Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A szinglik miatt nőnek az AGB Nielsen háztartásai

Nézettségmérés

2008. május 28. 13:53 szabóZ 7 komment

Aki szokott nézettségi statisztikákat olvasgatni, és halott már a panelről, közönségarányről vagy netalántán AMR-ről, az biztos belefutott már egy olyan topicba, fórumba, vagy szétkommentelt blogbejegyzésbe, ahol arról volt szó, hogy a nézettségmérést végző AGB Nielsen csal. Vagy legalábbis manipulál. Általában a kis csatornák szoktak sírni, hogy az elektronikus nézettségmérésbe bevont háztartások száma túl kevés. Hogy miért is baj ez?

Mert jelenleg 840 háztartásban méri a nézettséget az AGB Nielsen, ezek a háztartások különböző változók mentén leképezik a magyar társadalmat. De amíg mondjuk a nagy csatornák számára kedves 18 és 49 év közötti korosztályt több száz háztartás képviseli a panelban, tehát statisztikai módszerekkel nagyjából igaz állításokat lehet levonni a teljes csoport tévénézési szokásaira vonatkoztatva a paneltagok szokásait vizsgálva, addig mondjuk egy kis főzőcsatorna célcsoportjának számító 25-39 éves, fővárosi, diplomás, középosztálybeli, kábeltévére előfizető nőből már nagyon kevés. Kevés emberből pedig nehéz levonni igaz következtetéseket az egész társadalomra nézve, hiszen itt már nagyobb szerepe van a véletlennek. Ha egy kis célcsoport tagja elkapcsol, akkor olyan mint ha mondjuk a célcsoport 25 százaléka elkapcsolna.

Nos, a probléma oka, hogy az AGB Nielsen piaci cég, a tévécsatornák tartják el, a két legnagyobb megrendelő, a Tv2 és az RTL Klub pedig nem nagyon akarja bővíteni a panelt, hiszen még több kutatás bevont háztartás még több költséggel jár. És a költségek nagy részét a két nagy csatorna állja.

Évek óta megy a huzavona, az AGB Nielsen most vége 2009 végéig kétszáz háztartással, vagyis 25 százalékkal bővíti a háztartások számát. És mindezt ki finanszírozza? Egyrészt iparági pletykák szerint a két nagy csatorna mégis csak hajlandó fizetni (például az RTL-közeli kis adók miatt az RTL Klub is érdekelt lett), másrészt a kis adók is gazdagabbak lettek. Ráadásul a panelt a szinglik miatt amúgy is muszáj bővíteni, mivel tíz éve még 840 háztartásban élt annyi ember, mint most 890-ben. Sokan élnek egyedül, na.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asidotus 2008.05.28. 14:05:33

Egyszer úgy szeretnék egy ilyet itthonra (mármint tévénézést számlálót)! Ha belegondolok, hogy a saját személye ízlésem (amúgy sokat nézek tévét) tízezer ember véleményét jelentené! De jó volna!

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.05.28. 14:48:05

"a nézettségmérést végző AGB Nielsen csal. Vagy legalábbis manipulál. Általában a kis csatornák szoktak sírni"

No meg a sok tudatlan hozzászóló az origon... Már gimnáziumban elkezdik a statisztika oktatását, aztán a felsőoktatásban is lassan mindenhol elterjed (ez komoly, jelenleg az orvosi egyetemen is tanítanak!), de nyilván csak azért van, hogy beetessék az értelmiséget, és le tudjanak a torkukon nyomni mindent... :-D Nem kell ennek az országnak több internetező szerintem, elég agymosott van így is. :-)

A témához meg: részben igazuk van a kis televízióknak, de szerintem, mivel nagy részüknek tematikus műsorrendjük van, az őket megtaláló reklámozók nem a nézettségi adatok alapján tájékozódnak. Nyilván egy Paprika TV-n háromszor magasabb koncentrációban fognak előfordulni a hiper-szuper fűszerkeverék reklámok, mint mondjuk az RTL-en, és a Vital TV-n se fognak Black & Decker fúrócsavarozót reklámozni a Praktikeresek. Kis nézettségű, általános műsorrendű és egyik nagy tévé alá se tartozó csatorna meg gyakorlatilag nincs a kínálatban a Viasaton kívül. Ez persze csak elmélkedés, nem vagyok a témában otthon, de én így látom. :-)

csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.05.28. 14:53:10

Vajon milyenek lehetnek a valós adatok? :)

moli 2008.05.28. 16:30:51

most igazan semmi kozom az egeszhez, nem tudok, csak gondolok, de megis, a keszulekek szaman kivul nem kurvara tok mindegy, hogy 800 vagy 1000? bovinteni kell az adatbazisszervert, vagymi?! milyen koltsegek vannak meg? ki kell epiteni a telefonvonalat (vagyis internetelerest), adni egy kutyut meg taviranyitot vagymit, azt kesz. az, hogy a vegen az excelben 200-zal tobb sor van...
nemertem, valaki magyarazza el.

hmmmovo 2008.05.30. 12:54:16

fizetnek az embereknek hogy nyomkodják rendesen a gombot, hogy épp hányan nézik a tvt meg ilyenek. de tényleg nem lehet olyan nagy költség.

Dr Keynes 2009.05.27. 05:36:01

A tévécsatornák tartják el? Nem a médiaügynökségek a fő adatbázis-vásárlók?

nemsissi 2009.05.27. 09:55:40

ismert valaki bárkit is személyesen, akinek otthon egy ilyen mérő-kütyüje volt? - én valahogy szkeptikus vagyok... ha pedig ezt a kutatást a két nagy pénzeli, akkor az már nem független kutatás
süti beállítások módosítása