Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem tetszik a muszlimoknak a 24

Jack crossoverezik a valósággal

2007. január 23. 09:42 sixx 68 komment

Jack Bauer, Walker texasi kopó egyetlen lehetséges ellenfele, az Ember Akit Nem Lehet Elpusztítani szarban van, kérem szépen. A FOX rendkívül sikeres, nálunk is vetített és DVD-n a nemhülye áruházban elérhető akciósorozata a hatodik évaddal verte ki a biztosítékot a muszlimok körében, és ugyan a dolog még csak a zúgolódás/morgolódás stádiumban van, elképzelhető, hogy nagyobb botrány lesz a dologból.

A rettenthetetlen CTU-ügynöknek az eddigi évadokban arab, szerb, orosz, angol, mexikói és amerikai gonoszemberekkel kellett megküzdenie a világ (értsd: az USA) megmentéséért, és ugyan az ellen eddig sem tündökölt valami jó fényben, de az idei évadkezdet elég alaposan felkorbácsolta a muszlim kedélyeket. A klikk után belemegyük a részletekbe, így spoilerek következnek, mi szóltunk előre!

Jack hatodik igen szar napja ugyanis azzal kezdődik, hogy arab terroristák úgynevezett táskabombákat szórnak szét az USA területén, melyek közül egyet a a 4. epizód/óra végére fel is robbantanak, gomolyog a CGI-gombafelhő rendesen a horizonton. Nem ez az első alkalom, hogy a 24 kissé paranoid világában nukleáris csapást mérnek az Egyesült Államokra, a második nap felénél a Mojave-sivatag felett robban egy házilag barkácsolt cucc, miközben Jack az epicentrumtól mintegy 6 km-re ejtőernyőzik lefelé. A különbség a négy évaddal/nappal ezelőtt történtekhez képest csak az, hogy akkoriban valami homályos összeesküvésnek köszönhetően tulajdonképpen amerikai üzletemberek intézték a dolgot, az arabok csak a fanatizmusuk miatt kellettek a sztorihoz - míg a mostani etapban nagyon úgy néz ki, hogy az arab rosszemberek egyedül, kifacsart vallási indíttatásból cselekednek.

Az Amerikai-Iszlám Kapcsolatok Tanácsa (igen, van ilyen szervezet, tessék elhinni) szerint "a terrorizmus iszlámhoz való ismételt kapcsolása csak növeli a muszlimokkal szemben eleve fennálló bizalmatlanságot", ami kábé annyit tesz ugye, hogy Joe Smith a 24-et látva fogja a kaszát/puskát és nekiesik a szomszéd Alinak, amolyan megelőzésféle felhorgadásában. A FOX persze többször kijelentette, hogy nem áll szándékában egyetlen népcsoportot, rasszot vagy felekezetet felelőssé tenni a világban elkövetett terrorcselekményekért, sajtóközleményeket jelentettek meg, sőt, tavaly Kiefer Sutherland a sorozat egyik epizódjában még egy videóban is elmondta, hogy az amerikai muszlim közösség nem tehető felelőssé semmiért, blablabla.

Erre tessék, itt van nekünk a hatodik nap a táskabombás terroristákkal, akik mindenképpen fel akarnak mindent robbantani, ami Jacknek szent, és sajtóközlemény, ide, videó oda, hogy, hogy nem, az összes rosszarcú gonosz arab származású, és ezen az sem segít sokat, hogy a szakadár csoport elleni küzdelembe egy jó oldalra átállt egykori terroristát is bevesznek - különösen úgy nem, hogy ezt a szerepet egy félig angol színészre, Alexander Siddigre osztották.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

etiop 2007.01.23. 10:00:22

LOL
Ez a 24 úgy hangzik, mint valami szar B-movie, de nagyon.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2007.01.23. 10:04:23

Én nem értem mi a baj. Léteznek a való világban arab terroristák? Igen. Akkor meg?
Senki nem mondta- a 24 sem - hogy minden arab terrorista. Aki ezt hiszi, az hülye.
A nem-tudom-melyik évadban egy imám (értsd jó muszlim) próbált meggyőzni egy terroristát, hogy "fiam, az Iszlám a jóra tanít", erre a roszzfiú azt mondja, hogy "másképp értelmezzük a Koránt". Hogy van ez a könyv amúgy megírva? Ha visszafele olvassuk, akkor pont az ellenkezője, vagy mi?
u.i.: remélem Bashir doki tényleg "megbánta bűneit", és nem lesz megint nagyon gonosz!

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 10:06:05

yooha: ebben a sorozatban nem lehet tudni. lehet ő a főgeci mégis.

jamesz 2007.01.23. 10:12:04

Xar dolog azér' az arab terroristákkal packázni.
Talán még a texasi szopóval együtt sem tudná megállítani.
Boraték sem utaztak repcsivel, nehogy a zsidók megint 9/11-et csináljanak;->>

str 2007.01.23. 10:13:42

"Senki nem mondta- a 24 sem - hogy minden arab terrorista. Aki ezt hiszi, az hülye"

szerinted mennyi hülye van az USAban saccra? 295 millió a 300ból?

c4nn1b4l (törölt) · http://c4nn1b4l.crudens.hu 2007.01.23. 10:17:08

Ojan volt mar, hogy az arabok altalanositottak ams nep fele? (nem koltoi kerdes, komoyan nem tudom)

homár molla 2007.01.23. 10:26:00

Az egész spoileres, de azért én is kiírom: spoiler warning.

Azt is észre lehet venni azért, hogy a sorozat bemutatja, nem szép dolog általánosítani. A 6x01-ben pl nem engedik fel a buszra az egyik arab származásút (ami szerencse, mert 10 méter múlva jól fel is robban a busz). Az mondjuk igaz, hogy amikor a szomszéd faterját elviszi a CIA, kiderül hogy nem jártak messze az igazságtól: bár nem a fater a hunyó, mégis van terrorista in da house. Meg az is igaz, hogy bár az elnök húgának férjét ok nélkül viszik be, azért csak összefut néhány kollaboránssal a sitten, de azt meg tompítják azztal, hogy a rendes arabgyerek inkább rohad még egy kicsit odabent, hogy segítsen kifürkészni a gonosz terroristák szándékait.
Nem hinném hogy a tiltakozás meglepte a 24 készítőit, bizonyára belekalkulálták, úgyhogy szerintem a későbbiekben még találkozunk olyan arabokkal, akik sorsdöntő szerepet játszanak hittársaik lekapcsolásában.

str 2007.01.23. 10:30:39

c4nn1b4l: a teljes fanatizálás erről szól. Bush maga a sátán, és minden amerikai gyarló mocskos kutya. nagyjából indul az egész probléma - de én laikus vagyok, többet nemírok. majd valaki okosabb.
pölö: dzsihad.blog.hu/

Passenger 2007.01.23. 10:35:51

Kérdésemvan: A nemhülye áruházban tudja vki mely évadok kaphatóak? 1-2 esetleg 3? Engem spec a 4-5 érdekelne, de gondolom az nincs.
Köszi előre is.

koschwarz 2007.01.23. 10:37:36

témába vágó film a "Szükségállapot". ebben a new york-i arab közösséget zárják ketrecekbe, mikor több robbantás is történik. nem kiemelkedően jó film, de a téma miatt érdemes megnézni.

egyébként igazuk lehet az usa-beli araboknak. tökéletesen el tudom képzelni, hogy amcsi eccerűapu agyába, akinek a szomszédjában arabok laknak, beleveszi magát a gyanú...hiába ismeri már több éve a szomszédot.

koschwarz 2007.01.23. 10:39:08

passenger: mostanában jelent/jelenik meg az 5. évad itthon, úgyhogy kell lennie 4. is...

és bush tényleg a sátán, csak nézzetek bele a szemébe...

:)

HollyFcuk 2007.01.23. 10:45:00

Na ja. Mindenki azt emeli ki amire fogékony, érzékeny. Nekem pl. az alapvető emberi jogok és szabadságok ilyetén megsértése tűnt fel, de aztán jött a bomba és helyreállt a világ körforgása.:) A muszlimok meg másra érzékenyek. Az az igatság, bár távol álljon tőlem, hogy kinyilatkoztassak, hogy az ilyen kis politikai- és, vagy civil szerveződések mint pl. a fent említett Amerikai-Iszlám Kapcsolatok Tanácsa médiafelületet szerez magának az ilyen mondvacsinált botrányokkal. Ez kódolva van a szervezetükben és igyekeznek ki is használni. Az esélyegyenlőség jegyében: ez a helyzet pl. a legtöbb környezetvédő szervezettel is:) Bízom benne, hogy előbb-utóbb azért eljön az az idő is amikor egy felnőtteknek szóló filmet, felnőttek felnőtt módra néznek, értelmeznek és akkor tárgytalanná válnak az ilyen "botrányok"
uff:))

Passenger 2007.01.23. 10:45:48

koschwarz, köszönöm, akkor meg is nézem

ámbátor 2007.01.23. 11:36:57

1. posztulátum: Akinek nem tetszik a 24 az hülye.
2. posztulátum: Nem tetszik a muszlimoknak a 24
Tétel...
Bizonyítás.

Az már milyen kreténség, hogy tévésorozatokon kérjük számon a politikai korrektséget, meg egyebeket. Ki kell mondani, hogy az amik húzzanak haza a vérbe a közelkeletről, oszt akkor csinálhatnak annyi gonoszarabos filmet amennyit akarnak, nem lesz velük baj. Amíg meg ott furikáznak az arabok közt a gépágyúikkal, addig nem tudnak jók lenni, még ha a született feleségekben mindenkire csadort adnak, akkor se.

speirs 2007.01.23. 11:42:33

Ha az iszlám terrorizmus jelenti ma a fő veszélyt az USA biztonságára, akkor miért ne erről szóljon egy ilyen témájú film??? Egyébként mindig odafigyelnek az ilyen témájú amcsi filmekben arra, hogy legyenek pozitív arab, stb. szereplők is, tehát árnyalják a képet (nem úgy, mint a Farkasok völgye című moslékban, amiben minden fehér, keresztény ember rohadék, a zsidókról nem is szólva, bezzeg a hős arabok). Szóval nem kéne a 24-et cseszegetni, nem hiszem, hogy bárki emiatt fogja megutálni az arab szomszédját, kollegáját.

N.Zoli 2007.01.23. 11:56:41

Apropó muszlimok. Ausztrálok kitaláltaák muszlim nőknek a burka és bikini kombijából a kétrészes burkinit. Szépen barnul benne azarc, de remélem nem lesz világtrend.
Allah Ahbar!
video.google.com/videoplay?docid=6945252342980989360&q=burkini

Sitrep 2007.01.23. 11:58:48

Jó, a 24 nem a realizmusáról hires, de azért mégis, most hogy nézne ki ha mondjuk svájci terroristák robbantgatnának a sorozatban?

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 11:59:30

sitrep: havasi gyopárból mcgyverolt farakás alakú rolex órákkal?

Assistant Director Walter Skinner 2007.01.23. 12:07:03

Valaki közölhetné az igazhitűekkel, hogyha nem tetszik nekik amit látnak, azért nem a tükörre kell haragudni. Mellesleg: ők ugyanúgy általánosítanak az usákokkal kapcsolatban (de igazából mindenkivel, aki nem igazhitű). Akkor kéremszépen, mi is a pampogás tárgya? Van vonalzójuk, csak egy pöttyet dupla rajta a skálázás? Fékezzék meg a fundijaikat, és meg fog változni idővel róluk a nyugat véleménye!

cozumel 2007.01.23. 12:09:15

Birom amikor a muszlimok erzekenyek.
Hol volt a kurva nagy erzekeny lelkuk, amikor Beslanban 150 kisgyereket lemeszaroltak?

Na ugye...

Akkor sem azt hallottuk a muszlim vezetoktol, hogy ez fujdeundoritoeliteljuk, hanem, hogy dekeremszepen, nem minden muszlim hivo ilyen.

En ezt amugy keszseggel elismerem, csak akkor az ilyeneket nekik kellene exkommunikalni,nem?

homár molla 2007.01.23. 12:12:04

ugyan, mindenki tudja, hogy a terroristák svejci bankszámlákon keresztül közlekedő pénzekből robbantgatnak. Vagy amerikai terroristák kellenek - azt az amerikaiak nem szeretnék -, vagy marslakók, vagy az Eszperantó Felszabadítási Front harcosai.

Assistant Director Walter Skinner 2007.01.23. 12:12:24

Hát ez az, undorító a kettős mércéjük. Egy kis szösszenet a témában:

"Muslim outrage huh. OK ... let's do a little historical review.

Muslims fly commercial airliners into buildings in New York City. No Muslim outrage.

Muslim officials block the exit where school girls are trying to escape a burning building because their faces were exposed. No Muslim outrage.

Muslims cut off the heads of three teenaged girls on their way to school in Indonesia. A Christian school. No Muslim outrage.

Muslims murder teachers trying to teach Muslim children in Iraq. No Muslim outrage.

Muslims murder over 80 tourists with car bombs outside cafes and hotels in Egypt. No Muslim outrage.

A Muslim attacks a missionary children's school in India. Kills six. No Muslim outrage.

Muslims slaughter hundreds of children and teachers in Beslan, Russia. Muslims shoot children in the back. No Muslim outrage.

Let's go way back. Muslims kidnap and kill athletes at the Munich Summer Olympics. No Muslim outrage.

Muslims fire rocket-propelled grenades into schools full of children in Israel. No Muslim outrage.

Muslims murder more than 50 commuters in attacks on London subways and busses. Over 700 are injured. No Muslim outrage.

Muslims massacre dozens of innocents at Passover Seder. No Muslim outrage.

Muslims murder innocent vacationers in Bali. No Muslim outrage.

Muslim newspapers publish anti-Semitic cartoons. No Muslim outrage.

Muslims are involved, on one side or the other, in almost every one of the 125+ shooting wars around the world. No Muslim outrage.

Muslims beat the charred bodies of Western civilians with their shoes, then hang them from a bridge. No Muslim outrage.

Newspapers in Denmark and Norway publish cartoons depicting Mohammed. Muslims are outraged."

Crni 2007.01.23. 12:21:47

Alexander Siddig? Ez jó. A csávót Siddig El Fadilnak hívják, és bár valóban Angliában nőtt fel, nem félig angol, hanem teljesen arab. És igen, ő volt Dr. Beshir a DS9-on. Akkor még elvileg Nana Visitor (Kira Narris őrnagy) férje volt.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.23. 12:22:48

És én nem beszélek csak olaszul!

tistedur 2007.01.23. 12:36:46

cozumel!
nem tudnak exkommunikálni:nincs az iszlámban egy egységes egyházi szervezet.max fatva adható ki,ami elítéli a terroristákat,de az sem kötelező érvényű

maybach 2007.01.23. 12:40:09

Persze, hogy nem minden muszlim terrirista. De hogyhogy sosem hallunk tibeti terroristákról. Kína nem engedi kiszivárogni?
Meg kéne ezt nézni.

leone007 2007.01.23. 12:40:15

Hát a dolof már csak ezért is furcsa, mert eddig is voltak mám gonosz ellenfelei JB-nek, akik köthetők voltak nációhoz, mégsem lett nagy unrest a dologgal kapcsolatban. Ráadásul a 24 igyekszik egyensúlyozni is, bemutatja, hogy milyen hülye előítéletesek az amerikaiak (is), a 4ik szériában (ahol nevezett Marwan volt a főgetva) egy imám el is mondja, hogy az iszlám nem az erőszakról stb. szól. És azért vegyük észre, hogy elég nehéz lett volna pl. keresztény/buddhista/judeista/taoista fanatikusokat atombombarobbantő őrültekként bemutatni. Mert nem túl életszerű, mindenki röhögne az egészen. Ha viszont iszlám fundamentalisták teszik, máris hiteles, elhihető. Hogy ki tehet erről, az iszlám fundamentalisták, akik szeretnek robbantgatni, vagy a hatalommániás USA, vagy az örök gonosz izrael, vagy az általuk irányított média, azt nem tudom. De a sztori iszlám szélsőségesekkel hihető, egyéb vallási fanatikusokkal nevetséges.

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 12:41:45

Crni: nem teljesen arab, hanem félig. tessék elovasni: Was born in the Sudan in Northern Africa, but spent most of his life in England. His mother is British and the sister of Malcolm McDowell while his father is Sudanese.
Ha Malcom McDowell tesója arab, lemegyek hídba, és úgy maradok 2013 szeptember 23-ig.

cozumel 2007.01.23. 12:42:14

Tistedur

Igen, tudom, hogy nincs.
De ez nem jelenti, hogy nem lehet letrehozni. Muszaj lesz, amugy tovabb folytatodik az egy kalap ala pakolas :-(

leone007 2007.01.23. 12:44:56

Speirs: ott a pont jól szóltál.

Sitrep: szerintem a 24 sokkal realisztikusabb, mint egy csomó hasonló témájú, ilyen környezetben játszódó akciófilm. Ami egyedül kicsit :-) hihetetlen az az, hogy JB mindent túlél. Meg hogy sosem eszik-iszik-sz..ik-kávézik a 24 óra alatt. Bár azt hiszem ez utóbbira bármelyikünk képes lenne ha nagyon kellene.

leone007 2007.01.23. 12:50:50

Ha nem tetszik a muszlimoknak a 24, akkor meg majd nem nézik. Csak nagyobb lesz a hype a sorozat körül, és mégtöbben - nem muszlimok of course - fogják megnézni, ami mégtöbb reklámbevételt hoz a foxnak, és mégtöbb rajongót a sorozatnak, a 7ik évadban meg majd semleges gonoszok ellen üzd JB (UFOk?-:) és akkor a muszlimok is visszatérnek a rajongótáborhoz és megbocsájtanak JB-nek, és még több lesz a reklámbevétel.

Ráadásul még1 adalék: aki látta az első 5 évadot az tudja, hogy kb a 12-14 epizód magasságában JB megoldja a sorozat ekllső felében felvetett problémát (értsd megöli a főgonoszt) amikor kiderül, hogy az egész csak elterelés volt egy másik még sokkal magyobb, és sokkal gonoszabb akcióról. Kiderülhet, hogy néhány gonosz amerikai olaj/fegyveripari vállalkozó terve az egész, és ingatlanokkal/részvényekkel/akármivel akarnak nagyot vagy atommagot hasítani.

fromme 2007.01.23. 12:53:05

Arra az iszlamistára vagyok már egyszer kiváncsi, aki nem az ellen tiltakozik, hogy ne mondjanak rájuk rosszakat, hanem aki rászól a csintalankodókra ne lövöldözzetek és ne robbantgassatok már az iszlám és Allah nevében, mert ez részben embertelen, részben nem használ a jóhírünknek.

Úgy gondolom, azért nem merik csendre inteni az övéiket, mert jobb esetben azonnal árulónak kiáltják ki őket, nehezebb és általánosabb napokon fatvát bocsátanak ki az ilyen árulók likvidálására.

Marad az álszent emberjogi tiltakozás, ezt legalább a fejlett Nyugaton sokan azonnal átveszik.

fromme

tistedur 2007.01.23. 12:55:53

fromme!
azért vannak ilyenek is:csak ennek nem akkora a hírértéke.(a spanyolországi muszlimok elítélték a marokkói robbantásokat.stb.)

wice 2007.01.23. 13:06:45

Yooha 2007.01.23. 10:04:23
Hogy van ez a könyv amúgy megírva? Ha visszafele olvassuk, akkor pont az ellenkezője, vagy mi?
---

hat, kb igy van. tele van egymasnak ellentmondo allitasokkal, azt illetoen, h mit is kivan isten az igazhitutol. a korabban szuletett irasok bekesebbek, a kesobbiek harcosabbak, eroszakra buzditoak. sajnalatos modon, mivel ugye azt feltetelezni, h az egesz egy rakas baromsag, amit vmi felig buggyant csavo irkalt ossze a sajat erdekeben, ezert a legelterjedtebb ertelmezes szerint a kesobb szuletett irasok felulirjak a korabbiakat, amennyiben ellentmondanak azoknak. eleg kellemetlen, h pont az utobbiak az eroszakosak.

ami meg a "mirol szol a koran?" kerdest illeti, hat az ugye pont arrol szol, ami az azt ertelmezonek leginkabb megfelel. ahogy a biblia es a tora is.

maybach 2007.01.23. 13:16:50

Mohammed nem írta a Koránt, mivel analfabéta volt.

Sitrep 2007.01.23. 13:22:02

De ez nem csak a Koránra vonatkozik, a Bibliát is lehet sokféleképpen értelmezni ám, és teszik is. Ill. pick-and-choose-olnak, ami alátámasztja az igazukat azt fennhangon hangoztatják, ami ellent mond azt meg ignorálják.

CounterS 2007.01.23. 13:24:19

Fromme rátapintott a lényegre, maximálisan egyetértek.

Az pedig szvsz természetes, hogy nem tetszik nekik a terrorista szerep, rengeteg olyan arab van, aki szorgalmas, normális, és szeretne békében élni. Nekik a legrosszabb, mert ha megszakad is, akkor is csak egy potenciális terrorista marad, ha kilóg a bele a sok munkától, akkor is. Nekem sem tetszene.

A gond inkább az, hogy ezektől az emberektől nem igazán lehet elkülöníteni azt az x %-ot /testvér, gyerek, stb./, akik egy szóra kinyírnák a fél várost az igaz hit nevében.

jamesz 2007.01.23. 13:26:38

Eh, azt hittem ennyi kommentből már meg lesz oldva az arab-jueszendéj válság, de nem.
Egyébként lehet, hogy nem kéne az egész arabokkal szívózni.
Elég volna valami kis országgal, akit könnyen le lehet bombázni.
"Nyugat burkina faso-i terroristák táskabombákat..."

Assistant Director Walter Skinner 2007.01.23. 13:28:07

Pontosan. Finoman szólva is elmosódik a határvonal a robbantós/nem robbantós igazhitűek között.

Egyébként kérdem én: ha annyira kevés a robbantós köztük, mondhatni törpe minoritás, miért nem fékezik meg a saját hülyéiket? Csak nem azért, mert valójában szimpatizálnak velük?

ds9 2007.01.23. 13:31:27

Alexander Siddig eredeti neve Siddig El Fadil.Ezt a nevet használta a StarTrek:Deep Space Nine első néhány szezonjában is, de kiderült, hogy az amerikaiak zt nem tudják kiejteni, ezért változtatott Siddigre.Ez főleg a ST konvenciók miatt volt, hoszen ezekből sok van és ott komoly kiejtésu problemeket okozott ez.
Egyébként pont a 24 06x02 részben modja az arab gyerek az amerikai szomszédnak, hogy miért gonmdolja, hogy megérti őt amikor a nevét sem tudja kiejteni.
Az amerikai A-mednek hívja, mikor szerinte az Ach-med (kiejtés szerint írtam nem betűhelyesen).
Érdekes módon magyarul mi helyesen mondjuk mert a mi általunk használt Ahmed, az az arab gyerek által reklamált és amerikai fonetikusan írt ach-mednek felel meg (míg az amerikaiak, de legalábbis a szomszéd gyerek kihagyja a h-t. neki csak ámed, rövid á-val).
Na most innentől képzeljük el a Siddig el Fadil név kimondását ámerikaiak által.
Alexander Siddig just going smoothly by jűeszéj pípló.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2007.01.23. 13:32:46

A PR része az egész, olcsó és hatékony!

Ezek az arabellenes megnyilvánulások is erősítik MekDönci zabálók nemzetérzését!

Nem baj nekünk marad a csípős kolbász és az amerikaibb szerű álmodozás!

Pandamacy (törölt) · http://szanalmas.hu 2007.01.23. 13:37:01

nincs alternatíva. a Korán előírja, hogy a hitetleneknek meg kell térniük, és erre 3-nap gondolkodási időt kaphatnak. ha ennyi idő alatt sem térnek meg (fogadják el, és teszik a magukévá a muszlim hitet) akkor vagy meg kell ölni őket, vagy le kell igázni, és adót vetni ki rájuk. erre volt már nem egy példa. általános konklúzióként az egész föld "megtérítése" és Allah hatalma alá terelése a végcél, ami egyértelművé teszi a szándékot. tehát ez nem egy lojalista és humanitárius hit. persze hozzá kell tenni, hogy a Mózesi időkben Isten szintén nem bánt kesztyűs kézzel a pogányokkal, számtalan utalást találunk arra, hogy a pogányok lemészárlása nem volt ritka, lásd például Illés Hóreb-i áldozatbemutatása. Azonban a templom elvesztése nagy csapás volt.

tistedur 2007.01.23. 13:39:07

igen és a kereszténység is térített erőszakosan..
(egyébként a korai iszlám hódításokban nem preferáltákaz áttérést.pont az adófizetés miatt :) )

CounterS 2007.01.23. 13:51:02

Az elmúlt 500 évben a kereszténység, vagy a keresztény emberek sokat változtak. A muszlim szélsőségesek semmilyen szinten nem mutatnak fejlődést, egy dolgot kivéve: a cél elérése érdekében felhasznált eszközöket.

Régen, ha összejött 10-15 ütődött, egy szál karddal nem okozott nagy problémát, ma már a korszerű teknikák alkalmazásával a következmények beláthatatlanok.

maybach 2007.01.23. 13:52:17

A keresztények a szeretet nevében? Hogy lehettek volna erőszakosak?
És az arabok sem mindig robbantgattak. Volt idő, amikor nem is volt bombájuk. Viszont szépeket építettek pl.Andalúziában. Igaz hódítóként.

tistedur 2007.01.23. 13:52:29

Counter!
a muszlim szélsőségeseknek nem volt még 500 éve...

ámbátor 2007.01.23. 13:59:10

A magyar Ahmed sem százszázalékos szerintem. (Persze jobb mint az amiké.)
Az eredeti tudtommal tartalmaz egy glottális zárhangot, amit nem könnyű kiejteni nem ezen nevelkedett szittyamagyarnak. Amolyan Ah'med szerű, ahol a nagyon kemény h a gége záródásával jár. Vagy valami ilyesmi.
No mindegy, ők se tudják kimondani, hogy Győző, Gyula, Töhötöm.

CounterS 2007.01.23. 14:04:53

Az előzőekben arra utaltam, hogy a kereszténység nevében történtek fegyveres hódítások, vallásháborúk anno domini, ma már ez nem így van.

A muszlimok esetén más a helyzet; a vallás nevében gyilkolnak, pusztítanak és rombolnak, ha más nincs, akkor egymást /lásd Irak/.

... egyre fejlettebb technikával, egyre nagyobb méretekben.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2007.01.23. 14:06:33

holo!
Tudom hogy én vagyok értetlen, de miért is akarják ők az egész Földet "megtéríteni'? Nekem pl. tökmindegy, a szomszéd, vagy a sarki fűszeres milyen vallású. Legfeljebb ha "rossz hitet" választott, nem nyeri el az örök üdvösséget, de miért kell ezért szekálni (értsd, megölni, bántani) valakit?

ds9 2007.01.23. 14:10:03

A magyar Ahmed jobb mint az ami (US) Ámed (rövid á-val, de hát olyan nincsen, de van) :o)
A feliraton (24, Sky One, UK), az arab gyerek, ach-med-nek mondta magát, ami magyarul szerintem akkmed lenne és akkor ott van az a gége záródós hang is.

Assistant Director Walter Skinner 2007.01.23. 14:14:30

Yooha: azért, amiért itthon egynéhány politikai fanatikus nem hajlandó elviselni, hogyha valaki mást gondol, vagy máshogy látja a világot, mint ahogy ők és folyamatosan agitálni akarnak. Fanatizmus, ennyi.

tistedur 2007.01.23. 14:16:50

Counter!
a muszlim szélsőségeseknek nem volt 500 éve arra,amire a katolikus világnak.mi az ideológiai alapú háborúkat preferáljuk inkább.és az sem jobb.és érdemes megnézni,hogy a muszlim terrorizmus fejlődésére kinek/minek volt nagy hatása..

tistedur 2007.01.23. 14:18:01

yooha!
azért hogy a paradicsomba kerülj,akár akarod,akár nem..:)

speirs 2007.01.23. 14:22:41

Azért gondolom senki sem örülne, ha hirtelen felcsrélődnének a szerepek és Irán rendelkezne annyi fegyverrel, mint az USA. Ugyanis nem kell rajongani az amikért, de mégiscsak ők a legkisebb rossz világhatalom.

Assistant Director Walter Skinner 2007.01.23. 14:25:10

Na ja, marha nagy divat most usákiát k*rvaanyázni. Abba viszont senki sem gondol bele, mert vagy lusta, vagy hülye hozzá, hogy milyen volna a világ, ha a fundamentalista Irán, vagy a kommunista Kína volna az USA helyében.

cozumel 2007.01.23. 15:43:55

Speirs
Asszem kimondtad a lenyeget.
Nagyhatalmak mindig voltak/lesznek, es ha mar, akkor.

Csak ne higyje valaki, hogy ha pl. Europaban ok lesznek tobben, akkor olyan kellemes lesz lutheranusnak lenni.

maybach 2007.01.23. 16:25:43

Pl. Egyiptomban most se túl vidám kereszténynek lenni.
De a nagyon felvilágosult keresztény világ is tele van fanatikusokkal.
Nem is olyan hihetetlenül régen a nagyon katólikus Lengyelországban is történtek vicces dolgok. A többségnek a szeme sem rebbent.

painkilla 2007.01.23. 18:10:32

a Season 4-ben, amikor elsül az Electromagnetic Pulse Bomb (EMP), és Los Angeles egyik körzetében teljesen elmegy az áram, és totális káosz lesz az utcán, Jack Bauer és Paul Raines üldözőik elől bemenekülnek egy fegyverboltba, aminek a tulajdonosai egy arab testvérpár. elmagyarázzák nekik röviden, hogy mi a helyzet, hogy itt most menekülés van, és azok ellen harcolnak, akik az aznapi támadásokat kitervelték. erre az arabok azt mondják, jó, akkor segítenek, mert nekik ez a hazájuk, és gyűlölik azokat, akik köcsög terroristák, és ártatlanokat ölnek, stb.


szóval, a 24 egyáltalán nem egyoldalúan mutatja be az arabokat!


amúgy meg, nem tudom, hogy az arabok miért vannak felháborodva. az arab országok népességének EGY RÉSZÉRE igenis jellemző az, hogy felrobbantanak embereket. az, amivel a Season 6 kezdődik, az egy teljesen hétköznapi szituáció, csak egyelőre nem L.A.-ben, hanem Bagdadban, ahol átlagosan napi 30 ember (arab civil!) esik terrortámadás áldozatául! (de tegnap 50-nél is többen haltak meg valami robbantásban, de minden nap van valami piactéri robbantás, vagy valami.) a 24 bemutatja, hogy mi lenne, ha ez Kaliforniában történne. elképzelhető ilyen?? reális a veszélye ennek?? miazhogy, nagyon is! 2001.09.11 után BÁRMI elképzelhető. az, ami akkor történt, az túlszárnyalt minden korábbi terroristás témájú katasztrófafilmet.

fromme 2007.01.23. 19:50:16

Mit gondolhat az iszlamista terrorista amikor a hitetlen gyaurok elleni harc jegyében mindenki mást ellenségnek nyilvánít, Európában, vagy Amerikában, vagy Afrikában, vagy Ausztráliában, vagy bárhol máshol élő hívőt és nem hívőt, keresztényeket, zsidókat, mohamedánokat, ateistákat egyaránt?

Minden mindegy, csak az ő egyszemélyes iszlámiája győzzön.

fromme

tistedur 2007.01.23. 19:52:27

fromme!
azt,hogy az ő igazsága az igazság.és hogy az igazságnak győznie kell bármi is az ára..

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.23. 22:55:41

Maybach: mi történik Egyiptomban a keresztényekkel? Úgy tudom, ott van az arab országok közül a legnagyobb keresztény közösség, a koptok, majdnem 10%-a a lakosságnak. Persze a dolgok hátterébe nem láttam bele az egyiptomi útjaim alatt, de kirívó eseteket nem tapasztaltam.

maybach 2007.01.24. 07:57:43

ElChe !

Ne hívjuk gettónak, de külön negyedekben élnek. Kirívó esetek nélkül, bár Egyiptom a többi arab államhoz képest viszonylag nyitott,simán nap mint nap folyik a megkülömböztetés. S mivel a ruházat alapján leginkább a nőknél látszik a különbség, kapják is a megjegyzéseket folyton.
A gyereknek az apa vallását kell követnie és keresztényhez muszlim nőt nem adnak. Szal igen elszigetelt zárt közösségek ezek.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.24. 20:24:55

Háááát... Szerintem Egyiptomban a beduinok legalább annyira elkülönülve élnek, és nem örvendenek nagy népszerűségnek. De ott is teljesen vegyes már a felfogás, beszélgettem Sharmban olyan muszlimmal, aki elfogadhatatlannak tartotta, hogy női családtagjai az utcán mutatkozzanak. Viszont tudja, hogy mondjuk Kairóban már egészen mások a nők, más az élet, és amióta válni lehet, erősen változóban vannak a szokások. Én nem egy vegyes házasságot láttam muszlim férfi és keresztény nő között, de évek óta Egyiptomban élő magyar ismerőseim szerint például disznóhúst sem nehéz szerezni, csak el kell menni érte Luxorba. Szóval ott beszélve helyiekkel ebből én semmit nem láttam, mert még kopt boltos is volt a bazársoron, és így tovább. Ettől még lehet igazad, természetesen.

maybach 2007.01.24. 22:10:25

A kiközösítést nehezebb észrevenni, ha másokat zárnak ki. Egyik alkalommal félig magyar származású csaj volt az idegenvezető. Elég vidám dolgokat mesélt. Gyakorlatilag nincs olyan nap, hogy meg ne tudná hol a helye. Neki, mint nőnek duplán vidám. De nyilván igen változatos ez is, és nem mindenki bigott ott sem. Csak a példa kedvéért említettem. Viszont 100, hogy tíz perc alatt fel lehetne tüzelni a muszlimokat a keresztények ellen adott esetben.
süti beállítások módosítása