Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Amit még Farkasházy sem tud

Heti hetes

2007. február 26. 15:13 kiricsizoltan 42 komment

Nem akarjuk eljátszani itt Del Medico Imrét, vagy a mindentudó szemüveges bölcsészt, inkább csak egy viccet szeretnénk elmesélni. A tegnapi Heti hetesben Farkasházy Tivadar föltette a kérdést, hogy mi a fene az a Felhőkakukvár. Egyébként ezt a kifejezést legtöbben, Farkasházy is, maximum Lendvai Ildikó múlt heti beszólásából ismerik, és nem az eredeti helyéről. Szóval Farkasházynak ötlete sem volt, ezért megkérdezte a többi hatot. Senki nem tudta, valami mesére tippeltek. Az egyik poén rögtön az, hogy szerencsétlen Farkasházy az összes adást szétpofázza az oktondi baromságaival, minden adatot fejből tud, de annyi agya nincsen, hogy bepötyögje az internet keresőjébe, hogy "felhőkakukkvár", vagy megkérdezze valami bölcsész, vagy író ismerősét. Szóval itt a bizonyíték arra, hogy adatok sorolásához, meg a végtelenített, unalmas balfaszságok meséléséhez nem kell ész, ahhoz viszont igen, hogy megtaláljunk egy adatot.

A Felhőkakukvár egyébként Arisztophanész Madarak című komédiájában szerepel, de ezt nem a netről tudjuk, hanem talán már gimiben is kötelező olvasmány volt, ráadásul Arany fordította, úgyhogy nincsenek itt nagy titkok. Itt csak poénok vannak, ugyanis a Heti hetes tegnapi adásában, ha jól számolom, négy darab színész ült: Gálvölgyi, Hernádi, Bajor, és Hajdú, ráadásul mindegyikük szoros kapcsolatban áll a komédiával, nem ártana ismerniük a régi komédiaírók műveit. (Egyébként Aranynál még egy k-val szerepel a Felhőkakukvár, de a keresőbe Felhőkakukkvárat írjunk, mert úgy jön ki több találat.)

Az egészből mellesleg az is következik, hogy Lendvai tanácsadói szabadságra mentek a múlt héten, mert a felhőkakukkváras szöveget elég kevesen érthették az országban, úgyhogy ezzel az erővel nyugodtan elmondhatta volna ógörögül is.

Címkék: tv rtl klub

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crystalline 2007.02.26. 15:23:40

erős ellenszenvet érzek az írásban:) - én elvagyok Farkasházyval, bár tény, hogy miután összetalálkoztam vele véletlen a párizsi repülőtéren, ahol a kabátzsebéből szotyizott...hát azt az élményt nehéz megemésztenem.
azért szerintem ez elég prosztóság. de ha nem szóljatok.

kispig 2007.02.26. 15:28:07

nem kell ide google, emlékeim szerint a gimnáziumi irodalmi szöveggyűjteményben is benne van az a Weöres S. vers, ami ezzel a szóval kezdődik. Még talán meg is van lábjegyzetelve...

Louuu 2007.02.26. 15:31:22

A tegnapi adás annyira nézhetetlen volt, hogy annyiban is hagytam a reklám után.
Engem ez a szétfolyós, okoskodós baromság nem érdekel.

mikikese 2007.02.26. 15:33:49

Te is ettél belőle, vagy mit volt nehéz megemésztened?

Crystalline 2007.02.26. 15:38:08

hát nem tudom,ha neked az normális, hogy valaki a zsebéből szotyizik és szórja szét mindenfelé a szotyihéjat és mindezt nem otthon négy fal között teszi, akkor végül is rendben van.
nekem nem tetszett. ennyi, szerintem ez gáz..

magyarbasi 2007.02.26. 15:45:09

Reptéren zsebből szotyizni nem prosztóság, ha a héjat is a zsebébe gyűjtötte, és egyben leffentette ki a kukába, mint más úriemberek. Sőt, mivel a francia szotyikultúra érthetetlenül elmaradott (alig kapni simán pörkölt, sótlan natúr magot), valószínűleg itthonról vitte magával. Derék dolog. Amúgy egyetértek: ha nem tud valamit, üsse be, és ha nem jut eredményre, akkor jópofáskodjon.

Hottentottentrottell 2007.02.26. 15:59:01

Én szeretem Farkasházyt, viszont kifejezetten utálom, hogy annak a rettentően okos Bajernek az lett a főfoglalkozása, hogy a legprimitívebb szinten belekössön, ezzel tovább szélesítve az egész országon elterjedő össznépi bunkóságot. Jellemző erre a borzalmas korra, hogy Bajer idiótasága humorforrás tud lenni. A sokat szidott átkosban baromira restellte volna magát az a “színművész” (hihihi), aki ilyet csinált volna. De esze ágában nem lett volna senkinek ilyet tenni.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2007.02.26. 16:10:57

Nekem tetszik ez az írás. Farkasházy és a többiek pedig valóban leégették most magukat.

banza 2007.02.26. 16:31:38

Hozzátenném farkasházi tudatlanságához, félműveltségéhez, hogy a sztori amit elmesélt a zongoraművészről, aki a vonaton ülve tanult meg egy számára ismeretlen darabot, széles körben elterjedt Bartók Béláról.

egymilliopicikrisztus 2007.02.26. 16:35:07

Nem mindíg jópofa dolog direkt elírni emberek nevét, márcsak azért is mert pont akkora prosztóság, mint amit kritika alá teszel. Szóval nem Bajer, hanem Bajor. Bocs.

derelyegrádi szellem 2007.02.26. 16:36:28

Farkasházyról nem az első ilyenje. Régen amikor még megnéztem a HH-t akkor az akkori osztrák kancellár nevével viccelődött, (ezt önmagában nagy taplóságnak tartom, de mindegy), kulcs így kulcs úgy. A kancellár úr neve egyébként tálat jelent magyarul.

banza 2007.02.26. 16:41:35

Farkasházy szájából egy zongora művésszel kapcsolatban elhangzott egy történet miszerint a vonaton ülve megtanult egy darabot. Ez a történet viszonylag széles körben ismert Bartók Béláról, amit mi sem bizonyít jobban, mint a tény, hogy még én is hallottam róla. (FT nem neki tulajdonítja) Ezzel csak azt akarom mondani, hogy F.T. rendszeresen hadovál olyan dolgokról amik szinte senkit nem érdekelnek ezért nehéz rajtakapni, hogy hülyeséget beszél. (arról nem is beszélve, hogy szinte lehetetlen rá odafigyelni.) Mégis mostanában többször felkaptam a fejem, hogy ökörséget beszélt.

Crystalline 2007.02.26. 16:42:43

én már nem is nagyon nézek HH-t. megkoptak ...legalábbis számomra.

banza 2007.02.26. 16:42:44

imádom, hogy duplán kommentelek. :D

Crystalline 2007.02.26. 16:44:54

azért ügyel az imázsra. azt azért elég komolyan felépítette.

banza 2007.02.26. 16:51:35

egyébként a HH-ban szvsz Gálvölgyi spontán reakciói jók, meg Hajós néha. A többi nézhetetlen.

Halvány Görény 2007.02.26. 17:03:52

halvány görényem se volt arról, mi az a felhőkakuk(k)vár. no és? menjen mindenki a fekába aki szerint ez szégyenletes és ugyanebben a negyed órában nem mond végig fejből egy nyolcvanezer jegyű prímet.

dejavubazz 2007.02.26. 17:19:56

Az elmult kb 1-2 honapban szerintem nem volt rossz a Heti Hetes, de most ujra belecsaptak az aktualpolitikai lecsoba.

Farkashazyrol:

O tulajdonkeppen egy "polihisztor". Munkajanak (=humorista es - egy kicsit(!) - ujsagiro) resze, hogy rengeteg mindenbe belekapjon, sok mindenre figyeljen. Nem is lehet csodalkozni, hogy egy temaban (jo, talan a loversenyt kiveve) sem tud elmelyulni, igy ismeretei feluletesek, jocskan hezagosak.
Azon pedig, hogy o matematikus, csak mosolyogni tudok. Ha valaki matematikuskent (de tetszoleges vegzettseget behelyettesithetunk) dilpomazott, de jo ideje (=evtizedek ota) nem muveli a szakmajat, nos akkor az illeto rendesen el van maradva az szakterulet aktualis eredmenyeit tekintve, es a diploma atvetelekor a fejeben levo tudas oroszlanresze mar elfelejtodott.

Humoristakent es szervezokent (Radiokabare, Humorfesztival) tobbnyire kedvelem es respektalom (a Hocipo nekem nem jon be), de a Heti Hetesben eloadatott jelenetei egy kalap szart nem ernek. Tan ha egy hajszallal szinvonalasabbak a Bajor szeszes poenjainal.

gyz 2007.02.26. 17:28:14

mondjuk az indexen kétnaponta olvasni ennél jóval nagyobb tudatlanságról tanúskodó írásokat, úgyhogy a helyükben én lapítanék.

Dr. Stein (törölt) 2007.02.26. 17:35:07

Én meg szeretem Kiricsizoltánt és ha azt mondja, hogy Farkasháztalan, már megyek is a földmunkagépért.

Micimedwe 2007.02.26. 17:37:08

Egyszer kiszolgáltam újságvásárlásilag, de nem adott borravalót.

Micimedwe 2007.02.26. 17:39:06

Kétnaponta? Óránként.

cozumel 2007.02.26. 19:26:03

Halvany Goreny

Mi egy helyre jarhattunk iskolaba, mert az en gimnaziumi tankonyvemben sem volt benne.

Mi tobb, azt is hatarozottan allitom, hogy Arisztophanesztol semmifele kotelezo olvasmanyunk nem volt. Sophoklesztol volt, tobb is.

De azert szegyenlem magam, ha nagyon muszaj, eppen raerek.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2007.02.26. 19:34:46

Igen, ez rendben is lenne, csak nem mi ülünk ott, hanem Farkasházy Tivadar (tulajdonképpen a cikkben is ő szerepel, ha esetleg ez nem derült volna ki...), aki hatalmas polihisztornak és művelt, olvasott embernek tartja magát, Gálvölgyi nemkülönben. Szóval nem arról volt szó, hogy Halvány Görény és Cozumel számára mekkora égés, hogy nem tudják. És még véletlenül sem ugyanaz a kategória, hogy valaki végig tud-e mondani fejből egy nyolcvanezer jegyű prímet.

szamarhegy 2007.02.26. 19:56:29

Ok, beégett, meg félművelt,(bár én szívesen cserélnék vele, de ez mellékes) viszont rendszeresen történelmi, irodalmi, zenetörténeti érdekességeket szokott felvetni, ami még féligazságként, utólag kijavítva is sokkal tartalmasabb, mint amikor Bajor (egyfolytában) a 'Juci cickóján', meg FT. beszédhibáján poénkodik.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2007.02.26. 20:03:19

nem azt írtam én, hogy ciki, ha ezt valaki nem tudja. hanem azt, hogy ha ez a farkasházyt tényleg érdekelte volna, akkor könnyedén utánanézhetett volna, és nem cask a neten.

a másik meg az, hogy az viszont már sztem ciki, ha egy színész nem emlékszik erre a szóra, mert ez arisztophanész legismertebb komédiájában van. ráadásul olyan hülye szó, hogy könnyű megjegyezni.

cozumel 2007.02.26. 20:40:44

Kiricsi, Morrisal

Nem is ereztem igazan cikinek, inkabb meglepett, hogy olyan sokan mondtak, naluk ez tanagyag volt.

Az viszont valoban szegyen, ha egy szinesz nem tudja ezt. En vegul is csak lelkes amator irodalom rajongo vagyok, szelektiv izlessel, ahol az okori gorogok csak sokadik helyet foglalnak el. Bocs, Sarasvati:-)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.02.26. 21:24:04

nyugalom...ott sem volt minden tökéletes:)))

kispig 2007.02.26. 21:46:07

Nálunk tananyag volt gimiben, majdan pedig magam is magyartanár lettem, de én is azért emlékszem rá, mert olyan hülye szó. Sőt anno egy osztálytársam feleléskor 'felhőkukavár'-nak mondta. Mindig ez jut róla eszembe azóta is.

kispig 2007.02.26. 21:52:42

wááá, már nincs agyam ilyenkor. Szal azóta is így jut eszembe a szó, figyelnem kell, h ne felhőkukavárnak mondjam :)

mókus 2007.02.26. 22:02:12

Bevallom: mi sem tanultuk anno. Tudnám, ha igen, mert érdekesen hangzik a szó. Mondjuk mi mást is kihagytunk magyarból (összes francia realistát is..).

FT a múltkor például mohamedánnak nevezte a muszlimokat, amit határozottan nem illik (tilos) mondani. Ezt is lecsekkolhatta volna..

hambig 2007.02.26. 22:17:05

ezt a műsort már régen törölni kellett volna, nem új díszletet építeni és folytatni ezt a mocskosságot

egymilliopicikrisztus 2007.02.26. 22:29:23

hambignak igaza van! Győzit akarok helyettük! Meg annácskát! Tüncit! Esetleg amint Bayer viccet mesél Lovass Istvánnak! Le a Heti Hetessel! Elég volt! Még mit nem! Fel ne merjenek tenni kokárdát, mert akkor el se kapcsolok a Hír tévéről! Piha!

mókus 2007.02.26. 23:37:15

Egyébként valóban levehetnék a műsorról, legalább teszt gyanánt x időre.
Most így jobban belegondolva, ez a leghosszabban futó műsor az rtl-en a Híradót, a Fókuszt, a BK-t és a Fábry-t leszámítva.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2007.02.26. 23:41:45

Cozumel, utolsó mondataidhoz csatlakozom, valahogy engem sem tudtak megfogni a tógások. Lehet, hogy majd 30 év múlva?:)

leg 2007.02.27. 11:48:21

De azt az egyetlen egyet miért nem árulja el valaki, aki ott dolgozik, vagy ismer olyat, aki ott dolgozik, hogy ezt a tudálékos szerencsétlent, aki a legjobb témát is töketlenül szétoffolja a vég nélküli adatsorolással, meg helyek és nevek darálásával, na, hogy ezt a tök alsót miért nem teszik már ki a H7-ből? Én konkrétan miatta nem bírom nézni, kiburolok a mámiás Guiness-adatbázis sorolástól.

Halvány Görény 2007.02.27. 14:44:53

nadekönyörgöm, egy színésznek miért cziki így önmagában, ha nem hallott még a felhőkakukkvárról? és mi az, hogy azért ciki, mert poliizének tartja magát? hát hogy volt ez? rajtakapták, hogy nem is tudja? csúfosan lebukott? nem úgy volt-e, hogy mondta, hogy hát bizony volt ez és hogy hát nem tudom mi az. erre pont ugyanúgy nem kell büszkének lenni, mint ahogy szégyenleni se kell magát. az agyam megáll az ilyenektől :)

maybach 2007.02.27. 14:55:54

Én se nem tudom merre söndörödik a DNS ( ángilusoknál DNA, csak hogy mégis) de, hogy józanul nem is kezdek el róla mesélni, az 100.

Halvány Görény 2007.02.27. 15:13:40

de, most például elmondtad, hogy nem tudod.
részeg állat! :)

Lauder 2007.02.27. 18:25:03

Színészek általában alulművelt taplók. Nemrég voltam a Vas utcai Sz-F koleszban, és a kis másfél méter magas buzzancsok (akik legalább egyszer egy darabban játszották a fát) fel-alá járkáltak olyan k.urva laza művészes nézéssel. Alig tudtam visszafogni magam, hogy le ne öntsem őket egy kis sörrel.
süti beállítások módosítása