Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Breaking: megszakadtak a sztrájktárgyalások

Sztrájknapló

2007. december 08. 08:25 sixx 50 komment

Ahhoz képest, hogy a stúdiófőnökök azt nyilatkozták vagy két napja, hogy minden oké, és már mosolyogtak is a felek, a tegnapi tárgyalások során két dolog történt: a WGA javasolt valamit, amire a stúdiók képviselői ideges kacajjal reagáltak, majd rájuk borították az asztalt, elrabolták és megerőszakolták asszonyaikat, valamint felszántották a MacBookok billentyűzetét, és bevetették sóval.

Az AMPTP (a stúdiók szövetsége vagy mi a fene) ultimátumot adott az íróknak, aminek a tartalma tulajdonképpen annyi, hogy vagy elfogadják az írók az általuk elképzelt struktúrát, vagy dugják fel a seggükbe, és vegyenek hozzá kötött sapkát, mint Tandori a Prima Primissima díjátadón. A dokumentum lényegében ugyanazt tartalmazza, mint amit az AMPTP november elején az asztalra tett, nincs benne szó a mobiltartalmakról, nem hajlandó sem an animációs, sem a reality programokat a "normális" tévésorozatokhoz hasonlóan kezelni, és ami a legfontosabb: tartalmaz egy kitételt, miszerint az írók akkor is folytatjűk a munkát, ha a színészek szakszervezete sztrájkba kezd a saját kollektív szerződésük tárgyalása során.

A Deadline Hollywood Daily blogon olvasható mind a WGA, mind az AMPTP véleménye a dologról, sajnos a dolgok jelenlegi állása szerint a pszichológia hadviselésre tevődött át a hangsúly, olyan ez, mint amikor két, százhússzal egymás felé száguldó kocsi sofőrje közül az egyiknek félre kell rántania kormányt, hogy ne legyen tragédia. Az AMPTP most felállt az asztaltól, és ezt bárhogy is csűrik-csavarják, csak saját magunkak köszönhetik, a nagyközönség előtt mindenképpen ők lesznek hibásak azért, amire most már érdemes felkészülni: az évadnak, és a jövő évi pilotoknak minden bizonnyal lőttek egy időre.

Címkék: tv breaking sztrájk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2007.12.08. 09:01:55

... hat akkor leszedunk es megnezunk regi, sokevados, eddig elkerult sorozatokat. Wehehe, kibirjuk, ha esik, ha fuj :) Jah, es nagyobbat kaszalnak majd a mozik es halivud, ergo visszaall a kb. 5 eve volt rend - sok normalis mozifilm, nyominger sorozatok :)

Flankerr 2007.12.08. 09:08:01

Kellett nekem korán felkelni... Köszi az infót sixx.. mondjuk meg sok-sok orányi sorozat van, tehat nálam nem élsz akkora gond akár 1 évig (mondjuk a Scrubs kicsit aggaszt, dehát mit lehet tenni), viszont téged és néhány longtime hardcore függőt... öszinte részvétem

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.12.08. 09:25:24

volt egy ilyen szezon az nhl-ben is. egy év kihagyás döntő lehet: azóta pl elveszítettem az érdeklődésem a hoki iránt. most nehéz azt elképzelni, h ugyanez lesz a sorozatokkal (annó nehéz volt elképzelni ezt az nhl-lel is...). hmm, asszem mégis rossz a párhuzam, bocs.

gravy_t 2007.12.08. 09:59:23

én már csak azt nem értem, hogy miért nem szerzünk be máshonnan sorozatokat? biztos vannak jó angol/francia/német sorozatok is, a filmileg feltörekvő oroszokról nem is beszélve.

nas 2007.12.08. 10:02:50

na azért elkészült néhány sorozat, aminek itthon még se híre se hamva. pl. a californication.

efzsé 2007.12.08. 10:15:37

Szent meggyőződésem,hogy az írók, legalábbis a jól menő sorozatoké - délelőtt sztrájkolgatnak egy kicsinyég, délután viszont sötét kávézók mélyén( vagy a tengerparton, vagy mittudomén) ülnek a laptopjaikkal és melóznak jóelőre.
Nem hülyék.
Mert ha lesz - mert valamikor csak lesz - megállapodás, akkor egyszerre kell annyi anyagot szállítaniuk , hogy az másképp nem menne. És hát nekik, (bár most úgy tűnik), nem csak a pénz számít,hanem a presztízs is - ami végsőfokon újra pénzzé konvertálható - ezért nem fogják hagyni, hogy a sorozatok tönkremenjenek miattuk és így ők maguk is...
Nem gondoljátok?

Dave_hu (törölt) 2007.12.08. 10:20:26

sixx: és az HBO/showtime/fx sorozatokkal mi lesz? Azokra nem száll rá a networkök átka... Ki tudják használni a lyukas évadot? Hajrá Törtetők Weed NipTuck és társai.

kew1n 2007.12.08. 10:35:58

nas: a californication epphogy megy itthon :)

sixx · http://comment.blog.hu 2007.12.08. 10:44:14

dave: de, sajna igen, azt is írók írják ugyanis. ez nem network kérdés.

Gyurma Pappa 2007.12.08. 11:04:37

Nem baj... Most már ott tartok, hogy Ghost Whisperert nézek... világvége... :S

EasyFriend 2007.12.08. 12:06:34

"olyan ez, mint amikor két, százhússzal egymás felé száguldó kocsi sofőrje közül az egyiknek félre kell rántania kormányt, hogy ne legyen tragédia." Tetszik a hasonlat, ki is írta le ezt a tárgyalásról néhány napja egy kommentben?

zaphodbeeblebrox 2007.12.08. 13:22:56

viszont a kép a cikkhez kurva jó:)) magamat meg sajnálni fogom nagyon, ha emiatt a balhé miatt nem kapom meg majd a napi betevő sorozataimat.

tréfás kedvű felhasználó 2007.12.08. 14:39:41

nincs gond, honapok ota csak brit sorozatokat nezek + a hal' istennek vegre megjelent futurama filmet.

winnie 2007.12.08. 15:59:24

"biztos vannak jó angol/francia/német sorozatok is, a filmileg feltörekvő oroszokról nem is beszélve."

nincsenek.

EasyFriend 2007.12.08. 16:04:37

sixx · comment.blog hu 2007.12.08. 13:21:47
"nem tom, ki írta? "

comment.blog.hu/2007/12/04/lottek_a_kovetkezo_teves_evadnak#c1091575

De lehet, hogy csak véletlenül látnok vagyok - már egyszer idéztem előre valami wga-s fejest is a sztrájkkal kapcsolatban, és róla se feltételeztem, hogy tőlem szedi a gondolatait.

sixx · http://comment.blog.hu 2007.12.08. 16:12:17

sztem én is a deadline hollywoodtól loptam a dolgot, freud meg kapja be.

EasyFriend 2007.12.08. 16:55:41

Egyébként azt én sem értem, hogy az angolok vagy a franciák miért nem támadnak be ilyenkor? Nem az írók, hanem a producerek. Mozivásznon semmi esélyük, mert azt a sztárok adják el amcsiban, és egy-két briten kívül nemigen akad bárki Európában, aki ott húzonévnek számít.
De a tévésorozatoknál szinte kizárólag az ötlet számít (ami megvan, lásd brit-francia mozifilmipar), meg a technikai kivitelezés, ami megvan itt is, ott is. A színészek egy pilot esetén általában ugyanolyan noname figurák az amerikai sorozatoknál is, mintha Európából húznák elő őket (szoktak is egyébként hozni mindenhonnan mindenféle arcot, a színészi átjárhatóság is sokkal nagyobb a tévében, mint moziban). Szóval nem értem. Talán valami WGA-monopólium van itt is? Kell ellenjegyeznie a sztorit egy WGA-snak is, hogy egy tévé megvegye? Az viszont elég szenyaság lenne a szabad piac őshazájában.

doktor.dikhed 2007.12.08. 17:21:40

Még jó, hogy a Rómán meg a Deadwoodon kívül nem nagyon néztem/nézek sorozatokat. Azokat meg nem sztrájkok miatt hagyták félbe, hanem mert az HBO egy nagy p*cs, és mert túl jók voltak...

Dark Wolf 2007.12.08. 18:13:19

Az amerikai sorozatok a legjobbak, bárkinek bármennyire is bassza ez a csőrét. Történet, kivitelezés - mind a legmagasabb fokon.

Mozifilmekből pedig tucatnyiszor több nyominger van, mint sorozatokból.

konzervman · http://konzervdoboz.blog.hu 2007.12.08. 18:35:27

Én csak egyet szólnék hozzá: Nem tudom mit verik a nyálukat az írók. Igen. Ők írják meg. Aztán mások átírják nyolcszor mire értelmes valami lesz belőle. Ott a rendező, ot a színész.
Oké. nem kapnak érte milliókat, de ne kezdjék már magukat sajnáltatni!
Egyik ismerősöm hazai amerikai (értsd) hollywood-i produkciókban dolgozik. Volt már sorozat is.
Az írók kemény pénzeket kapnak és kaptak eddig is. Egy szavuk nem lehet főleg azért, mert miután lerakták a 100 A4es oldalt nem csinálnak tovább semmit.
Kicsit olyan ez, mintha én eladnék egy eszközt valakinek, majd 20 év múlva, ha abból lett sikeres kérném a jogdíjat utána...

Veszíteni fognak. És ez így is van rendjén...

Cselo 2007.12.08. 18:38:42

Legalább akkor nem lesz egy csomó nyominger szökés, meg lost, meg egyéb, soha véget nem érő, reklámtukmoló baroság!

efzsé 2007.12.08. 18:56:43

konzervman, hááát, azért ez nem így van ám egészen...
Te, aki eladsz nekem egy eszközt, megkapod az árát, mely jóesetben árréssel magasabb, mint ahogy re vetted.
Vagy benne van a gyártás kőccsége, plusz árrés.
más a helyzet azonban azzal, aki az eszközt eredetileg KITALÁLTA.
Ha szerncséje van és nem k.európai lúzer - abból bizony joggal gazdagszik meg - pedig "csak" egyszer találta ki.
Minél többet gyártanak és vesznek az általa kitalált termékből - annál többet érdemel. Ez mán csak így van...

Ja! És még valami: akik a szövegen változtatnak , amíg az elhangzik végül , azok is írók ám! És,nem mellesleg, azok is sztrájkolnak most!

efzsé 2007.12.08. 19:20:04

Ja! És ha egy hasonlat miatt is piciny tulajdonosi vitácska tud kerekedni itt( Lásd: "nem tom, ki írta? "), képzelheted, mit jelent a szerzői jog egy egész sorozat esetében...!

átlátó 2007.12.08. 19:31:22

JÓ LENNE MEGTUDNOM,HOGY VAN-E ÉLET A SOROZATOK UTÁN. CSAK LEGALÁBB GYŐZIKÉT TARCSÁK ÉLETBE MERT ÉN A DUNÁNAK MEGYEK.

átlátó 2007.12.08. 19:33:07

jav: UTÁN? MERT UGYE EZ EGY DARAB KÉRDÉS VOLNA.

átlátó 2007.12.08. 19:35:53

jav.2.: ÉLETBEN. NA VÉGRE. (közben erős paprikát eszek és meglehetősen szuszogok tőle)

Abdani 2007.12.08. 19:44:04

Átlátó! Tegnap, legalább negyed óráig néztem a Duna tv-ét! El sem akartam hinni! :D :D
De ez mi? "... vagy dugják fel a seggükbe, és vegyenek hozzá kötött sapkát, mint Tandori a Prima Primissima díjátadón." Erről a díjátadóról lemaradtam, mi van a Tandorival? Kötött sapkában kombózott a díjátadón? :D :D Videót! Videót! :D

bahahaha 2007.12.08. 20:00:45

Azert van elet az USA-n tul is, mondjuk a briteknel. Nekem pl nagy kedvencem a Spooks, az IT Crowd teljesen jo, sot, nekem bejonnek az olyan lassabb cuccok is, mint a Judge John Deed.
A Flying Circus meg persze mindent visz, csak az mar megkapta a cancelt :)

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2007.12.08. 20:06:54

A "TARCSÁK" direkt volt? ha nem, felterjesztem jav.3.ra.

Tryptich 2007.12.08. 20:41:14

Küldjék be mindenhova a színészeket imprózni :) Van egy érzésem, hogy érdekes dolgok sülnének ki belőle

átlátó 2007.12.08. 21:10:37

Dr,Eck! Köszönöm,de :). Csak a pozitív főhős szintjére lepattantam,mert az ellenkezőjére esély sincs. Én ezt tényleg nagyon sajnálom,mert egy ekkora zenészrepperfilmszínészsómen....szóval megérdemelné. Valahogy mostanában olyan soványocska. Talán az orvosa őszintén beszél vele. :)

EasyFriend 2007.12.08. 21:13:03

Jah... Remek WGA reklám lenne. Vagy egy Leno, Jon Stewart, Conan stb. impró is.

efzsé 2007.12.08. 21:33:22

Bocs, de Tandorin már vagy húsz éve MINDIG kötött sapka van, télen-nyáron.
Már Kossuth-díjat is vett át benne...
Na jó, lehet, hogy az egy másik volt. (Mármint sapka)

zako1 2007.12.08. 21:44:23

Oké, a német sorozatok tényleg szarok (kiütéseket kapok a Cobra-akármennyi izéktől, nem is nézek egyet sem), francia sorozat van mostanában? - de az angolok igenis jók, iszonyatosan egyediek és élvezhetőek. Persze csak annak, aki vevő erre a fajta kesernyés, ironizáló, feketébe hajló humorra, az abszurdra, a kommersztől eltérő látásmódra, stb. Egyszóval a "britségre". Pár kedvenc a mostaniak közül: Office, Skins, IT Crowd. No és persze a brit humor klasszikusai, a Monty Python és az ő életművük. Hugh Laurie is angol. El a kezekkel Britanniától, Isten óvja a királynőt! :-)

salvor_hardin 2007.12.08. 22:17:42

Én pölö nem-nagyon nézem a sorozatokat.
Nem szeretem a 3-4 epizódnál hosszabb, szorosan összefüggő részekből álló sorozatokat. A House-t monjuk nézem a stílusa miatt, de könnyedén túl fogom élni ha asse lesz...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2007.12.08. 22:24:00

Dr Who, Life on Mars...
Ezek borzasztóan rendben vannak ám!

Sushi 2007.12.08. 22:43:54


a teremburáját

há' ezek naon be vannak fosva

:D

gravy_t 2007.12.08. 23:31:58

azért van egy olyan sejtésem, hogy nem az összes német sorozat olyan gáz, mint a t-rex felügyelő (az ráadásul pont osztrák asszem), meg különben is csak példának hoztam fel őket. oké, hogy a malaszttal teljes amerikánál senki nem tud jobb sorozatokat készíteni, de azért az egész maradék világról csak össze lehetne szedni valamennyi épkézláb anyagot!

átlátó: az első hozzászólásod volt a helyes (jó lenne megtudnom, hogy van-e élet a sorozatok után.), mivel a második tagmondat alárendelt, így a mondatvégi írásjel a fölérendelt tagmondat alapján kerül oda, ami viszont állító.

átlátó 2007.12.09. 01:48:02

gravy_t! Köszönöm,de tényleg. Volt egy ilyen érzésem nekem is,-nem mentségként. Azért igyekezni fogok. :)

EasyFriend 2007.12.09. 12:09:50

Kanadaiakkal mi van? Az is a WGA-maffia érdekeltsége?

kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2007.12.09. 15:16:57

Nem! SGA 5 évadján és a Csillagkapu mozifilmeken gőzerővel dolgoznak! XD

Flea 2007.12.09. 17:25:44

Tarol majd a BBC. Nem látványos, de okos és kurva sorozatok mennek a a Prime-on. Bár Jack Bauer után talán kissé lassú lesz a tempó

Flea 2007.12.09. 17:26:43

Ja a kép nagyon találó, bár még találóbb lett volna, ha az írók borogatnak asztalt. Szerintük, ugye, ők a csorók :-)

Az a Pasas 2007.12.10. 07:36:14

De..De...Én már MINDENT megnéztem szinte az Ugly Betty-n kívül.

Lehet, hogy újra kell néznem a 80-as évek sorozatait. Hajrá Alex Keaton.

Jézusom.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2007.12.10. 12:17:49

Bocs, ha hülye a kérdés, de van valamilyen szabály, hogy a stúdiók CSAK a céhbéli írókkal irathatják meg a forgatókönyveket?

Mert ha nincs, akkor hogy-hogy nem szervezték még ki Indiába az egész író-bagázst? Átmeneti megoldásnak az is jó lenne.

Prophet 2007.12.10. 16:31:38

Úgy tűnik, minden jóban van valami Tibi, ha nem jön össze a mögállapodás, az emberek rákényszerülnek arra, hogy más sorozatokat nézzenek. Hogy olvassanak TV-helyett, vagy sportoljanak? Nem, az Apokalipszis még azért nincs itt, áram van a TV-ben, addig jó. Így bizonyára sokan nézik majd a Jerichot is, aminek ez isteni csoda tulajdonképpen, hisz minden bizonnyal növelni fogja a nézőszámát a kiéhezett népesség. Aztán máris megéri majd berendelni a többi évadot. Meg lesz South Park.
süti beállítások módosítása