Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Trükköztek a Kid Nation készítői

Gyerekmunka a nyári táborban

2007. július 19. 10:01 sixx 23 komment

Jeleztük korábban, hogy a CBS valóságshowba ülteti a Legyek urát (na jó, az erőszakos momentumokat majd jól kivágják), és már akkor sem értettük, hogy ezt mégis hogyan akarják abszolválni, de mi nem vagyunk producerek. Most kiderült, hogy valóban nem volt annyira egyszerű a dolog, hiszen nem csupán a szülőkkel kellett egyeztetni, de a városban effektíve dolgozó és az iskolát emiatt kihagyó gyerekek miatt az amerikai kormánnyal és szociális intézményekkel is.

40 kiskölyök élt elzárva a külvilágtól Új-Mexico állam egyik elhagyatott városában, és dolgozott napi 14 órán keresztül a pszeudo-társadalom boldogulásán, ami így első hallásra meglehetősen ijesztőnek tűnik, hiszen a gyermekmunka nem egyszerű kérdés, tiltják és aktívan üldözik is az amerikaiak, persze csak addig, amíg nem az ő lábukra kerülő sportcipőket varrják éppen az indonéz lurkók, de ez már csak egy ilyen világ. Az ugrás után elemzünk, és lesz egy bónusz videó is.

Ahhoz, hogy a produkciót a bürokrácia nem fojtsa meg jóelőre, a CBS-nél azt találták ki, hogy "nyári tábornak" nevezik el a forgatást, így ki tudtak használni egy olyan kiskaput az állami törvényekben, mely szerint az ilyen létesítményekben végzett tevékenység nem számít valós munkának. Ügyes. Tom Forman, a sorozat agya szerint azért volt érdemes gyerekekre váltani a valóságshowk terén, mert a többire jelentkező felnőttek pontosan tudják, hogy mit és hogyan kell csinálni a műfaj íratlan szabályai szerint, de pont emiatt fájt a fejük is leginkább - a gyerekeket nem minden esetben lehetett instruálni vagy "óvatosan befolyásolni", ahogy a műfajban ezt nevezik, így a vágók dolga piszok nehéz volt.

Tovább nehezítette a dolgot, hogy a kiskorúakat Amerikában - mint minden normális országban - anyatigriskélnt védik a törvények és rendelkezések, így a megszokott, 2-3 hónapos előkészület helyett a Kid Nation tető alá hozásán majd' fél éven át dolgozott a CBS. A műsor ugyanis azzal a szlogennek készült, hogy "a gyermekek majd helyreteszik elődeik hibáit", azaz felépítenek és működtetnek egy olyan várost, amit a felnőttek elhagytak. A lényeg pedig a "működtetésen" van, azaz a munkán. Ami a korábban említett törvényi oldalát illeti a dolognak, Új-Mexico rendelkezései alapján max 10 órát lehet dolgoztatni a gyerekeket (a tinédzserek ezt megszívják, őket akár 18 órán át is) és senki nem melózhat este 7 után. A "nyári tábor" kitétel miatt azonban a forgatás mentesült mindenféle rendelkezés alól, így bátran lehetett éjszaka házat építő/vacsorát kotyvasztó lurkókat is filmezni, de hangsúlyozottan csak azok illetve szüleik beleegyezésével.

Apropó, szülők. A filmforgatásokon alkalmazott gyerekszínészek mellé kötelező tanárokat és/vagy felügyelőket alkalmazni, de a CBS ez alól a szabály alól is ki tudott bújni valahogy. A gyerekekre egyébként vigyáztak, mint a hímes tojásra, orvosok és mentősök hada figyelte árgus szemekkel az 5000 dolláros zsebpénzért deszkákat cipelő siserehadat, és állítólag egyetlen súlyosabb balesetre sem került sor a forgatás alatt (nem mintha bemutatnák, ha igen). Új-Mexico állam sem volt ám rest, és felismerve a kiskaput, megváltozatták a törvényt, így a második évadot már semmiképpen nem ebben az államban fogják forgatni, hanem mondjuk Mexikóban, ahol azért meglehetősen engedékenyebb az államgépezet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyz 2007.07.19. 10:09:34

na ezután az összes készítőt börtönbe, szülőktől gyereket elvenni és kész.

basszameg, hol van már az alja ennek a szemétnek?

mickeyknox 2007.07.19. 10:25:44

a készítőket nem hiszem, hogy börtönbe kéne csukni, maximum a szülőkkel lenne érdemes elbeszélgetni. egyébként szerintem is gyenge. a legyek urát úgysem csinálhatják meg, mert akkor kinyírnák a cbs-t. amerikában biztos sikeres lesz...

etiop 2007.07.19. 10:29:02

Bazmeg, én meg azt hittem már, hogy ezt is Mexikóban forgatták. Nincs ezeknek eszük.

gyz 2007.07.19. 10:37:50

mickeyknox 2007.07.19. 10:25:44

nézd, szerintem ez olyan, mint a díler meg a narkós. az első a büntetendő. itt a tévé a felbujtó.

(egyébként gyerek-ügyben könnyen kivetkőzöm liberális mivoltomból és rendkívül radikális tudok lenni. múltkor az Corában a gyerekosztálon 8-9 éves lányokra való tangabugyikat árultak. Védjük a gyerekeinket a pedofiloktól, de azért mindent megteszünk, hogy kiskurváknak nézzenek ki)

winnie 2007.07.19. 10:57:25

"na ezután az összes készítőt börtönbe, szülőktől gyereket elvenni és kész."

Így van. Mondja csak meg egy magyar kommenthuszár, hogy mi legyen. Az, hogy a gyerekek életre szóló élménnyel lettek gazdagabbak, smafu. vagy, hogy a nézők (normális emberek, ld. sixx esetleg élvezni fogják a műsort)

Sosem értettem, hogy miért üti valaki idegenek (ráadásul amerikai idegenek) dolgába az orrát. ráadásul még meg is mondja, hogy mit kéne csinálni:)

ez olyan..., humoros. némi önvizsgálattal kéne kezdeni.

Dike 2007.07.19. 11:00:57

"Sosem értettem, hogy miért üti valaki idegenek (ráadásul amerikai idegenek) dolgába az orrát. ráadásul még meg is mondja, hogy mit kéne csinálni:)"
Ilyen alapon miért szól bele az állam, a gyámügy akár ott, akár itthon, hogy ki mit csinál a kölykével? Ha látod, hogy a szomszéd félholtra veri a gyerekét (ok, értem, ez most nem az a szitu), akkor sem ütöd bele az orrod? Magánügy?

gyz 2007.07.19. 11:11:57

winnie 2007.07.19. 10:57:25

hát gondolom rengeteg embernek szerzek álmatlan éjszakát a cbs-nél, hogy itt az indexen "beleütöm az orromat a dolgukba"

szörnyű, hogy egy komment-oldalon (szótárban commentnél keresd) valaki elmondja a véleményét.

nem tudom, van-e gyereked. nem is fontos. én mindenesetre az enyémeknek más élményeket szeretnék biztosítani. és nem áldoznám fel őket (persze a saját beleegyezésükkel, naná), hogy olyan rendes emberek, mint amilyen nincs kétségem, Te is vagy, esténként "élvezzék a műsort", amit a srácok szolgáltatnak.

Dike 2007.07.19. 11:31:03

Off:
sixx, mikor lesz Heroes hogyvolt? Tegnap bealudtam rajta és senki nem meséli el :-(

mickeyknox 2007.07.19. 11:33:11

gyz 2007.07.19. 10:37:50

szerintem ennek semmi köze a 8-9 évesekre tervezett tangabugyikhoz. még csak nem is hasonlít a két probléma egymáshoz. max. annyiban, hogy a tangabugyit a gyerekének vásárló anyukát én is szívesen nyakon vágnám, mint matula a pontyot. de az, hogy pár gyerek a vadnyugaton civilizációst játszik, azért az nem ugyanaz. gondolom, ha elkezd sírni az anyja után, nem fogják korbáccsal ottartani.

Guardian Hero 2007.07.19. 11:47:47

Annyira meg van rendzve, hogy az már fáj... A készítők nem sok valódi gyereket, gyerekközösséget láthattak életükben. A tiltakozást én sem értem, ez így, ebben a formában tényleg csak egy sima nyári tábor. Abba meg egy gyerek se hal bele, ha pár hétig magának mossa ki az alsógatyáját... szerintem még jót is tesz nekik.

gyz 2007.07.19. 11:59:04

de emberek, ez nemcsak a műsorról szól, könyörgöm. nehogy már ugyanaz legyen, mintha elküldöm a lányom vándortáborba a Bakonyba. ez akkor is egy valóságshow, a vele járó körítéssel, azt övező, ill. évekig követő iszonyatos médiafelhajtással, ami önmagában is tönkreb-hat egy embert, hát még egy gyereket. majd azok a szülők védik meg ettől őket, akik x dollárért odaadták, hadd szerepeljenek?
mindig így kezdődik, hogy: most mér' baj ha...? önmagában mi rossz van abban ha...?

aztán általában kiderül, hogy miért.

Guardian Hero 2007.07.19. 12:53:56

Örülnék, ha úgy tönkrebaszódna az életem, mint az amcsi színészpalántáknak.

Aki nem bír a sikerrel és a jóléttel mit kezdeni, az gondolod, hogy sikertelenül és szegényen boldog lenne? Frászt, max. nem drága heroinnal hanem valami olcsó szarral ölné meg magát. Ennyi.

gyz 2007.07.19. 13:05:26

"Aki nem bír a sikerrel és a jóléttel mit kezdeni, az gondolod, hogy sikertelenül és szegényen boldog lenne?"

itt gyerekekről van szó, nem egy felnőtt saját sorsát érintő döntésről.

basszuk oda a gyereket, aztán ha nem bír mit kezdeni a sikerrel legfeljebb drogos lesz, de nem baj, mert legalább extratiszta heroint nyom magába?

érdekes vélemény, hosszas töprengés előzhette meg

Halvány Görény 2007.07.19. 13:19:19

azért ennyire szélsőségesen nem kell... gyerekek egyáltalán ne is szerepeljenek a tévébe, mert árthat nekik?
szerintem gyerekeknél nem feltétlenül van meg az a nagy felhajtás (legalábbis az ő személyükkel kapcsolatban), mint felnőttek esetében, egyrészt talán-talán azért is, mert tiszteletben van tartva, hogy még csak gyerekek, másrészt nem is annyira érdekes, nem lehet olyanokat írni, hogy kivel dugott, meg ittasan vezetett, stb... meg ha egy gyereket baszogatnak, azzal könnyebben elássák magukat szimpátia alapon, mintha egy megosztó felnőttet, akinél meg csak a nézettséget generálják mondjuk.
volt itt nálunk is valami celebekkel terhelt gyerektábor realiti, azoknak a gyerekeknek volt egy érdekes nyaruk, azt ennyi, azóta se hallani róluk és ez rendben is van, bár lehet, hogy csak azért, mert azt a műsort nem nagyon nézték.
az meg persze, hogy igaz, hogy gyerekekről van szó és nem saját sorsuk felől felelősen (?) dönteni képes felnőttekről, dehát a gyerekek mellett meg ott kell legyen a felnőtt, aki ha engedi ilyenbe a gyerekét akkor ezzel egyszersmind vállalja azt is, hogy segít neki helyesen feldolgozni az esetleges bonyolultabb élethelyzeteket.

sanya64 2007.07.19. 13:25:39

amúgy vagy harminc éve volt egy magyar(!)könyv és egy film is belőle, hogy rosszak a gyerekek, erre a szülők egy éccaka úgy ahogy vannak lelépnek, és a gyerekeknek kell mindent csinálniuk a városban...
gondolom, az itt írkálok akkor még nem is éltek, különben nagyonis emlékeznének rá, biszti...

ja, és ha mááá filmes-tévés kultúr/kritikai blog vagymiafene, és a téma ez a gyerekek szülők nélkül, akkor talán érdemes még megemlíteni gondolom a "Valahol Európában"-t is...

szenecker 2007.07.19. 13:42:25

Magas IQ fölötti gyerekeket válogattak össze, föl fogják dolgozni, hogy dolgoztak.

gyz 2007.07.19. 13:45:54

Halvány Görény 2007.07.19. 13:19:19

bocs, említettem, hogy ebben a témában radikalizálódok :)

de:

"gyerekek egyáltalán ne is szerepeljenek a tévébe, mert árthat nekik?"
- ilyet tőlem biztosan nem olvashattál

"eg ha egy gyereket baszogatnak, azzal könnyebben elássák magukat szimpátia alapon, mintha egy megosztó felnőttet, akinél meg csak a nézettséget generálják mondjuk"
- szerintem a valóságosnál humánusabbnak tartod a médiát. pár napja itt hozta az index is fő oldalon, hogy az a kiscsaj, akit x évig egy lukban tartott, most bepasizott. azért gondolom, Te sem tartod rendben levőnek, hogy egy ilyen trauma után, miközben pszichológusok "dolgoznak rajta", és megpróbál visszailleszkedni az életbe, fotósok ugrálnak utána, és nyomják a blikknek az anyagot. szarnak ők rá, hogy gyerek vagy sem.

"dehát a gyerekek mellett meg ott kell legyen a felnőtt, aki ha engedi ilyenbe a gyerekét akkor ezzel egyszersmind vállalja azt is, hogy segít neki helyesen feldolgozni az esetleges bonyolultabb élethelyzeteket."
- ebben teljesen igazad van, csak én sajnos annyira előítéletes vagyok, hogy úgy gondolom, általában nem azok a típusú szülők hajlamosak valóságsóba dugni a gyereküket, akik utána jól tudnának segíteni a bonyolultabb élethelyzetek megoldásában.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.07.19. 15:28:08

Igen, Sanya, nekem is rögtön a TÓTÁGAS jutott eszembe - pedig nem is vagyok az a korosztály...
Már megint egy magyar ötletet loptak az amerikaiak!

ducas 2007.07.19. 22:11:11

Túlrendezett szar...De a közösségről se a gyerekeről nincsen fogalma ebben senkinek...Ennél jóval gázosabb dolgok töténnek manapság a magyar gyermekvédelemben....Kéretik ottan körülnézni és realiti alapon filmet csinálni...Abszolut világsiker lenne...
Bivalybasznád, Lakóotthon...Tessék prodjucer urak...Tessék...

bolhabetu 2007.07.19. 22:57:50

Tessék mondani egy olyan amerikai gyerekszínészt, vagy gyereksztárt aki nem került mínuszba a végére?

kalapocska 2007.07.20. 08:21:59

Drew Barrymore? Michael J. Fox?

moli 2007.07.20. 11:34:00

nagyon erdekes lehet ez a musor, hogy hogy gondolkodnak az amerikai median felnott gyerekek..
süti beállítások módosítása