Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Magyarország? Az meg mi?

A síkhülye szőkenő vírus megint támad

2007. november 27. 19:20 sixx 654 komment

Vagy három hónapja lehetett, hogy egy szépségkirálynő miatt borzadtunk el az átlagamerikai teljesen kilúgozott agyán, erre tessék, megint előkerült egy másik, aki ezúttal nem is Irakkal, hanem kis hazánkkal szórakozott egy kicsit. Csoda, hogy felvisított a bennünk lakó Turulmadár? Kellie Pickler az amerikai Megasztár (American Idol) egyik kiadásának hatodik helyezettje, szőke, countryénekesnő és az agya helyén valószínűleg egy baszott nagy hangjegy borul előre hátra.

Az ottani Okosabb vagy mint egy ötödikes vetélkedő celebkiadásában a kis hölgytől ugyanis megkérdezik, hogy ugyan melyik európai ország fővárosa Budapest (ez ott harmadikos tananyag ezek szerint), mire a vaskos déli tájszólással beszélő hölgy kissé elbizonytalanodik, az ország és az Európa szavak láthatóan megzavarják: ő ugyanis azt hitte, hogy Európa az egy ország. És ott mindenki franciául beszél. És Franciaország is ország, de azt nem tudja hol van. És Magyarország? Olyan nincs is. Tessék klikkolni, érdemes. (A videót egy jóakarónktól kaptuk, köszi!)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:33:36

Dübörgő Egér 2007.11.28. 18:31:16

jó, a mondatokat sem nagybetűvel kezdtem, és valószínűleg a központozásban is vannak hiányosságok... egyéb? :)

Dübörgő Egér · http://nukleraj.blog.hu/ 2007.11.28. 18:34:14

45/46 of 46, average error 3 miles. Luxemburgot elkeféltem a legelején... :D Jó játék, kösz érte!

Dübörgő Egér · http://nukleraj.blog.hu/ 2007.11.28. 18:36:29

Vérkutya: Sajna kb egyetértünk, itt nem lesz vita... :D Amúgy le is írtam kb. ugyanazt, erre pont belém kötsz...

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:38:30

a csaj védelmére meg elmondanám: a polihisztorok kora lejárt; mi tudjuk, hogy Bp. minek a fővárosa, ő meg valszeg jobban énekel, jobb goffrit süt, vagy jobban szopja a faszt. nem kell ezért lebecsülni, én a munkám során nap, mint nap találkozom olyan véglényekkel, akikről egyszerűen nem tudom felfogni, hogy hogyan boldogulnak el a legelemibb feladatokkal is, amelyeket az élet ad fel nekik. pedig hát ezek is magyarok, és egy részük a tetejébe kibaszottul okosnak gondolja magát.

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:39:23

Dübörgő Egér 2007.11.28. 18:36:29

csak kötözködöm, szar napom volt, bocsesz :)

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:40:12

és nem vérkutya, hanem angol véreb, a legcsúnyább fajták egyike (talán nem véletlenül ez a nevem... :D)

Dübörgő Egér · http://nukleraj.blog.hu/ 2007.11.28. 18:40:53

A másik játékról csak annyit, hogy Budapestet 260 km-rel keféltem el, olyan jó a kép, amit ad...

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:43:31

LŐJEEEEETEK LE!!!!!! rossz helyre raktam Magyarorszéágot a vaktérképen!!!!!!!!!!!!!!! :D most kiugrom az ablakon, sziasztok.

Greg36 2007.11.28. 18:44:18

Skócia Nagy-Britannia tagállama, nem önnáló ország.
Sokkal régebb óta például, mint a példámban említett Bajorország Németorszgában.
Bajorországnak is van miniszterelnöke, törvényhozása, önálló büdzséje.

Skócia független? Hm, mondd csak, ki Skócia külügyminisztere? Tagja az ENSZnek? A kormányfő ott van az EU miniszterelnöki találkozóin? A rögbiben és a fociban önálló országként indulhatnak, de az Olimpián már nem. Az útlevelükön a Skócia szerepel, mint ország?

A Skócia-Anglia kérdésnek legalább van valami nosztalgikus Osztrák-Magyar Monarchia utánérzése :)

Lehet, hogy innen a kontinensről egybemosódik az Egyesült-Királyság, (bármilyen meglepő, de azt is tudom, hogy a két Csatorna-szigetek 'ország' nem tagja az EU-nak) de innen nézve Bajorország van annyira független, mint Skócia. Bajorországból is.

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:48:28

meg azt is tudjuk, hogy skótnak lenni a legszarabb dolog a világon (trainspotting... :D)

(szerencsére földszintes házban lakom)

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2007.11.28. 18:49:50

Üdv mindenkinek!

Lehet hogy volt már róla szó, de emlékeztek rá, hogy volt anno egy Friderikusz-show ahol Sándorunk állampolgársággal kapcsolatos dolgokat kérdez az utca emberétől és a frissen állampolgári esküt tett külföldiekkel (mármint akkor már magyarokkal).
Nem nehéz kitalálni, hogy a riport során nem sok utcán leszólitott ember tudta megmondani, hogy pld. mik a magyar felségjelvények szemben a akik most tették le a vizsgát.
Persze aki épp ezeket tanulta jó hogy jobban tudja ezeket, de akkor is kicsit ciki, hogy ilyenek nem tartoznak kötelezően az ált. műveltség közé (nálunk át. isk. volt ilyen könyvünk, kifizettük, de bele se néztünk, mert a történelem órán ugye haladni kellett)
Én se tudtam volna, ha nem nézek utána.

A videóról pedig annyit, hogy:

Kisasszony, tessék megtanulni a kontinensek neveit és Európai Unió (gondolom Európa alatt ezt értette) nem egy ország!

bloodhound v2.0 2007.11.28. 18:52:23

pedig szép lenne egy united states of europe... én bírnám. úgy már legalább lenne is valami világpolitikai súlya is az öreg kontinensnek. addig viszont békében kell tűrnünk, hogy kiröhögnek, ha európa játssza az erős pistát

vargak 2007.11.28. 19:13:08

Én nem azon töprengenék el hogy is hölgy nem tudja hogy melyik EU ország fővárosa Budapest mert kétlem hogy sokan közülünk egy szuszra fújnák pl a Közel Kelet vagy Észak Afrika ugyanezen adatait.

Az azonban kiveri nálam a biztosítékot hogy
1, 12éves kisrác tudja
2, kishölgy még abban sem biztos hogy Európa vagy Franciaország ország -e
3, Turkey Törökországot a pulykáról jegyzi meg
4, de a leg felháborítóbb hogy a műsorvezető sem tudja rendesen kiejteni az ország nevét!!!nem hugry hanem HUN-GARY...ha már másképp nem megy 50felé!!!

Greg36 2007.11.28. 19:14:20

A xx. századi Amerikát a magyarok csinálták volna? Ugyan. Persze, részt vettek benne, de hogy csak a magyarok tették volna naggyá? Ez is olyan dolog, amivel csak itthon lehet verni a mellünket.
Persze, mert magyarok vagyunk, és a magyarokat tudjuk felsorolni.
Oppenheimer német
Fermi olasz
Tesla szerb/horvát (vagy amelyikük épp magának követeli)
Sikorsky orosz
Einstein német
von Braun német (porosz)
Bohr dán
Ulam lengyel
és ők még alig voltak hatással Amerikára, ahogy a magyarok sem.
Boeing született amerikai, Ford dettó, J.D Rockefeller is, Edison ugyanúgy, a Wright fívérek szintúgy. Bármelyiknek az utolsók közül nagyobb hatása volt a mai amerikára, mint Neumannak, Szilárdnak meg Tellernek együtt.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2007.11.28. 19:16:19

bloodhound:
soha nem lesz sztem USE. Huh még a rövidítését leírni is furcsa:)

A közös nyelv, történelem, irány, cél (ugye még az alkotmányt se tudták megszavazni) hiánya miatt nem is lesz, legalábbis nem olyan szoros függés mint USA-ban az államok között.
Sokféle ország, sokféle gondolat, sokféle nézet a jővőre nézve.
Ami az előnye az egyben a hátránya is az EU-nak.

bloodhound v2.0 2007.11.28. 19:20:51

kis_kiraly 2007.11.28. 19:16:19

sajna tudom, de álomnak szép. nem baj, majd talán a kínaiak hagyják, hogy a saját nyelvünkön beszéljünk egymás között, de a hivatalokban majd úgyis valamelyik kínai nyelvjárás lesz a kötelező... :)))

persze ez a 2000 év, ami hátravan, az mit számít? :) (nem új cikk, de tetszetős...)

www.fn.hu/gazdasag/0707/lejar_emberiseg_ideje_168299.php

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.28. 19:27:07

dcat13: Először is, a tagállam NEM önálló ország, de jobbat mondok: Nagyon nehéz lenne olyan amerikai tagállamot mondani, ami kapcsán egy magyar ember, ha hallja a nevét, ne tudná, hogy létezik, és ne az USA felé tenné. És az még nem is ország.

Úgy gondolom, hogy az általános műveltségbe beletartozik az, hogy egy ország (és fővárosa) nevét minimum "felismerjük", ha az:

1. katonai szövettségesünk
2. ott jelentős történelmi esemény zajlott
3. a saját országot érintő történelmi esemény részese
4. ha az ország, illetve az onnan elszármazottak (származásukkal együtt) az elmúlt évben legalább 3* szerepeltek a fő hírek között.
...

A fenti 4 helyzet közül 1 is elég szerintem ahhoz, hogy ilyen elvárást felállíthassunk. Úgy gondolom ez nem feltétlenül lett meg.

Azt is gondolom, hogy míg Washington állam fővárosa, bőven 1 millió lakos alatt van, nem egy ország fővárosa, nem túl gazdag a történelme, addig Budapest ennél azért jelentősebb.

Azt is sejtem, hogy mi több amerikai várost tudunk megnevezni mint az amerikaiak európait.

Szóval igenis úgy gondolom, hogy ilyen szempontból az átlag amerikai polgár bizony nem igazán művelt. És ez valóban nem 5.-es tananyag, hanem 3.-os.

Az a dologban a gond, hogy az amerikai oktatási rendszer nem lexikális tudást ad, hanem megtanít utánanézni a dolgoknak, tanulni, tájékozódni. És értkekeket közvetít, nevel. Nem tud semleges lenni, és ezért van balhé abból, hogy miért nem a teremtés a tananyag, stb. És a diáknak és a tanárnak is joga van hülyének lenni, amiből az következik, hogy a tananyaggal messze nem minden diák szembesül.

De nehogymár ez a kérdés legyen a mérce, egy hagyományosan sötét szőkeség tudását tesztelve.

Kérem szépen, egy olyan országban ahol 8-9 éves gyerekek kapcsán felmerül, hogy bizonyos szempontból felnőttként kezeljék őket egy nemi erőszak ügyben, de az nem merül fel, hogy uram bocsáss az ilyenért felnőtt is felelős (szülő, gondviselő), a gyerek meg nem tudja mit csinált, ebben a korban neki ez még max egy furcsa játék amit látott valahol, és kicsit erőszakos...

Tudod miért? Mert 1. a szülő nem tanulta meg mi az, hogy felelősség. 2. a társadalom egésze nem tanulta meg, mi az a felelősség, mit kéne megkövetelni. A demokrácia pedig leginkább a közösség egyes tagjainak felelős döntéseire épülne. Ugye ezek után kellemetlen, hogy ők beszélnek demokráciáról.

Amerikában nem annak van kultúrája, hogy valamit tudsz (pl. vigyázni a forró kávéval), hanem arra, ha hülye vagy, perelj mást érte, és kérj visszatartó erejű kártérítést.

Szóval a melyik európai ország fővárosa Budapest kérdésre az USAban, nem az az elfogadott válasz, hogy Hungary. Hanem az, hogy tudja a fene, de már perelem őket, mert miattuk buktam a játékot, és kérek még 20 milliót mert más is bukhat, és miaz, hogy nem küldtek a vetélkedő előtt tájékoztatót...

És ez a baj.

Aaronka 2007.11.28. 19:29:23

Ezen miért kell meglepődni. Az átlag amerikai butább, mint az átlag európai, de ebben én semmi extrát nem látok. Hány magyar tudja a következő országok fővárosát: Kanada, Brazilia, Ausztrália, India? Mindegyik sokkal nagyobb mint a mi kis porfészkünk. Banglades fővárosában 20M ember lakik. Ki tudja mi az? Senki! Ne gondoljuk már hogy a világ tényezője vagyunk!
Greg36nak igaza van. A tokaji aszú is csak Magyarországon világhírű...

naisa 2007.11.28. 19:30:43

Olginak igaza van. Amúgy nem tudom, a magyarok hány százaléka nem találná meg az országot egy (kellően nagy:D) világtérképen, de simán lehet, hogy 20% nálunk is bajban lenne.
Ettől még a csaj nagyon hülye :D
És pont ezért meglepő, hogy a kissrác 3 másodperc után tudta a választ.

bloodhound v2.0 2007.11.28. 19:33:55

TheElf

hááát... a vége már túlzottan sarkos. és azt gondolni, hogy ott az emberek egyáltalán nem rendelkeznek tárgyi tudással (az átlag itt se tud lófaszt se, akkor ezt is el kell fogadni, mert a sima utcai kérdések, felmérések pont ezt mutatják, hogyí seggsötétek vagyunk, pl. 50-60 éves nő , mikor kérdezik, hogy ki volt marx, azt mondja, hogy bocs, de nem vagyok idevalósi...), az bizony csúnya általánosítás, és mint ilyen, persze, hogy nem igaz.

bodobács 2007.11.28. 20:04:22

mennyi hozzászólás van már?????????????????????????????????

andihu 2007.11.28. 20:04:35

Sziasztok! Szerintem igen is nagyon gáz az, amit ez a kis nőci csinált!Mert pontosan ez jellemzi az amerikaiak 80%át.Természetesen ott is vannak intelligens és normális emberek,de sajnos ez a ritkább.
Amúgy meg a véleményem az,hogy igen is inkább az átlag magyar az, aki tudja azt,hogy melyik amerikai államnak mi a székhelye.
De ha még nem is így van, akkor sem gondolom,hogy az amerikai államokat össze lehet hasonlítani egy europai országgal vagy akár magával a kontinensel.
Mert a lényeg nem a mi kis országunkon van,hanem a "vén kontinens"-en!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.28. 20:17:13

bloodhound: A magyar is csak a dolgozatra tanult, itt sem sokan vittek el nagy pénzt az okosabb vagy mint egy 5.es műsorából, és pár kitűnő tanuló bizony 95% feletti teljesítményt hozna. DE(!) kívéncsi lennék, mit tudnak ők a 80as években, vagy a 70es években még oktatott, de ma már nem oktatott tananyagból.

Ettől még: Itthon ciki nem tudni :)
Ott ciki nem perelni :)

Tydirium 2007.11.28. 20:27:35

Azt nem mondom, hogy minden főváros nevét tudni illik, de azért mondjuk egy EU, NATO, OECD, stb. országot legalább hallomásból illik ismerni, és nem csodálkozni a létezésén. Meg hogy Európa egy ország, hát nem semmi. Most vagy jövőbe lát a csaj, és így ismeri az EU jövőjét, vagy sík hülye, de gyanítom az utóbbi.

Persze könnyű mondani, hogy mi sem ismerjük az USA államok fővárosát, meg Afrika stb. de azért a dolog nem ugyanaz. Más egy történelmileg, évszázadok alatt kialakult ország, amilyen az európai államok döntő többsége, meg mások azok az államok, amiket gyakorlatilag vonalzóval húztak meg, és csak azért akkorák és vannak a helyükön, mert néhány politikus azt találta ki. Magyarország, de ugyanúgy pl. Franciaország is, amit a kishölgy szintén csak nagyon bizonytalanul mert kiejteni a száján, ezeréves országok (mikor hogy persze). Ez elsősorban nem is földrajzból gáz, de akkor ezek mit tanulnak töriórán, ha ezekről nem is hallottak? A függetlenséget meg az egy szem polgárháborújukat? Mert az nem lehet egy vastag könyv. Másrészt meg az USA sok államában nem szokás a legnagyobb városokat fővárossá tenni, ezért sem olyan ismertek. Hogy mást ne mondjak a kisasszony honos államában Texasban sem a sokak által ismert Houston vagy Dallas a főváros, hanem a számunkra tök ismeretlen Austin.

Hogy miért is ciki ez? Egyszer Dublinban beültem egy taxiba. Beszélgettem kicsit a sofőrrel, aki persze megkérdezte honnan jöttem. Miután mondtam hogy éhes vagyok, a pali azonnal felsorolt úgy nyolc magyar borvidéket (Villány, Tokaj, Eger, stb.), elmondta a legjobb magyar kajákat, Balaton, 56-os forradalom, 89, stb. Utána megkérdeztem, mikor volt nálunk hogy ezeket ilyen jól tudja? Még nem volt. Szereti a történelmet. Na, ilyen palik kellenek műveltségi vetélkedőkbe.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.28. 20:27:54

andihu: Pont ez a gond, hogy azt hitte Európa egy ország, hogyha egész európa egy ország, hol van Franciaország? Jobbat kérdezek: Párizs?

De érdekes kérdés Róma, az egyetemes történelem kérdése, érdekes az, hogy pl. spanyolokat, és az egyéb számukra talán fontosabb népeket sem tudja hovatenni, ha nincs tisztában Európa helyeztével.

Fogjuk rá: Celebrity, nem az eszéért tartják, elég, ha zenével és filmekkel, stb. tisztában van. De ugye ezt akkor is tudnia kellett volna.

Hiro 2007.11.28. 20:38:18

Uram isten!!! Én eddig kételkedve fogadtam,az amerikai emberek ostobaságáról szóló híreszteléseket.De belátom,hogy ezen iformációk, sajnos igazak.A maguk kis önelégült,egocentrikus,világukra annyira buszke,NAGY AMERIKA,ahol gyakorlatilag mindent szabad,mindenkinek,egy dologra nem figyeltek oda az évszázadokon keresztül.Ez nem más mint az oktatási rendszerük,ami a leggyengébb a világon.....ezek után legalább is biztos...sz.tem..Büdös gyökér öntelt,önelégült,k...ög,bunkó,prosztó, tapló,OSTOBÁK,országa ....Legyetek büszkék magatokra tisztelt "ámerikás" itt élő diákok.Gratula.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.11.28. 20:39:41

Nem értem mit kell fennakadni azon, hogy a kiscsákó tudta a választ. Ez a játék erről szól, hogy a gyerekek valahogy mindig tudják a jó választ. Azért mert tanulták. Előtte nap, hogy milyen kérdésre mi lesz a játékban a válasz...

Tydirium 2007.11.28. 20:47:58

Ja, még egy kedvenc történetem az amerikai hülyeségről.

Egyszer voltam odakint egy nyári nyelvtanfolyamon pár hétig, és valahogy szóba került az ÁFA. Ott ugyan nincs ilyen, de van egy nagyon hasonló Sales Tax nevezetű dolog. Na mindegy, egyszer csak megkérdezte valaki tőlem (mint egyetlen európaitól), hogy "state or federal?". Először majdnem sírva fakadtam a röhögéstől, utána viszont nem annyira, mert szegény dél-amerikaiaknak meg a jenki tanárnak egyszerűen nem bírtam megmagyarázni, hogy Európában nincsenek államok. Állam = ország. Slussz. Egyszerűen nem hitték el. Mire a végén odavittem őket a térképhez, és mondtam, hasonlítsák össze Texas és Hungary méretét (Texas kb. hétszer akkora mint mi). Na ekkor kicsit kezdtek gyanakodni...

Greg36 2007.11.28. 20:52:24

Celebrity, ezt illet volna tudnia...
Persze, mint Pákó a Vágó műsorban? :)
Ugyanmár.

Persze, minden amerikai hülye, mi?
Házasság révén van amerikai a családomban, ráadásul texasi, még a US Armyban is szolgált. Folyékonyan beszél németül, több, mint kielégítően magyarul, és elég jól csehül. Emellett remek grill kajákat csinál, és messze műveltebb, mint azok a honfitársaim, akik a cégünknél dolgoznak, mint szalagmunkások. Már a nyelvtudásával magasan veri a magyar átlagot.

'Ámerikás' csajjal is jártam egy ideig, Californiából szakadt ide, csereévre az ELTE-re a UCLA-ből. (Rach, I miss you ;) )Köszönte, Ő is elboldogult egy idegen nyelvvel (német), és lelkesen mesélt a skót kvéker őseiről.

Ne mondjátok már, hogyha kimennétek bármilyen vállalat szalagdolgozóihoz, ott értelmesebb válaszokat kapnátok sok triviális kérdésre.

A műsorban egy CELEB szerepelt. Akiket általában nem azért hívnak egy vetélkedőbe, mert okosak, hanem mert szépek, kedveltek, humorosak, röhögnivalók, vagy a csatorna akarja futtatni egy másik műsorát.


 2007.11.28. 20:56:43

Szenzacios video. Tenyleg.

De: Eloszor is tisztaban van vele, hogy hulye. Masodszor, a lanyka hulyesegenel/muveletlensegenel 1000x tobbet er a kedvessege es nyitottsaga.

sertésmájkrém 2007.11.28. 20:57:02

Miért? Hol van előírva hogy kötelező, a létezéshez elengedhetetlen dolgok ezek?
Mi az hogy kellett volna tudnia?
Mit számít ez ahhoz képest, hogy pl milyen ember?
LOL nőjetek már fel.


 2007.11.28. 20:59:24

"Yes, and it's probably gone be". LOL. Ez a legnagyobb alazas.

Dübörgő Egér · http://nukleraj.blog.hu/ 2007.11.28. 21:21:15

Ha már akartok valami érdekeset tudni az USA-ról, akkor a GugliÖrszben írjátok be a keresőbe, hogy "Bird City Kansas". Várd meg, hogy odavigyen, betöccse a térképet, és kicsit zúmolj ki... Az állam amúgy téglalap alakú.

Ulfius 2007.11.28. 21:40:36

Nem azért hülye amerikai mert nem tudja h Bp. Magyarország fővárosa, hanem mert azt hiszi hogy Európa egy ország...
Aki beszélt már egy átlag amerikaival az tudhatja hogy ezek max a saját országhatáraikig látnak el.Amúgy sztem a saját 50 államukat sem tudná többségük felsorolni.Mindemellett nem állítom hogy az átlag magyar jobb...
Persze ha nálunk lenne 140ft egy gallon benzin,a nettó kereset meg mondjuk durván 500ezer,én is szarnék a földrajzra. :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.28. 21:46:43

Van amit illik tudni, és nem azért mert okos valaki, hanem azért mert milyen ember. Pl. Mert tiszteljük a másikat, kíváncsiak vagyunk, meg akarjuk ismerni a világot, nem csak üresen kinézni a fejünkből is magunkkal foglalkozni.

Én is ismerek nagyon rendes, tisztességes és művelt amerikaiakat is, köztük nem egy katonát is. És pont miattuk mondom azt amit mondok. A gond az, hogy amerikában az átlag felnőtt felelősségének nincs sok hagyománya, kivétel általában a sereg. (No ilyet nem szabadna mondanom, mert ugye sértődnek, hogy a gyalogságtól a légierőig egy kalap alá veszek mindenkit amikor ugye mindenki tudja, hogy ... alakulatnál ...-k szolgálnak.)

Ez nem csak azt jelenti, hogy a sok átlagos joe és jane hülyébb lehet, mert joga van hozzá, hanem az is, hogy mivel joga van hozzá, hogy hülyébb legyen, az oktatást nem ahhoz kell igazítani, hogy őúk legalább a vizsga napján elérjenek egy jó középszintet.

Jók ők hülyének, a többi meg jobban halad és okosabb lesz. Kicsit jobban kinyílik az olló, nagyobbak a különbségek. A műsor pedig a különbségekről szól. Elit helyről éltanuló friss tudása vs. "nekem különleges jogom van hülyének lenni" celebrity akinek megmondták, a stílusához hozzátartozik, hogy ő a hülye szőke, nagy mellekkel, ne is akarjon jól válaszolni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.28. 21:52:14

Kedvesség, nyitottság? Hááááát, szerintem ez is a mű, de némi eséllyel a hülyeségre is rájátszik.

naisa 2007.11.28. 22:48:49

vadász2: én nem akadtam fent, simán csodálkozom :) Gondolj bele: ez elvileg szerepel a harmadikos földrajzanyagban? (És melyibken? Amerikában nincsen nemzeti alaptanterv...) És a kiscsákó 3 másodperc után magabiztosan vigyorog a helyén? :D

Amúgy Greg36-tal értek egyet... szóval sok igen értelmes amerikait ismertem meg a nyáron, amíg kint dolgoztam (pl a new yorki nőt, aki odáig volt a Kontrollért:D), és sok hülyét is, kicsit furcsa, hogy ez ennyire szétválik.
Ettől függetlenül a szőke a videóban nagyon szórakoztató :D

AdMiRaL · http://admiralblog.blog.hu 2007.11.28. 23:15:15

Ti mind idióták vagytok.

Nem az itt a lényeg,hogy nem tudta!Hát buta,buta,kész!De hogy milyen arcátlanul állt hozzá az egészhez!Ezt nem veszitek észre baromarcúak??És miért kéne a szaros államaik nevét tudni,mikor ötöd annyi ideje a világon sincs a szaros elkúrt ostoba szabadkőműves országuk mint a miénk????
ÉS ÁÉÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Az a heléyzet hogy kultúráltan is ki tudnám fejteni a dolgot,de ennyi ostoba szarjankónak aki gyűlöli a saját nemzetét,nem érdemes!!!!Úgyis megdöglötök 2012-ig.

GGG77 2007.11.28. 23:53:00

Tetszenek azok a hsz-ek, amelyek arról szólnak, hogy bezzeg mennyi mindent találtak föl magyarok, amiből Amerika profitált elsősorban, vagy elsőként.
Emberek! Ezek a nagyszerű tudósok nem jókedvükben mentek el innen, hanem azért mert ez az ország, ahogy ma is, alkalmatlan terep volt (értsd: kisstílű, félfeudális, nacionalista, antiszemita posvány) az ALKOTÓ ember számára. Galamb József itt NEM tervezett volna Ford T gyártósort, Teller SEM atombombát. De Simonyi Károly sem MS Excelt, hogy ne csak a régmúltat említsem...

Humdinger 2007.11.29. 02:29:40

Udv, az elejen sokat kommentaltam…mostmar csak egy ujabb: Tobben emlitik Albert Einstein-t mint europai peldat az okossagra/intelligenciara. Habar Einstein nem az Egyesult Allamokban jart iskolaba, 1940-ben (mint elotte es azota sok mas muvesz, tudos, atlagember, es meg tobb millio szegeny ember a vilagon, beleertve 20 millio aspirans illegalis mexikoit) amerikai allampolgarsagot valasztott. A holocaust jovetelet beleertve is elgondolkodtato, hogy miert. Aki ezen tovabb szeretne gondolkodni, jarjon utana egy masik Amerikaba bevandorlo zseni, George Balanchine velemenyenek az Egyesult Allamokrol. Hogy meg korabbra menjunk vissza, meg erdekesebb, amiket az eredetileg francia J. Hector St. John de Crevecoeur mondott errol az orszagrol az 1790-es evek vegen! Erdemes elolvasgatni.

taurus0 2007.11.29. 02:29:41

Pungur2000: En hasonlo szituacioban, ahol penzt kellene nyerni, nem azt fogom mondani, hogy NEM TUDOM, hanem megprobalok kommunikalni a musorvezetovel, hogy hatha - esetleg akaratlanul is - ad valamilyen tampontot. Vegul pedig nagyon is jol dontott a csaj, hogy kiszall, mert nem tudja. Szoval szerintem a keves lexikalis tudasaval is hihetetlenul jol oldotta meg a problemat, kihozta a helyzetbol, amit csak lehetett. Ezert van Amerika ott, ahol van.

Abban, amit Madmoazell linkelt be, ott is feladja a csaj, ha nem tudja, ez igy helyes.

omgwtf: Nono, Ajtósi Dürer edesapja Ajtosi neven magyar ekszeresz volt.

Biro Zoltan: Markotabodoge Fovaros!!! Tamogatom.

További magyar hang 2007.11.29. 03:35:51

"A hello más tészta, azt tényleg gyakran rosszul használjuk."

Én szeretném megtudni a helyes hello-használatot, hogy ne maradjak ilyen ostoba! Vki légyszi világosítson fel!

Radar · radar.blog.hu 2007.11.29. 03:36:18

Már elnézést, de ez:
www.sheppardsoftware.com/country_europe_G2_drag-drop.html

nehéz szerintetek?
Elsőre 100%. Bár szerintem gyengén osztályoz.
Lichtenstein elhelyezése rögtön az elején nem eccerű. Meg örülnék ha Tisza pl rajta lenne, azt mindig lehagyják..

Anno egyébként angol töriből kéttannyelvűben tudnunk kellett az államokat, bár fővárost nem. Tiszta szivatásból sose a nagyvárosok a fővárosok. (amúgy tök jó ötlet, a nagyvárosnak elég baja van úgy is).

Alaszkai tanárnőm mesélte, hogy jöttek turpisták valahonnan dél-usából, és megkérdezték, hogy miért van ilyen k* hideg itt, hiszen a térképen Hawaii mellett van (gyk külön rublikákban).
Tehát ott sem mindenki tanulja meg a tananyagot.

És nagyon jólelkűek is. Amcsi töritanárom nem hitte el, amikor idéztem egy könyvből, hogy anno a cia elődje tervet dolgozott ki a szovjetúnió atombombázására,mielőtt a világháborúból magához tér. Aszondja, amerika ilyet sosem tenne egy szövetségessel (kiváncsi vagyok, bin laden és szaddam óta mi a véleménye erről). Meg amikor újságcikket olvastatott velünk, amiben a japán származású amik vh alatti kezeléséről volt szó. Beszámoltunk róla, hogy hát koncentrációs táborokba zárták őket (a kis rasszisták). Jaj, hát ne mondjuk ilyen durva szóval (merthogy az fenn van nyilván a németeknek tartva) - erre mi, de hát a cikk, amit adtál, szó szerint ezt irja... (szépen a sivatagba zárták őket, már akit nem lincseltek meg - eleve, mit ugat nekünk a holocaustról egy ország, ahol a lincselésnek ekkora hagyományai vannak)

Radar · radar.blog.hu 2007.11.29. 03:45:59

áhá, van ott nehezebb fokozat is :-)
be kéne vezetni, aki nem megy át a vaktérképen , ne kommentelhessen ekkora baromságokat.

egy usa állam fővárosát nem tudni meg egy kontinenst nem tudni - aki ezt egyenértékűnek veszi, az sokkal nagyobb marha, mint a szöszi (és valszeg kevésbé aranyos), és csak azt bizonyitja, hogy kis hazánkban is csökken az össz értelem.

Nekem személy szerint jólesik, ha külföldön járva azt mondják, hogy jé, te mennyi mindent tudsz. És ehhez nem kellett itthon ötösnek lenni mindenből. De nem csak önzésből; hasznos is tud lenni, legalábbis ha az ember nem akar mekiben dolgozni egész életében, hanem mondjuk üzletember, vagy akár utazó mérnök, utazási ügynök (be is tenné a kaput) stb.

Greg36 2007.11.29. 06:29:23

Köszi, DonKarnage.
Most például bemutattad egy los angelesi bandatag, vagy egy lousinai cajun mocsárlakó hozzáállását az egész kérdéshez, még stílusilag is, akiket ugye nyilván lenézel.
"Mér kéne egy szaros kis európai ország fővárosát tudni, amelyikben harmad annyain laknak, mint Californiában? A töredékét sem keresik, mint mi, nem tarthatnak legálisan fegyvert, és még egy normális rapperük sincs."
Kifejthetted volna kultúráltabban is, de nem tetted, és nem is törekedtél rá.
Akkor a szöszke a videón, vagy Te állsz a kérdéshez bunkóbban és arrogánsabban?

Rendben, az Amerikai Egyesült Államok, mint állam 230 éves, akkor ne is foglalkozzunk vele.
Mikor volt a Nagy Északi Háború, és kik voltak a résztvevők?
Melyik királyságok voltak tagjai a Kalmár Uniónak?
Mindkettő Európa, az utóbbi a kor egyik legnagyobb és legerősebb államszövetsége.
Egyik sem rémlik sem a közép iskolai, sem az általános iskolai tananyagban...

Az meg, hogy az amerikaiak mennyire nagyképűen vagy arrogánsan állnak a dolgokhoz?
Érdekes mód Pesten százszor több terepjárót láttam a zebrán parkolni, vagy Audit leállítva az egyinrányú utcában parkoló autók mellé, hogy még a trolli se férjen el, míg a tulaj beugrott az éjjelnappaliba energiaitalért, vagy az elkerített villamos vágányokon előzni, mint bárhol máshol a világon, pedig megfordultam pár helyen.

Hátezmármi (törölt) 2007.11.29. 08:04:31

Jelentkezzen, aki el tud mondani 25-öt az 52 amerikai államból és tudja, mi például Delaware és Connecticut államok fővárosa.

Szerintem 100 magyarból 99 erre nem képes. Pedig a világ vezető államának országairól van szó, ráadásul a Keleti PArton, nem is bent a sűrűben.

Akkor miről is beszélünk most?

Mr. President (törölt) 2007.11.29. 08:26:49

Miklos barátom, Hungary egy ország Connecticut nem az! Csak a szart ne keverd, a United States of America na az egy ország, és tudod, annak a részei nem országok. És akkor szegény Lichtensteinnel milesz, kicsi akkor nem is oly fontos tudni h Vaduz a fővárosa??? Ne akarj a hülyeségedből másoknak is osztani.

Mr. President (törölt) 2007.11.29. 08:31:50

Egyébként, ha ennek a nőnek szavazati joga van, akkor ő is megmondhatta egy picit, hogy ki legyen az USA elnöke és ezáltal arról dönthetett hogy béke vagy háború fogja jellemezni a köv. pár évet?? Ez rám is kihatással van, és kurvára nem tetszik, hogy egy nulla iq-s végtelen piciny tudású ember dönthet a világ és az én sorsomról!

Greg36 2007.11.29. 09:52:12

Miklós, az USAnak még mindig 50 tagállama van.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.29. 10:03:38

Szerény véleményem szerint abban az országban, ahol a Blikk a legnépszerűbb sajtótermék, a Mónika show (vagy hasonló szenny) a legnézettebb műsor és a magyar fiatalok egynegyede annyira gyengén olvas, hogy egy összetettebb hirdetést sem ért meg, nagyon csendesen és szerényen húzzuk meg magunkat és ne bunkózzunk le egy másik nemzetet, mert az égvilágon semmennyivel nem vagyunk műveltebbek vagy felsőbbrendűek. Sőt.

Ami pedig a magyar Nobel-díjasokat illeti: nos ott is illene inkább nagyon nagy kussban maradni, ugyanis a magyar (származású, és magukat a legtöbb esetben nem agyarnak valló) Nobel-díjasok zöme nemhogy nem lehetett volna Nobel-díjas, ha Magyarországon marad, hanem jó eséllyel lemészárolta volna őket ez vagy az a diktatúra.

hop 2007.11.29. 10:32:27

Nemrég USA-ban a kollégák viccelődtek egy pincérrel, hogy jó nagy borravalót kap, ha megmondja mi Magyaroszág fővárosa.
Erre ő azt válaszolta, hogy OK, megmondja, de mivel ő Wisconsin-ból való (ahol 5 millióan laknak), előtte mi mondjuk meg mi a fővárosa. Na, ki vágná rá, hogy Madison?
Mondjuk az, hogy Európát országnak hiszi az durva, ha nem a rendező mondta neki, hogy ezt mondja...

Not so stupid American 2007.11.29. 11:31:30

Hmm, érdekes dolog van itt... az összes visszaszámolások a KÜLFÖLDIEKTŐL meg lettek törölve. Tegnap volt legalább 8 visszaszámolások és Magyarul volt le van írva is! Mi az izé van azzal ADMIN??

Not so stupid American 2007.11.29. 11:35:14

Bocsi :) most találtam, de nehézen... I stand corrected.

lostviking 2007.11.29. 12:16:25

Az meg csak hagyjan, hogy muveletlen, a legjobb csaladban is elofordul, de hogy ennyire ostoba legyen, az az elkeserito. Engem Gyozikere emlekeztet...

lostviking 2007.11.29. 12:22:06

Ja, egyebkent lett egy uj szomszedom, PhD hallgato Kinabol, azt hozza kell tenni, hogy (finoman szolva) eleg gyenguska az angolja. Tegnap talalkoztunk, mondom, hogy I am from Hungary, erre a valasz: "not so much", nezek ra, hogy mi van?!? Erre mondja, hogy I am not so much hungry, mire en, no, I mean I am from Hungary, Budapest. Erre O meg nagyobbat nez...

omgwtf 2007.11.29. 13:15:56

taurus0: "omgwtf: Nono, Ajtósi Dürer edesapja Ajtosi neven magyar ekszeresz volt."

igaz. de ő meg csak Ajtósi volt, és nem Dürer. pláne nem mindkettő egyszerre. Szóval vagy-vagy. Albrecht Dürer: OK, Ajtósi Whatever: OK. Ajtósi Dürer: too much. tautológia.
erre gondoltam. :)

omgwtf 2007.11.29. 13:26:03

bloodhound 2007.11.28. 18:29:22

ti vettétek az USA államait székhellyel, meg minden? hmm. tényleg nem egy helyre jártunk. :) én csak kiváncsiságból nézegettem a térképet anno, de föcin tényleg nem vettük.

amúgy van ilyen Flashes vaktérképes játék USA-ra is. (valahol ott az Európásnál) tök jó! :D

CleoCat 2007.11.29. 13:28:08

Mellesleg a műsorvezető sem semmi, ahogy Hungary helyett hungryt ejt...

Egyébként érdemes megnézni az egész adást ezzel a csajjal. Nem ez volt az egyetlen hülyesége...tényleg nagyon sötét:)

Kyntea 2007.11.29. 14:09:01

Teljesen egyetértek azokkal a hozzászólásokkal, hogy az amerikaiak max. az államhatárukig látnak...
Egyszer voltam egy táborban. Finnországban. 11 éves gyereket nyaraltattunk 12 különböző országból. Az egyik feladat az volt, hogy egy üres lapra rajzolják le a világot és rajzoljanak be annyi országot, amennyit csak tudnak és nevezzék meg a fővárosukat, ha tudják.

Az amerikai gyerekek a Mexikói öblöt rajzolták be. Texas államból jöttek.... Finnországot (egy pacaként/szigetként) megjelenítve az Egyenlítőre tették.... (pedig el is kellett oda utazni, ugye.)

A magyar gyerekek, (hangsúlyzom 11 évesek) közel száz országot rajzoltak be és 52-nek meg is nevezték a fővárosát.... Magasan a legjobb teljesítmény volt.

Ennyit szerintem, hogy mi a különbség az oktatási rendszereinkben.

Az megint más kérdés, hogy ha (buta szőke vagyok) bocs, újrafogalmazom, ha nem tudok valamit, akkor semmi esetre sem úgy reagálok, mint a kérdéses hölgy.

CleoCat 2007.11.29. 14:53:58

Mellesleg lehet, hogy emolyan magas az amerikai átlagműveltség, de azért n áltláosítsunk Kellie Piklerrel, akin még Amerika is röhög. Egyébként kb 2 adással ezelőtt egy másik emörikánájdol énekes celeb meglepő gyorsasággal lőtte be Olaszország fővárosának Rómát...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.29. 17:18:45

1: nem a világ vezető államának országairól ahogy itt egy nagyokos írta, mert azok az államok amiket kérdez nem országok. Ergo. Emberünk a saját kérdéséhez sem gondolkodik.

2: Sokszor hangzott el: A gond ott van, hogy valaki szerint Európa egyetlen ország, nem tudja hol van Fraciaország, nem ismeri Párizs-t se.

Mert, igen az átlag amerikainak meg kell mondani, hol van Magyarország, mert nem tudja. Akadnak kivételek, de nem jellemző. DE(!) Európát egyetlen országnak hinni, ennek kapcsán Franciaországgal bajban, nem tudni, hogy bizony sok más ország is van Európában (Elég a délszláv háborúra gondolni, vagy akár a második világháború kapcsán Németországra, stb), nem tudni, hogy Franciaország fővárosa Párizs (nem kicsit híres hely, ugye) és azt tippelni, hogy Budapesté ez a cím... Hááááááát.

Mondjak még Európai országot amit nem a mérete miatt illik ismerni? Vatikán :)

Mondjak még olyat ami miatt nem illik azt hinni, hogy Európa egy ország? Görögország (Olimpia kapcsán)

A világpolitika, a filmek, stb.

Preston · http://www.prestonline.hu 2007.11.29. 19:22:26

a szőke amerikai énekesnő "királylindai" mélységekbe süllyed. Az égés mértékegysége azóta a kosármeccses incidens óta ugyebár 1 Linda, ez a lány pedig - 25ezer dollárért, teszem hozzá - legalább 3L-t ért el, aztán a videó a magyar netezők kedvence lesz az indexen való megjelenésétől számított két nap alatt.

Mi pedig, kommentelők, pont azt tesszük amiről a magyarok híresek - még ha nem is annyira hogy odaát mindenki tisztában legyen vele, hogy "hángri" egy ország - azaz egymással vitatkozunk, és ahelyett hogy elismernénk, hogy a csaj nem azért érte el a 3L-t mert nem tudta melyik ország fővárosa Budapest, hanem azért a műsorért amit az egyszerű és cseppet sem elítélendő "I don't know." válasz helyett nyújtott. Na de én most nem a csajról szeretnék szólni, ő "önmagáért beszél".

Hanem arról, hogy mennyire jellemzőnek találom: először mindenkiből előjön a büszkemagyar és felháborodik eme tudatlanságon, aztán mindenkiből előjön a tipikusmagyar, és elkezdenek egymással kötekedni. Felmennek google-ra, kikeresik Washington állam fővárosát, vagy közép afrikai országokét, és hihetetlen tudálékos stílusban egymástól kérdezgetik, hogy mi Washington állam és Sierra Leone fővárosa, mert ha nem tudod te is hülyevagyfogjadbe.

Nagyon sok hozzászólóról bosszantóan nyilvánvaló, hogy nem is olvasta az eddigi hozzászólásokat, mert szó szerint azt szajkózza amit felette már oly sokan ("Mi Delaware fővárosa, mert ha nem tudod te is hülyevagyfogjadbe") ezzel is igazolva a klasszikus igazságot, hogy a vélemény olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van egy, és senki sem kíváncsi a másikéra.

Hajrá magyarok, hajrá Magyarország...

olccsi 2007.11.29. 19:37:42

minden rosszban keressük a jót:

mégse vagyunk mi olyan jelentéktelen ország, ha egy 14 éves Amerika gyerek tud rólunk!:) sőt... h egyáltalán feltettek minket egy ilyen nagy nézettségü műsorban!:)

Amugy a nő IQ járól nem nyilatkoznék... már megtették velem az elöttem szólóak!:)

U.I.: Következő kérdésben remélem azt fogják feltenni, h mi Vas megye székhelye!!!!:D:D:D:D

Hiro 2007.11.29. 20:30:11

Nem tünt fel senkinek??? A műsorvezető is egy setít állat..Főhősnőnket, hogyan próbálja rávenni a megoldásra?? "like i'm hungry" lefordítva,"én éhes vagyok" Namármost,kicsiny de annál nagyszerübb országunkat hogy is kell leírni ángliusan? Tudtommal HUNGARY,és nem HUNGRY mint az éhest.....JÉZUSOM!!!!Abban az országban tényleg mindenki ennyire setít barom állat ?

darksend 2007.11.29. 21:14:02

Megnéztem a videót és nem csodálkozok.
Bukowszkynak üzenem,hogy tudom az államok nevét,székhelyét,mert meg kellett tanulnom őket,úgy mint az összes európai országot fővárossal együtt (érettségire) Amerikáról pedig tudok egy-két dolgot,mivel emeltszinten érettségiztem töriből (5-ös lett),a Holdra szállást sokan vitatják,hogy nem-e csak egy berendezett terem volt,de én elhiszem,hogy ott voltak.Űr program? aláírom.De! Teller Ede hozzá járult az atom kutatáshoz,Einstein relativitás elmélete az újkori matematika alapja,2. vh után összelopkodott német technika pedig a repülés,fegyver gyártás,űrhajózás alapja.Szóval a drága amcsik nem a saját eszükből,hanem a külföldi elszívott agyakból táplálkozik.Amerikai pedig csak a megmaradt indiánok,de már jobbára azok sem,mivel a fehérek azok nem amerikaiak,csak betelepültek.De ez más tészta,itt megoszlanak a vélemények.Az amerikai politika pedig mocskos dolog mint tudjuk és nem sajnálom az iraki halottakat,tudják,hogy mit vállaltak,de Mo.-hoz visszatérve ők sosem fogják megtanulni,azt hogy mi hol vagyunk,mert nem érdekük és nem is érdekli őket.MI alkalmazkodunk,nem ők.

Sushi 2007.11.29. 21:42:08

ez nagyon klafa :)
ilyen kérdések mennek kint... hihi
...és most,milliók az USA-ban azt hiszik, hogy van egy ország a kontinensen, ami éhes! fantasztikus! :D

CleoCat 2007.11.29. 22:02:01

Miss Pickler szerepléséből még pár részlet:

www.youtube.com/watch?v=th55vy2P2CA

IQ bajnok a csaj:)

PBJw/milk 2007.11.29. 22:38:33

szerintem egy dolog valamit nem tudni,egy másik dolog azt vállalni!
Én egy olyan államban éltem,amiről még az életben nem hallottam mielőtt kimentem...hallott már valaki Arkansasról...pedig nagyobb a területe Magyarországénál.
Egyébként ott minden barátom tudta hogy Budapest a fővárosunk,és volt aki azt is tudta,hogy a Duna szeli ketté Mot...sőt,még a world history könyvükben is benne vagyunk említés szintjén.
Innen,2 óceán távolságából,mindenki gondtalanul hulyézheti a másikat,csak az a gond,hogy lehet,hogy van olyan tudományág amit mi tudunk kevésbé?
Vajon baj,hogy többet tudnak saját hazájukról,mint európáról?Végülis nincs nemzetközi műveltségre szükségük, minek fitogtassák azt az óriási tudásukat, úgy mint itt egyesek.
Jellemző egyébként a magyarokra...csak a rosszindulat és a gúny...talán példát vehetnénk róluk,hogy milyen óriási mégis összetartóbb ország mint mi, pici Magyarok.
Miért van az hogy mindenki ennyire kész információként veszi a sztereotípiákat??????ez olyan primitívségre vall

kobi 2007.11.29. 23:00:02

szerintem egy átlagamerikai nem hülyébb, mint egy átlagmagyar csak ok jobban
szem elott vannak.:-))))))

Ki tudja mi a neve Florida fovarosanak?

Humdinger 2007.11.29. 23:51:18

Sok-sok uj hozzaszolas (melyek nagyreszenek a tartalmat mar elotte levo hozzaszolok SOKSZOROSAN feltettek) kedveert, ujra egy kis kiigazitas:
1) Mar korabban irtam: amerikai angol kiejtessel keptelenseg maskepp kiejteni Hungary-t. sajnos jomagam is csak igy tudom kimondani. Standard joke, meg kell szoknunk: “Hungary? Have some Turkey, just be careful with the Greece.” Szokjuk meg es udvariasan mosolyogjunk, mint ahogy velunk kedvesek, amikor beszelunk kulfoldon mindenfele zoldeket. :):)
2) Albert Einstein 1940-ben amerikai allampolgarsagot valasztott. A mai napig nem o volt az egyetlen. (erros is irtam korabban bovebben :)) Az Egyesult Allamok tortenete ota sok millio bevandorlo elete kozul erdemes utananyomozni meg George Balanchine es J. Hector St. John de Crevecoeur irasainak az Egyesult Allamokrol.

3) New York regebbi varos, mint az egyesitett Budapest. Azt, hogy mennyivel nagyobb es hiresebb, nem lenne fair megemliteni.
4) Tippelj, hogy mikor alapitottak a Harvard Egyetemet. Utana ellenorizd le az interneten. :)
Kisstiluseg es onerzet helyett mindig elobbre visz az onkritika, az alazat es a tolerancia. Ebben csipem Kellie Picklert es az amerikai mentalitast.

phillyboy17 2007.11.30. 01:28:32

kar hogy kevesen tudjak Mgyrorsagon, hogy ez egyshow, egy kamu muor ami a nezettseg felfokozasa erdekeben meg ilyen szoke produkciokra is hajlando. Abbol, gy a musovezeto Jeff Foxworthy, az ittelok azonnal tudjak, hgy egy redneck stilusu komedista all elottunk, a kisrac pedig az egyk foszereplo. Persze a "mi magyarok vagyunk vilag kozepe" honfitarsaim mar terjesztik itt az usa-ban hogy a szamiogep is magyar talalmany sem kisebb mutatvany. Csak az sajnos ne show...ez az. Es azert a fejuket kisse tul fent hordozokat hadd emlekeztssem, hogy ezidaig meg a Harvard, Yale, MIT, UCLA, USC, Temple, Princeton kisse nagyobb vonzerovel bir mint sok mas europai intezmeny - jogtalan a trendi amerika lehuzas, sot, a magyar ismeret hianyt tukrozi.

naisa 2007.11.30. 01:31:41

Humdinger, én jórészt déli amerikaiakkal beszéltem, minden további nélkül hángörinek ejtették az országot. Azért mondom, hogy déliek, mert egy barátom nyugati partiakkal dolgozott, és ők tökéletesen képtelen voltak egy schwa hangot becsúsztatni a g és az r közé, szóval szerintem nem kizárt, hogy más tájszólás, ez az oka.
PBJw/milk, engem is tök meglepett, hogy az arkansasi főnököm tudta, hogy Budapest folyója a Duna - nem lehet, hogy Arkansasban jó a földrajzoktatás? :D

phillyboy17 2007.11.30. 01:40:24

sokszor borzaszto primitvsegre utalnak magyar tarsaim szavai,...neha nagyon ego.
Ha nem hiszed, eljel mas nemzetek kulturajaban, es radobbensz a magyarsag fortelmes hianyossagaira. Cinikus, onvallveregeto, szethuzo, es sokszor gyerekes a magyar mentalitas.

phillyboy17 2007.11.30. 02:08:18

meg valami: a csaj védelmére meg elmondanám: a polihisztorok kora lejárt; mi tudjuk, hogy Bp. minek a fővárosa, ő meg valszeg jobban énekel, jobb goffrit süt, vagy ...
valaki elmondana mi koze a goffrinak amerikahoz?? 25 eve elek az USA-ban de idaig senki nem hallott rola itt, csak Mo-on....
A kiejtesekrol meg jobb ha nem beszelunk.
Szingli? Fajin? mekkora barmok ejtik ki ezeket eloszor a szajukon???

phillyboy17 2007.11.30. 02:45:02

Hiro, (Hero) te a nevedhez meltoan hos vagy. Az agyad is...felhos. Orulunk hogy koztunk vagy. Tul sok volt a fenyt, jo leszel ellensulynak. Es mond, sotetkem, voootta ma kulfudon?? Ehatytad maaaa a faluhatart?? Maaa ideje vooona...Engedd be az ujat, hadd tagujjjjjon a kis agyad.

phillyboy17 2007.11.30. 02:59:01

Hiro, es ha mar ilyen kemenyen vagod az angolt, talan magyarul is jo vagy, es a mindjart szot nem mindgyart-kent, mint mindenki mas, hanem szepen, helyi dialektussal mind-jart nak ejted ugye? Netan ly-nal a pontos j helyett, hogy helyesen hangozzon? Latod sotetke, mas nyelvben is van ilyen, es hidd el, a Hungary / hungry szojatekot itt az USA-ban altalanos iskola utan mindenki elhagyja.
Neked lehet hogy funny, (bocs, vicces) de itt ha orszag a tema, es valaki hallja a Hungary/hungry szot, akarmilyen kiejtessel, hidd el, tudjuk mirol van szo.

Marikó 2007.11.30. 04:12:33

Hali!

Sirály király, hogy milyen szépen fejlődik a nyelvünk! Király sirály, hogy ezen szavak s még jó néhány társuk az új értelmező kéziszótárban is kivívták helyüket. S ez így is van jól...

Azonban Arany János, kitűnő nyelvmesterünk, valamint korabeli nyelvújító társai minden bizonnyal forognak a sírjukban attól, hogy szép és választékos nyelvünk varázsait még az sem használja ki, akinek agyilag módjában állna.

Nem csak az tapasztalható, hogy szóban és írásban is sprólnak a szavakkal, leegyszerűsítve azokat: pl: a valószínűleg helyett "valszeg", vagy a vagyok helyett "vok". Lassan ehhez is külön szótár kellene. Ennyire azért talán nem rohanó a világunk, hogy ne lehessen helyesen alkalmazni szavaink kincsestárát. Hiszen ha ez a tendencia folytatódik,nem hogy fejlődni nem fog nyelvünk, hanem sokkal inkább elcsökevényesedik. Ami, lássunk be, állati nagy szégyen lenne, ránk magyarokra
nézvén...
Hát igen, ha Te piréz vagy, az más...

A trágár kifejezések is oly gyakoriak manapság, szégyentelenül alkalmazván, akár ezeken az oldalakon. Ami azt illeti, a "vazze" kifejezés "tényleg" sokkal jobb ám a vulgáris megfelelője helyett... Akkor már inkább a banyek...
Hölgyeim, és Uraim! Disztingváljunk már egy kicsit, ha kérhetném...

Az olyan nagyon poénosnak szánt kifejezések, mint "eccerűbb", vagy "emmég", legalább egy kis régies népiességet hordoz legalább.

Érdekes, szépséges és választékos nyelvünket fenteikkek sikerül selypegővé, pöszévé, s gügyögövé tenni szóban és írásban egyaránt. Csak tudnám raccsolni, hogyan lehetne... írásban...

A helyes írásról..: hát legalább a tulajdonneveket nem ártana nagy kezdőbetűvel írni...

Azt hiszem, mielőtt mások műveltsége fölött pálcát törnénk, saját szemünkben kéne észre vennünk azt a bizonyos gerendát. Persze először le kéne pókhálózni agytekervényeinket...

Egyébként Washington fővárosa: a Fehér Ház. Ha valaki nem tudná...

Kérlek benneteket, aki teheti alkalmazza szépséges nyelvezetünket, hogy igazán büszkék lehessünk rá...

Hiro 2007.11.30. 12:33:48

kobi 2007.11.29. 23:00:02
szerintem egy átlagamerikai nem hülyébb, mint egy átlagmagyar csak ok jobban
szem elott vannak.:-))))))

Ki tudja mi a neve Florida fovarosanak?


Tallahassee. Érdekes...tudtam lol.

Hiro 2007.11.30. 12:40:05

phillyboy17 2007.11.30. 02:59:01

Nem tudom mi a faszért személyeskedsz velem, amikor egy rossz szót nem szóltam hozzád.Igen vétettem néhány hibát.Betudom annak, hogy gyorsan gépeltem és nem ellenőriztem vissza,mielőtt elküldtem.Viszont nem személyeskedek, és nem teszek sértő,személyeskedő megjegyzéseket mások irományaira,te fasz.

MikeMyers 2007.11.30. 13:01:22

"Azt is gondolom, hogy míg Washington állam fővárosa, bőven 1 millió lakos alatt van"


"Egyébként Washington fővárosa: a Fehér Ház. Ha valaki nem tudná"

Washington állam USA észak-nyugati részén van, a fővárosa Seattle és 3.3 millió lakosa van. A grunge zene otthona, pl. Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains.

en.wikipedia.org/wiki/Seattle,_Washington

Ja és semmi köze Washington DC-hez, ami a keleti parton van.

^^

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.11.30. 13:24:04

Washington állam, ugyan ott van, de fővárosa nem Seattle (bár az a nagyobb és híresebb) hanem Olympia. Mint azt már fentebb vagy százan megírták.

Ja és semmi köze Olümpiához, ami Görögországban van.

IQ 2007.11.30. 14:58:08

Kedves Barátaim! Olvasva a fenti hozzászólásokat, igyekszem pregnánsan, érthetően fogalmazni: az inkriminált szőke hölgy tudatlansága részemről mindenképpen tolerálhatóbb, mint saját honfitársaim ostobasága, műveletlensége. Ezt a népet nem szabadna középiskolás fokon taní-tani. Minimális az a réteg, akikkel megfelelő szellemi szinten lehet kommunikálni. Az ún. Tudás Népe - ahogyan sokan vallják és harcosan ki is állnak e paradox vélemény mellett, komoly műveltségbeli hiányosságokról árulkodnak: nem tudják pl. milyen körülmények között kötötték meg a Trianoni "Békeszerződést", sokaknak fogalma sincs '56-ról, de még arról sem, ki volt Gérecz Attila, Wittner Mária szabadságharcos halálraitéltnek milyen szerepe volt a forradalomban, hogy hívják az Aradi Tizenhármat, talán, ha egy-kettőt meg tudnak nevezni. Nem tudják, ki az a Döbrentei Kornél, mikor élt és alkotott Berzsenyi Dániel, milyen körülmények között halt hősi halált Radnóti Miklós, ki írta a Szózatot, a Himnuszt...de elmegy különböző koncertekre, Ismerős arcok, Kárpátia, Beatrice...félrészegen csápol és kiabálja "Vesszen Trianon", Büdös zsidók!, Elkúrtad! stb. Mindezt zsigerből, 20-as IQ-val. A sör és a buli a fontos. Hogy képes volna azonosulni a zenekarok dalainak szövegével, tudja- e azt egyáltalán értelmezni, az mellékes...A Magyar Szigetről átmegy a "gyűlölt" Pepsi Szigetre és folytatja tovább primitív ámokfutását. Tökmindegy neki...A fő, hogy lehet sörözni, jó a buli.
Hogy merre van a világ nagyhatalma, hol van Canada vagy mi Franciaország fővárosa, hogy Magyarországnak hány megyéje van, melyek e megyék "fővárosai", fogalma sincs. Nem olvas, nem ír, nem gondolkodik...Először ezt a problémát kellene megoldani...utána pedig megfelő önkritikával lehet köpködni azokat a "külföldieket", akik "sajnálatos módon" nem tudják, hol van Budapest. Magyarország egy megcsonkított kis ország.
Tele megalázott, meggyalázott, önbizalomvesztett polgárral, fiatallal...De minden lehetőség meg van a művelődésre, a továbbtanulásra, akár itt a neten is. Akinek van rá igénye...megteheti. "Ne ítélj, hogy ne ítéltessél!"

lam3r 2007.12.01. 00:05:15

Szerintem szimplán csak nem aktuális, amit mondott. Hiszen voltaképp mi is történt? Először azt gondolta, Európa egy ország, majd végül úgy tippelt, hogy Budapest Franciaország fővárosa. Ebből levonható, hogy idővel hozzánk csatolják a parfümök és pezsgők országát, majd később egész Európa egyesül egyetlen nagy országgá a mi vezetésünk alatt. :)

phillyboy17 2007.12.01. 04:55:20

"Hiro 2007.11.29. 20:30:11"

"Abban az országban tényleg mindenki ennyire setít barom állat ? "

Erre gondoltam kedves Hiro Ur.
Es bar kisse elkalandoztunk az eredeti tematol, tudatom veled, hogy az Amerikaban szuletett gyermekeimre is vonatkozik megjegyzesed. Kozlom veled, setit barmoknak nem jar penzugyi szaki egyetemi vegzettseg, mint a fiamnak, pl. de kar sorolni.
Itt amugyis mar regen kisiklott a tema, ami igazabol nem is lehetett volna tema, sajnalatos, de az o (szoke) szemszogebol nezve Magyarorszag csak egy a sok "mas" kis orszagbol, amig az USA ismert okokbol kifolyolag jobban nagyito alatt van, az egesz vilag elott. Es ezert nem szabadna nekunk magyaroknak neheztelni.
Csak gyakorlati dolog, probaljal megtanulni M.o.-on minden megyerol mindent, (19 megye, kb 80 varos.) Most tanitsal meg egy amerikai kisiskolassal az o orszagaban mindent (50 allam, tobb ezer varos). A meretekbol adodoan evekig tanulhatna csak a sajat orszagat, es akkor meg hol van a vilag tobbi resze. Itt is nyolc ev az altalanos, es 4 a kozep. Egyszeruen nem fer bele az egesz vilag, es ez az egyik oka amiert mas kulturaban elo emberek mas ismeretekkel rendelkeznek.
Hogy ez miert lett ekkora dolog...rejtely.
De megegyszer megnyugtatlak Hiro Ur, az Egyesult Allamok polgarainak a tobbsege sokkal magasabb inteligenciaval rendelkezik, mint azt az europai emberek hisznek roluk, es hogy ez igy van az valojaban nem az amerikaiakra vet rossz fenyt.

Hiro 2007.12.01. 11:45:25


Erre gondoltam kedves Hiro Ur.
Es bar kisse elkalandoztunk az eredeti tematol, tudatom veled, hogy az Amerikaban szuletett gyermekeimre is vonatkozik megjegyzesed.

És gondolod hogy ezt nem lehetett volna kultúráltabban közölni?? Muszáj volt bunkó módjára sértegetve nekem esned?? Egyébként már bocsánat, de egy műsorvezetőnek,aki biztos,hogy egyetemet végzett,és inteligensnek mondható,azért illene tudni a különbséget,hogyan írom le egy ország nevét,és azt hogy éhes vagyok,még akkor is ha egy betü a különbség.Egyébként meg akinek nem inge ne vegye magára.Te tudod mit ért el a fiad odakint,akkor meg mit veszed magadra?? Érdekes nem egy családtagom volt kint Amerikában,...és más véleményük volt,van mint neked...Amikor xy családtagom bébi szitternek ment ki, akkor a család körbevezette a lakásban, és a zuhany működésétől kezdeve,hogy mire való a WC,a mikrohullámu melegítő,mindent megmutattak neki.És közölték vele hogy ebben az országban minden nap szoktak mosakodni, és kérik, hogy tartsa ő is magát ezen szokáshoz...Azért már elnézést kérek még is mit gondolnak rólunk????? Hát ezért az a véleményem az amerikai emberekröl ami.Sért ahogy vélekednek, és amit gondolnak rólunk.Hogy ott nem egy tudosunk, segítette őket a fejlődesük során...ha csak a NASA-nál dolgozókat vesszük borcső alá....Ha belegázoltam a lelkiismeretedbe elnézést, de mint mondtam akinek nem inge nem veszi magára.Viszont egy bocsánatkérő pár soros irományt én is szivesen vennék az igen sértő és személyeskedő leveled miatt.

U.I: es te nem ismered az ekezetet?

peanut 2007.12.01. 16:44:50

En Amerikaban elek - ekezethianyosan....
Nem gondolom, hogy az amerikaiak nagytobbsege annyira sotet mint Kelly Pickler. Az o hibaja szegenynek mindossze az, hogy deli szarmazasu. Az egy kulon vilag...de Kelly az American Idol-ban is ugyanilyen idiota volt - csoda, hogy tudta eppen szinpadon allt es ott enekelnie kellett, hogy hatha tovabbjut. Millioszor elmondta, hogy nagyon szomoru, mert az apukaja mindig bortonben van...gyakorlatilag igy probalta(szerintem) befolyasolni a tomegeket hogy telefonaljanak ( ami mellesleg itt ingyen van! Ugye, ugye magyar Megasztar???!!!!) tehat meglegyen a szavazat akovetkezo fordulora...szerencsere azonban nem nyert.
Szoval emberek sem Geroge Bush sem Pickler (mi csak ugy hivtuk itthon a lanyt, hogy savanyuuborka arus) nem kepviseli az amerikai nepet.
Mikor orszagom nevet ejtem ki, mindig kihangsulyozom az A betut kozepen, ugyhogy kb. 0.5% kerdez vissza olykor, hogy hungry? ...de mar csak ugy direkt...
Barki aki meg nem volt itt es Mo-n el terkep nelkul most azonnal ha kerdezem meg tudna-e nekem mondani, mi Nebraska fovarosa?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.12.01. 21:41:10

MikeMyers: Érdekes mind a város hivatalos adatai, mind a hivatalos népszámlálási adatok, stb. szerint: Seattle SAJÁT lakossága 600000 fő alatt van (583000 körül).

A külvárosok, elővárosok, egyéb vele összenőtt településekkel együtt éri el a 3 millió feletti lakosságot.

Csakhogy: Ebbe a Metropolitan Areaban olyan önálló városok is beletartoznak mint:
Tacoma
Bellevue
Everett
Renton

Sőt, ha jól tudom Redmond is ide tartozik.

Érdemes lenne megnézni, hogy gazdaságilag ezek közül ma melyik mennyire jelentős, mert figyelembe véve, hogy a Nintendo of America, és a Microsoft mondjuk Redmondi könnyen lehet, hogy a gazdasági központ sok tekintetben inkább Redmond, nem?

Everett kapcsán: az ottani Boeing üzem ugyan Seattlehez kapcsolódik keményen, de ezt nem mondanám el mondjuk az ott lévő haditengerészeti központról, ami ugye 92ben nyílt meg és a haditengerészet (egyik) legfontosabb kikötője.

Bellevue: ArenaNet, Wizkids, T-Mobile USA, Expedia, Valve, Infospace

Kent: Ugye csak Boeing...

Tacoma: Érdemes az itteni olajfinomítóra, iparra, stb. odafigyelni.

Seattle: Itt VOLT a Boeing HQ, de már nincs itt. A technológiai cégek is a Seattle Metropolitan Area területén lévő többi városban (önálló városok) vannak.

Ugye az egybeépült egy nagy területet és gazdasági egységet alkotó területek sok esetben több jelentős városból állnak az USAban. Sok esetben egy Metrpolitan Area több Metropolitan Division-re oszlik, és ezen belül vannak a városok, ugyan már hogy sikerült kitalálnod, hogy Seattle mint VÁROS lakossága nagyobb mint a Metropolitan Division-é amibe sok más jelentős város is bele tartozik?

Ugye ha mást akarsz kioktati akkor nem árt tisztában lenni az ilyen apróságokkal, hogy mi is az a város, és hogyan is jönnek ezek a számok, és miért nincs ott a legnépesebb amerikai városok listáján a millión felettiek táborában az amit mondani akarsz, mert esetleg égsz mint a szőke nő, aki mondjuk Párizst, Franciországot, Európát sem tudta a helyére rakni.

Tudom, most meg vagy sértve, mert az derült ki, hogy te, aki valószínűleg az USAban vagy, nem ismered az ottani közigazgatással, városokkal kapcsolatos fogalmakat. Nem kell félni, lehetsz majd kicsit hülyébb is, ha így haladsz. Előbb utóbb lehet belőled olyan aki Európát nem országnak nézi, hanem városnak, és nem csak nem tudja, hogy mi is az a franciaország, de talán a nevét is elfelejted.

Csak így tovább.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.12.01. 21:52:10

peanut: Ez nem déli származás kérdése, tudok olyan déli származású amerikait, aki nem csak, hogy tudja hol van Magyarország, de tud magyarul is. Nincs magyar rokona, nem volt sok dolga velünk. Csak éppen úgy gondolta, egy tisztnek nem árt tudni, honnan jönnek az alatta szolgálló katonák, ezért magánszorgalomból jópár nyelvet megtanult.

De sokszor mondtam el: NEM kell tudnia, mi Magyarország fővárosa.

Azt viszont nem árt, ha tudja, hogy Európa nem egy ország.
Nem mindenki franciául beszél.
Nem árt, ha fel tud sorolni Európából 2-3 jelentősebb országot.
Nem árt, ha tudja, hogy Franciaország fővárosa Párizs, ergo nem fog más fővárost odatippelni, és kizárásos alapon tippel.
Az nem árt, ha Európai ország nevét hallja, Európai fővárosok nevét hallja akkor felismeri. Nem fel tudja őket sorolni, nem el tudja őket helyezni, felismeri a nevét.

És pont az a baj, hogy van olyan az USAban aki azt gondolja van joga és oka ennyire hülyének lenni. És van egy átlag. Meg vannak az értelmesebb emberek. Csak nagyon sok ember tartozik a hülyék csoportjába.

Hiro 2007.12.02. 17:28:49

"És pont az a baj, hogy van olyan az USAban aki azt gondolja van joga és oka ennyire hülyének lenni. És van egy átlag. Meg vannak az értelmesebb emberek. Csak nagyon sok ember tartozik a hülyék csoportjába."

Abszlúlt egyet értek....és ez az arány sajnos valahogy így néz ki...30%értelmes,és tudja is hogy mit beszél,70% meg azt hiszi mai napig hogy Fidel Castro, egy énekes, vagy,Tony Blair Linda Blair tesója,illetve egy gördeszkás.Továbbá van aki úgy tudja, hogy a Vietnámi háborút az USA nyerte,míg mások azt is megkérdőjelezik, hogy egyáltalán voltak-e ott....ilyen és ehez hasonló kérdésekre nem tudni a választ,amerikai létére szégyen...Úgy hogy szerintem mellőzhetjük és befejezhtjük lassan ezt a témát..... ;-)

Tomi01 2007.12.03. 13:06:50

Nagyon tutkeráály cucc, odabasz! Teszteljétek ezt is: youtube.com/watch?v=RQc6oBCuDXk&feature=related

phillyboy17 2007.12.03. 18:55:42

"És pont az a baj, hogy van olyan az USAban aki azt gondolja van joga és oka ennyire hülyének lenni. És van egy átlag. Meg vannak az értelmesebb emberek. Csak nagyon sok ember tartozik a hülyék csoportjába."

Mas emberek nezopontja es annak ertelmezese mindig relative a sajatunkhoz kepest. Amit te hulyenek tartasz, az nem biztos, hogy az. Vagyis lehet az, de szerinted. A masik ember valoszinuleg nem igy latja.
Ez itt, az Egyesult Allamokban sokkal jobban integralodott a tarsadalomban, nagyobb teret kap a kozeletben, es annak szerves resze. Az emberek sokkal de SOKKAL nagyobb tiszteletet adnak ember tarsaiknak, ( legyszi ne meruljel bele a kul-, es a social politikaba, ezer oldal sem volna eleg itt ...:) es nagyon sok orszag lakoi tanulhatnak, vagy inkabb csak peldat vehetnenek arrol, hogy hogyan kell udvariasan kiszolgalni, God forbid, mosolyogni egy eladonak, hogy a vevoszolgalat az az is, vevoszolgalat, es sorolhatnam hosszasan.
De az is erdekes, hogy egyes honfitarsaink eloszeretettel fitogtatjak arogans mivoltjukat. Pl, tegnapelott voltam New Jersey allamban egy McHwr es Tkno koncerten. A musor egyebkent nagyon jo volt. De kesobb a kedves magyar eloado a szinpadrol fennhangon dorgolte a kozonseg kepebe, hogy o nagyon jol erzi magat Magyarorszagon, de itt , Amerikaban nem.
Nem ertjuk, akkor mi a szarert jott ide...azert a par dollarert?? az is ego...!!
Na ilyent megint nem fog senki hallani egy itteni eloado muvesztol. Az tok normalis, hogy igy erez (t)rappelo baratunk, de az maganugy, es mint mar tudjuk, a velemeny olyan mint egy rectum. Mindenkinek van belole, es senki sem kivancsi a masikera.
Persze nem egy nagy dolog, de sok ilyen kicsi anekdota letezik, es kepet formal rolunk. De azert piros pont nekik azert, hogy ok legalabb eloben enekeltek, es nem volt playback, mint sok mas magyar eloadonal. Arra meg nem is talalunk szavakat milyen ego, elo eloadason - cd-rol nyomatni a musort. Tiszteletlen a nezokkel szemben.
Otthon ez gyakori es elfogadott, itt nem.

coco 2007.12.09. 08:19:02

Nem tudta hol van Budapest...na és?ez nem akkora szégyen.mi magyarok se tudunk olyan sokat Amerikáról mint gondoljuk..egyébként előbb a mi saját műsorunkat kéne megnézni...itt is vannak hülyék szép számmal...az európás dolog viszont tényleg nagyon ciki...ha a műsor hatására akár csak egy amerikai vagy más nemzetiségű előveszi a térképet és utánanéz kicsi országunknak már nyertünk..

haborushos 2008.01.21. 15:45:46

Az újszülöttnek minden vicc új, csak most néztem meg a videót, hát ez hihetetlen, régen röhögtem már ilyen jót.

Egyébként a csinos szőke hölgy mentségére, ha kapnál egy vaktérképet mondjuk az USA államaival vagy Afrika országaival, hány százalékos eredményt érnél el. Én magamat elég tájékozottnak tartom, de szerintem 80%-os eredménnyel már elégedett lennék. Indiana állomot meg Maine-t csak körülbelül sejtem például hol hol van Iowa-ról nem is beszélve.

vomit 2008.01.22. 10:45:49

a hungary-tudos utan itt 1 masik huje amerikai picsa. csak ez veszelyesebb munkahelyen dolgozik.

White House press secretary admits she didn't know what Cuban Missile Crisis was
rawstory.com/news/2007/White_House_press_secretary_admits_she_1210.html
süti beállítások módosítása