A rajongótábort megosztotta a Maffiózók hatodik évadbeli vergődése, és nem is csoda: ebben a cikkben például egyenesen elvek szembeköpésével, a kreatív szabadság elárulásával és egyéb nyalánkságokkal vádolják meg kedvenc kisvárosi maffiózóinkat. Nem mindennel értünk egyet, de azárt van benne valami. Csak az olvasson tovább, illetve klikkoljon a fenti linkre, aki naprakész az új évadból, mert a spoilerek csak úgy röpködnek.
A cikk szerzője többek között azt rója fel David Chase kreátornak és kis csapatának, hogy az HBO előfizetői (a tengerentúl ott látható a sorozat) reklámmentes és minőségi programot akarnak kapni a pénzükért, és az új eresztés sok mindent adott, csak ezt a kettőt nem.
Kapunk ezzel szemben meglehetősen triviális mellékszálakat (igaz), David Lynchet megszégyenítően szürreális álomképeket (3 részen keresztül, ez is igaz) és totál érdekleten mellékszereplőket, akik végül is rohadtul nem érdeklik az embert (az eheti rész például majdnem teljes egészében arról szólt, hogy Artie-nak milyen bajai vannak az étteremmel az ismét rátörő midlife crisis mellett) és ezt tetézik azzal, hogy lassan teleshoppá alacsonyítják az eddig kitűnő forgatókönyveiről (is) elhíresült maffiatörténetet.
Ebben az értelemben szintén a legutóbbi epizód vitte a prímet, hiszen a cikket jegyző Phillip Swann nem volt rest, és megszámolta: 14 úgynevezett product placement, azaz szponzori tárgyak elhelyezése volt megfigyelhető a 60 perc alatt, (nem soroljuk fel őket, mert az is reklám, és most pont ezek ellen ágálunk) és valóban csak a telefonszám hiányzott a képernyőről ahhoz, hogy lelki szemeink előtt feltűnjön a kerszt alakú fülbevalót viselő kopasz faszi (brrr) a Sport2 meccsközvetítéseinek szünetéből.
Persze nem nehéz kitalálni, hogy miért szaporodtak el ennyire az ilyen kértelen reklámok (a magyar filmekben ezer meg egy ilyen van másodpercenként, kezdve a taxik tetejére festett mobiltársaságokat reklámozó feliratoktól az üdítős dobozt kifacsart csuklóval a kamerába tartó és abba báván belebámuló főhősig), a főbűnös a TiVo, a nálunk (egyelőre) még nem kapható műsorrögzítésra alkalmas szerkezet, ami (ha úri kedvünk úgy tartja) átugrik a reklámblokkokon, és így nem kell végigszenvednünk a kékvérű nők legújabb kalandjait az intimbetétekkel nap mint nap.
A hiba a kréta körül csak az, hogy a Maffiózók nem egy network tévén megy, hanem egy előfizetőitől díjat beszedő kábelcsatornán, így az ember joggal várhatná el, hogy ne csesszék el a jeleneteket ilyen beszólásokkal: "M.... B.... toll! Olcsóbb, mint Európában!" (A márkanevet pontoztuk ki, nem káromkodást.)
CrL 2006.04.28. 03:45:03
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.04.28. 10:44:44