A tegnapi Mokkában a kékfényes Szabó László volt Havas Henrik vendége. A beszélgetés apropója egyébként a Labanc Anna-gyilkosság volt, de ez most mellékes, ugyanis a műsor végén volt egy érdekes hajtűkanyar. Havas megkérdezte Szabót, hogy miért is hagyott fel az újságírással a rendszerváltás után. Mire Szabó László azt válaszolta teljesen nyíltan, hogy mivel ő az előző rendszer újságírója volt, kiszolgálta azt a rendszert, ezért úgy érezte, nem szabad maradnia. A meglepetés azonban ezután következett. Havas belenézett egyenesen a kamerába, és üzent. Azt üzente, hogy volt egy ilyen választási lehetőség sokak előtt annak idején. Szabóra mutatott, "Egy ember, aki annak idején levonta a következtetést, felhagyott a pályával." Aztán így zárta üzenetét. "Hát ennyit a volt pártbizottsági tagoknak és népszabadságos szerkesztőknek. Szabó László példát mutatott, abba lehet ezt hagyni időben."
Igazából a probléma nem is az, hogy igaza volt-e Havasnak, vagy sem, mert valószínűleg inkább igen. De bármennyire is igaza van, tahó gesztus volt, hogy szemléltető eszközként, mellékelt ábraként használta a napszemüvege mögött pislogó, és tök más témában beráncigált Szabó Lászlót. Ráadásul így tizenhat évvel a rendszerváltás után rámutatni egy feszengő és meglepett haverunkra és üzenni azoknak az újságíróknak, akik átvedlettek konzervatívnak, látszólag tökös, de tulajdonképpen elég suta dolog.
*** Krisztián főnöke 2006.05.26. 16:58:08
vasszűz 2006.05.26. 17:02:53
Gunnar Hard 2006.05.26. 17:30:57
A konkret velemenyben meg egyetertek vele (HH-val), bar nekem is remlik, mintha lattuk volna ot is a szociban TV-zni... Akkor ez hogy van?
zoo 2006.05.26. 17:52:14
*** Krisztián főnöke 2006.05.26. 18:09:00
Meg a többi újságírónak nevezett mikrofonállványból.
A tahóság nem érdem, sőt. Az alákérdezgetés, kacsintgatás még annyira sem. Csak az egy fokkal jobban irritál. Lásd Nap-kelte, stb.
solesz · www.index.hu 2006.05.26. 18:46:52
grat. havas meg sosem nézte kinek dolgozik, ha ezzel hírnevet+pénzt lehetett csinálni. őt nem lehet megszídni az elvhűségéért.
Brendan 2006.05.26. 18:46:57
Mindenki valamilyen módon a rendszer kiszolgűálója lett.
Azoknak, a 70-80 évek politikusainak, ujságíróinak, akik semmiféle bünt nem követtek el, vajon miért kellen felhagyni tanult mesterségükkel? Teszem azt, ha élne Gerő, Rákosi, Marosán és társaik, és most is politizálni szeretnének, magam is mondanám, hogy el a pályáról, sőt....
Amennyiben elfogadjuk, hogy az ember olyan gondolkodó lény, aki képes a változásokra, (csak az ökör konzekvens)és elfogadjuk hogy mondjuk valaki liberálisból vallásos konzervativ legyen, akkor miért nem elfogadható a másiktól, hogy szocialdemokrata legyen?
Havas úr maradjon csendben. Ö eladta magát jó pénzért a bulvár világnak, igy tehát véleményét tartsa meg magának.
Ha elfogadjuk, hogy az emberek változnak
rex 2006.05.26. 19:01:36
És azt is hogy, ha egy kicsit vártak volna az amerikaiak Nürnbergben, Göringék is konzervatívok lettek volna.
Fogadjuk el....
Brendan 2006.05.26. 19:14:02
Én azokról beszéltem, akik nem követtek el bűnöket.
A 70-es, 80-as évek politikusai kevés kivételtől eltekintve,legalább akkora kommunisták voltak, mint Te, vagy én.
rex 2006.05.26. 19:28:24
SpM 2006.05.26. 19:52:14
Leslie 2006.05.26. 20:19:52
Robin Hód 2006.05.26. 20:37:22
Hát lehet, hogy Rád ez érvényes, de azért nem kéne általánosítani. A 70-s években például még kemény diktatúra folyt, s még a 80-s években is napi szinten mentek a politikai meghurcolások, verések, börtönbüntetések. Lehet itt a boldog kádári évekkel nosztalgiázni, csak akkor ne csodálkozz, ha lekommunistáznak.
Egyébként a 90-s években kellett volna a pártelit szemetet eltakarítani, a munkásőröktől kezdve, a pártkémeken át, a privatizációművészekig bezárólag. Persze akkor se lenne tökéletes a rendszerünk, de biztos előrébb tartanánk, mind erkölcsi, mind gazdasági értelemben. Ja, és három miniszterelnökünk sorsa is egész más irányt vett volna. Mondjuk mostanában szabadulnának.
SpM 2006.05.26. 21:13:44
Offoló 2006.05.26. 22:18:30
Jó. El kellett volna takarítani. Hová takarítottuk volna a jelenlegi rendszer "ellenségeit" szerinted? Szibériába? Recskre?
Egyetértek Brendannal: aki az előző átkosban élt,így vagy úgy, akarva-akaratlanul kiszolgálta azt. Ma a létbiztonság hiányzik, az emberek ezért nosztalgiáznak. A hétköznapi embert ugyanis nem érdekli igazán a szólás,mozgás stb. szabadsága, ha van mit az asztalra tenni és van tető a feje fölött - ezt a diktatorikus rendszerek ki is használják rendesen.
Úgy gondolom, ebben az országban kevés embernek van meg az erkölcsi joga hozzá, hogy kommunistázzon. Ehhez képest nagyon sokan teszik.
Másik dolog amit (egyeseknek) nehéz megemészteni: ezek a volt, ilyen-olyan funkcionáriusok ügyes emberek ám! Pillanatok alatt alkalmazkodnak, beilleszkednek bármilyen rendszerbe, a jég hátán is megélnek. Hozzájuk képest Te (is) vesztes vagy, ha fejre állsz akkor is. Ez van.
drkotasz 2006.05.27. 02:50:17
Kedves SPM:) Azt meg mindenki! még én is szívesen csinálnám, hogy kizsákmányolom a prolikat. tudod erre megy ki a kapitalizmus:)) vagy szeretnéd összetévesztetni a kommunizmussal? hihi butus
drkotasz 2006.05.27. 02:53:03
ejnye ejnye
cajos 2006.05.27. 08:17:44
Tipikus Indexes "korrekt" megállapítás. Egy páran bizony áttértek (meggyőződésből? volt, akit küldtek) a jobb oldalra... ennél nagyobb baj, hogy a szoc. rendszer sok ügynöke a kulturális, ill. újságíró pályára "távozott". És ez a mai napig nincs letisztázva, átvilágítva. Elég sok sötét alak mászkál a médiában, a körmükre kellene nézni. Azonban erre nincs meg a többségi politikai akarat, mert abból nagy bukások lennének...
kiricsizoltan: álló tapssal köszöntjük a kommented záró sorát. Megmondtad a frankót!
titkoslibcsi 2006.05.27. 09:07:01
Honnan tudhatta volna bárki átlagember, hogy milyen lehet máshol? Szerintem még egy felismerés is belefér az azóta eltelt időben, hogy "tévedtem".
Rubelly 2006.05.27. 10:15:41
vargabálint 2006.05.27. 11:15:03
okostojás 2006.05.27. 11:23:57
Ugyanígy tette ezt röpke államtitkársága alatt is. Fokozni a tempót elvtársak, fokozni a tempót!!! :)
lux 2006.05.27. 12:01:37
Szerinted akihez véres nyom vezet, mindenki ávós volt ?????????
PSYCHO 2006.05.27. 12:24:53
mindenkihez véres nyom vezet, aki ávós volt?
egyszerű egy ilyen világ.
de szeretnék ott élni...!
Toymao 2006.05.27. 14:38:11
Nem, de SZL speciel az volt.
pritypraty 2006.05.27. 19:05:48
ez az ország azért beteg, mert akit lelépésre szólítanak fel, az meghúzza a vállát, vagy vígan koktélozik kubában.
nem kéne már a komonistáknak elhúzni a túróba?
meg az ilyen tendenciózus cikkek íróinak?
kéne egy kicsit pontosítani...
Szuhoj 2006.05.27. 19:36:46
Úgyis lassan kihal az összes.
Türelem.
Szuhoj 2006.05.27. 19:37:29
Úgyis lassan kihal az összes.
Türelem.
dr. Veér Farkas 2006.05.28. 00:50:05
Legalább idézz pontosan:
A forró nyom hozzád vezet, Szabó László, mossál kezet!
Egyébként ez az URH együttes (akkor még Müller Péter Iván, ma már Sziámi) szövege 1981-ből, és semmi köze az ÁVH-hoz, csak a Kék fény c. műsorhoz.
dr. Veér Farkas 2006.05.28. 00:51:58
dr. Veér Farkas 2006.05.28. 00:57:53
Ugye úgy gondolod e is, hogy a három mostanában szabaduló volt miniszterelnök egyike ugye az akkoriban KISZ-titkár Orbán Vitya lenne?
dr. Veér Farkas 2006.05.28. 01:03:58
Ráadásul aki 1956-ig a rádióban dolgozott, annak nemigen van joga elítélni bárkit is...
Lev 2006.05.28. 01:10:52
Tekintsünk el azoktól, akik "beszennyezték a kezüket", mert az ő esetükön aligha vitakozik bárki is. Foglalkozzunk azokkal, akik "csak" kiszolgálták a rendszert. Akik nem mondtak ellent, nem álltak fel, nem mondtak fel, amikor valakit kirúgtak/tönkretettek/megaláztak; akik megszavaztak, elfogadtak, aláírtak olyan döntéseket, amik a "rendszert" jelentették. Az elmúlt rendszerben csak nagyon nagy tehetséggel, kivételesen lehetett valaki vezető pozícióban anélkül, hogy ne működött volna együtt a pártállammal. Ezeknek az embereknek, a kevés kivételtől eltekintve (tisztelet nekik), sok olyan döntést kellett meghozniuk, amit mélyen eltemettek magukban. Viszont haszonévelzői voltak a rendszernek, cserébe azért, hogy a nevükkel, a személyükkel hitelesítették, támogatták azt. Ha jobban meggondoljuk, BELŐLÜK ÁLLT a rendszer. Ezeknek az embereknek a többsége jól jött ki a rendszerváltásból. Egy részük NAGYON jól. Nem csoda, hogy a magyar társadalom erkölcsileg a padlón van.
Igen, voltak olyanok is, akik tényleg hittek benne (ez szerintem egyébként az emberi butaság kiabáló esete). Megint csak a kivételt jelentették. Jól szemlélteti ezt, hányan választották akkor az átkeresztelt MSzP-t a régi MSzMP vagyonával, és hányan döntöttek úgy, hogy az "új" MSzMP-hez csatlakoznak.
bandifater 2006.05.28. 08:28:27
lux 2006.05.28. 10:04:31
elég szépen hallani sem lehetett róla.
Ugyanis, nem egy embert tett tönkre, akit kipácázett magának.
És nem biztos, hogy meguszta volna épp bőrrel.
Mert csak emlékezzünk a pannonhalmi paptanárra, vagy pl a meggymagosra, akik
ellen , a szokásos, gyűlölettől eltorzult arcával, addig tunningolta az akkori hatóságokat, hogy majdnem felakasztották őket, a bizonyitatlan semmiért.
Amugy nem csodálkoznék azon sem, hogyha nemsokára a fidesz környékén tünne fel !
Brendan 2006.05.28. 10:19:00
Ebben az országban kb. 5 millió ember dolgozott akkoriban.
Dolgoztak, középvezetők voltak, mások vállalatokat vezettek, aláirtak, döntöttek, azaz "éltették" a rendszert.
És az országot, az adott körülmények között! Ezt ne felejtsd el.
"Az elmúlt rendszerben csak nagyon nagy tehetséggel, kivételesen lehetett valaki vezető pozícióban anélkül, hogy ne működött volna együtt a pártállammal."
Nagyon sok ember, pl. én is tanult diplomát szerzett, és valamilyen vezető állást töltött be. Akkor most érezzem bűnösnek magam, hogy nem maradtam segédmunkás, hogy nyelveket tanultam, még más a kocsmában töltötte az idejét?
sahmat 2006.05.28. 18:41:42
A taxigarázsból egy állami autó sofőrülésén keresztül tanárúrrá (muhaha) avanzsált médialény beszólást tettetve benyal a pártállami megmondóembernek, hogy lám milyen bátor dolog abbahagyni a médiában létezést (...és pozíciószörfölésbe kezdeni...).
Hát persze, ügyesek... Kérdés, hogy erre az "ez van"-e a helyes válasz. Nálunk igen. Így lesz az ügyes fiúkból példakép, meg miniszterelnök. A társadalom minden számottevő mozzanata önmaga tükörképe. A vezetési moráltól a jéghegy csúcsáig. Kitekintés az meg nincs, csak szűk látókör, meg felszínesség.
moli 2006.05.29. 10:12:13
bubis 2006.05.29. 10:34:36
Mondjuk Havast pont azert szeretem, mert kimond dolgokat, amiket mas nem, meg ha neha eleg bunko is.
norb78 2006.05.29. 12:43:50
vasszűz 2006.05.29. 13:08:36
Mondandódhoz csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy sok ávóst az újságírók között "rejtettek el".
Ezt maga Havas tanár úr mondta.
capture 2006.05.29. 13:51:04
Analógia:
A nagyapám '56-ban földművesként egy traktort "vezetett". Majdnem meglincselték, el kellett menekülnie mert a traktor elején egy vöröscsillag volt.
Nem kellene olyan könnyen ítéleteket hozni mert látszólag minden összevág(nem a cikkre gondolok, hanem a hozzászólásokra). Nem tudhatjuk pontosan, hogy kinek mi volt az elképzelése a világról. Miben hitt, miben látta a családja boldogulását. Ja, és ma miért nem tüntet velem az összes kommunistázó a multik ellen a parkolójukban? Töketlenek vagy hisznek a vadkapitalizmusban? Olyan kérdés ez amit a fejükhöz vághatnak 50 év múlva. Remélem.
PSYCHO 2006.05.29. 21:28:01
deldunantul 2006.05.31. 08:20:48
Nem, azért nem. A többiért. Az akkori vezető jellemzői négykilences pontossággal: a rendszert magában kiröhögte, a jelszavakat meglovagolta. Erőfeszítéseit a saját gyarapodására fordította (tudod, a fekete Volga ment a vasüzemből a húsüzembe, a "kényszervágott" sertés cserélt gazdát a "raktárkészlet feleslegként MÉH-nek eladott" vasból készült kerítéssel). A szabályokat saját érdekében áthágta mindig, a köz érdekében röhögve hajtotta végre a milliós pocsékolásokat. És, ha a takarítónő elkéretőzött volna, hogy a férje kórházban van, és egy busz megy a városba, akkor a szemébe nézett, és azt mondta, ejnye, elvtársnő, és a munkafegyelem? Hát ezért.
Ewok 2006.06.01. 17:38:57
Szösszeneted kissé demagógósra sikeredett. Te biztos ilyen vezetőt kaptál ki az átkosban, mert ilyen is volt. de azért igy vélekedni a legtöbbről nem vall tisztánlátásra.