Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A szopás szabadsága

A szólás szabadsága

2006. június 12. 10:00 Tóta W. Árpád 75 komment

Lehet Gyurcsány Ferencet szeretni, én meg nem tilthatom senkinek; lehet lobogtatni a piros táblákat, sőt be is lehet lépni a pártba. Lehet Gyurcsány Ferencet porban csúszva tisztelni, mert mégiscsak miniszterelnök, akár lehet őt orákulumnak tekinteni is; sőt az valószínűleg segít a reformkor elviselésében. De mindezt köztévés riporterként csinálni, na az azért minősített belehúzás.

 

Oké, Krizsó Szilvi gyesen van, Kálmán Olga meg az ATV-n, és nem vezethet minden MTV-műsort Baló György. A szólás szabadságát pedig történetesen Győrffy Miklós vezeti, márpedig Gyurcsány oda akart bemenni, vagy mindenképp vasárnap akart interjút adni, mindegy is, hogyan, de a találkozó létrejött. Ilyen interjút a Hír TV-n kívül nem lehetett látni eddig. Riportert, aki minden kérdésénél elnézést kér, hogy egyáltalán kérdez. Hogy alkalmatlankodik. Nem akarja kellemetlen helyzetbe hozni. Alákérdez, helyesel, bátorít. "Olyan jó, hogy nem kell félni!", lélegez fel hálásan, amikor megmondják, mennyire nem kell. Bokros nevét, bevallja később, kerüli veszettül, és ő kér elnézést, amikor Gyurcsány kimondja. Tán jobb volna, ha a miniszterelnök úr kérdezné magát, ő ahhoz is jobban ért. Vagy felolvasna a blogjából. Győrffy addig hozhatna neki frissítőt, mogyit, snapszot.

Megigazíthatná alatta a párnát. Végül is ez volt a cél.

Lehet a köztelevízióból köpőcsészét csinálni, volt rá példa. A legjobb módja ennek, ha olyan riporterhez szokik oda a kormányfő, akinek a szerepálma az, hogy kiskutya formájú papucs lehessen. Csak ebből ugye az lesz, hogy lassanként undorodni kezdenek tőle a nézők, és néznek inkább mást. Most ennél élesebb a verseny: már két órával az MTV előtt nem más, mint Sváby András újrakezdő riporter kérdezte Gyurcsányt. Biztosan nem érezte olyan jól magát, mint Győrffynél, és nem tudta olyan világosan kifejteni, mennyire nem kell félni, de legalább nem volt totál nevetséges az egész.

Címkék: politika tv mtv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beeblebrox 2006.06.12. 10:26:25

azért én sváby-féle csevegésről sem állítanám, hogy kielégített. azt a kérdést például roppantul hiányoltam jelen helyzetben, hogy jó-jó, most karcsúsítani kell, ez jó is, de mi a garancia, hogy később ilyen-olyan módon nem szivárog vissza a sok kirúgott közalkalmazott (vagy egy részük), külsősként, bétéként, káeftéként, stb.
e helyett, pl. sváby azzal a nyilvánvaló és adekvát kérdeéssel bombázta gyurcsányt, hogy "na de mit ad az állam cserébe!? nyilvánvalóan semmit, meg egy csomó mindent. gyurcsány sajnos szépen lerázta megáról ezt a kérdést, amikor elkezdte sorolni a szokásosat (autópálya, nyugdíj, stb.). a baj az, hogy sváby vélhető felkészületlenségéből és/vagy pehelysúlyú szervilizmusából következően ennyiben is hagyta a dolgot. a "gyurcsány-sváby csörteként" beharangozott "esemény" nem volt több, mint melldöngetés: a napló verheti magát, hogy ime, eljött hozzánk a MINISZTERELNÖK. de vajon minek? a legszomorúbb az, hogy úgy ült ott egy újságíró, hogy az fel sem tűnt.

cemetary 2006.06.12. 11:02:43

Köszönjük! M6 megépült! Most ezáltal Dunaújvárosban rengeteg munkahely létesül!
Ez persze a kormánypropaganda. Miskolcon se létesült több tízezer munkahely, sőt nem tudok róla, hogy ennek hatásaként újabb multicégek oda mentek volna...
Az autópályát nem lehet megenni és fűteni sem lehet belőle. De rákapcsolunk, dübörög az autópálya építés m7 m8 m9...
Aztán majd a lakosságon behozzuk a 4 év alatt elherdált pénzt.
No ami az interjúkat illeti: ennél vérlázitóbb interjút még nem láttam. Az, nem semmi, hogy a riporterek (Győrfy és Sváby) széles nyelvcsapásokkal kérdeztek. Gyurcsány válaszai sem voltak semmik... Aki megeszi ezt a maszlagot... Majdnem kidobtam a TV-met, de inkább a VB-re kapcsoltam át.

Károly 2006.06.12. 11:31:43

Ha az előttem szóló ( beeblebrox)nem írta volna, amit, én tettem volna ugyanezt.
A Szólás szabadságát nem láttam, de Svábynál ostobább, felkészületlenebb riportert (?) keveset hord a hátán e föld, ha egyáltalán.
Demagóg, álkeménykedő kérdések, a hallgatható, érthető (nem kérem számon a szépet, az neki sose menne) magyar beszéd terén reménytelen kihívások = Sváby András.
Komolyan nem fér a fejembe, mit keres ez az ember a képernyőn.
Uff.

Tomi 2006.06.12. 11:37:36

A legnagyobb pofátlanság reformként előadni a megszorító intézkedéseket. Pár emberke elbocsátása a közszférából, az adók emelése és szigorítása még messze nem reform. A közigazgatási reformra már született megoldás Sárközy Tamás keze alatt, amiből lényegében szinte semmi se valósul meg. A nyugdíjrendszert és egészségügyet deklaráltan nem bántják továbbra se, pedig már mióta szó van róla. A kormány tehetetlensége továbbra is marad. Ezekre vártam volna válaszokat. Nem kéne ennyire hülyének nézni az embereket. A marketinges lózungokat lehet otthon hagyni.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2006.06.12. 11:54:15

Igazatok van, de akkor is megszavazták. Ennyi ember vak lenne? Vagy ennyi embert át lehet verni? Hogy történhet 2006-ban, hogy középkori szinten lehet vezetni az emberek felét a vakvilágba? Hungary... asszem kishazánk balgaság terén (is) világbajnok.

kkata 2006.06.12. 12:03:05

Arról senki sem beszélt, hogy (több, mint) 3 hónapon keresztül semmit sem hallottunk, csak azt, hogy DÜBÖRÖG a gazdaság, nagy a jólét, minden rendben van, szuprul prosperál az ország..
Aztán április 21-én, néhány órával a nyeremény (...) bejelentését követően előál egy egetverő baromsággal: REFORMOKAT!!!!
no comment...
Egyébként elsősorban nem elbocsátásokra van szükség, hanem a szerkezeti struktúra megváltoztatására

Liv 2006.06.12. 12:04:41

"Arról senki sem beszélt, hogy (több, mint) 3 hónapon keresztül semmit sem hallottunk, csak azt, hogy DÜBÖRÖG a gazdaság, nagy a jólét"

Persze, mert Az, annak idején csak válasz volt arra, hogy "rosszabbul élünk"...

lux 2006.06.12. 12:07:24

Sváby csak nagyképüsködött, de marha rosszul állt neki. Havast szerette volna utánozni, de ahhoz még nőni8 kell neki egy kicsit.
Minden ami történik, Orbán műve. Mert az elmult négy év alatt a fidesszel együtt nem viselkedtek normálisan.
Amúgy pedig a fidesz egy árva szót sem szólhat. Nincs erkölcsi alapja. Az első volt, amit megszavaztak, a felemelt képviselői dijaikat.

Crídan 2006.06.12. 12:09:39

Szerintem a Váasztásokat fölösleges idekeverni. Két rossz közül kellett választani. És nincs olyan érzésem, hogy a másik rossz jobban csinálná. Főleg hogy ők még többet is ígértek. Nameg aki józanul gondolkozott, tudta hogy ez lesz... Majd kiderül mi sül ki belőle.

Lou 2006.06.12. 12:10:19

Legelőször NCurse-nak: sokan vakok, sokakat lehet megtéveszteni, de gondoljunk bele az egyéb kínálatba, máris szimpatikus ez a tudálékos, ellentmondást nem tűrő "reformer".

Sváby: lehet ostoba, felkészületlen riporternek tartani, de szerintem pedig egy ügyes producer, aki majd még máskor is szeretne a királyinak műsorokat gyártani (Szenes-turné) vagy még ki tudja, mit. Egyébként tényleg nem volt durranás. De a Napló most már évek óta gyengén teljesít.

A Győrffy-interjút két percig néztem. Én erre nem vagyok kíváncsi. Nem kis áldozatot várnak az emberektől, legalább ne ünneplejék a szuper reformjaikat! GYF egyre jobban hasonlít Orbánra. Pedig pont azzal nyert, hogy különbözik tőle.
Kíváncsi vagyok, az ATV "nagy öregjei" mi tudnak mondani a 12500 utcára kerülő emberre és a 30%-os gázáremelésre.

mtm 2006.06.12. 12:16:22

"Szerkezeti struktúra" LOL :)

RL 2006.06.12. 12:16:31

Nem értem mit csodálkoztok a Sváby-n. Menedzsernek jó (nak tűnik), riporterként viszont egyszerűen botrányos. EGYSZER AZ ÉLETBEN RENDESEN FEL KELLENE KÉSZÜLNIE EGY INTERJÚRA. Gondolom erre a szemüveg cserebere, a motorozgatás, a fogyókúra és a szánalmas Bumerángos jópofizás között erre nincs ideje.
Györffy pedig... Hát...az interjúról (?) a napfényes 1986 és a hajlongós 'Hét' jutott eszembe.

Sünikoca 2006.06.12. 12:34:46

Az ilyen "Lux" féle magas erkölcsi alapú MSZP támogatók segítik az érdemtelenséget és a primitívizmust hatalomba.
Mindenért Orbán és a Fidesz felel: ugyankérem ! Kinek a szőrös mancsában van a kormányrúd már 4 éve? Mit tettek ezzel az országgal?
Aljasság!

kkata 2006.06.12. 12:35:46

"Persze, mert Az, annak idején csak válasz volt arra, hogy "rosszabbul élünk"..."

Ja! Értem!

Cartman (ex Cartman) 2006.06.12. 12:38:29

Lux!
Azért nehogy piedesztált állítsunk Havasnak! Még a katedra sem áll túl jól neki. :-)

Azt sem teljesen értem, hogy jön a témához Orbán, és hogy az elmúlt 4 évet miért írod a rovásukra. Hacsak nem arra gondolsz, hogy a 4 éves "munkájuknak" köszönhetően nem tudtak értelmes alternatívát mutatni az MSZP-vel szemben. Ezt tényleg a számlájukra lehet írni, a bugyuta, ostoba, primitív kampányukkal együtt. De legalább következetesek. Ugyanott folytatják...

És a témához. Én csak a Sváby-félét láttam. Iszonyú volt. Készületlen volt, és bűzlött a tehetségtelenségtől, óriási "magas labdákat" hagyott fent.

kkata 2006.06.12. 12:39:15

Tény:
GYF és sleppje HAZUDOTT!!!
Mindenki arcába belehazudott!
Ezt nem vitathatja senki!
Azon meg nem kell csodálkozni, hogy pld a Sváby, Györffy meg a többiek nyalnak.
ha jól emlékszem a Megymag is a Naplóban hazudott arról, hogy nem volt ügynök.
Azok a képsorok eltüntek?
Kár, hogy nem vettem fel videóra...

tory · http://tory.hu/ 2006.06.12. 12:39:52

Győrffy tiszta gáz volt - annyira, hogy még GYF-re sem emlékszem. Minek kell blogolvasáshoz és öninterjúhoz riporter?

Még olyan béna kérdése is volt, amire mis-más válasz jött csak. Persze nincs visszakérdezés, sarokbaszorítás. Szégyen ez, nem közszolgálat.

Lotus 2006.06.12. 12:56:50

Hát, a politikusok hazudnak, mióta politika létezik. Már-már munkaköri kötelesség!:)

george48 2006.06.12. 13:07:24

Hát tudjátok ez a magyar televiziózás. Nagyon-nagyon gyenge , én az ATV-n Kálmánt tisztelem leginkább , utánna jön Baló az MTV. Azután sehol senki , tragédia.

yosarian 2006.06.12. 13:08:06

Győrffyt nem láttam (de el tudom képzelni), Svábyt láttam és rettenetes volt (gyűjtött volna szemetet addig is). Ő és a naplója (szerintem) szenzáció-hajhász primitív társaság.

Gyurcsányról pedig kiderült, hogy nyilatkozni egész jól tud. Bárcsak úgy is kormányozna. Ránk férne. Valaki mondja meg neki, hogy most ugyan sokan rá szavaztunk (többek között, mert kevésbé útálom mint a másikat), de ha nem teszi a dolgát mehet a fenébe ő is...

Junkfer 2006.06.12. 13:14:44

Hi!

Hátszóval amit itt az ember olvas az tényleg HUNGARY.. tipikus és tagadhatatlan.... egy a nagy gond az egésszel, hogy akik nem ezt akarták választani azok is ezt kapták, ami ilyen szempontból lehet, hogy nem is baj...
Naivitásomból fakadóan még hitegetem magam, hogy most majd az EZT választók ráébrednek hogy a PANNON PUMA egy jól álcázott CSIGA... "...lárifári.."
kéremszépen, békebeli időkre emlékeztető módszerek (választások közbeni államháztartási hiányadatok titkolása, hogy a többiről most szót se ejtsen az ember...)
Egy dologban mégis egyet kell értsek egy indexes cikk írójával: "Aki azt hitte, hogy minden rendben van az mehet a holdra...."

Crídan:
tényleg két rossz? kicsit gondolj bele... az egyik azt mondja:
Minden renben van semmi gond, dübörög a gazdaság...
a másik:
Nézz körül, figyelj és gondolkozz,
"rosszabbul élünk", az államháztartási hiány nő...

Utólag, melyiknek is lett igaza???
De beszélhetünk az államháztartási hiány alakulásáról is, vagy éppen az átadott államháztartási pénzekről is.... Tényleg, hogy tudna most GYF 380 milliárd Ft-ot elkölteni... hja, hogy ők a tavalyi évben 8000 illiárdot költöttek, de hova is???

phoenix 2006.06.12. 13:15:45

kkata.

Ket lehetoseg van. Vagy duborog a gazdasag, es 4 evig "jol dolgoztak", es most hulyeskednek, vagy szarban az orszag. Ha az utobbi az igaz, akkor a Fidesz nem hazudott bele mindenki szemebe, amikor milliardok elosztogatasat igerte? Persze ha az igerethaborut ok nyerik, es hatalomra kerulnek, akkor senki nem keri rajtuk szamon, hiszen csak szettarjak a kezuket es annyit mondanak, hogy sajnaljuk, nem tudtuk, hogy nincs ra penz, a budos komcsik elloptak. Az a helyzet, hogy lehet itt szidni barmelyik oldalt, de egyik sem jobb a masiknal...

ursus 2006.06.12. 13:21:10

Az MTV már néhány éve nevetséges és teljesen szakmaiatlan. hírműsoraik katasztrófálisak. Hiteltelen emberek vezetik. Nika György fájdalmasan beszédhibás ( "világpolitika perszről perszre, Panoráma hétről hétre", Pálffy István folyamatosan indiszponált és olvasási problémákkal kűzd, Györffy Miklós pedig a jó kádári körzeti stúdió hátranyalhajú alákérdezőembere. Ennyit a szakmaiságról!!! Persze Sváby sem jobb műsorvezetőnek alkalmatlan, beszédhibás, a Napló "tényfeltárásai " nevetségesek, sohasem kérdezik meg az illetékeseket, igazából nem mennek utánna mélységében a dolgoknak. Honnan tudna újságíróként kérdezni Sváby, aki az utolsó cirka 6 évben csak a súgógép szövegét olvasta fel és bakizott folyamatosan!

yosarian 2006.06.12. 13:21:40

Junkfer 2006.06.12. 13:14:44

Aha tényleg így volt ahogy mondod!
LÁTTAM!

a másik azt mondta:
Nézz körül, figyelj és gondolkozz,
"rosszabbul élünk", az államháztartási hiány nő... DE AZÉR HA ENGEM VÁLASZTATOK ADOK NEKTEK 14.HAVI NYUGDÍJJAT... meg kolbászból lesz a kerít...

Cartman (ex Cartman) 2006.06.12. 13:25:23

Junkfer!

Ha Fidesz következetes lett volna, és a "rosszabbul élünk, mint négy éve" kampányhoz nem egy ígéretdömpinget társított volna (hülyének nézve az embereket), akkor talán nem itt tartanánk. A kampányuk olyan blődségekre épült, mint "Gyurcsány Ferenc beintett", és más Deutsch-Für ámokfutások (a többiekről nem beszélve). Mit vártak? Most komolyan... És - ha ez még nem lenne elég - azóta is folytatják ezt a vonalat. "Nem lesz bűnbakkeresés", "Orbán és a vezetőség elviszi a balhét", stb... Aztán minden valahogy máshogy lett. Ezt így nem lehet csinálni. Hiába van meg a stabil szavazóbázisuk, ha az kevés a kormányzáshoz, és azon túl ezek az arcok nem tudnak megnyerni senkit. El kéne tűnniük (legalább) egy időre.

Junkfer 2006.06.12. 13:27:15

Phoenix!
Nem gondolom, hogy nagyon védenem kellene kkata-t, viszont ha megnézed akkor a fidesz már tett le tényadatokat az asztalra, és úgy gondolom, hogy igen lehet még ilyen kürülmények között is teljesíteni ígéreteket...
Ha a kormány nem mindkét kezével beszedne, hanem az egyikkel szedne a másikkal egy kicsit visszaengedne valahol akkor sokkal hamarabb jobb szituban lenne a gazdaság, az emberek hangulatával egyetemben.. Nem tudom, hogy te dolgozó ember vagy-e de éltünk, és fogunk élni most, olyan csomagot amit a legjobban a normálian dolgozó átlagos-normál bérszinten bejelentett munkavállalókról fognak lehúzni...

kuka(c) 2006.06.12. 13:33:03

ahogy látom kettévált a dolog:

a TV-s vonal:
eljön az idő hogy megbecsülik a nezőket és versengenek értük, többek között a NORMÁLIS TÁJÉKOZTATÁSSAL, ahogy elterjednek a digitális adások úgy esik majd ezem műsorok nézettsége...kb úgy ahogy lehesett a nézettség amikor már nem csak egy (vagy másfél) közül lehetett választani...

a politikai vonal:
Borzasztó, hogy billeg a mérleg, aki veszít amögött is komoly tömegek vannak, ezért felhatalmazva érzi magát arra, hogy úgy ugasson mintha nyert volna...
de láttuk milyen volt az ugatásuk amikor nyertek...

Szóval szerintem se jobb egyik a másiknál...(ami nagy kár, mert sz@rból csak sz@rt lehet választani)

Lotus 2006.06.12. 13:35:10

Úgy vélem, teljesen mindegy, hogy Fidesz vagy Mszp.
A kormánynak lépnie kellett, kell valamit. Hogy ezt így kell-e, azon lehet vitatkozni, de azon felesleges, hogy ki mit ígért a választáson..

Lakodalmas Alajos 2006.06.12. 13:52:35

Szopas ez az egesz orszag es a legnagyobb szopas meg a ferike+slepp. punktum.

mtm 2006.06.12. 14:49:13

Min vitatkozunk, polgártársak? A fentiek alapján mindenki egyetért abban, hogy 1. Gyurcsány hazudott, 2. Viktor hazudott (bár ő nem nyert), 3. Az ország szarban van, 4. Sváby és Győrffy rossz riporterek.

Mindehhez hozzátenném, hogy Sváby még műveletlen, tájékozatlan is, néha egyenesen bunkó. De ő a főnök, ezért nyugodtan játszhat riporteresdit, a nála jóval hozzáértőbb (pl. naplós) kollégák elnéző mosolyától kísérve. Producernek talán jó, bár a BB-sorozat szerintem hosszú idők óta a legnagyobb csapást mérte a magyarság szellemi tőkéjére...

Raggaman 2006.06.12. 14:50:09

Sajnos én is láttam a kérdéses „interjút”. Az eddig nekem nagyon szimpatikus - bár mindig súgógépről, papírról kérdező - műsorvezető 15 perc alatt örökre és végérvényesen elásta magát a szememben. Az, ahogy elnézést kért azért is, hogy mindjárt elnézést fog kérni, bőven túlment a miniszterelnököt megillető tiszteleten. Annak aki elmulasztotta a magyar média újabb mélypontját, annak két dolgot kiemelnék. Egy óvatlan pillanatban Győrffy kézcsókját küldte Gyurcsány feleségének. Amivel a bennfentesség érzését akarta kelteni, de a maradék hitelét is elvesztette. Ami a pártatlan, elfogulatlan közszolgálatiságot illeti: Gyucsány egyik pillanatban költői kérdést tett fel, valahogy így, (nem pontosan idézem): A mai baloldalon kinek kell több felelősséget vállalnia? Győrffy rövid habozás után: Hát kettőnk közül biztosan Önnek. Ráadásul még az esti meccs is szar volt.

Junkfer 2006.06.12. 15:07:18

yosarian!

Hm, ismét gondolkozzunk, és tegyük külön oldalra a pártokat majd tegyük egyenlővé őket... mintha Lotus valami ilyet gondolt volna
egyik oldal belehazudik a képedbe és ígér;
a másik a tényeket mondja és ígér;
te, még utólagosan is, melyikket minősíted szimpatikusabbnak?

yosarian 2006.06.12. 15:24:34

Junkfer!

Én úgy érzem a másikok is belehazudnak a képembe. A külömbség csak annyi, hogy talán pökhendibben és undorítóbban.

Ezért nekem ezek a kevesbé utálatosak, de ez távolról sem jelenti, hogy szeretném őket... Csak annyit jelent hogy a sz@r választékból INKÁBB ezek, mint azok...

yosarian 2006.06.12. 15:34:27

Azért arról is lehetne nyitni egy topikot, hogy a HírTV-n bájerzsolt hawerunk aszonta péntek este, hogy görögországban diákzavargások törtek ki, mert be akarták vezetni a tandíjat...Hát ha itt simán betudják vezetni akkor megérdemlitek fiúk/lányok...

Ez elég közel áll az izgatáshoz...

NemAnonim 2006.06.12. 15:43:12

Yosarian: az izgatás, mint büntetőkogi kategória a kátár-rendszer büntetőjogában létezett. demokráciában - így nálunk is - nincs ilyen. a gyülekezési, váleménnyilvánítái joggal élni nem bűncselekmnény. ha eközben pl. károkozás történik, az garázdaság, vagy csoportosan elkövetett garázdaság, rongálás stb. de a kettő nem függ össze. tüntetni lehet károkozás nélkül is.

csak azért mondom, hogy ha esetleg lemaradtál a demokratikus fordulatról: nincs izgatás, és valójában nem vagyunk kint a Foci VB-n, az index a 20 évvel ezelőtti magyar meccseket közvetíti (amikor még volt izgatás)

capture 2006.06.12. 15:50:04

Yosarian: "Én úgy érzem..."

Látom rendesen utánajársz a dolgoknak.
Remélem még sokan állnak ilyen mélyenszántó gondolatokkal a szavazófülkében. "talán"

NemAnonim 2006.06.12. 15:52:20

Yosarian: az izgatás, mint büntetőjogi kategória a Kádár-rendszer büntetőjogában létezett. Demokráciában - így nálunk is - nincs ilyen. A gyülekezési, véleménnyilvánítái joggal élni nem bűncselekmnény. Ha eközben pl. károkozás történik, az garázdaság, vagy csoportosan elkövetett garázdaság, rongálás stb. de a kettő nem függ össze. tüntetni lehet károkozás nélkül is.

Csak azért mondom, hogy ha esetleg lemaradtál a demokratikus fordulatról: nincs izgatás (csak Kovinál), és valójában nem vagyunk kint a Foci VB-n, az Index a 20 évvel ezelőtti magyar meccseket közvetíti (amikor még volt izgatás).
(helyesírás gyomlálva... bocs)

yosarian 2006.06.12. 15:57:19

Nem Anonim!

Én nem a büntetőjogi kategóriáról beszéltem, hanem arról hogy az ilyen magatartás miatt vesztették ez a fiúk a választásokat...

Sokakat (engem is) irritál ez a stílus...
Itt most az mtv és a tv2 (bizonyos hír)műsorairainak szinvonaláról volt szó, ide kapcsolódik szerintem, hogy a másik oldalon is van baromság elég (és ez nem jelenti hogy emezen nincs, vagy hogy ez rendben volna)

Csak hogy értsd:
Láttam a rendszerváltást.
A kommunisták loptak a közösből.
Jöttek mások. Loptak a közösből.
Nem értettek (jobban) semmihez.
Egy idő után jöttek a fideszes fijúcskák.
Loptak a közösből. Nem értettek (jobban) semmihez.
Undorító a stílusuk.

Ez persze messze nem jelenti hogy ha a gyurcsányfecó lop, az OK. Vagy, hogy az ő sleppje mindent jól csinál. Sajnos nem.

Cpt. Flint 2006.06.12. 16:15:25

"Nem Anonim 2006.06.12. 15:52:20
Yosarian: az izgatás, mint büntetőjogi kategória a Kádár-rendszer büntetőjogában létezett. Demokráciában - így nálunk is - nincs ilyen."

Nézd meg a Btk.-t, nagyokos! A 268. § pont ide illik. Címe: "Törvény vagy hatósági rendelkezés elleni izgatás"

gezemice 2006.06.12. 16:16:19

Igen, igen igen, Megcsináltuk!!! hajrá Mszp!!

Cpt. Flint 2006.06.12. 16:17:59

Ja, és a büntetése 3 év.

NemAnonim 2006.06.12. 16:24:52

Semmi kedvem politizálni, és bár az alaptétel (ők sem voltak jobbak) tekintetében akár egyet is érthetünk, az ebből levont következtetésünk eléggé különbözik.
A t. magyar véleményvezér értelmiségben senkinek nem jutott eszébe a Fideszt azzal hatalomban tartani, hogy a komcsik is ezt (fogják) csinálni. Érdekes, nem? Senkinek nem jutott az MDF-et hatalmon tartani azzal, hogy a komcsik sem értenek hozzá jobban (pedig akkor eléggé a saját bőrén érezhette mindenki, mennyire nem csinálták jól, éppen a rendszerváltás előtti években, amikor az akkori adósság nagy részét összehozták - nem annyira a szovjetek, mint inkább a "reformszock", akik ma böszkék lehetnek arra, hogy már akkor is a PM-ben dolgoztak, és most is dolgozhatnak ott, időről időre, miniszterként, és folytathatják az ámokfutát, ahol abbahagyták - ezek a mi szakértőink, ugyanis). Ez a felmentés mindig csak a liberális+baloldalnk és rájuk működik. Nyliván, a liberális+baloldali véleményformálók izzadságszagú munkája miatt. Például Kéri Lászlók meg Győrffy Miklósok miatt. Demszky 16 éve azért főpolgármester, mert "más sem lenne jobb". De senki nem mondja azt, hogy ha ő sem jobb, mint más, akkor miért pont ő maradjon? Érdekes.

yosarian 2006.06.12. 16:31:18

Nem Anonim!

És még igazad sincs :-)

Lásd:
Cpt. Flint 2006.06.12. 16:15:25
Cpt. Flint 2006.06.12. 16:17:59

Hamár így belekevertem a HírTV-t és bájerzsoltikát:

Ez is elég árulkodó...
valami olyasmit mondott, hogy megszorítások meg minden de nézd meg az mszp 10%-al vezet, én komolyan mondom nem tudom, vagy a nép őrült meg vagy nem tudom mi van...

Pont mint a választásokkor, veszítettek és ennek lehet oka, hogy a socik csaltak, a lumpenprolik is rájuk szavazta meg minden más hülye is... De az NEM lehet a vereségük oka, hogy mások, normálisak és nem értenek velük 1et, de attól még ugyanannyit érnek...
Nem a normálisok, velük vannak, a hülyék meg a másik oldallal...

Ez a vérforraló, és ezt OV kezdte azzal, hogy aki magyar megszavazza a kormányprogramot (pedig ugye más párt azért indult más programmal, mert inkább abban hitt)

Ugye, ki

kulabá 2006.06.12. 16:33:08

azért nem semmi az "Új szopatásból" milyen hamar lesz "Új egyensúly"
Na megyek és megkérem az asszonyt, hogy egyensúlyozzon a faszommal.

Liv 2006.06.12. 16:33:28

Azért ezek a hozzászólások is marhára jellemzőek kis hazánkra...

Ugyanis az eredeti cikkben nem arról volt szó, hogy mit csinál most/eddig/ezután a kormány és nem arról, hogy ki mit igért, és nem arról, hogy melyik oldal a jobb - egyszerűen csak annyi történt, hogy mélyen benyalt a közszolgálati televízió riportere a miniszterelnöknek.
Hogy a miniszterelnök baloldali vagy jobboldali, hogy jól dolgozott eddig vagy rosszul - az itt MELLÉKES!

Benyaltak neki a pénzünkön ez itt a lényeg.
És ez itt a baj.

És ez a tény láthatólag csak egy újabb ürügy a jobbosoknak, hogy mindent felhozzanak, amit máshol is fel szoktak hozni, újabb ürügy, hogy szidni lehessen a másik oldalt - pedig a benyalás aztán tökéletesen pártfüggetlen!

A tegnap esti műsor nem a baloldalról és nem is a jobboldalról mutat szomorú képet, hanem a magyarországi demokráciáról...

szt 2006.06.12. 16:42:06

Erdélyből figyelve elég érdekes, ami "Magyar"országon zajlik. Némileg kivülről nézve már rég megfigyelhető, hogy a média nagy része a kormány sajtóosztálya. Nem vagyok kárörvendő, de azért jól esik a lelkemnek, hogy akik ellenünk (erdélyiek ellen) uszítottak, most oda juttatták az oszrágot, hogy nemhogy 22 millió "román" (az erdélyi magyar budapesti megnevezése) nem csődült Magyarországra, de hamarosan 9.900.000 magyarországi fog itt sorakozni töltött káposztáért és kürtős kalácsért. Viszont minden magyar számára szégyen és szomorúság, hogy ide jutott Magyarország, és hogy 1956 évfordulóján ilyen mélyre sülyedt MEGINT a magyar közszolgálati média. De már rég született a mondás, hogy minden népnek olyan vezetője van, amilyent megérdemel... És ilyen tétlenül nézni a hazugság hatalmasokádását... szégyen. Oda jutottam, hogy erdélyi magyarként szégyenkeznem kell Magyarország helyzete miatt...

Tuskó Hopkinsz 2006.06.12. 16:45:12

Sváby eddig is arcpiritóan amatőr volt, különösebben nem lepett meg, hogy most is csak álkeménykedés volt -> inkább meg se csinálta volna az "intejút".
Győrfyt nem láttam, de el tudom képzelni-> biztos egy hányinger lehetett.
DE! Amit én hiányolok, mert senki sem kérdezi meg: az rendben van, hogy szükséges az államháztartási reform (szerkezetátalakítás) - és akinek egy kis esze van az tudta, hogy mindegyik párt/politikus hazudik a kampányban, választások után egászen más lesz a leányzó fekvése - viszont amit csinálnak az nem reform, nem átalakítás, hanem megszorítás, mert az azonnali bevételnövelés és a kiadáscsökkentés nem reform. A hosszútávú átalakítás (reform) feltétele lenne, hogy jól átgondolt és kidolgozott terveket hajtanak végre akár több év alatt!!!! A fájdalmas átalakítás élét lehet tompítani a fokozatossággal. Nem gyorsan adót emelek és kirugok 10 ezer embert!!!! Ezzel majd megint oda lyukadunk ki, ahol a part szakad. És a poén az, hogy az EU is pont ezt hiányolja -> nincs meg a garancia, hogy legközelebb nem úszik el az államháztartás.
Ez lenne a lényeg, erről miért nem beszél senki????

kulabá 2006.06.12. 16:52:14

livke,
azert nem teljesen igaz amit mondasz ugyanis teljesen érthető ha az egyébként leválthatatlan népet szopató miniszterelnöknyalás esetén az ellenzék prüszköl
mert a benyalással semmi gond, ha azt mondjuk Fásy Ádám végzi Zámbó Jimmivel, mondván "a te felesédeg nagyszerű asszony" és akkor a király visszanyal "a tiéd is". Ez szokott történni a Szulák showkban "és hogy sikerült elviselni, hogy a Feri túlélte a rákot" és akkor Klári "hát nehéz, de együtt sikerült".
Merthogy most mégiscsak igen szépen átverték az egyébként leválthatatlan népet, és olyankor nyalnak be Ferinek négy év kormányzás után, amikor 30 százalékos gázt, 14 villanyt, 5 Áfát, adókat, elbocsátásokat nyomnak le az ország torkán.
ugyhogy nem csoda ha orkán fúj jobbról.
de sebaj, majd lesz itt összszakértelmi együttérzés (annak idején a munkástömegek követelték Tito láncos kutyáinak és az imperialista árulóknak a felkoncolását), melyben az lesz a legkritikusabb hang: hogy "a magyar demokrácia mutat szomorú képet".
Franciaországba mondjuk egy ilyen hétvége után megállnának a vasutak, és a parasztok lezárnák a határokat.

Tuskó Hopkinsz 2006.06.12. 16:53:00

Kedves szt!

Jó lenne valamit megérteni. SENKI SEM USZÍTOTT ELLENETEK!
Annyi történt, hogy a fidesz populista és teljesíthetetlen ötletét a normálisan gondolkodók leszavazták, azaz ki lett mondva, hogy ez és így egy baromság.
Biztosíthatlak, hogy nincs olyan magyar, aki ne látna itt szívesen Titeket!!! De amit akkor népszavazásra bocsátottak, teljesíthetetlen volt -> hogy miért, az túl hosszú lenne ide. És ha Ti ezt ott nem látjátok, az szomorú.

NemAnonim 2006.06.12. 16:58:02

Mielőt yosarian (Yossarian?) és Cpt. Flint megüli a toromat, az izgatás, amiért a Kádár-rendőrök pofánvertek nem ott kezdődött, ahol a mai (nagy nyilvánosság elõtt, a köznyugalom megzavarására alkalmas módon törvény vagy más jogszabály, avagy a hatóság rendelkezése ellen általános engedetlenségre uszít, bûntettet követ el). Ha így van, akkor a korábbi tandíjtüntetés is izgatás volt, vagymi? Gondolom, '90 előtt az a demonstráció, aminek én is szerencsés résztvevője voltam, máshogyan végződött volna (jut eszembe, akkor is a mélyen baloldali kormány akarta bevezetni a tandíjat, nyilván). Bayer pedig maximum Bolgár György és a Heti Hetes köznyugalmát zavarja, igaz, ők ezt hatékonyan tudják kommunikálni.

Szóval szerintem a tiltakozásra felhívás önmagában nem izgatás, ahogyan köteles-lendvaiutcás tüntetésre hívás sem. Az más kérdés, hogy az, ami Franciaországban a demokrácia rezsijáhez tartozik és teljesen normális, nálunk fasiszta hatalomátvétel lenne és karhatalomér kiált, hacsak nem az SZDSZ vagy az MSZP szervezte (mint a taxisblokádot), mert akkor nyilván a demokrácia védelme és a fasiszta rend elleni jogos antifasiszta felkelés.

Lotus 2006.06.12. 17:01:20

Tuskó Hopkins:

Nagyon igazad van, egyrészt ez nem reform, csak rövid távú megoldás. Rossz szót használtam, mert ez így nem lesz megoldás.

A másik hozzászólásoddal is egyetértek, most akartam leírni!:)

szt 2006.06.12. 17:06:13

Kedves Tuskó Hopkinsz!
Nem szép dolog lesenkizni az MSZP-t és az SZDSZ-t :)
Szerintem nincs értelme itt arról vitázni, hogy volt-e uszítás. Csak fel kell lapozni az akkori kampányanyagot. 2004-ben is és 2006-ban is szembe hazudtak az összes magyarral. Én a hozzászólásommal csak azt akartam mondani, hogy mi, erdélyi magyarok is, aggodalommal figyeljük Magyarország hanyatlását. Szívem mélyéből azt kívánom, hogy mihamarabb véget érjen a válság. A demokrácia is válságban van Magyarországon, ha olyanok kapnak szót a Magyar Televízióban, akik nem az objektívitás alapján végzik munkájukat.

Tuskó Hopkinsz 2006.06.12. 17:12:35

Van igazság abban, amit mondasz, de szvsz ez minden fiatal demokráciában így van -> lásd volt szovjet tábor!
Ezek a dolgok gyermekbetegségek, amit előbb-utóbb ki fog nőni az ország, csak kár, hogy én akkorra már öreg ember leszek, így most, fiatalon szopok én is, pedig azt nem szeretek!

NemAnonim 2006.06.12. 17:18:57

Kedves Tuskó Hopkinsz!

Sajnos az egyik oldal saját céljaira akarta felhasználni a határon túliakat (ahogyan a nemzet - hál' istennek - majdnem-orvosa azt beismerte) a másik oldal pedig szánalmas gazdasági (gyomor) érvekkel uszított. Pedig valójában senki nem kért gazdasági előnyöket, és a reformkormány ÉPPEN azon dolgozik, hogy ne állampolgári jogon járjanak dolgok, hanem azon az alapon hogy az illető jogosult rá (=ő vagy más az ő érdekében fizetett érte). Ha pedig így lesz, akkor akár ki is lehetne terjeszteni az állampolgárságot.

NemAnonim 2006.06.12. 17:25:14

Mindenesetre, mindkét politikai oldal fájdalmasan megalázta a határon túli magyarságot, az egyik azzal, hogy olyan primitívnek nézte őket, hogy nincs saját véleményük a világról, hanem beállnak fröcsögő szájú Mikolák mögé, a másik pedig azzal, hogy gyakorlatilag ügyeskedő, haszonleső csavargóknak állította be őket, akiknek csak azért akarnak állampolgárágot, hogy a magyar ellátórendszereket kiszipolyozzák és onnan minél töbet kivegyenek, miközben semmit nem tettek be. És a képet tovább színesíti, hogy ezt a közteherviselés olyan bajnokai tették, mint Gyurcsány és Kóka. Ha valaki ti. azt mondja, hogy jogkövető, tisztességes módon, minden adót és más közterhet befizetve Magyarországon lehetett milliárdossá válni a '90-es évtizedben, az valószínűleg fanatikus, vagy nem ebben az orzágban élt.

sr 2006.06.12. 17:25:57

Két dolog:
1. Épp most hallottam (ismétlés) TGM-et, hogy a magyar társadalom mindent eltűr, ezt pedig kihasználják a politikusok. (ellentétben Németországgal és Fro.-gal, ahol tüntessel akadályozták meg a "reformcsomagot". Jut eszembe: lehet, hogy ezért irigyelnek minket?)Csak azt nem árulta el TGM, hogy ők (az ún. "közgondolkodók", a liberális értelmiség) tették birkává az embereket. Ha jobbos kormány lenne, még a fizetésemelés miatt is hörögnének, hergelnék a népet.
Szerintem nagyon érdekes a balos szavazók viselkedése. Az értelmesebb szégyenlősen hallgat, nem beszél a politikáról, ezt azért már ő sem tudja elmagyararázni (ti. hogy lett a jólétből rossz.), és hallgat és szeégyenkezik a hülyébbje miatt is, aki még ezt a maszlagot is elhiszi, és aki szerint ezért is az orbánviktor a hibás.
Az Indexet most azért bírom, mert bizonyítják, hogy attól, hogy nem vagy jobbos, még nem kell balra nyalni.
2. Azért Kálmán Olgától ne essünk hanyatt. Múltkor Pelcznének magyarázta a reformcsomagot. Mondjuk állatira zavarban volt, pakolgatta ide-oda a papírjait, sehogy nem tudta elhitetni, hogy ettől nekünk jó lesz. A nonverbális kommunikáció nem hazudott. Olga viszont...

vargapali 2006.06.12. 17:26:07

Ahhoz hogy valaki fel tudjon tenni kérdéseket, nem elég csak a napi sajtót, és a kollégák által összeállított anyagot elolvasni.
Fokozottan igaz ez, ha gazdaságról, gazdaságpolitikáról van szó.
És még fokozottabban, ha egy kiváló szónoki képességekkel és nem mellesleg aggyal is rendelkező egyéntől kell kérdezni.
Egyik kérdező úriember sem volt felkészülve, nemcsak hogy alapvető közgazdasági dolgokkal nem voltak tisztában, még önálló gondolataik sem voltak, nem tudtak alkalmazkodni, Gyurcsány kisujjból lealázta mind a kettőt.
Én mindkét interjút láttam, jobb lett volna mindkettőt kihagyni.
Naplónak amúgy sem megy ez a politikázgatás, jobb lenne ha a téma maradna a környezetvédelem, meg a szegény emberi sorsok (semmivel sem kevésbé fontos) bemutatása.
A szólás szabadsága meg pont Friderikusz felkészültsége, éleslátása miatt volt jó. Mióta ő nincs, osztályokkal gyengébb.

Csab 2006.06.12. 18:08:20

Sajnos a mostani választás az 1946-os kékcédulás választást juttatja az eszembe.
Azért kiváncsi lennék, hogy az emberek többsége, akik a szocikra szavazott a mostani információk birtokában is ezt tenné-e?

garo 2006.06.12. 18:29:28

Egyszerűen nem értem az előttem szólókat. Hogy vagytok képesek olyan műsort nézni, amit Győrffy Miklós vezet? Ez az ember 20 évvel ezelőtt is olyan tehetségtelen és mézes-mázosan seggnyaló modorú volt mindenkivel, hogy felfordult tőle a gyomrom. Mit vártatok tőle az éppen hatalmon lévővel készített riportban. Mindegy hogy Orbán vagy Gyurcsány, csontig benyal. Ez nem tévés és nem újságíró. Svábytól meg csodát nem lehet várni. Max. ez nem az ő napja volt.
Nekem sem tetszik sok dolog, de valaki mondja meg, hogy az elmúlt 16 évben mikor mit magyaráztak meg az aktuális politikusok, hogy miért ezt a döntést hozták és nem a másikat.

twtf 2006.06.12. 18:57:30

A Pannonpuma még mindig él, csak közben kiderült, hogy kicsit sovány, izomtalan és egyáltalán nem olyan fürge.
A gazdaság meg még mindig dübörög, csak egyhelyben.
Nem tudom, hogy érdemes-e a másik oldal vezetőjéről kijelenteni, hogy veszélyes a demokráciára, mikor a választások előtt az emberek nem tudhatták meg, hogy áll az államkassza, mert az "befolyásolhatja a "választások eredményét". Igazuk is van. Én se akarok egy olyan országban élni, ahol a kormányokat aszerint ítélik meg, hogy épp mennyit, meg mire költenek.

A másik oldal (a Fideszesebbik része) elment egy olyan irányba, ami már a sárdobálás kategóriája. Elvesztették a méltóságukat, és azok fordulnak el emiatt tőlük, akiket megcéloznak.

Az MDF-el egy bajom van csupán, hogy a reklámaikon nagybetűkkel hirdették például, hogy aki nyugodt karácsonyt akar, szavazzon rájuk sugallva ezzel, hogy karácsony idején lesz közük a kormányzáshoz. Később kimondták, hogy senkivel nem kívánnak koalícióra lépni. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy miért nem "szavazzon minket ellenzékbe", vagy ehhez hasonló szlogenekkel hirdették magukat.

A fentiek csak szemelvények voltak a hazai politikából. Összegezve: a hazudozás, a másikra köpködés, a megtévesztés hozzátartozik a Parlament itthoni és külföldi intézményéhez. Az, hogy itthon ez még pofátlanabbul folyik, mint mondjuk más demokráciákban, az más kérdés. Szerintem ezzel egy kiváló, konzekvens, tájékozott riporterrel készített interjú után sem hagynának fel. A gazdaság meg szarban van. Aki kicsit is odafigyel, az láthatta ezt a választások előtt is. Nem lenne kisebb szarban egy OV alatt sem jelenleg. Vezető politikusok egybehangzó véleménye, hogy Megyó 100 napos programján csúszott a legnagyobbat a nemzet tárcája. Rájuk se kell ujjal mutogatni, mert a 100 napos program miatt szavazták meg őket, ők meg teljesítették (máramennyit). Ha mi, szavazópolgárok józanok vagyunk, akkor nem vennénk be olyan programokat, amik rohadtul nem reálisak. Mert a saját bőrünkön is tapasztalhatjuk, hogy esetleg amit Megyó Petyától "kaptunk", az most a "reform"intézkedéseknek köszönhetően visszakerül az államhoz.

Dr.Lang 2006.06.12. 19:58:30

Jarainak van igaza. Ugyanis ezeknek halvany gozuk nincs, hogy mi folyik az allamhaztartasban, milyen strukturalis valtoztatasok kellenenek, es plane hogyan. Lehet csapolni a piros negyzettel, de amikor majd telen ki kell fizetni a gazt, akkor sok nyugdijasnak majd odafagy a keze a negyzethez.

Van egy olyan kinai mondas angolul, hogy 'beware of what you wish for'. Asszem a magyar valtozatat is nemsokara megismerik ezek a nyugdijasok ... vigyazz, hogy mit kivansz. Magyar hangja Gy. Fleto, az egyetlen ma is elo papai proletargyerek.

HSz 2006.06.12. 22:22:58

Az utolsó ember aki elhagyja az országot, kapcsolja le a lámpákat, etesse meg a disznókat - de a gombokhoz ne nyúljon! :)(:

rattus hungaricus 2006.06.12. 22:58:36

Volna egy pár kérdésem. Ha már úgyis megszorítások vannak/lesznek, nem lehetne megszüntetni az mtv-t? Az a csatorna, amelyik a mindenkori hatalom iránt elfogult, hogy tud eleget tenni a pártatlan tájékoztatás követelményének? Egész pontosan mi tekinthető a csatorna műsorában közszolgálatinak? A lejárt sorozatok, a seggnyaló "riporterek" vagy a 30-35 éves kabarékat sugárzó Önök kérték? Mennyibe kerül nekünk az elavult struktúra finanszírozása? Miért van erre szükség? Valaki meg tudja mondani?

Laci 2006.06.12. 23:59:15

A lenti megjegyzést már hallottam MSZP-s szavazóktól:
"Nameg aki józanul gondolkozott, tudta hogy ez lesz..."

Ebben csak az sántít, hogy 4 éve mindenki tudja, hogy a felelőtlen pénzköltés ide vezet, tehát az elmúlt négy év egy, az ország lakossága iránt felelőtlen, csak a saját klientúráját a mi pénzünkön kiszolgáló kormány ámokfutása volt. Ebből következik, hogy bármikor meg lehetett volna állítani az eladósodást, csak a hatalmon lévőknek nem ez volt az érdeke.

Azzal, hogy Göncz Kinga lett a külügyminiszter számomra világos, hogy semmi sem változott. Egyértelmű, hogy olyan érdekcsoportok vannak a háttérben, akik ezeket a döntéseket hozzák, akiknek a létezéséről, és aktív szerepéről az ország lakoságának fogalma sincs, ezért csak olcsó poénok szintjén foglalkoznak vele, holott át vannak verve. Ebben a társasjátékban csak a tehetetlen tejelő tehén szerepét szánták nekik, amíg fel nem fordulnak.

Bocs a bennem feszülő indulatért, de ma már ott tartunk, hogy ki lehet állni az ország nyilvánossága elé a pénzügyminiszternek, és azt mondani, hogy hazudtam, nem mondtam meg, hogy milyen nagy a baj, és mit tervezünk, mert akkor nem szavaztatok volna ránk, és nem nyertük volna meg a választásokat.
Ezt a megnyilvánulást simán benyelik az emberek, hiszen csak arról van szó, hogy ha nagyban is hazudnak és csalnak, akkor kicsiben is lehet, amit sokan nem tekintenek már bűnnek. Elérkeztünk arra a pontra, hogy a választáson részt vevők többsége elfogadta ezt az érvelést, és támogatja az MSZP-t.

Ide tartozik, hogy szerintem Gyurcsány Ferenc a szombati nyilatkozatával szándékosan küldte lejtőre a forint árfolyamát, és barátaival sokat keres ezen. Megfelelő határidős pozíció nyitásával és tőkeáttétellel bomba üzlet.

A következő okok miatt nyert az MSZP:
1. A családi pótlék emelésével és az ÁFA csökentésével megvásárolták a páriákat és a prolik egy részét. Egyszerűen átmenetileg több pénzük volt. Mivel ezek az emberek hónapról hónapra élnek, ezért ez az akció végtelenszer ismételhető. Elég fél évvel a választások előtt meglépni, de előtte és utána lehet őket három évig szívatni.
2. A nyugdíjasoknak mindig kell ígérni valamit, de csak kicsit. Kisnyugdíjas csak a kicsiben hisz. Ezért volt hatástalan a 14. havi nyugdíj ígérete. Ez már nem fért bele az emberek gondolkodásába függetlenül attól, hogy lehetséges volt-e a megvalósítása.
3. A média segítségével a mai világban bármit el lehet érni néhány hónap agymosással. Csak sokszor kell ismételni ugyanazt, és az emberek elfogadják, mert nincs más viszonyítási pontjuk. Orbán Viktor démonizálása is része ennek.
Tehát ne lepődjünk meg a riporterek gyenge teljesítményén. Az MTV költségvetéséről a kormánytöbbség dönt, a TV2 és az RTL Klub frekvencia szerződését még a választások előtt, a határidő lejárta előtt egy évvel hosszabították meg bagóért, így jár a seggnyalás a kenyeret osztó kéznek, hiszen mindenki jól jár mindkét oldalon. A TV-k pénzhez, a miniszterelnök PR műsoridőhöz jut, és nincs kritika. Az udvari bolondok soha nem sérthetik meg a királyt, csak egy kicsit csipkedhetik, azért, hogy a szolgák is jól szórakozzanak, de közben az igazságról nem esik szó.

A mostani sarc emeléssel (hiszen kiadás csökkentésről érdemben nem esett szó) csak a munkanélküliség és az elkeseredettség fog növekedni, na meg a korrupció, és a jövedelmek eltitkolása, hiszen mindenki ígyekszik megrendeléshez jutni, és nem akar még több adót fizetni.
A tehetséges, de termelőeszközzel nem rendelkező fiatalok pedig igyekeznek elhagyni az országot, hátrahagyva az SZJA-t amúgy sem fizető páriákat, prolikat nyugdíjasokat, valamint az adózó, de nyelvtudással esetleg nem, vagy családdal rendelkező "hülyéket", akiknek nincs hova menniük, és tovább fizetnek a semmiért.
Az EU-tól érkező fejlesztési pénzek egy kézben tartásával pedig simán lehet szerezni 10-20% korrupciós pénzt magánzsebbe, tehát ez lesz a következő 7 év legnyereségesebb vállalkozása. Ezért kellett megnyerni a választásokat mindenáron. Ez volt az igazi tét minden párt számára.

Biztosan vannak,akik nem értenek egyet velem, de én ezt olvasom ki a jelenlegi eseményekből.

Szóval
1. Magyarország feudális állam hűbérurakkal és hűbéresekkel, és halad a rabszolgatartás felé. A demokrácia szónak nincs tartalma.
2. Az országot cost centerként működtetik. Minden pénzt kivonnak belőle, profit, kamat és hiteltörlesztés címén.
3. Alapvetően csak a nagytőkés érdekcsoportok rúgnak labdába, és azok, akik kiszolgálják őket.
4. Az országnak nics jövőképe, amit jól mutat a kormányprogram tartalmi hiánya.
5. Az ország erkölcsileg lesüllyedt, "lúzer" nemzet.

Épp ideje lenne a Fidesznek és a szakszervezeteknek az utcára szólítani az embereket, és elkezdeni hevesen tiltakozni az átverés ellen, ahogy ez Franciaországban és Olaszországban is megtörtént. Ha ez nem következik be, és a plazmavetítős sajtótájékoztatókon meg a sopánkodáson kívül (amit alkotó ellenzéknek hívnak) nem történik semmi, akkor tényleg mindegy, hogy ki nyeri a következő választásokat, mert nincs különbség a hatalomra törők között. Ez a magatartás pedig radikális pártok megjelenését fogja maga után vonni, és akkor majd mindenki meglepődik...

Szerintem az országnak igaz szavakra és hiteles emberekre van most a legnyagyobb szüksége akik valóban az itt lakók érdekeit tatják egyedül fontosnak. Erre már kb. 80-100 éve várunk... (Szóval jogos a lúzer nemzet, hiszen soha nem tettünk érte semmit, ami sikerre is vezetett.)

Uff, én beszéltem :-))

hombre 2006.06.13. 00:50:23

yosarian 2006.06.12. 15:34:27

csatlakozva: Pép testben, pép lélek!

Ja, és eszembe jutott a vicc a medvével, meg a vadásszal, aki szopni jár az erdőbe.

1magyar 2006.06.13. 03:07:04

Tanulságos végigolvasni az eddigieket.
Lehet, hogy ez a mai magyar társadalom hiteles képét mutatja?!

Ne vegye senki szerénytelenségnek részemről, de megpróbálom a lényeget összefoglalni:
(Remélem a sz...r ellen nincs ellenvetés, de a tömörség és a pontos jellemzés miatt ez pótolhatatlan.)

1. Van a nagy magyar sz...r.
2. Van aki küzd ellene, ezért ő is sz..ros lesz.
3. A kibicek, akik a pálya széléről figyelik, egyformán büdösnek érzik mind a kettőt. Közben nem veszik észre, hogy rájuk is bőven jut!

Kis hazánk minden polgára besorolható a három kategória valamelyikébe. Bizony-bizony, mindenki és nincs több lehetőség!!!
Kíváncsi lennék, hogy ki-ki hová pozicionálná magát. Ennél már csak az lenne érdekesebb, hogy másokat hová tennének.

Végül egy költői kérdés, hogy jutunk ki ebből a nagy sz..rból? Bárki nyújtja a kezét az bizony sz..ros, ezért nem akarjuk elfogadni! Addig várunk amíg mindenki egyformán sz...ros lesz?!

Na, akkor hogyan tovább?
Van valakinek használható ötlete?
Ne tartsa titokban!

boxer 2006.06.13. 03:59:56

hmm... milyen szerencsés vagyok hogy én nem vagyok magyar származású. legalább fél évet itt élek egy évből, itt dolgozom, részben magyar fizetést kapok. első barátnőm volt magyar, (a mostani is az) neki köszönhetem a nyelvet, meg azt hogy egyáltalán erre jártam és "itt is ragadtam".
Ennyit rólam, ez csak azért volt fontos, hogy nem egy "kommunista bérenc" vagy egy "fasiszta kéjenc" írja a sorokat...

hát kezdem a topic témánál, az interjúknál. Sváby egy zseniális üzletember. Egy remek baráti kört hozott össze Interaktív Kft. néven, ahol - rajta kívül - vérprofi tévések dolgoznak (tehetséggel vagy anélkül), és szeretik amit csinálnak. Ez fontos. Sváby azért ült oda, mert mégiscsak ő a "helyi basszájba". "Aranyos" volt ahogy féltette a jövedelmének 4%-át, és látszott rajta, hogy ma már annyira jól él, hogy elfelejtette hogy is élnek az "átlag-magyarok". Azt hiszi, mint sok jobbos ember, hogy az emberek többsége ma nem munkás és nyugdíjas, hanem "közepesen vagy kicsivel szarabbul élő" POLGÁR. Akinek nincsenek napi problémái, sőt megtakarításai vannak. S ezeket ez a csúnya, nagy orrú ember elakarja venni... Hahó, ébresztő magyarok! Úgy gondolom előbb a sok munkanélkülinek, a sok 150-200 ezer forint alatt kereső embernek kellene normális életet biztosítani. Mindig azoknak jár a legjobban a szája, főleg a narancsos oldalon vannak ilyenek, akik már úgy ahogy jól élnek, és a legnagyobb problémájuk az, hogy megéljék a "magyarságukat". Sváby nem fideszes, nagyon nem, de neki is az a hit van a fejében, hogy ebben az országban az emberek már úgy ahogy de egész jól élnek - hiszen ő jól él, nem látja direktben a szegénységet. Tudja hogy van, csak épp messze az ország sarkaiban... Meg a "nyóckerben".
Szánalmas volt, ahogy érvelt, ahogy elpróbálta magyarázni, hogy ez a kemény miniszter-elnök most kicsinálja az embereket... Őket. Titeket. Azt a 6-7 millió magyart, akinek már szerencsére nem az a legnagyobb problémája hogy holnap mit eszik, hanem az hogy mégjobb ruhákat vegyen meg mégjobb telefont stb.
Ezek jó része megy ki nagy terekre, megélni a nemzeti identitásukat, mondván miért ne lehetnének arra büszkék hogy magyarok. Én nem tudom srácok, hogy ti hogy vagytok vele, de mi Lengyelországban nem ugrálunk orgazmus-közeli állapotban azért mert mi lengyelek vagyunk. Tudjuk, érezzük ha ünnep van, meg ha nyerünk egy foci-meccsen és kész.
Nevetségesek vagytok olykor, és ezt a világon sok helyen látják... BBC, CNN... A magyarok ma sok helyen ön-tömjénező, két részre szakadt, átmeneti ország benyomását keltik. Olyanokét, akik azt hiszik magukról hogy ők már olyan rohadtul nyugatiak, pedig pont a lényeg hiányzik belőlük: a szív.

Ha olyan nagy magyarok vagytok, miért nem tudjátok szeretni a magyar testvéreteket? Csak azért mert egy másik pártra szavazott? Csak azért mert az ő apja vagy ő maga komcsi volt? Valamiben hitt. Te meg nem hiszel semmiben, csak Orbánban, a magyar-zászlóban és jól megéled hogy magyar vagy. Csodálatos közösségi érzés, én elhiszem, de ebből nem éltek meg. A politikának irodákban van a helye, meg a híradóban. És k*rvára mindegy, hogy ki honnan jött, csak az számít hogy hová tart!! Hogy mit akar csinálni.
Gyurcsány most takarít. Állítólag megnézik, hogy kinek milyen "feltűnő" vagyon gyarapodása volt... Nála is kezdhetnék, tudom. De ő legalább már idáig eljutott és komolyan gondolja. Csinálja, amíg le nem lövik... Mert le fogják, ha nagyon mélyre nyúl. Ezért kérdezte tőle Sváby, hogy: "Nem fél?" Akármit is gondoltok fideszesek, nagy kár lenne érte. Végre egy ember aki takarítja azt, ami itt a legnagyobb mocsok alapja: a szétosztogatások. 92 óta járok ide és én is láttam/látom mi folyik itt. Barát a barátnak adja az állami munkát, nem fizet adót stb. Ilyen máshol is van, otthon is, de NEM ÍGY. Itt kezdődnek a gondjaitok.

A másik, Győrffy-féle interjú.
Vicces. Jót nevettem. Az mtv-nél is kéne egy kis takarítás. Több ezer alkalmazottja van, amíg egy kereskedelmi tv meg van pár száz emberből és csak 1-2 felsővezetőből.
Majd ha olyan dolgozik ott is, aki ALKALMAS rá, akkor nem lesznek ilyen interjúk.

-------------------------------------

Még mielőtt kiutasítanátok az országból közlöm:
Csodálatos zenétek van, amire a többségetek furcsa mód nem büszke. Igen a népzene, a "mulatós"-zene, és még a cigányzene is, bár ezt sokan nem tekintitek magyarnak, pedig szoros a kapcsolat a kettő közt. Nem az a lényeg, hogy szereted-e pl. az Mc Havert, hanem hogy büszke vagy arra amiből ez a mai "förmedvény" kialakult? Mutasd meg másnak akkor is, ha te magad hányni tudsz tőle.

Csodálatos nyelvetek van, amióta megismertem folyamatosan fejlesztem, ennek köszönhető az, hogy ma ilyen "jól" (?) tudok fogalmazni és igyekszem helyesen írni. Ez egy kincs, egy csoda, egy egyedik gondolkozás mód. Nem kellenének bele az angol szavak, szerintem... Védjétek így a magyarságotokat.

Csodálatos verseitek vannak, csodálatos íróitok és költőitek. Az a sok fiatal, aki kinn ugrál, és alig várja hogy Orbán elé térdeljen miért nem olvas Petőfit, és miért a "k*rva kommunista anyádat" kifejezést üvölti, a Nemzeti dal helyett?

Utolsó - költői kérdésem - nektek miért nem jó semmi sem? És miért mindenki saját magának akarja kikaparni a gesztenyét?

Nem tudom olykor hogy undorodjam a magyar szívtől, vagy imádjam a másik felét. De az biztos, hogy a politika az egyik olyan dolog, amire mindannyian alkalmatlanok vagytok.
Mindenkinek van valami sérelme, mindenkinek van valami szárzamási problémája.
Emberek. Egy országban éltek. Gyurcsány is, meg az Orbán is. Építsétek az országot, országépítők és akkor büszkék lehettek magatokra. Addig nem.

solesz · www.index.hu 2006.06.13. 07:02:01

Györffyzselégyörgyből még azt is kinézem, hogy direkte viselkedett gusztustalanul :-)
Sváby képességei már megmutatkoztak a "nem a te napod" műsor betéteiben, amikor ő nevetgél a képernyőn, bruhaha
az Interaktív Kft. ügyvezetőjeként, (és talán tulajdonosaként?) nagy úr ő. de amelyik országban torgyán miniszter lehetett, ott a sváby már csak smafu.

Liv 2006.06.13. 07:42:04

Hát.... megint bebizonyosodott, hogy lehetetlen a párbeszéd a két oldal között Magyarországon.

Hiába érzik sokan, hogy a riporteri nyalásban nem a politikus párthovatartozása a lényeg (hiszen a nyalás pártsemleges), hanem önmagában a nyalás. 1998-2002 között ugyanez volt: akkor Orbánnak nyaltak a köztévében.

Ez van.
De - és ezt a fentebb író erdélyinek, meg pl. grosicsnak üzenem - én nem vagyok hajlandó most sem, és nem is fogok szégyenkezni soha, azért mert magyar vagyok.

Cpt. Flint 2006.06.13. 10:33:52

"Nem Anonim 2006.06.12. 16:58:02
Mielőt yosarian (Yossarian?) és Cpt. Flint megüli a toromat, az izgatás, amiért a Kádár-rendőrök pofánvertek nem ott kezdődött, ahol a mai (nagy nyilvánosság elõtt, a köznyugalom..." bla, bla, bla...

Engem különösebben nem érdekelnek a politikai nézeteid. Az interjúkat nem láttam, politikai jobbos-balos veszekedésbe (főleg a neten, ismeretlenekkel, céltalanul) nem megyek bele.
Egyvalami irritált, de nagyon: valakit kioktattál (ledorongoltál) úgy, hogy nem volt igazad. Most meg már magyarázkodsz itt, hogy az nem olyaaan, meg Kádááár, meg akkoribaaan...
Pedig csak két lehetőség van:
1. Tudatlanságból mondtál hülyeséget + gondatlan voltál és nem néztél utána.
2. Szándékosan hazudtál.

Azt különben én sem állítom, hogy az ominózus Bayer mondatra (amit megint csak nem hallottam, tehát amúgy is csak yosarian ismeretlen pontosságú idézetéből tudok róla) megállna az izgatás vádja. Ahhoz azért biztosan konkrétabb, durvább és többszöri beszólás kellene.

Franz 2006.06.13. 15:55:26

Boxernek!!!!
Teccel nekem. Szivemből szóltál. Örülök, hogy ezeket így leírtad. Remélem más is tanúlságosnak találja majd.

gili 2006.06.14. 12:50:56

Halihó!

Ha a fentieket nyalásnak érzitek, akkor várjuk a pontos definíciót arra, hogy kisspeter.hu/web/bem.htm alatti szöveg micsoda!!!

Toábbi szép napot mindenkinek!
Csá

Balt 2006.06.14. 14:49:52

A cikk címe - a szopás - egyszerű lopás, már bocsánat érte. Magam is láttam a műsor idulásakor a Friderikusz-sziluettel illusztrált óriásplakátokon viccre hajlamos kezek nyomát, amint a címet eképpen ferdítették. (Való igaz, a Friderikusz-sziluetthez jobban illik, de hát ilyen világot élünk, ma szophat boldog-boldogtalan...)

A tartalommal egyet tudok érteni anélkül is, hogy a műsorokat láttam volna. Tovább a komment komentjeinek kommentje, ha már végigolvastam:

Balt 2006.06.14. 14:58:20

Őszinte együttértésem az erdélyi magyarok (velünk való együttérzése) felé, rászolgálunk, pedig pár éve még bizony fordítva gondoltuk.

Hogy nevet is adjunk a gyereknek, a "23 millió román" kiötlője nem más, mint címszereplőnk "(rejtett) alanya" (tárgya?): "Gyurcsány direkte eldicsekszik azzal, hogy Medgyessy tanácsadójaként ő találta ki és vezényelte le a magyar politika egyik legízléstelenebb kampányát, amikor az MSZP 23 millió román munkavállaló beözönlésével riogatva megfúrta az Orbán-Nastase-megállapodást." (Mai könyvajánló/kritika Debreczeni Gyurcsány-könyvéről, index.hu/kultur/klassz/debreczeni/?print]innen)

Balt 2006.06.14. 15:14:14

Minden tiszteletem lengyel barátunké - őszintén!: "Polak Venger dva bratanki" -, de talán érzékenyebb lehetne a problémára a megélt (?) lengyel '81, a Solidarnosc után, még akkor is, ha ma Lengyelországot (demokratikusan választott!) kvázi szélsőjobb pártkoalíció vezeti...

PS.: Gratulálok a kiváló magyar helyesírásához, bámulatos egy idegen ajkútól.
süti beállítások módosítása