Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Jók a programok, csak sok bennük a néger

Színesebben!

2008. június 26. 12:36 sixx 26 komment

Politikailag korrekt időket élünk, a tévében ha egy színesbőrű bűnözőt mutatnak, akkor rögvest jön utána két fehér is, nehogy racial profiling legyen a dologból, mindenki kínosan ügyel arra, hogy a társadalom diverzitása megjelenjen a képernyőn is, vannak tisztességes kínai kereskedők is, és így tovább. Hittük eddig, mert a Guardiannek azt bírta nyilatkozni Samir Shah, a BBC igazgatótanácsának tagja, korábban az angol köztévé aktuálpolitikai főosztályának vezetője, hogy "túl sok a néger a képernyőn."

Shah korábban azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy rámutatott: az angol televíziók vezetőségében elnyomó többségben vannak a fehérek, a felső vezetésbe pedig csak egy-két színesbőrű alkalmazott kerül be, ők is leginkább azért, hogy a számok stimmeljenek. "Erre mi történik? Nem ott változtatunk, ahol indokolt lenne, hanem ott, ahol a legegyszerűbb: a műsorokban." A bilit nála az angol Barátok közt, az Eastenders című szappanopera borította ki, amibe (szerinte) muszájból beleírtak egy új, kisebbségi családot, de nem bangladesi származásút, ami Shah szerint istenigazából tükrözné a jelenlegi brit társadalom összetételét, hanem négereket.

"Kilóg a lóláb, de nagyon. Hiába mondta Lenny Henry (színesbőrű komikus), hogy nincs elég fekete a képernyőn, szerintem egyenesen túl sokan is vannak, és olyan szerepekben, amik tökéletesen alkalmatlanok számukra. Ezzel az egész hiteltelenn válik, mindenki tudja, hogy csak azért kerültek be az adott műsorba, hogy a színesbőrű színészek száma stimmeljen." Shah szerint a következő öt évben minden brit tévétársaságnak át kellene alakítania a vezetőségét, és amennyiben ez nem történik meg, központi intézkedéssel kellene rábírni őket arra, hogy nagyobb számban alkalmazzanak színesbőrű szakembereket. (képünkön az amerikai "Drót" című sorozat szereplői láthatók)

Címkék: tv bbc brit médiaipar

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Zoli 2008.06.26. 12:56:52

Nem biztos, hogy nagyobb szamban elnek Nagy Britaniaban bangladesiek, mint feketek. Banglades csak egy orszag, de feketek sok helyrol johetnek es nemelyikuk mar sokadik generacios britfoldon.

Akkor lenne gaz, ha nem kozvetitenek az Afrika kupat, vagy szamuznek a szinesboeu eloadokat a zenecsatornakrol.

Persze muszajbol, hogy meglegyen a kotelezo letszam sem helyes, csak ezen egy ok miatt szinesborueket alkalmazni. Legyen a legratemettebb ember minden poszton, akarmilyen borszinu, akar feher is.

N.Zoli 2008.06.26. 13:03:55

Nem csak a kepernyon sok a neger, hanem mindenhol. Peldaul a metroban szinte csak negerek dolgoznak. Egy szappanoperaba meg azert berakni egy fekete csaladot, hogy na nesztek, ne sirjatok, nem szep. Londonban az angolok csak egy kis tortaszeletek a kordiagrammbol.

N.Zoli 2008.06.26. 13:07:10

hamarosan egy lengyel csalad is bekoltozhet a szomszedba, mert az itt elo lengyel populacionak nem fog tetszeni, hogy nem a valos helyzetet abrazoljak a sorozatban, mert nincsenek benne lengyelek.

N.Zoli 2008.06.26. 13:11:45

Ja es nem csak a sorozatokban nincsenek lengyelek, de a BBC felsovezetesebn sincs egy sem, hat milyen dolog ez?:)

Mr. President (törölt) 2008.06.26. 13:37:57

Én leszek Lórika a papagáj, mert ezt többször írtam de nem bírom ki, hogy ne tegyem újra. Ha számolják akárhol, hogy mennyi fekete vagy kínai vagy cigány van egy közösségben, az rasszizmushoz vezet.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2008.06.26. 13:38:56

Jah a londoni metróban tényleg sok feka dolgozik. Egyet én is ismerek aki ott dolgozott nyári szünetben, mert magyar állampolgár. :D
Szal. a londoni fekete metrómunkás lehet, hogy magyar.....

ambbay 2008.06.26. 14:08:26

Pedig lengyel kisebbséget a legegyszerübb varázsolni a képernyôre. Nem is kell, hogy lengyel legyen, elég ha valamilyenskinek hívják, és egy kinyúlt pulcsit meg kopott bôrkabátot adnak rá:)

balfék 2008.06.26. 14:15:01

Szerintem ez a méricskélés már súrolja a rasszizmus határát.Tehetség, alkalmasság, ne a bőrszín!

nadivereb 2008.06.26. 14:34:39

Mr. President: Így van.
Amúgy a Samir Shah nekem eléggé indiai-pakisztáni-bangladesi névnek tűnik, hoppácsak, enm lehet, hogy ezért emelt szót a nem bangladesi kisebbségi tévécsalád ellen?:)

KopaszMercis 2008.06.26. 14:45:16

jezusom hiszti hiszti hiszti

en nem bannam ha a zene adokon nem csak negerek kornyikalnanak allandoan.. felreertes ne essek.. egyszeruen csak gecire unom :)

Ronald 2008.06.26. 15:23:27

Hááát, azért azt én is hiányolom már a Barátok-Közt-ből, hogy a bóti-szíves fickó vagy legalább a Botondka - miért nem már rég mondjuk a Lakatos Dzseszikkába esett bele...akár szerelmileg - ha nem is másképp.
Na, arra mit lépne a Magdinéni ????
:-)))))

szalmaegér 2008.06.26. 15:28:18

Kurvára igaza van.
Szerintem is sok a néger.

Dekatlon 2008.06.26. 15:35:44

Valahogy beugrott ez a vicc:

Diplomaták beszélgetnek:
- Nálunk nincs raszizmus. A parlamenti képviselőink 22.37%-a zsidó. És önöknél?
- Nem tudom, mi nem tartjuk számon.

:)

2008.06.26. 15:39:12

"a tévében ha egy színesbőrű bűnözőt mutatnak, akkor rögvest jön utána két fehér is, nehogy racial profiling legyen a dologból"

Na akkor:

"Ismert tény, hogy miközben a négerek az Egyesült Államok lakosságának 15 százalékát adják, addig a gyilkosságok és erőszakos cselekmények közel 60 százalékéban néger az elkövető. 1988-ban az USA-ban 9,406 esetben erőszakolt meg fekete fehér nőt, és kevesebb mint 10 (!) esetben erőszakolt meg fehér férfi néger nőt."

Ergo aki egy fekete bűnöző mellé gyorsan két fehéret is rak, az vagy debil vagy szándékosan torzít. A tények alapján a helyes arány úgy nézne ki, hogy egy fehér bűnözőre jut 940 néger bűnöző. Ez is mutatja, hogy a PC mennyire beteges dolog.

Kretusz 2008.06.26. 15:42:12

Dekatlon

a rasszizmusnak mi köze ahhoz hogy valaki zsidó?
kevered a fogalmakat

de ha már itt tartunk akkor a néger is sok meg a zsidó is.

Dekatlon 2008.06.26. 16:12:26

Kretusz

Nem sok. De a vicc nem az igazi feketékkel.
Számodra kifejtem, mert látom kell:
Azt akartam a viccel mondani, hogy egyetértek Mr. President kijelentésével, miszerint már maga a számolgatás is problémás dolog.

nadivereb 2008.06.26. 16:47:26

imperial: Ezt az "ismert tény" szöveget pontosan honnan idézted? Mert a google nem ismeri, csak egyes részeira pök ki találatot, de azok is olyanok, mint a roppant elfogulatlan és hiteles kurucinfó vagy a szentkoronarádió.

Tesco4you (törölt) 2008.06.26. 17:25:21

Csak ugy mondom hogy szamoljak, hogy hol es mennyi fekete es feher van, ez nem rasszizmus, csak statisztika.

Az osszes helyen korhaz, munkahely, onkormanyzat, iskola benne van a rendszerben a kerdoiv vegen vallasi es faji hovatartozas, borszin.

Az angolok nem rasszistak csak utaljak az oszes embert, aki nem angliaban szuletett feher ember.
Persze ezt eleg kevesen valjak be, csak szuk korben lehet.

Ez viszont teny!

Persze vannak kivetelek, de sajnos eleg keves.

Megint ott tartunk, hogy mindenki mindent tud, olyan dologrol, amirol goze sincs. Az angolok bizony szamolnak es bizony itt lehet szamolni.

1-es Angol-feher.
2-es Ir-feher.
3-as Egyebb-feher (ez vook en, he-he)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.06.26. 19:49:52

Dr. Stein: az usában az lenne, de itt szerencsére még szólásszabadság van, és nem kell bátornak lenni ahhoz, hogy mondj valamit :)

FerkoIRL 2008.06.26. 21:57:30

vegigolvasva a hozzaszolasokat legalabb kiderult mennyiek olvasunk Indexet meg Comment:comot kulfoldiaban :-) valahol en sem a legjobb otletnek tartom ezt az egesz politikai korrektseget, ez csupan a takargatasa annak, hogy valjoban semmit nem tesznek az adott orszagban a kolcsonos toleranciaert... (hajlok arra, hogy igazat adjak Mr Presidentnek) Szerintem kezdetnek sokkal tobbet lehet elerni olyan dolgokkal mint amit az RTE (az ir MTV) is csinalt, amikor lengyel meccset adtak az EB-rol, egy lengyel kommentator jelentkezett be egy dublini lengyel kocsmabol, persze angolul... hiszen a lakossag kishijan 20 szazalekat itt ok teszik ki...

SzilviBarack 2008.06.26. 23:33:52

De télleg, a Mátyás király tér 1. szám alatt hogyan mutatna egy cigánycsalád? Igazán fel tudnák pörgetni az eseményeket! Minden évre jutna egy új lurkó, Claudiának eltűnne az összes aranya, a cigány tini szereplő lehetne luvnya, kihallatszana a lakásból a szép muzsikaszó. Bár lehet, hogy egy ilyen família normális reprezentálása azt jelentené, hogy a fél BK-gárdát ki kellene írni, mert lennének vagy tízen.

És indítsunk sci-fi sorozatot is "A C-faktor címen"!

N.Zoli 2008.06.27. 00:01:11

Itt is a lengyel meccsek alatt kikerultek a hazakra a lengyel lobogok, a pubban meg korusban ordibaltak, hogy Polska gola, Polska gola. Meg a csaposno is, mert az is lengyel volt. Egyelore a Brit nemzetkozosseg tagallamai es a volt gyarmati orszagok allampolgarai okoznak fejtorest a TV kepernyon meg egyeb helyeken, foleg ha elter a borszinuk a fehertol. A k-europai munkavallalokkal meg kevesbe szamolnak, mert ok tobbnyire feherek. Pedig az Uniobol erkezo k-europaiak is legalisan dolgozhatnak, fizetnek adot evvel is hozzajarulva egy joleti tarsadalom joletenek erosodesehez. Szerintem egyetlen lengyelnek, litvannak, szlovaknak, csehnek, vagy magyarnak nem jutna eszebe azon sirni, hogy miert nincsenek a kepernyon, miert vannak csak a bunugyi hirekben, vagy miert nincsenek a BBC vezerkaraban? Koztuk is biztos akadnak jo szakemberek, akik beszelik is a nyelvet. Sajat megfigyelesem, de nem regota vagyok kint es meg nem latok at mindent, de akar egy fekete, akar egy bangladesi, vagy indai sokkal tobbre viheti, jobban boldogulhat, jobb allasokat kaphat es nem csak azert, mert altalaban jobban beszelik az angolt, hanem azert is, mert egybol rasszizmust kialtananak, vagy lehet nem, de tartanak tole. A kepzeletbeli hierarchiaban a kelet-europaiak a szinesboruek alatt foglalnak helyet. Pedig sokan vegeznek kozuluk is egytemet Angliaban.Tehat megegyszer, ezek nem tenyek, csak benyomasok. Nincs bennem semmifele harag, vagy ellenszenv. Sot elegge osszecimbiztem egy bangladesi arccal, meghozza ugy, hogy nala nyitottam a bankszamlamat, emellet ismeroseim is dolgoznak indaiaiknak alvallalkozokent es en is egy indai ceg alkalmazasaban allok (ahol a legtobb manager indiai, vagy szinesboru es szinte az osszes alkalmazott k-europai es negyjabol minden harmadik alkalmazottra jut egy manager)

Ha szetnezunk a British Museumban lathatjuk, hogy az angolok szetraboltak az egesz keletet es talan vezekelnek is egy kicsit emiatt.

N.Zoli 2008.06.27. 00:21:56

A fentebb emlitettekhez pedig az is nyilvan nagyban hozzajarul, hogy az egykori gyarmati orszagokbol szarmazok mar sokkal regebben megvetettek itt a labukat.

Van egy jo kis film, asszem 2007-es, a cime This is England. 1983-ban jatszodik, ami eleg moazgalmas ev volt: Tatcher, falklandi haboru, a tarsadalmi problemak miatt elharapozo idegengyulolettel, ir hoborgesekkel

youtube.com/watch?v=JqzFuJbGY2o&feature=related
süti beállítások módosítása