Nem kell megijedni, nem egy Barátok közt rajongó vágta fel az ereit a történéseken, és nem is annyira vicces a sztori, hogy poénkodjunk rajta, de ez van. Az NBC amerikai tévécsatorna Dateline NBC: To Catch a Predator című műsora az elmúlt másfél évben nemes feladatot vállalt magára, hiszen az USA teljes területére kiterjedő, öszesen 9 szakaszból álló "hadműveletük" célja az internetes csetszobákban lapuló pedofil népség kiugrasztása és leleplezése volt, amit példátlan sikerrel végeztek is - egészen a texasi akciójukig.
A műsor menete szinten minden esetben ugyanaz: a kiskorúakra hajtó barmok által látogatott csetszobák meglátogatása után jön a tőrbecsalás, majd a kamera előtti leleplezés, melynek során Chris Hansen műsorvezető osztja ki a pedofilokat (ez kell a tévénézők miatt), jöhet a bilincs és az elégedett hátradőlés, ismét biztonságosak az utcák. Meg a chatszobák. Az eddigi adásokban ez olyan jól ment, hogy a letartóztatások és vádemelések száma a százat is meghaladta, de Texas az Texas, ott másképp mennek a dolgok: az államügyész ugyanis ebben az esetben nem volt hajlandó vádat emelni a 24 gyanúsított ellen, akik közül egy, egy szomszédos megye ügyésze öngyilkosságot követett el a leleplezést követően. Hivatkozása egyébként az volt, hogy az ügyben nem a bűnüldöző szervek, hanem egy tévéműsor, és ezen keresztül amatőrök tevékenykedtek, ami pedig szerinte nem kóser.
Az NBC céljaival nem lehet vitatkozni, ezeket az embereket valóban el kell kapni, és bíróság elé kell állítani, de annyira mi sem lehetünk naivak, hogy elhiggyük: mindezt puszta szívjóságból teszik, nem hát. A műsor nézettsége a hasonló műsorokhoz viszonyítva kiugróan magas, és ugyan nem valószínű, hogy a reklámszakemberek azzal keresik fel a csatornát hogy adjatok már vagy két szpotot a pedofilos műsorban, de a drámai leleplezés előtti reklámblokkban nem éppen üres képernyőt kell bámulni, szóval csak hoz ám ez a műsor rendesen a konyhára.
Ami pedig a jogi vetületét illeti a dolognak, nem egy gyanúsított védekezett azzal, hogy őket tőrbe csalták, eszük ágában nem volt kislányokat hajkurászni, míg meg nem jelent a mondjuk sexygirl14 nicken csetelő ismeretlen a szobában, és nem kezdett el egyértelmű célzásokat tenni a délutáni programra. A cseteket egyébként nem a műsorvezető, hanem egy Perverted Justice nevű önkéntes szervezet folytatta le, és mivel ezért 100 000 dolláros konzultációs díjban részesültek, sokan megkérdőjelezik az egész akció hitelességét. Ez persze nem nagyon érdekli az NBC-t, akik nemrég bejelentették: újabb adásokat rendeltek az azóta spinoffokat is kitermelő (To Catch a Con-Man, To Catch an Identity-Thief) műsorból.
HollyFcuk 2007.07.03. 12:42:58
borovi 2007.07.03. 12:44:07
borovi 2007.07.03. 12:47:19
Bruti* 2007.07.03. 12:49:31
Nem védem a pedofilokat, mert tényleg tűzre velük, de az ilyen műsoroktól kiráz a hideg. A storyért mindent..
Volt az a Cheaters vagy mi, ami félrekefélő házastársakat leplezett le, hát én minimum lefejeltem volna azt a majmot, aki akció közben rámtöri az ajtót. :D
indapasssucks 2007.07.03. 13:21:49
"az államügyész ugyanis ebben az esetben nem volt hajlandó vádat emelni a 24 gyanúsított ellen"
Azaz az államügyész megtagadta azt, hogy vádolja ezeket az embereket egy mondvacsinált indokkal. Ott a bizonyíték, ennél jobb bizonyíték már csak a rajtakappás lenne, de talán azt nem kéne.
Na akkor ki a legmenőbb pedofil Texasban? Fasza kis country az mi? A legalja.
vernarancs 2007.07.03. 13:23:24
mhxmqz 2007.07.03. 13:26:36
Ha tőrbe csalás lenne akkor miért van a chatlogban az, hogy pl "seggbe akarlak baszni egy partvissal"?
Mindez az állítólagos tőrbecsalás előtt...
vernarancs 2007.07.03. 14:00:41
sixx · http://comment.blog.hu 2007.07.03. 14:29:37
travis 2007.07.03. 14:35:01
Tehát van egy 13 éves, magát kellető kislány a neten, és ha valaki ráharap, akkor irány a dutyi? Ennyi erővel a 14 éven aluliakat is lehetne tesztelni, hogy ha kelletik magukat, mondjuk akár zseppénzért, akkor szintén kiszáll a tisztelt média, és irány a javítóintézet.
Nem sajnálom ezeket a beteg állatokat, de nem ez kellene hogy legyen a lebuktatásuknak a módja.
Hanem mondjuk a fotográfusok, videókészítők üldözése, akik üzletszerűen csinálják.
Persze ha valakit elkapnak kiskorúval, akkor simán dutyi, de így tőrbecsalni valakit szerintem igazságtalan, mert lehet hogy amúgy magától eszébe sem jutna, de a magát kislánynak kiadó nyomozó felpiszkálta az érdeklődését.
mr gumby 2007.07.03. 14:36:43
mr gumby 2007.07.03. 14:37:47
HollyFcuk 2007.07.03. 14:42:55
"Az eddigi adásokban ez olyan jól ment, hogy a letartóztatások és vádemelések száma a százat is meghaladta" ...
Egyébként a szándék (ebben az értelemben) nem büntethető. Jól is néznénk ki ha ezeken a forró napokon büntethető lenne a szándék, csak úgy sorakoznának a rabszállítók az utakon:)
Sztem kevered a fogalmakat.
HollyFcuk 2007.07.03. 14:47:28
HollyFcuk 2007.07.03. 14:49:51
Ciprian 2007.07.03. 14:51:47
sala 2007.07.03. 14:57:40
Amerika legtobb allamaban 18 ev a korhatar, igy elvileg sexygirl17-ert is borton jar. Ami Magyarorszagrol nezve azert kisse furcsa.
Mondjuk azt is jo lenne tudni, hogy a rengeteg vademelesbol mi lett. Meg azt, hogy ha ilyen egyszeru elkapni a pedofilokat, miert nem hasznalja ezt a modszert a rendorseg.
vernarancs 2007.07.03. 14:58:19
ayatollah 2007.07.03. 15:05:13
Amikor gazdag harmincas férfiismerőseim többsége 16 körüli lányokkal jár abszolút magától értetődően, akkor miről beszélünk?
Meg most őszintén hányan vesztették el a szüzességüket 18 előtt és 18-nál idősebb férfiak/nők által? Akkor már elvileg a legelején az idősebbet le lehetett volna csukni megrontásért... Szerintem pedofília az az amikor szexuálisan (biológiailag) még éretlen személyhez vonzódik vagy közeledik. Szerintem ebben az esetben már a szándék is bűnös/beteges nem kell hozzá tett. De szexuálisan érettek közti kapcsolat nem értékelhető pedofíliaként szerintem . Afrikában 13 éves nők már simán szülnek, meg korábban Európában is ld. Rómeó és Júlia
vasszűz 2007.07.03. 15:33:31
Elvégre online módon is lehet zaklatni.
Magakelletésről pedig: kilógott egy pénztárca az előttem álló zsebéből, elvettem. Kérem, én nem loptam, a pénztárca kellette magát.
travis 2007.07.03. 15:43:32
Oké, csak én simán kinézem egy ilyen tévétársaságból, hogy kimennek forgatni, aztán ha nem akad horogra valaki aznap, akkor egyéb módon csalják tőrbe az illetőket, mert ugye a stáb és a forgatás pénzbe kerül, olyan nincs, hogy akkor nem forgatjuk le a műsort.
A média részvétele a dologban a legaggályosabb.
Ha viszont bizonyíthatóan a gyanusított kezdeményezte az ismerkedést, akkor persze irány a jó öreg seggbekúrós börtön!
vernarancs 2007.07.03. 15:47:00
DJviolin (törölt) · http://legcsavar.try.hu/ 2007.07.03. 15:50:10
Őszintén srácok. Tegyük fel, hogy videóchateltek. Egy korban AZONOS, tetszetős lány felajánlja, hogy levetkőzik neked. Visszautasítanád? Mindazonáltal azt én is mélységesen elítélem, amikor korban tőled egy sokkal fiatalabb ajánlja fel magát, és te elfogadod. Szerintem ez a beteges.
Az álszent hozzászólásokat hagyjuk. Amúgy nekem nincs webkamom, nem vadászok csajokra chaten, nincsenek perverz hajlamaim, és egyáltalán nem vágyok ilyen örömökre, még mielőtt valaki meggyanúsítana. :)
agresszivkistrabant 2007.07.03. 16:00:48
www.msnbc.msn.com/id/17247963/
és általában:
www.msnbc.msn.com/id/9878187/
ajánlok figyelmetekbe néhány részt. Ahol, amikor a "tőrbecsalt" faszi megjelenik a háznál. Tisztán látszik, hogy útközben végig csorgott a nyála, és tök átlátszóan próbálják menteni a szitut. Hát erről ennyit. Szerintem ebben az esetben ne állja már meg a helyét a "tolvajjá a tolvaj világ tesz" mondás. Aki kisgyerekkel kezd ki az irány a börtön vagy egy elvonó, vagy mittudomén mi. És tőrbe csak úgy lehet csalni valakit, hogy ilyen tartalmú chat szobába téved. Vagy éppen keresi!!! Mi vajon miért nem botlottunk még ilyenbe. Mert nem azokat az oldalakat turkáljuk.
És kíváncsi lennék, hogy a műsort elítélők közül, hánynak van gyereke.
Valdebormarterina 2007.07.03. 16:03:16
annuschka 2007.07.03. 16:09:28
A pedofilok, nem 16 éves kamaszlányokat keresnek, hanem serdületlen gyermekkorú 12 év alatti fiúkat-lányokat keresnek, testi kapcsolat reményében, emlékezzetek a belgiumi esetre, vagy a legfrissebb 4 éves angol kislány elrablóira.
Ők már egy út végén járnak, beteljesítik szexuális vágyaikat.
De nem innen indultak!
Adva volt/van egy ember, zömében ffi, aki vonzódott a fiatalokhoz, elkezdte keresni a társaságukat, egyre fiatalabb korosztályokat megcélozva. Beszélgetetett cseten nézegette a játszótéren a gyerekeket, és álmodozott. Kielégülését, - előbb a fantáziájában élte meg - majd képeket nézegetett, később cserélgette őket, majd maga is elkezdett fotózni, végül nem érte be ezzel, és a gyermekekkel nemi kapcsolatot létesített.
Ezek az emberek, ha lelepleződnek és börtönbüntetést kapnak, szabadulásuk után ott folytatják ahol abba hagyták, csak az áldozataik lesznek mindig fiatalabbak
És most beszéljünk azokról akiket zaklatnak gyermekkorukban.
Kutatások szerint ezek az emberek akik kora gyermekkorukban áldozatokká váltak nem képesek egészséges párkapcsolatra. - Sok közötük a szexuálisan aberrált, sőt életük későbbi szakaszában maguk is zaklatókká válhatnak.
Azért igazán veszélyes a csetszobák, mert ott arcatalanul kereshetnek partnert, elvileg egy gombnyomásal eltünhetnek a nagy semmiben. A lelepleződés illetve a személyek beazonosítása szinte lehetetlen.
vasszűz 2007.07.03. 16:15:12
Nem, egyáltalán nem más dolog. A 14 éves kor gondolom nem véleltlen lett megállapítva. Az alatt még nem tudják felmérni a tetteiket.
Sparks! Vérnarancs lehet, arra gondolt, hogy mire megtörtént a biológiai érés, társadalmi értelemben is felnőttnek számítottak.
2007.07.03. 16:28:49
a műsor egyébként nyilván a pénz miatt működik, de ha pici elrettentő ereje is van, akkor csak csinálják!
amúgy természetesen jobb lenne, ha az illető szervezet inkább a rendőrséggel működne együtt, persze így nagyobb nyilvánosságot kap, és nem feltétlen baj, ha a társadalom szembesül a problémával/akár társadalmi vita alakul ki mindezekkel kapcsolatosan.
brod2 2007.07.03. 16:51:18
Gera 2007.07.03. 16:52:43
anyaallat 2007.07.03. 17:10:40
Mindenkinek ajánlom, hogy nézzen bele a műsorokba és akkor védje azokat az állatokat...ha akkor még elbírja a lelkiismerete.
Alf (törölt) 2007.07.03. 17:28:17
Valahol magasabb a határ, más a közmegegyezés, mások a sexygirl-ök. Szerintem is szemét műsor kihasználni mások gyengéit, bűnbe és esetleg öngyilkosságba sodorni embereket.
Ha ez betegség, gyógyítsák meg, de ez nem módszer, és nem jó semmire, csak indulatokat gerjeszt, embereket tesz tönkre.
Alf (törölt) 2007.07.03. 17:31:20
Lucifer666 · http://luciferanius.blogspot.com/ 2007.07.03. 17:43:24
vasszűz 2007.07.03. 17:53:05
ayatollah 2007.07.03. 18:29:33
boszor 2007.07.03. 18:32:12
ayatollah 2007.07.03. 18:34:01
ayatollah 2007.07.03. 18:36:31
ayatollah 2007.07.03. 18:40:46
Be kell nézni a Zöld Pardonba.
Az kimondott tini hely.
Átlagéletkor 15-16.
Ott nem sok szűz típust fog látni az ember.
Nem hiszem, hogy azok mind ragadozó vadállatok ("Predator") áldozatai. Inkább a drogé stb.
ayatollah 2007.07.03. 18:45:22
Az mire jó?
ayatollah 2007.07.03. 18:46:39
ayatollah 2007.07.03. 18:50:03
Ennél jobban én sem mondhattam volna
ayatollah 2007.07.03. 18:52:03
ayatollah 2007.07.03. 18:53:24
vasszűz 2007.07.03. 19:06:13
Szóval, ha a kis 14 évest megerőszakolják, akkor megérdemli? Tanulja meg a kis ringyó, hol a helye?
ayatollah 2007.07.03. 19:07:08
boszor 2007.07.03. 19:34:24
de akkor miért 15-16 éveseket emlegetve véded azt, aki ebben a műsorban lebukik? egyáltalán, miért kell védeni őket? nem hiszem, hogy a műsor készítői személyes antipátiára alapozva gyűjtögetnek alanyokat.
és nem mindegy, hogy hány éves "Rómeó": 15 vagy akár 25 éves fiú, vagy 45 éves perverz? aki mondjuk 45 évesen tizenévesekkel keres kapcsolatot, szerintem igenis beteg. mert ha fizikailag vonzó is a csaj (chaten ezt ugyan honnan állapítja meg, nem tudom), szellemileg, tapasztalat, műveltség, gondolkodás szempontjából egyszerűen nem lehet megfelelő partner. akinek az agyában a lánya korosztálya összefolyik a szeretőjéével, az beteg, és menjen pszichológushoz.
nem volt olyan rég, hogy 15 éves voltam. és hiába nőttek meg a melleim és bámulták a pasik, és hiába tetszett, hogy bámulják, lelkileg iszonyúan sebezhető voltam.
és az ilyen sebek könnyen szólhatnak egy életre. nekem szerencsém volt, mert sikerült ezeket a beteg embereket elkerülni. és ez a szerencse kijárna a többi 15 éves csajnak is. szerintem ettől van létjogosultsága egy ilyen műsornak.
boszor 2007.07.03. 19:35:09
de akkor miért 15-16 éveseket emlegetve véded azt, aki ebben a műsorban lebukik? egyáltalán, miért kell védeni őket? nem hiszem, hogy a műsor készítői személyes antipátiára alapozva gyűjtögetnek alanyokat.
és nem mindegy, hogy hány éves \"Rómeó\": 15 vagy akár 25 éves fiú, vagy 45 éves perverz? aki mondjuk 45 évesen tizenévesekkel keres kapcsolatot, szerintem igenis beteg. mert ha fizikailag vonzó is a csaj (chaten ezt ugyan honnan állapítja meg, nem tudom), szellemileg, tapasztalat, műveltség, gondolkodás szempontjából egyszerűen nem lehet megfelelő partner. akinek az agyában a lánya korosztálya összefolyik a szeretőjéével, az beteg, és menjen pszichológushoz.
nem volt olyan rég, hogy 15 éves voltam. és hiába nőttek meg a melleim és bámulták a pasik, és hiába tetszett, hogy bámulják, lelkileg iszonyúan sebezhető voltam.
és az ilyen sebek könnyen szólhatnak egy életre. nekem szerencsém volt, mert sikerült ezeket a beteg embereket elkerülni. és ez a szerencse kijárna a többi 15 éves csajnak is. szerintem ettől van létjogosultsága egy ilyen műsornak.
ayatollah 2007.07.03. 22:04:38
Azt mondd meg nekem, hogy miért kell egy olyan esetben, ahol egy jelenséget beszélünk meg éppen egy ostoba, és mint láttuk felelőtlen, veszélyes (gyilkos) tévéműsor kapcsán, feltétlenül a "te kit védsz" meg a "te kinek az oldalán állsz" buta demagógiáiba esni, olyan sokak által. Minden ilyen dolog sokkal összetetebb annál, minthogy el lehessen intézni egy ideállok-odaállok kisiskolás reakcióval, szerintem.
Azért beszéltem tinédzserekről, mert egy 14 éves, ami miatt megöltek egy embert, az nem gyerek, hanem kamasz, tinédzser. És az öngyilkosságba kergetett figura sem volt pedofil - ez elég egyértelmű ha Gera és mások értelmes hozzászólásait elolvasod - hanem egy 14 éves 'kis ribanc'-ot játszó valaki izgatta fel a fantáziáját, ami lehet, hogy erkölcstelen, vagy szánalmas, de semmiképp sem pedofília, ami egy szörnyű aberráció, ahol nem nemhez vonzódik az illető erotikusan, hanem a gyereki mivolthoz általában nemtől függetlenül. Neki minél gyerekesebb annál jobb, legjobb pl. a fogszabályzós copfos selypítős aranyos kislány, undorító de így van, nem a 'tiniribanc' sexygirl14. Ezért a műsor tévhiteket erősít, sötétséget sugároz, és közben magát fényezi metálezüstre. Erkölcsösséget szílel miközben velejéig erkölcstelen. Tipikus.
ayatollah 2007.07.03. 22:17:41
A korosztályi eltéréseknek megint sok oka lehet.
Amit tudok, hogy sokan azért szeretik a fiatal tiniket tk., mert azok úgysem akarnak igazán komoly kapcsolatot a férfival, csak jól érzik magukat, élvezik, hogy a (jómódú) férfi meghívja mindenhova, és élvezik az életet, aztán pár hónap, év után továbblépnek. A férfinek, aki nem akar komoly kapcsolatot, meg éppen ez a megfelelő.
Pszichológusok mondanak olyat is, hogy olyan ok is lehet, hogy az idősebbnek a pszichoszexuális fejlődése vissza van maradva. Ez nem tudom mit jelent.
Meg olyat is hallottam, hogy aki csak nagyon fiatalokkal tud ismerkedni, annak lehet szexuális kisebbrendűségi érzése. Lehet, nem tudom.
De a másik oldalról kevesebben vizsgálják a történetet. A fiatalabb miért kezd a (jóval) idősebbel? Fogalmam sincs.
Miért mondja annyi tinilány, hogy nekem nem kisfiúk kellenek (saját korosztálya) hanem egy férfi? (sokan mondják ezt)
Nem tudom.
ayatollah 2007.07.03. 22:34:28
De miért kellene egy kölcsönösen kívánt kapcsolatnak bárkit is megsebeznie?
Szerintem az ilyen történetek nem a depressziós tiniket érintik elsősorban, hanem az olyan eseteket mint pl. lányismerősöm (15), aki lefeküdt a buszsofőrrel, mert tetszett neki a busz. Na ez se semmi.
A lelkileg labilis lánykáknak, ha már a saját példádat említetted, szerintem jobban kell tartaniuk attól, hogy kihasználják, átverik őket stb. De arra is vigyázniuk kell, hogy az ilyen lányokat sokkal gyakrabban próbálják megerőszakolni, mert a támadók megérzik az ilyen gyengeséget. Tudom, mert egy fiatal tinilány szomszédunkat is akkor támadták meg, amikor szakítás miatt nagyon kivolt lelkileg.
De nem az fenyegeti őket elsősorban, hogy friss husira éhes középkorú pasik vetik ki rájuk a hálójukat. Életszerűtlen.
ayatollah 2007.07.03. 22:36:45
Fábió Kapáló 2007.07.04. 00:44:16
maga a műsor, hát... gagyi amerikai hősködős-demagóg show. ettől függetlenül valahogy nem tudom sajnálni az öngyilkos urat, tudniillik ha nincs saram, a végsőkig küzdök, hogy ezt bebizonyítsam. ő meg az acting out-ot választotta. jakérem...
Eledh Laure (törölt) 2007.07.04. 08:04:13
Eledh Laure (törölt) 2007.07.04. 08:10:22
Eledh Laure (törölt) 2007.07.04. 08:17:40
zmrzlna 2007.07.04. 08:56:40
A műsor tipikus, gusztustalan, megalázó mónikasó a köbön.
Akinek pedofil hajlama van, ha nem követ el semmit, nem bűnös, amíg nincs gondolatrendőrség, ha tényleg kiskorúakat molesztál, meg kell büntetni.
A műsor arra megy ki, hogy egy beteges hajlamból tettet provokáljon. Le tudnám hányni, aki ilyen műsor nézésével szórakozik. Annak is van valami beteges hajlama. Más megalázásán szórakoni szerintem szintén beteges hajlam.
agresszivkistrabant 2007.07.04. 09:00:03
lehet, hogy a műsor demagóg, meg nézettségre hajaz, de akkor is! Akinek nincs vaj a füle mögött az miért lesz öngyilkos. Pont az a kontinens híres arról, hogy főnyeremény egy rágalmazás. Mert az amiatt indított perből millió dollárokat zsebelhet be a "rágalmazott". Vagy talán mégse volt ártatlan bárány.
És ha már 10 ember végigondolja, hogy mit válaszol sexygirl14 provokációjára akkor megérte.
Egyébként azt se értem mi a nagy felháborodás a sexygirl14 nicken. Szerintem az ayatollah is válthat ki érdekes reakciókat egy iszlám csetelőből. Milyen alapon használod? Az egy vallási bla-bla, és hipp-hopp már megy is a kellő hangú diszkurzus. Azt meg ugye tudjuk, hogy a karikatúrát se értik, mint műfaj.
Eledh Laure (törölt) 2007.07.04. 09:09:58
De a gondos anyák/apák továbbra sem azt a kérdést teszik fel maguknak, hogy "felkészítettem-e a gyerekemet?"
bahahaha 2007.07.04. 10:23:24
Igen, ennyi eleg lehet hozza.
Nem akarkit es nem akarkivel vadoltak meg:
Egy eleddig koztiszteletben allo, a tarsadalmi rangletran eleg magasra jutott emberre sutottek ra lemoshatatlanul a "beteg allat" pecsetet.
Kesz, vege, befelegzett az egesz egzisztenciajanak, osszedolt az egesz elete: ezek tipikusan olyan dolgok, ami miatt ongyilkossagot szokas elkovetni.
agresszivkistrabant 2007.07.04. 11:16:01
igen szükséges hozzá ez is. De ez sajnos sosem lehet teljes, tekintve, hogy ők még csak most fedezik fel a világot és semmilyen tapasztalatuk nincs. Naívak. Csak hallotta, hogy az rossz. Apám mindig magyarázta (hol finoman, hol durvábban), hogy kisfiam lehet, hogy szeretsz szerelni, de a 220 az nem játék, és bele is halhatsz. Ennek ellenére én csak addig kavartam amíg meg nem csapott. Pedig a szüleim tényleg foglalkoztak velem és -most már látom- próbáltak felkészíteni mindenre.
Továbbá csak a kiskorú felkészítésére helyezni a hangsúlyt nagyon egyoldalú. Azért mert egyre durvább a bűnözés a világban valószínűleg nem csak azzal kellene törődnöm, hogy megfelelő golyóálló mellénnyel és puskuval menjek az utcára. Hanem igenis el kell kapni, elgondolkodtatni, és kijózanitani azokat akik fegyverhez nyúlnak, vagy akarnak nyúlni. Nehogy már beletörődjek, hogy ez így természetes. Erre pedig igenis jó lehet egy ilyen műsor.
Mégegyszer hangsúlyozom, nem véletlen, hogy mi nem vagyunk szereplői egy ilyen műsornak, eseménynek, és azok akik ott szerepelnek meg igen. És nem csak azért, mert ez egy amerikai műsor. Ugyanis lehet, hogy meglepő, de a magyar rendőrség is foglalkozik net/cset figyeléssel. Amit helyeselek. Hatékonyságát tekintve nincsenek ismereteim, de konkrét esetről tudok. A témában tótaw úr is jegyez egy blogbejegyzést.
boszor 2007.07.04. 11:29:59
Másrészt, ha egy köztiszteletben álló ügyész azzal szórakozik, hogy tiniket fűz chaten, akkor bármikor számolhat azzal a következménnyel, hogy felfedezik. És ahogy Dabadab írta, az ezután következő boszorkányüldözés valóban öngyilkosságba kergethet egy embert.
Viszont akkor miért kell elkezdeni? Az az ember dönthetett arról, hogy kockáztatja-e a karrierjét és társadalmi pozícióját néhány órányi szórakozásért. Döntött, és a maga módján vállalta is a következményeket. Sajnálni nem azért kell, mert ártatlan áldozat, hanem mert senki nem választhatja meg a beteg hajlamot, amivel születik. De kezeltetheti.
koygaviknes 2007.07.04. 14:02:41
str 2007.07.04. 14:24:40
muhahahahhaaha..akkor már ketten vagyunk. Torresről cikket! (najó, ne).
Amerikai szépséget idekeverni? vaddafakk..ott nem 14 éves lánykát játszott Mena Suvari..és elsősorban nem a pedofília volt a lényeg az ő és Mr. Spacey karaktere közötti kapcsolatban.
ayatollah 2007.07.06. 15:43:19
Az ayatollah u.a. mintha "püspök" lenne a nickem. Semmi sértő nincs benne, illetve, ha valakinek mégis, az már nagyon meg akar sértődni. :-)
ayatollah 2007.07.06. 15:48:17
Messze vinne a gondolat az erő és biztonság kérdéséről.
Én azt mondom, hogy mindenkinek igyekezni kell erősnek lenni (nem csak fizikailag), mert a rosszindulatú emberek mindig erősek, és az egyetlen mód ha a potenciális áldozat, mi, is erősek vagyunk.
Épp ezért vagyok fegyvertartás párti is.
ayatollah 2007.07.06. 16:15:56
Amit mondasz abban nagyon sok logika van, csak az az igazság, hogy a szexualitás sok más egyéb emberi tevékenységgel együtt sokkal inkább ösztönös, belülről motivált viselkedés, mint racionális, tudatos cselekvés. Szóval ha egy (látatlanul is) érettnek és vonzónak tűnő lány közeledik egy férfihoz, az nagyon jó eséllyel meg fogja mozgatni a férfinek ezt a belső vágyát, különösen ha nincs stabil kapcsolata és nem egy nőkkedvence típus. Mivel a szexualitás (nemcsak a testi vonatkozása) alapvetően nagyszerű élmény, ezért sok ember nem egykönnyen hagy ki egy váratlan lehetőséget.
Mondom mégegyszer csak aki érett személyhez vonzódik. Aki serdületlenekhez, vagy öregekhez stb. azokat minimum nagyon keményen kezelni kell.
És bizony minden eset más és más. Mert valójában a szexuális érettség (biológiai) nem köthető konkrét életkorhoz, egyénenként változó, hogy ki mikor válik éretté. Van aki még 16 évesen is teljesen gyerekes, de van aki 13 évesen már teljesen érettnek tűnik. Normális emberben egy gyereknek tűnő lány/fiú nem ébreszt vágyat.
Szóval szerintem ha egy éretten viselkedő serdülő lány közelít kimondottan egy középkorú férfihoz, és annak az érdeklődését felkelti, azt nem nevezném betegnek. Viszont az olyan középkorú, aki kimondottan fiatal serdülő lányok után koslat, azzal tényleg valami gikszer van.
És most nem beszéltünk pedofilokról, azt szerintem mindannyian (önmagukat a degeneráltakat leszámítva) elítéljük egyöntetűen.
Eledh Laure-val értek maximálisan egyet. A legfontosabb, hogy megértessük a gyerekünkkel, hogy miután a serdülőkorba lépett és felfedezte saját szexualitását, szórakozásból, hogy saját magának igazoljon, ne kezdjen ki mindenféle emberekkel. Mert ez helytelen. És természetesen fiúkra is érvényes. Ne udvarolgassanak csak úgy 'gyakorlásból' mindenféle nőknek, csak aki tényleg érdekli őket.
ayatollah 2007.07.06. 16:23:37
Az Amerikai szépség szerintem a Kevin Spaceynek a szólóparádéja.
Nélküle szerintem semmi lett volna.
Azért Spacey nem pedofil a filmben csak tinibuzi :-)
v2peti 2007.07.09. 13:02:12
2007.07.09. 13:09:58
A vad szinte kivetel nelkul (ahol emlitik): attempted lewd act upon a child/minor. Tehat dehogy nem, sot mindemellett az ilyen tartalmu cseteles is buntetendo az USA-ban.
johny3172 2007.07.10. 01:52:30
annalee 2007.07.22. 01:07:07
Nem ismerem a cikkben is említett műsort, biztos khmmm... jó szándékkal ÉS profit-nézettség reményében készült, bőven el lehet barmolni, de mivel tényleg nem ismerem se a taktikát, se annak folyományait erről nem nyilatkoznék, bár tény hogy a cikkből kitűnő alapgondolatot alkalmazzák nyomozati szakban.
Így csak a hozzászólásokra reagálnék.
A biológiai érettség egyáltalán nem egyenlő a szexuális értettséggel. Ez mind a gyerekekre mind a felnőttekre (!) vonatkozik.
Ma a kislányok egy része már 13-14 éves korában (sőt) testileg fejlettnek mondható, de a pszicoszexuális érettsége általában erősen hiányzik, akár ha több testi kapcsolaton túlesett is. És akkor még mindig csak a saját korosztályon belüli szexuális érdeklődésnél-kapcsolatoknál tartok...
Nálunk a 12. évét be nem töltött - pl. "kihívóan öltözködő" - kislány/kisfiú "beleegyezéses" szexuális kapcsolata egy 18 éven felüli elkövetővel mindenképpen erőszakos szexuális bűncselekménynek minősül (erőszakos közösülés vagy szemérem elleni erőszak). Ha pedig nem "belegyezéssel", hanem erőszakkal történik, az minősített eset, súlyosabban büntetendő.
Aki 12-14 év közötti gyereket akárcsak rábírni törekszik pl. közösülésre az kéremszépen a megrontás bűncselekménye.
Mélyen egyetértek azon hozzászólókkal, akik a felnőtt (elkövető, NEM áldozat...) felelősségét hangsúlyozzák: ó, ő ajánlkozott fel bocsika, én csak éltem a lehetőséggel, na hagyjuk már!!!
A pedofil bűnöző nem változik, véleményem szerint nem gyógyítható. Ahogy többen is írták, valóban kora- vagy későgyermekkori szexuális "élmény" vagy valamilyen pszichikai torzulás okozhat ilyen aberrációt a későbbiekben. Esetleg mindezek kombinálva a szexualitás későbbi teljes hiányával, kudarc-élményekkel.
Ja, és én nem mentegetném azt a 30 éves pszichoszexuálisan visszamaradott felnőttet sem, aki a "fiatalok" "társaságát" "kedveli"...
Miért, mert kevésbé undorító egy pl. jóképű, ápolt 20-as, 30-as felnőtt aki egy gyerekben véli megtalálni szexuális partnerét?!?!
És még visszatérve a 13-18 éves korosztályra:
14 éven felül - erőszakmentesen - mindenki azt csinál szexuálisan ami jólesik, amit bevállal, ez abszolút helyénvaló, állam bácsi ne hatalmaskodjon mindenhol.
De azért annyit kérdeznék itt végül: miért kell fullnormálisnak tekinteni azt a jelenséget, amikor pl. a 30 éves felnőttek a 14-17 éves kiskorúakkal, a 40-50-60 éves felnőttek a 14-18 éves kiskorúakkal folytatnak szexuális kapcsolatot?
(csakhogy félreértés ne essék, remélem a fentiekből kitűnik: nem a korkülönbséggel van problémám... Faludyék egybekelése pl. nem okozott nekem különösebb lelki sebeket...:/ :) )