Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A hiba a nemzetközi közvetítővonaban volt

Német-török 3:2

2008. június 25. 23:32 sixx 129 komment

Mikor máskor ment volna el a kép és a hang ma este, mint a német-török EB-elődöntőn? Ez mindig így van, bezzeg ha két szakállas szociológus vitatkozik egymással a kistérségi községházák népnevelő hatásáról a huszadik században, akkor jön kristálytisztán minden. Persze nem az m1-et kell hibáztatni ezért, mint a közvetítés során elhangzott, nem azért nem láttuk a németek vezető és a törökök egyenlítő gólját a meccs hajrájában, mert  a takarítónő kihúzta a tápkábelt nagy buzgóságában, hanem mert vihar volt az Alpok felett és ezek szerint ez még 2008-ban is megoldhatatlan problémát jelent a tévéközvetítésben.

Volt már ilyen nem egyszer persze, éppen az 1954-ben Svájcban rendezett világbajnokság Magyarország-Brazília mérkőzésének közvetítése sem volt zökkenőmentes egy hasonló vihar miatt (fel is háborodtak a BBC nézői Angliában), de az ugye 54 éve volt, ma meg minden gyerekre olyan mobiltelefont beszélnek rá a szolgáltatók, amin tévézhet akár a kisföldalattin is. Kert Attilától, a Magyar Televízió hírigazgatójától megtudtuk, hogy a köztévé holnap áttanulmányozza a súlyos forintmilliókba kerülő EB-közvetítésre vonatkozó szerződéseket, és vihar ide vagy oda, ha lehetőségük van kártérítési igény benyújtására a többszörösen megszakadt közvetítés miatt, akkor élni fognak vele.

Ez nem számítana kirívó esetnek: az egyes világeseményekre szerződő helyi televíziós társaság, ami tulajdonképpen a jel továbbításáért felelős, egy nagyon részletes és minden technikai részletre kiterjedő szerződésben vállalja, hogy mit és hogyan fog közvetíteni. Amennyiben a szerződés bármely pontját megsértik, a megállapodásban foglaltak alapján a Host Broadcaster (helyi közvetítő/műsorszóró) akár tudományos összegű kártírítés megfizetésére is számíthat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabomi 2008.06.26. 00:48:07

m1 nem ismerte az igazságot amikor azt mondta, hogy mindenütt ez a helyzet! Aki tudta venni a ZDF SF sportműsorát, az csak néhány másodpercről maradt le! A tetejében nem csak a képernyő közepét láthatta, hanem a teljes adást, "wide screen" formában. Érdekesség, hogy a tudósító - Béla Réthy - a rövidke képhiba alatt is közvetített, persze németül.

beckett 2008.06.26. 00:48:37

belga kábeltévé előfizetéssel vagy ARD/ZDF-en v BBC-n nézem. helyi adó képe (vt4) kissé pszichedelikus, ha száll a labda, csóvát húz maga után... meg bármi, ami mozog. vicces, de nézhetetlen

Yeto 2008.06.26. 00:56:16

Redzsi:
"Egyébként meg mikor szokunk már le az MTV fikázásról?? Hótuncsimár.. : )"

Amikor nem lesz fosszarhulladék, az adómból. Én pl fizetem, nem tudom ki hogy van vele (nem felvágásból).

Megdobbent 2008.06.26. 00:59:22

Most hallom hiradoban: az MTV lekerte az egesz meccset, ugyhogy reggel 9-kor nyomjak az m1-en :)

Yeto 2008.06.26. 01:00:03

Ja, én pl kvára ráérek reggel kilenckor meccset nézni.

klackner 2008.06.26. 01:02:57

Na vazze, a végén kiderül, hogy az egész Európa csak az M1-et jelentette?

rivera 2008.06.26. 01:03:39

németországban is elment a kép, nem volt hőbörgés, német - török szurkolók türelmesen várták hogy visszajöjjön

G.T. 2008.06.26. 01:04:26

Múltkor a netes broadcast is elment az egyik meccs vége fele (legizgalmasabb részén a hosszabbításban...), és semmi pénzért nem lehetett újracsatlakozni a streaming szerverre... Én meg beperlem az MTV-t, mert az adómból egy streaminget nem tud összehozni... A vicces az, hogy a streaminget állítólag az UPC támogatja, na véletlenül UPC hálózaton sem ment... Vagy a streaminget is külsős cég csinálja jó pénzért?

rivera 2008.06.26. 01:04:31

tettem fel pár szukolós videót a plörkre www.plurk.com/user/rivera

beckett 2008.06.26. 01:04:52

klackner: nem, az éjjeli német híradó szerint nem volt az osztrákoknál meg a franciáknál meg még nem tudnom kiknél se rendes közvetítés

morbiczer 2008.06.26. 01:10:33

"Amúgy a világbotrány nem ez (ha a kép műholdon jön, bizony egy megfelelő vihar képes leárnyékolni), hanem a közvetítésből kicenzúrázott Free Tibet-pólós ember. Ettől a pillanattól kezdve senki nem szólhat egy szót sem azellen, ha a kínaiak cenzúrázzák az olimpiai közvetítéseket."

mint már más is jelezte, a cenzúrázás nem a Free Tibet pólónak szólt, hanem a berohanásnak. Semmilyen berohanást nem mutatnák már huzamosabb ideje. Azzal csak arra bátorítanak másokat, hogy legközelebb ők rohanjanak be.

geeee 2008.06.26. 01:16:46

Én az al jazira sporton néztem. Kétszer volt kimaradás, mindkétszer a szurkolókról készített snitteket vágták be.
1-1 után amikor visszajött, már 2-2 volt :-(

v2peti 2008.06.26. 01:17:06

"Osztrák tv-n volt kép. Persze nekik könnyű rendezőként :) "

Neked csodatévéd van? Én átkapcsoltam oda is, de ott is csak a "Közvetítési hiba" felirat díszelgett.
Persze nem magyarul. :)

Ainult Mina 2008.06.26. 01:23:55

Nem volt kep Finnorszagban, de kozvetitettek mint radioban mert kommentator kint van Svajcban es telefonon adta. Esztorszagban ez sem volt, mert nem küldtek riportert, csak dontore utazik - takarekossag. Nem volt adas Oroszorszagban sem - barataim keszülnek holnap, ha nem lesz kep es hang nagy tomegjelenetk varhatok. Vagy oroszok teljesen elfoglaljak Ausztriat Svajcot.

klackner 2008.06.26. 01:32:06

Morbiczer,

hogy mi az indok, az másodlagos. A lényeg a végeredmény. Berohant a pályára egy ember, Tibet mellett demonstrálva és nem mutatták. Majd a kínaiak is azt mondják, hogy csak a hőzöngőket nem mutatták.
Ezek az álhumánus elvek vezetnek oda, hogy a magyar tévé nem közvetíti a kézilabda bajnoki döntőt, mert két játékos egy korábbi meccsen összeverekedett. És hogy ez ellentétes a sport elvivel...
Innen már csak egy lépés lesz, hogy ha a bíró hibázik, akkor nem fognak lassítani (már közel vagyunk hozzá, a holland-orosz utolsó percében hosszú idő után adtak be egy értékelhetetlen lassítást arról, hogy a visszavont kiállítás előtt kint volt-e a labda). Aztán rájönnek arra, hogy ha nem lassítanak, azzal elárulják, hogy tévedett a bíró, így egyáltalán nem lesz lassítás.
A svájci ORTT már a múltkor is vizsgálatot rendelt el, amikor a meztelen berohanót nem mutatták. Ebből ott biztos, hogy balhé lesz.

szbszig 2008.06.26. 01:33:05

Na, Budapestre most ér el "A Vihar", azt hiszem...

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2008.06.26. 01:35:57

Ez a közvetítési hiba jól szétb.szarintotta a törökök utolsó izgalmas végjátékát. Pedig ők most is megtették a magukét. Masszív respekt.

Csatlakozva morbitzerhez, tényleg azért nem mutogatják a pályára berohangálókat, hogy ezzel is elvegyék azoknak a kedvét, akik csak feltűnési viszketegséből teszik.
A free tibet üzenet pedig most átjött, mert gundi elárulta a magyar szurkolóknak. Vagyis mindenki jól járt.

Amúgy meg baromira bosszant, ha egy meccset azért kell leállítani, mert valakinek a pályán támadt kedve politizálni. 1. nem oda való. 2. Mi van ha sorsdöntő pillanatban rohan be az a félkegyelmű?

beckett 2008.06.26. 01:37:40

a meccs előtt meg "Free Jogi" pólós embereket mutattak a nézőtéren :) persze lehet, h ez csak a ZDF-es közvetítésben volt benne, amikor még nem volt vihar, és nem svájci volt a német kép :)

klackner 2008.06.26. 01:37:54

Beckett,

persze, nyilvánvaló, hogy máshol sem volt, látszik a ZDF-es linken, hogy Béla Réthy telefonon közvetített. Csak szokás szerint eltérített a sok komment, hogy itt is volt, meg ott is.

Szóval: sehol nem volt. De mint mondtam, amíg műhold sugározza a képet, addig a nagyobb viharok ezt megzavarhatják.

Amúgy, azt hiszem, megjött az alpesi vihar Pestre. Már nem látom a szemközti házakat...

theutat villám 2008.06.26. 01:44:06

a kimaradás oka igen egyszerű, a jelenleg éppen felettünk átvonuló MKR zivatarrendszer.
www.metnet.hu

klackner 2008.06.26. 01:47:11

Ja, egyébként a Sport 1-en most megy a meccs. Ha jól látom, a hibamentes verzió. 77. perc, akit érdekelnek a gólok.

fraki 2008.06.26. 01:49:10

Gyerekek, szembesíteni kellene. Valakik azt állítják, hogy a ZDF-en csak pár másodperc kiesés volt, mások meg azt, hogy mindenhol, beleértve még a ZDF-et is.

Azoknak, akik azt állítják, csak pár sec ment el: nem mentek ki vécére? :) Minden gólt láttak élőben?

klackner 2008.06.26. 01:51:26

Attól függ, mikor. Az első félidőben az MTV-n is egy néhány másodperces kimaradás volt. Aztán a második félidőben a három hosszú. Látszott-e élőben a ZDF-en a második német gól, ez a kérdés.

rivera 2008.06.26. 01:52:33

nemeteknel kb 10 majd 5 perc kimaradas volt. utana pedig grün weiß party bus

klackner 2008.06.26. 01:54:15

Rüstü kirohanásai olyanok, mintha Király Gabi lenne. Ez most csak részben tartozik ide, csak láttam végre a második német gólt.

beckett 2008.06.26. 01:55:31

fraki,
nem mentem ki vécére, csak átkapcsoltam, máshol mi a helyzet (BBC, +itt helyi belga)
ZDF-en is pár mp-nél több volt, de azért elég hamar váltottak telefonos rádióközvetítésre, aztán meg szereztek a telefon mellé képet is Svájcból.
Mivel külön jött a kép meg a hang, jól el is csúsztak, de igen, láttam minden gólt élőben. (vagyis tkp nem élőben, hanem kb 2 mp-cel később, mert telefonon már bemondta a riporter, h gól volt :D )

klackner 2008.06.26. 02:01:33

Hét ez kurva jó. Most nézem a meccset a Sport 1-en, Fatih Terim jobban örült a harmadik német gólnak, mint a második töröknek... Hülyén hangzik, de tényleg!

szarazpezsgo 2008.06.26. 02:08:23

Akárki akármit mond, ezúttal nem menteném fel az MTV-t.

Kétszer is bekapcsoltak a stúdióba, hogy beszélgető fejeket nézzünk, ahelyett, hogy AZONNAL FELHÍVTÁK VOLNA TELEFONON Gundel Takácsot, és adásba tették volna "pillanatnyilag nincs képünk, de riporterünk addig is közvetít telefonon" alapon.

Harmadik alkalommal már valakinek eszébe jutott ez a pofonegyszerű megoldás, egy ideig, ez hallatszott is a közvetítésben. De kérem, miért kellett ehhez ennyi idő?!

klackner 2008.06.26. 02:08:37

Most néztem meg theutat linkjét, ez tényleg komoly vihar volt. Magyarország felett három részre szakadt, Pest fölé csak egy része érkezett, egy rész elment a Balaton fölé, egy pedig északnak, így is komoly. Ilyen kiterjedt vörös mezőt ritkán látni, mint ami este 11-kor belépett Magyarország fölé.

theutat villám 2008.06.26. 02:10:03

A megoldás:
"Bei einem zweiten Stromausfall in Wien war eine Fortsetzung der Fußballübertragung über das IBC in Wien endgültig unmöglich geworden. Das ZDF schaltete deshalb das Übertragungssignal des Schweizer Fernsehens (SF) auf, das zu dieser Zeit als einziges noch verfügbar war. Das ZDF war durch das schnelle Umschalten in der Lage, alle Tore zu zeigen."
Tehát minden gólt láthattak a ZDF nézői élőben.

klackner 2008.06.26. 02:10:38

Szárazpezsgő, az hagyján, de az első két alkalommal a hangmérnök nem ért be időben, Zelinka csak tátogott egy darabig :-). És az elsőnél Deák Horváth is feltűnően lihegett :-)

klackner 2008.06.26. 02:11:19

Theutat, kurva nagy szégyen, de nem tudok németül. Lefordítanád?

theutat villám 2008.06.26. 02:16:23

Kb:
"egy második áramkimaradás után a közvetítés folytatása a bécsi IBC-n keresztül a továbbiakban lehetetlenné vált. A ZDF ekkor átváltott a svájci televízió közvetítésére, ami akkor még az egyetlen elérhető adó volt. A ZDF ennek köszönhetően tudta az összes gólt élőben közvetíteni".

KékFény6 2008.06.26. 02:20:09

Szerintem a vihar minden szerződésben vis maiornak minősül, szóval ezért nem nagyon lehet majd perelni.

beckett 2008.06.26. 02:36:44

de lehet majd perelni Istent vagy Holle anyót :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.06.26. 02:38:25

Vihar ide, vihar oda, 2008-ban azért elég ciki, hogy egy ekkora eseményt tartalék átviteli csatorna nélkül közvetítsenek.

Másrészt mi a francot keresett a baseli élőkép Bécsben??? Ha műholra lövik fel, akkor az onnét ment volna közvetlen a stadion mellől, a bécsi vihar nem kavarhatott volna be. Eszerint mikrón nyomják átjátszókon keresztül? Vagy költségtakarékosságból Bécsig üvegszálon utazik, és csak ott osztják szét?

Ma már, amikor mindenféle pöcsöm kis hírtv-nek saját műholdas közvetítőautója van, nem lehetett volna egy ilyet bérelni? Nem fér bele a büdzsébe?

Az MTV bénázása is elég mókás volt, bizonyára mobiltelefonról még nem hallottak a Szabadság téren. Vártam már, hogy mikor bukkan fel a kézzel írott "Adáshiba" inzert és Kudlik Juli....

Megdobbent 2008.06.26. 02:41:42

Na azert vannak fokozatok: ha a viharban volt egy villam, ami szetutotte a minden tovabbito technikat, akkor oke. De ha csak a felho miatt a legolcsobb (jojo, inkabb kozep) tovabbito nem tudta tenni a dolgat, akkor az kinos, ha mar csilliardot lenyultak sok-sok atvevo tarsasagtol ;)

beckett 2008.06.26. 02:49:01

az UEFA marhasága, akik elmulasztották mondjuk a számtech bevezető órát, ahol technikai részletesség nélkül elmesélik, h miért is lett az internet...

ZDF, az 1. kommentben belinkelt cikk:
"Das Schweizer Fernsehen hat eine vom Stromausfall nicht betroffene Glasfaser-Direktverbindung zum Baseler Stadion. Alle anderen Fernsehstationen in Europa sind verpflichtet, das offizielle Fernsehsignal der UEFA aus dem IBC in Wien zu verwenden."
azaz:
a Svájci TV-nek van közvetlen üvegszálas kapcsolata a baseli stadionnal, amit nem érint a vihar.
_minden más_ európai tévécsatorna arra van kötelezve, hogy az UEFA hivatalos közvetítését vegye át a bécsi központból (IBC)

aztán nehogy a végén a ZDF szívja meg, h ennek ellenére a svájciaktól vették át...

klackner 2008.06.26. 02:53:11

De hogy vette át a ZDF a svájci tévé adását?

beckett 2008.06.26. 02:55:59

ja, és nem sutyiban hackelték a svájci tévé vonalát, mert rendesen megköszönték nekik a segítséget.
azt nem tudom, az UEFA mit fog szólni hozzá, de ölég kínos ez nekik...
(Platini egy csomót telefonált, gondolom a nyaralását szervezte)

viriii1 2008.06.26. 02:59:14

portugáliában is mindegyik gólt láttuk. azt nem tudom,hogy átvette-e a sporttv1 valami másik tv-csatornától,de csak egy pár perces kimaradás volt.

beckett 2008.06.26. 02:59:54

klackner,
szóval, asszem bemondta a riporter Baselben is,de a kihelyezett EB-kolléga Bregenzben biztosan, h a kollégák Mainzban (ZDF székhelye) gyorsan kiépítették a kapcsolatot a svájci tévével.
ne kérdezd, h milyen kábelt hova dugtak, vagy antennát hova tekertek, mindent nem kötnek az orrunkra :)

klackner 2008.06.26. 03:00:37

Amúgy kösz a fordítást.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.06.26. 03:00:54

Eszerint akkor az biztos, hogy Bécsig elutaztatták valahogy a jelet (mikro átjátszókon vagy üvegszálon), és csak ott osztották szét, mindezt tartalék megoldás nélkül. Igazán nagy ötlet 2008-ban, gratulálok.

A TV-társaságok helyében szétperelném az agyukat. Aki ekkora állat, hogy tartalék rendszer nélkül közvetít EB elődöntőt, az fizessen. Ráadásul a viharról legalább két-három órával a kitörése előtt lehetett tudni (23h körül megnéztem a met.hu-n a radarképeket, és a cellák mozgásából elég jól megsaccoltam, hogy 1/2 2-2 között ér a vihar Bp-re...), még akkor is lehetett volna intézkedni tartalék rendszerről. Ennyire amatőrök vagy ennyire szarnak rá?

szbszig 2008.06.26. 03:12:26

dark future: Nem lehet, hogy ugyanazok szervezték, mint akik nálunk az augusztusi tűzijátékot tavalyelőtt?...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.06.26. 03:13:22

Ja, és azt is megnézném, ha mondjuk az USA-ban a nézők lemaradnának holmi kis vihar miatt a Super Bowl közvetítés vége előtt tíz perccel az egyenlítő touchdownról, utána másnap hány fej hullana a porba...

Tila. 2008.06.26. 03:20:19

akkora vihar volt, hogy a műholdakat is lemosta az égről... pereljék be őket!!!

szbszig 2008.06.26. 03:24:17

Egyébként mint már a legelején leírtam, nem lennék meglepődve, ha pár nap múlva csinos kis büntetést szabnának ki a ZDF-re is, amiért elkezdtek kombinálni, és nem ültek tétlenül a seggükön, várva a vonal megjavulására. Az ugyan valószínű most már, hogy nem lopták a svájci tévé adását, ha valóban megköszönték nekik, de a milliárdos szerződések és a jogi paragrafusok világában közvetítést egy pusziért és egy köszönömért nem lehet átvenni. Még akkor sem, ha maga a közvetítési rendszer úgy volt szarul kialakítva, amennyire csak lehetett.

klackner 2008.06.26. 03:26:15

Szbszig,

aszittem olyan csak nálunk van, hogy elfolyik a víz a medencéből az öttusa VB-n. De ez majdnem olyan. Valóban szét kellene perelni az UEFA agyát, de nem fogják. Az UEFA erősebb terrorszervezet, mint az Al Kaida.

szbszig 2008.06.26. 03:32:46

Ja, hát igen, az meg még külön pikantéria, hogy mindez Svájcban történt, aminél modernebb és precízebb házigazdát elképzelni is nehéz egy Eb számára. De sebaj, legalább az ukránoknak így majd lesz hivatkozási alapjuk, ha négy év múlva náluk is be-beüt a krach: lám, még a svájciak se tudták hibátlanul lebonyolítani...

Hefe 2008.06.26. 03:38:17

Itt nalunk San Diegoban nem volt se vihar, se kozvetites. Igy aztan a nepsport online kozvetiteset olvastam, ami szamomra meglepoen igen szinvonalas az EB alatt...

beckett 2008.06.26. 03:44:52

én meg már majdnem mondtam, h az UEFA meg nem ír semmit. de. megtaláltam, a rövid meccsbeszámoló végén van egy megjegyzés. "vizsgálják"
en.euro2008.uefa.com/tournament/matches/match=301697/report=rp.html#germany+strike+late+seal+final+place

sixx · http://comment.blog.hu 2008.06.26. 05:31:26

klackner: írták már sokszor, de elmondom én is, nem azt nem mutatták, hpgy frítibet, hanem azt, hogy egy gyökér szalad a pályán, ahol semmi keresnivalója. azt sem mutatjákl, hogy nyerj a laszvegasz kaszinóban, sőt, a pucér nőket sem, mert olyan is volt.

úrilány 2008.06.26. 05:32:52

Bad Joe 2008.06.26. 00:02:22

tévedés, elsőre, az első adáskimaradásnál az osztrák tévén is a hibajelzés volt kiírva, persze ők azonnal meg is magyarázták, hogy vihar van valahol svájcban... nem kell urban legendeket gyártani, hogy persze, hogy csak nálunk nem lett volna....
urilanyfocizik.blogspot.com/2008/06/vkuum.html

Lobster County Sheriff 2008.06.26. 05:34:00

dark future:

"Ja, és azt is megnézném, ha mondjuk az USA-ban a nézők lemaradnának holmi kis vihar miatt a Super Bowl közvetítés vége előtt tíz perccel az egyenlítő touchdownról, utána másnap hány fej hullana a porba... "

Semennyi, mert megallitanak a jatekot szvsz.

úrilány 2008.06.26. 05:37:53

úrilány · urilanyfocizik.blogspot.com 2008.06.26. 05:32:52

js, és ha valaki meg azzal jönne, hogy bezzeg a zdf
nos a zdf-en a közvetítés utáni focikabaréban (Nachgetreten) úgy kifigurázták az a néhány percet, míg nem volt NEKIK SEM kép (aztán persze gyorsan átvették valami svájci sportadótól a képet), hogy az bármely magyar szórakoztató műsort tekintve a évb fénypontja lett volna

bela2255 2008.06.26. 05:57:51

Na álljon má' meg a manager.

1. Vihar esetén elég nehéz műholdas közvetítést adni akármilyen drága cuccal is, ugyanis abban a frekvencia tartományban a jelek valóban szétszóródnak és nem jutnak el a műholdig. Ez puszta fizika, azt pedig nehéz megkerülni.

2. Valóban mi a retkest keres a jel Bécsben, mikor a ORF több éve átköltözött műholdra, mer az osztrák "alföldet" többszáz átjátszóval sem tudtják műsorral ellátni.

3. Az egész EB alatt a svájci digitális jel tele volt hibával. A svájciak órát tudnak gyártani, de egy tisztességes jelet feladni azt nem. (lehet, hogy egy nagy órát kellett volna közvetíteniük, az talán ment volna)

4. Interneten Tv-zni jelenleg perverzió szintjén mozog. Csak gondoljunk a WEB-es kapcsolatok feliratokra a hírműsorokban. Emberek IP-n nincs garantált sávszélesség, ami nélkül nem lehet rendesen TV-zni. Egy sport műsor 5-6 Mb/s sávot kér, csomagvesztés és keveredés nélkül. Aki ezt IP-n garantálja az vagy elmebeteg, vagy nem érti a TCP/IP lényegét.

Uff én beszéltem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.26. 06:10:34

amerikaban se volt sehol se kep se hang
ja a s uper bowlt siman megallitanak ha baj lenne valamivel
tv nelkul nincs sport

TexasRanger · http://www.cadillacdesert.blogspot.com 2008.06.26. 06:12:03

Itten Ámerikában az ESPN-en 3-szor ment el a kép... a második német gólt és a török egyenlítést nem láttuk, aztán közvetlenül a 3. német gól után megint elment a kép és már nem is jött vissza a végéig, csak a szurkolói zónát mutogatták meg a stúdióban elemezgettek. (És végig mondogatták, hogy "a hiba Svájcban van egy villámcsapás miatt, az egész világon nincs kép nemcsak nálunk," azaz a standard ne minket utáljatok/pereljetek szöveg :))
Aztán utólag megmutatták a kimaradt gólokat, de tök szívás volt így nézni a végét, a kommentátorok sem voltak a helyszínen ugyhogy még telefonon se tudtak volna közvetíteni.

dark future: tojásfociban elég egyszerűen ki lehet várni az ilyen kihagyásokat mivel tiszta játékidőre megy és sok a reklámszünet amúgyis (gyakran ráadásul csak a reklámok miatt áll a játék ha nincs elég időkérés a csapatok részéről, ez az ún. television timeout), szóval ahogy Lobster mondta csak megvárnák amíg újra van adás.

Tenzin Tashi 2008.06.26. 06:13:47

Ni hao!

Nem akarok senkit elkeseriteni, de Kinaban volt vegig adas...es hogy mi a kinai csoda? Nos, itt szinte minden kulfoldi elo meccset brutalis kesessel kozvetitenek, szoval a kinai "elo" adas fogalma egyenlo Hu Jintao free Tibet elveivel...nagy szar! Szoval a gyengebbek kedveert: mikor elment a kep, akkor csodaorszagban meg par percel le voltunk maradva, igy tehat mire a kimaradashoz ertunk volna, addigra mar a jel visszajott es a muvelt kinai kollegak abbol vagtak be! Made in China!!!!!

bela2255 2008.06.26. 06:16:38

Ja még egy adalék a TV-k közvetítéséhez.

Leírom hogy jut el a TV-tekre az EB képe.

1. Operatőr kamerával felfesz (digitális, legalább HD minőségű jel)
2. Műszaki szaki kever, kimenő jelet előállít (HD-nál már nem jobb)
3a. Kütyü tömörít, mert frekvencia drága, feltol műholdra (még mindig HD közeli minőség, de már nem egészen az tömörítés miatt)
3b. Optikára kerül, veszteség nélkül (HD minőségű marad)
4a. műhold veszi, bambán továbbít (jó esetben itt nincs tovább romlás)
4b. Optika végén jel megjelenik
5. Stúdió leveszi
6. Saját adásához keveri
7. kisugározza
7a Jó öreg PAL jelként
7b Digitális jelként (szintén PAL szabvány szerint)
7c HD jelként
8. A szolgáltató megkapja
9. mindenféle digitalizáláson, újratömörítésen, javításon átesik a jel és elindul felénk.
10. Valamivel vesszük, kicsomagoljuk, és az esetek 95 %-ában a jó öreg PAL TV-nken megnézzük.

Hogy mit? Hát nem az eredeti jelet.

Ennyire egyszerű látni egy élő közvetítést. Ha korrekten végigmennék a közvetítésen, akkor kb 100 pontja lenne. Csoda hogy látunk egyáltalán valamit.

Azért nem irigylem azokat akik ebben a láncban éjjel nappal dolgoznak, mert Murphy óta tudjuk ...

mqqq 2008.06.26. 07:26:14

Végülis csak a leglényegesebb pontokat hagytad ki...

bugijakab 2008.06.26. 07:32:29

biztos volt már,nem olvastam végig,de zdf-en mindegyik gól látható volt,ott kb 2percre ment el a kép,azt Réthy Béla telefonon megoldotta.
amugy meg a törökök tartalékosan is sokkal jobbak voltak.

biohouse 2008.06.26. 07:36:59

Na de mi az mtv kára? Az enyém tudom mi: egy elrontott este. De a reklámok azért le tudtak menni. Miért nem tudtak azonnal telefonos kapcsolatot létesíteni Gundival? Mert amatőrök. Azér. Na nem mitha a rádiós közvetítés javított volna a dolgon.
Szóval először nekem kell perelnem az mtv-t az elrontott szórakozásomért, és amikor a sok elégedetlen kára összeadódik, akkor perelhetnek ők.

gonosz1hal 2008.06.26. 07:52:47

A svéd 4-es csatorna közvetíti az eseményt, itt 3 gólról maradt le mindenki!

Sőt, egy darabig úgy oldották meg a közvetítést, hogy egy, azaz egy darab, a stadion legfelsőbb sarkára szerelt széles látókörű kamera képét sugározták, amin a játékosok hangyaméretűek voltak. Ezen voltaképpen látszott a második török gól, de elég szimbolikus perspektívából.

Hülye osztrákjai. Rendezték volna velünk a svájciak, ugye... :)))

sejk 2008.06.26. 08:00:01

Az ORF-et neztem a neten keresztul az Arab Obolbol. Csak a masodik nemet golt nem lattam (de hang akkor is volt es a foszer amellett, hogy a kollegait kerdezgette, hogy mi van a viharral (?) makogott valamit arrol, hogy csak 10 percet kell kihuzniuk a nemeteknek es akkor minden oke lesz), a masodik torokre eppen visszajott a kep, de valami mas TV kepet is benyomtak kozben egy-ket percre (valami Sport Live TV vagy mi, piros logoval).

pizsama 2008.06.26. 08:13:54

Igen, az osztrákok átvették egy másik csatorna jelét, közben a kommentátor telefonon közvetített tovább. Érdekes, hogy az m1-en közben még mindig nem volt kép, tehát szerintem inkább a földi átjátszókkal lehetett gond, és a műholdas adások mentek jól, pl. ez a Sport Live TV...

Z-o-g 2008.06.26. 08:21:09

- én nem Kudlik Julit vártam, hanem az NDK Zenés Ajándékkoaár c. műsorát a Goombay Dance Banddel.

- a beszaladgálásra van külön angol szó is, a streaker. A youtube-on jó kis videók vannak e tárgyban

csati 2008.06.26. 08:28:53

Egyébként a horvát tv-n majdnem végig ment, mikor beütött a képszakadás valszeg egyből átvették a svájci vagy a német adást. Nem tudom, ezt nálunk miért nem lehetett megcsinálni. Vagy ha ez túl bonyolult, akkor legalább telefonon közvetített volna a Gundel, de ez a stúdiós beszélgetés volt a legrosszabb ötlet.

másikmásik 2008.06.26. 08:32:37

Többször elment nálunk a kép, míg a ZDF-en csak egyszer, akkor beszélt a Béla. A meccs vége felé nálunk nem volt kép, a ZDF-en igen.

Ha valaki ezt így már összefoglalta ,már bocs a 20. kommentig olvastam.

másikmásik 2008.06.26. 08:37:41

Igen, már mindenki összefoglalta, bocs.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.26. 08:50:07

2008-ban ez egy vicc!

Amikor az interneten kereszetül a világ összes pontját nézhetem élőben.

Tegyék azt a kurva jelet a stadionban egy szerverre, onnan mehet interneten, amolyan backup-ként.

Kicsit pixeles lett volna a kép, de legalább láttuk volna !

johangielen 2008.06.26. 09:00:59

klackner!

nem vagyok kína párti, sőt...de a világelméleteiden gondolkozz el. A Free Tibet pólós fiatalembert azért nem mutatják a TV-ben ( és a staionban lévő kijelzőkőn sem!), mert nincs heye sporteseménynek ilyenek. Azzal akarják visszafogni az ehhez hasonló megnyílvánulásokat, hogy nem mutatják meg őket a médiában. Hisz ha nem látja senki, semmi, de semmi értelme a dolognak...ennyit erről...

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2008.06.26. 09:01:20

Kit érdekel egyáltalán ez a meccs?!

tuli1 2008.06.26. 09:02:23

Most már világos - tehát a bécsi vihar miatt ment el a svájci jel, és nem jutott fel a műholdra. Tényleg nagyon durva vihar volt tegnap este Bécsben, és pont
a nagyobb dörgések után ment el az adás. Csodálkoztam, hogy pont akkor villámlik Baselben is (ahol láthatólag nem is esett), mint Bécsben.

tuli1 2008.06.26. 09:08:59

Egyébként készülhetnének a ma estére is, mert már három napja minden este baromi nagy vihar volt Alsó-Ausztriában, áradás Kremsben stb. Sztem 10 körül nagyon meg fognak ázni a fiúk.

Nappali őrség 2008.06.26. 09:11:04

Műhold... Hm. Reggel valamelyik ker.tévé azt mondta, a svájci nemzeti TV-n és az Al Jazeera-n lehetett látni a meccset végig. Kizárt, hogy üvegszálat fektettek volna le a Közel-Keletre. (Egyáltalán, nagybetűvel írják ezt?) Akkor most hogy is van ez a műhold kérdés? Vagy van, akik egyenlőbbek és műholdabbakat használtak? :/

Stefun626 2008.06.26. 09:13:13

2 gólról maradtunk le... Egyébként az ARD-n is hiba vót. Nem fogják megdicsérni a sógorokat.

m. g. 2008.06.26. 09:17:17

elképzelhető, hogy például azért nem tudták telefonon utolérni a gundelt, mert ott van sokezer ember egy helyen a mobiltelefonjával és leterhelik a mobilhálózatot, mint állat. mint amikor szilveszterkor kimész egy tömegrendezvényre, és nem tudsz éjfélkor telefonálni, baromi sokáig kell próbálkozni.

a svájci adást meg lehet, azért tudta az m1-el szemben néhány tévé átvenni, mert kicsit több kapcsolatuk van a svájci tévével (az MTV-nek minek is lenne), aztán van kit felhívniuk, hogy átvennék a képet, meg van az átvételhez beállítva műholdvevő és előfizetői kártya. esetleg a közvetítés szervezője léphette volna meg előre, hogy szól a résztvevő tévéknek, hogy ha bármi gond lenne, át tudják venni onnan is a meccset.

kinty 2008.06.26. 09:28:18

A hiba megtörtént, okozott bosszúságokat, de szerintem senki szíve, lelke nem törhetett annyira össze, hogy ekkora ügy legyen belőle! Lépjünk túl rajta, az élet megy tovább. Hahóóóóóóóóóó. :-)
Inkább a focira kéne koncentrálni, és nem az EB hiányosságaira. Tipikus magyar vircsaft! Aki a szívére vette, hogy lemaradt a két gólról, az nézheti most az m1-n a meccs ismétlését, a XXI. századi technikának köszönhetően rögzítheti (amennyiben nincs otthon az illető), avagy ajánlom figyelmébe a népszerű, nemzetközi videomegosztó oldalt, ahol szintén megtalálhatja az elmaradt gólókat.

Hajrá Spanyolok! Jó szurkolást, hibamentes esti közvetítést, és vidám hozzáállást kívánok.

faugusztin 2008.06.26. 10:19:57

Szerintem a ZDF-hoz a UEFA-nak nem lesz egy rossz szava se. Ok orulnek, hogy a nemetek nem leptek ki azonnal a UEFA-bol, nemet-torok mecs utan nemeteket (es a torok bevandorlokat) fikazni azert, hogy atkevertek egy masik jelre, hat ehhez igazan nagy batorsag kene.

sélli_ 2008.06.26. 10:55:24

Tegnap is bosszankodtam, de ha MA hiba lesz a közvetítővonalban liftaknába lökök mindenkit. Jó persze előfordul, de ez tipikus Murphy...
VIVA ESPANA!!!! :))

moli 2008.06.26. 11:03:18

most nehez lett volna atallni backupra es svajcbol loni fel a jelet ugyanarra a muholdra ugyanarra a savra?

faugusztin 2008.06.26. 11:50:28

A backup is ki lett love :-). A svajciak adasa egy kulon buli volt, azert ment nekik es senki masnak.

polgár jenő (törölt) 2008.06.26. 14:28:28

érdekes a német rtlen lehetett nézni....?S::D

sandinista 2008.06.26. 14:35:46

Nem tudom mit balmáljátok itt az MTV-t kiccsillagok, épp velem beszélt a Gundel a telefonján, azért nem tudták elérni mert foglalt volt. Ti meg nézhettétek a vízfejeket a stúdióban, muhaha.

"azta" 2008.06.26. 15:45:52

de ki az a Béla?? a Réthy?

macskafaraok 2008.06.26. 16:01:34

Valahol a post vegen volt:
"a jel továbbításáért felelős, egy nagyon részletes és minden technikai részletre kiterjedő szerződésben vállalja, hogy mit és hogyan fog közvetíteni"
"Amennyiben a szerződés bármely pontját megsértik,.... akár tudományos összegű kártírítés megfizetésére"

Ezert irjak bele ezekbe a szerzodesekbe hogy:
"Act of God". Komolyan... :)
Szóval az ilyen természeti jellegű dolgokra...

sixx · http://comment.blog.hu 2008.06.26. 16:24:53

cat's tail: tisztában vagyok a vis maiorral, de azt te sem tudhatod, hogy a szerződésben szerepel-e olyan kitétel, hogy kell egy működő backup systemet is biztosítani - mert már láttam ilyet, sőt, fordítottam is erre vonatkozó passzust.

Lobster County Sheriff 2008.06.26. 17:06:32

En csak azt furcsallom, hogy a habsburgoknal mindenki ennyire ra van cuppanva az EB-re, hogy meg a meteorologusok is a tokuket vakartak, mikozben egy qrva nagy vihar soport vegig az orszagon?

macskafaraok 2008.06.26. 20:21:47

sixx:
a szerzodesukben szerepel backup, de rendelkezesi idovel, valszeg, ahogy szokott. Az esetukben pedig, ahol ekkora a distribution, praktikusan nehez ugy is (ettol meg benak voltak...)

p.s.: A Business Continuity annyira koltseges, hogy Europaban szinte ismeretlen a broadcast-ban is...
Ez nem keverendo ossze a redundancy, disaster recovery-vel, mast jelent.

p.s.: nem cat's tail... macska, addig rendben, de nem farok, hanem faraok ... :)

CiscoKid 2008.06.26. 21:14:39

Nos, tudtommal a kovetkezo tortent:

Baselbol Becsbe kuldtek a zadast, majd Becsben egy masik atjatszohoz mikron lottek at a jelet, innen tovabbitottak muholdra. De a becsi ket mikro torony egyike megrongalodott, ezert Becsen belul (!) akadt el a jel. Az meg mar az Eurovizio luzerseget jelzi, hogy a ket torony kozott nem volt legalabb egy optika kihuzva backupnak. Remelem csinaltatnak par fekvotamaszt azzal, aki ezt ilyen ugyesen megszervezte.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2008.06.26. 22:01:39

ket feed volt, egy becsi meg egy svajci. A nemetek atkapcsoltak a svajci feedre, es gondolom a tobbiek is. Mi a BBC-n neztuk a meccset, es itt is ket hosszabb meg egy rovid adasszunet volt. Olyankor a radios riporterek hangjat kozvetitette a teve. Egy golt nem lattunk.

fistfulofeuros.net/afoe/germany/zuruck-durch-technik/

klackner 2008.06.26. 23:49:31

Sixx,

ma pedig, ha hihetünk az MTV amúgy szalonrasszista riporterének ("nincs labda, hát hol vagyunk, Oroszországban?"), azt nem mutatták, hogy az egyik szektor szinte teljesen üres volt. Kiváncsi vagyok a következő EB-n lelassítják-e a súlyos szabálytalanságokat, vagy eleve csúszással közvetítik a meccset és az élő adásban sem látjuk, mert még nem vagyunk érettek rá.

A pályára berohanókat nevezhetjük gyökérnek, akasztófavirágnak, bárminek: a svájci ORTT-nek már az sem tetszett, hogy a meztelen rohangászót nem mutatták. Szerintük az is cenzúra. Dehát Svájc nem Európa.

fodid 2008.06.27. 13:37:35

A free tibetes tagot Gundel Takács G. Elég jol birta közvetiteni! A meccset mér nem?:D

Bad Joe 2008.06.27. 22:55:02

Elnézést, ha valakit félrevezettem volna a kommentemmel, én csak az utolsó kimaradásnál kapcsoltam az ORF HD-ra, és akkor ott volt kép, míg az m1-en nem... Addig nem otthon néztem, csak hazasiettem a klubból, hogy legalább a végét lássam, mivel van forgatós parabola antennám.

Bad Joe 2008.06.27. 22:56:18

...pontosabban az utolsó előtti kimaradásnál, mert ugye a 3. német gólt követően is elment a kép.

Bad Joe 2008.06.27. 23:01:01

Amúgy az osztrák tv uplinkje is elszállt, és egy időre nem volt fogható az Astráról az ORF 1-2. Csak az ORF HD ment, mivel azt máshonnan lövik fel, egy másik transzponderre.
süti beállítások módosítása