A múlt heti sorozathatározóban említettük a product placementet, mint a nézőket irritáló, történetszálba szőtt reklámot - és tessék, nem csupán a nézők, de a sorozatok alkotói és írói is kezdenek idegeskedni miattuk.
Marc Cherry, a Született Feleségek (egyik) atyaúristene, John "Vészhelyzet" Wells és a Hallmarkon nálunk is látható Esküdt Ellenségek főnöke, Neil Baer társaságában figyelmeztette az iparág fejeseit, hogy amennyiben a reklámozók befolyása ilyen mértékben nő, az írók szakszervezete sztárjkolni fog a kreatív szabadság mellett. Cherry azt is hozzátette, hogy megérti a reklámozók aggodalmát, hiszen a TiVo bevezetése óta a kutya nem néz reklámot, de engedtessék már meg neki az, hogy ha egy jelenetben nincs szükség sörösüvegre, akkor ne írja azt bele, csak a támogató kedvéért.
Elrettentő példákat is felsorolt a három főnök: a Vészhelyzet esetében pl. az egyik autógyár felkérte a sorozat alkotóit, hogy ha lehet, írják már ki azt a jelenetet az egyik epizódból, melyben egy autóbalesethez száll ki a hősies Kovács doktor, "elég, ha csak megemlítitek, hogy baleset volt, de ne mondjátok ki, hogy autóbaleset" - érveltek. Cherry akkor került bajba, amikor az egyik autógyár mindenképpen szerette volna új modelljét a képernyőre juttatni, de a jelenetben egyetlen főszereplő sem látszott - így megsértődtek, és megvonták a támogatást a sorozattól.
Wells utolsó, talán legtanulságosabb példája az Elnök Embereihez kapcsolódik: arra kérte fel egy limuzingyártó cég, hogy a politikai dráma egyik epizódja teljes egészében az elnököt szállító gépjárműről szóljon, és sokszor hangozzon el a gyártó neve, és az, hogy mennyire biztonságos és kényelmes az adott jármű.
sixabi 2006.05.25. 23:00:08
a beépített reklámok pedig elcseszik a filmet.
legjobb példa: én a robot.egész nézhető movie lehetne, ha nem azt kellene néznem és hallgatnom hogy milyen fasza kis csuka a konverz(vagy kommerz?:) vigilánt kétezernégy, és az összes jövőbeli autó audi...
tirland 2006.05.29. 22:15:17