Arról írtunk a minap, hogy bizonyos cégek híreknek álcázott PR közleményekkel látják el az amerikai tévéállomásokat, akik ezeket le is adják jól. Lássunk egy pár konkrét példát!
2005 novemberében került adásba egy, a Panasonic, a Namco és a Techno Source cégek által finanszírozott VNR, melyben egy Robin Raskin nevű publicista az átlagos amerikai anyuka külsejét hozva fikázta le kíméletlenül az Apple és a Tiger Telematics egy-egy termékét. A karácsonyi rohamra készülő családoknak szóló figyelmeztetés szerint a két említett termék egyenesen veszélyes, megvenni nem szabad, árt a gyereknek, és így tovább. Persze az agyondicsért másik három terméket - valami véletlen folytán - pont a VNR-t finanszírozó cégek dobták piacra, és közvetlen konkurenciát jelentenek a ledorongolt duónak.
Ezzel persze addig nem is lenne baj, amig mondjuk egy kopasz, fülében kereszt alakú fülbevalót hordó, szemüveges elmebeteg üvölti világgá a teleshopban. A baj csak az, hogy a csatornák a szösszenetet szinte megvágatlanul, hírként tárták a nép elé. Ejnye!
(itt tekinthető meg maga a gonosz VNR, itt pedig az, ahogy adásba került)
Karácsony előtt a tévéadók ezerrel próbálnak segíteni szegény, tanácstalan amerikai családokon, és mindenféle szakértőket ráncigálnak elő a fiók mélyéről, akik majd jól elmondják, hogy mi a trendi ajándék az adott évben. Egy ilyen hölgyemény, Julie Edelman, immáron 5. éve tolja az egyik VNR készítő cég szekerét, és ad tanácsokat a mit sem sejtő nagyérdeműnek. Persze az általa "személyes választásnak" beállított és "minden családnak kell egy ilyen" címen aposztrofált termékeket a VNR szponzorai állítják elő.
(az eredeti VNR, és ahogy leadták)
Továbbra is áll a felhívásunk: ha valaki ilyet tapasztalna a magyar televíziókban, ne habozzon, kommentezzen!
vls7 2006.04.24. 20:26:25
hacos 2006.04.25. 11:17:59
ugyan nem televizio, de azert komentezzek, sztem ez mind gonosz vnr:
index.hu/24ora?main&fd_keres=sportingbet
sok szerencsetlen ember, aki ezek hatasara milliardokat jatszott el :(( hupp hupp