Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kerényi Imre be van szívva

Éjjeli menedék

2006. május 12. 16:01 szabóZ 42 komment

A régmúlt szép, idők, amikor még tudtunk őszintén, önfeledten röhögni, amikor még nem kellett kábeltelevíziókon keresgélni az igazi, vegytiszta hülyeséget. Amikor még volt Éjjeli menedék.

Az én kedvenc részem az volt, amikor a jobboldal megmondó emberei a Sorstalanságot fikázták, hogy hát mind megformáltságában, mint az általa ábrázol világ komplexitásában, és egyébként is Wass Albert sokkal jobbakat írt, ha már a Nobel-díj a kérdés. Aztán kiderült, hogy egyikük sem olvasott még soha semmit Kertész Imréről.

Most a Million Marijuana March (vasárnap lesz, csak hogy szóljak szimpatizánsoknak és ellentüntetőknek egyaránt) oldalán egy másik gyöngyszemet lehet megnézni: Kerényi Imre, a polgári körök lánglelkű prófétája élete első (és állítólag egyetlen) kábítószeres élményéről vall. Hogy csak fél szál volt és egyébként is megrémült (Fogadjunk, hogy ha tovább faggatják, azt is megvallja, hogy nem is tüdőzte le).

Érdemes megfigyelni, hogy Kerényi, aki tulajdonképpen a marihuánaellenes, kereplős kisnyugdíjasok védőszentje is lehetne, milyen elragadtatással beszél a fűről, mintha csak Bob Marley turnémenedzsere lenne. Repülési élmény, expresszionista élmény áll szemben a félelemmel, és azzal, hogy magyar embernek elég a bor meg a cigi. Lehet, hogy Kerényi titokban gandzsát termel egy rovásírással díszített cserépben?

Címkék: tv internet mtv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Endiman 2006.05.12. 22:01:47

Kertész Imre egyáltalán nem jelentős író.Csak felkapott lett.Kerényiről inkább nem írok...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.05.12. 22:13:07

ez nem lenyeg. Csak hogy meg csak nem is olvastak.

richard60 2006.05.12. 22:14:23

Nagyon friss lehet ez a cikk, ha nem jelentkezett még eddig senki a szórvány magyarságból , hogy a nova borok közismert agyromboló hatását folklorisztikus elemekkel átszőtt fenyegetőzéssel bizonyítsa.
Vagy tán csak nem az van, hogy elfogyott a Kerényi Úr rajongóinak tábora?
Bástya elvtársat már senki sem akarja megvédeni?
No akkor segítek nekik, mielőtt még a vérbenforgó szemű Kovács Pista, a svungos parasztpofonok szakértője meg nem jelenik a határon.
Ha a Kerényi rajongója lennék, most azt írnám ide, hogy miért kell cikizni szegényt? Igazán mélyen emberi dolog, ha valaki bevallja a gyengeségét, azt hogy egyszer hibázott. Vagy nem is hibázott, mert egyszer mindent ki lehet próbálni. A gyerekekben is az az élmény marad meg legjobban, amit saját tapasztalatukból szereztek.
Ő most már tudja, hogy milyen a fű, és el tudja mondani a barátainak, meg a Topolya környéki tanyavilág nyakas-inas népének, hogy ne termeljenek gandzsát, mert az veszélyes! Inkább csempésszenek közszükségleti cikkeket Szegedről. Meg dvd-t és Magyar Nemzetet, mert az olyan, mint amikor a szamizdatokat csempészték. Izgalmas, és lehet vele hencegni.
Igaz, hogy teljesen értelmetlen, mert ma már interneten bárki megnézheti és letöltheti. És az még tán Csantavéren is van.
Meg egyébként is kikérjük magunknak, hogy a jobboldali média prominens képviselőjét azzal gyanúsítják, hogy gandzsát termel. Ez nem igaz! És ráadásul nem a
rovásírással díszített cserépben. Ez csúsztatás! Abban tarkababot termel a balkonon.
Kilépve a Kerényi-rajongó(elég nehezen átélhető) lelkiállapotából, egy régebbi vicc jutott eszembe a cikkről.
Történt pedig egyszer, még a 60-as években, hogy a Jóisten elhatározta, hogy lelátogat a Földre, megnézi közelről milyenek az emberek.
Nemsokkal utána, hogy megérkezett találkozott egy hobóval. Az nagyon megörült neki, mert ugyanolyan szakálla és hosszú haja volt. Gyorsan össze is barátkoztak, a hobó megkínálta mindennel amije volt. Borral, étellel, még a barátnőjével is, de azt a Jóisten köszönettel elhárította.
Legvégül pedig egy spanglival.
Mindketten jóllakottan fujták a füstöt, amikor a Jóisten úgy gondolta, hogy ezt a kedves és jószívű embert beavatja a titkába.
-Figyelj ide barátom! Én most elárulom neked, hogy Én igazából a Jóisten vagyok, és azért jöttem a Földre, hogy megismerjelek benneteket földi embereket.
A hobo szippantott egy mélyet a spangliból, lassan kiengedte a füstöt, majd kacsintott egyet és így szólt:
-Jó a fű mi, haver?

lux 2006.05.13. 08:32:34

Kerényi nem füvet szivott, hanem feribort
ivott kiskorában.
Mint tudjuk a feribor a feriszőlőből van ami direkttermő, és ha valaki beiszik belőle, akkor úgy viselkedik, hogy ahhoz képest a kis fehér tabletta, csak nudli.
A rendszeres feribor ivásnak, idősebb korban jön a visszaütője, mégpedig ugy, hogy az illető először nem tudja, hogy hova tartozik, másodszor piros pettyes labdákat dobál, harmadszor interjukat akar adni félmillióért, negyedszer pedig forradalmat akar csinálni.
Vélhetően a következő stádium az lesz, hogy felrepül a Gellért hegy tetejére.

boddhisa 2006.05.13. 08:41:52

Te Rambler, szerinted 1.) milyen író Kertész, ha nem jelentős? Jelentéktelen? 2.) Miért kap egy nem jelentős író Nobel-díjat szerinted? Svédország talán Irán, aki saját jelentőségét a világhatalmak között agresszív hülyeségek elkövetésével - és jelentéktelen írók kitüntetésével - óhajtja emelni? 3.) Ki a jelentős magyar író akkor? A mi kis Le Pen-ünk, Csurkácska; vagy talán a rasszista (egyébként roma) Csoóri? Vagy Bayer Zsolt, akinek magyartanára egyhuzamban fetreng a sírjában? Rambler! SZERKESZTVE

Selenor 2006.05.13. 11:05:00

Ha jól emlékszem, anno Szabolcska Mihályt is többen szerették (imádták!), mint Adyt. Ennek ellenére az utókor mégsem a korabeli közízlést, hanem a Nyugat ítészeit igazolta. Így hát nem kell aggódnia Kertésznek sem, amikor kutyák ugatják a Holdat. És az sem baj, ha ugatják. Megszokott zaj ez már a magyar éjszakában: ha nem lenne, már hiányozna. Bár Szabolcska állítólag ezt mondta egyszer Adyról: "Ha nem lenne, nem kellene kitalálni..."

ferikefleto 2006.05.13. 11:15:55

Kedves Kertész fanok! Lehet, hogy elkeserít majd a véleményem, de szerintem Kertész inkább Szabolcska Mihályhoz hasonlítható, mint Adyhoz, a kitüntetést pedig azért kapta, mert olyat írt, ami megfelel a nyugati kulturális mainstream elvárásainak. Ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne a könyv, de aki olvasta és olvasott mást is magyar szerzőktől, azért elgondolkodhat arról, ő érdemelte-e ki a legjobban a Nobel-díjat. A mainstreamről meg annyit, hogy két kortárs magyar filozófus, Hamvas Béla és Lukács György közül, Lukács vonult be a világ kulturtörténetébe, pedig... Ahogyan ma is Molnár Ferenc a legolvasottabb magyar nyugaton, nem József Attila. Ez ilyen. Kerényi cigizéséről meg... attól még nem muszály alkoholistává válni, hogy az ember megiszik ünnepnapokon egy üveg soproni kékfrankost az apósával. Ugyanettől az embertől még az sem hiteltelen, ha negatív véleményt fogalmaz meg a kocsmatöltelék szomszédról, aki veri a feleségét. Nem?

ferikefleto 2006.05.13. 11:24:01

Egyébként meg... A Nyugat véleményéről, a roppant okos svédekről, németekről, franciákról stb. meg annyit, hogy érdemes körülnézni az általuk kreált Közép-Európa nyomorult országaiban. Bár a svédek nem ültek ott Trianonban, meg Párizsban sem de, ha jól emlékszem, egészen a háború végéig szálították a vasat Hitlernek, ami biztos nagyon jó biznic volt. Szóval az ő lelkiismeretfurdalásuk érthető Kertésszel kapcsolatban... Aki mint már mondtam kiváló magyar író, csakhát ezen a nyelven írt Szerb Antaltól Kosztolányiig még sok tucat más kiváló magyar író is, ezért talán jogos a kritika. Vagy csak az tetszik a magyar "nyugatos", mainstream és nagyon kritikai értelmiségnek, ha Kerényit, Szamócát, vagy Orbánt lehet kritizálni, meg Wass Albertet, Márait stb. Kertésztől viszont el a kezekkel. A svédek már csak tudják...

Guevara 2006.05.13. 11:31:30

Azt nemtom, hogy Kertesz jelentos iro-e, bar a -Sortalansag- konyvben nekem tetszett (filmben iszonyat!). Az viszont bizonyos, hogy Kerenyi teljesen hibbant!

Selenor 2006.05.13. 11:37:06

Kedves ferikefleto,

lehet, hogy meglep, de jómagam inkább Márai- és Kosztolányi "fan" vagyok (de hülye kifejezés, de hagyjuk az áthallásait!), ennek ellenére nem hiszem, hogy bármit levonna az értékükből, hogy nem kaptak nóbelprájszt. A Nyugat meg nem égtájat, büdös lábú liberalizmust jelölt fentebb, hanem a XX. század elején (igen csekély példányban megjelenő) folyóiratot. Nem nagyon értem, miért keveredett ide a hitleri acélszállító nép (vicces, hogy a kollektív bűnösség csak akkor érint kellemetlenül egyeseket, ha magyarokról van szó). És abban sem vagyok teljesen biztos (nyilván hiányos történelmi műveltségem okán), hogy a német vagy a francia állampolgárok népszavazáson döntötték el, hol húzódjanak az új magyar határok.

Beyonder 2006.05.13. 11:43:05

Richard 60: a sztori, amit elmeséltél szerepel az uristen@menny.hu című magyar filmben is. A forrást illik felfedni..

ferikefleto 2006.05.13. 11:47:36

Selenor!

Én a "nyugatost" a magát urbánusnak, '68-asnak, manapság liberálisnak (bár ez a Nyugat időszakában inkább az ellenfeleik hívószava volt), adott időszakban Marxistának, világpolgárnak, Maoistának, reformkommunistának, néha ellenzékinek, Che Guevaristának stb. Csak soha nem magyarnak, nemzetinek, népinek (kivéve, ha ezeket valaki megkérdőjelezi) nevező magyar képződményről beszélek. Ez a csoport az általa majmolt nyugaton egyébként annyira marginális, hogy a többség ott nem is érti, miről vitatkozom. A svédeket csak azért írtam, mert valaki ott az előbb a roppant kulturálatlan, sőt mucsai Iránnal hasonlította össze őket (bár a 3000 éves perzsa birodalom örökösei nem így tudják, de nyilván csak az északi, toleráns, ezért mindenki fölött álló, mások kulturáját lenéző, a szólásszabadság nevében ironizáló, sértegető - lásd Dánia és Mohamed próféta esete stb. embereknek lehet igazuk, mert mi őket még magunknál is sokkal okosabbnak tartjuk, bezzeg őket, ha meghallgatnánk a magyarokról). Ilyesmi... Én kifejezetten szeretem Kertész könyvét, bár kicsit unom a holokauszt tematikát, ahogyan a kommunistást is. Csakhát ez a mainstream. Az meg, hogy ki miről, hogyan dönt... Nem tartozik ide. A nyugatosaink ugyanis a nyugatot szeretik, kormányostul, parlamentestül, párizsostul stb. Egyébként, amilyen az ország, olyan a kormánya, sajnos ez az igazság.

Selenor 2006.05.13. 11:55:14

Akkor most a nyugatot "majmoló" nyugatos Kosztolányi nem jó MAGYAR költő? A piszok urbánus... :-)

ferikefleto 2006.05.13. 11:57:00

Vagyis a nyugatot szeretik saját hazájuk helyett. Ez olyan, mint amikor valaki a panelablakból irigykedve tekint a Rózsadomb felé, majd pofonvágja a gyereket, hogy ne csámcsogjon...

Selenor 2006.05.13. 12:03:21

ferikefleto,

szerintem attól, hogy valaki nem csak a saját köldökét nézi, nem feltétlenül sorolható abba a csoportba, akik nem törődnek saját egészségükkel. A burkolt panelprolizás ismerős valahonnan, de ezt tán hagyjuk is...
Tényleg: Pilinszky, aki kevéssé tekinthető liberálisnak, vajon mennyire nemzeti?

ferikefleto 2006.05.13. 12:05:19

Mondom a "nyugatos" az nem a Nyugat folyóiratot jelölte, hanem azokat akik mucsaizzák a saját fajtájukat. Ezek Adyra hivatkoznak, a magyar ugarra stb. Csakhát ott volt a "Fel feldobott kő" is meg sok más ilyen. Olvastad, mit írt Kosztolányi Trianonról? Negyven évig kiadni sem lehetett. Kosztolányi, meg az akkoriak nem tartoztak ehhez a gyökértelen, minden ízében valóban kozmopolita bandához. Kosztolányi sem, Karinthy sem, a zsidó származású (mert ugye ez is hivatkozás ott mindíg) Szerb Antal, vagy Radnóti sem. József Attila sem, bár őt akarták példaképnek állítani 40 évig, ami meg az életműből nem fért bele a képbe, azt egész egyszerűen elhallgatták. Ne értsd, ha nem akarod, miről írtam. Végigfutottam egyébként mások kulturált hozzászólásait is a cigány Csoóriról, meg a fasiszta Csurkáról. Hát tudják... Szégyelhetné magát, aki ilyet leír. Nem azért mert műveletlen (ez még magyarázható azzal, hogy nem olvasta mondjuk a 7 tonna dollárt Csurkától, csak a filmet látta, arra meg csak a végén volt kiírva...), hanem azért mert bunkó. Idézve nagyon választékos irományát: bocsánat, maga nem egy f/sz véletlenül?

ferikefleto 2006.05.13. 12:12:03

Selenor, nem panelproliztam... A szegény gyerek esetét ecseteltem a sokkal kulturáltabbnak tartott gazdag világgal szemben. Olvastad Gyurcsány blogját a felkapaszkodott pápai gyerekről, akinek azt tűnt fel először Kláráéknál, hogy polgáriak, mert beszélgetnek egymással? Érdekes nem. Pedig emberünk nem is panelban lakott. Sőt, ő a primeminister. Ha félre akarod érteni, értsd. Egyébként arról sem volt szó, ki nemzeti, ki nem. Nem kell nemzetinek lenni ahhoz, hogy valaki tisztességes legyen. De a sajátját becsülni, a fajtáját előremozdítani, a másikat elismerni, értékelni. A nemzet ügyét nem elárulni, pénzért, vagy más juttatásokért eladni stb. nem. Ahogyan más érdekeket képviselni sem. Ezt más országokban nem is értenék, ahogyan te sem akarod. Nem akartam Kertésztől idáig jutni, mert neki ehhez semmi köze. Őt a fanok tűzték a zászlóra, hogy na ugye... Látjátok Mucsaik... Önigazolásként használták valamire, amit ő nem is képvisel. Valami bizniszre, egy kör összetartására, identitásának erősítésére azokkal szemben, akik mást képviselnek. Akik nem elég toleránsak nekik (sosem lehetnek...) stb.

bocsika 2006.05.13. 12:29:42

a Sorstalanságot kb 10 évvel Kertész felkapottsága előtt olvastam, és nagyon tetszett.
A Kaddis már sokkal kevésbé.
Akinek legalább 1 nagyon jó műve van, az szerintem már jelentősnek nevezhető /vö Tamás bátya kunyhója/.

ferikefleto: "a fajtáját előremozdítani" stb és egyéb kitételek: bűzlesz komám. bezártad magad a privát gyűlölködésedbe, dehát ez önmagában elég nagy büntetés neked egész életedre, csak így tovább.

ferikefleto 2006.05.13. 13:26:06

Jó lenne tudni, az általad kiemelt, szövegkörnyezetből kiragadott... stb. "a fajtáját előremozdítani" kifejezés mitől gyűlölködő. Meg az egyéb kitételek? Remélem ez a legnagyobb büntetés egész életemre, ahogyan írtad. Persze a fajtája szóból levezetheted azt, amit eszem ágában sem volt leírni - tudod a normális gondolkozásúak számára azt jelenti, hogy a hazáját, mert ugye pont azokról írtam, akik a te, nem kevésbé sztereotip gondolkozásod szerint, bár ezt nem is értem igazán, szóval, megismétlem, a Te sztereotipiád szerint, szerintem nem tartoznak ahhoz a fajtához, amiből én őket, vagy kiket, ki akartam rekeszteni. Így tovább. Láss csak fasiszta elhajlást az összes magyar zászlóban, minden olyan kifejezésben, amit a '30-as években német politikusok is kiejtettek a szájukon, gondolj csak gyűlölködőnek mindenkit, aki szerinted nem korrekt politikailag, pedig egészen egyszerűen annyi a hibája, hogy neked nem tetszik a véleménye. Eszem ágában sincs senkit sem gyűlölni, sőt... Csakhát, amit már az előzőekben leírtam ennek a toleranciaszintnek a másként gondolkozók úgysem tudnak megfelelni, akármit is írnak. Ki is a kirekesztő?

ferikefleto 2006.05.13. 13:32:42

Vagyis, bűnhődök érte egész életemben... Remélem örülsz. Neked viszont sok boldogságot kívánok, sok szeretetet, megértést, kevesebb előítéletet és elmélyülést a magyar nyelv rejtelmeiben! A saját gyűlölködő módomon, mert, el tudtam olvasni amit írtál, vagyis a saját fajtámhoz sorollak. Bár beszélek más nyelven is... Hoppá lelepleztem önmagam... Fú... Azt hiszem az összes nyelv megkülönbözteti a saját fajtáját az idegentől (lásd: barbár, gój, a romáknál: "paraszt" stb.) Kérlek, az idegen nyelvekben is mélyedj el!

szikra 2006.05.13. 13:35:53

ferikefletonak: irodalomkritikusi színekben próbálsz pmpázni, de nem sokat olvashattál életedben, mert a "muszáj"-t "muszály"-nak írod.

ferikefleto 2006.05.13. 13:42:48

Vagy az idegenek, azok kirekesztők? Most már nem is értem az egészet. Van nekem saját fajtám, vagy egyedül állok a világban? Kim van nekem? Beszélek egy angollal, gyűlölöm, mert tudom, hogy nem magyar? Beszélek egy magyarral, gyűlölöm, mert ő azt hiszi, hogy gyűlölöm, mert úgy gondolja, hogy én úgy gondolom róla, hogy..? Illetve kirekesztem? Várjunk egy cseppett! Ki rekeszt ki kit itten? Szerintem ez nagyon primitív... De nézzünk a mélyére. Le merte írni, hogy van saját fajtája. Nem úgy gondolja, hogy egyszerűen ember a sokfajta közül. Bocs, van sokfajta ember? Rasszista, hiszen gyűlölködik! Bocs, most ezt nem én mondtam? De, de már megtévesztett ez a rohadt rasszista... Szerinte nem egyforma minden ember... Pfuj, bűnhődik is ezért egész életében. Abba is hagyom, mert ez kb. ilyen cifra. Elköszönök és bűnhődök egész életemben. Bocsánat, életteremben, ahol élek, illetve, ahol élni tudok, abban a térben. Élettérben. Hol is van ez. Pfuj, fasiszta! És még a Kertésznél is jobban szereti Hamvas Bélát, meg Kosztolányit. Szegénységi bizonyítvány, mennyivel jobb lenne, ha ezek a gyűlölködők nem lennének...

ferikefleto 2006.05.13. 13:45:56

Ez ilyen, bocs, ijen, vagy ilyen... Muszály ezt, vagy muszáj. Nézz mán körül a neten, hogyan írnak egyesek. Én salynos tényleg nem olvastam még eleget életemben, ezért SALYNOS írni sem tudok eléggé. Hejesírás, mit nekem... Igazad van. Tényleg... A muszály, az muszáj... Kár vitatni. Végre valami igazi kritikai él.

ferikefleto 2006.05.13. 14:00:30

Kedves Szikra! Nyelvtantanárként próbálsz pmpázni, pedig... Pmpázni nehéz nyelvtanárként, csak muszály, bocs muszáj valamit írni, ha már érdemi nincsen. Csak azért, hogy hasonlítsunk, ha már a saját fajtánkról esett szó!!!

gulyaspisti 2006.05.13. 14:22:01

Kedves ehhez a topichoz hozzászóló barátaim. Elkeseredve látom, hogy a "ferikefleto"-nak nem köszönetet, hanem fikázást adtok cserébe. Hát kik vagytok ti? Mi az ami motivál titeket? Mi az, ami azt váltja ki belőletek, hogy egy értelmes magyar honfitársatokat besoroljátok egy kategóriába, és ez alapján el is ítéljétel. Ez számomra nevetséges, és tanulságos. Remélem mindannyian egyszer a tükörbe tudunk nézni, és majd néhány év múlva azt mondani, hogy képzeljétek egykoron olyan módon befolyásolták a tudatomat, hogy nem láttam a fától az erdőt. Remélem ez egyszer bekövetkezik, bár mostanában inkább ennek az ellenkezője az, ami elmondható a gondolkodásunkról. De én megköszönöm a "ferikefleto" hozzászólásait és bátorítom is, hogy ossza meg értékes gondolatait. Az meg, hogy a nyelvekkel is jóban van, az már igazán nem lehet baj. Ha jól emlékszem Széchenyi mondta, hogy ahány nyelvet besyélsz, annyi ember vagy.

ferikefleto 2006.05.13. 15:26:51

Kösz a biztatást, ahogy a nevem is mutatja, bátor vagyok...

cozumel 2006.05.13. 15:30:13

Szeretettel mindket felnek:

ÉN NEM VAGYOK MAGYAR?


Õs Napkelet olyannak álmodta,
Amilyen én vagyok:
Hõsnek, borúsnak, büszke szertelennek,
Kegyetlennek, de ki elvérzik
Egy gondolaton.
Õs Napkelet ilyennek álmodta:
Merésznek, újnak,
Nemes, örök-nagy gyermeknek,
Nap-lelkûnek, szomjasnak, búsitónak,
Nyugtalan vitéznek,
Egy szerencsétlen, igaz isten
Fájdalmas, megpróbált remekének,
Nap fiának, magyarnak.
(S az álmosaknak, piszkosaknak,
Korcsoknak és cifrálkodóknak,
Félig-élõknek, habzó-szájuaknak,
Magyarkodóknak, köd-evõknek,
Svábokból jött magyaroknak
Én nem vagyok magyar?)

Ewok 2006.05.13. 16:04:20

Ez a cikk nem Kertésztől szól, csak hát egyeseknek kell cikizni, mert nagyszerű dolog, ha egy magyar iró kap Nobel-díjat, csak itt az a baj, hogy zsidó vallású az kitüntetett. Az meg mégsem járja, hogy olyan embert érjen ilyen megtiszteltetés, akinek nincs olyan felmenője, aki Árpád lovának segge alá tartotta a lapátot a vezéri jurta előtt.
Ami Kerényit illeti. ez a jóember meg van zakkanva. Minden megnyilvánulása elképesztő, és a jobboldal vezetői sok ilyen kis kerényiről álmodoznak. Pedig amit mond ez a macskajancsi, az nem más mint egy bűdös szellemi szellentés.

ferikefleto 2006.05.13. 16:43:19

Ewok hozzászólásáról csak annyit. Hülye sztereotipiái vannak, amiket valami tömeglélektannal foglalkozó szakemberrel kellene megbeszélnie és sajnos nem csak neki. Komolyan gondolod, hogy attól tetszik, vagy nem tetszik valakinek az írása, mert zsidó, vagy mert sváb, esetleg iráni stb. Szellemekkel harcoltok, amikor ebbe kapaszkodtok. Érdekes, ha már idáig akartátok terelni a szót, a magyar irodalom jeleseiről, hogy még mindíg ezzel jöttök. Persze, ha nem jönnétek ezzel, akkor az a marginális csoport sem létezne, amelyik tényleg annyira hülye, hogy foglalkozik egy alkotó származásával. Amikor azt írtam, hogy a "saját fajtája" pont erre gondoltam. Nem a marginális, tényleg idiofasiszta bandára, hanem arra amit azok művelnek, akik azt hiszik, azért tartja valaki többre mondjuk Hamvast Kertész Imrénél, mert Kertész zsidó. Ez egész egyszerűen a mi fajtánk. Itt a Kárpát-medencében a száz éves népi-urbánus vitájával, a szerencsétlen német, majd orosz megszállásával, Trianonnal, '19-el, az őszirózsás hülyéskedés valóban zsidó származású vezetőivel, majd Gömbös valóban fajvédő ökreivel, Kádárral meg az összes szerencsétlen kinövésével a mi fajtánknak. Akár tetszik, akár nem. Nem vagyok magyar? Teszed fel a kérdést a költővel... Pont erre gondolt. Ahogyan a magát a szittya-nemzeti-tarsolylemezes álvalóságba menekítő honfitársaink is a magukat toleráns, politikailag korrekt, nyugatos... fajtatársainktól menekítik a saját, valóban kiközösítőbe csapó világukba (hozzáteszem, toleránsék legalább annyira kiközösítőek, csak ők azzal, hogy rányomják a többire, hogy gyűlölködő - erről feljebb...) Ennyit rólad. Kerényiről meg: csak ugyanazt csinálta a tévében, mint heti hetesék a másikon. Azon élcelődött, kinek mekkora feje van. Persze amíg fajtatársaink nem nőnek fel, mindnyájan hülyíthetnek minket és bizony addig arról sem vitatkozhatunk őszintén, kinek adnánk mi, itt élő emberek a Nobel-díjat, ha tehetnénk.

cozumel 2006.05.13. 17:14:35

"Nem vagyok magyar? Teszed fel a kérdést a költővel... Pont erre gondolt."

Ma is pont erre gondolna...

bogyi 2006.05.13. 18:37:51

hát kedves ferikefleto! azért elég jelentős hülyeségeket (is) írsz!

mi az hogy: "Láss csak fasiszta elhajlást az összes magyar zászlóban, minden olyan kifejezésben, amit a '30-as években német politikusok is kiejtettek a szájukon"

nem a magyar zászlóban látjuk a fasiszta elhajlást, hanem azokban akik karlengetve tisztelegnek előtte. nem pusztán az "élettér" kifejezés fasiszta, hanem az ahogy csurka kiejti a száján. mert csurkának lehet becsülni némely régi írását, de az, amit ma politika címszó alatt művel, a legrondább gyűlölködés és kirekesztés.

az meg csak hab a tortán, hogyha kokárdát kitűzöm, akkor ezáltal némelyek a "saját fajtájukhoz" tartozónak tekintenek. legjobb tudomásom szerint a zászló, kokárda, himnusz a Magyar Köztársaság múltjának és jelenének jelképei. és nagyon rosszul viselem, ha megkülöböztetés okává és kifejeződésévé silányítják.

meg ez: "nagyon kritikai értelmiségnek, ha Kerényit, Szamócát, vagy Orbánt lehet kritizálni, meg Wass Albertet, Márait "

orbánt, kerényit nem csak lehet, hanem muszáj is kritizálni (ugyanis gyakran akkora pöcsségeket mondanak), viszont Wass Alberttel legtöbbünknek csupán annyi baja van, hogy egyesek kisajátították, mintha csak nekik írt volna. ez a "kritika" nem az ő személyének vagy munkásságának szól (pláne, hogy tudomásom szerint életében teljesen elhatárolta magát a mai politikától, ellenben halála után könnyű rá hivatkozni), csupáncsak azoknak akik zászlójukra tűzték. na meg azt is kikérném magamnak, hogy Wassal és Máraival ugyanarra hivatkozzanak, mint az élettér szóval.

Ewok 2006.05.13. 18:58:59

ferikefleto,
Csak megemlitem, hogy egy rádióműsorban, a Fidesz kormány volt kulturális minisztere, egy bizonyos pálinkás nevezetű, (szándékosan kis p-vel) Imre Kertésznek titulálta, ezzel is kinyilvánítja, hogy nem tartja őt magyar írónak...amit a szarjancsi úgy magyarázott, hogy Kertész jelenleg Németországban él...
Szóval ne gyere nekem azzal, hogy hülye sztereotipiáim vannak.

asab 2006.05.13. 20:24:23

The Rambler !
Kedves ismeretlen, szerinted Mikszáth Kálmán, Moricz Zsigmond, Jokai Mór mennyivel volt jelentősebb író?

Selenor 2006.05.13. 22:08:53

Kedves ferikefleto, azt hiszem, messzire távolodtunk a témától. És a valóságtól is. Már rég nem érdekes ez az urbánus-népies ellentét. Ahogy azt sem értem, miért ennyire fontos ma, ki zsidó, ki nem. Szerb Antal élete sem arról szólt, zsidó-e: a halála szólt arról. A halála, amit nem ő választott. Amit egy őrült rendszer kényszerített rá, egy rendszer, amelyben fontos volt, ki zsidó, ki német, ki magyar. És ki mennyire magyar. Nem gondolod, hogy túl kellene lépni ezen? Ma már másról kellene gondolkodnunk. A jövőről. Persze ehhez ismerni (és nem félreismerni) kell a múltunkat. Gulyaspistinek igaza van: jó, hogy ferikefleto elmondja itt a véleményét. Még ha nem is értek vele egyet, megpróbálhatom megérteni. Talán ő is örekszik rá, hogy megértse azt, aki nem vele ért egyet. Majd akkor tudunk mosolyogni mindezen, ha végre nem indulatok, hanem érvek csapnak itt össze. De ez csak akkor lehetséges, ha nem megsértődik valaki, ha Kertész vagy Csoóri kap díjat, ha Radnóti nem arra hivatkozási alap, hogy ő is urbánus-zsidó, ha a történelmet nem úgy magyarázzuk, a tanácsköztársaságnak hány zsidó vezetője volt. És hány magyar koccintott elégedetten a numerus clausus elfogadásakor a sötét fővárosi vagy falusi kocsmákban. Lépjünk már túl ezen, könyörgöm (de ne felejtsük el!)... A ma és a holnap a fontos. Ha nem vesszük észre, már el is kártyáztuk.

agnus dei 2006.05.13. 22:25:28

Kedves Mindenki,

Ha nem is a teljesség igényével, de végigolvastam a kommenteket. Egy kiviláglik, ember embernek farkasa. Volt, van és lesz is...
Nem akarok vízionálni, de ami az utóbbi időben történik, elkeserítő.
Mivé leszünk? A hőbörgők, gyűlölködők, indulatból élők országává?
Elfelejtettünk észérvekkel véleményt cserélni, inkább a hangerős és a stílus(talan) pocskondiázás számít?
Így akarunk különbek lenni azoknál, akiket mi magunk is szídunk, elitélünk?
Nem vagyok idealista, a világ most ilyen.
A benne élők - így mi magunk és kortársaink - megítélése az utókoré, a gyermekeinké.
Mit szeretnénk, hogy emlékezzenek ránk?
Nem gondolom azt sem, hogy megváltom a világot, de tudnánk (szeretnénk) élni egy olyan világban, ahol ha új szervet kapunk, meg kérdezzük, hogy liberális vagy konzervatív volt-e a szívdonorunk nézete...?

Selenor 2006.05.13. 22:34:07

Agnus Dei: igazad van, erről próbáltam én is beszélni. A szívemből szóltál.

tréfás kedvű felhasználó 2006.05.14. 11:12:24

de jó, hogy ez a mérhetetlenül fontos információt közlö bejegyzésre már 2 napja van hivatkozás az index főoldalán. hiaba, no, a Kerényi-lobbi még ezt is el tudta intézni...

kedves Ewok, a 2006.05.13. 18:58:59üi hozzászólásodhoz meg annyit, hogy milyen jo, hogy volt egy December 5, mert 23 millió román nem szabadult ránk...

boddhisa 2006.05.14. 12:15:12

Rájöttem ám, h ferike valójában maga Rambler. Ezt a topikot ezek szerint ő indította, s bődületesen tömjénszagú baromságai blogjává tette. A gyerek engem lebunkóz (nyelvész vagyok), másokat burkoltan lehazaárulóz, és nyíltan szitokként használja a kozmopolita jelzőt és "bandának" nevezi: egész gondolatvilága a saját farka után kapkodó kutyát no meg Mikola doktort juttatja az ember eszébe - no hope! Ferike: Súlyos.
Még egy utolsó szót engedjetek meg: számomra a legmegdöbbentőbb az, hogy pont a magyar jobboldal, akit a nyugati világ már annyiszor sújtott megvetésével, hogy azt hihetnők, ebből már tanulnia kellett volna (pl. Trianon, Jalta és Kertész Nobel-díja), nem tanultak ezek szart se.
Ferkó! Tanuld má' meg legalább hőn szerett hazád nyelvét, mielőtt itt dislexiás hozzászólásaidban hőzöngeni kezdesz.Én, a bunkó, gyökértelen, minden ízében valóban kozmopolita bandatag - megtanultam. A bunkó Te vagy, és tájékoztatásul közölném veled, Karinthy és Radnóti is zsidó származású volt. Szégyell : két l-lel ígyuk, a mindiget pe'ig rövid i-vel...

boddhisa 2006.05.14. 12:19:46

Rájöttem ám, h ferike valójában maga Rambler. Ezt a topikot ezek szerint ő indította, s bődületesen tömjénszagú baromságai blogjává tette. A gyerek engem lebunkóz (nyelvész vagyok), másokat burkoltan lehazaárulóz, és nyíltan szitokként használja a kozmopolita jelzőt és "bandának" nevezi: egész gondolatvilága a saját farka után kapkodó kutyát, no meg Mikola doktort juttatja az ember eszébe - no hope! Ferike: Súlyos. Még egy utolsó szót engedjetek meg: számomra a legmegdöbbentőbb az, hogy pont a magyar jobboldal, akit a nyugati világ már annyiszor sújtott megvetésével, hogy azt hihetnők, ebből már tanulnia kellett volna (pl. Trianon, Jalta és Kertész Nobel-díja), egy centit sem lépett előre, mint mondjuk a németek, nem tanultak ezek szart se. Ferkó! Tanuld má' meg legalább hőn szerett hazád nyelvét, mielőtt itt dislexiás hozzászólásaidban hőzöngeni kezdesz.Én, a bunkó, gyökértelen, minden ízében valóban kozmopolita bandatag - megtanultam. A bunkó Te vagy, és tájékoztatásul közölném veled, Karinthy és Radnóti is zsidó származású volt. Szégyellned neked kéne magad, hogy 60 évvel a holokauszt után még zsidózol. Szégyell : két l-lel ígyuk, a mindiget pe'ig rövid i-vel...

tréfás kedvű felhasználó 2006.05.14. 12:37:08

van itt a neten valahol valami olyan hely, ahol az ember leirhatja a velemenyet, es nem is szolnak be a helyesiras miatt? hihetetlen, hogy a vitatkozo topikok 80%-ban a helyesirast felhasznalva probaljak meg bebizonyitani, hogy a masik mekkora egy bunko -> hahh, tehat nekem van igazam! ez tenyleg elkeserito! es ha valamielyik kedves kollega beszol az ekezeteim hianya miatt, annak nyasgem!
amugy erdekes vita lett volna... :( nem baj!

bogyi 2006.05.15. 15:53:29

manapság annyira harsog körülöttünk minden, hogy azt ami szépen szól, már meg sem halljuk. aztán mindezt magunkra húzva, mi is kiabálni kezdünk. ha meg már kiabálunk, akkor addig győzködjük magunkat, míg végül elhisszük: az egyetlen igaznak MI vagyunk a birtokosai. következtetés: csak nekünk van igazunk, mindenki más buta és megtévesztett, de ha nem figyelnek ránk, akkor verjük bele a másik orrát az igazságunkba. minnél jobban elveszítjük az önkontrollt, annál inkább ISTENEK vagyunk, az isteneknek meg nincs szükségük kritikára.

bogyi 2006.05.15. 16:53:15

ja és kihagytam valamit, ami rögtön eszembe jutott, amint a sorok közöttre kapcsoltam. én alapvetően a politizáló köznép elfajult érzéseire gondoltam. de ne hagyjuk számításon kívül a politikusainkét sem. asszem rájuk néhányadik hatványon igaz a leírt, egyetlen kitéttel: ami még az ISTENSÉG-érzésnél is elsőbbrendű: a politikai és gazdasági érdek. vagyis "azt hiszem, ami nekem megéri, de akkor azt a falig elviszem"
süti beállítások módosítása