Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem akarnak transzvesztita show-t a sznob művészek

Boy George és a kortárs képzőművészet

2007. október 02. 00:18 Földes András 10 komment

Nem térünk magunkhoz, kapkodjuk a levegőt, verdesünk a legyezőnkkel, száll a rizspor szanaszét. Sajtóközleményt, mit sajtóközleményt, forradalmi kiáltványt kaptunk. Ha jól értjük az emailen küldött szöveget, egy Vincze Miklós nevezetű vállalkozó rájött, hogy a kortárs művészet jövője nem más, mint a transzvesztita show-ba oltott sportműsor.

Paradigmaváltó gondolatait mégis fagyos közönnyel fogadták az elefántcsonttoronyba zárkózott művészek, kurátorok. A BB és a Mucius galéria pedig minden bizonnyal olcsó, de kemény műtárgyakat szórt a torony ablakából a derék üzletember fejére.

És mindez miért? Mert a Király utcában hatalmas épületet birtokló Vincze Miklós forradalmi ötlete alapján 52, azaz ötvenkét művésznek akar kiállítást szervezni a saját galériájában. Hogy ez kinek baj, nem tudni. Mint ahogy az sem világos, miért forradalmi a módszer, ami híreink szerint azon alapul, hogy a művészek a kiállításért cserébe ingyen adnak két műalkotást a vállalkozónak. Hasonlóval korábban ugyanis kísérletezett már egy másik önjelölt műértő, Kovács Gábor milliárdos is.

Az viszont kétségtelenül rendhagyó, hogy a terv levezényléséhez a vállalkozó olyasvalakit kért fel, aki gyermekien romlatlan a képzőművészetek terén, gondolkodását pedig nem zavarják meg a magyar nyelv használatával járó macerák sem. Tippünk szerint Vincze Miklós az egyik biztonsági őrét vagy kedvenc bálás ruha eladóját kérte fel kommunikációs vezetőnek.

Ki más írna le olyan mondatot, hogy: „Boy George tűnt fel a színen … kalapban a fején”?

Vagy hogy „Ne legyen Magyarországon egyetlen a család kortárs művészet gyűjtője, akik nem törekszenek a művészek eladására széles körben, ők csak sznob ötcsillagos étteremben gondolkodnak Four Seasons hotelben, sznob közönség előtt rendezett kortárs aukciókkal operálnak, miközben előadják magukról, hogy ők a legnagyobb kortárs szakértők Magyarországon.„ (A mondat értelmét megfejtők ingyen adhatnak egy műtárgyat Vincze Miklósnak.)

Ki más hencegne azzal, hogy töviről hegyire ismeri az olyan impresszionistákat, mint Courbet, aki egyébként köztudottan realista festő volt?

Előfordulhat persze, hogy mindez egy zseniális médiahack, de akkor még mindig kérdés, hogy mennyiért sikerült ehhez megvásárolni Parti Nagy Lajost?

A „VAM Design Center nevezetű kezdeményezésével a művészi világba bebocsátást” ajánlásával tegyék magukévá Önök is a teljes szöveget.

Miért nem merünk feltűnősködni avagy 52 kortás művész csoportkiállítása sok nekünk Budapesten?


Tegnap este a BBC Prime egy sorozatát néztem (Kumar’s at number 42) , Boy George tűnt fel a színen hindu isten-Fantomas-meleg transzvesztita művész jelmezben, kalapban a fején. Az angolok tudják hogyan kell feltűnősködni, főleg, ha profi művész az illető. Angliában nálunknál kevésbé prűdebbek az emberek? Lehet, de sokkal határozottabbak, legalább is ami a művészetet illeti. A mi kortársaink inkább utánozzák a nyugati példákat, de miért nem találjuk ki mi magunkat, úgy művészileg is?


Itt van egy kezdeményezés VAM’Art projekt 52 kortárs alkotó 520 alkotása, melyeket ráadásul meg is lehet venni. Miért elképzelhetetlen? Csináljunk nekik hírnevet, ne csak azok tudjanak érvényesülni akik különböző belterjes kis kapcsolataikon keresztül kerülnek be a művész kanonizációba. Legalább tegyünk egy próbát!


Vincze Miklós(VAM Design Center) ad egy lehetőséget erre – igaz kemény feltételekkel, de egy üzletember már csak így gondolkodik Magyarországon is. A művész szférában ezt sokan elvetik, és ahelyett, hogy mellé állnának, inkább gondolkodnak tovább „bohóc galériákban”, ahol jól lehet összegyűlni és álmodozni. A művészek csatlakozhatnak a BB galériához, vagy Mucius galériájába járhatnak és talán eladások is lehetnek, minden esetben lehet velük iszogatni, szexuális kapcsolatot is lehet kezdeményezni itt. Az a harminc belterjes vendég úgy is eljön az önálló bohóc tárlatokra, de észreveszi ezt valaki is rajtuk kívül? Lehet ebből megélni professzionista művész módjára? Nem lehet!


Adjanak egy évet nekünk, ennek a kezdeményezésnek, és meglátjuk….. Ne legyen Magyarországon egyetlen a család kortárs művészet gyűjtője, akik nem törekszenek a művészek eladására széles körben, ők csak sznob ötcsillagos étteremben gondolkodnak Four Seasons hotelben, sznob közönség előtt rendezett kortárs aukciókkal operálnak, miközben előadják magukról, hogy ők a legnagyobb kortárs szakértők Magyarországon. És mi van az állam szerepével?


Aczél elvtárs megteremtette azt a mecénás állami támogatást, ami elutasította a nyugati művészetet, de a művészek akkor művészek voltak teljes munkaidőben. De mi a helyzet a gengszterváltás utáni mi időnkben történő művészet pártolással? Az új politikai „elit” elkártyázta a művészek jövőjét, és méltatlan helyzetbe kényszeríti őket. Manapság minden üzleti alapon szerveződik, de mi van a kortárs képzőművészettel?


Napjainkban annyi sportműsor van a médiában, hogy néha elgondolkozom azon, hogy tényleg ennyire fontos-e, hogy ki hány métert dobott, vagy milyen időn belül ért a célba? De a művészet az smafu?! A régi időben törődtek a művészekkel. Szinte minden napilapban volt sport rovat helyett képzőművészeti rovat. De ma már miért nincs? Nem üzlet? Nincsenek szponzorok? De lehetnének! És tényleg mi van a belterjességgel? Művészeti kiadóként (Orlikon Kiadó) két éve jelentetek meg magyar festészetről szóló könyveket, és kaptam hideget-meleget. De a kedves belterjes kollégák engem soha nem kérdeztek eltökéltségemről a Kultúrház-ban, pedig én csak tényleg magyar művészettel foglalkozom. Nem érdekes? Kérdezhetném, de mindegy, nem fontos…


Figyeljünk oda a magyar képzőművészetre, mert érdemes, és jussunk ki külföldre, mint a harmincas években Scheibert Hugó, vagy Kádár Béla. Én a francia impresszionista festőművészek monográfiáin nőttem fel, (Gauguin, Cézanne, Courbet ) de később felfedeztem a magyar festőművészetet, nem csak Munkácsyt, hanem Batthyány Gyulát, Schönberger Armandot, Frank Frigyest, Gyenes Gittát, Jándi Dávidot. E glossza szerzője és szervező társa ( Bánki Ákos festőművész) által szervezett VAM’Art projektben résztvevő 52 kortárs művész között is vannak remek művészek, akik majd bekerülnek a művészettörténet kanonizációjába. De így nem lehet! Éljük meg furcsa korunk, furcsa művészetét, és merjünk feltűnősködni azzal is, hogy teret engedünk egy merész kezdeményezésnek, ami a történelmi Király utca egy épületében (VAM Design Center, Bp. VI. Király utca 26.) október közepén kerül megrendezésre, most már biztos! 52 kortárs művész kollektív kiállítása 520 aukcióra kínált műalkotással.


Wittek Zsolt, az Orlikon Kiadó szerkesztője

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Stein (törölt) 2007.10.02. 05:39:33

portás művészet - a la Holló Színház, Kancácska

piezo 2007.10.02. 08:25:15

Nemcsak Courbet nem volt impresszionista, de Gauguin és Cézanne sem - ők posztimpresszionisták voltak. A két áramlatnak annyi köze van egymáshoz, hogy egyik a másikra következett.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.02. 10:38:24

Sztem a kiadó nevét is elírták. Ez nyilván Orrlikon Kiadó. Ahol az olvasószerkesztőt, a korrektort hírből sem ismerik. Kabaré.

Té, mint Tamás 2007.10.02. 10:43:57

" E glossza szerzője és szervező társa (Bánki Ákos festőművész) [...]" (Utolsó bekezdés, hetedik sor)

Szóval elméletileg szakavatott. Persze a magyar nyelvben elméletileg sem.

Vas A Ló 2007.10.02. 13:49:15

Én sem akarok transzvesztia show-t! Akkor most mûvész vagyok?

Gyurma Pappa 2007.10.02. 23:56:05

"Napjainkban annyi sportműsor van a médiában, hogy néha elgondolkozom azon, hogy tényleg ennyire fontos-e, hogy ki hány métert dobott, vagy milyen időn belül ért a célba?"

Igen, nekem az. Elárulom kedves Wittek úr, régen sem volt kevesebb tv műsor, csak jóval kevesebb művészet. Esetleg lehet, hogy azon gyermekkori frusztrációit éli ki ebben a mondatban, melyet mélyen Önbe plántált az, hogy mindig utolsó választották be a grundon a foci csapatba? Őszintén szólva engem jobban érdekel, hogy Brett Favre megdöntötte Dan Marino passzolt TD rekordját (amerikai foci, csak kedves Wittek úr kedvéért), mint az, hogy pár szerencsétlen önjelölt, magát művésznek tartó emberke mit szarakodott össze. Attól, hogy valakit nem értenek meg nem lesz művész (nem én mondtam, loptam valahonnan, csak nem tudom honnan).

öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.10.03. 15:34:01

Hát. ehhez így no komment. Röhej! :D

fikaboy 2007.10.23. 13:23:42

Ki ez a dedós nyomorult?
Megnéztem a wiwen, nagy élmény.
A legnagyobb baj, hogy ez a Vincze Miklós kb 10 éve tervezi ezt a projektet, kell neki a fotelek fölé egy-egy festmény (ingyen, vagy potom áron).
Nagyon hangzatos ez az elefántcsont torony, meg a kanonizálás is...

Számomra ott érhető tetten a totális dilettantizmus, hogy csak a kívűlállók, és a dilettánsok képzelik azt, hogy a képzőművészet (főleg a progresszív kortárs) megfoghatatatlan.
Tény, hogy ideig-óráig lehet benne bohóckodni, de mint mindenben, itt is kell teljesíteni, letenni valamit az asztalra...

Láthatjuk Kováts Lajos (volt MEO) példáját, aki bár benne volt, elárulta utólag mennyit ért a képzőművészethez, mikor AZAKI néven festeni kezdett, haikukat ír (szánlamasat) és zen ruhában jár. Autót nem vennék tőle, nemhogy festményt.
A hitelesség, a teljesítmény lehetnek, az elefántcsont torony és kanonizáció furcsa attriútumai, de ez csak kívűlről nézve az, belülről ez még mindig ugyanaz.... teljesítmény és hitelesség...

judihudi 2007.11.12. 13:34:41

az en szemelyes kedvencem ScheiberT Hugó...ajjaj

Cucurbita Maxima 2007.11.12. 19:58:49

BEXARÁS!!
Ja, és ha már említetted, télleg elolvastam pár haikut a nagytudásútól - ami gagyinak eléxar, azt meg kell hagyni, de csak most jön a java, mert mint festő(!!) - kéremszépen!! Lááásátok hát:
" Noon Azaki olyan művész, aki életművének jelentős részét fejben alkotta, azaz a képek soha nem kerültek vászonra. Részben művészbarátai biztatására, valamint azon szomorú tapasztalat nyomán, hogy a mára hatalmasra duzzadt életművét már nem tudta fejben tartani, ecsethez nyúlt. Vásznat, festéket vett, mint más "rendes" festő és festeni kezdett. Képei korszakok, stílusok közt ugrálva szabadon, mindenféle kényszert mellőzve születnek. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy sokszor egy, már fejben régen kész képet jelenít meg a néző számára is értelmezhető módon."
Ja, és ezt nem saját kútfövemből ám, hanem a nagyhí(hi-hi)rű szentendrei Erdész Galéria honlapjáról ollóztam...
No more comment...
süti beállítások módosítása