Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nyerjen Pannónia motorkerékpárt oldalkocsival!

Mesesajt

2007. november 18. 13:32 kiricsizoltan 55 komment

Régen volt már magyar retró a Comment:com-on, vagyis a Mesesajt-rovat egy kicsit szünetelt, magunk sem értjük, hogyan. Mindenesetre most többszörösen is kárpótoljuk retrórajongó olvasóinkat. A Ki minek mestere? című műsor beharangozóját egy az egyben közöljük, minden mondata aranyból fröccsöntött. Nem is fűznénk hozzá kommentárt, mondjuk csak annyit, hogy '67 augusztusában vagyunk.  

"Indul az újabb Ki minek mestere

A Nagy Októberi Szocialista Forradalom 50. évfordulójának tiszteletére a KISZ Központi Bizottsága és a Televízió - más szervekkel karöltve - ismét megrendezi a Ki minek mestere? vetélkedőt.

Bizonyára sokan emlékeznek még a tavalyi izgalmas döntőre, amikor az ország legjobb fiatal esztergályosai találkoztak a kamerák előtt. Idén újabb szakma 'mesterei', az ifjú géplakatosok versenyezhetnek.

A jelentkezés feltételei változatlanok. Minden fiatal géplakatos résztvehet, akinek szakmunkás-képesítése van, aki jelenleg is a szakmában dolgozik, az év folyamán nem tölti be 30. életévét, és akit munkahelye is javasol a versenyre. (Jelentkezni lehet minden üzemi és területi KISZ-szervezetnél.)

A legjobbak az országos nyilvánosságot jelentő tv-kamerák előtt vetélkednek majd a helyezésekért. A feladatok összeállítását - a legkiválóbb szakemberek közreműködésével - már megkezdték; az ifjú géplakatosoknak semmivel sem lesz könnyebb dolguk, mint az elmúlt évi versenyzőknek volt! A televízió adásait az üzemi, területi és országos versenyek egész sora előzi meg, hiszen kb. 18-20000 fiatal géplakatos közül kell kiválasztani a legjobbakat. Az országos elődöntőre október 1-én kerül sor - ezen negyvennyolcan vesznek részt - majd a legügyesebb tizenkét résztvevő október 21-én lép a kamerák elé, hogy öt fordulón adjon számot sokoldalú elméleti és gyakorlati felkészültségéről.

A versenyzőknek életük fontos területén, a termelőmunkában kell helytállniok, a díjak ennek megfelelően igen értékesek.

I. díj: P 20-as Pannónia motorkerékpár oldalkocsival vagy utánfutóval
II. díj: 16000 Ft értékű szobaberendezés
III. díj: Egy Sigma tv-készülék magnetofonnal
IV. díj: Simpson (sic!) moped

A további helyezettek 800-2000 Ft értékű tárgyjutalomban részesülnek, az országos elődöntő résztvevői elnyerik a KISZ Központi Bizottság emlékplakettjét."

Címkék: retró mesesajt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Zoli 2007.11.18. 14:40:27

És milyen versenyszámok voltak? Páncélmackózás, kerítéshegesztés a tévében?
Ki a legjobb gyors és géplakatos, az első nyer egy Pannóniát. Mekkora királyság lehetett, de nem is tudtam, hogy P20 már volt akkor, gondolom valami újdonság lehetett. Oldalkocsival állatabb, mint utánfutóval. Volt olyan utánfutó hozzá, amiben volt egy kempingasztal, meg két szék.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2007.11.18. 15:02:40

Milyen az a Simpson moped? Kicsi sárga emberkék vannak rárajzolva, Springfield-ben kapható, és altípusai a Homer , Marge, Lisa, Bart? Ha viszont az egykori NDK IFA gyár termékéről van szó akkor az a SIMSON lehet.

fec2000 2007.11.18. 15:36:53

Tavasszal nyílik Balassagyarmaton egy Pannónia Múzeum
anyaga:
www.kep.tar.hu/apae/50353171#2

Té, mint Tamás 2007.11.18. 16:10:28

18-20 000 géplakatos!
Manapság gondban lennének, az elődöntős negyvennyolcat sem biztos, hogy ki tudnák tölteni olyanokkal, akik megfelelnek az kiírásnak... :(

WereWolf 2007.11.18. 16:27:06

1967-ben p20-as? :O nézzetek utánna az ilyen adatoknak mielőtt kamu posztot nyittok legközelebb? ;) de a legtutibb a Simpson :D már onnan is látni hogy kitalált az egész :)

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 16:37:57

hmm, a P20-as az sajnos P20-as, a simpson az így van írva (lehet, hogy elírás, de akkor az eredetiben, úgyhogy nem írom át), a '67 az pedig 67.

egyébként, ha a 17-hez (NOSZF) hozzáadtok, 50-et, akkor is elég jól kijön a 67.

ez egy szó szerinti cikk, nem vettem el belőle, és nem írtam hozzá semmit.

WereWolf 2007.11.18. 16:42:17

Akkor a forrás kamu... 1970-ben elképzelhető de 67-ben még csak a T10-nél tartottak... hidd el így van ;)

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 16:47:08

hát az elég vicces lenne, ha egy pályázati felhívásban kamuznának.

N.Zoli 2007.11.18. 16:50:51

Werewolf
T5 volt, meg TLF DeLuxe, valamint TLB (burkolt), T 10 szerintem nem volt, hanem P10 volt. Mondjuk erre nem esküszöm meg. P20 lehetett csak még nagyon újdonság számba mehetett, meglehet, hgy még boltban nem vehetted meg, hanem megnyerhetted, az elsők között.

Sam8888 2007.11.18. 16:52:04

IV. díj: Simpson moped

SIMSON!!! NEM SIMPSON!

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 16:56:04

Sam8888 2007.11.18. 16:52:04

lásd fenti hozzászólásomat

N.Zoli 2007.11.18. 16:57:52

Schwarzenegger mikor még testépítő volt és kevésbé világhírű, szerepelt korabeli mozihíradóban, ahol Schwarzenbergernek mondták, ott sem az vétet, aki újra bemutatta így.

WereWolf 2007.11.18. 17:00:07

Hát akkor is gyanus :)

ekkerjoz 2007.11.18. 17:04:01

A P20 '67.-ben még rajzasztalon SEM volt.
Honnan származik az eredeti cikk?

ekkerjoz 2007.11.18. 17:04:59

Ja, és 16000.- Ft-ért házat lehetett venni Budán.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 17:11:40

ekkerjoz 2007.11.18. 17:04:01

1967. aug. 14-i Rádióújság

mondjuk engem annyira nem izgat ez a p20-as probléma, nem velem csesztek ki, hanem a géplakatosokkal :)) biztos mondták az első helyezetnek, hogy bocs, de közben szóltak, hogy még rajzasztalon sincs, úh kapsz tlf deluxot

na, beírtam a Simpsonhoz, hogy sic! remélem, lenyugodnak a kedélyek.

WereWolf 2007.11.18. 17:13:08

erről beszélek én is ekkerjoz :D dehát mindjárt jön hogy ez egy eredeti pályázat és ugye senki nem írt űt semmit :P

ekkerjoz 2007.11.18. 17:24:41

Kiricsi uram,

ha motoros blog lenne, beszóltam volna keményen.
'67.-ben még az egyhengeres 250 ccm Csepel utódblokk volt a P10 szériában, és '68-tól kezdték meg a kéthengeres P20 gyártását.
Ha elhúzódott a vereseny '68.-ig, akár adhattak is fődíjnak P20-ast.
Viszont az arányokkal továbbra is baj van,
16000.- ('67.-ben egy-másfél évi fizu)
szobabútor
motorkerékpár
moped (valószínűleg sr2 Simson)
lehetett volna a sorrend, emlékeim szerint.

Ezeket a retró dolgokat nem hiszem el kapásból, mert sok unatkozó ifjonc a gugliról meg a wikiből szemezget.

Üdv:EJ

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 17:41:54

hello ekkerjoz!

na igen, de mi nem a wikipédiából szemezgetjük a magyar-retrós cikkeinket, hanem korabeli lapokból fényképezem, vagy fénymásolom ki őket. vagyis vagy elhiszed a '67-es Rádióújságnak, vagy nem. egyébként megvan az eredeti cikk, ha nem hiszed, akkor beszkennelhetem és elküldhetem mélben, de nem tudom, megér-e ez az egész ennyi foglalkozást.
egyébként berakhattuk volna az eredeti cikket is, csak sok helyet foglalt volna el, mert vékony és hosszú hasábban lett szedve. akkor most nem lenne ilyen hitetlenkedés. habár...

a 16 ezer ft sztem nem volt annyira sok, mint mondod. most olvastam, hogy '72-ben "A 'hétköznapi' P20-ast 16 800 forintért adták". (forrás: www.origo.hu/auto/20070727-pannonia-p20.html?pIdx=2 ). 5 év alatt nem hiszem, hogy ennyit romlott volna a jó magyar forint.

üdv:
KZ

WereWolf 2007.11.18. 17:57:36

adamrozsas@gmail.com lécci ide küld el a beszkennelt cikket :)

ekkerjoz 2007.11.18. 18:09:24

Sajnos '68.-ban indult az "új gazdasági mechanizmus", nyitottak a szolgáltatások és a magánszektor felé, mindennek felugrott az ára, amire várni kellett, vagy amibe érdemes volt befektetni. Ez a konjunktúra a '71. évi mszmp pártkongresszusig (jól emlékszem?) tartott, akkor koppintottak a reformerek (Nyers Rezső) orrára, és akkor kezdődött az igazi "pangás".
Ezért 6 év alatt igen sokat romlott a forint. Például a P10 '67.-ben 4680.- Ft volt, hat év múlva pedig 11650.- Ft.
Itt egy link a Pannóniákról:

veteranmotorok.extra.hu/pg032.html

A többi történelem.
A rádióújságot megnézném.
vereb28@freemail.hu

Üdv:EJ

eternity · http://eternity.blogter.hu 2007.11.18. 18:43:58

Ti tényleg ennyire fiatalok vagytok?
Én ezt bőven kinézem azokból az időkből.
Motor izé ide vagy oda.
Ne tudjátok meg, mik voltak! :)))

bovoar 2007.11.18. 18:58:26

igen is hogy volt már 67-ben P20.Én 68 juniusában vettem 16800ft.-ért Áfész boltban egy angliai exportból visszamaradt példányt,ami a mai napig a tulajdonomban van.Az lehet hogy még 67-ben nem volt kereskedelmi forgalomban,mivel még én is gyári összeköttetés árán jutottam hozzá 68-ban(ezért volt exportból visszamaradt)

FCs 2007.11.18. 19:08:27

nekem van egy oldalkocsis p10-esem, tehát akár a győztes géplakatos is lehetnék civilben..

ekkerjoz 2007.11.18. 19:09:57

bovoar:

tudna küldeni egy motorszámot, és egy alvázszámot?
Gyanítom, hogy a 250 cm3 Csepel-blokkos prototipus egyik példánya került Önhöz, és segítene tisztázni a dolgot.
Köszönöm szépen, üdv:
EJ

janos pannonias (törölt) 2007.11.18. 19:16:33

A P20 prototípusa 1965-ben készült el,de a sorozatgyártás csak 1968 végén kezdődött. Hihető , hogy 67-ben már a P20-al hitegették a "népet"

WereWolf 2007.11.18. 19:17:45

én a magamrészéről a pannoniás vitát lezártnak tekinetem... P20 MÁRPEDIG NEM VOLT 1967-ben... Megkérdeztem jóédesapámtól akinek hobbija a veterán motorok felújítása, annak idején ő 1968-ban elsők között vett egyet, bár az áráról nem tudott biztosan nyilatkozni de 16-17 ezer forintba kerülhetett, és szerinte biztosan nem csak hogy venni nem lehetett de összeszerelt állapotba se nagyon lehetett hozzájutni 67-ben még. Az egyhengeres csepel blokossal kapcsolatba viszont nem tudott nyilatkozni, viszont az én saját véleményem az hogy nem volt ilyen "prototípus". A tévedés kockázatát fenttartom :)

janos pannonias (törölt) 2007.11.18. 19:21:23

WereWolf ! Küldök képet a mailedre 65-66-67-es P20-ról ,ha érdekel még a téma jelezz vissza !

ekkerjoz 2007.11.18. 19:23:02

WereWolf:

kezd a dolog átmenni veterán-motoros-blogba, de a proto p20-ban, amiről fentebb írtam, kéthengeres Csepel blokk volt. Ezért kértem motorszámot.
Tudom, hogy nem itt kéne ezen vitázni, és szétoffoltam a postot, ezért elnézést kérek mindenkitől.

Üdv:EJ

ekkerjoz 2007.11.18. 19:26:15

Janos Pannonias:

vereb28@freemail.hu erre jöhet ezer fotó!

Köszönöm!

EJ

Redcat 2007.11.18. 19:28:40

A P20 prototípusa már 1966-ban nyúzópróbán volt. 1968 év elején jelent meg a bolokban, tehát az 1967-ben a NOSZF évfordulójára kiírt vetélkedőnek lehetett a fődíja.
A vetélkedő résztvevőinek egyrészt szakmai feladatokat kellett megoldani, másrészt elméleti kérdéseket kellett megválaszolni.
A P10 ára 1967-ben sem 4680 Ft, úgy ahogy hat évvel később sem 11650,- Ft. A Pannóniák ára a gyártás folyamán végig 14000 és 20000 Ft között mozgott.
Különben akkor a következő típusokat gyártották: T5, P10 és folyt a P20 felszerszámozása. A TLF 1961 januárjában jött le utoljára a szalagról, onnantól T1-nek, illetve a dinamós változatát T2-nek nevezték.
Kedves WereWolf, anélkül, hogy jól tájékozottságodat kétleném, elárulom neked, T10-est sosem gyártottak. P5-öt sem. A T betű a teleszkópra utal a típusjelzésben és a csillapított teleszkóppal ellátott típusok kapták a P betűjelet: P10, P12, P20, P21.
Kedves ekkerjoz, A Pannónia áráért nem Budán, hanem fatornyos falucskámban sem lehetett házat kapni, talán üres telket, azt sem nagyot. Tegyél bátran hozzá egy nullát.

decoati 2007.11.18. 19:36:25

sztem '67-ben nem is volt Sigma tv

ekkerjoz 2007.11.18. 19:38:25

Hát, ha a Ladik utca Budán van, és az akkor 66 m2-es újépítésű társasházi (két lakás), háznak számít, akkor én emlékszem jól.
Végh Miklós volt a szomszédunk.
P10-est sosem vettem, de a rámbízott motorok ennyi összeggel (4680.- és 11650.-) voltak rámterhelve.
Holnap leszek 70., de tegezzen nyugodtan, kedves Retcat.

Szeretettel: EJ

Redcat 2007.11.18. 19:43:58

Kedves ekkerjoz,

Köszönöm a megtiszteltetést, hogy tegezhetlek.

Az teljesen más kérdés, hogy mennyiért adták a boltban és mennyiért terhelték rád.
Végh Miklóst nem ismerem, a Ladik utcában meg gyanúsan olcsók voltak a társasházi lakások :)

Amúgy boldog születésnapot!

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 19:45:46

ekkerjoz 2007.11.18. 19:23:02

nem szétoff, ez egy retró bejegyzés volt, úh mehet minden komment, ami retró.

egyébként meg boldog szülinapot!!

Redcat 2007.11.18. 19:45:49

Kedves decoati,

televízió sem volt, sőt magnetofon sem. Parittyával vadásztunk mamutokra.

ekkerjoz 2007.11.18. 19:49:19

Köszönöm, jó buli hetvenkedni, nem gondoltam volna.

Közben érkezett egy csomó fotó a p20-ról, Janos Pannoniastól, vannak közte 1965.!!! éviek, tehát az aggkori szenilitás innentől kezdve nem szóbeszéd, rosszul emlékeztem, elnézést kérek.

Üdv: EJ

decoati 2007.11.18. 19:50:28

'75-re ki is irtottátok őket???

janos pannonias (törölt) 2007.11.18. 19:55:04

Köszönöm ekkerjoz !
És akkor itt is boldog 70-kedést kívánok !
(csak azért szóltam a témához , hogy mások is tisztában legyenek a tényekkel )

daemonwhisper 2007.11.18. 20:21:51

'67-ben nem is volt 16000ft.
Azt csak '69-ben kezdték, ha jól emlékszem..

baranyp 2007.11.18. 21:04:16

Van ilyen béna ember,aki a simsont simpsonnak írja és azt hiszi ezzel felfedezte a régi simpson motort,ami még mint jó poén senkinek nem jutott eszébe?
Tök béna vagy öreg,mehetsz kapálni!

WereWolf 2007.11.18. 21:20:42

janos pannonias
tényleg 65-ös ! igazatok volt

janos pannonias (törölt) 2007.11.18. 22:29:03

Örülök,hogy sikerült megoldanunk ezt a kis nézeteltérést .
- a P20 prototípusa már 1965 tavaszán futott , a szériagyártás viszont 1968 végén indult csak meg -

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.18. 22:31:36

megnyugodtam, nem verték át a géplakatosokat :)

egyébként kösz janos pannonias az infókat!!

cozumel 2007.11.18. 23:57:54

Hat fiuk, en most tobb beirason is nagyon jot rohogtem:-)
Ez jot tett a mai napomnak, koszi!

Gyurma Pappa 2007.11.19. 09:12:47

Korán reggel retro blogpostot olvasni az mindig jó, főleg, hogy megtudtam, hogy létezik Pannónia P20-as, amiről eddig abszolúte nem volt fogalmam :D
Érdekes párbeszéd volt, tetszett! Hajrá Géplakatosok!

Ekkerjoz: Boldog Születésnapot :)

moli 2007.11.21. 12:28:58

en aztat nem ertem, hogy miert ne lehetett volna olyan, hogymint: a verseny 1967 december 31-en indult volt, mig a motor mondjuk 1968 januar 1-tol mar kaphato volt. lehetetlen elkepzelni, hogy mar a kiirasnal tudtak elore, hogy egy honap mulva kaphato a motor?! ez hihetetlen?

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.21. 12:38:03

moli,
elmondom, mi a hihetelen. az hogy vannak olyan kommentelők, akik tévedhetetlennek hiszik magukat, miközben túl sok aggyal nincsenek megáldva. ha megnézed, volt itt minden: én hazudok, kamu a cikk, meg hogy a wikipédiáról szedtük össze, mindenki hazudik. aztán persze lassan kiderül, hogy olyan emberek osztják itt az észt a kommentekben, akiknek közük nincs a pannónia motorokhoz, csak azt hiszik.

aztán annyit se mondanak, hogy bocs, ökörségeket beszéltem.

na ez a hihetetlen.

janos pannonias (törölt) 2007.11.22. 00:35:22

kiricsizoltán ! Nagyrészt így van ahogy írod , kivéve persze két embert akik igenis elismerték , hogy tévedtek ! Ezzel az én nagyrabecsülésem ki is vívták mert mostanában nem szokás az ilyesmi , pedig nem csak ők tévedhetnek . És ez a P20-as téma egyébként sem egy egyszerű dolog , sok mítoszt hordoz ami megtévesztő lehet sokaknak . Ha nem lenne ilyen motorom én sem jártam volna utána ezeknek a dolgoknak . Talán be kellene raknod ide az 1967 05 06 napján megjelent autó-motor számát amin a P20-as van bemutatva . Vagy esetleg az 1965-ös számot amiben a prototípusok futnak . Ha meg adod az email-címed küldök rá fotókat .
moli : 67 augusztusáról van szó , de ha igazán stílusosak voltak anno , akkor is max októberről lehetett szó . Akkoriban mindig előrébb jártak a tervek mint a valóság és valószínüleg a P 20-asok kiadása is késésben volt a tervezettől .
Eléggé hiteles források szerint 68 utolsó 3 hónapjában gyártottak sorozatban P20-asokat , előtte nem .

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.11.22. 14:23:18

helló pannonias!

köszi! küldök neked egy mélt nemsokára.
süti beállítások módosítása