Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az RTL kinyírja a Tv2 sorozatát

Rém rendes család

2006. október 25. 15:00 szabóZ 107 komment

A Tv2 Rém rendes remake-je a második adás után orbitális buktának tűnik. Persze nincs még vége, akár még rá is szokhatunk Bándi Sanyi Amerikából importál tahóságaira, de a tegnapi nézettségi adatokat azért biztos remegve vitte be a titkárnő a vezetőségi meetingre. Nem én tehetek róla, főnök.

Az még hagyján, hogy a Rém rendes család Budapesten kikapott háromszázezer nézővel a Vészhelyzettel szemben, de az már egyenesen tragikus, hogy még ennél is nagyobb a különbség a két műsor nézettsége közt a 18 és 49 év közötti korcsoportban. Merthogy a hirdetőket csak ez a korcsoport érdekli, a hirdetési elszámolásban is csak ezeket a számokat veszik figyelembe.

Miközben a Tv2 remake-je bukik a városiak, a magas iskolai végzettségűek, és persze a keresőkorúak körében, (a falusi nyugdíjasok meg mikor érdekelnek egy budapesti marketingigazgatót?) az RTL Klub még egy nagyot bele is rúg a Tv2-be. Amióta elindult a magyar sorozat, egyre gyakrabban vetítik ugyanis a Rém rendes család eredeti epizódjait. Minden hétköznap éjjel és hétvégenként délután is leadnak egy-egy részt az RTL-en, a csatornaközeli Cool pedig esténként három részt is lenyom, ráadásul többször meg is ismétli az aznapi adagot. Al Bundy-túladagolás, Peggy a pofánkba, amíg ki nem alakul a feltételes reflex: ha vörös hajzuhatag, tahó pasi és konzervnevetés, akkor el innen, akárhova, akár ATV-re is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2006.10.25. 15:11:22

Százszor inkább az eredeti, mint egyszer a magyar verzió!

Nem csak a poénok nem ülnek, de a színészi alakítás is kritikán aluli.

derelyegrádi szellem 2006.10.25. 15:15:53

Na a tegnapit megnéztem. Te jó isten! Mivel Mo-n élek láttam már egy-két nagyon rossz (nézhetetlen)"művet", hát méltó társuk.

Minden gyenge, színészi alakítás (bocsánat) szöveg, helyszínek, minden.

Dr. Stein (törölt) 2006.10.25. 15:19:40

Ez a remake buli! "Persze nem úgy buli, mint mikor megiszol két sört és utána hancúrozol a barátnőddel. Hanem inkább úgy, mikor üvegcserepekkel felvagdosod a segged és aztán beleülsz egy lavór chillibe." - Jimbo bácsi

riotter 2006.10.25. 15:24:39

Dr. Stein · hemar.freeblog.hu/ 2006.10.25. 15:19:40

Ne adj nekik ötletet! még ezt (SP) is koppintani fogják!!!

vicc 2006.10.25. 15:31:15

Nem hiszem, hogy az SP licenszeit eladnák. annyira nem csóringerek a készítői, mint a rém rendesé, hogy házaljanak vele.

riotter 2006.10.25. 15:33:56

ezeknek semmi sem szent!
:DDD

Dave_hu (törölt) 2006.10.25. 15:59:40

Én azt játszottam, hogy beraktam az eredeti epizódot (1x10- A pókerjátszma). Baromi vicces volt, hogy szó szerint ugyanaz ment szinte párhuzamosan. :)

invisibledeath 2006.10.25. 16:17:08

Én nem néztem sem a rémrendest, sem a vészhelyzetet. Az eredeti is elég rémes, hát még ez. :). Az igazság az hogy ritkán nézek mostanában tv-t. Inkább megnézek 1-2 DVD-t és kész. Az egész magyar televiziozás 1 hatalmas nagy gagyi.

Zippy 2006.10.25. 16:19:35

nem az RTL nyírja ki ezt a gányt, kinírja ez magát. Öröm lesz nézni Bándiék agóniáját. (Pontosabban nem nézni - én megtekintettem az első epizódot, de elvből nem nézek meg többet egyetlen részt sem.)

Zippy 2006.10.25. 16:21:21

Ja, még valami:

"A Tv2 Rém rendes remake-je a második adás után orbitális buktának tűnik."

Szerintem ezt már akkor megmondta a normális emberek 80-90%-a, mikor bejelentették, hogy leforgatják...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.10.25. 16:22:41

riotter 2006.10.25. 15:24:39
A Hungarikum az nem SP koppintás?

azso · http://azso.cjb.hu 2006.10.25. 16:34:21

Szerintem manapság csak az eredeti gondolatokra vevő a nagy átlag, az ilyen erőltetett másolványokra aligha.

Tegnap egyébként én is teljesen véletlenül belenéztem, teljesen gáz az egész. A nőnek a "mosolya" olyan szinten rá van dermedve az arcára, hogy csak remélni tudom, nem lett maradandó károsodása emiatt.

Szervét "valami-amerika vs. jack o'neil" Tibor jó, félkézzel eljátssza ezt a szerepet, kár ilyenre pazarolnia a tehetségét... A többiek? Hagyjuk.

invisibledeath 2006.10.25. 16:47:33

Jack O'neil Hangjának bírtam. Na Utálok mindenféle tv sorozatot.. .csakhát.... van 1 gyengém a scifi :))). a "normál" sorozatok közül pedig csak a Harmadik műszak és a LOST, ami t megnéztem/ek. a magyar sorozatok... hááát.. inkább nem mondok semmit.

Turek 2006.10.25. 17:01:31

Hogy gondolták, hogy ezt valaki is meg fogja nézni?

lobotómia 2006.10.25. 17:03:29

Furcsa mód a tv2-n a Jó barátok is meg bírt bukni annak idején (az eredeti).

lobotómia 2006.10.25. 17:05:20

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez a remake jó, mert nem is láttam és nem is vágyom rá. Egyszer majd ebbe is belenézek, ha depressziós zombi leszek egy szép novemberi napon.

vicc 2006.10.25. 17:13:44

"Hogy gondolták, hogy ezt valaki is meg fogja nézni?"

hogy gondoltad, hogy nem fogják nézni.

több mint egymillió honfitársad nézte.

mióta függvénye a nézettségnek a minőség?

Faith 2006.10.25. 17:15:40

Mi az hogy még az ATV-t is?

Dr. Stein (törölt) 2006.10.25. 17:30:40

Egyébként az eredeti Rémrendes is néha olyan túlzásokba esett, hogy egy darabig nem volt kedvem követni az eseményeket. Pl. mikor Bandy új kocsit akart venni, de Peggy kiásta a dobozba rejtett dugipénzt. Viszont Bud kifejezetten kedvencem (Nagymester B) és Kelly minden megnyilvánulása úgy általában. Figyelemre méltó, hogy a magyar filmipar kertv-k által támogatott része csak remake-t tud gyártani. Aztán csodálkoznak, hogy a Kontroll kaszált. Az Üvegtigris2 (maga is remake) sem volt egy nagy film, ha őszintén magunkba nézünk, de mégis szerethető.

lobotómia 2006.10.25. 17:34:04

ne már az Üvegtigris 2?? Az első is béna volt, de akkor még elment ez a posztszoc. lerobbantos téma. Vajon a Szőke András miért nem kaszál mostanság a moziaival?

courage the dog 2006.10.25. 17:35:38

Én, mint tökéletes antiliberális gyűlölöm a cool TV-t. Mégis, már 6-odszorra nézem végig ezt a sorozatot, és most újraindították. Ez az egy dolog, amiért arra a fertőre át tudok kapcsolni. Ezt a magyar szanalmas fake-et egyszerűen letojom. Érdekli a fenét. Idióta volt, akinek ez eszébe jutott. Hogy is mondják a TV shopban?.....hmmmm......ja igen! Ne érje be olcsó utánzatokkal!

Bundy rulez

lobotómia 2006.10.25. 17:37:13

nem kell ahhoz liberálisnak vagy antinak lenni, hogy fogja az ember a rohadt nyomogatóját és használja.

lobotómia 2006.10.25. 17:38:13

feltéve, ha nem vastüdőben él persze

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2006.10.25. 17:40:10

Melyik minden emberi érzésből kivetkőzött, ócska, primitív illetékes tahónak jutott eszébe, hogy ebben a fostos magyar Rém rendes családban NE Csuja Imre játssza Al Bundyt, aki az eredetinek a kiváló szinkronja!? Aki ráadásul még alkatilag is jobban Al Bundy, és a hangjával fantasztikus dolgokat bír csinálni.

marcika 2006.10.25. 17:40:44

Istenem, en mar varom, hogy mikor bukik meg ez a szarsag. Masodik reszt meg nem lattam, majd valahonnan osszekaparom, aztan megnezem, az elso reszrol a velemenyemet meg mar a masik comment.com errol szolo topicjaban leirtam nem is roviden. Nagyon jo lesz amikor vegre a tv2 leszedi ezt a szart a musorarol, es az egeszet bezarja. (aztan el is assa remelem, es soha nem kerulnek elo)

Nem tudja valaki hany reszt gyartottak le ebbol az ocsmanysagbol elore?

KARI 2006.10.25. 17:42:31

a Csillagok Háboruja-nak lesz magyar verziója?

lobotómia 2006.10.25. 17:42:45

itt csupa mazochista ír? kötelező nézni, vagy mi?

lobotómia 2006.10.25. 17:44:29

KARI : volt már, a tv2-n az irigy hónaljok főszereplésével

Dr. Stein (törölt) 2006.10.25. 18:18:00

Megelőzve a IHM cikizését... Ők zsenik. Sajnos néhány kivételtől eltekintve TV2-ős színvonalon nyomják. Ósdi és tökönrúgós poénok. Sokkal többet tudnának egy jó forgatókönyvíróval. Egyszerűen megtévesztésig tudnak hasonlítani a megszemélyesített alakra.

morrisal 2006.10.25. 18:26:02

1. Ed O'Neill, nem Jack O'Neill.
2. A Jóbarátok azért bukott meg,mert nem volt benne Szabó Győző meg Oroszlán Szonja, mernálunk csak az a vicces, muhaha. Máshol zabálják a Jóbarátokat,nekünk meg üggye...

sr 2006.10.25. 18:28:08

Azért a Bundy-túladagolásnál több kell ahhoz, hogy az ATV-re kapcsoljak...

one nation under-dog 2006.10.25. 18:37:02

Ezt a témát már elég jól kitárgyaltuk itt:

comment.blog.hu/2006/10/18/sorozatpremier_a_rem_rendes_csalad_budap

Szerintem már túl sokat nem tudunk hozzátenni. Most már kijelenthetem: Ez egy nagy sz@r.

vitt 2006.10.25. 18:58:07

morrisal!

Jack O'Neil a Csillagkapu c. sorozat korábbi főszereplője, (akit Richard Deen Anderson alakított) és neki volt a magyar hangja Szervét Tibor.

brumbie 2006.10.25. 19:01:49

Mondja már meg valaki a TV2-nek melyik saját gyártású műsora jött be ami nem lopás a Megasztáron kívül?

Roberto 2006.10.25. 19:09:19

vitt: "O'Neill! Két L-el!" :)

Roberto 2006.10.25. 19:11:50

brumbie: asszem az american idol volt előbb...

sn4ke 2006.10.25. 19:17:54

miért kell minden postban ismételgetni, hogy a 18 és 49 év közöttieket veszik figyelembe a reklámozók? talán ennyire hülyék vagyunk vagy csak helykitöltés?

morrisal 2006.10.25. 19:28:48

Bocs,csak a nevet olvastam,meg is lepődtem,hogy ennyire sokan tudják rosszul?...Bocsánat,felületes voltam.

Zippy 2006.10.25. 19:54:48

Az meg Richard Dean Anderson... :-)

Zippy a kötekedő

Aljaska 2006.10.25. 20:44:30

Az eredetit nem tudom megunni, annyira jó.
Ez a másolat egy nagy nulla, talán ha színészek játszanák...

mirigy 2006.10.25. 20:52:07

Ekkora szar sorozatot is ritkán látni! Már az első rész beveztő képsorainál is mjdnem hánytam pedig csak pár perce futott. Ilyen gyér színészi alakítást is ritkán látni és még csak nem is vicce ráadásul a szöveget is lekoppintották! Tulajdonképpen ha valaki elmagyarázza nekem hogy ezek után mér érdemes néznem akkor eküszöm hogy végig fogok nézni legalább egy részt /már ha pár rész után le nem szedik/ még ha kínkeserves is lesz!

mirigy 2006.10.25. 20:57:34

Inkább ezen szar sorozat helyett vennének valami normális sorozatot nem hiszem hogy kevesebb pénzbe került ezt összegányolni és ekkora hírverést kreálni neki (óriásplakátok, aktívba jópárszor nyomatták ezt a szart)

_yesico · w.morissal.free.com 2006.10.25. 20:59:41

Csatlakoznék invisibledeath-hez.Én is így érzek,és így is cselekszem.

pinbota 2006.10.25. 21:00:07

Én nem láttam a magyar verziót, de szerintem kódolt a bukás. El sem tudom hinni, hogy azok akik komoly pénzzel vannak benn a TV2-ben komolyan hittek benne, hogy egy ilyen feldolgozás sikeres lehet.
Egyébként nekem az eredeti nagyon tetszett anno, még ma is megnézek néha egy-egy részt amikor megy a TV-ben, de ma már annyira nem mozgat, de még ma is tetszik.
A jóbarátok viszont szerintem egy óriási sorozat még ma is, nem is hiszem el, hogy ez magyarországon nem lett siker. Szerintem az ok abban keresendő, hogy a magyarok butábbak a világ átlagánál, és nálunk még mindig a szeszélyes évszakokba való összekeverős, félreértős, szőnyegben megbotlós poénokkal lehet csak sikert aratni.

ben2 2006.10.25. 21:03:22

tran:

"Furcsa mód a tv2-n a Jó barátok is meg bírt bukni annak idején (az eredeti)."

Minden sorozat képes megbukni, ha 3 epizódot lenyomnak belőle a fő műsorsávban, aztán ha valami sztárbox förtelem hülyeség 0.001%-al jobban teljesít az RTL-en, akkor átrakják péntek éjjel 1-re.

OFF:
Én már régóta preview-nak nézem csak a kereskedelmi csatornákat. Ha véletlenül jobb külföldi sorozatba botlok, letöltöm az egészet és megnézem egyben eredeti hanggal. Így legalább a minősíthetetlen hakniszinkrontól is megkímélem magam. (Árulja már el nekem valaki, hogy ez valami ORTT rendelet, hogy minden szinkronban kötelező szerepelnie a Gesztesi Károlynak?)
ON:

morrisal 2006.10.25. 21:05:12

Egyébként lehet,hogy nyolcvanadszorra már nem nézik annyian a tévékettőn a Friends-t,ellenben eredetileg az HBO adta, akkor sikeres volt....

fly 2006.10.25. 21:05:42

12 rész forog.
Ja, és kinek másnak csinálnák, mint a stábnak. Mer' a gázsi az jár . Ugye!
Ez csak mellékterméke a "szappangyárnak".

morrisal 2006.10.25. 21:10:57

"A jóbarátok viszont szerintem egy óriási sorozat még ma is, nem is hiszem el, hogy ez magyarországon nem lett siker. Szerintem az ok abban keresendő, hogy a magyarok butábbak a világ átlagánál, és nálunk még mindig a szeszélyes évszakokba való összekeverős, félreértős, szőnyegben megbotlós poénokkal lehet csak sikert aratni. " Ez sajnos nagyon igaz.

job 2006.10.25. 21:11:51

"asszem az american idol volt előbb..."

Ők meg mintha azt is az angoloktól vették volna át.

Kozmo 2006.10.25. 21:55:26

Az eredetire való tekintettel adtam neki egy esélyt/pont baráti társaságban voltam, erősködtem nézzük meg/
15 percig néztük némán még el nem kapcsoltunk,nem hittünk a szemünknek hogy ilyet adásba lehet adni.
Ilyen is csak nálunk /tv2/ történhet meg.

babsz 2006.10.25. 22:09:12

Én nem néztem még meg, úgy vagyok ezekkel, mint a service pack-ekkel, egy darabig csak olvasom, mit írnak mások, mielőtt sokkolnám magam vele. Kommentek alapján nem is fogom megnézni, puff nekem, magas fizetésű 18-49 éves vásárlóerőnek, mégis csak a csomagolás esztétikai jellemzői alapján fogok a boltban mosóport választani, kedves tv2.

Kozmo 2006.10.25. 22:10:13

Az eredetire való tekintettel adtam neki egy esélyt/pont baráti társaságban voltam, erősködtem nézzük meg/
15 percig néztük némán még el nem kapcsoltunk,nem hittünk a szemünknek hogy ilyet adásba lehet adni.
Ilyen is csak nálunk /tv2/ történhet meg.

rattus hungaricus 2006.10.25. 22:47:05

Ezért fel kéne szántani és sóval behinteni a tv2 székházát. A jó ötletekhez nem pénz kell, hanem csak tehetség, ez hiányzik a magyar médiából.

hambig 2006.10.26. 00:31:50

kit érdekel egy kis remake
mikor bukik már meg az egész kibaszott kereskedelmi tvzés Mo-n
hát egyszerűen szánalmas
minden minden
hihetetlen szar

Herb · http://herb.vorbis.hu 2006.10.26. 02:35:18

Al Bundy Csuja Imre magyarhangjával a legjobb sorozat!

Manapság már eljutottam odáig, hogy max. a rendkívüli híradókat nézem meg a tévében, a sorozatokat CD-ről, DVD-ről, már amelyiket még nem láttam. Remake meg remék, az gagyiság, szerintem.
Tv2-n megy a Stargate Atlantis, Viasat3-on a Babylon 5, csak a szinkronokat kell összeszedni a netről és remek dual-audio epizódokat lehet gyártani.
A Jóbarátok az Egy rém rendes család után a legjobb sorozat, vsz. mert megjelent mind a 10 szezon DVD-n, valószínű e miatt esett a nézettsége.
Irigy Hónaljmirigyínek az indijános része volt marhajó, az teccett, a többi nem annyira. Tv2-t, mióta az eszemet tudom, kb. 5 éve, csak gagyikettesnek nevezem. Mert megérdemlem.

Megdobbent 2006.10.26. 03:14:12

Barmi(!), amit eddig a tv2 sajat gyartasban, - akar licensz alapjan - keszitett ugy elsullyedt, ahogy megerdemelte. A tv2 neve egyet jelent a vegso bukassal, a muvek temetojevel es egyaltalan a sajat gyartas halalaval. Persze, az rtl primitivseget bemutato folytonosan minket zaklato realiti faszsagai is epp eleg dobbenetesek, de hat Istenkem, nekunk ugy tunik jobb nem jar. Meg jo, hogy van kabel/muhold, nem kell elmerulnom 3 sugarzott adas mocskaban.

Dr. Stein (törölt) 2006.10.26. 05:29:28

Herb · herb.vorbis.hu 2006.10.26. 02:35:18 !

Detto! Sőt, a Lost-ot is hamarabb láttam (15 éve az első végignézett sorozat) a cool-ról felvéve, minthogy az első sorozat lement volna az RTL-en.

Amit tudok útálni, mikor nem tudják kitölteni az amúgy bő reklámidőt, és saját műsoraikat harangozzák be "műsorajánló" címén. A lelekendező hangú narrátorokról már egyszer kifejtettem a véleményemet. Aksit hozzatok!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2006.10.26. 07:41:53

nekem az előzetes is elég volt hogy lássam, mennyire hitvány ez a műsor. akik meg benne játszanak vagy nem színészek, vagy kurvára nincs kedvük egy ilyen hitványságban szerepelni.

JSzabo 2006.10.26. 08:04:50

Dr. Stein: Ha jól emlékszem, akkor az AXN-en ment először. Mivel a Cool az RTL ismétlő gagyi csatornája, az RTL KLUB legalább ott adja a full gagyi remake-jeit, mint pl Cool a verda ..megnézném XZibit mit szólna ehhez... :)

Amúgy szerintem a Jóbarátok tényleg azért bukhatott meg csak a TV2-n, mert akkor adták, mikor az aktív keresőkorúak aludtak, mert másnap keresni mentek, vagy éppen kerestek :)

Freddy 2006.10.26. 08:15:26

"Miközben a Rém rendes család magyar változatát csak falun nézik..." - Te butapesti barom! Mit képzelsz, mi?! Azt hiszed falun csak degenerált, buta emberek élnek, akiknek egyetlen szórakozása, hogy a tv előtt bámulják ez ilyen és ehhez hasonló förmedvényeket?! Talán le kellene szállni a magas lóról...

Dennis Moore 2006.10.26. 08:18:32

Lehet, hogy én vagyok a hülye, és nem látom át kristálytisztán ezt a nézettség dolgot, és nem is hiszem, hogy ki tudnék találni rá valami jobb módszert, de mindig csodálkozom, hogy ennyire eltérnék az átlagtól?? Mikor látok ilyen nézettségi adatokat, még köszönőviszonyban sincs azzal amilyen műsorokat én nézek, pedig én is 18-49 között vagyok.
Hogy lehet, hogy valahogy mindig a Bud Spencer, Chuck Norris és a Twister visszavág 12. féle filmek vannak az első helyen?? Röhej!

crey 2006.10.26. 08:30:48

A szánalmas az sajnos, hogy úgymond ez az igény. . . Nem mindenkinek szerencsére, de a túlnyomó többségnek, a birkáknak. Miért van jogosultsága a mai napig a Balázs sónak? A Mónika sónak? Mért van az hogy az Aktív vagy a Fókusz el nem képzelhető napi egy-egy "meztelen melleit mutogatja XY. . " vagy csapatostul teszik meg ezt az agyonszilikonozott, amúgy gebe nőszemélyek. Szóval van egy ilyen társadalmi kör, akiknek az ilyen szarra van igénye. Mert bocsánat a szavaimért, de ennyit képesek megérteni sokszor, meg érdekli őket hogy "nézd annak a nőnek már 21-szer volt abortusza, mindig külön férfitől, és miután a méhe már használhatatlan, most pereli őket, meg egyszerre veszekszik minddel a Mónikáná' ". A másik véglet, az aki nem TUD mást nézni hiába akarna. Eldugott ki falvakban örül ha egyszerre úgy be tudja állítani az antennácskát a háztetőn, hogy jön neki a karika kettes, rtl meg a zemegy. Oszt ennyi, maximum még valamelyik ukrán vagy szlovák adó kicsit szemcsésen bejöhet.
Én ha nagyritkán TV-zek, akkor Viasaton a helyszínelők (sima, Miami), vagy reggeltől estig Cartoon Network. Le lehet hülyézni miatta, de jól szórakozom a rajzfilmeken, ezek a poénok lehet hogy néha a gyerekek miatt erőltetettek, de legalább nem szánalmasak. Talán elgondolkodhatna a mai vezetése mindkét csatornának, hogy ha legközelebb saját valamit készít, nem kéne ezegyszer hozzáértő rendezőt/forgatókönyvírót szerződtetni??? És mondjuk ne egy Árpa Attila találja ki a történeteket. Mert nem megy neki. Lehet hogy leforgatják, de szar lesz. . . (Nézzétek meg anno a Jóbarátok remakeket. Tea, meg Limonádé asszem. SZánalom volt az is. . . ). No, részemről nekem ennyi. Üdv.

karlstad 2006.10.26. 08:43:14

A kereskedelmi TV-n manapság minden lisence (Megasztár, Activity, Barátok közt, Balázs stb.). Pontos forgatókönyvet adnak, megmondják, hogy mikor kell röhögni vagy hörögni. Ezek után nagy színészi teljesítmények nem várhatóak egy ilyen sorozattól. By the way: a rém rendesben csak profi színész játszik, tehát az, hogy gyenge az inkább ismételeneten a kreatív csoport számlájára írható.

yoko 2006.10.26. 08:58:00

Osztom a véleményt! Az indigóval másolt példány sem szebb az eredetinél... ;-)
Másrészt hol vannak azok az arcok, akik egyáltalán méltóak szakmailag a játékra, ha már annyira meg kell csinálni?!
Szánalmas!

Seeker 2006.10.26. 08:59:45

Egyszerű másolat az egész. A poénok az eredetiből vannak lopva. A színészek alakítása kritikán aluli. Ha már ezt kell nézni akkor inkább az eredeti, ott jobban ülnek a poénok, jobban játszanak a színészek. A magyarból ennyi is elég.

Lesbőltámadószárítókötél 2006.10.26. 09:04:15

lassan amerikanizálódunk...szomorú...még 5 év, és a magyar kölykök is csak chipset fognak zabálni, kólát inni, és a tévé előtt fogja élni a család az életét...

one nation under-dog 2006.10.26. 09:15:04

crey 2006.10.26. 08:30:48

"Mért van az hogy az Aktív vagy a Fókusz el nem képzelhető napi egy-egy "meztelen melleit mutogatja XY. . ""

Mert az embör szeret női melleket látni, azért van ez. Egyébként ha megfigyelted, ez mindig a műsor utolsó blokkja. Miért? mert ha az első lenne, akkor utána már senki sem nézné a többi baromságot amivel kitöltik a hátralevő 25 percet.


"Szóval van egy ilyen társadalmi kör, akiknek az ilyen szarra van igénye."

Ja ja, mondjuk ha nem vagyunk képmutatóak, akkor bevallhatjuk, hogy ez "társadalmi kör" a férfilakosság kb. 100%-a. Kivéve persze a buzikat.

RobinGood 2006.10.26. 09:16:37

Nem is lehet más mint bukás. Egy unásig ismételt sorozatból nagy hülyeség remake-et csinálni. Ha már remake-et csinálnak akkor olyat kellene ami máshol sikeres volt, de nálunk még nem futott. Az amerikaiak is ezt csinálják az uerópai filmekkel.
Egyébként meg a magyar színészek ezerszer jobbak mint az amerikaiak csak esetleg a stábba nem huszonéves majmoknak kéne dolgozniuk és nem ártana, ha a forgatókönyvet meg a rendezést hozzáértőkre bíznák. Talán akkor nem is kellene remake-ekre fanyalodni.

one nation under-dog 2006.10.26. 09:19:47

RobinGood 2006.10.26. 09:16:37

"Egyébként meg a magyar színészek ezerszer jobbak mint az amerikaiak"

Kire gondolsz??

ttt 2006.10.26. 09:25:21

Nem is lopva vannak; egyszerűen azok.

Az első részt megnéztem - mivel nem szeretek véleményt alkotni semmiről, amit nem láttam, olvastam, stb. -, és a kínszenvedések után a stáblistán ott van az eredeti író is. No meg az 1:1 ctrlC ctrlV is szembe tűnt (lettlévén nagy Bundy fun), az egészre egy kis gyenge helyi máz került, ami még rontott is a végterméken.
A második részt nem kellett megnéznem....

Ja, és a kölykök már itt is chipset meg nutellás kenyeret zabálnak, kólával :(

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2006.10.26. 09:29:53

Muszaj hozzaszolnaom, bar nagyon OF leszek!
1. En szerettem a jobaratokat is! Meg az HBO-n neztem vegig, es a TV2-n is neztem. Ritka jo volt a magyar szinkronja. Angolul is lattam par reszt, es hiaba ertettem, nem volt olyan jo. Azt hogy "sziasztok!" Galabos Peter sokkal szanalmasabban tudta mondani, mint David Schwimmer!
2. Csuja Imre masik szinkronos remekmuve Garak hangja! Ai tudjam mirol beszelek, az tudjam mirol beszelek :)

RobinGood 2006.10.26. 09:35:24

Eperjes Károly, Cseke Péter, Csuja Imre, Szarvas László, Reviczky Gábor, Csőre Gábor, Rudolf Péter, Cserhalmi György, Gáspár Sándor, Győrfi Miklós, Szervét Tibor, Usztics Mátyás, Seress Zoltán, Mácsai Pál, Kulka János, Udvaros Dorottya, Hűvösvölgyi Ildikó, Fűr Anikó, Kökényessy Ági, Götz Anna
Most csak hirtelen ők jutottak az eszembe.

Lesbőltámadószárítókötél 2006.10.26. 09:36:25

Ja, tudom, hogy mááá itt is nutellát zabálnak, meg chipset, kedves ttt, csak azt mondom, hogy ez milyen szomorú...vazzeg, ezek életképtelen, minden betegséget elkapó, tunya felnőttek lesznek...

jahh, kicsit én is offoltam, sorry.

koschwarz 2006.10.26. 09:48:38

minden ilyen témájú írással kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy nem kell tv-t nézni b+. ennél nagyobb időpocsékolás nem létezik a világon. egy-két tematikus (ismeretterjesztő) csatorna műsorán kívül szinte mindegyiknek csapnivalóan nézhetetlen a műsora. szerintem minden értelmes ember jobban teszi, ha vesz egy dvd lejáccót és beiratkozik egy kölcsönzőbe. így ráadásul akkor néz meg egy filmet amikor akar, és reklámokat sem kell végigszenvednie.

ttt 2006.10.26. 09:51:01

#Lesbőltámadószárítókötél

Ok, én is ezért raktam a végére azt a nem éppen vigyorgó arcot, csak megjegyeztem, hogy már a jelen sajna, nem a jövő.

Egyébként, meg talán nem is off, mivel Bundy-ék, pont ezt (is) figurázzák ki a nagy amerikai életstílusból. Csak talán a mi felfogásunkkal van valami baj, mert amellett, hogy röhögünk rajtuk, pont így csináljuk :O

NeTcOp 2006.10.26. 09:56:36

A két "rém rendes" között a különbség olyan mint a "Star Wars" és "Pirx kapitány kalandajai" között :D :D

kerTon 2006.10.26. 09:56:42

ugy látom, ti nem láttok a szemetektől
miért keresitek a régi rém rendest ebben a magyarban? Minek hasonlítjátok össze? hülyeség. én belenéztem kedden, elkaptam az utolsó negyed órát és azt láttam, hogy abszolut működik az, ami a műfaj szerint elvárható. megröhögtetett a bandi baromsága, a nő butasága satöbbi

RobinGood 2006.10.26. 10:01:52

Miért hasonlítjuk össze? Mert remake. Én is néztem (nem végig) kedden és egyáltalán nem tudtam röhögni rajta. Pedig az eredetin még most is szoktam röhögni, holott már ezerszer adták minden csatornán. De lehet, hogy velem van a baj, mert én az IHM-et sem találom viccesnek.

Fehérzaj generátor 2006.10.26. 10:08:55

Üdv!
A nézettségi adatokról jut eszembe: sztem nem reprezentatív. Anno egy kis tévénél dolgoztam, onnan tudom. Néhány száz v. ezer ember adatait vetítik rá a társadalom egészére. Szomorú.
Nézzetek Animal planetet inkább, abban még nem csalódtam.

Lesbőltámadószárítókötél 2006.10.26. 10:18:56

Ja, Animal Planet.
az a kedvencem, mikor beteg állatokat gyógyítanak...
Vagy Travel Chennel-en az Ian Wright nevű srác műsorai..mikor töltött mormotát evett pl...kár, hogy bazisokszor ismétlik, és asszem nem nagyon vannak új részek.

Vadkörte 2006.10.26. 10:22:02

Minden ilyen "olyan-akarok-lenni-mint-az-amerikai" tipusú dolog gáz. Hozzá kell tenni valamit, ahogy Galláék meg tudték tenni a Monty Python jelenetekkel, amikor még azokkal nyomultak, nem sajáttal.

one nation under-dog 2006.10.26. 10:36:32

RobinGood 2006.10.26. 09:35:24

Hát igen, ízlések és pofonok. Véleményem szerint az általad felsoroltak közül 3-4 kivétellel az összes szánalmas tehetségtelen ripacs, akinek inkább a futószalag mellett kellene görnyednie, mint a magyar filmet (LOL), színházat (MUHAHA) mérgeznie jelenlétével.

Példa: Vazze amit Eperjes művelt Hyppolit szerepében az felért egy halottgyalázással.

RobinGood 2006.10.26. 10:49:53

Me, Myself and I: ez jó. Eperjes megítélésében egy RTL-es remake a mérvadó :-)
Ez sokmindent megvilágít. Talán nézd meg az Eldorádót vagy a Csapd le csacsit vagy esetleg menj el néha színházba is. De végülis ízlések és pofonok.

RobinGood 2006.10.26. 10:51:45

Mundjuk érdekelne az a 3-4. Mert igazán az érdekelne kit tartasz közülük rszánalmas tehetségtele ripacsnak, de abból amit írtál az egy hosszabb felsorolás lenne.

koschwarz 2006.10.26. 11:01:56

a rémrendes magyar változatában szerintem qrvára izzaccságszagúan erőlködve ripacskodnak a színészek, rosszul leszek ha meglátok még1x akár egy előzetest is.

leht hogy másban jók ezek a színészek, de ebben biztos hogy nem, ennek megállapításához nem kell kritikusbnak lenni, elég ha jóízlése van az embernek.

mittomén 2006.10.26. 11:07:42

szerencsére kedden van műsoron, én akkor kártyázok, ezért egy részt sem láttam, de amikoet itt olvastam róla, nem is szeretnék.
az eredeti az egyik legjobb sorozat!
szerintem!

RobinGood 2006.10.26. 11:10:08

koschwarz: ebben lehet hogy ripacskodnak, de az általam felsorolt színészek közül csak a Szervét játszik benne szerintem. Amennyit én láttam ebből szarból az alapján nem a Szervét volt a gyenge pont.

Zooltán 2006.10.26. 11:11:33

Az első adás után a nézettségi adatokból kitűnt, hogy falun sokkal többen nézték arányában mint nagyvárosokban... Ezért a "bukik a városiak, a magas iskolai végzettségűek, és persze a keresőkorúak körében"

Egyébként a sorozat megnézhető a tv2 honlapján.

RobinGood 2006.10.26. 11:26:13

Jó ez az előítélet :-) Mert falun csak aluliskolázott és öreg emberek élnek :-)

Okoska 2006.10.26. 12:01:29

A magam részéről az eredeti sorozatot szerettem. Nagy előnye volt, hogy az agyat ki lehetett kapcsolni, és úgy is jól követhető volt minden.
Ez a recept szerintem Magyarországon is működne, csak mivel itt más az alapanyag, másként is kell összekeverni a hozzávalókat.
Ami Amerikában a cipőboltos, az Magyarországon mondjuk egy traktorosból átképzett biztonsági őr.
Ott sztriptítbárba jár a főhős, itt a sarki bádogkocsmába.
Stb.
Úgy tudom az eredeti sorozat lényege az volt, hogy az amerikai kisember röhögjön egy kicsit saját karikatúráján. Magyar nevekkel az amerikai kispolgár már sehogy sem vicces.

Akasha 2006.10.26. 12:06:39

Voltak már szentségtörések a médiában, de ekkora??
Igazán az az eslszomorító, hogy a Cool TV-t és RTL-t hibáztatják a bukta miatt, mert ők az eredetit adják le. A Coolon már nagyon régen megy a sorozat, ami kis menekülési lehetőség a horror híradó, nevetséges buldvár hírek, és Kiszel Tünde nemi élete elöl..
Nekem eszemben sincs összehasonlítani az eredetivel, mert összehasonlíthatatlan, de legalább lenne benne valami új poen.. Ez a változat biztosan nem lenne milliók kedvence. A szinészeket pedíg sajnálom, hogy ilyen munkát kell elválalniuk azért, hogy megélhessenek. Látszik szegényeken, hogy izzadnak, mert a poenok utánérzést keltenek bennük is.
Drága TV2!
Van egy igazán jó dolog a palettájukon, és ez az Irígy Hónalj Mirígy! Kérem eszükbe ne jusson Bundy módjára változatot csinálni belőlük! ;)

tomka 2006.10.26. 12:41:11

Igen, ez egy megahányás, de már nem tudnak vele mit csinálni, valahol úgy hallottam, hogy talám leforgattak előre egy egész sorozatot (azt most meg nem mondom, hogy pontosan hány részt), és még az eredeti készítői is felügyelték (állítólag) a forgatást, és meg voltak elégedve.
Iszonyatos bukás ez a TV2-nek, de ezt már megszokhattuk, jó érzékkel nyúlnak bele a dolgokba (persze tisztelet a kivételnek).

Ez megint szép volt TV2!

Hozé 2006.10.26. 12:41:11

NeTcOp írta:

"A két "rém rendes" között a különbség olyan mint a "Star Wars" és "Pirx kapitány kalandajai" között :D :D"

Fura, mert a Bandik kapcsán nekem is eszembe jutott Pirx kapitány, de épp ellenkező előjellel. Az a véleményem erről az egészről, hogy nem az számít, mi volt előbb, vagy mennyire profi a kivitelezés, hanem hogy van-e saját stílusa, hangulata. Szerintem pesti Bandiéknak nincs. Pirxnek volt. Még akkor is, ha ma már gyerekműsorban se menne el a felnagyított Lego és virágcserép díszlet, meg az olyan sztorik, hogy egy teljes űrbázis lerohadását egy zárlatos kávéfőző okozta :D (tényleg volt ilyen rész).
A profi stábról és díszletekről meg annyit, hogy pár éve újraforgatták a Psycho-t Hollywoodban: jó színészek, jó díszletek, ugyanaz a forgatókönyv, ugyanazok a beállítások... de akkor meg minek?!
Ennek az izének se profi kivitelezés, se saját stílus nem jutott. Remélem, hogy ez azért még nálunk is kevés lesz. Bár nem ez lenne az első, hogy tévedek...

mirigy 2006.10.26. 13:00:56

Az amerikai színészek nagyon jó el lettek találva a karakterek egytől egyig illenek hozzájuk és nem csak a történetek miatt lett olyan sikeres hanem a színészi alakításuk miatt is. De ezt a magyar rém rendes ... nevezett szarkupacot még ráadásul főműsoridőben próbálják lenyomni a torkunkon! Inkább 23 óra környkén lenne a helye de akkor meg már kezdődik a spice gold csatorna műsora :-)

Wégé 2006.10.26. 13:02:43

Én Szervét Tibor helyében szégyelném magam. Ilyen ócska alakítást rég láttam. Amúgy próbáltam nem elkapcsolni, hátha, de annyira szánalmas volt, hogy nem bírtam tovább.
Amikor már hetek óta azt hallottam, hogy "micsoda siker lesz", meg hogy "az amerikaiak szerint is ez a legjobb", no meg a Nők Lapja címlapján is ezek voltak már tudtam, hogy óriási bukás lesz.
Én azonnal kirúgnám azt a barmot aki megvette a remake jogokat. A Rém rendest nem lehet remakelni.

ben2 2006.10.26. 13:35:57

Ami a nézettségi adatokat illeti: az AGB (asszem így hívják) egy vicc.
Anno, amikor még üzemelt a Baló féle TV3, egyszer az ORTT letiltotta őket 24 órára. (A "Krisztus utolsó megkísértése" c. filmet 8 órakor adták este 10 helyett, ahova hivatlosan be volt sorolva, majd amikor megbüntették őket, akkor dacból megint lenyomták, erre fel jött a 24 órás különbünti.)
A lényeg: aznap 35% (!) volt a nézettségük. Tehát a nézettségi adatok alapján a magyar lakosság 35%-át képes 24 órára lekötni egy kék háttérre ocsmány fekete betűkkel írt, ORTT határozatot tartalmazó szöveg.

marcika 2006.10.26. 13:46:14

Remelem azert azon az emberen, aki ezt bevasarolta a TV2nek valami keserves nagy bosszut fognak elkovetni.
Egyebkent a szervet mitol olyan kurva jo sokak szerint? Marmint, oke, hogy a nagytobbseg itt a bundyek szerepeben elfogadhatlannak tartja, de hol mashol rakott le valami olyat az asztalra, amitol el kene ajulni tole? Emberunkben en nem erzem a kulonosebb tehetseget. Hozzateszem, azt az allitasomat meg mindig tartom, hogy ebben a szarhalomban nem o a gyenge keresztmetszet. Aki a peggy szerepet jatsza...nem is akarom tudni annak a noszemelynek a nevet...DE ENNYIRE EROLTETETT IZZADSAGSZAGU TULJATSZOTT TEHETSEGTELENUL ELOADOTT NEVETSEGES SZANALMAS """""""szineszi""""""" alakitast mint az, en meg nem lattam. En egeszen ecceruen ideges leszek tole...ecceruen felmegy tole az agyvizem hofoka. Nem tudom kinek a seggevege lehet az A TEHETSEGTELEN noszemely, de remelem csunya nagy felelossegre vonasok lesznek meg itt, hogy mitol bukik meg ennyire ez a tragyadomb.

Egyebkent, ha mar remakenel tartunk. Nekem egy film ugrik be (termeszetesen amerikai), ahol a remake tokeletesen sikerult. Ez pedig a 12 duhos ember cimu iszonyatosan nagy film. Mondjuk ott Jack Lemmon, meg James Gandolfini szintu emberek voltak, akik mondjuk tudnak/tudtak ezt azt...
Ja es imdb ertekelese errol a filmrol: "Superior remake".
Hat asszem ez a magyar rem rendes szornyuseg nem fogja ezt a commentet kapni. (egyebkent imdbn mar fenntvan, gondoskodni kene rola, hogy a beka segge ala legyen szavazva ott is)

www.imdb.com/title/tt0845874/

tetova 2006.10.26. 13:58:25

RobinGood, vannak színházi színészek és filmszínészek. A magyarok között a jó filmszínész ritka, mint a fehét holló. Akiket felsoroltál, azok filmen mind ngyon gyengék.

A jó amerikai színészeket pedig itt Mo-on nem ismerjük.

one nation under-dog 2006.10.26. 14:06:22

RobinGood 2006.10.26. 10:49:53
Me, Myself and I: ez jó. Eperjes megítélésében egy RTL-es remake a mérvadó :-)
Ez sokmindent megvilágít. [...] esetleg menj el néha színházba is.

Örülök, hogy ezt felhoztad. Eperjest valójában azóta tartom szánalmas ripacsnak, mikor jópár éve (van már kb. 10) láttam a "Vízkereszt, vagy amit akartok" [eredeti címe Twelft Night or What You Will] című darabban. Na, az is felért egy halottgyalázással. Shakespeare forgott a sírjában vazze. Az ilyenek miatt szoktam le a színházbajárásról.

Nytta 2006.10.26. 14:13:55

Én ugyan nem láttam, de el tudom képzelni, hogy ócska a sorozat, mint általában az utánzatok. Most a színészektől eltekintve gondoljuk csak meg, hogy nem lehet egy az egyben átültetni mindent. Az eredetiről pontosan tudjuk, hogy Amerikában játszódik és ahhoz mérjük a poénokat. Erről pedig feltételezné az ember, hogy a magyar viszonyokhoz mért poénok lesznek.
Egyébként azért volt egy hasonló sorozat (eredeti magyar ötletekkel), ami szerintem még élvezhető is volt anno: Familia Kft.

one nation under-dog 2006.10.26. 14:23:04

RobinGood 2006.10.26. 10:49:53

Ja, és még hozzátenném, hogy az én szememben pontosan ezek miatt a "színészek" (LOL) miatt ma a "színházba járás" inkább a sznobéria, mint a műveltség fokmérője. Remélem nem bántalak meg ezzel, de ez a véleményem.

Rose 2006.10.26. 15:15:47

Attól félek, azért nincs Dr. House ehelyett a színvonaltalan trutymó helyett, mert azt is magyarítják... Majd csak figyeljétek meg, mikor benéz Csernus doki Dr. House szerepében...

pocak 2006.10.26. 19:57:49

Nem kell remake, hgoy bármit elcsesszenek. Elég szinkronizálni. Volt a Coupling, minden idők egyik legviccessebb angol sitcomja, az eredetin akárhányadszorra is szarrá röhögöm magam. A tv2-n meg most a coolon Páran párban címmel egyszerűen nézhetetlen. Irgalmatlanul rossz szinkronszinéket, irgalmatlanul rossz hangkeverés, az eredeti közönségnevetés helyett konzerv a poén előtt két másodperccel.
(Különben az amerikaiak megvették a forgatókönyvet, és leforgatták a la Bundy Budapesten. Na, meg lehet nézni, mennyire jobban értenek ehhez az angolok.)

SunSoul 2006.10.27. 07:19:28

A TV2 csak "koppintani" tud. Nem sok saját gyártású műsora (még a megasztár sem, vagy éppen a megatánc) van, sőt.... Ez a remake egy gagyi. Tudjátok, amit a nagyi szokott sütni....az a lekváros izé....BUKTA!!!!!

vatafak 2006.10.27. 10:39:29

ez egy *FOS*
maradok az eredetinél

MongolBeteg 2006.10.27. 20:13:42

Kéremszépen ez olyan mint amikor a kozsó elklimpírozza az I Like Chopin-t magyarul, (persze szótagszám nem jön ki ezért ott is kettőt hajlít ahol egy is szarul hangzana), szegény Gazebo meg forog a sírjában (pedig még meg sem halt a fószer).
Az eredetit szívesen hallgatja az ember, de a koppintástól sugárban tudna okádni...

Annyi szép szakma van! Miért pont a televíziózást erőltetik a TV2-nél???????

ivadék76 2007.03.30. 20:41:57

m1,m2, Duna TV,mostanába ezek között válogatok,és a jó bevált saját filmeim között....
süti beállítások módosítása