A sorozatok jövőjéről beszélt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Kamera Hungárián, Pécsett. Hogy miért? Mert az NBC bejelentése óta, miszerint ezentúl kevesebb sorozatott adnak majd főműsoridőben, mindenki a sorozatok végét jövendöli fennakadt szemmel, szent révületben. Igaz, az NBC mostanában inkább vetélkedőket és showműsorokat ad esténként, mert sokkal olcsóbb feltenni pár műveltségi kérdést és kiosztani némi kézpénzt, mint leforgatni egy autós üldözést vagy egy repülőgép-szerencsétlenséget, de azért a jövő évadra ők is tizenkét pilotot rendeltek be. Korai még temetni Jack Bauert, meg Doktor House-t, na.
Kolosi Péter szerint ráadásul a sorozatoknak még nagyobb jelentősége lesz a digitalizáció után. Mert mi különböztet meg egy kis csatornát egy nagytól, ha mindkettő ugyanolyan könnyen elérhető bárkinek a digitális multiplexekben? Hát persze hogy a pénz, és a sok pénzen vett újabb és újabb sorozatok, amik képesek a csatornára szoktatni a nézőket. A kicsik persze csinálhatnak majd fapados sorozatokat, de a kamarasorozatok helyett a tömegek inkább a nagy csatornákra kapcsolnak majd, ahol mondjuk az öregedő Jack Bauer épp a Fehér Házat repíti a levegőbe.
Na de mi lesz a nagy csatornákkal, ha a sorozatokat már torrenten nézzük vagy egy tízezer forintos DVD-felvevővel is automatikusan kivágjuk a Doktor House-t félbeszakító reklámblokkokat? Mindenre azért nincs válasz.
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.03.31. 15:23:08
szóval szerintem amíg TV van, addig sorozatok is lesznek. ugyanúgy ahogy filmek is lesznek ameddig mozik vannak, vagy fagyik ameddig tölcsérek. maximum majd alkalmazkodnak az új formátumokhoz.
pasteur 2007.03.31. 15:24:17
cozumel 2007.03.31. 15:25:49
Nem ertem a koncepciot...
JRE 2007.03.31. 17:04:58
Gyurma Pappa 2007.03.31. 21:51:23
Ehelyett kéne pár saját készítésű sorozat. A reklámblokkok meg kit érdekelnek, ha bele is lehet építeni a reklámot a matériába? Lásd: Friends (állandó csokik a polcon, sörök stb.), Dr. Ház (IPod) vagy a moziból James Bond.
JoeybyAjanlo 2007.03.31. 22:17:44
kalman51 2007.03.31. 23:49:31
Saját gyártású (alacsony költségvetésű, licencelt) műsorok a naponta jelentkező show-műsorok, a vetélkedők és a telenovellák, melyek a nemzeti sajátosságok alapján mutálódnak (és kiszámíthatóan, folyamatosan a képernyő előtt tartják a nézőket).
A több, nemzetközi csatorna által koprodukcióban készített (drága, de a költségmegosztás miatt mégsem annyira drága) műsorok a látványos hetente jelentkező sorozatok, illetve a tv-filmek.
A hangsúly a premier szón lesz, vagyis, hogy a műsor más adón nem lesz elérhető (saját gyártású helyi műsor) illetve, hogy minden nemzeti csatorna ugyanakkor mutassa be a koprodukciós műsort.
A folyamatosan növekvő internetes sávszélesség és a csökkenő internet havidíjak miatt a hirdetők fő célcsoportja a 18-49 éves korosztály egyre több műsort az internetről tölt le (vagy az internetről letöltött anyag valamilyen hordozón eljut hozzá). Ha egy nemzetközi sikersorozatnak (Született feleségek, Lost, stb.) itthon a 2. évadát vetítik, de az interneten már elérhető a 3. évad, akkor a sorozat iránt érdeklődők azt letöltik (valamint az ismerősi körben terjesztik) és később a televízióban már nem nézik meg. Ezért a jövőben kiemelten fontos lesz, hogy egy nemzetközi sorozatot napra pontosan ugyanakkor sugározzanak az adók, mert akár pár napos késlekedés is a fájlmegosztók felé irányíthatja az embereket, akkor pedig a hirdetők üzeneti már nem jutnak el a nézőkhöz... Hirdetők nélkül pedig nem 2012-ben sem fognak megélni a kereskedelmi televíziók.