az íróasztala mellett és meghallja a szirénákat, majd odamegy az ablakhoz és kinézve rajta villogó rendőrautókat lát - ami abban a néhány percben, kifejezésként az arcára ül (elképzelve a gondolatokkal, amik a fejében kavarognak...); nos, sírni lett volna kedvem.

nmikk 2008.11.27. 16:31:44

Lehet hogy Mara egy idegesito picsa volt de az o bune is csak annyi volt hogy iszonyatosan ragaszkodott Shanehez. A korabbi evadbol is latszott hogy az a fajta akit teljesen magahoz lancolja a szerelmet es barmit kepes megtenni erte. Idovel Shane is egyre jobban ilyenne valt ezert avatta be mindenbe. Szerintem az osszetartasuk eleg megindito volt. Mig Corine siman elarulta Vic-et addig ok vegig kitartottak. Claudette is pofara esett amikor azthitte hogy meg tudja torni a telefon beszelgete soran mert Mara egybol jelezte Shanek. Ami egy kicsit sem volt meglepo tole. Valoszinu hogy az ongyilkossagba is onkent belement volna ha Shane elarulja neki.

Ronnie nekem mar az elso evadtol az egyik favorite pedig ott meg 0 szerepe volt neki. Gondoltam hogy o lesz az aki bortonbe megy es Vic megussza. Nem ertem hogy Vic miert nem figyelmeztette legalabb korabban hogy menekuljon. Vagy az is benne volt az alkuban hogy atadja Ronniet?

Senderos 2008.11.27. 18:10:11

ha figyelmezteti, akkor megszegte volna a szerződést, és akkor őt is megvádolhatták volna a vallomááért-ezt mondta is neki olivia

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.01. 17:16:13

Én ezt a sorit nem néztem, most is csak Goggins miatt kezdtem el, mert ő a justified első része óta nagy kedvenc, és most jutottam el oda, hogy bepótolom.
Nah ma délben végeztem az utolsó résszel, és muszáj leírnom, hogy mennyire durván a falhoz vágott.

Shane volt messze a kedvencem, de ami vele történt.
És, hogy Vic-kel viszont semmi nah az nagyon durva.

Nem is tudom, hogy bírtam volna ha ezt rela time-ban heti egy évi 12-14 résszel nézem.

Nagyon gyorsan az egyik kedvenc sorozatom lett amolyan all time szinten.

Annyi minden kavarog bennem, hogy meg se tudom fogalmazni se rendesen, se össze vissza. Mind a 7 évad zseniális volt, az összes szereplő nagyon jól játszott.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.02. 08:39:44

@sixx: konkrétan nem tudtam éjszak aludni annyira odab.szott az utolsó rész.
süti beállítások módosítása