"Figyeld meg, este lemaradunk a Chelsea-Unitedről, mert a Magyar Kupa döntőjén hosszabbítás lesz, tán’ még tizenegyesek is. Tuti nem látjuk, amint a chelsea-sek megtapsolják az ellenfelet, pedig kíváncsi lennék, Mourinho betartja-e a szavát’ – mondta egy indexes kolléga szerda délután, néhány órával a 18.30-ra kiírt DVSC-Honvéd meccs előtt.
A Sport1 csatorna közvetítette a 21 órakor kezdődő angol derbit is, így a félelme reálisnak tűnt, és be is jött. Amikor 20.45 körül bekapcsoltuk a tévét, és nem Terry meg Rooney, hanem Sidibe és Herczegfalvi küzdött egymással, nyilvánvalóvá vált, lemaradunk a szezon egyik legjobban várt meccséről. Tétje nem volt, hiszen vasárnap eldőlt, az MU a bajnok, de a két legjobb angol csapat összecsapása több, mint presztízs, ráadásul az edzők, Mourinho és Sir Alex Ferguson annyit szívatták egymást a sajtóban az egész szezonon keresztül, hogy már csak emiatt is érdekesnek ígérkezett.
A tizenegyesek előtt, negyed tíz körül után Kaplár F. József műsorvezető megjegyezte: az angol meccset várók ne türelmetlenkedjenek, nem maradnak le semmiről, ha ennek vége, teljes egészében megmutatják azt is.
A nézők nagy része ekkor nem kisgyerekeknek való stílusban gondolhatott valamit, hiszen a szaknyelven csúsztatott élőnek nevezett borzalomnál jobban utálni nem sok mindent lehet. Ez az, amikor iksz perces késéssel látjuk az eseményeket, és ha akarjuk, a neten, legrosszabb esetben a teletexten megnézhetjük, lesz-e gól a következő percekben vagy sem.
Arra persze még a legnyugodtabb nézők sem gondoltak, hogy a csúszás háromnegyed óra lesz. A Sport1 a büntetők után beszúrt egy 6-7 perces reklámblokkot, szépen, komótosan megvárta az eredményhirdetést, majd Kaplár F. befenyítette a türelmetlenkedőket: most már nem kell küldözgetni az ilyen-olyan hangvételű esemeseket, tessék megnyugodni, mindjárt kezdődik az angol meccs.
A csatorna leadott még egy hosszú reklámot, majd 21 óra 40 perc körül elkezdődött a Chelsea-Manchester United. Megmutatták, amint a hazaiak megtapsolják a bajnokot, épp akkor, amikor a neten megnéztük, az első félidő 0-0 lett. Azért ennél a vacsora fontosabb, a háttérben persze ment a tévé, hátha mégis történik valami.
A Sport1-nek sikerült az ünnepi hangulatot lefokoznia, érthetetlen, miért nem a Sport2 közvetítette ezt a meccset – vagy a Magyar Kupát -, elkerülendő a várható csúszást. Ott ugyanis 21 órakor a már az első meccs 3-0-ás eredménye miatt lefutott Sevilla-Deportivo Spanyol Kupa-elődöntő kezdődött, élőben. A Depornak négy góllal kellett volna nyernie a továbbjutáshoz, ami a lehetetlen kategória, ráadásul már a szünetig kettőt rúgott a Sevilla.
A sportcsatorna fafejűsége érthetetlen, főleg, hogy a Chelsea-MU második félideje kifejezetten jó lett. Persze ezt csak az tudja, aki nem kapcsolt el, amikor tizenegykor utána nézett, és negyven perccel a Sport1-közvetítés vége előtt megtudta, a vége 0-0 lesz.
maybach 2007.05.10. 12:48:54
Ebben is jók vagyunk.
yaze 2007.05.10. 12:58:01
RobinGood 2007.05.10. 13:04:23
De akárhogy is a Sportklubnál még így is jobb. Ott van az a kapahangú idióta aki végig üvölti a német bajnokikat. Na azt kéne a lédererrel együtt repíteni.
Kobaljov 2007.05.10. 13:12:48
Ez tét nélküli volt, mindkét csapat már elég fáradt a BL után meg a szezon végén és készül a kupadöntőre. Azt hiszem a hétvége után előzetesen sem, ígérkezett nagy meccsnek, ez később meglátszott az összeállításon is, mindkét csapat a B/C csapatával állt ki (pl. a még sosem játszott kínai csatár, stb.). Az eredményen is látszott, bár azért az iramban szerencsére nem.
a cikk több helyen ellentmond önmagának is:
1.) "A nézők nagy része ekkor nem kisgyerekeknek való stílusban gondolhatott valamit, hiszen a szaknyelven csúsztatott élőnek nevezett borzalomnál jobban utálni nem sok mindent lehet."+"majd 21 óra 40 perc körül elkezdődött a Chelsea-Manchester United. Megmutatták, amint a hazaiak megtapsolják a bajnokot"
vs.
"Tuti nem látjuk, amint a chelsea-sek megtapsolják az ellenfelet, pedig kíváncsi lennék, Mourinho betartja-e a szavát’"
Vazzeg, pont a csúsztatott adás miatt lehetett megnézni a bejövetelt.
2.) "érthetetlen, miért nem a Sport2 közvetítette ezt a meccset – vagy a Magyar Kupát -, elkerülendő a várható csúszást. Ott ugyanis 21 órakor a már az első meccs 3-0-ás eredménye miatt lefutott Sevilla-Deportivo Spanyol Kupa-elődöntő kezdődött"
vs
"Tétje nem volt, hiszen vasárnap eldőlt, az MU a bajnok"
3.) az egész ügy/meccs komolyságát jelző rész: "Azért ennél a vacsora fontosabb"..
(plusz az, hogy a meccs nézésénél fontosabb volt az eredmény neten való nézegetése, miközben az nem is számított igazán semmit)
Összegezve:
-a magyar egy tétmeccs volt, kupadöntő amit illik végigadni
-az angol meccs tét nélküli, félig edzőmeccs, kevésbé fontos az előbbinél
-a csúsztatott adással végig lehetett nézni az elejétől (amire most külön kíváncsiak voltak az emberek)
-a kommentátori beszólás tényleg nem volt a legjobb, a reklám pedig tényleg hosszú volt, de ki lehetett bírni
-szerintem jól döntött a sporttévé, hogy így oldotta meg, egyedül a reklám nem kellett volna
(Írom mindezt úgy, hogy én is néztem, a magyar foci egyáltalán nem érdekelt, és az M.U. a kedvenc csapatom, évek óta rendszeresen nézem a meccseiket. De nem vagyok elvakult megmondóember..)
*** Krisztián főnöke 2007.05.10. 13:18:45
sixx · http://comment.blog.hu 2007.05.10. 13:26:00
Sanyi bácsi 2007.05.10. 13:28:18
rosencrantzhu 2007.05.10. 13:28:52
vicc1 2007.05.10. 13:31:00
"a szaknyelven csúsztatott élőnek nevezett borzalomnál jobban utálni nem sok mindent lehet."
A legjobb találmány. Most komolyan akkora trauma, hogy megmutatják egészben és nem csak 2. félidőtől. És a MU-meccsnek volt tétje? És a magyarnak, ha a sevillának nem?
bugris 2007.05.10. 13:31:55
rosencrantzhu 2007.05.10. 13:40:14
Hivatalnok 2007.05.10. 13:47:15
Szerintem meg az lett volna a bosszantó (pláne úgy, hogy a Honvédnak drukkolok), ha a 90. perc után 1-1-nél azt jelentette volna be Józsi bátyám, hogy a hosszabításban történteket majd megmutatjuk a Chelsea-Manchester mérkőzés után. Ami mellesleg nem volt egy nagy meccs, de hát manapság ami külföldi foci azt nyomni kell, mert az az etalon, meg Angliában nincsenek balhék, nem mennek tönkre csapatok és ehhez hasonló dumákkal jönnek. Ehhez képest a legtöbb balhét az angol szurkolók okozzák, és pl. a Leeds most megy csődbe...
Igenis jól döntött a Sport Tv, hogy végigadta a MAGYAR KUPA döntőjét.
str 2007.05.10. 13:56:59
zadir · http://ulloi129.wordpress.com 2007.05.10. 13:58:43
bugris 2007.05.10. 14:13:21
Engem speciel az bosszantott, hogy gyenge minőségben kellett a neten néznem a Roma-Intert. Ugyanígy egyébként, viszont elég jő minőségben, élőben láttam a Chelsea-MU-t is. Szóval nem kell sírni, aki nagyon akarta, azért láthatta live is.
Walmer 2007.05.10. 14:16:34
Az angol szurkerek nem balhéznak (legalábbis Angliában nem, de máshol se nagyon), a Leeds nem ment csődben, csak qrva szarul áll anyagilag. A magyar csapatokkal meg nem az a baj, hogy miért mennek csődbe, hanem az, hogy miért nem. Hogy miért kell őket önkormányzati, állami stb. pénzekkel tovább tömni. egy Honvéd-Debrecent MK döntő pedig a két csapat fanatikus szurkolóin kívül senkit az égvilágon nem érdekelt. A magyar Kupa presztizse a békka segge alatt, a magyar foci színvonala meg még annál is mélyebben van.
Kobaljov 2007.05.10. 14:18:48
A sporttévé határozza meg a magyar, angol és spanyol meccsek kezdési időpontjait vagy csak próbál alkalmazkodni hozzájuk lehetőségei, és az etika szerint?
fenyot 2007.05.10. 14:23:00
Nem értrem miért baj, hogy a MAGYAR KUPA döntöt adta a TV. A magyar "foci" egyik legrangosabb eseménye. Miért kéne helyette egy érdektelenné vált meccset néznünk. :)
Legalább legyünk egy kis localpatrioták. Premier Liga meccset hetente láthatunk többet is, de Magyar kupadöntöt
ui a HONVÉD 11 év után nyerte meg a kupát, a szurkoloiknak (akik nem a helyszinen voltak), hogy magyaráznád meg, hogy jönekk a tizenegyesek, de kapcsolunk Londonba
bugris 2007.05.10. 14:24:19
Kobaljov 2007.05.10. 14:44:07
bugris 2007.05.10. 14:50:07
Persze, hogy nem lehet mindenben igazodni, de az sem véletlen, hogy a nézettségre is figyelő tv-csatornák pénteken meg hétfőn közvetítenek, korábban meg vasárnap délelőtt.
fenyot 2007.05.10. 15:11:52
Ha elöbb kezdik, akkor még kevesebben lettek volna kint. S azért csak fontosabb egy Magyar Kupadöntő, mint egy már lefutott, tétnélküli meccs (mégha angol is)
Ja az FA kupa döntő na az tényleg érdekes lesz
bugris 2007.05.10. 15:16:03
www.mininova.org/tor/697541
dejavubazz 2007.05.10. 16:00:48
www.youtube.com/watch?v=HeGdc_kUXRc
Itt lehet latni, hogy a chelsea-sek megtapsoljak a bajnokcsapatot... tobbek kozott Dongot, Eagles-t es Lee-t :)))
A meccs persze olyan volt, amilyen, viszont ritkan lehet olyat latni, hogy egy csapat kispadja erosebb, mint a kezdo 11. :)
GGG77 2007.05.10. 21:12:14
Bár én sosem nézek ilyen magyar hogyishívjákot (focinak nem nevezném), azért egy kupadöntőt illik végigadni, ha a másik opció egy tét nélküli angol rangadó (bár a nézettség tekintetében szerintem jobban jártak volna...).
str 2007.05.11. 07:46:04
mint sportriporter én sem csípem túlzottan, de tudtommal ő a 'mastermind' a sporttv tevékenysége mögött, ebből a szemszögből viszont nem éppen helytálló a kijelentésed.
persze lehet, hogy tévedek.
str 2007.05.11. 07:47:06
maybach 2007.05.11. 08:25:50
A kupa döntőt persze végig kell közvetíteni.
Kobaljov 2007.05.11. 11:34:21
(Kiindulásként most abba a lehetőségbe ne menjünk bele, hogy a s1-en vagy s2-n adják-e a MK döntőt, mert mindkét helyen az előzetes tervezés időpontjában nagyjából egyforma fontosságú meccsek kezdődtek utána ugyanakkor (sőt a mostani helyzetben talán még a spanyol elődőntő lehetett fontosabb eredmény szempontjából, lásd a tegnapi Getafe-Barca meglepetést)
-A verzió
Az angol meccs élvez prioritást, annak kezdésekor megszakítják az MK döntő közvetítést
> etikátlan, a MK-t nézők komolyan felháborodnak, az angolra kíváncsiak örülnek
-B verzió
Végigadják az MK döntőt, majd rögtön élőben kapcsolódnak az angol meccsbe
> az MK nézők örülnek, az angol meccs elejét (kb. 40 perc) nem látják (majd csak az ismétlésben valamikor) az arra kíváncsiak, ők komolyan felháborodnak
(ehhez hozzátenném, hogy szerintem akik eleve le akarnak ülni meccset nézni azok többen vannak akik a meccsre kíváncsiak és nem az eredményre amit Neten is meg lehet nézni)
-C verzió
Végigadják az MK döntőt, és csúsztatva az angol meccset is (ami történt)
>az MK nézőknek jó, az angolt nézőknek pedig kisebb késéssel, de meg tudják nézni az egész meccset, kisebb kényelmetlenség
Más lehetőséget nem nagyon látok ezeken kívül, és ezekből az alkalmazott C tűnik a legkedvezőbbnek összeadva mindkét oldal "veszteségét".
maybach 2007.05.11. 11:53:04
Döntőknél nem ritka a hosszabbítás, 11-esek. Így eleve nem tettem volna a műsorba másik meccset. Ha igen akkor előre jeleztem volna a várható műsor tartalmát. S ha már csúsztunk, az az egy reklám blokk elmaradhatott volna.
Kobaljov 2007.05.11. 12:47:10
A hosszabítás mindig bizonytalan, hogy lesz-e vagy sem, szerintem be lehet tenni utána meccset, mert ha nincs hosszabítás akkor nincs vele gond, ha meg van akkor meg lehet úgy oldani ahogy most is. A 40 percel későbbi kezdés elfogadhatóbb, mintha egyáltalán nem adnák le.
maybach 2007.05.11. 13:06:28
A mostani már csak filozófiai vita. Nem tudom mikor állították össze a műsortervet. Lehetett-e már tudni, hogy a Ch-MU meccsnek nem lesz tétje?
panu 2007.05.12. 00:16:58
Nem, ők vették a fáradtságot és leadtak egy olyan mérkőzést, ami magyar szinten igenis fontos. Fontos, mert eldöntötte a Magyar Kupa sorsát. És a mérkőzés jó reklámja volt a magyar focinak. Ez jó.
A Ch - MU meg dögunalom volt és hetente látunk sokkal jobb mérkőzéseket. Ott lesz az FA kupa... arra tartalékolnak a csapatok...
Éljen az MK!