Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Egy férfit biztos jól megfizetnének II. Erzsébet szerepéért

2018. március 14. 11:33 sixx 29 komment

the-crown.jpg

Újabb idegesítő gázsiegyenlőtlenségről jött infó, ráadásul most egy olyanról ami teljesen védhetetlen: Claire Foy színésznő, aki a Netflix The Crown című sorozatában két évadon át alakította II. Erzsébet királynőt, és volt abszolút főszereplője a szériának, kevesebb fizetésért dolgozott, mint a férjét alakító Matt Smith. Mindezt egy jelenleg zajló, jeruzsálemi tévés konferencián ismerték be a sorozat producerei.

Az indok kézenfekvő volt, a producerek szerint Matt Smith egy közismert színész, aki 2010 és 2013 között a Ki vagy Doki? címszereplőjeként olyan státuszra tett szert, ami a magas fizetését indokolta, míg Foy a 2015-ös Golden Globe-nyertes, Wolf Hall című minisorozaton kívül semmi különöset nem csinált. Hát ja, aztán a sorozatben olyat játszott, hogy egymás után kétszer jelölték Golden Globe-ra (egyet nyert is) és egyszer Emmyre is. És Matt Smith, kérdezhetnénk, hát, őt Fülöp herceg megformálásáért meg lófaszra sem jelölték.

A gyártó Left Bank Pictures nevében megszólaló Suzanne Mackie elnézést kért a dologért, és megígérte, hogy a harmadik évadtól kezdve a királynőt alakító színésznő fizetése lesz a legmagasabb a stábban, amit Foy kenhet a hajára, ugye, hiszen a harmadik évadban már nem szerepel (ő a negyvenes és ötvenes évekbeli királynőt alakította, most a hatvanas-hetvenes évek jönnek). Ami a konkrét számokat illeti, a Variety infói alapján Foy 40 000 dollárt kapott epizódonként, ami tévés szinten elég alacsony, az amerikai színészcéh főszereplői minimumfizetését éri csak el (ennél kevesebbet nem lehet fizetni egy főszerepért).

Ráadásul ugye a The Crown az egyik legdrágább sorozatnak számat a maga hétmillió dollár/epizódos költségvetésével, amiből lehet, futotta volna magasabb fizetésre is, de a producerek erre azt mondták, hogy ők inkább a képernyőre tolják a lóvét - csak Foynak 120 különböző jelmezt kellett varrni a második évadra, az meg nem olcsó. Az esetről beszámoló New York Times szerint például Tituss Burgess 90 000 dolláros szerződéssel dolgozott az Unbreakable Kimmy Schmidt című sitcom epizódjain, és még csak nem is főszereplő, a meló mennyiségét meg ugye egy sitcom és egy dráma között elég nehéz összehasonlítani.

A legutóbbi ilyen botrány A világ összes pénze cím film tíznapos utóforgatása miatt robbant ki, amiért Michelle Williams 800 dollárt kapott, míg Mark Wahlberg 1 500 800-at.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kelemen12 2018.03.14. 11:38:59

ne csináld már, sixx, ez nem botrány, csak fun fact, te is jól tudod. hogy lenne már védhetetlen, hogy egy ismert név több pénzt kap, mint a főszereplő? ez nem férfi vs nő kérdés, hanem híres vs nem híres kérdése. vagy azt hiszed, hogy helena bonham carter nem fog több pénzt kapni , mint a majdani fülöp?

szerinted stana katic vagy patrick heusinger kapott több pénzt az abandoned-ért? ugyanannyira főszereplők. de az ismertebb kapja a lóvét. emily van camp vagy manish dayal kap több pénzt a the residentért? utóbbi a főszereplő, előbbi teljesen mellékszereplő. mégis az ismertebb kapja a nagy pénzt.

nevetőharmadik 2018.03.14. 11:56:30

Nagyon uncsi már ez a nyígás. Ha Foy kevesli, kérjen többet és merjen felállni, ha nem kap (ha pedig máshol sem kap többet, el kell fogadni, hogy az ő teetsége ennyit ér). Máshogy nem lehet. Ez még nyilvánvalóbb volt Michelle Williams esetében. Lehet, hogy nem tudott volna kialkudni annyit, mint Wahlberg, de hogy a 800 dollár csak azt bizonyítja, hogy meg se próbálta, az is biztos. Innentől meg nincs mit sajnálni rajta: ha szaré-hugyé elvállalta, az az ő hülyesége és senki másé.

kelemen12 2018.03.14. 12:27:33

@nevetőharmadik: ez meg a másik. Egy dolog, hogy a sajtó szereti ezt felfújni, de a "másik oldal" demagóg marhái végképp védhetetlenek. Hol kevesellte Foy a 140 millió forintos gázsiját a szezonért? Annyiért leszerződött, szóval neki nem derogált. Smith-nek többet kellett adniuk, hogy jöjjön, és megadták. Senki nem fog ezután többet adni Foynak, hogy paritás legyen.

Ebenezer Scrooge 2018.03.14. 12:46:43

Te olyan hülye vagy Sixx, hogy lisztben kéne megforgatni...
De mondok akkor valamit, amin ezek után köteles vagy masszívan kiborulni és minimum 3 cikket várok a témában: Utazók
"A The Hollywood Reporter bennfentes információi alapján mindkét főszereplő hatalmas összeget kapott, ám óriási a különbség a kettejük gázsija között. Bár Chris Pratt sokkal több játékidőt és így munkát is kapott – az első majdnem félórában csak ót látjuk -, de „csak” 12 millió dollárt fizetnek neki, míg a sokkal nagyobb névnek számító Jennifer Lawrence gázsija már 20 millió és állítólag ővé a profit 30%-a is, vagyis több mint a dupláját kapja kevesebb munkáért."
Forrás: port.hu/cikk/mozi/minden-amit-nem-tudtal-az-utazokrol/article-44053

Kibaszottul nem tetszik, hogy csak addig menő a fajtátoknak a kapitalizmus, amíg az épp a fasz jobbik végét jelenti. Tessék többet kérni és kész. Ja, hogy akkor a Foy nevét max a nagyikája ismerné továbbra is, mert azonnal ugrott volna a helyébe 32 másik jelölt a szerepre?
Te ehhez még a díjazáson méred le a teljesítményt? Röhej...
Ha díjat akarsz, csinálsz egy folgyatékos/néger/női/zsidó filmet és tartod a tenyered, de ha normális munkát csinálsz és nincs benne semmi SJW vonulat, esélyed sem lesz, főleg ha cisz-hetero-fehér-férfi is szerepel benne. És te ebben a kicsit sem elfogulatlan közegben akarsz méricskélni díjakkal?

reKorrekt 2018.03.14. 12:52:23

"csak Foynak 120 különböző jelmezt kellett varrni a második évadra, az meg nem olcsó"
Amiket utána gondolom nem lehet elárverezni 3x-os áron...

tamareaf 2018.03.14. 12:55:25

Wolf Hall 4.4m nezettseg, es gondolom az egesz vilagon vetitettek, szemben a Dr. Who-val, ami csak 7.5 millios nezettseget produkalt es tipikusan olyan dolog, ami az UK-n kivul senkit nem erdekel. Es ki az a Michelle Williams?

szani12inda 2018.03.14. 13:04:39

@nevetőharmadik: ez a Wahlberg - Williams példálózgatás különösen azért durva , mert Williams rögtön közölte amikor az újraforgatás felmerült, hogy ő megcsinálja ingyen. Ez miért kötelezte volna Wahlberget arra , hogy ő is ingyen dolgozzon? Megkérte a fizetséget a munkájáért, aztán meg megy a picsogás , hogy milyen szemétség , hogy lám a férfi színészeknek mennyivel többet fizetnek , pedig mindenki annyit kapott amennyit kért.
Wahlberg annó kapott tőlem egy nagy jópontot azért mert nem vállalta el ingyen, aztán meg egy rosszpontot azért mert a támadások hatására szabadkozott , meg valami szervezetnek felajánlotta a gázsiját.

szani12inda 2018.03.14. 13:07:16

Foynak miért kellett volna visszamenőleg módosítani a szerződését amiért díjat kapott?
Ezt majd a következő filmjére szerződésnél érvényesítheti az ügynöke az alkudozásnál, hogy ismert lett egy sikeres sorozattal amiért díjakat kapott.

nevetőharmadik 2018.03.14. 13:10:20

@szani12inda: Igen, az tényleg nagyon durva volt, hogy hagyta magát bele-bully-zni a pénze feladásába. Förtelem, ami megy.

a Nanga Parbat rabjai 2018.03.14. 13:32:47

én megcsináltam volna a feléért is...

Mi0 2018.03.14. 13:34:28

Nekem már az is megdöbbentő hogy létezik olyan ország ahol a "színészcéh főszereplői minimumfizetése" jogszerű.

nevetőharmadik 2018.03.14. 13:39:22

@Mi0: Mondjuk nagyjából erről szól(na) bármely szakszervezet.

Mi0 2018.03.14. 14:01:15

@nevetőharmadik: Az érdekképviseletről, de nem az árkartellről :) Mi pl itt nem vagyunk a piacgazdaság mintapéldája és akkor óvatosan fogalmaztam, de a hasonló próbálkozásokat (kamarai díjtáblázatok, szakszervezeti ajánlott díjak stb) még itt is büntetik.

Nand 2018.03.14. 14:04:04

"Újabb idegesítő gázsiegyenlőtlenségről jött infó... " Neked idegesítő, Sixx, meg a többi kreténnek. Előttem jól leírták, hogy miért...

2018.03.14. 15:02:23

jaj, jaj, wage gap! Uramisten!

Ugyanazért a munkakörért állami cégnél kutya kötelesség ugyanannyit fizetni. A magánszférában mindenkit beáraznak, és mindenki maga harcolhatja ki magának a fizetését.

Elképesztő ez a kommunista felhorgadás.

G_Norton 2018.03.14. 15:30:12

Ciki, hogy az eddigi kommentelők nem veszik észre a problémát. Bezzeg ha fordítva lenne.

capacete 2018.03.14. 15:50:37

@kelemen12: Igen, ez kőkemény idiotizmus. Remélem legközelebb elkezd majd hisztizni azon is, ha egy sportcsapatban a sztárjátékos jobban keres, pedig abban a szezonban a csere jobban teljesít.
Claire Foy bizonyított ezzel a sorozattal, de ezelőtt egy névtelen senki volt, örülhetett, hogy kiválasztották és ennyiért szerződtették. Matt Smith ellenben közismert színész volt, aki nézőket tudott vonzani. Legközelebb már ha közös sorozatban szerepelnek, feltehetően Claire Foy kap majd több gázsit, ilyen ez a meritokrácia...

szani12inda 2018.03.14. 15:52:36

@G_Norton: Valóban, ha fordítva lenne - azaz az ismert sztár kevesebbet kapna egy ismeretlen kezdőnél - az érdekesebb lenne. Bár a nemek közti különbségtételhez annak se lenne köze.

capacete 2018.03.14. 15:53:44

@G_Norton: Kifejtenéd, hogy pontosan mi a probléma azzal, hogy az addig névtelen színésznőt kevesebbért szerződtették, mint az ismert színészt? Kérlek, magyarázd el, hátha megértem...

G_Norton 2018.03.14. 17:01:37

@capacete: Nem volt névtelen, a szakmában már ismerős volt Foy neve, nyert GG-t is. Matt Smith-nek meg tényleg ott volt a Dr. Who, és pár blockbusterben ilyen-olyan szerep (hirtelen a Terminátor: Genysis egyik mellékszerepe ugrik be), ehhez képest durván aránytalan, hogy Foy kap 40 ezret, ami "tévés szinten elég alacsony, az amerikai színészcéh főszereplői minimumfizetését éri csak el (ennél kevesebbet nem lehet fizetni egy főszerepért)." Nem az egyenlő fizetés nemléte itt a probléma, hanem a valószínűleg durva aránytalanság.

@szani12inda: Torzítasz, Matt Smith azért nem sztár, Foy pedig nem volt ismeretlen kezdő. Ismeretlen kezdő Daisy Ridley volt, ő nem is kapott valami komoly fizetést eddig a SW-filmekért.

capacete 2018.03.14. 17:14:17

@G_Norton: Claire Foy teljesen névtelen volt, mert a közönség nem ismerte. Teljesen lényegtelen, hogy a szakmában hallottak-e már rólad, a színészek azért kapnak nagyobb fizetést, hogy nézőket vonzzanak. Claire Foy erre 3 évvel ezelőtt alkalmatlan volt, Matt Smith viszont alkalmas. A színészek közötti fizetésbeli különbséget ez a legtöbb esetben kifejezetten jól megmagyarázza.

capacete 2018.03.14. 17:19:23

@capacete: Azt már várom, hogy mekkora jajveszékelés lesz majd, amikor kiderül, hogy - Irgalom Atyja ne hagyj el! - még John Lithgow is többet kapott Claire Foynál.

sans paraben 2018.03.14. 18:25:53

minden szavad arany, sixx, az, hogy ezt a problémát itt senki nem érti, csak azt igazolja, mekkora szükség van ebben az országban olyan FÉRFIAKRA, mint te!

G_Norton 2018.03.14. 18:31:40

@capacete: GG, az bizony semmit sem számít ugye.

De akkor vessük össze így: Foy kap 40 ezret, Matt Smith 900 ezret, ez tök rendben van, mert egyik híres, másik nem. Hát nem annyira. Továbbra is sixxet tudom idézni, hogy a címszereplő a színészcéh mininumbérét kapja egy ilyen sorozatban, az baromi gáz.

És akkor tedd mellé a produceri védekezést: hát jó, de sok zsét kellett költeni a ruhákra meg a díszletre...

szani12inda 2018.03.14. 18:41:48

@G_Norton: Foy ezért a szerepért kapta a GG-t. Ezt a hírnevet majd bizonyára remekül ki is tudja használni az ügynöke amikor a következő szerepének a díjazásán alkudozik.

capacete 2018.03.14. 18:41:54

@G_Norton: Azzal azért tisztában vagy, ugye, hogy a Golden Globe-ot pont a Crownért kapta, előtte pedig egy névtelen senki volt? A legközelebbi szerződése aláírásakor majd leteheti az asztalra és kikövetelheti magának a sztárgázsit.

Tényleg elképesztő, hogy te és sixx melyik világban éltek, komolyan azt gondolod, hogy rákényszerítették szegény Claire Foyle-ra, hogy ennyiért vállalja a szerepet? Nem inkább az történt, hogy élete nagy kiugrási lehetőségének tekintette a szerepet, ezért nem zavarta, hogy mekkora gázsit kap? Ha megalázónak érezte volna ezt a fizetést, akkor nem tehette volna meg, hogy nem ír alá és nem lett volna 100 másik színésznő, aki örömmel aláírt volna ugyanerre a szerepre?
És ugyanígy, szerintetek Matt Smith azért kapott annyit mert a producereket valaki erőszakkal utasította erre, vagy azért, mert úgy gondolták, hogy nézőket tud bevonzani?

Miért nem elég az az indok, hogy az ismertebb színészek több gázsit tudnak kikövetelni, az ismeretleneknek pedig nyelniük kell addig, amíg nem jön el a kiugrási lehetőség?

capacete 2018.03.14. 18:43:27

@G_Norton: Egyébként mi a bajod a produceri védekezéssel? Minden sorozatnál alap, hogy a költségvetésből ki kell hozni a produkciós költségeket és a színészek fizetését. Ha magas a produkciós költség, akkor nyilván igyekeznek minél kevesebbet fizetni a színészeknek, akik ebbe vagy belemennek, vagy keresnek más produkciót, ahol többet kapnak.

2018.03.15. 10:04:25

@G_Norton: állami cég készítette a filmet? Ha nem, akkor milyen alapon akarsz beleszólni, ki mennyit kap?
A modellek között miért a nők messze a legjobban fizetettek? Nekik nehezebb végigmenni egy 20 méteres egyenes szakaszon?

De hogy legyen még min felháborodnod: a legjobban fizetett férfi focista kb. kétszázszor annyit keres, mint a legjobban fizetett női focista. Botrány!

robertkelvin 2018.03.26. 13:38:10

Engem meg az zavar, hogy mindenkit ennyire zavar Claire Foy alacsonyabb fizetése, kivéve magát Claire Foyt.
Mit képzel magáról ez a feltörekvő tehetségnek nevezett fruska?! Hát nem látja hogy mi csak jót akarunk neki? Képmutató és pökhendi húzás ettől az alattomos cafkától, hogy aláírt ennyiért.

A másik meg ez a Jonah Hill... még dicsekedett is vele, hogy neki elég volt 60 000 dollár mert ő bizony akarta ezt a szerepet Scorsese alatt és DiCaprio mellett.
Mit képzelnek magukról ezek?

Michelle Williams meg.... szerezzen magának egy új ügynököt, a mostani nyilván leszarja őt, biztos egy férfi. Egy rendes női ügynök a pisiszünetért is számláz.

Sixx, nem hiszem el, hogy komolyan gondolod amit írtál. Szerintem egyszerűen csak tudod mire jön a kattintás, nem ma kezdted :D
süti beállítások módosítása