Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mitől lett jó az amerikai televíziózás XIII. rész

Ír az olvasó

2007. július 27. 17:00 index 1 komment

A szerző a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola végzős hallgatója, és ezen a címen lehet neki gratulálni: ahorvath0520@bkf.hu. 

7. FEJEZET – AZ AMERIKAI DRÁMA SOROZATOK ÚJ ARANYKORA

Míg 2003-ban folyamatosan csökkentek a nézettségi adatok, az európai országos csatornák szinte egyáltalán nem sugároztak főműsoridőben amerikai sorozatokat, 2006-ra odáig jutottunk, hogy a bíztató amerikai nézettségi adatok mellett a világ soha nem látott mennyiségű amerikai sorozatot néz. „A kiváló minőségű, mozifilm-kinézetű és eredeti történetvezetéssel készülő sorozatok az amerikai televíziózás legszebb pillanatait idézik fel”. A World Screen magazin több oldalas összeállítást közölt a cannes-i filmvásárra készült 2006-os októberi különszámában „Az amerikai drámasorozatok aranykora” címmel. A cikkben idézik például Jennifer Nicholson-Salket, a 20th Century Fox Television drámaosztályának alelnökét, aki azt meséli, hogy korábban minden egyes televíziós forgatókönyvért könyörögni kellett, ha olyan írót kértek fel, aki általában mozifilmek könyvét írja.

Most pedig egymásnak adják a kilincset a FOX-nál, és ők könyörögnek, hogy hadd írjanak a televíziós sorozatokhoz történeteket. „Egyszerűen imádják, amit a tévében látnak”. Sharon Hall, a Sony Pictures Television dráma osztályának alelnöke azt mondja, hogy amióta ő a televíziós bizniszben van – pedig ez már több mint 20 éve – még soha nem látott ennyi tehetséges, mozifilmes forgatókönyvírót átszivárogni a televízióhoz. Hasonlóan vélekedik Peter Roth, a Warner Brothers Television elnöke is az amerikai sorozatok mai helyzetéről: „Mindenki arról beszél, hogy az amerikai dráma sorozatok új aranykorukat élik. Nekem pedig egyet kell értenem velük”.

8. FEJEZET - HOVÁ TART AZ AMERIKAI TELEVÍZIÓZÁS? 4/1

Dolgozatom utolsó fejezetében az amerikai televíziózás jövőjéről írok, megpróbálom felvázolni a főbb tendenciákat, és felmérem azon Amerikán kívüli tévécsatornák lehetőségeit, akik amerikai tévésorozatokat vetítenek. Miközben tehát – a korábban már ismertetett módon – egyre több konkurenciával néznek szembe az amerikai tévéhálózatok, az American Idol hatodik szezonjának premierje 2007. januárjában 37.3 millió nézőt érdekelt, többet, mint bármelyik korábbi évkezdése a tehetségkutató műsornak. A 2007-es Superbowl közvetítés 93.2 millió nézőt vonzott, ez minden idők harmadik legnézettebb televízió-műsora lett az Egyesült Államokban (a M.A.S.H. szezonfináléja, és egy korábbi Superbowl meccs után).

A FOX új kvízműsora pedig, az Are you smarter than a fifth grader? több, mint 26 millió nézőtt ültetett le 2007 februárjában a képernyők elé. Ilyen magas nézettségű műsorpremierről nyolc éve nem számolhattak be az amerikai televíziók, beleértve a dráma, a vígjáték és a reality műsorokat is. Azaz növekvő konkurencia így vagy úgy, minden évadban beszámolhatunk egy-két kiugró nézettségi adatról. Természetesen egy-egy mai műsor adatait nem lehet összehasonlítani a hetvenes évek nézettségével, hiszen akkoriban a legnépszerűbb sorozatok akár 50-60 milliós nézettséget is elértek, de gyakorlatilag csak három tévécsatornát lehetett fogni, az internetről és az otthoni videófelvevő készülékről pedig még hallani sem lehetett. Nyilvánvaló tehát, hogy a kilencvenes évekkel érdemes összehasonlítani ezeket az adatokat. Akkoriban a tévéhálózatok átlagos nézettségi adatai magasabbak voltak, hiszen az 1994-től meginduló kábeltelevízió előfizetések gyarapodása, illetve az internet elterjedése évről évre egyre több nézőt vont el az országos hálózatoktól.

De igen beszédes adat, hogy az American Idol fentebb említett 2007-s szezonpremierje a 18-49 éves korosztályban ugyanannyi nézőt érdekelt, mint a FOX tévéhálózat eddigi rekordjának számító, 1997-s X-files évadkezdő epizód. De az NBC egyik 2006. évi őszi premierje, a Heroes is említésre méltó adatokat produkált, hiszen az NBC-nek ez volt a legnézettebb drámasorozat premierje öt év távlatában, pedig 2002-ben és 2003-ban az NBC volt a legnézettebb tévéhálózat (az ABC 2001-es emlékezetes összeomlása után.) Korábban már említettem a Lost és a Desperate Housewives kiemelkedő adatait, amelyek az ABC-nek közel tízéves rekordokat döntöttek meg. Teljesen biztos, hogy az 1990-s illetve korábbi nézettségi adatokat már nem lehet újra megismételni, hiszen az új alternatív szórakozási lehetőségek miatt már elképzelhetetlen, hogy egy sorozat heti rendszerességgel 50 milliós nézettségi adatot produkáljon.

Az itt felsorolt kiemelkedő produkciók sikere azonban jól jelzi, hogy még mindig rengeteg potenciál van az amerikai hálózatok műsoraiban, és hogy Hollywood továbbra is rengeteg tehetséges embernek ad otthont, akik mindig képesek új ötletekkel előállni. Itt nem zárhatjuk le azonban a kérdést: ha bízunk is abban, hogy a hollywoodi kreativitás soha nem apad ki, és mindig lesznek a Desperate Housewiveshoz, vagy a Heroeshoz hasonló sorozatok, amik újdonságuknál és minőségüknél fogva vonzani fogják a nézőket, a mai körülmények között a tartalom mellett másra is szükség van a sikerhez. Ez pedig főképp az internet.

folyt. köv.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2007.07.31. 16:37:40

"""Nekem pedig egyet kell értenem velük"""

hat ha angolul azt mondta, hogy "and i have to agree with them", akkor ezt biztos nem IGY ertette. talan inkabb ugy, mint pl: "es en is igy gondolom" vagy "szerintem igazuk van"
süti beállítások módosítása