Az utóbbi idők legélesebb zsidózását olvastuk tegnap, és még csak nem is Bencsik András beszélt idegenszívűekről a Demokrata beköszöntőjében, sőt nem is Lovas István számolt be a legújabb külföldi kutatásokról, amelyek szerint a Holokauszt csak egy véletlen, és korlátozott számú áldozattal járó közúti baleset volt, ami össze sem vethető a gulágon meghalt milliók tragédiájával.
A hónap zsidózását ugyanis a Nemzeti Sportban sikerült elkapnunk, ráadásul a legmegdöbbentőbb, hogy a cikk írója nem óriási orrot mutatott kacsingatva, nem idegenszívűekről vagy kozmopolitákról beszélt cinkosan mosolyogva, hanem egyszerűen és velősen zsidózott.
„Lacika, rólad mindenki azt híresztelte Oroszországban, hogy zsidó vagy, de most már nyilvánvaló számomra, hogy ez képtelenség. Aki visszautasítja ezt a két évre szóló, fél millió dolláros ajánlatot, az nem lehet zsidó” – kezdődik a cikk, amely egyébként arról szólna, hogy hogyan nem sikerült Sbataj von Kalmanovics, orosz milliomosnak saját csapatához átcsábítania a Mizo-Pécsi VSK kosárlabdacsapat vezetőedzőjét.
Persze a tökéletesen kerek zsidózást nagyban rontja, hogy a fenti idézet a zsidó származású, évtizedekig Izraelben élő, sőt az izraeli miniszterelnök tanácsadójakét is dolgozó Kalmanovics szájából hangzik el, és így legfeljebb a mindig mindenről ugyanarra (naná, hogy a rasszizmusra) gondoló György Péter beszélne komolyan gyűlöletbeszédről, de azért olyan jó lenne, ha ezt a cikket senki nem érthetné félre itt, Közép-Európában, hatvanegy évvel a holokauszt után, és tudnánk végre önfeledten viccelődni a zsidókon is. (Na, vajon hányan értik most ezt félre?)
Kritikán Aluli 2006.05.16. 13:56:34
gigi 2006.05.16. 14:03:25
"..Persze a tökéletesen kerek zsidózást nagyban rontja, hogy a fenti idézet a zsidó származású, évtizedekig Izraelben élő, sőt az izraeli miniszterelnök tanácsadójakét is dolgozó Kalmanovics szájából hangzik el..."
miért zsidó nem lehet antiszemita?
Artie 2006.05.16. 14:05:44
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.16. 14:09:34
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.16. 14:10:23
Opus Dei 2006.05.16. 14:26:27
CrL 2006.05.16. 14:36:37
PSYCHO 2006.05.16. 14:43:05
"mert magamat kigúnyolom, ha kell,
de hogy más tegye, azt nem tűröm el."
Cyrano, ugyebár :)))
(de nem biztos, h szó szerint)
PIC 2006.05.16. 14:53:27
1. Ez nem az a fajta "zsidózás" volt
2. Próbáljatok már meg egyszer kiszakadni ebből a hülye magyar valóságból ami itt van
3. A zsidó szó egy vallás és nép nevére utal ugyanúgy mint az olasz, vagy görög, svájci szavak.
4. Amikor egy hétköznapi ember a világon a "zsidó", "pénz" és "kereskedelem" szavak kapcsolatára gondol akkor arra gondol, hogy történelmi tény, hogy ez a nép már kétezer évvel ezelőtt is kereskedelemmel foglalkozott. Mivel a mai napig sok köztük a kereskedő és üzletember és sok köztük a tényleg jó üzletember (ezt tanúsíthatom én is, mert dolgoztam már velük is) az üzleti érzékükről tényleg lehet viccelődni, mert ez tényleg egy markáns jellemzőjük. Ugyanúgy mint az olaszok "macsós" dolgairól a németek és svájciak kínos "precizitásáról", stb.
4. Ami a viccet illeti.... Amerikában sok a zsidó származású, vallású ember. Sok közülük gazdag, befolyásos. Tény, hogy az amerikai gazdaság bizonyos területein erős az un. zsidő tőke befolyása. Ez mindenki által ismert és elfogadott tény. Ez egy teljesen normális dolog. Az amerikai filmiparban a zsidó tőke dominál. Ugyanolyan tény, minthogy a tengeri áruszállításban meg a görög tőke dominál, ésatöbbi, ésatöbbi.
NA ÉS. UFF. PONT. ÉS AKKOR MI VAN?
Amerikában ezeken a dolgokon lehet vicelődni, sőt a zsidók is sokszor viccelődnek rajta, lásd pl. legutóbb Golden Globe díjkiosztó, és még sok pédát lehet erre hozni.. etc.
5. Ami az itteni magyarországi viszonyokat illeti. Nekem azzal van tele a hócipőm és szerintem másoknak is, hogy ez az állandó "túlérzékenység" és "felfújom a dolgokat" már komolyan fárasztó. Ráadásul a túlérzékenység miatt külön mércével mérünk és ez még nagyobb baj.
6. Egyetértek azokkal akik szerint az antiszemitákat és holokauszt tagadókat jól picsán kellene rúgni. DE AZ ÖSSZES RASSZISTÁT IS! Függetlenül attól, hogy miben rasszista!!! Mert ez az igazi baj.
Nem szabad egy embertársunkat sem lenézni.
Hogy megértsetek Példaként utalnék egy banális esetre ami igen erősen sarkítva mutatja a problémát:
Legutóbb a Sláger Rádióban azon poénkodott a két műsorvezető, hogy az autósok hányféle módon tudnák megölni azokat a "hülye, bosszantó bicikliseket".
Ezek között szerepelt pl a garázsban, autóval történő elgázosítás is.
URAIM! B....sza MEG a jegesmedve! Ez is gyűlöletbeszéd!!! Történelemből nem ismerős valahonnan ez az elgázosítás dolog??? Ez ellen miért nem léptek fel a nagy érzékenységetekkel, hmmm????
Anno a zsidózó Tilos rádiót 1 hónapra becsukták. A Slágerrádiót a biciklisek miatt félórára.
NA EZ AZ ÉN BAJOM a naaaagy magyar társadalmi érzékenységgel, meg a kettős mércével....
Előbb nézzetek körül....gondolkozzatok.... aztán járjon a szátok.
De mindenekelőtt nőjetek fel végre!
Csókoltat mindenkit:
ZSolt
rex 2006.05.16. 15:02:32
Ez szarabb beharangozás mint amit a Mónika- vagy a Balázs-show előzetesében nyomnak..
Picsán meg azt kéne rúgni, aki ezt a semmit is túlspilázva, több mint 35 sort képes ehhez még írni...
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.16. 15:17:17
rex 2006.05.16. 15:24:51
Szegény akinek ez a cikk a gazdagsága.
imn 2006.05.16. 15:43:56
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.16. 15:43:58
leon 2006.05.16. 15:49:35
Ez normalis szerinted PIC?
Mert ha igen, akkor lehet ugyan ilyan alapon kirekesztni is.
Salvador 2006.05.16. 15:52:30
Salvador 2006.05.16. 15:58:27
Ez a világméretű zsidó gazdasági szövetség 45 után lejárt, ha meg díjak osztogatásáról van szó, nézz körül Mikola István háza táján. Ha meg bármivel is képes vagy megindokolni a kirekesztést (akár a fent említett népmesei fordulatokkal), az csak annyit jelent, hogy politikai téren katatón állapotban vagy.
Leslie 2006.05.16. 16:10:45
Magam is zsidó lévén valahogy sosem esik jól ha valaki kilincsorrúakról beszél...ld. beharangozó (Nekem nincs is....ez már kizáró ok??) Ja és mindezt Mózes és Botond nevenapján....:)
Különben azért vagyunk netán túlérzékenyek mert a "kedves" megszólalók közül sokan mindenféle valódi tudás és információ nélkül, végig sem gondolva zsidóznak. Biztos közöttünk is vannak akik okot adnak rá. De próbálnád azt mondani a magyarokra (ami ÉN is vagyok remélem), hogy ilyen meg olyan.... és messze zeng a "nagy" magyarok hangja. De amikor meg kéne egyeznünk ugye hogy mindannyian jobban akarunk élni....akkor ugye kedves társadalom egy kanál vízben is képesek lennénk egymást megfojtani hogy a másiknak se lehessen olyan jó mint nekem... De ugye zsidózni azt könnyebb mint gondolkodni...., vagy mint követni - akár Jézus - gondolatainak VALÓDI lényegét.
leon 2006.05.16. 16:11:14
Salvador 2006.05.16. 16:19:50
leon 2006.05.16. 16:36:06
Bocs. Kicsit szajbaragosabban ha lehet, mert nem ertem!
Mivel is van parhuzamban, hogy Mikola a rokonainak osztogatott dijakat? (vegyuk tenynek, bar toled hallom eloszor).
Es ha ez igy is van, ez mit cafol az allitasaim kozul?
vasszűz 2006.05.16. 16:36:08
leon 2006.05.16. 16:36:44
vasszűz 2006.05.16. 16:40:01
Salvador 2006.05.16. 16:53:30
Azzal áll párhuzamban, hogy ezt kérdezted: "Faji alapon lehet szerepeket, dijakat osztogatni? ", ezt te is tudod. Namost, Mikola meg rokoni alapon osztogatott. Emellett hadd informáljalak arról, hogy egy emberi faj van, így minden díjat faji alapon adnak. Vagy megmagyaráznád hogy mit értettél ezalatt?
pengeborisz 2006.05.16. 17:01:15
leon 2006.05.16. 17:16:27
Koszi, most mar tudom, hol a helyem az torzsfejlodesben :))
Pontsan erted te is a kerdesem. Es azt az allitast is ami benne foglaltatik.
Nem meglepo, hogy erdemben nem valaszoltal ra. Ellenben elkezdtel szemelyeskedni.
Erdekes, hogy nem azt irtad pl Nem, nem lehet ilyet tenni faji (etnikai) alapon.
En nem gondolom, hogy van olyan etnikum aki sors kulonso gondoskodasa folytan olyan tulajdonsagokkal rendelkezne, ami a legsikeresebb filmrendezove, szinessze, uzletemberre, gazdagga.. tenne a beletartozozkat.
Ennek allitasa am az igazi nepmese :), hogy teged idezzelek.
zsugabubus 2006.05.16. 18:12:42
mschub 2006.05.16. 19:57:45
mf 2006.05.16. 20:10:03
A vége pedig az lesz, hogy Bencsikékre is azt mondod majd, hogy önfeledten viccelődtek a zsidókon.
PIC 2006.05.16. 21:11:31
SzabóZ-nek üzenem, hogy kompletten melléfogott és nagyobbat zsidózott mint utóbbi időben bárki.
Leonnak sajnos igaza van.
Salvadornak nincs.
Azért nincs, mert sajnos a zsidó nép fennmaradása érdekében rasszista és kirekesztő lett, gondolok itt például a házasságra. Ismeretségi körben több nagy szerelem is volt, ahol nem lett házasság "mert a lány nem zsidó"
Ez biza kirekesztés.
No meg anno az általam említett Golden Globe díjkiosztó vicc is arról szólt, hogy egy vígjáték akkor sikeres ha a stáb legalább 80%-a zsidó, de jobb ha 100%. Ez is kirekesztés faji alapon a gazdaságból és ez baj, bár azért nem dramatizálnám túl.
Valami híres ember mondta, hogy "ha falat építesz akkor bizony döntened kell, hogy melyik oldalon élsz."
Leslie hozzászólása nagyon fontos, remélem nem siklottatok el felette.
Azt mondta: "magyar vagyok én is"
Amikor cigányoznak meg zsidóznak abban sajnos az is benne van, hogy sokszor ők maguk is kirekesztik magukat.
Amikor egy roma polgártárs azt mondja a TV-ben, hogy a falu túloldalán a "magyaroknak" jobb soruk van, akkor óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy:
HA nem tekinted magyarnak magad, nem akarsz beilleszkedni, adót fizetni, stb... akkor mi a francnak akarsz itt élni és nyúlod le az államot pl segélyre?
Egyszer rám is azt mondták, hogy rasszista, mert találkoztam társaságban egy zsidóval aki büszkén hangoztatta fennhangon, hogy ő nem tekinti magát magyarnak, nem fizet adót, de milyen jó kis vastag állami üzletekbe nyúlt bele, stb
Na erre én is Tomcat antiszemita vadmagyar barátunk szavait használtam és azt mondtam neki, hogy "Akkor menj haza a te országodba." :))
Leslie szavai helyesek. Zsidó nemzetiségű vallású magyarnak tekinti magát csakúgy mint pl a katolikusok.
Senkit nem akar csúfolni, megbélyegezni. Itt akar élni, velünk együtt.
Ez a helyes gondolkodás. Erre kellene a többi "magyarnak" is törekednie.
mschub 2006.05.16. 21:18:24
Salvador 2006.05.16. 21:55:08
PIC, ezt írod: "sajnos a zsidó nép fennmaradása érdekében rasszista és kirekesztő lett". Ez a dolgok leegyszerűsítése. Ad 1, olyat nem hallottál még, hogy azért hiúsult meg egy házasság, mert egy keresztény zsidót akart elvenni? Esetleg fehér romát, feketét? Másfelől olyanról pedig nem hallottál, hogy születnek vegyes házasságok is? Mert én sokról tudok. Én nem akarok azt mondani, hogy nincsenek kirekesztő, nacionalista zsidók, de melyik népben nincsenek ilyen elemek? Azt mondani, hogy egy nép teljes egészében "rasszista és kirekesztő lett", a dolgok feketén-fehéren értelmezése.
Ad2. "Ha falat építesz akkor bizony döntened kell, hogy melyik oldalon élsz." Hát ez már tényleg elég lol. Tudtommal eddig csak a zsidók köré építettek falat azok, akik ki akarták őket rekeszteni (a középkorban Európa-szerte csaknem mindenhol), nem önmagukat zárták el. Az élő példa: Magyarországon a zsidóságot a 19. században emancipálták, így olyan jogokat kaptak, mint hogy pl. városba költözhettek, ingatlant szerezhettek (1840). Ezután természetesen nemhogy nem "rekesztették ki magukat", hanem elkezdtek asszimilálódni a magyar lakossághoz.
Leon: Ha az állításodon nem változtatsz, akkor abban többek között az van benne, hogy az emberiség külön fajokra osztható. Ez tényszerűen nem igaz. Ezt az elméletet a nácik, valamint azok szokták hangoztatni, akiknek iskolázottsága -hogy úgy mondjam- hagy némi kívánnivalót maga után.
Emellett nyilvánvalóan azt is állítottad, hogy a zsidók "gazdasági szövetségeket" hoznak létre etnikai alapon. Ez viszont a szezon és a fazon keverése. Akkor lenne igaz az állítás, ha egy üzlet megkötésekor egy zsidó fél előnyben részesítené egy másik zsidó ajánlatát egy nem zsidó által adott jobb ajánlattal szemben. Erre azonban nincs bizonyíték, és nem is valószínű, hogy ilyen lenne. Bár hasonló természetesen elképzelhető: ezt protekcionizmusnak hívják, és pl. a 2 világháború között a kelet-közép-európai államok alkalmazták. Ugyanakkor egyfelöl jelenleg a szabad versenyes kapitalista gazdasági trend érvényesül a protekcionistával szemben, másfelől protekcionista gazdaságpolitikát tudtommal eddig csak államok alkalmaztak, egyes cégeknek nem is áll semmilyen érdekében, sőt ellenkezik azokkal.
Szóval azt hiszem, inkább zat szeretnéd (szeretnétek) kifejezésre juttatni, hogy véleményed szerint a zsidóság számaránya az üzleti vezető körökben és általában véve az értelmiségben a lakóhelyük népességében betöltött számarányuknál nagyobb. Ez igaz, viszont nem a sors kegyére vezethető vissza, hanem arra, hogy a zsidóság mindig is nagy hangsúlyt fektetett az oktatásra, például a Tórában is benne van, hogy ahol 10 zsidó él, ott iskolát kell létrehozniuk.. és ez már 5000 éve így van. Azon egyszerű oknál fogva sem lehettek békés parasztok, hogy a középkori Európában nem birtokolhattak földet, így aztán maradt az értelmiségi pálya, ahonnan nem tudták kiszorítani a magyarokat, mivel azok nem is voltak ott: a maradi magyar nemesek megvetették a "fináncokat", a tőkéseket. Ez a mentalitás természetesen a kiegyezésben időszakában megváltozott.
A legvégén megjegyezném, hogy ugyanez az értelmiségi felülreprezentáció a 19. századi magyarországi németekről is elmondható volt, holott természetesen ők sem etnikai alapon kötöttek üzleteket, szereztek pozíciókat.
SEAL 2006.05.16. 22:19:05
És SzabóZ megint ír egy szösszenetet az " ÉV ZSIDÓZÁSÁRÓL " ?!?!
Ennél többet nemtudok hozzáfűzni, szomorú hogy ez a blog ilyenekből él meg.
Szép Napot!
SEAL 2006.05.16. 22:56:32
Látom hogy tényleg azt írta szabóZ:
"és tudnánk végre önfeledten viccelődni a zsidókon is."
továbbá "(Na, vajon hányan értik most ezt félre?)"
Na már most. Ha ezt így leírtad, mi a francnak kellett megírni
ezt a "cikk"-et ?!?!
Ugyanis a fent idézett soraid értelmében,
semmi értelme megemlíteni ezt az egész Nemzeti Sportos baromságot. Hiszen a te felfogásod szerint ez csak egy vicc.
De te mégis megírtad. Mi volt a cél?
A sok hozzászólás ?!
Sikerült...
platonov 2006.05.16. 23:19:11
valljuk be, hogy nem pontosan tudjuk, mi a "zsidó"
nép? vallás? hagyomány? szitokszó?
(simán lehet valaki zsidó származású katolikus, örmény származású zsidó vallású stb stb stb)
persze lehet zsidóvicceket mondani, csak vigyázni kell, nehogy komolyan gondoljuk a skótokról senkise gondolja, hogy tényleg smucigok, viszont a zsidók (cigányok, (szőke) nők)-ről szóló viccek valódi indulatokat rejtenek
csak akkor zsidózz, ha tiszta a lelkiismereted
PIC 2006.05.16. 23:43:31
Durva hangsúllyal a legkedvesebb szó is lehet bántó, zavaró. Oda kell figyelni az árnyalatokra. Sajnos nálunk a "zsidó" kifejezés mindenkiben kellemetlen képzeteket kelt pedig nem szabadna.
Annyira szép a magyar nyelv, olyan szépen lehet árnyalni a dolgokat:
A múltkor vettünk új DVD lejátszót párommal. Azt mondtam ne vegyünk márkásat mert 3szor annyiba kerül és ugyanúgy tönkremegy. Ellenkezett, de erős voltam és határozott, mondván én vagyok a férfi én értek hozzá. Vettünk noname-et. Az első film közepénél meghalt.
Párom odalépett hozzám, megsimogatta a buksimat és azt mondta: "Én kis szakértőm!"
A föld alá szerettem volna süllyedni.....
mtm 2006.05.16. 23:50:10
"Bélám, rólad mindenki azt híresztelte Amerikában, hogy magyar vagy, de most már nyilvánvaló számomra, hogy ez képtelenség. Aki visszautasítja ezt a két évre szóló, fél millió dolláros ajánlatot, az nem lehet magyar."
Kinek milyen érzés? Én azt mondom, gyenge poén, de más baj nincs vele.
platonov 2006.05.17. 00:08:15
ez itt a bibi
lehet viccelni, de vigyázzunk!
zsidó és magyar nem analóg kategóriák
vegyük észre: a zsidó szó annyira különleges jelentésekkel bír, hogy nehéz hasonlatot találni
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.17. 00:08:34
ES V,V,E V 2006.05.17. 00:19:03
Nálam sokkal tanultabbak vagytok, ez kitűnik az írásaitokból.
PIC, Neha te is túlzol, szerintem Leon kiegyensúlyozottabban lát dolgokat.
De Slavador..
Huuu.
1, FALAK...
Tudnal nekem mesélni a gázai övezetet körülvevő falról is?
Ami ugye nem középkori történet.
Ez kényes, barátom?
2, Bizony1ték..
Azt ísrod nincs bizonyíték a protekcionizmusra.. Igen, jól fogalmaztál..
Bizonyíték.. mert aki megpróbálja arra azonnal ráolvassátok, kiáltjátok, hogy antiszemita, legjobb esetben megpróbaljátok lejáratni ország-világ elött, legrosszabb estben börtönbe jut..
de jure de facto.. David Ervin.
Igaz Ő nem gazdasággal kapcsolatos dolgot próbált bizonyítani, de valami olyat ami a mai napig egyik legjobb üzletnek árt.
Tanult barátaim.. hallottatok már arról, hogy amerikában a japánok, hogy halásznak el üzleteket?
Elkezdik verni magukat es Hirosimára hivatkoznak...
Aztan vegyünk még egy példát, ha nem viccelődhetünk gázzal a biciklisek fele mert sért.. akkor a magyarokat sértheti az, ha bárki bármilyen határmódosításról beszél.. csak Trianon miatt.
Erről miért van csend?
mtm, fejet hajtok elötted.
Leon elött is, meg meghajlok PIC elött is, és ezt teszem Salvadorral is.. De csak az érvelési tehnikája miatt.. és nem azért mert igazak..
Nézd, mindenki annak hisz akinek akar.
Mint jelenleg a politikai bal és jobb oldal.
ugyanazok az érvek csak fele erre érti, fele meg arra.
Tehát ha neked valaki azt mondja, hogy hat millio zsido halt meg a masodik vilaghaborúban táborokban, te azt hiszed el.
Ha nekem valaki azt mondja, hogy volt ott cigany is és lengyel meg magyar nem kis számmal.. de hatmillio nem volt.. én azt hiszem el.
Azért is, mert az egyik ismert temetkezési vállalkozó is azt állítja, hatmilliot elégetni nem lehet annyi idő alatt. És senki sem talalt annyi Égetésre szolgáló ép1tményt sem.
Ezek tények, mint a gázai övezet falai.
lokko · http://lokko.freeblog.hu 2006.05.17. 00:54:49
Nem a "gonosz" sajtó butított "ostoba tahóvá" ... csak véleményem van, amit szabadon formálhattam meg, egy szabad országban ... nem az éhezés vett rá, nem a nélkülözés, nem egy gonosz rezsim, hanem Izrael állam tettei, és a zsidók önelégültsége ... nem ők az első nép akik népírtást szenvedtek el, de ők az elsők akik ennek jogán más népek szabadságát nyírbálhatják, és mindennemű rosszallásunkat belénk fojtják a globális lelkiismeretfurdalásunkat erőből kihasználva.
leon 2006.05.17. 01:35:14
Vegletesen lesarkitod a gazdasagi szovettseg temat. Nem csak "rosszabb zsido ajanlat" es "jobb mas ajanlat" kozul lehet valasztani. A valosag sokkal arnyaltabb,es nyilvan meg vannak a praktikak is, hogy lehet kigolyozni a nem megfelelo szarmazasu uzletfelet.
Ez az iskolaztatasi dolog pedig egy vicc. Szerintem te sem gondoltad komolyan. Hogy is hivjak azt a hires egyetemet, ott Tel-Aviv mellett? :)))
Hidd el tobb olyan nemzet is vanahol nagy hangsulyt fektetnek az oktatasra, megsem utaljak oket vilagszerte.
Asszimilacio: Na hat errol eztan vegkepp nem beszelhetunk. A varosokban is kulon negyedekbe koltoztek. Zart kozossegben elnek. Kulon sport klub stb...
Oszinten sajnalom, azt aki itt magyaroszagon zsidonak szuletik. Csak bamban nezheti atszaguld rajta a tortenelem. Ez itt egy kereszteny kultura, es zsido elleneseg tobb ezer evre vezetheto vissza (vervad). Akar , hogy is probaljak manipulalni az europaiakat az egyhazellenes filmekkel.
Nem loptak be magukat az emberek szivebe cionista mozgalmukkal sem. Emlekszem egy regi "Panoramaban" egy idos palesztin manus beszelt: "az izraeliek folyton sirnak, hogy kovel dobaljuk a tankjaikat. Ez igaz. De kerdem en, mit keres ez a tank a haloszobamban?" :))
Wolfskin 2006.05.17. 02:48:08
Fék 2006.05.17. 04:27:10
Littbarski01 2006.05.17. 04:28:35
Kidon 2006.05.17. 06:42:35
Teljesen igazad van. Tényleg tanulatlannak tűnsz.
Hihihihi!
Kidon 2006.05.17. 06:56:15
Az iskoláztatási dolog nem annyira vicc. Azt a híres egyetemet Tel Aviv-ban úgy hívják, hogy Tel Avivi egyetem. Ettől az intézménytől pedig nem esik messze sem a világhírű Jeruzsálemi Héber egyetem, sem a világhírű Haifai egyetem. Hogy te a fatornyos faludban ezekről egy kukkot sem hallottál, az nem ezeket az egyetemeket minősíti, ha érted, mire gondolok.:)
Asszimiláció: a zsidók nem költöztek külön negyedekbe a városokban. Ha a zsidónegyedekre gondolsz, azokat nem a zsidók hozták létre, és nem saját jószántukból éltek ott.
Az utolsó bekezdésed pedig per def. parasztság.
rex 2006.05.17. 08:43:41
De ma szerintem ennek olvastam (csak!) hasonló ellentémáját az indexen egy MTI-től átvett cikkben:
"... minden erővel el akarja tussolni azt a felfedezést, hogy Jézus Krisztus és Mária Magdolna nászának következményei lettek."
Tehát a következményt tagadják, nem a nászt!?
Bezzeg ha azt írták volna, hogy "..minden erővel el akarja tussolni azt a felfedezést, hogy Mózes és a kecskéje nászának következményei lettek."
mf 2006.05.17. 08:53:46
Mert egyrészt azt írod, hogy zsidózás történt, Lovas-Bencsik-szintű. A végén pedig fájlalod, hogy ma Magyarországon nem lehet önfeledten viccelődni a zsidókon.
Ezek a Bencsik-Lovas-Csurka-félék is ezen keseregnek. Ti., hogy ők nem zsidóznak, csak "párbeszédet indítanak, vagy viccelődnek". Ezzel az írásoddal több eddig történt zsidózást relativizálsz, György Péterre hivatkozással pedig azt fejezed ki, hogy akik az antiszemita dolgokra reagálnak, azok a túlérzékenyek. Nem tudom, hogy erre gondoltál-e, de az írásod erről szól. Erre viszont kénytelen vagyok érzékenyen reagálni, mert ez sugalmazásod mélyen nem igaz.
PIC 2006.05.17. 08:53:49
Leon, Kidon fogjátok vissza magatokat.
Ne személyeskedjünk.
Kidon: Kicsit gondolj bele Leon helyzetébe. Neki abból van elege amit említettem: A kettős mércéből. OKÉ, a zsidó nép szenvedett, de nem lehet erre hivatkozva VISSZAÉLNI a többi ember toleranciájával és nem lehet a lábukra lépni, miközben a sérelmekre hivatkozva egy viccet sem lehet elmondani anélkül, hogy ne bélyegeznének meg.
Leon: Kicsit gondolj bele Kidon helyzetébe.
A zsidók a több évszázadnyi "keresztény szeretet" miatt félnek, hiszen jézus halála miatt a zsidó nép a kereszténység szerint bűnös nép. A régi primitív időkben emiatt sokat szenvedtek. Ne felejtsd el azt sem, hogy nem a nácik öltek zsidót először a pénzükért és a hatalomért. A franciák is megtették ugyanezt. Igaz ez az 1300-as évek elején volt. III. (szép) Fülöpnél kiürült a kassza és hogy kifizesse a lombard bankárokat összeszedte az összes párizsi zsidó kereskedőt elvette a pénzüket és máglyán megégette mind. Azért hívták utána azt a szigetet a szajnán zsidó szigetnek.
Mellesleg a pénz nem tartott egy évig sem :((
Szóval mindkét oldalnak igaza van: Egyrészt a zsidók még mindig félnek pedig nem kellene. Másrészt ők kirekesztőek és elkülönülnek ezért nem kell csodálkozni azon, hogy őket is ferde szemmel nézik. Itt emlékeztetnék az elavult házassági szabályokra, az általam is ismert gazdasági kirekesztésre (pl filmipar) és a Leon által említett botrányos izraeli hozzáállásra amit Libanonban és gázában művelnek.
Igaz máshol sem jobb és mindenkinek van vaj a fején, nekünk is....
bridge 2006.05.17. 09:00:31
A teljes igazságot, hogy ki kezdte, miért mentek oda, korábban kié volt az a föld (Nagy-Britanniáé), melyik háborút ki kezdte, a városok rakétázásával vagy szárazföldi invázióval kezdődött-e a háború, ezt hagyjuk máskorra.
Végül az asszimiláció: a magyar zsidók magyarul beszélnek. A zsidó családok többségében karácsonyt ünnepelnek meg húsvétot. Akkor mi hiányzik még az asszimilációhoz? Popper Péter szerint már csak annyi, hogy a többség befogadja a kisebbséget.
pengeborisz 2006.05.17. 09:23:22
TomTom 2006.05.17. 10:15:02
Csak annyit a temahoz: nem szerencses az emlitett ujsagcikk. De ne csodalkozzunk rajta. Mindennek van valosagalapja. A zsidozasnak is. Szerintem karos az a tul sok megemlekezes a holokausztrol. (a tavalyi evben legalabb 8 alkalommal hallottam megemlekezesrol.) Nem engedi eltemetni a halottakat. Lehet, hogy sokan nem is akarjak? (...)
A szenvedes pedig nemzetkozi. Barkinek, barhol, barmikor lehet rossz az elete, ez attol fugg, hova szuletett es milyenek a korulmenyei.
Erdekes modon az 1946-s magyarorszagi nemet kitelepitesrol szinte semmit nem hallunk, pedig oket is marhavagonban szallitottak ki az orszagbol, mint a zsidokat.
Egyszoval jo lenne mar helyen latni a dolgokat, es jo lenne mar, ha mindenki megbekelne azzal, amivel egeszseges lenne.
Nomenklatura 2006.05.17. 14:53:24
1. Zsidó nép, zsidó vallás, zsidó identitású személy
2. Zsidó állam
Történetesen az 1.-el semmi bajom, de a 2. kiveri a biztosítékot. Na most akkor hogy szidjam, ha nem akarok antiszemita lenni?
Ezt az egybemoshatóságot egyebként jó vastagon kihasználják 2.-ék. Ezért követhetnek el területi agressziót, ki/betelepítést, fajüldözést. Aztán, ha valaki szól, jól mögé bújnak 1.-nek.
szimbiota 2006.05.17. 15:04:17
Ajanlom ezt a szösszenetet.
Turul nélkül soha - írta Tóta W.Árpád cikke :)
index.hu/velemeny/glossza/turul2k/
Ebből a cikkből is az uccsó bekezdés talán ide illik.
Szép napot mindenkinek!
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2006.05.17. 15:24:26
Mikor fog már kihalni ez az ostoba és gonosz szó, hogy "zsidózás"?!
Nincs magyarozás, nincs németezés, görögözés, oroszozás. De keresztényezés sincs. Csak zsidózás.
És ez mit jelent? Ez a szó? Kábé azt, hogy valaki a szájára meri venni a "zsidó" szót. Esetleg zsidókkal kapcsolatos sztereotípiákat emleget.
ÉS AKKOR MI A F@SZ VAN?!
Ja, bocsánat. 60 évvel ezelőtt szervezetten irtották a zsidókat (ajjaj, kimondtam! most mi lesz?)
Sorolhatnánk, hogy kiket mikor írtottak szervezetten. Egy biztos: ma már a zsidókat (megint kimondta! megint kimondta!) egyfajta védőburok veszi körül. Már a nevüket sem szabad hiába a szájadra venni.
Nem nevetséges ez a túlbuzgóság? Nem olyan, mint a kövezős jelenet a Brian életében? "Amíg nem sípolok, senki nem dobál! Még akkor sem, ha kimondja, hogy..."
Nem mondom ki még egyszer. Még nácinak néznek.
Ami jogos: fura és visszás, hogy "nekik" ki szabad mondani, másnak nem, és ezt az arcunkba is dörgölik nap mint nap. Most SzabóZ-től jól megkapták.
szmöre 2006.05.17. 20:45:07
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.17. 22:47:11
szimbiota 2006.05.18. 00:27:26
Leslie 2006.05.18. 00:53:43
Úgy látom 2 útja van a világnak. A tragikusan gyors út a végzet felé, vagy elkezdünk végre emberek lenni. Mert ami ma megy (nemcsak M.o-n) annak köze nincs egy úgynevezett inteligens fajhoz.
ES V,V,E V 2006.05.18. 17:54:15
a te két sorodból viszont tényleg semmilyen következtetést nem lehet levonni, hacsak azt nem, hogy a csigák ismerik a csigaházat belülröl, de más nem nagyon... azaz
a világhír azért világhír mert széleskörben az egész világon ismerik.. Érteeeed? Széleskörben!!!
Érted? Világhír. VILÁGhír.
Ezt csak témán kívül dobom ide.
és akkor még egy pici dolog..
Az azért nem lehet véletlen, hogy Krisztus elött is utálták sokan a zsidókat.. és azóta is. Én nem, de elgondolkodtató, lehet, hogy a viselkedésük miatt?
És egy kedves izraeli baratom mondta.. aki mellesleg a kormanyuknak dolgozik.."én értem miért utálnak minket, mert úgy viselkedünk"
És ha valakit érdekel.. olvasson bele az Ószövetségbe..(Biblia Hebraica) csak az első száz oldalba..
Mai értékrenddel kiderül, hogy már akkor is nekik volt csak szabad nép-nemzet elleni bűncselekményeket elkövetni...szerintük.
Kidon 2006.05.18. 21:58:10
Mondjál már légyszíves világhírű lengyel egyetemet! Spanyolt? Egyiptomit? Dél Afrikait?
mf 2006.05.19. 22:04:17
Az alábbi hozzászólásod árulja el mély ocsmányságod. Gusztustalan.
"Szmöre :))). És jujj, bocs, az ékezettelen izékért. áőűúóöéí"