Amikor annak idején a csajom bevállalta a szólót az anyáknapi nagycsoportos ünnepségen, nemigen fordult meg a kis fejében, hogy a) egyszer ezzel pénzt is kereshetne, b) majd Blikk címlapon hozza, hogy a legújabb pláza budijában smárolt XY pályatársával. A tízmillió megasztáros országában azonban úgy látszik, hogy ez a boldogulás egyetlen üdvözítő útja, az RTL tehetségkutató össznépi dzsemborijára jelentkezők legalább hárommegyede azt hiszi magáról, hogy tud énekelni, pedig.
Férfiasan bevallom, a második elődöntő kimaradt valahogy, de ezt a harmadikat lelkesen végignéztem, hogy aztán soha a büdös életbe ne csináljak ilyet, pedig úgy tudom, itt még a műsorvezetők is akrobata-mutatványokkal szórakoztatják a nagyérdeműt. A Csillag születik című műsorral ugyanaz a bajom, mint az összes magyar reality-vetélkedővel (kivéve az egészen kiváló Lúzer FC-t), azaz a casting és a zsűri.
Az RTL azt harsogta, hogy hónapokon keresztül járták az országot, és még a legelrejtetebb zugból is elővakarták a szájukkal haragzúgást utánzó lakatosokat és a kocsmai versmondó bajnokságokat nyomasztó fölénnyel nyerő adóellenőröket, ezzel szemben az elődöntőben olyan énekes túltengés mutatkozott, hogy ihaj. Nem vagyok hajlandó elhinni, hogy ebbe az országban csak és kizárólag énekhangukkal hódítani kívánó csiszolatlan gyémántok vannak - esetleg nem ártott volna alaposabban körülnézni, és akkor több népdalénekes, táncos, akrobata, humorista, bűvész vagy tűznyelő is előkerült volna, és nem kellene marnia magát az embernek a borzalmasan hamis és erőltetett előadások hallatán, melyekhez a zsűri lelkesen asszisztált például tegnap este is.
Már a Megasztár harmadik szériája alatt is kiderült, hogy itthon a "zsűri" azt jelenti, hogy négy-öt önnön (képzelt) nagyságától teljesen elájult celeb ül egy asztalnál, és olyan faszságokat ismétel, hogy a "hangoddal forradalmat lehetne csinálni". Tegnap Fábry volt az, (akitől pedig elvártuk volna, hogy megmondja a tutit) aki másfélmillió néző előtt csinált totál hülyét magából, amikor a Kovácsovics Fruzsina nevű erőtlen Avril Lavigne-klón előadása láttán maga alá vizelt a gyönyörűségtől, és a negyvenkettes férfibakancsban mikrofonállványt rugdosó tini produckióját atombombához hasonlította, pedig egy besült szilveszteri petárda sem volt benne, nemhogy kraft. A lázadás meg nem abból áll, hogy a színpadi berendezést amortizáljuk, ebben azt hiszem egyetértenek velem a kedves olvasók is.
Nem értem, minek ülnek ezek a nagyszerű "szakemberek" az asztalnál, ha minden vidéki karaoke-bárban is nevetségesnek tűnő számnak 9-10 pontot adnak. Miért nem lehet megmondani, ha valami szar? Miért kell elhitetni ezekkel a szerencsétlenekkel, hogy amit csinálnak, azzal befuthatnak? Nagyon veszélyes ám, amit művelnek, mert ezek a 16-17 éves csitrik kajakra elhiszik a csontig nyalást, és borzasztó nagyot fognak csalódni, amikor egy olyan embernek adják elő szánalmas kis dalaikat, aki ért is a dologhoz, és úgy vágja ki őket, mint macskát szarni.
A nép, az áldott, sms-ben véleményt formáló plebs is bűnös ebben, mert a "ha ezek ilyen magas pontot adtak neki, akkor fasza" elv alapján sikeresen továbbjuttatták a remegő hangú és végig hamis tinisztár reménységet, ahelyett, hogy a műsor elején valóban egyedit és érdekeset bemutató népdalénekest, vagy a kis zongorista kölyköt nyomták volna tovább. Nem baj, kérem szépen, csak akkor ne tessék ágálni Lola meg a NoThanx ellen, mert ezt is magunknak köszönhetjük.
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.11.18. 23:06:38
Ez nem a mindenképpen fikázunk effekt, nekem tényleg gyenge volt ez az egész.
Seraphin 2007.11.18. 23:15:40
N.Zoli 2007.11.18. 23:48:20
Stohl már a Való Világban is egy csapnivaló műsorvezető volt. Az maradt meg bennem a legjobban, mikor a forgatókönyv szerint meg kellett lepődnie Pongón, hogy mit keres ott és úgy meglepődött, hogy a túlspilálázó színészek kórházában lett volna a helye.
Egy olyan műsorban semmi hitelességet nem várhatunk, ahol, mind a műsorvezetőnek, mind a zsűrinek nagyobb az arca, mint a tehetsége. A versenyzők a legnagyobb vesztesek elhitetik velük, hogy jók, hogy aztán csilingeljen a kassza az emeltdíjas SMS-ekből. A nézetségért meg tigrisbukfencet vállal a műsorvezető.
Már a Megasztár selejtezőjéből is zúgtak ki olyan emberek, akik vérig voltak sértve, mikor szembesültek a tehetségtelnségükkel. Gondolom itt is akadnak elszállt versenyzők.
Így nézetlenül is egy szánalomhegy az egész, ami még a fospisztolyra sem méltó. A holnapi bulvárlapok persze egész más dolgokat fognak írni a műsorról, sőt gondolom a középdöntők után celeb mintára elkezdik mindenféle hírbehozni a versenyzőket. kikkel látták, milyen betgségük van, milyen balesetük volt majdnem a lánchintán, plusz hobbik állatok. utána, ha némelyik nagyon kapálódzik még két év múlva is felbukkanhat a Blikkben, mint Kelemen Anna, aki már egyre ritkábban szerepel, de folyamatosan görcsöl, hogy valami faszsággal felhívja magára a figyelmet.
Den Hadnagy 2007.11.19. 01:01:44
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.11.19. 01:11:50
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.11.19. 01:27:21
Végünk van.
straubbazsi 2007.11.19. 01:38:35
Persze én is arra jutottam, amire mindenki. Részlet:
Lényegtelen, hogy a megasztárt, vagy az onnan kikerült (megaénekeseket) előadókat mennyire tartjuk színvonalasnak, tény, hogy ennek nem erről kellene szólnia, mert ez annak csak alatta lehet. Nem értem miért kell énekes és táncos a zsűribe, nem értem miért kellett ennyire egyoldalúan válogatni a sokezer próbálkozó közül. Nem értem miért kell föld alá pontozni az abszolúte zseni látványszínházat, a „se hangja, se tehetsége, csak ambiciózus színész szülei” kiscsajjal szemben.
De, amit mindenekelőtt nem értek – most elkerülhetetlenül befarolva a legalja alattiba – hogy miért kell egy olyan tag is a zsűribe (ahogy mostanában mindenhova), aki legfeljebb… fura megjelenésével, affektálásával válik érdekessé. Közismert először egy magyar filmben lévő brillírozó alakításával lett. Egy homokos divattervező szerepére kérte fel a rendező éles szeműen. Amúgy nem ért semmihez, ami itt használható lehetne (divattervező). Ő is elmondta, többször is. Ő nem ért ehhez, ő csak azért jött, hogy el legyen varázsolva.
dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.19. 01:41:46
Ignác 2007.11.19. 01:50:21
Cosmic 2007.11.19. 02:00:02
Elképesztően sokat árt ez az egész a hazai popzenének csak úgy mint a megasztár is tette anno. Ezek a fiúk lányok teljesen felkészületlenek, képzetlenek. Ami nem volna különösebben baj, hiszen ez verseny.
A baj az, hogy tavasszal a felének már CD-je meg videója fog megjelenni a nagy büdös semmire. Így higítva tovább a már ma is igen latyakos hazai szakmai szinvonalat.
dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.19. 03:52:36
A hazai pop színvonalán lehet még higítani? Mondj három szakmailag jó és tehetséges előadót a mai mezőnyből...
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.11.19. 05:42:39
Persze külön kell választani a tehetséget a szakmai képzettséget és a zeneszerzést. Van Mo-on sok jó előadó, csak ritka esetben írnak neki jó zenét. Maguknak meg nem tudnak jót írni. Lásd Tóth Vera, akit én spec. nem szeretek, de tud énekelni.
farao1117 2007.11.19. 05:57:01
new_kid 2007.11.19. 06:10:59
Egyébként meg tegye fel a kezét azon comment blog-ot olvasó olvasó, akinek a zsűri (első) három tagját elfogadja mint hiteles vélemény formáló...
Na látjátok! Ez a műsor nem nekünk szól!
farao1117 2007.11.19. 06:15:05
farao1117 2007.11.19. 06:28:58
farao1117 2007.11.19. 06:32:23
hulyemagyar 2007.11.19. 06:36:00
Nagyon nem értek Veled egyet. Tessék ezt a szakmát is előbb megtanulni, mint ahogyan a többit, aztán, ha megy, akkor ki lehet adni a CD-t.
Lakatos sem úgy lesz az emberből, hogy egy hegesztő versenyen felfedezik, mert az övé a legegyenesebb varrat (ami még igy is görbe), aztán a kis olajoskezű meg elhiszi, hogy ő mostantól már misősített hegesztő. Illúziókat ébresztenek ezekben a gyerekekben, hogy ennyi elég a boldogulásukhoz. Pedig tudjuk, hogy ők csak addig fontosak, amig lehet emeltdíjas sms-ben szavazni rájuk.
Ez is egy szakma, aminek értéke van.
Tessék úgy is kezelni!
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.11.19. 06:36:49
farao1117 2007.11.19. 06:42:32
farao1117 2007.11.19. 06:49:08
Feca 2007.11.19. 07:05:22
hulyemagyar 2007.11.19. 07:07:18
De a sóderban egy karaoke megmérettetés a brahi kedvéért, meg egy (elvileg) vérkomoly tehettségkutató nem ugyanaz.
Ők ebből akarnak megélmi, sztárokat, példaképeket akarnak belőlük faragni, Te meg elmész egyet lalalázni, aztán ennyi. Más a műfaj.
Nem az a baj, hogy élni próbál a lehetőséggel. Az a baj, hogy megteremtik neki azt az illúziót, hogy ennyi elég. Atombomba, mi!?
Tényleg nem érzel különbséget a Szécsi korabeli versenyek szinvonala és a mostani felhozatal között? Pedig van.
riotter 2007.11.19. 07:24:15
hulyemagyar 2007.11.19. 07:31:55
hkf 2007.11.19. 07:40:47
És a hányinger kerülget, amikor csontig benyalva, félájultan a tettetett elismeréstől vonaglik a zsűri és osztja a 10 pontokat egy fényévekkel érdekesebb, izgalmasabb, ámde határozottan lepontozott látványszínház, vagy mesemondó gyerek után. Egyszerűen gusztustalan és egyben a végletekig unalmas.
Ugyanakkor azt hiszem rá jöttem mi van a háttérben. Persze lehet, hogy én vagyok a helikopter, de mégiscsak könnyebb "termékesíteni" egy énekest mint egy látványszínházat, vagy egy artistát. Magyarán, úgy tűnik, azért nyomják az énekeseket, mert 2perc alatt kiadják majd a cd-t és már kész is.
Egy látványszínházat nem lehet kiadni cd-n. Ahhoz hely kell és közönség. Tehát szerintem szimplán arról van szó, hogy azért kell nyomnia a zsűrinek az önjelölt énekespalántákat, mert azt könnyebb lesz később pénzzé tenni. És ezért kell elájulni a gyenge produkcióktól, hogy az emberek elhiggyék, hogy ez jó, mert a fábry mondta. Így később azok rohannak majd cédét venni, akik most nyomják az esemest.
orpheus 2007.11.19. 07:44:36
orpheus.blog.hu/2007/11/10/
Neocon 2007.11.19. 07:58:04
jofko 2007.11.19. 07:58:48
Az erő legyen veletek
karcsi-karcsi 2007.11.19. 08:10:51
Szóval szerintem egyszerű a megoldás: szombat esténként inkább üljetek le a családdal és nézzetek egy jó filmet dvd-n. Hamarabb vége van, és még jól is szórakoztok közben. :)
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy nekem már anno a Megasztárból is épp elég volt a reklámja is, a még korábbi (talán 2000-es) Pepsi Sztárcsinálóból pedig a póló is amit Pepsis címkékért adtak :)
balai 2007.11.19. 08:15:44
bootsy 2007.11.19. 08:25:32
Szinte biztos szerintem, hogy énekes nyeri meg a végén.
SzigMa 2007.11.19. 08:25:59
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2007.11.19. 08:26:20
A döntőben viszont csak az SMS számított.
Összességében sokkal színvonalasabb volt, a végére ott is énekesek maradtak többen, de volt közöttük két gyerek, és két olasz operaénekes is.
Ott úgy éreztem, tényleg tehetségeket kerestek. Az első elődöntőben volt két érdekes eset: az egyikben egy 12-13 éves fiú és egy ennyi idős kislány egy hip-hop produkciót nyomott. A zsűri kivágta őket, de Dieter Bohlen a kiscsajtól kérte, hogy énekeljen valamit, kis várakozás után betolták neki a váléasztott zenei alapot, és Tilly Horn úgy, ahogy volt egy akkorát énekelt, hogy a zyűrinek leesett az álla. A másikpan a pizzasütő 60 éves olasz énekes nyomott valami népdalt, erre a zsűri pillanatok alatt lelőtte. Megkérdezték, hogy tenorként nem énekelne-e egy áriát. Énekelt. Mindketten a döntőig jutottak.
A döntőben nagyon színes volt a mezőny: énekesek mellett táncművész, szájdobos, és egy 6 éves trombitás kissrác is szerepelt.
Versenyen kívül ott volt még - közkívánatra - Lieselotte Wasner, a mi Uhrin Benedekünk ottani női változata. (Megszégyenítően gáz volt, az első elődöntöben is.) Hiába imádta a közönség, nem engedték versenyezni.
A döntöbeli produkciók a www.rtl.de/tv/das-supertalent_finale.php oldalon megtekinthtőek.
asztrografológus 2007.11.19. 08:30:03
hulyemagyar 2007.11.19. 08:31:16
Ami TV-ben hamis, az élőben is.
Karcsi
Nem idegesíti itt senki magát. Pusztán kritika a minőségről, a felhozatalról, stb.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.19. 08:37:10
2. Gondolom azért van túl sok énekes, mert a jelentkezők elsöprő többsége is az. Azért ha megnézitek a középdöntőbe továbbjutókat, ott már jobb az arány. Bár az tény, ebből csak a táncosok profitáltak, más műfajból talán csak a "Regős Bendegúz" jutott tovább, meg a legutóbbi parodista (utóbbi szvsz érdemtelenül).
3. Fájó hiány, hogy humor ilyen gyéren képviseli magát, ezt már Fábry is megemlítette. Egyszerűen nem volt színvonalas jelentkező. Talán többek között azért, mert a legtöbbjük valamilyen szinten kötősik a Fábryhoz, és így nem lett volna tisztességes a "körön kívüliek" szemében. Talán nem kellett volna a showmestert odaültetni...
4. Tényleg feltünő volt, hogy a mostani elődöntőben sokkal magasabb pontszámokat adtak, mint a korábbiakban, és ezt csak részben magyarázza az, hogy a szerkesztők szezélye folytán tényleg javult adáról adásra a színvonal. Volt honnan, és még lenne is hova, szóval ért egy két meglepetés néhány "produkció" után. Ennek, ilyen sok? Ha paranoiás lennék, azt mondanám, hogy nem csak a külső hőmérséklet okán lehet bundát emlegetni...
5. Ha nem a profit lenne a cél, akkor a közönség nem változtathatná meg a végeredményt. Vagy maradjon az sms, de legyen egy zsűrivélemény, mondjuk három továbbjutóval, és a negyedik helyre szavazhasson csak a nép. A szombati táncszínházos leopárd asszem továbbjutó helyen volt még a szavazás előtt, bár így is csak egy hellyel maradt le, de hát egy, vagy tíz, nem mindegy? Lemaradt. Dühítő volt, hogy az az egyhangú, és egyarcú parodista, aki mindenkiből Havas Henriket csinált, kapott még egy lehetőséget, ő meg nem.
Piskóta 2007.11.19. 08:42:07
Ami nekem sem tetszik az az, hogy tényleg ejtegetik azokat az előadókat, akik valami egyedi előadással állnak ki. Szerintem az első helyen Fehér Feri végzett, az a tánc és mozgás, amit levágott, adott egy olyan hangulatot, amit nem kell elemezgetni, meg szakmailag értékelni (de amúgy lehetne, mert nagyon színvonalas és művészi volt), csak egész egyszerűen jó volt, és kifejezett egy érzést, hangulatot a tánccal. Ő érdemelte volna a nyílegyens bejutást. Break, meg nyújtogatós, levegővétel nélküli énekből van elég.
Fábry basztatta a tüzes gyereket is, mert hogy a tűz nélkül ez nem egy nagy szám. Itt szerintem nem arról van szó, hogy kinek milyen nehéz az előadása, tudom, hogy a Break nehéz és sokat kell gyakorolni, csak éppen a 80-as évek óta ugyanazokat a figurákat látjuk, semmi változás. A tüzes meg látványos és kész. De mindegy süllyesztőbe velük...
freddyD 2007.11.19. 08:46:51
:D ez jó volt sixx
2007.11.19. 08:52:46
Volt benne egy jó hang, valahol a vége felé, de többi csak kérdéseket hagyott bennem, legerősebbként azt, hogy az RTL Klubban tiszta idióták ülnek?
Ekkora szart egy rakásra akkor sem lehet öszehordani, ha a világ legpfofibb gagyigyárosait alkalmazzák érte.
Hétköznapi délelőttön a hortobágyi pusztában könnyedén jobb produkciók találhatók, mint amit ezek itt összehordtak.
cubalibre 2007.11.19. 09:09:29
Attól mert szeretsz énekelgetni, meg jól visszhangzik a fürdőszobában a hangod, az nem jelenti azt, hogy tv-ben a helyed. Ez kb. olyan, mintha valaki írna egy ált. isk. fogalmazást "Emlékezetes nyári élményem" címmel, és másnap már könyv formájában szeretné megjelentetni, miközben azt gondolná magáról, hogy ő legalábbis Jókai.
Piskóta 2007.11.19. 09:10:28
ApukadHUN 2007.11.19. 09:10:50
A \"modern\", a \"zene\" és a \"magyar\" szavakat egy mondatban emlegetni elég szánalmas dolog...
suo tempore 2007.11.19. 09:12:43
nalazo 2007.11.19. 09:14:22
randomuser1 2007.11.19. 09:26:40
Nézzük a proliadót és sírunk h milyen átlagos a felhozatal.
Fura,nem?
A kereskedelmi tv üzleti vállalkozás, ami a jónép szórakoztatásából él, nem a konzervatórium előszobája...
És a maga szintjén szerintem ezek a műsorok nagyon jók.
Akinek nem tetszik, menjen színházba vagy operába esetleg, olvasson könyvet. már ha tud olvasni persze...
genghis 2007.11.19. 09:37:24
Butytime!
Orulok hogy nemcsak en ereztem ugy hogy a kislany sokmindent tud csak enekelni nem. A tuzes bisz-baszt porgeto srac meg a ket tancolo kisebbsegi fiatalember voltak a legtutibbak az egeszben. Meg talan a nepdalos kislany.
farao1117
Hat qrvara nem. Ahoz hogy valakit kritizalj nem kell nalla jobbnak lenned. Ha sz@rt raknak a tanyerodra attol meg tudod hogy az sz@r, megha a fozesben nem is jeleskedsz. Egy enekes aki nepszeru nem a szakertoknek enekel hanem a tomegeknek, tehat a tomegek itelik meg hogy tetszik-e nekik avagy nem.
yokli 2007.11.19. 09:39:08
a zsűri meg szégyelheti magát, de nagyon, bár nyilván ők már rég elvégezték magukban a szükségesség-arányosság tesztet és úgy döntöttek, ennyi pénzért megdicsérik még zámbó árpit is.
yokli 2007.11.19. 09:41:18
Mr. Tzirmi 2007.11.19. 09:42:40
Nem ezeket a HÖRÖG metál HÖRÖG halál HÖRÖG sziaanyu HÖRÖG, hanem komolyabb, szinvonalasabb alkotásokat.
Személyszerint Miskolcon születtem, és csak onnan tudnék 5-10 zenekart, ami megérné már azt a műsort... És akkor még nem beszéltem Pestről...
medwe00 2007.11.19. 09:45:34
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.19. 09:48:45
medwe00 2007.11.19. 09:50:23
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 09:51:47
Két dolgot azonban ne felejtsünk el.
1. Itt szubjektív dologról van szó. Neked nem tetszik, nekem igen, téged szórakoztat, engem idegesít.
2. A tehetsg is relatív. Nem befutott, főállású, nyugati vagy épp amerikai énbekezekhez kellene hasonlítani őket. Főleg nem stúdióban hosszú hónapokig kimunkált produkciókat az élő fellépéshez.
átlátó 2007.11.19. 09:53:00
kangep 2007.11.19. 09:54:27
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.19. 09:54:28
nem igaz. a minőség nem relatív, valami vagy jó vagy nem. tessék megnézni a skandinávokat vagy a franciákat, akik minimálpénzből csinálnak jó popzenét.
ez az atyai "jaj ugyan, te csak magyar kultúrtermék vagy, te lehetsz rossz is" fog egyszer sírba vinni.
Terveüdekszi 2007.11.19. 09:55:15
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a nagyon béna April Lavigne klón következőleg mivel fog fellépni? Mert ugyan azzal a számmal vérciki, ha mással jön elő akkor meg az már nem ugyan az.
Nagyvakond 2007.11.19. 09:58:39
(Persze ettől még igénytelen fos dolgokat futtatnak a "sztárok", és ez köll a nípnek...
És nem azért, mert sznob vagyok...)
NEM KULTÚRA EZ, HANEM CSAK CIVILIZÁCIÓ.
Allahu Akbar!
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 10:02:16
1. Stohl Buci nagyon gáz. Nagyon modoros, hülye kifejezéseket használ, túloz, mindig naggyon nagggy szeretetttel köszönt mindket, mindig eljátsza, hogy ő nem tud dönteni, és húúú de mennyire nagyon kiélezett a helyzet. A leányzó hozza, amit várunk tőle. Többet nem...
2. A tehetségkutató műsorban miért lépnek fel olyanok, akik profik, ebből élnek, vagy mondjuk artistaiskolások, tehát ezt tanulják, s felteszem, hogy mások az artistasuliból hasonlóan elő tudnák ezt adni. Ez az érdemeiket nem csökkenti, de mindeki szakmájában vannak olyan dolghok, trükkök, amiket másnem tud megcsinálni.
3. Nekem tegnapelőtt feltűnt, hogy a háttérénekes, aki az artista lányok produkciója alatt énekelt, sokkal gyengébb volt, mint egyik-másik fellépő. Azért az elég gáz... Ugyanígy Dolnai Attila, akki playback-ről(!!!) énekelt, túljátszotta magát, vonaglott, egyszerűen rossz volt. Szerintem...
4. Míg a Ki mit tud? a produkcióról szólt, itt sajnos elmoózdult a hangsúly a szavazás felé. Tudom, kereskedelmi tévé, stb., de akkor is zavar engem.
[Sven] 2007.11.19. 10:04:46
Ugyanakkor kangep-pel egyetértek.
nalazo 2007.11.19. 10:05:44
XXXXXXX-nek: Mentálisan is jól alkalmazkodtál az igénytelenséghez. Akkor végül is tényleg mindegy, hogy mi megy a tv-ben.
Ink · http://inkk.blog.hu/ 2007.11.19. 10:05:52
1. szerintem itthon is vannak jó poprock kategóriások, pl royésádám, united, mistery gang koncertek kegyetlen jók.. szal így nem érdemes leszólni, csak megfelelőt kell támogatni.
2. a műsor angol változatában továbbjutó volt ez a produkció: Madness and magic.. hihetetlen ahogy a nénik röhögnek a vérengzésen....
www.youtube.com/watch?v=WPBnpsHN4_4
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 10:09:54
A stúdióterméket hasonlítod össze amatőrök élő fellépésével. A tehetség igenis relatív. HA a színvonal alacsony, a kicsit jobb már kiugrónak számít. Nálunk ma olyan értéktelen, tehetségtelen emberek a sztárok, hogy aki kicsit is több ennél, már soknak tűnik.
A 40 pontos leányzót a szakártő cikkíró jól lehúzta, de azt nem vette érszre, hogy a a lány előadta a dalát, nem csak elénekelte. Igen, itt-ott béna volt. De ő egy 18 éves, amatőr énekespalánta.
zsivágó 2007.11.19. 10:10:10
A Csillag születiket szerintem úgy éri meg nézni, hogy a helyén kezeljük a dolgot. Annyira kell komolyan venni, amennyire a műsor készítői is komolyan veszik. A mély kritikáknak tehát, szerintem, itt nincs helye.
De ha valami szar, akkor legalább itt mondjuk már meg hogy az. Mert az.
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 10:14:48
Vegyetek elő mondjuk egy Best of MTV Awards 1995 CD-t. Hány nagy tehetséág szerepel azokon, akiknek azótais lemezei jelennek meg, remek koncerteket adnak, és jelen vannak a zenei élteben?
Sokan támadják, hogy azt mondtam, a tehetség relatív. Ahog ti értitek, elismerem, valóban nem az. Valaki megítélése viszont valóban függ a többiek produkciójától. Vakok között félszemű a király.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.11.19. 10:15:13
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.11.19. 10:20:01
Ami persze nem fog meg mindenkit (én pl ki nem állhatom Ákost:))
Ha valaki a műfajt utálja, fikázza azt.
vissza a posztra:
A zongorista fiút?!? Na ne már... bármelyik kerülti zeneiskolába találsz joobat...
Úgynevezett népdalénekes lány?!?
Amilyen űbergagyi zenei alapot kapott ... a Nox-féle giccsből még az az egy is sok
suo tempore 2007.11.19. 10:22:57
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.11.19. 10:36:26
...et tu mi fili...
2007.11.19. 10:39:59
1. Volt bátorsága Alanis Morissette számot elénekelni (lehet, hogy külsőre Avril Lavigne-re hasonlít, de a szám ALANIS MORISSETTE volt!).
2. Alanis Morissette, bár az én egyik legnagyobb kedvencem, Magyarországon gyakorlatilag ismeretlen a médiában. Kétlem, hogy a zsűriből bárkinek is fogalma lenne arról, kicsoda Alanis Morissette.
3. Tehát, ha valaki Alanis Morissette számot énekel, baromi nagy kockázatot vállal, és ez a lány ezt elvállalta.
4. Lehet, hogy erőtlen a hangja, de hibátlanul elénekelte ezt a nem egészen triviális számot.
5. A gitárt nem tudom minek vitte magával, azon gyakorlatilag semmit sem csinált :-((
6. Én tehát örülök, hogy ebbe a gagyi világba valaki végre legalább megpróbál igényes zenét becsempészni. Még boldogabb leszek, ha legközelebb valaki elénekli a Child in Time-ot a Deep Purple-től (:-))).
7. Azt mondjuk nem értem, hogy ha valaki a zsűritől maximális pontszámot kap, hogyan lehet, hogy éppen csak továbbjut. Most akkor vagy a zsűri felesleges, vagy a nézői szavazás. A kettő együtt furcsa interferenciát produkál.
osztovata 2007.11.19. 10:40:37
A csillag = sztár. Ezek a kis leányok és fiucskák meg azt hiszik, hogy csak amiatt mert ide bejutottak (tényleg ki tudja milywn alapon történt a válogatás?) azért sztárok. Aki sikert akar elérnni, annak azért éveket kell(ene) dolozni.
Ami a zsűrit illeti, az igazi kakukktojás a Náray, lehet, hogy jó divattervező meg az ő ruháiban ugrálnak a színpadon, de könyörgöm mit ért hozzá?!Lehet hogy tudja hogy egy deszkán hogy áll a rhuája, de mi köze van tánchoz, zenéhez vagy énekhez.
A Falusi Mariann is folyton elélez,mintha legalábbis egy Pavarott (isten nyugosztalja) vagy Domingo lépne fel.
Szóval az egész úgy ahogy van egy nagy szar, be kéne látni hogy ebben az országban nincs ennyi csillag, me megasztár.
Fekete lyuk az van dögive:)))
köpcöspapa 2007.11.19. 10:49:26
Kb. a népdalos 38 pont, az állványrugdosós lány 5 és fél!
- Ugyanúgy összemérhetetlen a roma kiscsávók überfasza műsora a pizsamás hülye rettenetes számával, ami olyan nyálas és nagyképű volt, mintha nem a markával szexelne esténként.
érthetetlen.
jorda 2007.11.19. 10:51:23
Az RTL nem hazudtolja meg
magát,ugyanazzal az agyonsztárolt műsorvezetőkkel akar színvonalas műsort csinálni,akik már bizonyítottak,hogy erre alkalmatlanok !
Ördög kisasszony,Stóhl elvtárs,talán el kellene menni már dolgozni valahová,valami értékmaradandót alkotni ennek az országnak,nem ilyen silányat !
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.11.19. 10:53:48
De a Lavrigne-klón (Alanis Morrisett meg elég ismert még nálunk is, btw) azt IS megnyerte...
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 10:56:21
Szerintem pl. az érthetetlen, hogy hogy nem vettétek észre, hogy a népdalénekes leány hamis volt, a zenéje egy furcsa kotyvasz volt a népdalból és világzenéből, míg az állványrugdosós kiscsaj tisztán énekelt, hiába hasonlítják máshoz, egy Alanis Morisette dalt énekelt, értelmezve a szöveget. É nsajnáltam volna, ha a kis hamis jut tovább.
köpcöspapa 2007.11.19. 11:06:05
A népdalos lány zenéjével én sem voltam kibékülve, de az nem is neki róható fel, hanem a zeneszerző akárkinek, akinek a neve elhangzott a műsorban.
A morisette szám ha szerinted tiszta volt, akkor valamelyikünk hallásával nagy baj lehet.. Mondjuk a másik hölgy, akiről idáig nem esett szó, valami whitney Houston számmal jött, na ott el is kellett kapcsolni mert fizikailag büntetett a produkció
blanco172 2007.11.19. 11:08:28
Attól hogy valaki nem tud töltött káposztát főzni, azért még megmondhatja, hogy szar vagy finom. Úgyhogy amit mondasz az egy darab nagy-nagy baromság. Nem szeretem ezt a "gyere és muti ha te jobban tudod" dumát. különben sem arra van kihegyezve a dolog, hogy csak tehetségtelen szereplő van, hanem arra: híg fossá nemesítik a mezőnyt a szervezők. Olyan mint egy piramisjáték. Eccer csak elfogy a sok nagy tehetség ebben az országban. Egyébként Fábryn én is kiakadtam. Ehhez adni a nevét, az imidzsét...hát Sanya, estél a szememben.
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.19. 11:08:34
silverwol 2007.11.19. 11:19:19
BROAF
silverwol 2007.11.19. 11:21:04
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.11.19. 11:22:42
MrMBG 2007.11.19. 11:23:44
Igazából több mint dühítő, ez felháborító, hogy olyan produkciókban amikben ott van a koncepció, érték, látszik a több éves kemény munka, amiből persze csak 1 kis vékony szeletet tudnak bemutatni, hátrébb rangsorolják egy 2 hetes ének gyakorlattal rendelkező erőltetett és nulla élményt adó produkciókkal szemben.
Ezért aztán marhára nem érdemes ebben az országban időt, energiát, nélkülözést, rengeteg izzadságos munkát fektetni egy produkcióba ha azzal többet ér az ember, hogy 2 hétig begyakorol egy számot a fürdőszobában, elhiszi magáról, hogy király hangja van, majd 1 megasztrár selejtező szintjét is alul múló színvonalú gyatra énekimitációval áll elő.
Gratulálok a zsűrinek és a szavazóknak, hogy hozzájárulnak a további selejtgyártáshoz !
nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2007.11.19. 11:24:20
BelaVitez · http://www.danceschool.fw.hu 2007.11.19. 11:25:12
Egyébként nagy általánosságban egyáltalán nem értem, hogy mi olyan meglepő ebben az egészben az olvasóknak. Ez a műsor egy kereskedelmi műsor, egy kereskedelmi TV-n. Ez már önmagában előrevetít bizonyos elvárhatósági mércét a színvonallal kapcsolatban. Hogy miért kell mindenkinek csontig nyalni? Mert, ha mindenki szénné van dícsérve, akkor a Kedves Néző elhiszi, hogy valami egyedi, különleges és megismételhetetlen élménnyel lett gazdagabb, és ÉRDEMES legközelebb is a TV elé ülni. Egy mainstream műsort azért kritizálni, mert a közízlést elégíti ki ugyanolyan botorság, mint a filharmonikusokat konzervativizmussal vádolni. És hogy ez a közízlés, arról nincsennek kétségeim. Ha már az ő képe van kint, akkor nézzük például Fruzsikát. Ő egy nagyon aranyos lány, megnyerő egyéniséggel (legalábbis a színpadon), a 14-36 éves korosztályig bezárólag minden férfi és leszbikus nő "bepróbálná". A hangja egy audio-vizuális struktúrában csak egy kellék a sok közül. Egyébként élőben még olyan énekeseket is hallottam már nagyságrendekkel is bénábban énekelni a saját számaikat, akiket egyébként még tisztelek is valamiért. Hogy félreértés ne essék, én mondjuk Big Bad Voodoo Daddy-t, vagy épp Pink Martini-t szeretek hallgatni, Brian Setzer-ről nem is beszélve, de nincsennek illúzióim, hogy valaha is viszontlátom-hallom ezt a stílust egy kereskedelmi csatornán... Én speciel, épp azért nem csalódtam, mert nem ezt vártam. Egyébként jól szórakoztam.
nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2007.11.19. 11:25:18
(Junkies után szabadon.)
osztovata 2007.11.19. 11:25:58
Persze hogy gyanús, mert a közönségszavazatból semit sem látni. Ha kiírnák egy táblára, akkor is leetne manipulált,de akkor legalább az lenne az ÉRZÉSED hogy valós eredményt látsz. De így, hogy rámodnják a műsorvezető fülére...
Akárhogy módosíthatják. Nincs közjegyző, semmi, csak a bemondás.
Szóval van némi csalás gyanú...
Ez igaz a te általad említett esetre is.
pirannya 2007.11.19. 11:32:12
Amugy meg szerintem sem szinvonalas a musor.
XSun (törölt) 2007.11.19. 11:34:45
Ennek a műsornak valami ki mit tud szerűnek kellett volna lennie.
Ehhez képest olyan mint egy elcseszett megasztár. A sok énekes meg táncos miért nem a megasztár / megatáncba jelentkezett?
A másik dolog hogy miért nincsenek kategóriák?
Nem is tudom hogy pl. hogyan lehet összehasonlítani egy bűvészt egy énekessel.
átlátó 2007.11.19. 11:36:18
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 11:43:28
A Wintey imitátor tényleg gáz volt. Dettó a tesója, kár, hogy ő bekerült...
Silverwol, legutóbb 1/4 volt az énekesek aránya. Az nincs 90%...
MrMBG, egy színvonalas énekprodukcióhoz úgyszintén nem elég két hetet gyakorolni, énekelni. Sok az énekes, így sok a gagyi is. De te a műfajokat versenyezteted, holott a produkciókat kellene!
Osztovata, van közjegyző, el is hiszem, csak hát a közjegyző nem tudja azt ellenőrizni, amit kéne. Nevezetesen hog ymennyi szavazat érkezik kire. Azt tudja ellenőrizni, hogy a szavazatszámlálóból _kijövő_ számokat rendesen alakítják-e pontokká. De hogy a _bemenet_ nem csalás-e, azt nem látja.
átlátó 2007.11.19. 11:43:55
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 11:45:59
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 11:48:20
nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2007.11.19. 11:49:58
hmikey 2007.11.19. 11:51:31
2007.11.19. 11:54:19
Sok igazság van abban írsz, de ez a mondatod mindenképpen kivétel azért, mert szubjektíve megítélni is csak azt érdemes, ami önmagában kerek és képvisel valamilyen értéket.
De egy énektudás nélküli, falsokkal tele előadás még nem tart ott, hogy kinek tetszik, kinek nem.
Az egyszerűen nem való a képersnyőre.
És ez a legnagyobb gond ezzel a műsorral, hogy egyáltalán képernyőre kerülhettek iylen előadások.
A zsűriben helyet foglalók hozzáállása és megnyilvánulása a kritikán aluli előadások feldícsérése által szánalmas seggnyalása az rtlklub nevű pénzkiadó automatának.
nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2007.11.19. 11:55:02
Andy Warholnak van egy 5 órás filmje, amin nem történik más, csak egy ember alszik. Ennyie rővel ezt is leadhatnák főműsoridőben. Van annyi izgalom abban is...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.19. 12:08:26
Talán nem csak ilyen gagyikban kéne őt megnézni, hanem mondjuk el lehet fáradni a Nemzeti Színházba is néha, vagy ha már tévé, akkor vasárnap esténként odakattintani a Tűzvonalra a köztévén. Már írtam egy másik postban: létezik egy Stohl András nevű kíváló színművész, és egy Stohl András nevű médiapojáca. A kettő fizikailag ugyan egy testben lakozik, de egyébként semmi közük egymáshoz (bár lehet, hogy ekkora skizofrénia nekem már káros lenne az egészségemre).
Aki meg azt mondja, hogy 90%-ban a továbbjutók énekesek, az nem ezt a műsort nézi (a harmadik adásból pl. csak egy a négyből). Tény, hogy sokan vannak (50%), de talán nem annyian, mint az eredeti résztvevők között. Konkrétan: a 12 továbbjutóból hat résztvevő énekes, négy táncos, és kettő "humorista".
Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2007.11.19. 12:14:43
1. Én sem bírom már, hogy más nincs is tehetséges az országban csak énekespalánta - akinek aztán többször siklik ki a hangja, mint a mátészalkai gyors.
2. Miért van az, hogy egy énekes szám alatt mindig van valami háttér csapat - többnyire táncosok -, akik aztán "összhatásban" dobnak (vagy nem) a produkción? Tudom hülyeség, de miért nincs akkor mondjuk a bűvésznek is? A fair játék jegyében...
Ha valaki a hangjával lép fel, akkor talán azt zsűrizzük.
3. Szerintem a felett is kár elsiklani, amit a zsűri egyik hölgytagja is említett (nem szó szerint idézek, csak a mondanivalót), hogy a mezőny első felét kénytelenek alulpontozni, hogy ha még lesz jobb, akkor legyen miből osztogatni feljebb. Szerintem ez magyarul azt jelenti, hogy ha pl. harmadik szám vagy, akkor redőny...
4. Nem tisztem mindenki nevében nyilatkozni, de talán nem túlzás, hogy a nézők többsége, legalábbis a kommentekből kiindulva igenis tehetségkutatást vár, de tényleg minden területről. És egy látványszínházat igenis össze lehet vetni egy énekessel, meg akár egy sínhegesztővel is azon az alapon, hogy engem mint nézőt mennyire szórakozat amit csinál. Nem?
És ami meg untat, vagy leginkább elkapcsolom, annak bocs, de C vágány.
hmikey 2007.11.19. 12:24:11
N.Zoli 2007.11.19. 12:26:17
Vad.Korte (törölt) 2007.11.19. 12:28:20
ViPleX (törölt) 2007.11.19. 12:36:02
És nyomták a szokásos szöveget, hogy itt most világsztár születik meg mittomén.. álljon már meg a menet! népbeszopatás.
átlátó 2007.11.19. 12:49:03
mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2007.11.19. 13:23:50
így van. a stohl egy nagyon jó színész.
[HEJ] 2007.11.19. 13:48:35
Tengertánc (törölt) 2007.11.19. 13:57:55
levee 2007.11.19. 15:26:37
Egy énekesnél több dolgot figyelembe lehet és kell is venni: egyrészt, hogy tisztán, pontosan intonálja-e a hangokat, hogyan formálja azokat egy egésszé, hogyan ejti ki a szavakat (prozódia), a művészi átélés a formálással hogyan egészül ki, stb.
Így a "szakmai" feltételek abszolúte objektívek, például mennyire helyes a légzéstechnikája, mert ha nem az, akkor akaratlanul is gikszerezik, esetleg ugrál a hangja, a hangindításai kifejezetten csúnyák, rondán belerohan, "rálép" a kezdőhangokra. Ezek mind teljesen normális dolgok egy kezdőtől. Erre nagyon erősen rásegít a helyes kiejtés is, ez sajnos szegény lánykánál problémás volt, az oké, hogy esetleg nem tökéletes az angolja, de ezek a dolgok simán átfedhetőek, ha az ember kicsit odafigyel rá. A hangja amúgy nem volt "rossz" alapanyag - bár én hiszem, hogy nincs rossz alapanyag, csak rossz technika vagy rossz fül (ezekből van egyre több inkább) - egyszerűen simán képzetlen, iskolázatlan, ami egyáltalán nem baj.
A baj az, ha ezeket a kezdeteket valaki professzionálisnak állítja be, sajnos ez a mai pedagógia csődje is. Hihetetlen sokat lehet előrelépni egy jó adottságú, jó füllel rendelkezőnek, ha keres egy tisztességes magánének tanárt, eljár hozzá hetente kétszer, skáláznak, gyakorlatoznak, hiszen a tanár dolga nem az énekelés megtanítása, hanem az énekes természetszerű hibáinak kijavítása, a funkcióváltások közti zavarok elfedése. Hangsúlyozom, nincs olyan ember, aki elsőre a pontos, helyes technikával énekel. Pontosan ezért nem lehet énekre felvételizni sehova 17-18 éves kor alatt, mivel e kor előtt káros lehet a hangszalagok helyes működésére (illetve a helyes működésének beidegződésére) az éneklés, és úgy en bloc a technikai problémák javítására is alkalmatlan.
Tehát, az, hogy ő hogy ugrált és hogy kissé érdekesen ejtette az angolt, az már szubjektív lehet, hogy ez kit zavart, az viszont nyílván nem lehet kérdés, hogyha valakinek természetszerűleg nem képzett, profi a hangja, akkor az milyen. Amúgy aranyos lány volt, nyilván rosszul is esik neki a kritika, ezért is problémás ez a műsor...
A népdalékenes lányzóról. Itt már lehet szó szubjektivitásról, hiszen a népi hangadás egy az énekpedagógusokat is megosztó "probléma". A népdalénekesek ún. nyílt gutturális, gégés hangon énekelnek. Ez a művészi formálásra totálisan alkalmatlan, ráadásul mivel általában a delikvens intuitiven tanulja meg, utánozza, a végeredmény pontatlan, csúszkál, rossz hallgatni. Ez a legtöbb népénekesre jellemző, néhány kivétellel, de a legtöbbjük így is ordibál inkább. Ezt hivtátok itt hamisnak, ami viszont valamilyen szinten hagyomány a magyar kulturában. Én speciel nem riadok tőle vissza, mert van egy-két énekes, aki ezt is művészi szinten műveli, de a szombati műsorban a lány nem választott helyesen, ha valóban musical-énekes, valami olyasmivel kellett volna próbálkoznia.
Egyébként a saját számát éneklő srác borzasztóbb volt (a szexes hétvégés, pizsamás), a Crazy little thing called love-ot éneklő fiúnál egy átlagos kórusban jobbat találtak volna. Az eddigi három játék során két jó énekest hallottam, az egyik az első adásban volt, a másik a másodikban, ez utóbbi volt az a cigánylány, akit az apja kisért gitáron, és az nagyon meggyőző is volt (az is lehet, hogy csak azért, mert tiszta, szép volt). A másik két cigánylányt (a testvérek) viszont rossz volt hallgatni, és az pedig már csak a hab volt a tortán, hogy ebből is etnikai kérdést csináltak.
2007.11.19. 16:33:48
Ez komolyan megkérdőjelezi a válogatók szakmai hozzáértését.
Mondhatnám égő, de nagyon.
Ezért vannak sokamn - magam is - felháborodva miatta és nem alaptalanul.
A tegnapit már meg sem néztem, nem vagyok az az önkínzós fajta :)
Cosmic 2007.11.19. 18:04:04
Nem csak az a baj, hogy "párnába zokoknak majd, mert 10db CD fogyott el". Hanem az, hogy miattuk nem jelenik meg majd olyan valóban tehetséges kezdő előadók albuma, aki alkalmas lehetne egy nagyobb ívű pályafutásra. Mi producerek is "kurvák" vagyunk sajnos, és nyílván hogy annak fogunk albumot írni, akit már a műsor miatt "alapban" ismer egy egész ország és mögötte van egy egész kereskedelmi média gépezet meg egy kalap pénz. Ez itt a baj és ettől kártékonyabb ez még annál is sokkal jobban, mint azt maguk a kereskedelmi adók is gondolják. Sajnos pontosan tudom, hogy van ez, 3 éve dolgozom a Győzikével.
Én is tudom, hogy szar, kiadó is tudja, hogy szar, sőtt még Ő is tudja magáról, hogy szar. A rádiók is tudják, hogy szar és az emberek is tudják, hogy szar. És???? Működik??? IGEN!
Borzalmasan hatékony fegyver a PR/média és persze a pénz. 8-12 millió között bárkiből csinálok popsztárt 6 hónap alatt. Szomorú tudom, de ez így van. (ha valakit érdekel írjon :)))
Tavasszal már majd olvashatjuk a velveten,hogy éppen milyen táskát vásárol a Fruzsi kislány és a Majka majd lenyilatkozza, hogy igazából nincs köztük semmi :))) Persze majd talán a Barátk közbe is beforgatják egy részeb (ha nem őt hát akkor valaki mást) és egy majdani "sztár" póker arcokban is viszont káthatjuk áprilisban. A Fókusz lelkesen közvetíti első plasztikai műtétjét, aminek eredményéről részletesen meggyőződhetünk a 2008 szeptemberi CKM-ben :)
Szinte már előre uncsi...
Más...
A kisebbik Toldi lány (énekes) már a suliját is halasztotta egy évvel, ezt az első adásban le is nyilatkozta. Tudom én, hogy a romáknak nagy a jóstehetsége, hacsak nem volt eleve biztos abban, hogy a döntöig neki ki van taposva az út.
Legalább figyelnének oda az ilyan apró részletekre... én sem hordom már az úttörő nyakkendőmet.
2007.11.19. 19:15:55
mókus 2007.11.19. 22:04:34
youtube.com/watch?v=wXeCW0ouLtE
átlátó 2007.11.19. 22:38:49
átlátó 2007.11.19. 22:50:07
jofko 2007.11.20. 00:45:44
farao1117 2007.11.20. 09:07:45
N.Zoli 2007.11.20. 11:23:43
Tudom, hogy nem lennék különb, ha ott lennék, ezért nem is vagyok ott. Ezen minden önkontroll nélküli versenyzőnek is el kellett volna gondolkodnia. A zsűri és a műsorvezetők színháza mellett sem lehet elmenni megjegyzés nélkül és itt sem az érdemel hurrogást, aki ezt szóvá teszi.
sanya64 2007.11.20. 12:35:52
ez így van... sőt... egy plasztikai sebész ennyiért anyósomból egy egészen kis csinos Jennifer Lopezt is tudna faragni... ))
Nu Skool 2007.11.20. 13:25:07
elmondanám én is a véleményem, mert úgy néz ki itt az index-en 80-90%-ban csak a rosszindulatú fikázás megy, a rötölöklub honlapján meg (a már a zsűritagok által példaként bemutatott) gusztustalan csontignyalás.
Persze, igy egyszerű lekezelni a dolgot, tipikus magyar szokás: Hát ez béna, hát te ehhez hülye vagy, ezt elqrtad, ..rvaanyád, monnyále.
A műsor olyan amilyen, amilyennek a mai magyar kereskedelmi és méidakultúra megformálta. A köznépnek eladható, mert róla szól, mert nem igazi sztárok és észbontó tehetségek szerepelnek, ami ritka mint a fehérholló, hanem olyan emberek akik akár a szomszédomék is lehetnek, vagy akár én is lehetnék.
Hogy az esetek többségében énekes, táncos produkció jut tovább az is érthető, hiszen ez az ami később eladható lemez formájában, meg hétvégenként a dizsikbe, bálokba, falunapokra, roadshokra. Egy humorista már kevésbé (és őszintén az egy, aki továbbjutott az inkább kritkán aluli, mint a többi továbbjutó) egy bűvész, vagy artista meg szinte eladhatatlan magyarországon.
Ezekből következik, hogy a zsűri (és értékelése) is olyan amilyen. Mégse mondhatod annak, akit márt egyszer többezerből kiválogattál, hogy debéna vagy, takardj a szinpadról. Az már más kérdés, és ebben Sixx-nek igazat adok, hogy a csontignyalás egy 12-18 év közötti tininek, hogy te most aztán mekkora atombomba vagy... Egyrészt veszélyes, másrészt szánalmas...
És ha már Fruzsinát vettétek célkeresztbe, néhány szót róla is.
Szerintem nem volt annyira borzasztó az az előadás. Lehet, hogy nem egy Mariah Carey, vagy Cserháti Zsuzsa, de könyörgöm, 18 éves és azért nem egy egyszerű számot választott. Lehet, hogy időnként elcsúszott a hangja, lehet, hogy néhol nem találta a megfelelő hangot, de időnként egész jól átvezette a nevetésekkel, prózaibb énekléssel (ha már itt tartunk, nekem inkább az első műsoros Eszes Viki volt borzalmasan hamis, de hát ő meg csak 12 éves, őt a saját érdekében nem engedtem volna a színpadra)
És ha már itt tartunk énekes produkciót nem csak a hang jellemez, hanem a körülette lévő hanglejtés, mimika, testbeszéd, mennyire érted, érzed át a szöveg tartalmát, ezt hogyan közvetíted át a közönség felé. Szerintem a lányban erre is van tehetség, nekem sokkal jobban tetszett, mint az ének (leszámítva a kát nagy hibát, az állványfelrúgást és a gitárt, azok abszolúte nem illettek a képbe)
átlátó 2007.11.20. 13:50:18
"8-12 millió között bárkiből csinálok
popsztárt 6 hónap alatt." Hát ez minden baj forrása Cosmic fiam,te szakmád alja! Gondolkodj el igen mélyen ha módod van rá ennek a lényegéről. Odatartod ezek szerint a hátsódat (társaiddal)kritika nélkül bármilyen tehetségtelen tuloknak. (Van rá precedens munkásságod kapcsán.)Meg is van az eredménye.És még szomorú is vagy e miatt,de azért várod a jelentkezőket. Megnéznélek profilból. :)
Nu Skool 2007.11.20. 13:56:16
Ami viszont a legborzasztóbb a mai magyar médiában, zeneiparban, az az ami utánna következik. Jobbesetbe a kiscsaj nem nyer, vagy nem fedezik fel, visszatér a normál életbe és ha nem ment el teljesen a kedve, akkor önszorgalomból továbbfejleszti magát és talán talál magának egy amatőr együtteset, ahol elénekelhet itt-ott.
Rosszabb esetben nyer, vagy felfedezi valami kiadó, producer. Hogy ez miért rossz? Mert a kiadó, producer ahelyett hogy a csiszolásába, fejlesztésébe fektetne energiát (énektanár, stb...) két hónap alatt összedob alá egy image-et, zenét, dalszöveget, jobb esetben belökik a szerencsétlent a stúdióba és saját hangján felveszik, amit utólag majd digitálisan úgyis kikeverik (a hétvégi diszkókba úgyis csak haknizni fog, azt az egy-két fél play-back énekelést meg bemagyarázzák fáradsággal, rekedtséggel, megfázással), szerepeltetik sajtóban, médiában, Majkával és Győzikével, hétvégén diszkóhakni, egy év múlva meg CKM fotózás, talán még a manager vagy producer is felcsinálja.
És akkor most kérdem én kire is kell, lehet haragudni, kit kell fikázni?
A szerencsétlen kiscsajt, aki megpróbálta, kiállt és talán már azzal egy álma vált valóra, hogy kiléphetett a szinpadra 4 percig egy ország elé?
A műsort, amiben szerepelhetnek néha ilyen emberek, akik a középosztályt képviselik, akinek 80%-a amúgy is nézi a műsort?
A zsűrit, aki még akkor is próbál pozitiv és vicces lenni, amikor egy szörnyű zenei paródiát próbál előadni egy a Fruzsinál százszor tehetségtelenebb "humorista"?
Vagy a médiát, ill. a mai magyar popipart, akik miatt gyakorlatilag csak ez tud menni a tévékben, rádiókban, a csapból is ez folyik? Nem tudom ki mondta itt, hogy 3 éve Győzikével dolgozik együtt. Nem akarom megbántani az illetőt, de az ilyenek miatt tartunk itt és emiatt nem vállhat akár a Fruzsiból is igazi tehetség...
átlátó 2007.11.20. 14:57:30
moli 2007.11.20. 16:09:42
dehogyis csalodnak, azt fogjak mondani, hogy az a barom nem is ert semmihez, es o is egy senki, es amugy is a kurvaannyat.
(lasd cooltv-n elcsipett aktmodell verseny egyik donto elotti kiselejtezoje)
Cosmic 2007.11.20. 18:46:59
Én úgy dolgozom ,minr gy bérgyilkos. Nem dobom vissza a munkát, legfeljebb az árat emelem:)
Komolyabbra fordítva: Egy új műfaj van születőben -legalábbis szakmai szempontból. Én ezeket az embereket "popturistáknak" hívom. Végül is ma már az űrbe sem csak űrhajósok repülhetnek. Miért ne lehetne minden egyes pénzes üzletember "model" csajából popsztár? :) Nem leszaqrom?:)
Én magam részéről úgy vagyok vele, hogy ezekkel a senkikkel fizettetem meg az árát annak, hogy ha igazi tehetséggel találkozom, akkor saját örömömre is fogalalkozhassam vele, kötelezettségek és számára akár vállalhatatlan költségek nélkül :)
A nagy baj inkább az, hogy a mérleg nem, hogy egyensúlyban nincs, de rendesen leborult az utóbbi években.
Nagyon sokat és sokan hangoztatják, hogy itt micsoda tehetségek bújkálnak ebben az országban és egy valódi kincsesbánya szinte.
Hát... ez a legnagyobb önbecsapás és hazugság.
Nagyítóval alig találni 1-2 vállalható, hiteles és szakmailag is értékelhető énekest. A nagy igazság az, hogy 3-4 évente ha van valaki aki igazán jó.
átlátó 2007.11.20. 21:31:48
Nem fogadom el indokaidat,sok sebből vérzik. Nincs most kedvem mondatról mondatra cáfolni,de ha szeretnéd megteszem csak te akkor nagyon fogod magad szégyelleni.
Lásd békülékeny vagyok,megmutathatod,hogy küzdesz a gagyi ellen a "popturizmusban"(!)gagyival megtermelt "okosságokkal". Csak egy nevet írj ide,akire fordítottad és tudni fogom mit érsz? Nem fog az illető megsértődni,ha igen, én majd kimagyarázlak. Szeretném revidiálni az irányodban meglévő negatív előítéleteimet.
Azt azért megjegyezném,ha vállalható nincs,akkor a vállalhatatlant miért csinálod? Annyi szép szakma van még a világon! Igaz, a kurvaság is szakma.
kobe 2007.11.21. 00:17:50
2007.11.21. 11:14:05
Az sem baj, ha nem kristélytiszta és nem a pontos helyén énekelt minden hang, meglátni, észrevenni a tehetséget, az adottságot kell.
A normális kritikák nem döngölhetik sárba a versenyzőt, legfeljebb azokaz, akiknek köszönhetően beéghetett.
S amíg a versenyző oldaláról érthető és akceptálható egy gyenge, de még egy siralmas szereplés is, ugyanez nem mondható el azokról, akik azt lehetővé tették.
A "Győzike" és más hasonló valóban értéktelen és ízlésromboló überszarokat támogatók a valódi bűnösök abban, hogy egyre lejebb süllyed és egyre kevesebb érték van a médiában.
átlátó 2007.11.21. 12:41:55
farao1117 2007.11.22. 07:57:03
Nagyban nemértek egyet a kritikákkal.elsőnek irnám azt ha valakinek nemteccik a müsor ne nézze. Ezek a fiatalok akik itt fellépnek azzal a céllal teszik,hogy megmérettessék magukat. Kikissebb sikerrel ki nagyobb sikerrel . Ezekkel a kritikákkal csak azt éritek el hogy sokan meggondolják,hogy vállaljanak e ilyet ha a ennyi tolarencia van sok emberben Embertársaival szemben. Én aztmondom,még mindig jobb ha ilyen elfoglaltságot találnak a fiatalok,minthogy inkább a Discoban drogozni menjen.
farao1117 2007.11.22. 07:59:25
farao1117 2007.11.22. 08:30:57
farao1117 2007.11.22. 08:35:10
átlátó 2007.11.22. 14:52:06
Én most neked csak azért írok egy mondatot,hogy ne maradj egész életetben tudatlan. A diszkóban való drogozás és a tv-ben való szereplés között van még néhány hasznos elfoglaltság a tehetségtelen fiatalok számára. Például megtanulhatnának helyesen írni. Ez rád különösen vonatkozik.
átlátó 2007.11.22. 14:56:18
farao1117 2007.11.22. 15:43:55
átlátó 2007.11.22. 20:19:20
átlátó 2007.11.22. 20:27:29
szeba 2007.11.25. 05:40:16
Nos nekem sem tetszik a műsor, de egyesek azért valóban elég "kultúráltan" tudnak véleményt kifejezni.
Én is azt hittem, ez valami komoly tehetségkutató lesz. De már beláttam, hogy a Megasztár az volt, ez meg nem is hasonlít ilyen jellegű műsorokra.
1. Itt nincs egy Presser vagy egy Pierrot akiknek 90%-ban megkérdőjelezhetetlen a szakmai hozzáértésük. Persze ott is volt olyan, hogy nem a megfelelő ember repült, de azért sorozatosan nem fordult elő.
2. Ezek az "énekesek" a Megasztárba be sem jutottak volna a válogatáson túlra. Nem mondom, hogy tehetségtelenek, de átütő a különbség a 2 műsor versenyzői és színvonala között (Falusi Mariann bár sokat letett az asztalra, de intonációs hibákról nem hallott még? Ezzel a legtőbb versenyzőnek problémái vannak).
3. Kovácsovics Fruzsina: Nos barátom szerint jó volt, de neki abszolút nincs hallása. Nekem viszont van (nem akarom fényezni magam, de még mielőtt nekem is azt írná vki, hogy én nem tudnék jobbat: szolfézsra és énekkarra jártam évekig, és több hangszeren is játszottam, valamicske hozzáértésem és fülem is van), és tényleg borzasztóan hamis volt. Ezzel nem is lenne probléma, ha ez nem az elődöntőn fordult volna elő. Úgy tudom megkapták a gyakorlási időt, látszik, hogy a csaj mennyi energiát feccölhetett bele. Oké, hogy végig mosolygott (szerintem valójában ezért a 40 pont), de az előadás nem mosolygástól lesz maximum pontos. Legalábbis nem attól kellene annak lennie.
A másik fele, hogy külsőleg Avril ráver pár kört (no nem a külsejét szeretném kritizálni, de szerintem nem hasonlít rá olyan nagyon, max. a stylistok, fodrászok ezt a hatást akarták kelteni).
Az meg hogy egyesek csak megtöcskölni akarják...szerintem az ilyennek luk-luk, mindegy. Jöhet a wc-papír guriga is!
A lényeg: szerintem nem érdemelte meg a 40 pontot, noha a többi énekes sem volt kiemelkedő túlzottan, de voltak Fruzsikánál jobbak.
Bár ahogy elnézem komoly esélyei lettek, hiszen a csapból is ő folyik, noha a mai (tegnapi) középdöntőn már nem remekelt annyira. A Black Time-nak örülök, ők nagyon tudják amit csinálnak, nekik szurkolok elsősorban.
Fruzsikának azért van esélye, mert sajnos már most elég nagy a rajongótábora (akik valószínűleg sms-t is nyomnak), ráadásul iwiwen már fan clubja van, és így jó darabig még "élveznünk" kell a hangját.
4. Mért nem jelentkeztek a Megasztárba az énekesek???
Mert nem jutottak volna be!!!Tóth Vera és társai mögött csak kulloghatnak és talán ezt ők is tudják. Nem bántani akarom őket, de manapság minden 3. ember musicalszínésznő meg énekes akar lenni, akkor is, ha épphogy van tehetsége, vagy nincs is. De még az igazán tehetségesek közül sem lehet mindenki színész, énekes, művész. Ahhoz más is kell, mint a Csillag születik.
Végezetül nem értem mért nem tudtak csinálni egy jobb, színvonalasabb műsort, amikor előttük volt egy JOBB minta 3 szériája is. Tudom: "erre van igény" - hülye duma.
Hát csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni a témához.
»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2008.01.13. 09:04:47