Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szilveszter Farkasházy nélkül

Rádiókabaré

2008. január 03. 13:33 kiricsizoltan 81 komment

Nincs abban semmi titok, hogy utólag hallgattam meg a Kossuth (és csakazértsem Mr1!) szilveszteri kabaréját. Vagy súlyos betegnek, vagy súlyos mazochistának kell lennie annak, aki a rádió miatt képes otthon maradni szilveszterkor. Magányos dolog lett ez a rádiós kabaré, mintha egy nagy havas síkság közepén, sötét éjjel léptek volna fel a humoristák. Valahol Szibériában, ahol még a mókusok és a cickányok sem értik őket. Persze közönség az volt helyben, tapsolt is, röhögött is, na de nem is ez a probléma, hanem, hogy kik ülnek a rádió előtt ilyenkor? A kislábosból hideg pörköltet kanalazgató éjjeliőrök, vagy a paksi atomerőmű ügyeletesei?

A bevett válasz erre a kérdésre az, hogy a nyugdíjasok. No, de azt innen, a piros színű füles fotelemből megmondom, hogy a nyugdíjasok biztos nem röhögtek a dumaszínházas ifjúhumoristák drogokra, meg a számítógépes nyelvezetre utalgató poénjain. És az is biztos, hogy az egy főre jutó Pákós és Kiszel Tündés poénok száma itt volt a legmagasabb.

Anélkül, hogy szügyig süllyednénk a kabarétörténelembe, azt szögezzük le gyorsan, hogy volt olyan időszak, amikor a szilveszteri Rádiókabaré még eseményszámba ment, Polimer és Agfa kazettákra rögzítette a jónép az adásokat, és ezen az előkelő pozíción az sem rontott sokat, hogy a televízió szilveszteri műsora is ugyanolyan eseményszámba ment, vagyis erős verseny volt. De egyrészt mindez réges rég, egy messzi-messzi, Kádár-rendszer nevű galaxisban történt, másrészt a Kossuth hiába csinált egy egyenletes színvonalú, tulajdonképpen igényes kabarét az idei szilveszterre, nem volt ez különösebb esemény, nem volt ez kiemelkedőbb, vagy több, mint egy átlagos havi kabaré. (Hacsak nem mennyiségben, hiszen ritka hosszú volt.) Igaz, ma már a tévés szilveszterek sem mennek eseményszámba.

És itt csavarjunk egy kicsit a dolgon. Ugyanis a szilveszteri kabaré a Kossuthon még jelentéktelenségében is ezerszer értelmesebb volt, mint az utóbbi idők tévés szilveszterei - valamennyi csatornát együttvéve. Még mielőtt valaki óvatlanul ítélkezne, megnyugtatok mindenkit, a Kossuthon nyoma sem volt sem Sasjózsinak, sem a kiöregedett Markos-Nádas duónak, sem Uszticsnak, sem Kató néninek, sem falugyűlésnek. Volt helyette viszont az összes fellelhető dumaszínházas stand-up komédiás, Bödőcs, Beliczai, Kovács András Péter, Kiss Ádám, Kőhalmi, sőt, még Badár is. Ők azért megbízható minőségben poénkodnak, úgyhogy ők alkották a műsor gerincét. Itt volt a L'art pour L'art, akik igaz, már legalább tíz éve kifáradófélben vannak, minden poénjuk és minden jelenetük egy tíz évvel ezelőtti jelenetre és poénra emlékeztet, de még így is frissebbek, mint Ihos József. Töltelékként és hagyományőrzésként azért volt egy-két többszereplős jelenet is a stand-upok közé ékelve, amiket színészek játszottak el, de ezek felejthetőek is voltak, látszott, hogy az egész műsort a dumaszínházasok viszik el.

És hát valahogy nem maradt ki Ayala és Brindisi sem, pedig nekem nem hiányoztak volna. De gondolom, kellett valami zenés betét, ami szellőssé teszi a 2 és fél órás műsort, a zene alatt ki lehet menni klotyóra, vagy szemen lőni a gyereket egy újabb pezsgősdugóval, esetleg petárdát dobni az alsó lakó erkélyére. És nyilván nem volt kéznél jobb, mint Ayala és Brindisi.

A fiatalokon kívül akadt néhány régi motoros: Maksa és Nagy Bandó rutinból lenyomták a dolgot, Sándor György viszont erős kezdés után kifogyott a poénokból. Éles István pedig rappelve parodizálta a politikusokat, ami azért hülye ötlet, mert így egyet sem lehetett felismerni közülük. Na jó, egyet.

És persze van egy pikantériája ennek a kabarénak: az elbocsátott Farkasházy. Nem tudjuk, milyen lett volna, ha a Farkasházy csinálja, különben is a történelemben nincsen ha, még a kabarétörténelemben sem. Egy biztos: már a 2005-ös szilveszteren is nagyjából ugyanezek a szereplők léptek föl.

A műsort meghallgathatja a Magyar Rádió hangtárában, itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2008.01.03. 14:00:03

Egyetertek a kritikaval. Az dumaszinhazas csapat szuk masfel ev alatt 20 ora sajat musort produkalt (klubkabare neven, nehany mas, nem stand-upos szerzovel, kevesbe ismert standupos fellepovel, Litkaival kiegeszulve), es olykor gyengebb szamok/performance-ok mellett masszivan hozzak a szilveszteri minoseget, talan meg jobbat is.
L'art pour L'art gyenge volt, Ayala es Eles nekem bejott.
Mar a 80-a evekben is hallgattam gyerekfejjel kabaret, szilveszterit is, 94 ota szinte az osszes szilveszteri musort meghallgattam. Egyenletes jo szinvonal, olykori megbicsaklassal. Jol jott a verfrissites, de azert a regieket se art hanyagolni..
Hogy ne csak dicshimmnuszokat zengjek: imadom Maksa karakter parodiait (gepjarmu-oktatotol vamoson at a plazabemondoig), de 1-2 eve o is attert egy stand-up jellegu musorra, es kozel se olyan jo mint volt..

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 14:06:39

Vicces írás :)
Bár a sztendápos srácokat szivesen hallgatom, az ilyen zenés betétekre nincs igényem, a hangutánzós politikai élcekre senem. A lár púr sajnos dögöltt, Bandó vérgáz sztem.

Viszont télleg dinoszaurusz a műsor, főleg szilvesztertkor, az ilyen műsor a reggeli dugózásra való, ahogy a nyomtatott sajtó is szükség szerint. Esetleg netre, ahol én is használom. NEmtom megfigyeltétek-e egyébként, hogy a szilveszteri műsor, mint olyan, szinte hungarikum, elég ritka. A legtöbb külhoni adón legfeljebb abból látszik milyen ünnep van, hogy bekerül a szórába egy két ünnepi mozi.

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 14:15:13

Ja, és hogy milyen zenei betét tetszett a hun kabaréban, pl. Vujicsics Tihamér remeke a rádiózenekar kiséretével. Az ott van. De ez a pólbítes nagyotmondás nekem nem jön be.

imrus100 2008.01.03. 14:19:51

A link a cikk végén nem jó. Ellenben itt tényleg meghallgatható:
www.mr1-kossuth.hu/index.php/Radiokabare/Kabare/Kabare.html
A lap alján, a Hallgassa meg! alatt, 3 részben.

asztrov 2008.01.03. 14:20:54

én mondjuk akár hallgathattam volna a rádiókabaré szilveszteri számát, nem farkasházy tehet arról, hogy jack bauer ötödik napja (itt tartok) fontosabb, de főleg érdekesebb volt bármilyen szilveszteri kabarénál, bulinál, miegymásnál. volt abban valami transzcendens, amikor pontban éjfékor pityegett ki a 11-12 óráig tartó rész (esküszöm, nem így terveztem), himnusz nem volt, következett a 12-13...

kabaré haldokló műfajjá lett mára, a mai közönségével ki fog halni ez is. ne áltassa magát senki, a stand up comedy nem kabaré. humoros kocsmai szórakoztatás, a maga minden amerikai hagyományával együtt, amely mindazonáltal lehet baromi szórakoztató is. de a hagyományos kabaré, a konferanszié intézményével, a kuplékkal, bohózat-jelenetekkel, tipikus vicceivel már a múlté. a mai fiatalabb közönségnek ez már avítt és unalmas, az idősebb meg nem érti a mai szlenget, a pörgőbb, agyasabb humort, és nem vevő az állatságokra sem. úgyhogy vegyük úgy, az egyik utolsó rádiókabarét hallotta az aki, a standupos dumaszínházasok, ha ezt követik, eltűnnek, ha maradnak a kocsmában, tovább élhetnek.

amúgy, lassan a tévének is vége, már ebben a ma megszokott hagyományos értelmében...

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 14:25:31

Továbbá a hagyományos pesti kabaré külön halott már, hála a politikai sárdobálásoknak. Amúgy meg az utóbbi évek műsora rém rosszak voltak, kivéve a fiatalokat. Azok a külföldi műsorok elég szűk célcsoportnak készültek.

asztrov 2008.01.03. 14:26:15

amúgy hallatlanban állítom, egy ilyen boldog-boldogtalannal összenyáladzó oktogoni gruppenszilveszternél bármilyen haldokló rádiókabaré, vagy akár budapesttévés tracsparti is jobb...

Kobaljov 2008.01.03. 14:27:44

Azért vicces volt, hogy még szilveszter előtt volt az Indexen egy cikk, hogy fiatalít a Rádiókabaré a szilveszteri műsorban, miközben a Humorfesztivál óta (meg már kicsit előtte is) nagyjából ez volt a felállás a havi kabaréknál is, hogy a fiatalokkal együtt nyomják már. Nem tudom, hogy ez a rádió/műsor bújtatott reklámja volt-e vagy próbálták még kicsit rugdosni Farkasházyt (az a bizonyos korábbi levélváltás), mintha nála nem ez lett volna. Ha őt anno olyan érvel rúgták ki, hogy régimódi szocialista a kabaré, akkor ez a mostani is az volt, bár én jól szórakoztam rajta összességében.

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 14:32:29

Hát a régebbi kabarékban ugyanaz a pár ember vergődött az ifjakon kívül, meg ugyanaz a pár arhív szám ment, egy-egy sztendáppost engettek csak be, télleg csak Hofi miatt hallgattam végig.

Xmas 2008.01.03. 14:53:00

Én tudom, milyen lett volna, ha Farkasházy csinálja: archív... :-D

Fanyuvo 2008.01.03. 15:10:52

Halottnak nem halott az biztos, mert nagyon sok embert erdekel, de nem Szilveszter este.
(A torrent letoltesekbol latszik pl., hogy sokakat erdekel.)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.01.03. 16:01:33

Én is zudom, hogy milyen lett volna, ha Farkasházy csinálja: ugyanilyen... :-P

LEN 2008.01.03. 16:05:23

A 2 évvel ezlőtti SZIN-en szerettem meg a Godot dumaszínházat és azóta is imádom. Pedig kora du léptek fel, tehát relatíve józan, sőt kissé másnapos fiatalokat kellett lenyűgözniük viszonylag ismeretlenül, egy szál mikrofonban. Jó lenne, ha a tévé kicsit többet foglalkoztatná őket, és kevesebbet az itt már számtalanszor emlegettetteknél.
Fajkaszházy meg csak sakkozzon a Sport tv-n!!!!

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2008.01.03. 16:48:08

Úgy van: neMR1, hanem Kossuth!!!
Nem kell ide Farkasházy, a fiatalok pedig jól csinálják - még nincsenek kiégve. Pl. Bödőcs Tibor nagyon nagy volt - most is!

asztrov 2008.01.03. 16:51:46

bödőcs a jövő farkasházyja :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.01.03. 17:11:26

Haha, ma találtam meg a régi szekrényem kipucolásakor a kazettagyűjteményem egyik felét - és TÉNYLEG volt köztük AGFA kazira felvett szilveszteri rádiókabaré! :) Bár Kern András "taxisofőrök URH-znak egymás közt" jelenete most valahogy nem volt már annyira vicces, mint kilencvenakárhányban...

gabest1 2008.01.03. 17:23:54

"NEmtom megfigyeltétek-e egyébként, hogy a szilveszteri műsor, mint olyan, szinte hungarikum, elég ritka"

pro7-en éjféltől hajnalig az ottani standuposok nyomták a rizsát (quatsch comedy club), csak az nem rádió, hanem a legjobb német csatorna.

ben2 2008.01.03. 17:38:09

asztov: ne bántsd már szegény Bödőcst. Farkasházy-nak soha életében semmi köze nem volt a humorhoz, a rádiókabaré SZT tisztje volt semmi több.

moTmeN 2008.01.03. 17:43:29

en es a parom peldaul lustakvoltunk bulizni, es a mindenfele tarsasjatekos egymas szorakoztatasa kozben a gagyi tv musorok helyett ment a radiokabare, es tetszett... bar nem vagyok nyugdijas.

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 17:45:50

Gabest1, azért írtam, hogy szinte...
A legtöbb adón a németeknél is a szokásos filmek mentek, a hazai tematikus adókon is. A Pro7-en meg majdnem minden nap van valami sóműsor, pl Stefan Raab sem kéthetente képes kiköhögni valamit, mint a mi Sándorunk.

Vad.Korte (törölt) 2008.01.03. 17:53:55

Nekem nem sikerült meghallgatnom, nincs meg valakinek a konkrét mp3 file? A link nem megy a tűzfal miatt. Kösz!

amisu@ 2008.01.03. 17:57:55

Asztrovval egyet értek.
Farkasházynak már régen nyugdíjba kellett volna mennie, játszania az unokáival (mint még sok más embernek is).
Örülök a fiataloknak és az új stílusnak. Minden változik, miért pont a kabaré maradna régi? A mai embereknek nem poén az, amin 20 évvel ezelőtt nagyot nevettek.

Zsirparaszt 2008.01.03. 18:09:29

Nagy gázzal egyetértek, de Bandó, Maksa és Sándor György überszar volt. Ez utóbbitól valaki hallott már poént? Ugyanolyan, mint Farkasházy, csak a politika ellenkező oldalán. Az ember hallgatja őket, és csodálkozik, hogy milyen idióták. Markis és Nádas szerintem még mindig beférne, ha összekapnák magukat.

Bambano 2008.01.03. 18:26:16

Apámék bulizni voltak szilveszerkor, jócskán nyugdíjas korban.

balazst 2008.01.03. 18:45:16

Nekem sem működik a lejátszás valami miatt (RealPlayert, meg QT-ot elvből nem rakok fel.)

burkus 2008.01.03. 19:58:36

Ki az a farkasházy?

bbeki 2008.01.03. 20:21:12

Én ott voltam a felvételeken. 2x3 órát ültem végig. Sőt, volt egy harmadik is, de annyira híró már nem vagyok. Tehát volt miből összehozni az anyagot. Volt olyan jelente, amit mind a 2 felvételen előadtak, csak más szereposztással. De ott is érvényesült a szabály: van, amiből a 2. már korántsem olyan jó, mint az első. A dárt váderben például a hörgő hangot a Hadházi Laci adta ráhajolva a mikrofonra, muhaha.
A nézősereg pedig kb. 60-40% volt, ide. Vagyis a fiatlaok voltak többségben. Én annyit érzékeltem az idősekből, hogy a felvétel alatt hátra szóltak ránk az előttünk lévő sorból: halkabban röhögjünk, mert nem értik a poént. Nó komment. Talán ezért a merült fel a kabaréban is a generációváltás gondolata.
A Nagybandó vagy 1,5 órán keresztül hajnali fél 1-ig nyomta. Annyira sz@r volt, hogy már szinte könyörögtünk, hagyja abba. Aztán vége lett, és mindenki azért tapsolt olyan önfeledten, mert bevégezte végre az ember.

jed 2008.01.03. 20:22:11

balazst:
nincs is rájuk szükség. ezekre tessék rákeresni: Real Alternative, QuickTime Alternative. a Media Player Classic vinni fogja mindet.

dap · http://eszakorszag.blog.hu 2008.01.03. 20:24:41

Azért Sándor Györgytől ott van az "ocsmánybélyeg" szó megalkotása, ami előre és vissza minden szar poénját felmenti:D Amúgy láttam is fellépni, tényleg nem fetrengve röhögős, de az látszik, hogy tiszteli a közönségét. Nagy Bandó is valahogy így, és azért ne felejtsük el, hogy ők egy másik világ embereihez szólnak.

nyekk 2008.01.03. 21:13:10

Fiatal koromban a Sándor György (pl.:az Egyetemi Színpadon) egész tűrhető volt. De kb 20 év óta kipukkadt. Eleinte még valami élő műsorban az utcán járó-kelő öreg néniket próbált hülyíteni. Annyira izzadtságszagú, és erőltetett volt, hogy én szégyelltem magam helyette. És azóta is hasonlóan szánalmas produkciókat(?)látok tőle, ha nem sikerül időben elkapcsolni.

sunnie · moveit.blog.hu 2008.01.03. 21:21:34

aki a rádiókabarét szídja, azt leütöm a huszonnyolcas bicepszemmel és az esses kesztyűt hordó öklömmel.

in the future nobody will grow up

Dave_hu (törölt) 2008.01.03. 21:25:56

az év poénja volt Beliczaitól a magyarnépmesés GPS hang..., és az egész műsora a legjobb volt tőle eddig.

Kőhalmi hozta a formáját, Litkai meg olyan profi, hogy kisujjból alázza a standuposokat a felkonfokban. (Litkai milyen kis béna Maksa utánzatból lett a mai kabaré Farkasházy-ja.)

Kiss Ádám és Kovács András Péter átlagos szintet hozott, jópár emlékezetes poénnal. (Kiss Ádám Londonos poénjai ütöttek igazán, Ő figurából tud jól poénkodni)

A LartPourLart kivételesen hallgatható volt, és ez már elég nagy dolog.

Éles béna Belga feldolgozása egyetlen értemes poént nem szült, görcsöl, hogy fiatalos tudjon maradni a torgyán paródiájával... nemkéne.

A Darthvaderes jelenet kifejezetten tetszett, pedig el szoktam tekerni a "jeleneteket", mert a stand up miatt hallgatom.

Összességében jó kabaré volt. Megnéztem utólag az IHM műsorát is, na AZ BÉNA volt.

Rosszindulatú Vászka 2008.01.03. 21:27:31

Sándor Györgynek az átverős filmje (mind) vérciki és qrvára inkorrekt, sztem is. Az igaz, hogy ő is előző rencer dísze, ma életképtelen (bezzeg Hofi). Azért az nagy dumája, hogy fiatalok, tiétek a jöveő, mert először úgy volt, hogy a miénk lesz :)

Hát, más viág van...

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.03. 22:05:33

"Miért mennek olyan lassan a vonatok? Hát hogy nagyobbnak tűnjön az ország." (Sándor György, 70-es évek)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.01.03. 22:16:15

Nyekknek, Sándorék Gyurijáról "És azóta is hasonlóan szánalmas produkciókat(?)látok tőle, ha nem sikerül időben elkapcsolni."

Én egy éve láttam őt élőben, és nagyon is jó volt! Tényleg!

Amator 2008.01.03. 23:17:27

Sajnálom egy kicsit a mai fiatalokat.
Ha megértőbb vagyok, akkor azt mondom, hogy
másféle humoron nőttek fel, ezért nem tetszik nekik Sándor György, Nagy Bandó.
Ha kicsit gonoszabb, akkor azt, hogy annyira primitív lett a mai kor viccelődése, hogy Sándor György két- vagy többértelmű mondatai nem is találhatnak célba a mai fejekben. Ez azoknak a ( nem biztos hogy szerencsés embereknek ) privilégiuma, akik a 70-es 80-as években nőttek fel az akkori Rádiókabaré műsorain.
Még egy dolog. Magyarországon divat lett ( eléggé gyalázatos módon ) sárba taposni azokat az ismert embereket, akik túl vannak már a fénykorukon. Akik annakidején nagyon sokat tettek az általuk képviselt műfajért, de mára kifáradtak, és jött egy korosztály akik nem ismerik csak a mostani teljesítményüket. Ezt lehet éppen kritizálni, de miért kell őket becsmérelni, gyalázni.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.01.03. 23:49:17

nem mászkálj sötét utcákon, mert még leütsz valakit(sándor györgy)
csak az ujjamal fenyegetlek! -és rátette az ujját a ravaszra. (S.GY.)

nagyon sok emlékezetes poént szórt már el a hetven év alatt gyuribá'! ha mást nem, ezt tisztelni kell. csatlakozom az előttem szólóhoz!

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2008.01.04. 00:04:05

Litkai termékenyebb és viccesebb, mint Farkasházy valaha is volt. A fele műsorban benne van a keze. Ha adnának pénzt az egészre és az ilyen Éles féléket kibasznák, még ennél is színvonalasabb lenne.

Én is szoktam a felvételekre járni Hadházi Laci barátommal, innen Debrecenből, sőt egy jelenetben még szerepeltem is, amire valamiért büszke vagyok! :DD

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2008.01.04. 00:18:08

Amator 2008.01.03. 23:17:27

ha arra gondolsz, hogy a fiatalok egy jó része azt hiszi, hogy az irigy hónaljmirigy, meg a gálvölgyisó a humor, akkor igazad van. de úgy egyébként, azért mert valakinek nem jön be Sándor György, még nem biztos, hogy hülye és azért nem érti azokat a hú, de bonyolult vicceket.

az utolsó bekezdéseddel viszont nagyon egyetértek. nálunk tényleg szokás az, hogy ha valaki (művész, humorista stb) rossz passzban van, vagy mélyponton, akkor jól belerúgunk egyet. pedig a legtöbb művész életében vannak rosszabb időszakok. legyen az akár író, festő, vagy zenész.

Bubek 2008.01.04. 00:46:55

Én sem élőben hallgattam, de megérte letölteni. A Markos-Nádasnak azért volt nyoma - Nádas szerepelt benne, nem is volt olyan jó. A fiatalok ott voltak a toppon. Nagy Bandó sokszor ezer éves poénokat kozmetikáz át egy kicsit, hogy elsüthető legyen, de azért elment.
Aki kiváncsi milyen lehet egy GPS Pákó vagy Medgyesi hangján az hallgassa meg a műsort vagy töltse le.
(OFF)Egyébként nem értem a hangtáras fazonokat: van real player - utálom ! - jobb hangminőségben de akadozik és van mp3 rossz minőségben de gyorsban, letölthetően, lementhetően. Nem lehetne mp3 jól és gyorsan? :)

Egyébként mp3-ban is letölthető a hangtárból (hagtár lap teteje, mp3..:)

Kobaljov 2008.01.04. 01:06:43

dave: "Kőhalmi hozta a formáját, Litkai meg olyan profi, hogy kisujjból alázza a standuposokat a felkonfokban."

Litkai maga is stand up-os, illetve ő a(z egyik?) főszervezője a Godot-nak :-)

WalNutEr (+többiek): szerintem az nektek nem tiszta, hogy Farkasházy is igen aktív részese és támogatója volt a fiatalításnak, nem véletlenül csinálták meg tehetségkutatásként a Humorfesztivált is. Ami most van stílus, az egyenes ági folytatása annak a munkának amit elkezdett, úgyhogy az igen nagy marhaság (avagy kommunikációs cél), hogy azért vannak fiatalok mert őt kitették...

Garrett 2008.01.04. 07:50:37

Nekem nagyon tetszett a rádiókabaré, évek erősen csonkított változatban hallgattam, mert szegény Farkasházytól már a falra tudtam volna mászni.
A fiatalok nagyon jók voltak, le a kalappal, bár tény, hogy más fajta stílust képviselnek mint a régiek.
A L'art pour L'art nekem tetszett, András Nyúl nyál verse szerintem perfekt volt, a végén még ő is elröhögte. Dolák-Saly meg hozta a "beteg" formáját.
Maksát amúgy nagyon szeretem és itt is kitett magáért, bár nekem picit szokatlanul sok volt a káromkodás tőle (bár nem zavart) és a politikai vicceitől is el vagyok szokva, de elégedett vagyok vele.
Akiben nagyot csalódtam, az a Nagy Bandó, akit alapvetően szeretek és jó is lett volna, amit előadott, ha nem lett volna jónéhány lopás (alapvetően az új Irígy Hónaljmirigy albumról). Ezek nagyon nem tetszettek sajnos...
Éles István szerintem is nagyon erőltetett volt, bár tőle ezt érzem már évek óta és a többi zenés szám se nagyon jött be (ahogy már nagyon régóta nem).
Badárban egy kellemeset csalódtam, mert nekem ő volt az egyik kedvencem az ideiben.
Ja és ellenkeznék a cikk írójával, nem csak nyugdíjasok hallgatják szilveszterkor a rádiókabarét! 23 éves átlagos fiatal vagyok, csak dolgoztam szilveszter este is...

Alfonz 2008.01.04. 08:06:21

Azért piszkosul gyenge elemzés az, ami nemzedéki alapon tesz különbséget az emberek között. Ne feledjétek, hogy már egy 50 éves pacák is hard rockon nőtt fel, sőt még a modern izékhez is érthet, pláne, ha az a foglalkozása. Vagyis teljesen érthető számára a dumaszínház.

Kobaljov 2008.01.04. 09:25:47

ja és +1 Sándor György (a tornatanáros monológjából): "Egyenlő utak.. egyenlő esélyek.. én biciklivel megyek."

Kobaljov 2008.01.04. 09:30:25

Alfonz: sőt már nem csak a korábbi hard rockon hanem akár már a későbbi heavy metalon is, pl. az Iron Maiden tagsága is ilyen korú már, és még mindig teltházas koncerteket tartanak világszerte.

Atomkapitány 2008.01.04. 10:08:38

Én ügyeletes voltam a paksi atomerőműben, de isten ments rádiókabarét hallgatni farkassenkiházival.

Flashy7 2008.01.04. 10:20:55

- Sándor Györgytől többet vártam
- az összes énekes produkció iszonyatosan rossz volt
- a Lart pour lart hozta a formáját, sose szerettem, az ellenérzést most is megerősítették
- Éles István "éneke" kritikán aluli
- a stand upos fiatalokatszeretem, de az általuk írt többszereplős jelenetek általában gyengék

Miss Marple 2008.01.04. 10:22:17

Például a kis- és középgyerekes nagycsaládosok se mennek buliba Szilveszterkor, hanem otthon hallgatják meghitt virslizés közben a rádiókabarét, és leröhögik a fejüket.
A dumaszínházasok poénjai a 13 éves lányomnak pont úgy bejönnek, mint a 45 éves férjemnek. A Nagy Bandót személy szerint nemigen bírom (túl szoci az én ízlésemnek), de most speciel egész jó volt. Sándor Gyuri bácsit imádom, könyvben is megvannak a híres estjei, de most sajnos tényleg picit gyengébb volt a szokottnál. Élőben, egész estésben azért még mindig zseniális.

A tévét be se kapcsoltuk a Himnuszig, utána meg gyorsan ki.

Miss Marple 2008.01.04. 10:26:45

Ja, és a Farkasházy kabarékból megörökölt sztárok erősen kilógtak a műsorból, negatív irányban. Még jó, hogy egy kis Ihos Józsi nem figyelt be középtájon.

vizipipa 2008.01.04. 10:33:27

Elárulná valaki, mi az a sztendáp?
Avagy magyarul írni?

voronoi (törölt) 2008.01.04. 10:41:06

Litkai valoban verprofi, amugy az o konferalasa szinten standup, nyomta vegig a poenokat, csak neki annyival nehezebb, hogy az ~1 perce van nagyjabol 1 kerek stroyra, es a vegen valami frappans modon at kell vetezni a kovetkezo szamot. Amugy a "rendorok/fodraszok/stb titkos elete" az o sorozata, nagyon szeretem.

giugno 2008.01.04. 11:22:00

Egyetértek az előttem szólókkal. A Stand up-osok nagyon jók voltak, nekem a Bödőcs meg a Beliczai jöttek be legjobban. A jeleneteken nem nagyon tudtam nevetni. Tényleg csak a jó kabaréjelenetek hiányoztak a szilveszteri műsorból. Amik voltak (IKEA, Quasimodo, ezekre emléxem) már lerágott csontok jó párszor megírt jelenségek. A tavalyiban azért volt pár újszerű írás is.
De azért összességében jó volt, hajrá!

cradbox 2008.01.04. 11:28:27

Na szóval Sándor György volt jó is, meg rossz is, amikor nagyon elment jobbra, az nem volt olyan jó.

Azok a régi tévés műsorai meg dehogy voltak élők...de azok inkább arról szóltak, hogy mennyi mindent le lehet nyomni az emberek torkán. Pl. hídpénz.

L'art pour l'art mindig is egy nagy nulla blődli volt, Bandó meg egyszerűen kifáradt.

Az meg amit manapság humor címén (pl. IHM) a tv-kben nyomnak, az borzasztó.

Kobaljov 2008.01.04. 11:48:00

vizipipa:

stand up: magyarul kb. "az állj ki és dumálj", szólóműfaj ahol vicces történeteket adnak elő ("sztoriznak"), amik vagy velük estek meg, vagy úgy adják elő mintha velük esett volna meg. Az utóbbi években lett igazán felkapott, bár már Hofi is ide sorolható, sőt talán még előtte is néhányan, persze az adott kor stílusában.

Angolul bővebben róla itt:
en.wikipedia.org/wiki/Stand_up_comedy

Laci 2008.01.04. 11:52:35

A Longman szótár így tudja: "stand-up: (of COMEDY or its performer) depending on telling jokes rather than on acting." Vagyis a stand-up vonatkozik a műfajra is, meg a műfaj művelőjére is, e.g. N.J.Novak is a stand-up comedian/comic. Informal: He is a stand-up. Nem a hagyományos színjátszáson van a lényeg, hanem viccek, tréfák stb. előadásán, egyenesen a közönségnek címezve, a közönséget direktben megcélozva, egyhelyből. A stand-up comic a nézőteret és színpadot elválasztó láthatatlan falat ("fourth wall") bontja le, ha ért a dolgához. Lásd a hagyományos bohózatos/színjátszós kabaré végét jósló hozzászólásokat fentebb. A humor az egyik legnehezebb műfaj. Honnan lehet tudni, hogy min nevetnek az emberek? Etc. Elnézést a fecsegésért.

JB1 2008.01.04. 12:06:11

Hosszú, hosszú évek óta nem volt ilyen jó a szilveszteri kabaré. Gyakorlatilag majdnem a teljes, több mint három óra élvezetes volt. A fiatalok kifejezetten eredetiek és igazán mulatságosak voltak. Kőhalmi és Litkai nagyon nagy tehetségek. A két szóvivő remek volt. De a humor, az eredetiség, az egyéniség nem korfüggő: az idősebbek közül Badár Sándor, Sándor György, Maksa Zoltán, LartPourLart, Trunkó mind nagyon szellemesek voltak.
Csak a Farkasházi elvbarátai árnyalták a pozitív képet: Gálvölgyi, Ékes, Nagy Bandó hozták az elavult, unalmas formájukat. Túl sokat hakniznak - teljesen kiégtek. Gazdagok és azt hiszik népszerűek, ettől nagyon elkényelmesedtek. Gálvölgyinek például egyáltalán nincs humora. Egyszerűen tragikusan gyenge. A legnagyobb baj velük, hogy azt hiszik a népszerűség helyettesíti a szellemességet.
Hiába no, az a humor a legjobb, ami igaz. Ha valaki rossz szándékkal beleviszi a politikai elfogultságát a kabaréba, a hazug kritikátlan poltikai elvhűségét, mint például Farkasházi, azon jó szívvel nem lehet nevetni.
A fenti cikkel is pont ez a baj. Elfogult, álságos és ezért részben aljas is. Politikai alapon akar ítélkezni a humorról. Mindegy is. Ha a cikk írója ettől megy el, hát legyen. Csak fanyalogjon és írjon ilyen unalmas és ostoba cikkeket.
Nekünk többieknek meg, sose legyen rosszabb szilveszteri kabarénk! BÚÉK

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2008.01.04. 13:00:47

jb1!

szerintem te nem ugynazt a cikket olvastad, mint mi. tudsz te egyáltalán olvasni? vagy csak irogatod az állatságaidat?

redriot77 2008.01.04. 13:52:44

Én bírtam anno Sándor György utcai hülyeségeit. Asszem ő csinálta, hogy odament vadidegenekhez az utcán és a nyakukba borult:
-Szeeeeervusz, jaj de jó hogy lááátlak.
-De ki maga?!?
-Hát nem ismersz meg? Az Imre húga vagyok!

Erre a legtöbb ember:
-Milyen Imre?????

:DDDDDDDDDDD

Az alapmű pedig, amikor megkérte a járókelőket hogy mutassák meg hogy juthat el a Wesselényi utcába, és az orruk alá tett egy Bura szabásmintát. Szocialista Jackass volt kb. :DD

Kobaljov 2008.01.04. 14:37:32

Ez az "Imre, húga" valóban S.Gy., de én csak viccként hallottam tőle, nem tudom, hogy élesben is megtörtént-e.

A Burda szabásminta megvolt. (bár azt nem tudom miért lenne Jackass (ha a film/sorozatból jön a név), senki nem csinált benne sérülésekkel járó ökörködést)

fokukac 2008.01.04. 14:42:06

Szerintem itt sokaknak nem tiszta, hogy Farkasházy szerepe mi is volt 30 éven át a kabaréban - ő szerkesztette, ő válogatta, hogy mi a jó, ki a jó. Tudom, hogy sokan nem szeretik, nem értik őt, de attól, hogy ő nincs, ezek az emberek az ő "termékei", ha szabad ilyet mondani, az utóda, Sinkó pedig szinte a féltestvére, 1973 óta együtt dolgoztak, együtt kerültek oda, együtt váltak azzá, amik.

Sándor Györgyöt pedig nem szidni! Ő egy klasszikus. Az pedig, hogy sokan nem értik? IQ kell hozzá.

Ő amúgy már rég visszavonult, 15 évig egyáltalán nem szerepelt, 2 éve tért vissza.

2008.01.04. 14:46:43

Talán a lámpás fénye végre felvillan az éjszakában. Lejárt az intézményesült műsorok, hivatalos humorista művészek ideje. Lehet elkezdeni beszélni, vicceket mondani, aztán ha jó hallgatják, ameddig jó, ha nem, vagy lejárt akkor jöjjön másik kettő. Majd a közönség eldönti kit hallgat. Nem feltétlenül a kabaréigazgató úr ismerőseit, színvonalas államilag elismert művészeket. Lehet kezdeni kicsiben, kocsmában, színházban, akár aluljáróban is. Aki jó, legyen belőle milliomos, aki meg nem tud újat, az elmehet a sunyiba. Akkor is, ha régen volt egy jó száma.

fokukac 2008.01.04. 14:52:08

na, holnap ismétlik, majd megpróbálom felvenni.

"A szilveszteri műsor ismétlése 2008. január 5-én az MR1 Kossuth-Rádión
8.33-tól 12.00-ig. "

Amúgy fanatikus kabaré-rajongó, és -gyűjtő vagyok gyerekkorom óta, több száz óra kabarém van mp3-ban :)

Lord_Cica (törölt) 2008.01.04. 14:54:13

Ha már otthon kéne szilvesztereznem, akkor inkább kikölcsönöznék egy-két wuxiát, mint hogy ilyen szarokat nézzek/hallgassak.

fokukac 2008.01.04. 14:57:00

JB1, Te amúgy tisztában vagy azzal, hogy a kabaréban vannak olyanok, akik a saját szerzeményeiket adják elő (Bandó, Litkay, stb.), és vannak, akik csak írók, és az ő jeleneteiket színészek adják elő. Bajor, Gálvölgyi, Haumann, GAras meg a többiek fergetegesen jó színészek, és általában nagyon jól előadnak bármit. Te meg itt az ő humoruk felett ítélkezel...

fokukac 2008.01.04. 14:58:40

a szilveszteri rádiókabaré azért szilveszteri, mert ünnepi, nem azért, hogy szilveszterkor hallgassák.

nyilvánvalóan a nyugdíjasokon kívül soha, senki nem hallgatja őket szilveszterkor. viszont pár napra rá megismétlik, és a legjobb számok sok esetben sokat idézett klasszikusokká válnak.

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.01.04. 15:43:56

www.mr1-kossuth.hu/index.php/Radiokabare/Kabare/Kabare.html

Fenti linken bármilyen lejátszóval meghallgatható, ami jó annak, aki nem akar realplayert a gépére...ami nem is rossz ötlet..

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.01.04. 15:45:26

ja és fokukac...

nagyon jó lenne kabaré mp3-ban...vajon megoldható?...

[HEJ] 2008.01.04. 16:39:30

Jó volt. Kicsit sok volt a GPS téma, amit a nyugdijas portások tényleg nem biztos, hogy értenek; de hát ők már az mr2-heaven-street-seven-only-petofi-radio-t sem értik talán...

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2008.01.04. 17:19:26

fokukac 2008.01.04. 14:52:08

hejj, fokukac kolléga, miért csak most szólsz??!! és átkosbeli kabaréid is vannak? meg lehetett volna csinálni azt, hogy a szilveszteri retrós posztba embeddelünk egy-egy kabaréjelenetet. már ha hajlandó vagy megosztani a nagyközönséggel. jövőre esetleg? hmm?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.01.04. 21:37:06

"Atomkapitány 2008.01.04. 10:08:38
Én ügyeletes voltam a paksi atomerőműben, de isten ments rádiókabarét hallgatni farkassenkiházival. "

először is a cikk pont arról szólt, hogy nem farkasházy kabaré volt. lásd a címét!!(szövegértés!)
másodszor. ha nem halgattad, mi a fasznak kellet egyáltalán ide kommentelened. nem kell midenhova lepetézni!

Kobaljov 2008.01.04. 22:20:12

Lord_Cica / Original, megértelek, IQ is kellene hozzá..

csepurago 2008.01.05. 15:57:54

Farkasházy fiatalon is szar volt. Itt az ideje átadni a helyet a fiatal szaroknak.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.01.06. 13:54:10

Hát annyiban egyet tudok érteni, hogy a jelenetekhez képest a sztendáp tényleg jobb volt. Hova tűntek az igazi humoristák? A Humorfesztiválon csak konferansziék tűntek fel? Sajnos úgy látszik, nincs egy épkézláb kabaré szerző.
Az Élesnek ez a repp nem jött be, a LaárpurLaár meg egyenesen rémséges volt...
Sándor György, NagyBandó még most is jó volt, bár igazán tényleg régen ütöttek, amikor az ő kiállok és mesélek stílusuk még új volt. Ma már nem emelkednek ki annyira az átlagból (de azért még mindig...). Badár üdítő színfolt volt, végre valaki, aki a sok hadova helyett egy történetet képes volt végig elmesélni. Mert azt nem bírom a sztendápban, hogy még végig sincs időm gondolni a poént, elemezgeni, jót nevetni rajta, már valami teljesen másról van szó. Kimondom: összefüggéstelenül csaponganak, nincs kohézió, és csupán a poénok szórásáról szól az egész, pedig azért a poén felvezetése legalább ennyire fontos: akkor üt nagyot. Szomorú, hogy az igazi humor már kiveszőfélben van.

vizipipa 2008.01.06. 17:24:16

Kedves Kobaljov, Laci valamint kiricsizoltan!

Bár nem tegnap volt, de a one man show-t, mondjuk Kellér Dezső idejében úgy nevezték, hogy magánszám.
Lehet persze elemezgetni a magánszám és a stand-up különbségeit, én mégis úgy gondolom, hogy a magyar kifejezés megfelelő.
Nekem ugyanis bántja a fülemet a stand-up. Persze lehet javasolni jobbat is!

Kobaljov 2008.01.07. 13:03:35

vizipipa a magánszám valóban nem az igazi, mert nem a pontos stílust, hanem az előadás módját (= nem társas) fejezi ki, így minden magánszám (azaz stand-up) lenne ami egyedül adnak elő (tehát mondjuk Maksa gépjárműoktatójától kezdve, Nagy Bandó Kocka utcáján keresztül, Heilig gitáros számaiig, hogy csak az első 3-at mondjam ami eszembe jut). A stand-up ennél szűkebb, de az igaz, hogy jó lenne rá egy magyar kifejezés, de űgy tűnik még Litkaiéknak sem sikerült találni az évek során.

ministráns (törölt) 2008.02.02. 11:24:02

Úgy tűnik, a hozzászólásokban mindenki magának próbált örömet szerezni némi olcsó önigazolással (EZ a rendszerváltás utáni igazi kortünet, nem a korrupció), nem pedig a nyitó cikket értelmezve elgondolkodni a kultúra dolgainak folyásán.

pl. hogy "a humorban nem ismerek tréfát" és hasonló igazságok hanyatlása, amire még büszkék is vagyunk -> másik kortünet

Szerintem a cikk röviden arról szólt, hogy létezik, ami tréfás, és létezik, ami csak vicces (idézet Pernye András tanár úrtól - legendás zsüritag a Ki Mit Tud-ban -, szintén a messzi kultúrgalaxisból.

A Farkasházy-féle cég jó és humoros terméket szállított (és az "erős verseny" többi résztvevője is).

Azóta se -> abszolút kortünet.

ministráns (törölt) 2008.02.02. 11:24:55

na jó, nem mindenki, de az nagyon nem sok
süti beállítások módosítása