Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Amikor a TV2-n kivillan az értelem

Elboronálva

2007. március 20. 11:32 kiricsizoltan 41 komment

Ha a csótányevés és Dobó Kata legféltetteb titkai, a Gáspár család klotyóba ejtett mobilja és Fekete Pákó csupasz segge mögül, közül néha kivillan valami értelem a kertévéken, akkor az ember rögtön odakapja a fejét. A TV2 két munkatársa, Vági Barbara riporter és Talán Csaba operatőr dokumentumfilmet forgattak két idős tanyasi ember életéről Elboronálva címmel, de ez semmi, a TV2 le is adta az alkotást, és viszonylag nézőbarátabb időpontban, még az éjfélen innen (de azért a Szulák-show-n túl).

Eleve a tanyavilág a kereskedelmi tévékben maximum a Németországból behozott szemétbálák ügye miatt szokott felbukkani, az meg hogy ott emberek is élnek, csak akkor kerülhet be a műsorba, ha valaki magára gyújt egy istállót, miután lemészárolta a családját. Ehhez képest ez a TV2 által támogatott dokfilm emberi történetekről mesél, méghozzá tanyai emberek történetéről. Pontosabban a történet végéről, merthogy a tanyavilágnak vége, Ilonka néni és János bácsi pedig nem lesz már fiatalabb.

A forgatás egy évig tartott, a film pedig 22 perces, és mivel két emberről van szó, így kiszámolhatjuk, hogy a rengeteg forgatott anyagból kábé tíz perc jut egy szereplőre, vagyis tíz percben kell körbejárni egy személyiséget, ami nem semmi feladat. Ez egyébként sikerül is, ráadásul ezzel együtt megkapjuk még a tanyavilág alkonya című mesét is, hiszen a két szereplő száz százalékig tudatában van annak, hogy a tanyavilágnak annyi, és hogy ők az utolsó képviselői egy életformának. Szóval a szereplőválasztás telitalálat, a film képi világában pedig sikerült ügyesen szlalomozni a semmitmondás, a giccs, meg az érzelgősség veszélyei között, de úgy, hogy azért szépek legyenek a képek. Persze nagy meglepetésekre ne számítsunk, a két öreg a kertben, meg a ház körül dolgozgat, etetik az állatokat, közben az életükről, meg a halálukról beszélnek, de azért ügyesen meg lett csinálva ez a film.

A legrejtélyesebb az, hogy a végén kiderül, Ilonka néni és János bácsi mindössze három kilóméterre élnek egymástól, és mégse találkoztak soha életükben. Remélem nem lőttem le a poént.

Címkék: tv tv2 doku

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2007.03.20. 11:48:11

Elsőre nem is tudtam hova tenni, de tényleg szépen lett fényképezve/vágva. Nem hiába kapott díjat a Filmszemlén.

cozumel 2007.03.20. 13:47:30

Na, ajanlom figyelmebe minden fanyalgonak, akik szerint a commenten csak fikazni vagyunk kepesek: a nagy Kiricsi megdicserte a tv2 egyik arra erdemes musorat!

Ennyire ecceru ez, ugyanis: jol kell csinalni, es akkor nem lesz mit fikazni:-)

Pörszi 2007.03.20. 13:54:13

Az én apai nagy szüleim is nagyon sokáig éltek az alföldön tanyán.A gyerek korom nagy részét én is ott töltöttem. És bizony nem könnyű az élet, távol a leg közelebbi település (Szikáncs,Gorzsa,Főldeák,vagy akár,Székkutas.)tőltöbb kilóméterre.Már a 70-es években is észre lehetett venni, hogy elkezdett fogyni a tanyasi nép.Afiatalok el mentek a városba és ott kerestek maguknak munkát így,az idős emberek ott maradtak,és élték tovább a maguk kis egy hangú életüket,amíg birták erővel.És bizony,igaza van a film készítőjének hogy, az emberek pár kilóméterre már, ismerik egymást.A mai városi ember el sem tuja képzelni hogy, mien volt akkor az élet áram és volt úgy hogy még víz sem volt a tanyában.És azért volt mit enniük,sőtt még a városban élő gyerekeket is sgítették valamennyire.Én csak azt sajnállom ebben afilmben hogy oly rövidvolt,és nem tudott teljes átfogó képet adni erről a letűnő,világról.Minden el ismerésem az alkotóké!!!

Toymao 2007.03.20. 14:10:54

KILOMÉTER, bocsesz, nem kilóméter. :)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.03.20. 14:12:41

öööö...megvan ez torrenten valahol?

HollyFcuk 2007.03.20. 14:14:00

Én nem láttam sajna de tény, ilyen filmeket órákig tudnék bámulni! Egy hosszabb változatot is bemutathatna a tv2 a közeljovőben, valamelyik szombat délután!

ivadék76 2007.03.20. 14:35:16

Azért én,nagyon szomorú lettem,hisz felidéződözz bennem a gyerekkorom,ha hiszitek hanem én is a tanyavilágból szakadtam ki annó, és a hideg futkosott a hátamon,mert ez tényleg a kemény valóság!Persze nálunk nem voltak ennyire lepusztult állaptba, a "porta" ahogy nagyanyám mondaná,mert rengeteget dolgoztunk azért,hogy rendbe,és meg legyen mindenünk,mind a mezőgazdasági ágon,mind az álattartás terén.Anyámék a mai napig ott élnek abba az "elboronált" világba.:(

Halvány Görény 2007.03.20. 14:41:28

ha csak szigorúan a tanya(s)i életmódot vesszük, én nem látok igazán alárendelt viszonyt az ún. városihoz képest, ez inkább mellérendelt talán. más, ott sok minden van ami városban nincs és fordítva. a nyomor persze megen más téma, de az is van mindenhol (azt hiszem).

cozumel 2007.03.20. 14:43:54

Toymao

Biztos, hgy a fenti hozzaszolasban a legfontosabb elem a helyesirasi hiba volt???

primula27 2007.03.20. 16:15:46

nem csak a tanyáról, hanem általában a vidék-város viszonyról is szívesen néznék, olvasnék..
érdekelne, hogy egy vidéki fiatal hogyan találja meg magát a városban, fővárosban...?!

primula27 2007.03.20. 16:16:26

vajon ez sem jelenik meg?

primula27 2007.03.20. 16:17:49

mér nem jelenik meg?? :(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.03.20. 16:29:08

primula27: Engem a fordítottja is érdekelne. Sok évvel ezelőtt kiköltöztem Budapestről az agglomerációs övezetbe. Hát, sajátos volt. Azóta is itt lakom, megkaptam azt a nyugalmat, amire vágytam, de a mai napig „pestinek” érzem magam.

Az igazi Trebics 2007.03.20. 17:05:28

Bár bocsánat, de nem lehet, hogy azért tűnik el a tanyavilág, mert annyira nem jó dolog ott élni? Nem értem, mindenki búsong, "jaj, megszűnnek a tanyák, mi lesz most veled drága Magyarország!?", de odaköltözni senki nem akar. Vajon miért?

A poénlelövést illetően pedig tegye fel a kezét az a panellakó, aki el tudja sorolni a vele egy épületben lakók nevét. Nem a hobbiját, hol dolgozik, vagy ilyesmit, csak a nevét. Pedig az még három kilométer sincs.

cozumel 2007.03.20. 17:28:05

Trebics

Jo dolog ott elni, ha Te valasztod, hogy ott elj. Van egy biztos megelhetesed, jo kocsid, a tanya meg csak olyan "kivonulok a vilagbol" dolog.

De ha beleszulettel, es netalan meg kell elned az eletforma adta lehetosegekbol, akkor nagyon nem jo....

ivadék76 2007.03.20. 17:48:38

Az igazi Trebics:valóban sajnálatos dolog,hogy az emberek elkezdték ezt a fajta világot inkább száműzni,mint sem konszolidálódni ezzel a sajátos életformával.Az én történetem is rém egyszerű,csak is azért szakadtam ki abból a világból,hogy megpróbáljam a kicsit jobbnak mondott életet elkezdeni.A tovább tanulási lehetőségtől,a munkahely megválasztásáig.Az élet sodort magával,időnként megpróbáltam irányítani,de lassan azt veszem észre,hogy kudarcba fullad minden,amit a mai napig nem valósítottam meg.........az állandó megfelelési kényszer,beszippantja magával a saját egyéniséged,így lassan belesímulsz ebbe a nagyvárosi sznobériába.Persze ez vidéken azért nincs,mert ott MINDENKI ÖNMAGA,és nem valami átmaszkírozott álarcos megjátszós seggfej.

HollyFcuk 2007.03.20. 18:18:16

Nekem a "három km-never met" furcsa picit mert azért ahol 5 km-ekre járnak gyerekek elemi isibe gyalog, ha máshol nem is de a vasárnapi istentiszteleten azért összefutnak az emberek. A nagyszüleim miután beköltöztek a városba tudtak mindent mindenkiről akár kintmaradt a tanyavilágban, akár másik városba költözött a volt telekszomszéd meg annak a szomszédjának a szomszédja, akárki széles-e határon. Pedig nekik nincs ilyen "új internetje meg kamerába nézője" mint a néninek az ausztrál onokával a buszmegállóban ám!:))

portuguese (törölt) 2007.03.20. 18:21:51

cmoki:DDDDD de jo dolgokat kilõ abból az elrothadó dobozból

mpw

madárka 2007.03.20. 18:31:45

Trebics, ez szép volt!
Egyetértek mindkét gondolatoddal.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.03.20. 19:11:38

trebics,
én mondjuk panelban lakom és tudom a szomszédaim nevét, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy találkoztam már velük életemben. plusz a panelban rengeteg ember él együtt, itt meg két egyedül élő emberről van szó. 3 km nem távolság.

egyébként a film természetesen nem erről szólt, ezt csak a film legvégén írták ki.

madárka 2007.03.20. 19:28:48

kiricsizoli akkor Te kivétel vagy!

ivadék76 2007.03.20. 20:01:38

...18:18:16,ammá igaz!:)))Mondaná az öreg Jobbik nagyapám,akinek boroshordói,mindig oda csalogatta a legmesszebb tanyán élő rokonyokat,üsmerősöket,a faluból kikerekező papákot,mamákat,ángyokat!Oszt utána,vót ott "Felmegy a legíny a fára, a meggyfa tetejíííbe,lerázza a meggyet te meg babám szeggyed,a róúúzsás kötínyedbe"....:)))EZ A FIELING!

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.03.20. 20:19:35

HollyFcuk, ivadék76

ja, ezt én sem értettem

Arkangyal 2007.03.21. 00:16:40

Na akko monnyátok mög az én szomszídom növét is, me nincsen kün tábája, oszt sosem látom, így kérdözni sem bírom.
:)

Fanyuvo 2007.03.21. 03:04:54

Majd megkerdezem tole, hogy igaz-e.

ivadék76 2007.03.21. 05:42:05

A JÓSZOMSZÉD nevét hamar megjegyzi az ember,akár egy ajónyira,akár,egy tömbnyire,akár agy háznyira,akár pár kilóméterre lakik (tőlünk).Vidéken a mai napig ismerik a TISZTELET,és az ALÁZAT szót,az emberek.Ott az ÉRTÉK,belülről fakad,nem a pénztárcából!EZT AZ ÜRES KÖVCSÖGFEJŰ PARLAMENTISTÁK,is gyakorolhatnák,meg még sokan mások.(Múltkor anyáméknak,küldten egy doboz használt ruhát,egy pár konyhai dísztárgyat,ami már nem mai darab volt,és úgy örült neki,mintha valami kincset küldtem volna nekik!Higgyétek el ez itt a nagy dolog...,ahogy ők bármilyen kis apróságnak is IGAZÁN örülnek!)

ivadék76 2007.03.21. 05:52:17

...JA!Egyépként látta valaki este 20:OO-kor a Duna TV-n a Nehéz szülés című csodálatos magyar filmet,...nem véletlen az hogy a Duna tv értéket közvetít!

Fanyuvo 2007.03.21. 13:02:06

Megkerdeztem igaz a 3 km es, hogy soha nem lattak egymast.

Veo 2007.03.21. 14:25:27

nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én túl sokat találkozom a nagy "magyar" valósággal nap mint nap (tömegközlekedek, nézem az aluljáróban a csöviket, belelépek a kutya sz...ba) ahhoz, hogy még a tévében is a nyomorról nézzek (igaz, jó minőségű és elismert) doku filmet.
de megemelem a kalapomat azok előtt akik megnézték, és azok előtt is akik elkészítették:)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2007.03.21. 16:41:39

tanyasinak mondják, nem tanyainak, mint ahogy azt már Pörszi is írta feljebb...
(legalábbis felénk, a kiskunkságban)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2007.03.21. 16:42:10

tanyasinak mondják, nem tanyainak, mint ahogy azt már Pörszi is írta feljebb...
(legalábbis felénk, a kiskunkságban)

Vöröskarom 2007.03.21. 19:50:08

Veo, sokan és sokszor találkozunk a nagy magyar valósággal, ami akkor is létezik, ha te inkább a piff-puff hiradóra vágysz. Sőt, az a valóság amit nem akarsz, miattad is ilyen. Olyan ez, mint a kutyagumi - pfuj, a rohadt dög! - azt a póráz végén álló, diszkréten félrenéző alakot, a termék felelősét már nem realizálod.
Egy felmérés szerint minden második pesti lakott már életében vidéken (khm, érted, a vidék az, ami nem Budapest - az eszem megáll!), persze Üröm vagy Fülöpháza nem ugyanaz.
A "Költözzünk Budapestre" mozgalom öngerjesztővé és önfenntartóvá vált uszkve tíz év alatt. Közben minden második/ötödik/tizedik pestinek a szive szakad meg az otthagyott ugarért.

tvi 2007.03.21. 21:38:28

Re: Az igazi Trebics

Nosztalgiánk az elmúlásnak szól és a nyugalomnak, békének az áhitatáról. Megszűnik talán ez a világ?

Vannak életképes megoldások, sőt jelek is, hogy erre is haladunk:

-Várható, hogy az emberek csömöre a "kereskedelmi híráradattól" és az acsarkodástól, a képmutatástól és az értékek iránti nyitottság - különösen az emberi tiszta kapcsolatok felé - a kisközösségek és (talán egyszer értékkel) a civil szervezetek felé irányítja az enberek igényét. Kisközösségekben találunk önmagunkra, ott találjuk meg szükséges emberi kapcsolatainkat, ott látjuk át érdek- és értékközösségeinket. Elég lesz, ha itt otthon érezzük magunkat, s inkább elfordulunk a nagypolitikától. Itt vágyunk megtalálni minden szükséges élet-szolgáltatást, hogy lelkünk békéje harmóniára leljen. Az otthon, s a közösségben egymásnak nyújtott segítség, a kapcsolat felértékelődik.
Ez jön majd át a jövőbe ebből a világból arra az újra, amit évszázadok hagyománya alapozott meg, s amiért nosztalgiánk sír. Erre vágyunk vissza.
Nem a nyomorra, amivé vált ez direktben is és kényszerből is lepusztult világ. Erodálta ugyan a közelmúlt 60-100 éve háborúkon innen és túl a sovinizmus pólusváltásaitól a padlássöprető besúgásokig, mégis a táj, az abba illeszkedő gazdasági egységesség részeleme, benne az emberrel - a tanyán.
Vissza fogjuk kapni, ha azt akarjuk, ezeket az értékeket, ha vágyunk rá és teszünk érte.
Vannak biztató jelek...
- Nyíregyháza környékén bokor településeket szerveznek, régi tírpák (anno betelepített szlovák népesség) mintára - ahol minden infrastruktúra kialakításra kerül, jó út összeköttetéssel a közeli nagyvárosba, a legszükségesebb helyi szolgáltatásokkal. Egy része alvó városnak használja majd a hétköznapokra, de ott az este, a hétvége, s a helynek, egymásnak "szolgáltatást nyújtó" rögzülő fenntartók kötődése. Ez nem lakópark, hanem kialakuló közösség. SZÉP és nyugalmas. Várom mi lesz belőle...
-Amerika vidéki élete - s a nagyvárosokon kívül szinte mindenütt az - tiszta példa e tekintetben. Jól kiépített úthálózat erdőn mezőn keresztül, ahol itt-ott egy-egy "tanya" van, minden szolgáltatással: telefon max. 1 héten belül, műholdas és kábeles szolgáltatások, konténeres megoldások (gáz, stb,.) akár egy, de pár hét alatt megépülő házak, kijáró szolgáltatók, stb. Ehhez persze kell a kb. személyenkénti autó, s némi anyagi biztonság (legalább a banki törlesztéshez).
Ez nálunk elérhető lesz, ha nehezen is látszik...
A kényelem is megteremthető: a gáz már olyan helyekre is elmegy az előfizetőkért, ahol szinte semmi nincs - bár a kültéri tárolós már egész elterjedt. Áram azért nem árt ha van - s az is el fog jönni a pénzünkért... - bár a gáz is termelheti (mégha ez most nem is tűnik időszerűnek). Jönnek az alternatív források is...

Élethető helyet keres magának az emberi faj (mint mindegyik más), akik mi vagyunk
A fajfejlődés ágait maga az ember keresi, alakítja ki magának. Tegyük. Értelemmel töltve...
Én bizakodó vagyok!

tvi 2007.03.22. 09:45:35

RE: ivadék76

Ez a gesztus pedig, hogy egyszerűen kapok egy jól eső érzést valaktől, cél nélkül, - ez pedig kedves. Köszönöm.

Egymáson múlik, milyen világ vesz körül bennünket. Egyszerűen csak legyünk figyelmesek, figyelmesebbek egymással - egyszerűen úgy,
...ahogy ezt a 4 szót most leírta ivadék76 is.

Rajtunk múlik - vagy ha mégsem, hát végre múljon rajtunk! Kezdjük el...

maybach 2007.03.22. 10:02:06

tvi!
Amiről Te írsz az a lehetséges jövő, ami a filmben volt a jelen valósága.
Más dolog a tanyára beszorulva tengődni és megint más a városból kiköltözni önként némi tőkével.

tvi 2007.03.22. 11:56:00

RE: maybach

Igaz! Amiről írtam, az inkább lehetőség. Arra is, hogy ezt a világot ne csak sirassuk.

Azon gondolkodtam még el, hogy valyon ezeknek az embereknek (nem csak a filmbelieknek) nincsenek-e esetleg olyan közeli rokonai, aki potenciálisan (financiálisan) tudnának lépni, akarnának lépni?

Az amiről hosszan beszéltem, az is maga után vonja, szinte abból következik, hogy a család szerepének erősödnie kell. - Ha távolabbról tekintjük, mintegy biológiailag, ez is a fajfennmaradás egyik biztonsági alternatívája (különösen, ha a család anyagi ereje a társadalomban való megmaradáshoz kevés /lesz/, s az egymásra utaltság /a kéretlen önzetlenség kényszere/ egyre nő).

Apropó! Lehetne egy olyan "következő" epizódja a filmnek, amelyben felkutatnák az érintettként szóbajöhetőeket (a család, közeli hozzátartozók, korábbi barátok, ismerősök, vagy azok leszármazottai - divatos, de régi szóval a "nemzetség", illetve közvetlen környezete), ki hogyan viszonyul a helyzethez, ki tudna tenni valamit, s akar-e tenni valamit, ha nem, miért nem; kinek van alternativ lehetősége, stb; ki, hogyan fogadja el, vagy küzd a helyzet ellen, vannak-e próbálkozásaik, ki hogyan keres mégis más akár egéyszen más alternatívákat, vagy hova "menekül", miben bízik, mire vár, mire számít...
...mennyire érinti, hogy az elmúlás csak megtörténik, végbemegy; mennyire látja, hogy ő is tehetne valamit hogy ha múlik is, az elviselhetőbb, s akár tartalmasabb legyen.
Netán akar-e kapcsolatot, akar-e beszélni, megosztani, részvenni ennek feldolgozásában (még ha mást nem is képes tenni), amitől máris emberibbé válik ez a folyamat annak aki marad, s annak, aki segít ezzel.

tvi 2007.03.22. 12:59:20

...ahogy a film is ezt tette.

ivadék76 2007.03.23. 07:25:21

...az infrastruktúra,és a munkahely teremtés az ami elhozhatja valóban a változást,és fellendíthti a mára teljesen elnéptelenedő kisfalvakat.Én is vissza költöznék anyámékhoz,a két kisfiammal együtt,de tragikusak a körülmények,se munka,a TSZ volt az egyetlen olyan szövetkezet,ami biztosította a munkát az ottélőknek,ill.a tehenészet,ahova annó a nagyanyám is járt hajnal 3-ra,hogy a frissen lefejt tejet,időben eltudják juttatni,a megfelelő feldolgozó üzemekbe..stb De hiába papolok,és süketelek itt minden félét úgyse történik változás,mert annak örültek A PARLAMENTI PARASZTOK,és az eu.érdekek,hogy mindent direkt tönkre tegyenek,ami legalább MŰKÖDÖTT.Olyan címszó alatt,hogy veszteséges volt!Helyette,importálunk olyan selejt árukat,amit még egy ÁLLATnak se adnék.
süti beállítások módosítása