Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem minden rocker gyökér

Társulat, belülről

2008. május 14. 08:22 sixx 55 komment

Koroknai Árpádra, a debreceni Szfinx és a legendás P.Box egykori énekesére könnyen rá lehetne sütni, hogy ő a Társulat nagy vesztese, hiszen négy szerepdöntőből kétszer párbajozhatott, mégsem kapott főszerepet, ráadásul saját magát is lúzernek titulálta. Az igazság ennél persze sokkal árnyaltabb, a műsorban szinte legtöbbet dolgozó énekes lehet a verseny egyik nagy győztese.

Nem idegesített ez az állandó „rockerezés”? Minden zsűriértékelés azzal indult, hogy „ahhoz képest, hogy milyen tökös rocker vagy...”

Az elején kicsit zavart, aztán úgy voltam vele, hogy ha ezt akarják rám sütni, hát tegyék. Azt hiszem, sikerült bebizonyítanom, hogy nem csak egy bőrgatyás metálénekes vagyok.

A Társulat weboldalán egy közleményben kértél elnézést mindenféle gyalázkodó kommentek miatt. Hogy is volt ez?

Semmi komoly, csak a szokásos: az internet névtelenségét kihasználva egy pár elborult rajongó nekiesett a Fekének, hogy be ne merje tenni a lábát Debrecenbe, meg majd kifütyülik, már ha elmennek egyáltalán a Főnix csarnokban rendezendő előadásra, ilyesmik. Szokásos szájkarate, csak éppen ezzel sem nekem, sem a produkciónak nem használtak, és úgy gondoltam, az a helyes, ha én is elhatárolódom tőlük. Senki nem kényszerített rá, ha erre gondolsz.

Ha már a kényszerítésnél vagyunk, mennyire dönthettetek szabadon a dalok megválasztásánál?

Írtunk egy listát, hogy mit szeretnénk előadni, a készítők ebből választottak. Néha ez kissé zavaró volt, mert például szerettem volna elénekelni a Zöld, a bíbor és a feketét, de azt Tóth Attila kapta, nekem meg maradt a Kölyköd voltam. Ott mondtam azt, hogy, oké, a következő magyar sláger a Soha nem elég lesz a P.Box-tól.

Miért pont te énekeltél mind a négy főszerepre?

Mert felkértek rá, ami rendkívül megtisztelő. Először persze úgy voltam vele, hogy akkor a vajon a zsűri sem tudja-e, hogy melyik szerepre vagyok igazán alkalmas, de megnyugtattak, hogy nem, pont arról van szó, hogy mivel jól ismerem a darabot, hiszen a debreceni Zeneteátrumban több, mint harmincszor énekeltem is (Istvánt), minden szerepet el tudok énekelni. Valahol ezzel jól is jártam, mert a döntő után azt ígérte a Szikora János, hogy mind a négy főszerepet fogom énekelni majd valamikor.


Van már valami kézzelfogható eredménye a tévészereplésnek?

Nem veregetik a hátamat az utcán a rajongók, ha erre gondolsz. Ha vannak is megkeresések, azok Rosta Mária cégéhez, a műsort is gyártó Zikkurathoz érkezhetnek be, de nekem még nem szólt a Mari.

Hogy kerültél be a műsorba?

Egy barátom szólt, hogy látta a felhívást a tévében, utána jelentkeztem, énekeltem, beválogattak, a többi ment magától. Fel kellett költöznöm Pestre, ami elég kellemetlen volt, mert éppen egy építkezés kellős közepén tartottam, de valahogy megoldottuk. Ezt Debrecenből nem lehet csinálni, reggelente próba, délután énekóra, érted.

Melyik döntő fáj a legjobban?

A Laborc. Szerintem megnyertem volna, ha bejutok, de a szavazóbázisom későn kapcsolt. A Koppány-döntőben is volt egy pillanat, amikor Szikora János azt emlegette, hogy szakítani akar a tradicionális Koppány-képpel, hogy azt gondoltam magamban: ez most megvan, de aztán rápillantottam a monitorra magam előtt, és láttam, hogy Jimmy (Vadkerti Imre) mellett állok a magam 170 centijével, és tudtam, hogy nem férek bele a koncepcióba. A rendező elképzelése szerint ugyanis a két főszereplő, István és Koppány teljesen egyenlő, úgy is kell kinézniük, így a Vadkerti-Feke duó adott volt.

Megbántad, hogy belevágtál?

Ugyan már! Iszonyú jó lehetőség volt arra, hogy megmutassam, mit tudok. Elég régóta foglalkozom már a zenével, a P.Box énekeseként hat éven át léptem fel kisebb-nagyobb helyeken, de az teljesen más kategória, mert ott egy zenekart mint egész produkciót értékel a közönség, nem kellett istenigazából megküzdenem senkivel. Itt meg hétről-hétre a maximumot kellett nyújtanom, számomra ismeretlen környezetben, mivel nincsenek meg azok a manírjaim, mint mondjuk a Fekének, aki már évek óta ezt csinálja és jól ismeri a színpad világát. Annak persze örülök, hogy bebizonyíthattam: a közhiedelemmel ellentétben nem minden rocker gyökér, bőrnadrágos-izzadt tuskó, hanem igenis képesek vagyunk bármit előadni, vagy elénekelni.

A zsűri sokat emlegette, hogy annyit fejlődtél, hogy az valami hihetetlen. Ez miben nyilvánul meg?

Amikor először mondták, hogy na jó, akkor most kezdjük egy kis helyzetgyakorlattal utána meg táncolunk, majd összetojtam magam. Életemben nem kellett még ilyesmit csinálnom, teljesen idegenül mozogtam ebben a helyzetben. A felkészülés során iszonyú sokat tanultam mindenkitől, aki foglalkozott velünk, különösen a Novák Pétertől, akitől annyi hasznos tanácsot kaptam, mint még eddig senkitől. Felszabadultabban mozgok a színpadon, azt hiszem, sokkal több mindent ki tudok fejezni az előadásommal, mint eddig. Kár, hogy pont most, amikor kezd beindulni a verkli, és mondjuk a zenekarom is profitálhatna belőle, nincs P.Box.

Ha lenne még egy ilyen válogatás, belevágnál?

Persze. Úgy tudom, hogy terveznek folytatást, pletykaszinten a Jézus Krisztus Szupersztárt hallottam emlegetni, ami mondjuk a női szerepek hiánya miatt érdekes lenne, de meglátjuk.

Beszéljünk egy kicsit a (mű)botrányról, ami a Réka-döntőt övezte.

Muszáj? Mindenki látta mi történt, elmúlt. Kár, hogy azt a szabályt, miszerint a rendező dönt minden kérdésben, addig nem hangsúlyozták eléggé, ez van. Nekem eleve vannak fenntartásaim a formátummal szemben, de mindegy.

Mik azok?

Szerintem szerencsésebb lett volna, ha a darabból énekel mindenki, különösen a döntőben. Ez nem egy Megasztár, itt nem az volt a kérdés, hogy el tudok-e énekelni egy Szécsi Pál nótát az egyik héten, a másikon pedig egy Eddát, hanem az, hogy a négy főszerepet hogy adom elő, arra megfelelek-e. A producerek szerint a nézők hamar ráuntak volna a Szállj fel, szabad madárra, ha négyszer meg kellett volna hallgatniuk, és ebben van is valami. Ez egy tévéműsor, a szabályrendszerét, a velejáró rosszat nekem is el kell fogadnom.

A végére egy gecizős kérdés: mi az, ami nem tetszett?

Ja, ezt nem bírtad kihagyni. A zenei alapokkal szemben voltak fenntartásaim, mert nem úgy szóltak, ahogy – szerintem – kellett volna. Ezért is döntöttem úgy, hogy a Soha nem elég című nótának az alapjait itthon, Debrecenben veszem fel a P.Box tagjaival, mert nekem fontos volt, hogy az úgy szóljon, ahogy egy rocknótának kell. Ezen kívül semmi más, iszonyú profi produkció volt, és ezt nem csak azért mondom, mert nem akarok beleharapni az engem etető kézbe, tényleg jól éreztem magam. Amikor a színpadon láttad, hogy ölelkezünk, meg pacsizunk, az nem a kameráknak szólt, ez a 24 ember tényleg egy igazi társulattá kovácsolódott.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muszmusz 2008.05.14. 08:42:51

Gratulálok Árpi! Nagyon jó voltál!!!
A továbbiakban is nagyon sok sikert és örömöt kívánok neked!

silverwol 2008.05.14. 08:57:35

Jo vol tolvasni a riportot, orultem, hogy volt par "rocker", akit latni lehetett a musorban. Sajnalom, hogy nem jott ossze a szamomra hiteles uj Istvan a kiraly, mert masok kaptak a foszerepet, mint akire szamitottam, de megis, orulok neki, hogy volt egy ilyen musor.

silverwol 2008.05.14. 09:00:17

Jah... meg egy... a valtozo szereposztasokrol mikor, hol lesz informacio?

Krinyo21 2008.05.14. 09:03:38

Gratulálok, Ápri!
Nagyon drukkoltam neked, megérdemelted volna bármelyik szerepet. Fantasztikus hangod van!
További sok sikert kívánok, remélem hamarosan láthatunk színpadon.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.05.14. 09:14:18

"Nem minden rocker gyökér"... sőt a többség [s/n]em az... bár nem tudom, mikor fogják már felfogni az emberek. Egyébként Gratulálok én is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 09:19:09

"Úgy tudom, hogy terveznek folytatást, pletykaszinten a Jézus Krisztus Szupersztárt hallottam emlegetni"

Azt is megnézzük! :-) Csak a Feke ne induljon, mert ahogy a múltkor énekelte Jézust, hát... nem lenne kétséges, hogy ki nyerné ott is a főszerepet :-)

Árpinak végig drukkoltam, évekkel ezelőtt a Szigeten láttam őt egy P. Box koncerten, és már akkor bejött a hangja. Általában rá szavaztam, most szombaton is így tettem volna, ha nem felvételről néztem volna meg a döntőt vasárnap délelőtt.

Ott lett elszúrva, hogy a Torda döntőn nem jutott be a párbajba. Jobb lett volna Tóth Attilánál. De hát a szavazótábor szerintem egész egyszerűen csak Koppányként vagy Istvánként akarta látni őt, nagyobb szerepben (mint ahogy az Istvánt toronymagasan nyerő Feke se rúgott labdába a Koppány döntőn). Szóval valahol ez is egyfajta elismerés, még ha rosszul is sült el :-)

Hajrá, Kori!

2008.05.14. 10:09:10

sixx! ez a ""Nem minden rocker gyökér" fogalmazás övön aluli, durva és bunkó, hovatovább ez egy valódi gyökér dolog.
A rocker nem, hogy nem gyökér, de egészségesen egyenes fajta, s ezt szerintem te is tudod.
Rossz volt a címválasztásod, de nagyon, jobban meggondolhattad volna mit írsz le.
Amúgy a cikked nagyon jó, brilliánsan világít rá fontos, a kirakatban nem látható dolgokra, vet fel kérdéseket és hol egyenesen, hol a sorok között megadod a választ is, gratula.
Csak az a gyökér címe ne lenne .... :)

sixx · http://comment.blog.hu 2008.05.14. 10:11:25

borla kedves, én is rocker vagyok. a cím az interjúból kivett idézet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 10:14:08

Borla, nem kell mindent mellre szívni. Én se érzem magam gyökérnek, sőt :-) De hát az előítéletek a többségben megvannak, és Árpi meg segít ezeknek a lebontásában. Különben is, a lényeg az hogy "Jegyezd meg jól, míg a Föld kerek..." :-)

2008.05.14. 10:17:27

Árpinak végig szurkoltam, karakteres hangja van, ellentétben pl. egyik olyan döntős ellenfelével, akinek a beszédhangja is irritál, nem beszélve az énekhangjáról, a nevét szándékosan nem fogom leírni. De amikor énekel, olyan érzésem van, mintha megállt volna a fejlődésben valahol a sípoló tüdő és egy igéretes jó hang között. Furcsállom, hgy a tisztelt vájtfülű zsűri ezt nem hallotta, én hülyét kaptam tőle.
Árpi igazi egyéniség, kiforrott, megbízható, jó hang, bármelyik főszerepre alkalmas. A termeten fölösleges rugózni, ha ragaszkodnánk a történelmi hűséghez, akkor Árpi alkata mellé kellett volna keresni valakit és akkor lennénk helyen. Ilyen alapon hiába indult volna maga Szörényi Levi is? Ez a rocker-kérdés meg nagyon felfújt és mesterséges, ha nem mondják, akkor a képernyőről nem jön le, szóval csak a zsűri fantáziátlan dumája kreálta fölösleges körítés volt a folyamatos rockerkérdés feszegetése, valahol kicsit szánalmas és erőltetett is.

Zixus 2008.05.14. 10:18:53

Nagyon sajnálom, hogy nem Koroknai kapta Koppányt! Évek óta foglalkozom zenével, és hangilag fényévnyi távolság volt közte és Jimmy között. Remélem rengeteg produkcióban hallhatjuk még Árpit!

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.14. 10:19:32

Alaptételem, hogy minden normális ember volt rocker. De a többség kinövi...
Na nem a zenét, hanem a hosszú hajat meg a dizájnt.
De azért hajrá Kori, hajrá Debrecen!

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.05.14. 10:21:35

sixx, attól még nem volt szerencsés a címválasztás. Persze megértem, hogy olyan címet kellett adni, hogy pölö én is rákattintsak, mert egy "langyosabb" cím esetén nem tettem volna :)
Hmmm.... innen nézve lehet, hogy neked van igazad és ha szerencsés nem is hatásos ... az meg már majdnem ugyanaz :)

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.05.14. 10:24:06

"Hmmm.... innen nézve lehet, hogy neked van igazad és ha szerencsés nem is - de lagalább hatásos - ... az meg már majdnem ugyanaz :)"
Bocs, kimaradt pár szó az iménti mondatból és attól marhaság lett, javítottam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 10:27:49

Zsírparaszt, ha valakinek a rockerség nem csak zenei stílus, hanem megélhetés is, mint az Árpinak, akkor annak a design is fontos. No meg a hosszú haj ma már teljesen elfogadott.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2008.05.14. 10:47:57

Hát annak idején, emlékszem, elég félve mentünk P.Box-koncertre, amíg nem ismertük Koroknai Árpádot, az új énekest. Aztán lenyűgözve mentünk haza.
A Társulatban is óriási volt, és nagyon örültem ennek az interjúnak.

HányÉves 2008.05.14. 10:50:13

A "nem minden rocker gyökér" azt sejteti, hogy a többség az. Én is utáltam, mikor az álszent, felületes többség, aki hetente felejti el a "kedvenc" számait, igénytelennek tartja a rockereket, mert max annyit lát-tud róluk, hogy a koncerten izzadtan rázzák a fejüket...

Aztán mostanság már nem érdekel ha valakinek ilyen a hozzáállása.

Az pedig különösen jó, ha főműsoridőben is láthatunk néhány rockert. Feszegessék csak a látóterét a kereskedelmi rádió-tv-ken nevelkedő tömegeknek! Jót tesz.

Gratula Árpinak és Stixx-nek is a posztért!

montipájton 2008.05.14. 10:56:12

Sajna a szereposztás kb. 95 %-ban előre borítékolható volt, mást ne mondjak, Szikora már a legelső adásban azt mondta, hogy nála István és Koppány hasonlít - ezek után ki várt mást?
Csak azt nem értettem teljesen, a Réka-döntőn különösen, hogy
1. minek szavaz a többi zsűritag, ha eleve Szikora dönt,
2. minek az egész másfél órás műsor a döntés elé, ha Szikora eleve tudta, melyik szerepre ki kell neki. Utólag nyilatkozta is, hogy a Réka-döntőt Torma Emese nyerte, de neki a színpadra másmilyen Réka kell.
Fasza, rendezőként joga is van ehhez, csak akkor miért mondták, hogy a döntős produkció alapján dőlnek el a szerepek?

Na mindegy, megvolt, sok manír meg szokásos fényezés a zsűritől, most jöhet az igazi munka. Azért arra kíváncsi vagyok, egy hónap alatt hogyan raknak színpadra egy ekkora előadást, lesz némi tabló-jellege a dolognak, attól tartok.

Denisa Wry (törölt) 2008.05.14. 11:11:44

Gratulálok Árpinak, nagyon szimpatikus ember.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 11:12:09

"1. minek szavaz a többi zsűritag, ha eleve Szikora dönt,
2. minek az egész másfél órás műsor a döntés elé, ha Szikora eleve tudta, melyik szerepre ki kell neki. "

1. Show, értékelés a versenyző felé, tanácsadás a rendezőnek.
2. Hiába van neki fix elképzelése, ha a közönség esetleg kiszavazza a jelöltjét. az ő döntési lehetősége csak a párbajba jutott két versenyzőre terjedt ki.

Hang Ember 2008.05.14. 11:26:41

Van igazság abban amit montipájton kolléga mond. Viszont Fedor érvei is elfogadhatóak. Mivel ez egy tv showműsor amely adott forgatókönyv alapján működik persze, hogy vannak előre megírt, lejátszott szituációk. iollari79: tökéletesen egyetértek veled. Én magam is rockzenén nőttem fel, bár így harmincon túl már nekem sem lobog a rőzse, nincsenek szegecses dolgaim, de egy zúzósabb metál zenére én is beindulok még. Az meg hogy, a rockereket tahó, tuskónak tartják csupán sztereotípía. Sok olyan rocker barátom van aki felér száz nem rockerrel... Ja és rockerként diplomáztam le a katonai műszaki főiskolán, és rohadtul nem érdekelte se a tanáraimat se a főnökeimet... Árpinak üzenem hogy csak így tovább, ő biztosan nem fog "elsikkadni" az ötperces műanyag tucat"énekesek" között. Neki van múltja, jelene és bízom benne, hogy jövője is! Sok szerencsét Árpi!

preem palver 2008.05.14. 11:56:34

Én nem vagyok olyan tapintatos, mint Borla kolléga, hát kimondom, Varga Lajos egy közepes fajsúlyú köcsög, semmilyen szempontból nem elégíti ki egy igazi társulat minimális követelményeit. (Pl. ha be akarok baszni, együtt teszem a kollégákkal, akik jó esetben már emocionális értelemben is azok, nem pedig Szásá-vodka-pártizán módjára.)

Bő egy hónap, és kiderül, hogy profin összerakott hakni, vagy maradandó, az eredeti darabhoz méltó előadássorozat szökken-e szárba az istvánkirályos vándorcirkuszból.

Árpit régóta figyelem, pazar hangszín (szubjektív, tudom), bizonytalan színpadi mozgás (még koncerten is), megnyerő személyiség. Nekem ő a győztes, mert amit mutatott szűk egy év alatt, egyszerűen döbbenetes. A nénik közül pedig Töreki Andi. Ki hallotta nála dögösebben énekelni a Sheldon Bloom-ot, hm?

sixx: mi, rockerek, félszavakból is...

mefiszta 2008.05.14. 12:08:07

Én is rockernek tartottam magamat 16 évesen....mostmár nem, ki tudja miért.

Biztos nagyon szimpatikus a Koroknai, de mitől lett volna egy kicsit is más az István a király, ha ugyanazokkal a fazonokkal töltik fel, Koroknai Varga Miklós klón, Tóth Attila Vikidál klón, vagyis hát arra hajaz (nem érhet a nyomába)
Feke Pál nem rossz, azt viszont még nem tudom elképzelni, hogy lesz Vadkertiből Koppány.

Savafan 2008.05.14. 12:24:52

Én mint rocker (és nem a gyökérből való:)) is örülök, hogy végre pár igazán jó rocktorok is meg tudta mutatni magát. És talán az emberek elhiszik azt, ami a címben van. Mert a nagy átlagnak még mindig ez a kép ugrik be a rocker szó hallatán:(( És erre a bulvár média még rá is tesz egy lapáttal.
A cím szerintem Sixx igen jó!! Szemvonzó és kattintásra ingerlő:)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 12:33:17

preem palver, hej, de sok művész van, akit nem azért kedvelünk, hogy magánemberként milyen (Stohl Buci, ugye), hanem azért, amit letesz a színpadon, filmen. A jelek szerint Varga Lajos is ez a kategória. Persze meg kell tartani az egyensúlyt, és ez a jelek szerint neki a múltkor nem jött össze, és hosszútávon ez természetesen nem fogadható el, de nagyon sajnálnám, ha nem kapná magát össze, mert tényleg őrületesen jó hangja van, szerintem jó Laborc lesz. Mind alkatilag, mind hangilag a Lord énekesére emlékeztet.

Számomra legjob szereposztás ez lett volna:

Táltosasszony: Fejes Szandra
Laborc: Varga Lajos
Gizella: Simon Bogi
Torda: Koroknai Árpád*
Sarolt: Éder Enikő
Koppány: Feke Pál*
Réka: Herczeg Flóra
István: Wunderlich József*

Ez elég nagy részben fedésben van a végső csapattal, de sok az eltérés is.

Számomra teljesen egyértelmű, hogy mind hangilag, mind alkatilag Feke sokkal alkalmasabb lett volna Koppánynak, mint Istvánnak (és a rendezői - hősalkat - elképzelésnek is megfelelne, csak hát a közönség Istvánnak szánta, és így nem jutott el a párbajig, hogy megtudjuk róla a zsűri véleményét).

Árpi (előre is bocs, de) öreg lenne Istvánnak, bármilyen jó is amúgy, de Tordának vagy Laborcnak tökéletesen bevált volna. Jó Laborc van, miért vennénk el tőle a lehetőséget, de Tóth Attila szerintem kilóg a sorból, Kori jobb választás lett volna arra szerepre, és van egy olyan érzésem, hogy ha párbajképes lett volna azon a döntőn, a zsűri is így gondolta volna.

Wunderlich Istvánja meglepő választásnak tűnhet, de szerintem sokkal inkább megfelelne a darab által sugallt tépelődő ifjú képének, és jobban ki is hozná a nagybácsi-unokaöccs ellentétet (akik nem egyenlőek, szóval itt nem értek egyet Szikorával). Ráadásul mivel nálam Feke meg Kori más szerepet kapott, eléggé leszűkült a választhatóak köre :-)

Na mindegy. Én mindenesetre ott leszek egy hónap múlva Arénában, és majd másnap referálok :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 12:36:19

legjob=legjobb

természetesen...

preem palver 2008.05.14. 12:38:57

Fedor, mondasz valamit, de én is főnök vagyok, időnként meg kell kérgesedned, önérdek-csapatérdek, kényes egyensúly...

Wunderlichet illetően vitáznánk, de jó, hogy nem mi vagyunk Szikora:)

Megnézzük őket az Arénában, remélem, időnként lesz miért elnémulnunk.

váj mí 2008.05.14. 12:48:27

mefiszta...
ez attól lehet, hogy csak te tartottad magad rockernek ... valszeg divat volt akkoriban a szűkebb-szélesebb haveri/baráti körödben ... no jó, nem gonoszkodom

Koroknai Árpit, én Koppányként láttam.. és ha már a hitelességről beszélünk, akkor ismerve az 1000 annyi éves átlag testmagasságot, igazán kimagasló lett volna .. nemcsak e tekintetben ;) És hát a Vikidál sem a hatalmas magasságával tűnik ki. Igaz, ő köpcös. ;)
A Vadkerti Imi, számomra túl modoros Koppány, ha csak Szikora le nem töri ebbéli próbálkozásait, sztem picit túl fogja játszani.
Ami viszont nagyon idegesített, ha már rendhagyó módon akarja a tc rendező úr az egész rockoperát megrendezni, az az, hogy a jóistenkének sem bírnak leszakadni a népdalénekes Réka elképzelésről. Én szívesen hallgattam volna egy más hangfekvésű Rékát, nem olyat akinek a hangjáról a "Marosmenti kerekerdő aljában ..." és tsai jut eszembe.

saitama00 2008.05.14. 12:51:35

Én is gratulálok Árpinak. Végig drukkoltunk neki, és talán velünk együtt egész Debrecen.

Ha valakinek lesz előre infoja, hogy hol-milyen összeállításban lesz a darab bemutatva, mindenképpen tegye közzé.
Jómagam olyan előadásra szeretnék jegyet venni, ahol Árpi is főszereplő lesz.

... az meg, hogy a kora miatt kinek lenne jó: ha érdekelne, a hátsó sorokba vennék jegyet, ahonnan a ráncok nem látszódnak és kész. :-)

Hajrá Árpi csak így tovább!

Gazuzem 2008.05.14. 12:54:46

Finisz, a Maros menti fenyves erdő az nem népdal, hanem műdal, avagy magyar nóta, elég messze van Rékától.

váj mí 2008.05.14. 13:00:55

Gazuzem ... ok, műdal, oké fenyves, nem kerek ... de a lényegen semmit sem változtat ...
És apropo, hol volt István korában a magyar népdal, könyörgöm?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:03:10

"Wunderlichet illetően vitáznánk, de jó, hogy nem mi vagyunk Szikora:)"

Nem azt mondom, hogy tökéletes lett volna, de adott anyagból kellett választani :-) Fejlődőképes a fiú, szerintem. Amúgy Vecelin lovag még mindig lehet belőle így is...

"A Vadkerti Imi, számomra túl modoros Koppány, ha csak Szikora le nem töri ebbéli próbálkozásait, sztem picit túl fogja játszani."

Na, pedig bele akartam írni a szereposztásba: Vadkerti Imi tökéletes Asztrik főpap lett volna...

Gazuzem 2008.05.14. 13:03:42

és akkor a rock hol volt? Hát akkor inkább volt népdal, csak nem olyan, amilyet ma ismerünk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:04:10

"És apropo, hol volt István korában a magyar népdal, könyörgöm?"

És apropo, hol volt István korában a rockzene, könyörgöm? :-)

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.05.14. 13:08:53

"
"És apropo, hol volt István korában a magyar népdal, könyörgöm?"

És apropo, hol volt István korában a rockzene, könyörgöm? :-)
"

... ehhh! regölni kellen! :)

váj mí 2008.05.14. 13:09:46

Nu, gyerekek vita befejezve .. nekem a "Marosmenti..." jut eszembe a Réka szerepét éneklő színésznők 90%-ának a hangjáról, és pasz.
Éas szerettem volna hallani egy másfajta Rékát, nemcsak az eddigi "elhagyott-a -rózsám-jajdefáj" fílinget közvetítőt, amely téma a magyar nép/műdalok leit-motívuma. Pláne egy olyan előadásban, ahol a rendező az elején kijelenti, hogyhát ő most rendhagyót meg mindent.
A népdalos megjegyzésem, meg Gazuzem kkedves okítására született, aki felhívta a figyelmemet, h a műdal milyen messze áll Rékától. No, mert a népdal olyan közel, hogy ennyire ragaszkodnak hozzá még egy ún. rendhagyó előadásban is?

preem palver 2008.05.14. 13:12:08

Ejj, Fedor, veled extázis vitatkozni:) Még van egy kis időm, azt áruld el, hogy miért Vadkerti lenne a real Asztrik. Nehogy azt mondd, hogy az ő hangfekvése találja el legjobban Victor Mátéét, mert úgysem hinném el neked:)

Ha már nem tudok reagálni, akkor további szép napot!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:14:42

finisz, nem elég nagy váltás neked, hogy a Koppányt egy operettbonviván játssza, Torda táltos meg skizofrén lett, és az egyik személyisége ráadásul nemet is váltott? Ha még Réka is másmilyen lenne, azt nem bírná el a közönség :-)))))))))))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:16:53

"azt áruld el, hogy miért Vadkerti lenne a real Asztrik. Nehogy azt mondd, hogy az ő hangfekvése találja el legjobban Victor Mátéét"

Nem, de ez nm is követelmény. Viszont olyan kenetteljesen papos a hangja, hogy igazság szerint az ő Koppánya miatt félek egyedül az előadástól...

mefiszta 2008.05.14. 13:17:33

jaj finisz, ne hülyéskedj már.
A rocker is ugyanolyan divat, mint a többi. Külsőségek, sallangok, plusz némi belsőség, nemmegalkuvás például, meg hűség mihez is??

Gazuzem 2008.05.14. 13:17:52

Finisz a műdal olyan messze van a népdaltól, mint a Tokio Hotel a rocktól. Kicsit nézz utána, hogy mi a különbség. Engem nem az akasztott ki, hogy más Rékát szeretnél, hanem az, hogy a műdal jut róla az eszedbe, ami azt jelenti, hogy nem nagyon figyeltél zeneórán.

váj mí 2008.05.14. 13:21:22

Fedor, ha már rendet hagyunk el, akkor azt tegyük teljes erőbedobással ;))) Ha meg nem, akkor minek kavarni?
Különben én hallottam/láttam Éder Enikőt Réka szerepében...érdekes és izgalmas volt, és ami legfőbb el tudta hitetni velem, hogy ő valóban Réka, a "Marosmenti ..." nélkül is. No, arra az előadásra rá lehetett mondani, hogy rendhagyó ... Igaz, nem volt körülötte ekkora média-felhajtás ;) De félek ebből csak a Kárpátmedence magyarlakta vidékeire kiszálló hakniturné lesz, miután itthon kifullad. Ne így legyen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:22:38

mefiszta, azok az értékes "könnyűzenei" műfajok, amelyekhez zenei tudás, virtuozitás is kellhet, ha igazán jól akarod csinálni. Ilyen pl. a rock, a jazz, a blues. És nem ilyen pl. a techno, a disco. Ha a rockerség divat, akkor már jó pár évtizede az...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:24:52

finisz, én nem mondom, hogy nem érdekelt volna egy olyan előadás is, de az én sztereotípiáimban Enikő inkább Sarolt, mint Réka. Elég kemény Réka lehetett...

mefiszta 2008.05.14. 13:29:50

nem szeretném most elvinni más irányba a társalgást Fedor, csak annyit tennék hozzá, hogy nem vonom egyáltalán kétségbe a rockzene értékeit, soha nem hoznám közös nevezőre a diszkóval például, csak úgy érzem, ez is divat, vagy jó, akkor legyen stílus, bár a kettő szerintem egy. beazonosítható ruha, hajviselet, zene, életmód stb. Bocsánat, ha megsértettem valakit drága rockerek, önök nem divatból rockerek, hanem teljesen autentikusak!!!!

váj mí 2008.05.14. 13:30:05

mefiszta
Már akinek .... bár a külsőségek valóban kopnak, de a rockzene szeretete nem szokott... igaz, ez leginkább annál, aki nem divatból vett fel anno, metalikáspólót. Hűségről meg szó se nem volt .. sem most, sem akkoriban .. már ha a rockzene szeretét nem tekinted annak ...

Gazuzem ... valóban nem nagyon figyeltem zeneórán (általában matekot tartottunk helyette anno ;) ).. de mint már írtam népdalok és műdalok jutnak eszembe (laza katyvaszban) ... Egyébként, ha valamelyik autentikus Kodály-gyűjtésű népdalt írtam volna a "Marosmenti ... " helyett, akkor szent lenne a béke?

váj mí 2008.05.14. 13:37:01

Fedor, sokkal lágyabb Réka volt, mint amilyen kemény Sarolt ;) És számomra valóban felüdülés volt egy másfajta Rékát látni/hallani végre ... Tkp. akkor kezdtem követni a műsort, amikor hallottam, hogy bekerült a 24-es "stábba". Kíváncsi lettem a Saroltjára.. és, hát sztem is, benne van ebben a szerepben (is). No de hát, profi színésznő :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.14. 13:43:24

"benne van ebben a szerepben (is). No de hát, profi színésznő :)"

Na látod, megvan itt az egyetértés :-)

Gazuzem 2008.05.14. 13:48:33

Finisz, igen akkor szent a béke, ha nem kevered a népdalt a műdallal.
u.i.: ha részeg vagyok szoktam műdalokat nyeríteni. De attól még tudom, hogy hol a helye.

tutticuki 2008.05.14. 20:18:02

Csak gratulálni tudok Korinak !
Mind az előadásainak magas színvonaláért,mind a szimpatikus emberi magatartásáért !
Sajnos,valóban van benne valami,hogy a Koppány és az István-döntőkre tartogattuk szavazataink legjavát ! Laborcon,ha ,már akkor észbekapunk,most nem lenne miről beszélni..(Ugyanakkor Varga Lala is jó választás volt !)-cukrász

jbc4wa 2008.05.14. 21:10:39

Fedor, ne bántsd Tóth Attilát.:) Szerintem nagyon jó Torda lesz, és remélem, hogy másodszereposztásban akár még Koppány is lehet. Amúgy kb. egyetértünk, de nálam Feke Pali egyértelműen István. (Plusz nálam Wunderlich Józsi egyelőre max Vecellin, majd pár év múlva talán visszatérhetünk a kérdésre.:)).

Ja, és gratulálok Árpinak! Nemcsak az énektudásához, hanem a hozzáállásához is!

silaris11 (törölt) 2008.05.16. 14:29:09

én is szavaztam árpira mindkét nagydöntőn, és a korábbiakon csak azért nem, mert tényleg a koppány/istván szerep vmelyikére akartam. persze azt már egy hónapja tudtam, h feke lesz istván, én egyet is értek vele, de koppánynak jobb lett volna árpi, hangban mindenképp, viminek iszonyúan zavar az a fojtott izé a torkában.

Kopasz Szuzukis 2008.05.17. 10:53:26

Hajrá Árpi!!!!!
Ha már rockerség: Árpi, és Tóth Attila őszinte, néhol tétova előadásmódja messze jobban tetszik, mint a Feke-Vadkerti páros bájgúnár szépfijúskodása.
Szájkora főrendező elvtársúrnak, meg valaki magyarázza már el, hogy rockoperát rendez, nem mjúzikelt.
A történelmi hűséghez pedig hozzátartozik, hogy a Koroknai-István király, Tóth-Koppány felállás közelebb áll az igazsághoz.
Tóth Attila a mokány megjelenésen kívül SEMMIBEN nem hasonlít Vikidálhoz. Főleg nem a hangjában.
süti beállítások módosítása