Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Friderikusz helyett Alföldi Zoltán

Friderikusz, ATV

2008. június 17. 14:37 kiricsizoltan 59 komment

Ha valaki hirtelen nekünk szögezné a kérdést, hogy a Friderikusz most!-ban volt-e egyáltalán valami jó, akkor hosszas gondolkodás után Lukács Béla elméleti fizikus állandó szereplését mondanánk, és ebből látszik is, hogy a politikai-közéleti része a műsornak erősen felejtős. Nem sokan lehetnek, akiknek hiányozni fog a műsor, amely június 26-án jelentkezik majd utoljára.

A műsor helyén Alföldi Zoltán veszi át az uralmat, aki az RTL-től igazolt át, a XXI. század, a Házon kívül juthat róla eszünkbe. Ha igazak a Blikk infói, akkor az ATV-n hasonló műsorral fog próbálkozini, mint az RTL-en a Házon kívül, vagy az MTV-n a Szempont - oknyomozós, tényfeltárós, belemenős, leleplezős riportokat láthatunk majd. De majd csak ősztől.

Címkék: atv hír friderikusz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bugijakab 2008.06.17. 16:41:03

Alföldi nem bírja az asszony nélkül?
amugy meg a zatévének is köllött egy célpont meg egy detox,ennyi a lényeg.
gondolom ők a a jobbosok stiklijeit szeretnék majd felderiteni.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.06.17. 16:45:53

Ebből is látszik, hogy milyen nagyon pártatlan és objektív lehetett eddig is ez az Alföldi csávó...

Spéter46 2008.06.17. 17:55:23

Ki ez az Alföldi? Tegyetek már fel egy képet róla!!!!

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2008.06.17. 18:00:12

Alföldi eddig az RTL-en vezetett híradót. Eddig viszonylag normálisnak tűnt de mostmár kételkedem ebben az állításban. Kép, sőt minden "fontos" adat róla, itt: www.rtlklub.hu/sztarvilag/sztarnevjegy/?id=0503171550

fehér ló fia 2008.06.17. 18:44:07

Akkor most hol nézhetem a Fridit? mert én szerettem a műsorait.
Az is jó, hogy a honlapján utólag is meg lehet nézni. Így néztem meg Esterházy Péterrel folytatott beszélgetését (úgy egy hónapja volt). Nagyon égett, nem az ő világa ez. A legszebb amikor arról beszél, hogy mennyire nem érdekli a nézettség ... És azt hiszem nem kellett volna Péterhez hasonlítania magát. Egy idő után EP is igen szomorúnak tűnt (hogy került ő oda érzés).
Ezt láttam vélni a szemében akkor is amikor dedikáltattam vele a Harmonia caelestis-t. Csak rámnézett és tudta, ez a tahó az életben nem olvassa el ezt a könyvet. Stényleg.

Spéter46 2008.06.17. 19:00:18

starckz!

KÖSZÖNÖM!!!

Seagull25 2008.06.17. 19:22:47

Sajnálattal látom, hogy eddig inkább csak AZ-ről van szó. Pedig szerintem a lényeg Fridi: az intelligenciája, szakmai hozzáértése azért ne legyen már megkérdőjelezhető! Jó, a természete/habitusa olyan, amilyen - de azért az, hogy végigjárta a tv-csatornákat, nem csak az ő hibája.
Nem bírom az ilyen sommás kijelentéseket, mint "Nem sokan lehetnek, akiknek hiányozni fog a műsor..." - ki nem állhatom, ha valaki néhány barát/ismerős véleménye alapján mondja a frankót mindenki nevében. Nem vagyok nyugdíjas, mégis tetszett a műsor. Persze nem tudtam mindet nézni, tény, hogy volt unalmas, ill.számomra érdektelen adás is, de azért ez szerintem (! kiricsizoltan ezt az 1 szót azért leírhatta volna, sztem) mérce volt. Szóval én sajnálom.

8-as 2008.06.17. 19:49:00

Demokraciank szegyene, hogy egy olyan szakmai nagysag, mint Friderikusz Sandor, kiszorul a napi mediabol.

Hozzaertese, megkerdojelezhetettlen partatlansaga, maximalizmusa es a szelsosegekkel szembeni kerlelhetettlensege nemhiaba emelte jelenkorunk egyik, ha nem a legnagyobb sztarripotereve.

Remelem, hogy hamarosan a szabad tajekoztatas egy masik orhelyen kap fontos poziciot.
(jo voltam?)

TorrenteXY 2008.06.17. 20:00:03

Amikor a kicsit kancsal :) fizikus proffal beszélgetett néha ott ragadtam. A maga együgyű módján párszor nagyon jó kérdéseket tett fel. Ha valaki nem érti a fizikát, érdemes lehet előkeresni az arhívumot, mert tényleg nagyon értelmes ember.

Seagull25 2008.06.17. 20:03:09

balak....:)) ámulatom-bámulatom! szívemből szóltál:)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.17. 21:16:44

Én a Házon kívült és a XXI. századot is szerettem. Ha tényleg olyasmi lesz az ATV-n (amin azért csodálkoznék), az rendben van.

fehér ló fia 2008.06.17. 21:24:35

Na, megjött az első buzizó (miért nem néz meccset az ilyen, van kettő is)!
Az ilyenek miatt remélem egyszer kötelezővé teszik a Mo.-on a másságot :)

Diocles 2008.06.17. 21:41:42

Bár nem értettem egyet Fridivel, az szerintem nagyon korrekt volt, hogy vállalta a véleményét, elkötelezettségét. Szerintem ezért kell mennie, Alföldi inkább a finom manipulációra helyezi a hangsúlyt. Csodálkozom, hogy elvállalta, mert azt nem tudom elképzelni, hogy valami korrekt közszolgálati műsort csinálhatna az ATV-n, valszeg le kell mennie kutyába.
Kár érte.

Nádasi Balázs 2008.06.17. 21:52:18

Nem tudom, hogy lehet valaki annyira tapló, hogy ránézésre megítél egy embert, aztán meg tirpákmódon ír róla (krtek24). Ugyanez részben elmondhatni marosry bloggerről. Fehér ló fiának szeretném mondani: Magyarországon mindenki más. Olyan nincs, hogy egyvalaki kettő. Minden ember saját individuum, és persze lehet, hogy valaki direkte bemondja, hogy "de én nem!", de ez a lényegen nem változtat. Na mind1.

GGG77 2008.06.17. 21:53:31

Buzizás, zsidózás, cigányozás nélkül egy bizonyos intelligencia alatt lehetetlen a létezés. Ez ebben az országban alig érint pár millió embert.

tawny frogmouth 2008.06.17. 22:07:49

Balak kommentjét olvasva úgy röhögtem, majd' lenyeltem a poharat! Pártatlan, hmmm?!? A Fridi!!!??? :D :D :D És kicsit se vonzódik a saját neméhez?! :D
Hát nem jött le?: 20 éve vagány, jó fej showman volt, most pedig egy hájfejű, bekattant acsargó, szegfűvel a szája sarkában! Azért nem kell egy médiának sem!

úrilány 2008.06.17. 22:09:36

Fridi nagyon kikopott már ebből a mai ker.tévézésből...

sasklikk 2008.06.17. 22:52:00

az Alföldi nem a Nemzeti szinház igazgatója lesz? vagy a Fridi helye jobb lesz?

center 2008.06.17. 23:32:27

Egyszerűen nem értem, hogy egy ilyen izé, egy ilyen "kiricsizoltan", ilyen véleményt képes mondani Friderikuszról. Kell bizonyos minőség ahhoz, hogy valaki véleményt nyilvánítson. Fridinek, akár milyen hülyén hangzik, életműve van. Apuskám, magadat minősíted, amikor így beszélsz róla.

marosy 2008.06.18. 00:07:50

center:
Mi Friderikusznak az életműve?

Spéter46 2008.06.18. 06:55:37

Músort "balaknak"!!!!!!

émy 2008.06.18. 08:33:32

Balak, nagyon jó voltál! Igaza van centernek, mindenki saját magát minősíti azzal, ahogy beszél Fridiről. Szerintem is a szakmai hozzáértése megkérdőjelezhetetlen, aki pedig ezt nem ismeri fel, azt tényleg csak sajnálni tudom. Szomorú vagyok, amikor olvasom pl. tawny frogmouth vagy marosy kommnetjét.

zoletta 2008.06.18. 08:47:08

Zoly jó pasi. várjuk ki hogy mit csinál

kispufi 2008.06.18. 09:21:35

Két dicséret feljebbről:
- megkerdojelezhetettlen partatlansaga
- nagyon korrekt volt, hogy vállalta a véleményét, elkötelezettségét

Fridi-fanok, valami nagyon nem oké. Sőt, szerintem semmi nem az.

cubalibre 2008.06.18. 09:31:09

Friderikusz jó, tehetséges újságíró, de emberileg összeférhetetlen, nem véletlen, hogy az utóbbi években szinte minden tv-csatornától kipenderítették.
Alföldi meg a kereskedelmi televíziók műsorvezetői közül az egyik legszimpatikusabb: nem ripacskodik, előnyös a megjelenése, szerény, és nem utolsó sorban helyesen tud magyarul beszélni, tisztán, jó hangsúllyal. Ma már ez önmagában is nagy érték.

ampierre 2008.06.18. 09:33:09

andris|bandis 2008.06.17. 16:45:53
"Ebből is látszik, hogy milyen nagyon pártatlan és objektív lehetett eddig is ez az Alföldi csávó..."

Ugyanmár, hiszen csak rá kell nézni...

Sötét korom 2008.06.18. 09:34:24

Friderikusz nekem is hiányozna, ha nem lenne, de remélem kap helyet egy szinvonalas TV-ben (pl. a ViaSat3-at el tudnám képzelni neki). Az ATV-n valóban nem volt jó helyen. Nagyon gagyi az a csatorna.

Friderikusz megitélésevel kapcsolatban: kikkel kell összemérni? Juszttal? Balóval? Ezek előtt fényévekre van. Persze nem tökéletes és ezen az alapon lehet kritizálni is, de én úgy érzem: tökéletességre törekszik! Lehet, hogy igénytelen vagyok, de nekem ez elég.

Sok siker kívánok neki!

balfék 2008.06.18. 09:40:08

Én már csak azt nem tudom, ki az a kiricsizoltan?

na-ne 2008.06.18. 09:55:46

Elég volt Fridiből.Egy nagyképű,szoci hólyag lett.Az amerikai-angliai féléves "szakmai feltöltődései" semmit nem használnak neki.Olcsóbb és célravezetőbb lenne,ha itthon,a fotelből pl a Baló által,profin vezetett műsorokból merítene.
De lehet,hogy ennek a kiégett hólyagnak már úgy is mindegy,semmi nem segít rajta.

Sötét korom 2008.06.18. 10:18:28

Örülök, hogy a Balónak is vannak hívei! Eddig azt hittem, hogy az ablakon szórják ki a pénzemet, de látom nem, mert van, aki ezt is tudja értékelni.

Ebből is látszik: sokfélék az emberek...

Dallas 2008.06.18. 10:40:31

Balót hagyjátok, semmi gáz nincs vele, korrekt módon vezeti a műsorait.
Fridi felett eljárt az idő, menjen szépen nyugdíjba. Nem kell basztatni, egyszer mindenkinek el kell menni. Mondjuk én már azt sem értettem miért nem az ATV-s korszaka előtt ment el, kár volt magát letornászni erre a szintre. Nincs új a nap alatt, akik kis kábelcsatornákra mennek, elnyeli őket a nézőszám hiánya. Ez nem Amerika.. Alföldire is ez a sors vár, kár érte, mert szimpatikus arc és nagyon szépen beszéli a magyart. Ez manapság ritka.

Petrocz 2008.06.18. 10:43:46

Friderikusz tizen-valahány éve nagy tisztelője volt OV-nek. Aztán Viktorunk megrészegült a hatalomtól, szemében ma már nincs is más mérce. És működik, hiszen híveit bármikor, bármiről képes meggyőzni.
Friderikusz azóta próbált rávilágítani, (kevés sikerrel) hogy a király meztelen, nincs egy őszinte gesztusa, cinikus hatalomtechnikus. De hát azok, akik őrá képesek istenként felnézni, azokról ez lepereg. Ők egyszerűbb lelkek, együtt imádnak, vagy utálnak a falkájukkal.

Sötét korom 2008.06.18. 10:57:49

Ameddig valaki képes rámozdulni az eseményekre és gondolkodó emberekkel gondolkodó embereknek műsort csinálni (váleményem szerint egyedüliként a hazai TV-s mezőnyben), addig arra nem lehet mondani, hogy "eljárt felette az idő".

Bozsika 2008.06.18. 11:12:48


balak....köszönöm! szivemből szóltál (((:

tawny frogmouth.... szánalmos vagy!!!
nem telik egy magyar
névre???

cedrusforras 2008.06.18. 11:18:29

Korábban nem bírtam a Friderikuszt és műsorait, de a mostani kimondottan tetszik, sokszinű, érdekes, olyan témakörökkel foglalkozik amellyel más műsorok nem, hiányozni fog. Rengeteg gagyi műsor van amely évek óta megy, mégsem cserélik le. Na persze a nézettség, ha a sz@rt szeretjük akkor azt mutatják. Egyébként semilyen értelemben nem vagyok "baloldali", mégis ez a Friderikusz műsor sokkal jobb mint pl. a Fábry ami évek óta fut, de sajna az én konzervatív&keresztény gyomrom nem veszi be. Az említett személyiségjegyei, elfogultsága nekem nem igazán jön le a műsorából, különben sem a személy miatt nézek egy műsort. Az Alföldi riportjai is jók, de nem annyira érdekesek. A Friderikuszban is természetesen vannak gyengébb, számomra érdektelenebb részek, a riportokban szerepelhetnének más riporterek is, de összességében nagyon szinvonalas és hiánypótló. Még a reklámbetéteket is hajlandó vagyok végigszenvedni.

sindarab 2008.06.18. 11:29:02

A "Friderikusz most"-nak nagyon sok jó adása volt. Jó, Fridi balliberális, és ez néha nagyon látszott. Viszont több oldalról körüljárta a témát, és mindig korrekt adatokat közölt. Kár érte, mert egyik csatornán sincs ehhez hasonló. A nézőnek szüksége lenne az ilyen elemző műsorokra.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.06.18. 12:53:00

jézusom, komolyan vannak itt olyanok, akiknek nem esett le, hogy balak csak ironizált? (sőt, inverzben szólt)

seagull25: nem kell a szerintemet odaírnia sehol, soha, senkinek, mert az az alapfeltevés, hogy mindenki azt mondja, ami "szerinte", nem pedig megdönthetetlen, isteni kinyilatkoztatásokat tesz.
annyira unom már, hogy mindig van vki aki ezzel jön.

Sötét korom 2008.06.18. 12:58:56

Ááááááááááááá zahar. Szerintem te vagy aki viccel...
Nem mondták még, hogy milyen mókás jópofi vagy, sosem?

Sötét korom 2008.06.18. 13:19:17

Ezek valóban komoly érvek.

Akasszuk fel esetleg?

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2008.06.18. 13:20:05

center 2008.06.17. 23:32:27

hol is értékeltem friderikusz életművét?? idézz légyszi.

sehol, ugyanis ez a poszt a friderikusz most!-ról szólt, meg alföldi műsoráról.

marosy 2008.06.18. 13:21:03

Azok nem érvék voltak, hanem tények. De már kimoderálták. Az mp3-ból kiderül, hogy Friderikusz kinek az embere.

Sötét korom 2008.06.18. 13:33:56

És ezek a (tegyük fel) tények érvek abból a szempontból, hogy milyen műsorokat csinál?
Vagy esetleg vannak még további tények is, amik esetleg tényleg érvek lehet(né)nek...

Az, hogy a L.I. kivel szimpatizál, kiből mit akar csinálni, az nehogy már a Friderikuszra nézve legyen negativum.

És te (marosy)? Kinek az embere vagy? Az észé biztos nem...

marosy 2008.06.18. 13:55:45

"Vagy esetleg vannak még további tények is, amik esetleg tényleg érvek lehet(né)nek..."
Természetsen. A kimoderált részben, többek között, az állt, hogy ballib. Műsorai szélsőségesen elfogultak. Az, hogy az ország ilyen nehéz helyzetbe került az részben a Friderikusz féle újságíróknak is köszönhető. Hozzájárult a kormány sikerpropagandájához és hazugságkampányához.

Dallas 2008.06.18. 14:11:39

marosy, sicc vissza a Lendvai utcába ezzel a szöveggel. Én gyurcsányt se bírom, de ettől a "hazugságkampány" kifejezéstől (ez olyan mint a hitbizomány (?!?), amit a Vezér talált ki) lever a víz. Te nem vagy 100as, ahogy a kommenteidből kiderül..

fehér ló fia 2008.06.18. 16:05:18

marosy: "Az, hogy az ország ilyen nehéz helyzetbe került az részben a Friderikusz féle újságíróknak is köszönhető."

Sokáig éljen Trianon! Legalább leválasztottak bennünket az ilyen hülyékről! Még egy kis Viktorozás és megkezdem feledni a magyart is.

Sötét korom 2008.06.18. 16:20:43

Ezt a "ballib"-et nem tudom értelmezni. Ilyen nincs is a világon. Ha most a Fodor koalicióra lép az Orbánnal, akkor jobblib lesz? Vagy 1994-ben, amikor választási koalicióban volt az SZDSZ és a Fidesz akkor mi volt?

Hogy a Friderikusz sikerpropagandát folytatott (volna), ez majdnem kizárt. Nem hinném, hogy a ma is letölthető műsorai alapján ezt az állítást igazolni lehetne.

Szerintem a Friderikusz inkább igazságpropagandát folytatott és ez sok "jobbnemlib" érdekét/szándékát sérti.

partychoke · http://roguesec.blog.hu 2008.06.19. 13:34:41

hát, nekem nagyon is hiányozni fog a műsor. politikai beállítottságtól függetlenül.
ja, és nyugdíjas sem vagyok.
Fridivel a tudományos szcéna kiemelkedő képviselői ültek le beszélgetni, közérthetően, érdekesen, hogy egy kis tartalmat csepegtessenek az üres fejekbe, amikből itt aztán van elég. izgalmas, lebilincselő, ismeretterjesztő témák, remek tudósegyéniségek által tolmácsolva. erre a Mindentudás Egyetemét kivéve én nem sok példát látok a magyar tévécsatornákon.
de persze ballib, meg buzi, az a fontos parasztnak, lehet fikázni.

bugijakab 2008.06.19. 14:24:42

tudom velem van a baj,de tőlem már szegény Fridi csinálhat bármit,ha meglátom csak az ugrik be h Csonka Pici zakatol rajta.

mókus 2008.06.19. 15:06:02

bugi: érdekes, nekem nem, igaz én hetero nő vagyok

na-ne 2008.06.19. 15:23:19

válasz:partychoke-nak.
írásodról süt a Fridi féle "tudományos szcéna",ebből lehet látni,mennyit tanultál müsorából,mert ha ellenvélemény van,akkor
azonnal a ballibezéssel,a buzizással,a parasztozással stb támadod a "jobb érzületüeket". Fridi nálad 5-ös eredményt ért el már.Kár(ténykony)...

Gerry. 2008.06.19. 16:32:29

Kár, hogy vége a műsorának, néhol kifejezetten jó adásokat hoztak össze.
S az biztos, hogy az irtózatosan sótlan Alföldinél Friderikusz minden hibája ellenére is fényévekkel jobb műsorvezető;
Alföldi köbö annyira egyedi, mint a Barátok Közt 8567. része...

partychoke · http://roguesec.blog.hu 2008.06.20. 03:11:47

na-ne
nem tudom, hogy hogyan kerülte el a figyelmedet, de ebből a kommenthullámból süt a demagóg ballibezés, meg a buzizás, amit sok paraszt írogatott. erre reagáltam, nem a "jobb érzületűeket" támadtam.
meg lehet fogalmazni intelligens ellenvéleményt, és fel lehet böfögni más arcába a saját primitívségünket. ez két különböző dolog.
te pedig nézz egy kicsit több Fridit az archívumból, hátha rád is ragad valami, mivel meglepetés: nem csak politika van a világon.

na-ne 2008.06.20. 16:35:15

partychoke

egyetértek,hogy nem csak politika van... de
Te pedig arra legyél érzékeny,hogy sokan,igy Fridi is lehetőleg mindenbe,még
Lukács tanár úr elméleti fizika fejtegetéseibe is belecsempészni igyekszik
a balodali,tovább megyek a materialista szemléletet...pedig legalább annyian vagyunk ennek ellentetjei.
barátsággal: na-ne
süti beállítások módosítása