Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Jót tett a Star Treknek a modernizáció

Star Trek: Discovery (CBS All Access, Netflix)

2018. február 28. 08:00 sixx 68 komment

12-star-trek-2_w710_h473.jpg

Van nehezebb dolog egy kultsorozat feltámasztásánál, hogyne lenne, sőt, hálátlanabb is, de ha a szórakoztatóiparnál maradunk, akkor az amatőr késnyelésen és a női szereplőkkel újraforgatott filmklasszikusokon kívül nem tudok nagyobb szopást elképzelni. Mert mindegy de tényleg, MINDEGY mit csinálsz, valaki biztos anyázni fog. SPOLEREK JÖNNEK.

A Star Trek Discovery, mint az egyik tévés szent tehén legkisebb borja már a fogantatás pillanatában olyan hendikepet kapott, amivel nem sokan tudnának megbirkózni. Egy olyan ikonikus franchise-ba kellett 12 évvel a legutóbbi leágazás után valami frissítést vinnie, aminek rajongói a sorozatokat (kivéve az Enterprise-t) és a filmeket (de csak a páros számúakat) érinthetetlen szentségnek tartják, szóval ha kihívás kell valakinek, itt megkapja. (Vagy a Star Warsnál, ugye.) Bryan Fuller volt az első, aki belevágott, aztán a CBS addig tekerte a tökét, míg ott nem hagyta az egészet, de az utána érkező Alex Kurtzman az ő alapjaira építette fel a első évadot, ami már a premisszájában is felrúgott minden Trek-hagyományt, hiszen nem egy kapitányról szólt, hanem egy első tisztről. Aki öl. Direkt.

A duplarészes pilot után én lelkes voltam, mert az epizódok úgy néztek ki, és úgy épültek fel, ahogy egy sorozatnak ma kell. Ha valaki nem érti meg, miért nem úgy néz ki a Discovery, mint a TOS, beleértve az updatelt Klingonokat is, azon nem tudok segíteni, de nem is akarok. (Ki kell jöni az időgépből és körülnézni, ennél jobb tanácsom nincs.) A Discoverynek 2017/18-as, azaz modern szériákkal kell megküzdenie, és ha csak a látvány oldaláról indulunk el, menten ott van egy Expanse, ami új frontot nyitott a tévés sci-fi-k történetében, ha annál rondábbat forgatsz, senkit nem fog érdekelni a sztorid. Ami egyébként hálistennek levetkőzte azt a naivitást és tágra nyílt szemű idealizmust, ami általában a Trek-szériákat jellemzi, a karakterei árnyaltabbak és összetettebbek, mint az egydimenziós Kirk vagy Archer, és az írók hálistennek nem is akartak senkiből Pickardot faragni (ahhoz a színészgárda Jason Isaacson és Rainn Wilsonon kívül nem is lett volna alkalmas).

A Discovery úgy tudta a Trek-univerzum alapértékeit megőrizni, hogy közben a saját útját járja. Michael Burnham, aki effektíve kirobbantja a Klingonok elleni háborút, sajna nem az a karizmatikus figura, akinek szánták - mintha a mellékszereplők kidolgozására több idő vagy tehetség jutott volna. Ez egyébként engem azért nem zavar, mert a rém hülye nevű Michael (hiszen csaj) legalább esendő, vannak hibái, az érzelmei befolyásolják és nem mindig azt teszi, ami a leglogikusabb. A sorozatban egyébként ez a szereplők nagy többségére jellemző, és lehetne azon rugózni, hogy Tilly a büdös életbe’ nem juthatott volna fel egy ilyen hajóra, vagy azon, hogy az alternatív univerzum mennyire elcsépelt toposz, ha a Tillyt alakító színésznő ne lenne ennyire jó, és a tükörvilágon ne sikerült volna pont annyit csavarni, hogy tényleg érdekes legyen. Az meg mennyire király volt már, hogy a 12. rész körül belépő KamuLorca-motívumnak az első két részbe megágyaztak, csak éppen a kedves néző nem figyelt fel a fegyverbuzi kapitány fényérzékeny szemének valódi jelentőségére.

A sztorikkal nekem nem volt bajom, élveztem azt, hogy úgy lett szerializált a történet, hogy közben megmaradt a heti sztorik lezárása is, majdnem mindig volt valami olyan történés, aminek a 42. perce meg kellett oldódnia, de közben a nagy közös sztori is görgött előre, meglepő halálokkal (a meleg doki kiírása engem nagyon váratlanul ért), és technikai újításokkal, melyek közül a spore drive-ot nagyon gyorsan el kell majd valahogy mismásolni (beszart; csak Stamets tudja működtetni, őt meg nem adjuk/meghalt; elhagytuk; a hajó a sorozat végén megsemmisül/alternatív idősíkban ragad. stb), mert közeledünk a TOS kezdetéhez és Kirkhöz, az évad utolsó jelenetében Pike is megjelent az Enterprise-zal, helló.

Ami viszont nekem nem volt jól eladva/megcsinálva, és ha minden igaz, a kánonba is rúgott egy városnyi lyukat, az a klingonból embert faragó technológia, ami jó véres és erőszakos volt, cserébe tök hiteltelen és sajnos egy rémes színésszel akarták eladni. (Bezzeg Harry Mudd, na ő fasza karakter volt.) Doug Jones (Saru) meg úgy lett az egyik legerősebb karakter, hogy amikor néztem a sztorit, a mássága (a kelp faj szülötte, de lehet nem így kell írni) soha nem jutott eszembe úgy, mint mondjuk a TNG Worfja vagy Datája esetében, akiket az írók kényszeredetten úgy írtak meg, hogy nem lehetett nem észrevenni, hogy ŐK NEM OLYANOK MNT MI.

enterprise-on-discovery.jpg

Azzal sem volt bajom, hogy mind a 15 részben moralizáltunk egy sort, és többször megkaptuk a kioktatást a másság elfogadásáról, ennyi kell egy Trek-sorozatba, ha már a prime directive csak egyszer került elő. A sötét, néhol túlságosan is erőszakos sorozat szakított a pasztellszínű, mosolygós Trek-hagyományokkal, és retcon ide, kánon felrúgás oda, olyan első évadot adott nekem, amire lehet építeni, amiből egy új klasszikus is kinőhet. A folytatás berendelve, idén ősszel várható egy újabb adag. Hálistennek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poisonborz 2018.02.28. 08:43:47

Pont fordítva éreztem, valahogy karakterek/jelenetek terén a 90es évek Star Trekjét hozta vissza a haverkodós/hajóéletképes jelenetekkel, de ezt erőszakosan telibevegyítve a szezonon átívelő csapongó sztorival ami baromira felemás végeredményt hozott. Lorcából a végére egybites plotdevice lett (pedig Jason Isaacs messze kiemelkedett az amúgy is kiváló színészgárdából), gyakorlatilag bármikor bármi megtörténhetett, realitás vagy a sima logika teljesen elszállt (Michael fejlődéstörténetét a végére kb lehúzták a vécén). Visszaköszönt ahogy készült - Fuller, jó gárda, aztán a CBS belepiszkált és többen kiszálltak a forgatás előtt, gondolom érezve a bazári ráhatást. Megérdemli az esélyt a köv szezonra, de ez az évad kicsit elvesztegetett lehetőségek halmaza volt.

StarTrekker · http://startrekker.blog.hu 2018.02.28. 08:52:11

A klingonból embert faragó technológia volt egyszer az eredeti sorozatban is. Nem tértek ki annyira a részletekre, mint itt, át volt műtve és kész. Egyébként úgy bukott le, hogy a tribblik (kicsi szőrös izék, amik egyszer elleptek egy űrállomást) allergiásak a klingonokra és viszont. :)

wkker 2018.02.28. 08:57:11

"12 évvel a legutóbbi leágazás után valami frissítést vinnie, aminek rajongói a sorozatokat (kivéve az Enterprise-t) "
Én ezt sosem értettem, hogy miért van így... Az egy nagyon jó sorozat volt, hű a Star Trek világához, jó színészekkel, számomra semmivel nem rosszabb, mint a TNG - ami szintén nagyon jó...

"beleértve az updatelt Klingonokat is, azon nem tudok segíteni, de nem is akarok. (Ki kell jöni az időgépből és körülnézni,"
Nincs is szomorúbb, mikor egy primitív, ostoba, sértődött, agresszív "propaganda" jellegű hányást valaki a "hatalomtól" átvesz és szajkózza. Mert a gyártót még megértem, hogy védi a saját hülye kreálmányát agresszívan és sértődötten, de attólmég a gyenge érvelés gyenge marad és aki átveszi..azzal van a baj.
Lehetett volna a klingonokon úgy is változtatni, hogy nem cserélnek le MINDENT. Egyszerűen hülye magyarázat, hogy a régi klingon kinézetről sütött a régi, olcsó maszk jelleg. Szerintem pont az teljesen rendben volt...Nyugodtan lehetett volna csinosítani, de lecserélni? Az űrhajót miért nem cserélték le egy csillagkapura ilyen alapon? És a vulcaniaknak miért nem négy kezük van?
Én nem lettem a Discovery rajongója, de amúgy nem tartanám olyan nagyon rossznak, ha a klingonokat nem cseszték volna el. A többi része nem rossz, elmegy egy sorozatnak (de nem Star Treknek..)

Blobov 2018.02.28. 09:01:16

@Darth Revan: Mennyi ideje is van már vége? Több mint két hete? Tudtad, hogy Robbot megölik a Vörös nászon? S Darth Vader Luke apja?

Vagy mennyi a spoilerezés legális dátuma?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2018.02.28. 09:12:45

Én még csak 6-7 részt néztem meg, de nekem kifejezetten bejövős a sorozat. Bennem felidézte a TNG hangulatát.
A klingonok egyébként átestek már egy ráncfelvarráson a TOS és a TNG között (Worf mondja is a DS9 egyik időutazós epizódjában, hogy ne is beszéljünk róla... :)

Amiért egy hatalmas piros pont jár a sorozatnak, az Mudd behozatala. A karakterhez már a TOS-ban is jó sztorik kapcsolódnak, ő az egyik kedvencem.

Melki 2018.02.28. 09:16:56

@sixx:
Úgy tudom, hogy csak 2019-ben jön a folytatás.

Cifu78 2018.02.28. 09:19:39

Hát nem tudom. A The Expanse látványos, friss, csak a főhös tenyérbemászó és színészileg nevetséges az alakítás (és ezt a fazont követi lelkesen egy ex-marsi katona, egy bérgyilkos és egy lázató/terrorista... aha). De még őt is elviselem, mert a mellékszereplők jó része zseniális, a történet lebilicselő és fordulatos. Plusz viszonylag kevés a látványos plot-hole.

Ehhez képest az Discovery... gáz. Az a legkisebb bajom, hogy a Trek kánont felrúgja, az Enterprise esetében is elfogadtam, sőt, tetszett ez a megközelítés. Csak ha már felrúgja, akkor csinálja úgy, hogy értelme legyen. Mert nem nagyon lett. Azt is elfogadom, ha a Klingonok történetét újra leöntik vegytintával és valami teljesen mást hoznak ki - de akkor legalább a Klingonok kinézetét tegyék félelmetessé, mert hát a kezdetektől fogva harcos és félelmetes fajnak voltak megalkotva. A J.J.Abrams féle iteráció meg inkább csak egy űr-ork.

A nagyobbik bajom, hogy raktak bele egy fekete SuperGirlt (még Hero Landing is van ám!), és mellé annyi PC-orentált marhaságot pakoltak bele (meleg karakter, önbizalomhiányos kislány, és a többi), ami már az amúgy ilyesmit jól fogadó kis lelkemnek is zavaró. Plusz hát tényleg csak pár szerethető karakter maradt - Saru talán a legjobb, de ez is sok mindent elárul. Azt viszont aláírom, hogy hozzá köthető a legtöbb jó pillanata a sorozatnak.

A látványvilág... Meg. Izé. A Discovery szerintem jó ideje a legbénábban kinézű űrhajó (csillaghajó) a világban, és még lehet sorolni. A The Expanse mellé téve számomra eléggé érthetettlen, hogy miért olyan drága a Discovery - az előbbi ~3 millió per epizódból készül, utóbbi 8-8,5 millió dollárból.

Na mindegy, engem némileg meglepett a kritika...

Melki 2018.02.28. 09:19:41

"Season one launched on September 24, 2017, but don't expect to see season two in September 2018.
Co-creator Alex Kurtzman has explained that season two won't land until 2019 at the earliest."

www.digitalspy.com/tv/star-trek-discovery/feature/a843066/star-trek-discovery-season-2-release-date-cast-episodes-klingon-theory/

stinkydiver 2018.02.28. 09:24:07

A vége elég nyálas lett, az utolsó 3-4 rész nem illett a többihez. Az egyik főszereplőből egy pillanat alatt negatív karaktert csinálni nagyon gáz volt. Ha hamarabb véget ér, akkor hibátlan lett volna.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2018.02.28. 09:27:44

Én úgy veszem, hogy a Discovery az első igazi XXI. századi Star Trek (az Enterprise ugyan a század elején volt, de még a régi módszert alkalmazta, csak újabb technológiával - talán ezért se tartom olyan rossznak, mint egyesek).

A Discovery egy Star Trek keretbe öntött sci-fi a XXI. századi sorozatok "negatívumaival" és "pozitívumaival" együtt.

Cifu78 2018.02.28. 09:28:41

@wkker: Az ENT idejében az volt a kritika, hogy kicsi a nézettség. Már a 2. évad után el akarták kaszálni, akkor még a rajongói petíciók megmentették, és jött a 3. évad, amely részben a Paramount kérésére lett teljesen más. Majd jött a Paramount fejváltás, és megint a számok voltak alacsonyak. Pedig pont a 4. évad kezdett egészen jó lenni (lehet a készítők érezve, hogy folyton felettük a kasza árnyéka, és sincs jövő, bátrabban álltak bele a kreatív dolgokba, fene tudja), mégis becsúszott 3 millió alá a nézettség.

A Discovery más kategória, e köré építették ugye az All Acces-t. Azt mondják nagyon bejött. Hát tudja a fene...

Melki 2018.02.28. 09:37:01

@stinkydiver:
Egy pillanat alatt? Az egész évadot erre a fordulatra építették fel, csomó jel volt az orrunk előtt. Azért csinált jó pár meredek dolgot, például amikor Cornwellt beáldozta, mert az volt kényelmes.

Szerintem is elrontották a Lorcas szálat, a lezárás elég gagyi volt, egydimenziós gonosz lett belőle és az, ahogy a hajót elfoglalta nélkülözött minden realitást.

Ettől függetlenül maga a fordulat jól felépített és logikus volt, a szál lezárása számomra nem sikerült.

ff48bp 2018.02.28. 09:41:21

Adják majd itthon is, esetleg szinkronizálva? Menézném úgy újra.

stinkydiver 2018.02.28. 09:46:24

@Melki: Egy árnyalt karakter volt felépítve, nem egy egydimenziós gonosz. De szerintem teljesen egyetértünk :)

capacete 2018.02.28. 09:50:27

@wkker: Az udate-elt klingonokra két válasz is van, az egyik a valós, a másik in-universe.
1. A CBS-nek egyszerűen nincs joga a klasszikus klingonokat képernyőre rakni, mert a jogok valamilyen fura módon úgy oszlanak meg, hogy egy másik vállalat jóváhagyása is kellene hozzá.
2. In-universe pedig az Enterprise sorozat behozta a klingon vírust, az is nyugodtan megmagyarázhatja, miért néznek ki ebben az időszakban épp így.

Pic 2018.02.28. 09:54:59

1. 'Nem baj, hogy felrúgja a kánont"

hmm ..... De igen!

Máskor is voltak már változtatások, de azt beleillesztették a kánonba.
Nem mindegy ám, hogy a medenében bent ereszted el a pisit a kisgatyában vagy a medence széléről ívelsz befelé fényes nappal!

2. "Érzékeny, árnyalt karakter" "Hozza a Star Trek szellemiséget" Mivaaaan? Ennek köze nincs a Trekhez. Úgy köpi szemen az egészet, hogy azt rossz nézni.

3. "A sztori a lényeg és nem jött elő annyira a Prime directive"
Végülis csak az egész Trek Alapjáról van szó.

Nem akarja valamelyik barom átírni Asimov 3+1 robottörvényét is?

OMG

4.
PC baromságok, olyan fasza karakterek akikket egy normál Star Trek epizódban
- fel sem vettek volna a flottába
- már régen hadbíróság elé álltak volna
- börtönben ülnének
- rossz esetben már régen lelőtte volna őket valaki

Összefoglalva:

EZ EGY NAGY SZAR
Látványosnak látványos, de egy naaaagy kalap szar.

Csak van egy pénzes médiagépezet a sztori mögött ami tolja az újságíróknak a lóvét, hogy fényezzék kicsit hátha elhiszik az emberek, hogy bizony levendula az amit éreznek és nem egy pöcegödör. :)))

Cifu78 2018.02.28. 10:01:42

@Pic: "Nem akarja valamelyik barom átírni Asimov 3+1 robottörvényét is?"

Ne adj nekik ötleteket, szépen kérlek....

"- fel sem vettek volna a flottába
- már régen hadbíróság elé álltak volna
- börtönben ülnének
- rossz esetben már régen lelőtte volna őket valaki"

Azért pl. a DS9 hozott példákat arra, amikor kétes hátterű illetők lettek Csillagflotta tisztek. ;)

cabeza 2018.02.28. 10:18:42

Jezus! Aki ezt a sorozatot jonak latja, az sosem olvasott/latott jo tortenetet, jol megirt karakterekkel. Erdekes modon a tobbseg ruhelli, mig sok "hivatalos" kritikus jonak latja. Annyi logikai bukfenc volt mindenutt, hogy csak fogtam a fejemet. Egy altalanos iskolas ertelmesebb karaktereket irt volna meg mint amit ezek osszehoztak. Szerintem szegyenletes volt.

rockjano 2018.02.28. 10:31:27

Nem volt ez olyan rossz...nekem egy kissé túl voltak spilázva a történetek bírtam volna ha egy kicsit lassabb filozófikusabb

Látványban meg...hát az Expanse is de pláne az ALTERED CARBON...na az mindent visz...ezzel együtt remélem folytatják...

Öngerjesztő Erg 2018.02.28. 10:43:26

Én egyelőre nem szeretem:
-a karakterek rosszak. talán Saru az egyetlen értékelhető
-gombahajtómű. wtf???
-Klingon reboot. egyszerűen röhejes lett. Az meg végképp röhejes, hogy a készítők ragaszkodnak hozzá, hogy nem volt reboot, hanem az a kánon.
-tüköruniverzum: totál értelmetlen
-Starfleet népirtás? Aztán a kitervelők még egy ejnyét se kapnak?
-sötét képi világ értelmetlenül mozgatott (rángatott) kameraállásokkal

Summa summarum: ez nem Trek. Trónok Harca az űrben egy kis PC maszlaggal nyakon öntve. Szerencsére a Netflixen fenn van az összes többi Trek is, úgyhogy nem ment kárba az előfizetés.

Jamesch 2018.02.28. 10:45:28

Én a Stargate-el is úgy voltam hogy a Universe a legjobb, pedig azt utálta mindenki, ezzel szintén.
90%ban egyetértek Sixxel.

Egyébként igaza van az egyik hozzászólónak hogy ez egy Star Trek köntösbe bújtatott 21. századi scifi.

Ráadásul nagyon jól nézett ki általában, Expanse-al össze se hasonlítható, nem véletlen duplaannyi egy epizód, ez sztem simán látszik.

Klingonokat meg leszarom. Worf ijesztőbb volt talán?

blogozdki 2018.02.28. 11:04:53

@Öngerjesztő Erg:
nem akarok nagyon nagy hülyeséget mondani neked. de benne volt az ENT, TOS és a DS9 egyes részeiben. az Enterprise-t pedig el is kapták ott Archerrel együtt, szóval nem tudom, ebben mi az értelmetlen?

András Tibor 2018.02.28. 11:09:40

A Discovery első évadának voltak olykor komoly baklövései, de összességében élvezhető volt. A legtöbb ST sorozatnak kell 2-3 évad mire végre megtalálja a hangját. A Shazad Latif által alakított Tyler / Voq szerintem zseniális színész és remekül hozza a karaktert. Azt pedig, hogy egy klingonból embert faragnak egyáltalán nem új dolog, már az eredeti sorozat The Trouble with Tribbles című részében is egy ugyanilyen karakter volt a főgonosz.
Nekem jelenleg a legnagyobb problémám a sorozattal az, hogy nem ismerem kellően sem a Discoveryt, sem a legénységét. A TNG, Voyager és Enterprise első évada után szerintem képben van az ember a híd elrendezésével és a hídon szolgáló tisztekkel. Ezzel szemben a Discovery hídján van vagy hat ember, akinek a nevét sem tudom, nemhogy a beosztását vagy bármi személyes infót. Ők az afrikai csaj meg a félignyírt hajú csaj, akik középen ülnek és gondolom a hajót navigálják, a fekete fickó, akire még Mudd is csak úgy hivatkozott, mint "random communications officer guy", az ázsiai fickó aki a taktikai állomásnál szokott lebzselni, meg a kiborg(?) csaj akiről nem tudom, hogy kicsoda, micsoda és mit csinál.

Indriq 2018.02.28. 11:09:43

Voltak jó részei a Discoverynek, de Burnham kivételével mindenki más kívül volt a ST elvein. Jöttek a klasszikus magyarázatok, hogy a túéélésért mindent szabad, blabla... Ha nem Star Trek Discovery lenne a címe, nem jönnél rá, hogy ez ST univerzum.
SPOILER!!!!

A párhuzamos világ trükk annyira elcsépelt már, hogy hihetetlen. És ahogy elmondják, hogy végtelen mennyiségű univerzum van, de pont olyat találnak (gondolok arra, amikor Lorca először átjött a miénkbe), ahol szinte minden karakter létezik.... Ezt valószínűségszámításban úgy nevezik, hogy a 0 valószínűségű de nem lehetetlen esemény.
Nem vagyok homofób... (najó az vagyok :) ), de nem értem mit adott a sorozathoz hogy a doki meleg volt....
Az meg szintén nevetséges, hogy egy másik univerzumból átjött bevallottan vérszomjas embernek adják oda a mindeneteldöntő támadás vezetését. Mintha az andoriaiak nem lennének elég harcképzettek.
Ha a spórahajtómű ennyire jó lett, és a spórákat lehetett tenyészteni, a sorozatot követő ST univerzumban miért nem ezt használják?
Szóval a sorozat nagyon sok sebből vérzett ha ST világot akarok elképzelni, de ha csak sci-fi, akkor nézhető.

Az Expanse nekem nagyon tetszett, az első évad vontatott volt kissé, de a második évad zseniális volt (a végén a csaj szerintem feleslegesen kavart bele a rakétával, de személyes vélemény)

Ha jó sci-fit akartok, tudom ajánlani az Orvillet.... ahhoz képest hogy poénra veszik, némelyik rész durván jobb témát boncolgat, mint bármelyik Star Trek rész.

Indriq 2018.02.28. 11:11:03

@Jamesch: szerintem is messze messze az Universe volt a SG világ legjobb sorozata. kár hogy elkaszálták.....

MAXX 2018.02.28. 11:14:33

@Cifu78: Teljesen jogos. Az a helyzet, hogy az egész nem igazán jó:( Ennyire idegesítő femnáci, pc faszságot már régen láttam. Nem azzal van baj ha vannak női főszereplők, hősök de valahogy az ilyen sorozatokban izzadtságszagú ez - ebben a formában legalábbis tuti

]{udarauszkasz 2018.02.28. 11:21:54

Azert ha a klingonokat nem rontottak volna el ennyire, az autentikusabba tenne a sorozatot. Mintha J'em Hadar katonakkal kereszteztek volna az osszes klingont. Annak ellenere,hogy jo sorozat,ez elegge lehuzta a renomejat nalam. A klingon hajok is modernebbek a 200 evvel kesobbieknel. (Szerencsetlen klingonokat mar a 3.metamorfozis eri...kezdem megsajnalni oket,ez azert nem kene.)

András Tibor 2018.02.28. 11:27:49

@Cifu78: Őszintén érdekel a véleményed, nem piszkálódni vagy vitatkozni akarok. Burnhammel kapcsolatban mi zavar? Az, hogy fekete, az, hogy nő, vagy csak a "szuperhős" jellege? Tilly nekem tetszett, de aláírom, én is fölszólaltam hangosan vagy kétszer, hogy egy ilyen ember hogyan volt képes egyáltalán elvégezni a kiképzést? Stamets és Culbert esetében először aggódtam, hogy pláne az én kis magyar lelkem számára túltolnák a meleg témát, de a végére szerintem teljesen korrektre sikeredett, egyáltalán nem tolakodott jobban az ember képébe, mint egy heteró kapcsolat és nem éreztem úgy, hogy nagyobb hangsúlyt kapott volna, mint Burnham és Tyler kapcsolata. Neked mi nem tetszett benne? A Discoveryt egyébként pont Ralph McQuarrie Star Trek Phase II concept artjáról mintázták, lehet, hogy átmehetett volna még egy pár iteráción, de nem teljesen idegen az univerzumtól.

onderon 2.0 2018.02.28. 11:33:52

az első pár rész ritka fos, utána beindul, de sajnos marad gyenge, látszik, hogy kevés volt rá a pénz. Csillagkapu/Babylon5 szinten vannak a maszkok és a trükkök. Lesz/volt egy buli, amin ha jól emlékszem wyclef jean vagy will.i.am zenét játszottak és voltak ott kb 20-an. Egy csillaghajón, amin szolgálnak többezren. Nem néztem utána, de nem csodálkoznék rajta, ha az irók részt vettek volna az ST:E sztorijában is. Erős 5/10 sajnos.

Melki 2018.02.28. 11:35:59

@Indriq:

"Jöttek a klasszikus magyarázatok, hogy a túéélésért mindent szabad"
A múltban játszódik, miért várod el, hogy mindenhez úgy álljanak hozzá, mint évszázadokkal, vagy akár évtizedekkel később? A mostani világ ugyanolyan, mint 50 évvel ezelőtt? Akkor az övék miért lenne?

"A párhuzamos világ trükk annyira elcsépelt már, hogy hihetetlen."

Nagyjából minden Scifi használilyen sztorikat, mert a legtöbb scifi rajongó szereti, miért lenne elcsépelt? Gondolom akkor a DS9-ban is elcsépeltnek gondoltad. :)

" pont olyat találnak (gondolok arra, amikor Lorca először átjött a miénkbe), ahol szinte minden karakter létezik."
Öhm, mint minden scifiben? És mint az eddigi Star Trekekben. Ha az előzőekben jó volt, akkor most miért probléma?

"Ha a spórahajtómű ennyire jó lett, és a spórákat lehetett tenyészteni, a sorozatot követő ST univerzumban miért nem ezt használják?"

Nem teljesen világos számomra, hogy menézted-e a sorozatot, de ezt a szálat nyitva hagyták. Miért baj, ha egy 2. évadba szánt sztorit nem adták le az elsőben? Azért nem zárták le a 2. évados sztorit az elsőben, mert sejthetően a 2. évadban fogják lezárni.

Melki 2018.02.28. 11:38:32

@onderon 2.0: Honnan jön a több ezres szám? Tudtommal pl a Voyageren voltak talán 100-an, nem gondolnám, hogy a Discoveryn pár száznál többen voltak.

onderon 2.0 2018.02.28. 11:46:29

@Melki: nekem rémlik egyik hajó lelövésénél hogy 2-3ezres számot említenek, de lehet rosszul emlékszem. Nem ebből a sorozatból.

Amúgy pedig:

"USS Enterprise (NCC-1701-D) personnel. A Galaxy-class starship such as USS Enterprise-D normally had a complement of approximately 1,014 crewmembers, including civilian residents and families."

Indriq 2018.02.28. 11:49:26

@Melki:
""Jöttek a klasszikus magyarázatok, hogy a túéélésért mindent szabad"
A múltban játszódik, miért várod el, hogy mindenhez úgy álljanak hozzá, mint évszázadokkal, vagy akár évtizedekkel később? A mostani világ ugyanolyan, mint 50 évvel ezelőtt? Akkor az övék miért lenne?"
Mert a Discovery az Enterprise után játszódik, ahol már lefektették a Föderáció alapelveit. És ebbe nem fér bele a bolygó elleni totális fellépés. Ahogy Burnham is kihangsúlyozza pl a párhuzamos univerzumban a maradék fajoknak.

""A párhuzamos világ trükk annyira elcsépelt már, hogy hihetetlen."

Nagyjából minden Scifi használilyen sztorikat, mert a legtöbb scifi rajongó szereti, miért lenne elcsépelt? Gondolom akkor a DS9-ban is elcsépeltnek gondoltad. :)"

A DS9 több mint 10 éves story, és már ott is necces volt, bár hozzáteszem, hogy nem a vezérszál volt, hanem egy kitérő (ahogy mindengyik sorozatban, 1-2 résznyi belefér). De ahogy te is látod, már a DS9-ban is volt, lehet valami új ötletet kéne behozni.

"" pont olyat találnak (gondolok arra, amikor Lorca először átjött a miénkbe), ahol szinte minden karakter létezik."
Öhm, mint minden scifiben? És mint az eddigi Star Trekekben. Ha az előzőekben jó volt, akkor most miért probléma?"

A probléma ott van, hogy akkor megnézem az előzőt, és nem uganyazt más szereplőkkel. Ahogy fentebb említettem, valami újat hozzanak. szerinted nem banális, hogy minden szereplő ott van az univerzumban, ugyanabban a technikai fejlettségben élnek, és csak azon bukik le a másik univerzumból származó, hogy a fény zavarja? Ez GAGYI!!!!

""Ha a spórahajtómű ennyire jó lett, és a spórákat lehetett tenyészteni, a sorozatot követő ST univerzumban miért nem ezt használják?"

Nem teljesen világos számomra, hogy menézted-e a sorozatot, de ezt a szálat nyitva hagyták. Miért baj, ha egy 2. évadba szánt sztorit nem adták le az elsőben? Azért nem zárták le a 2. évados sztorit az elsőben, mert sejthetően a 2. évadban fogják lezárni."

Igen, a szálat nyitva hagyták, de a későbbi időkben (NG, DS9, Voyager, Enterprise) említésre se kerül. Ergo itt valahogy le kell zárni és törölni az egészet a világból. Viszont a spórák újratermelődnek, a technológia dokumentálva van, így valami nagyon fura magyarázat kell, hogy miért nem vették elő... (vagy az, hogy valami nagyot akartak alkotni az írók, de nem gondoltak a kánonba való beillesztésre)

BobAlice 2018.02.28. 11:56:05

"Michael Burnham, aki effektíve kirobbantja a Klingonok elleni háborút"

Ezt sulykolja a sorozat végig a főszereplővel kapcsolatban, mikor ez nem igaz. Egyszerűen nem értem, hogy hogy lehet ilyen hülye kiindulópontja a sorozatnak, mikor látható, hogy Burnham akármit csinál, a háború kirobban, azaz nyilvánvalóan nem ő robbantja ki. Szóval már kezdetektől gyenge lábakon áll a sztori, ha valakinek nem lenne eleve elég a bimbócsipeszes medveállatka meg az űrgomba-hajtómű.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2018.02.28. 11:58:36

A klingonokkal nem az a baj, hogy másképp néznek ki, hanem a klingon fajt és kultúrát írták át (a kezdeti sorozatokban a klingonok egy harcos nép, akik számára a háborúban dicső halált halni a legnemesebb tett; ezzel szemben a STD-ben egy mezei barbár nép). És nekem - és ahogy olvasom a legtöbb star Trek rajongónak - az a legnagyobb problémája, hogy a korábbi Star Trek sorozatokban szereplő karakterek és események teljesen át lettek írva.

Kedvenc példám erre Sarek karaktere: az eddigi szériákban az adta az "ízét" a karakterének, hogy egyfelől mindenki által tisztelt diplomata, másfelől "megveti" fiát azért, mert "túl emberi." Tőle teljesen idegen, hogy egy embert örökbe fogadjon és felneveljen (pláne SPOILER, hogy népirtást javasoljon egy probléma megoldására).

Amúgy a red letter media tagjaival értek egyet: a STD szódával elmegy, HA (és ez kihangsúlyozandó) nem Star Trek-ként tekintünk rá. Itt a videó:

www.youtube.com/watch?v=ri7v-utIcvY

Kedvencem Rich Evans "kérdése" a végén, amit ki is szögelhetnék a falra:

"How does it feel to have live long enough to see all of your favorite franchises go down in flames?"

Everyl 2018.02.28. 11:59:01

@Pic:

Hála istennek, hogy felrúgták. Régen minden ST variáns minden évadjában felfedezték az időutazást, majd elfelejtették, hihetetlen technológiákat találtak, majd elfelejtették, egy dolgot adtak a világnak, az pedig a red shirts effekt.

karakterek: végre színészek, nem pedig egy bites szereplők:
redneck kapitány, vicces egysorosokkal
angol úriember, aki gyerekeket alkalmaz
mindenki anyukája, miss Voyager

űrorkok: szép szemöldökű mongolok helyett klingon nyelven beszélő emberre nem hasonlító lények, ez a legvicesebb, mert a rajongó is fura állat, ha nem így lenne akkor a TOS féle Klingont tartaná az alapnak, nem az NGT-et.

Prime Directive: az amit szinte mindig megszegnek, kivéve ha a plot úgy kívánja, hogy ne szegjék meg.

Csillagflotta felvételi: nagyon kemény, hiszen bármilyen zseni gyereket felvesznek...majd harcba küldenek..esetleg elég csak egy nyelvóráról elhívni őket és már is csillagflotta tisztek, tényleg ez olyan hiteles és hihető.

PC: ez mindig is része volt, Tillyn mondjuk lehet moralizálni, mert ideggyengének tűnik, na meg túlsúlyos, de hát, ha Sisko fiából meg a tolvaj barátjából lehet kadét, akkor gondolom mindenkiből. Amúgy a DS9-nak volt a legfájdalmasabban megírt párbeszédei.

A régi ST legkomolyabb védjegye: pizsama és fézerpisztoly, ami ellen évszázadok alatt nem sikerült semmilyen védelmet kitalálni.

Nem az a baj, hogy rajongasz a régi sorozatért, hanem, hogy nem veszed észre azok hibáit, logikátlanságát.

BobAlice 2018.02.28. 12:06:20

@Indriq: Attól még, hogy sok b-kategóriás sci-fi felhasználja az alternatív univerzum-panelt, még elcsépelt a dolog. Kétlem, hogy azért csinálnák, mert a sci-fi rajongók ezt szeretik, inkább a fantázia hiánya szüli ezeket. Vannak sci-fik, amelyekben jól feldolgozzák az elméletet, és vannak az ezek a gagyik, ahol csak belerakják, hogy kitöltsék a sztorit valamivel, ami szokott lenni a sci-fikben.

Cifu78 2018.02.28. 12:13:03

@András Tibor: "Burnhammel kapcsolatban mi zavar? Az, hogy fekete, az, hogy nő, vagy csak a "szuperhős" jellege?"

Sem az nem zavar, hogy nő (nekem Janeway is elfogadható volt), sem az, hogy nő (a The Expanse-ban is szimpatizálok Naomival). De...

viszolygok Sonequa Martin-Green-től, mert lehet, hogy jó színész, hisz eladja a tenyérbe mászó, folyton igazam van stílusú karakterét, de valahogy még kevésbé tudok azonosulni vele, mint Kirk-el vagy akár Janeway-el, itt viszont szinte folyamatosan képernyőn van. Arról nem is szólva, hogy maga Sarek, Spock apja nevel fel egy embert... de eredeti... Ja, nem.

"Neked mi nem tetszett benne? "

Sok minden. Az ST-s logikátlanságokat egész jól kultiválom, de itt új szintre emelkedett a marhaság. Pár példa:

-Nincs más módja, hogy 2000km-re kimenjen valaki, mint űrruhában oda csalinkázni. Igaz később szóba kerül, hogy dehát nekünk vannak "worker bee" járműveink, amiket emberek vezethenek... (Kuss, nem jutott előbb eszünkbe).
-A hajó legénységéből már több tucatnyian, ha nem százan vesztek oda. De a tudományos tiszt és a kapitány a börtönben lévő, leváltott első tiszt miatt aggódik... (a többiek nem számítanak, mert.... kuss, én döntöm el ki az életre érdemes, a piros ingeseknek nem jár az aggódás)
-A kapitány és az első tiszt egyedül megy át az ellenséges hajóra. A legénység többi tagja addig drukkol. Még Kirk is vitt magával pár piros ingest. Itt már nem is erőlködnek a látszattal sem. :)
-A TOS, TNG, DS9, de még az ENT is összhangban volt olyan téren, hogy a Klingon hajók badass kinézetet kaptak (D7, Bird-of-Prey, stb.). Itt konkrétan bénábbnál bénább kinézetű Klingon hajók láthatóak.
-A Klingonok is elég bénák, gyakorlatilag Űr-Orkok...
-A Föderáció hajói már legalább tetszetősek... kivéve az U.S.S. Dicovery-t, ami eszméletlenül béna bármelyik másik föderációs hajóhoz képest. De komolyan, még a ShenZou is sokkal jobban néz ki nála...

Szumma szummárium... Igen, tudom, ez minden új sorozatnál általános, fanyalogtunk a VOY esetén Action Jane blődségein, meg Neelix-en, de legalább ott volt a Doktor, aki zseniális jeleneteket hozott össze, vagy a Tom-Kim testvér-barátság szintű dologgal, meg ott volt 7of9 eyecandy-nak.
Az ENT-nél is viszolyogtunk Scott Bakulától, mert mindenkinek a Quantum Leap jutott eszébe róla, de ott volt végül is Tucker, Reed és Dr. Phlox, akik a maguk módján mégis hozzáadtak a hangulathoz, T'Pol meg ott volt eyecandy-nak...

Itt mit kapunk? Kellett (?!?!) egy meleg karakter, mert ma a nélkül nincs se film, se sorozat, hát raktak bele egyet. Nem mondom, hogy tolakodó, de rövid úton (szinte egyből) megvolt a Coming Out, és örülni kellett. Lorca kapitány kellően árnyalt - aztán kifordítják. Tilly aféle töltelék, nem jó, de legalább nem is rossz, úgyhogy rá még azt mondom, hogy szerethető.Talán a legpozitívabb karakter Saru, jól hozza a karaktert Doug Jones színész. Philippa Georgiou szvsz jobb lett volna folyamatos karakternek, de gondolom Michelle Yeoh nem akarta lekötni magát évekre (kár...). Így végig gondolva egy support karakter (Saru) az, akire azt mondanám, hogy valóban pozitív benyomást tett rám. Ennyi. Szóval karakterek terén rosszul állunk, na.

Csak hogy ott van még a történet is... Reménykedtem a pilot után, hogy értelmesebb lesz. Nem lett. Megint újabb világmegváltó meghajtás (nem volt elég a Transwarp-al való folyamatos marhulás...). Ami roppant fontos a háborúban... Miért is? Csakmertazért. Brrr.
Népírtás, megbocsátva. WTF??!!?!

Ahol meg végképpen hanyat vágtam maga, az a tüköruniverzum. Ezek eddig kellemes görbe tükrött tartottak mindig az aktuális sorozat elé. De nem volt több céljuk, mint pár epizód erejéig a "gonosz" hőseink görbe tükrét mutassák meg. Itt túllőttek a célon....

Én nem tartom magam Trekkie-nek, de élveztem a Trek sorozatokat. A Discoveryt nem tudom élvezni. Sajnos.

De lehet velem van a baj...

FushiMishi 2018.02.28. 12:14:39

@Everyl: En is orulok, hogy atirtak, vegre valami friss! Nem ertem a logikai bukfenceken, meg valotlansagokon hoborgoket. Enberekk! Ez mese, nem azt nezem, hogy gombaval hajtjak a zurhajot, meg idoben utaznak, mert ezek ugyanazok, mint az Aladdin es a csodalampa varazslatai, hanem vegighallgatom, ahogy Michael Sherezade elmeseli a torteneteket. Szeretem a Star Trek vilagat, es egyaltalan nem erzem, hogy elarultak volna.

Szerintem azok erzik atverve magukat, akik elhiszik, hogy valaha is lesz terhajtomu, meg fereglyukban utazgatas, es ezeket a ST-ben talaltak meg ledokumentalva.

Everyl 2018.02.28. 12:20:03

Nekem a régiekből az ENT volt vállalható, meg néhány TNG rész (bár ez utóbbi teljesen hiteltelen volt a családos, gyerekes űrhajókkal amelyek harci zónákban röpködnek).

ENT pro:
Az űrhajó letisztult volt, nem 6 évesek által összepingált konzolszerű valamiket használtak
voltak katonák egy katonai űrhajón o0
karantén a fertőzések ellen!
badass Andoriaiak, ahol részeken át ment az őrlődés a bizalmatlan, impulzív személyiségük és a bizalom-hitt között.

persze, ennek is voltak hibái, de szerintem kevesebb, mint régen.

Az van, hogy ha van pénz, akkor van van rendes díszlet, vannak forgatókönyv írók is.

A színészgárda meg piszkosul odateszi magát most szerintem. Nagyon nem hibátlan az STD, de köröket ver a régiekre szerintem. Kivéve az Enterprisera, na de ebben meg én vagyok az elfogult. :)

FushiMishi 2018.02.28. 12:21:55

@Cifu78:
Nekem Burnham is eleg eyecandy, foleg az elso reszekben sima hajjal. Ha meg o is a foszereplo...

wkker 2018.02.28. 12:36:28

@Cifu78: "Az ENT idejében az volt a kritika, hogy kicsi a nézettség. "
Csak azt nem tudom, hogy miért.. Hozta azt, amit kellett neki, kellemes délutáni lötyögést felváltotta a kemény izgulós scifi. Mindegyik jó Star Trek sorozat hozta ezt... Rosszul reklámozták vagy nem tudom...

@capacete: "Az udate-elt klingonokra két válasz is van, az egyik a valós, a másik in-universe. "

Én az első okról nem hallottam, köszönöm az infot. Én csak azzal az arrogáns indok nélküli indokkal találkoztam a készítők részéről, ami ebben a postban is volt...
Viszont fura, hogy ha valami jogi probléma van a klingonokkal, akkor a nevüket miért lehet használni? Szóval fura, de attólmég persze elhiszem. És ugye arról a fajról beszélünk, ami főszereplője ennek a sorozatnak. Inkább találtak volna egy másik fajt (és annak szét sem kellett volna cseszni a "történelmét".
A másik válasz tetszene is, ha szanaszét reklámozták volna így, ezzel a magyarázattal.

Everyl 2018.02.28. 12:46:13

@Cifu78:

Burnham szerintem beleillik az ST-be, hátszél nélkül a büdös életbe nem kerülhetett volna csillaghajóra, pláne nem ilyen előkelő beosztásba. Amúgy meg minden ST-be kell Vulcani kapcsolat, mert csak. :)

a hajók kinézete meg ízlés dolga, ezen kár vitázni, valamiért fontos, ebben a világban, hogy egy jól irányzott lövéssel ketté lehessen lőni egy hajót vagy ki lehessen iktatni a teljes vezető beosztású személyzetet, mert egy "üveg kalitkában" ülnek a hajó tetején. Ez van.

Népirtás: sosem volt ezzel gondja az ST-nek, Sisko is szemrebbenés nélkül atomozott bolygókat, még az az általam favorizált ENT-be is mennyire beteg húzás volt inkább elhitetni egy országgal, hogy mi elit génmanipulált ellenségek vagyunk, ezzel szinte biztos háborút, nagyon véres háborút generálunk a két nagy hatalom között, de azzal nincsen baj, ha nem adjuk át z életmentő gyógyszert egy fajnak. :)

Mirror: dekadens bóvli helyett űrnácik: megint csak ízlés dolga, szerintem is erős más értelmes fajokat ínyenc falatokként elképzelni, de olvastunk már ilyet mostanában.

PC: én falra mászok tőle, de itt annyira jól működött, hogy még szimpatikusabbak is lettek mint alapból, mert hitelesen hozták azt, hogy ők társak.

Szóval nekem úgy tűnik, hogy itt kicsit a konzervatív vélemények ütköznek a újítást szívesen fogadó emberek véleményével.

Senkinek nem kell nagyító, hogy bármelyik ST-be meglássa az ordas nagy logikai faszságokat, valaki szerint ebben van több, valaki szerint a régiekben.

De akkor is tévedsz, mert az ENT és DSG jobb mint régiek :p

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2018.02.28. 12:48:34

Amit még nagyjából mindegyik sorozatban elhintettek a tüköruniverzum mellett (az is ugye szerepelt 2-3 sorozatban már), az a nácik behozása a történetbe.

- Kirkék (s2x21) egy hibbant társadalomtudósból lett népvezér náci ideológiájú bolygóját találják meg
- Archerék (3. évad vége, 4. eleje) az időháborúból visszatérve egy idegenek által segített nácik által elfoglalt Amerikát találnak)
- Janeway csapata (s4x18-19) a hiroginek berendezett holoszoba-szimulációjában a II. vh-s francia ellenállás / náci köntösbe kerülnek, legalábbis a főszereplők.

A TNG-ben és a DS9-ban nem rakták ennyire előtérbe

odamondó 2018.02.28. 13:10:01

8-9-ik részig tűrhető volt bár ebben a sorozatban a pc agymosás mennyisége nehezen emészthető, de a sorozat második fele totál baromság. Ezek a 3 másodperces fordulatok eléggé katarzis és hitel nélküliek voltak. Az idióta két dimenziózás a 7-8-ik évad körül elment volna tölteléknek. Új sorozatnál ez vétek.

É2I 2018.02.28. 13:16:37

Azt hiszem láttam valamennyi ST sorozatot, filmet. Igazából nem fogott meg egyik sem, nem érzem magam rajongónak.
Lehet pont ezért nekem tetszett. Nem elemeztem különösebben hogyan férhet bele az ST univerzumába, a történetet néztem. Az pedig 1-2 apróság híján jó volt.

Pro:

A látvány világa bejövős.
A trükkök is - láttam jobbat sorozatban, de túlnyomóan több rosszabbat.
A történet mind epizód-, mind sorozat szinten megfelelően követhető, de nem egysíkú.
Saru. Egyértelműen ő volt mind színészileg, mind karakterben jó és erős.

Kontra:

A Klingonok nem eléggé "félelmetesek" - itt nem a kinézet megreformálásáról beszélek, az nekem nem okozott szívfájdalmat -, olyan erőtlenek.
A kötelező homoszex vonal - bár szerencsére nem tolták túl.
A kötelező szuper okos, kicsit duci, kicsit csúnyácska csaj, aki egy varázsütésre képes hadúrnőt játszani.

És végül:
Michael haja - mindig az az érzésem volt, hogy oda kellene menjek egy ollóval :)

Peace!

Charly Firpo 2018.02.28. 13:34:27

Mint a videójátékoknál, sajnos egy ST sorozatnál is örökérvényű: a látvány üres lufi marad megfelelő tartalom nélkül. De mást mondok: egy sorozatnál alap, hogy 2-3 rész után azonosulni tudjak a szereplőkel (vagy egy részükkel), itt szinte még mindig nem tudom ki kicsoda, miért van ott, egyáltalán: ki ő??
Mondjuk arra jó volt a Discovery, hogy újból előszedtem a Voyagert, és élvezettel néztem meg tizennegyedszer is.
Nem hiszem hogy a hiba bennem van, nagy sorozat-fogyasztó vagyok, nyitott vagyok, rajongója az új és újabb sorozatoknak, de a Discoverynél valami nagyon félrement.

Öngerjesztő Erg 2018.02.28. 14:39:46

@blogozdki: A tükör univerzum már a TOS/DS9/ENT-ben is hülyeség volt, de ott legalább poénra vették. Itt még abszurdabb irányba ment és komolyan is gondolták, tkp. az egész évadot arra építették.

onderon 2.0 2018.02.28. 14:51:10

@Charly Firpo: egyetértek. STD-ben olyan, mintha nem játszana senki. Sulu-n kívül mindenki érdektelen. De igazából még ő is. Kötelezően hozzák a fekete-ázsiai-latino-meleg-arab-nörd karaktereket, különben megsértődnek a szakszervezetek, aztán ennyi.

ff48bp 2018.02.28. 15:10:47

Szerintem nem érdemes semmit sem úgy nézni, hogy az ember keresi benne a logikátlanságot, a rosszat. Minden filmben vannak hibák. Én most, kissé késve, kezdtem el nézni a 24-et. A 7. részben van egy jelenet, amikor Bauer feleségét elrabolják és egy pajtában egyedül van. Megdöbbenésemre láttam, hogy valaki jobb oldalon belelóg kicsit a képbe, még helyezkedik is. Jót mosolyogtam rajta, de azért nem rontotta el az élvezetemet.

onderon 2.0 2018.02.28. 15:28:27

@ff48bp: de itt nem arről van szó, hogy belóg egy rejtőzködő stábtag vagy egy mikrofon. Fel lehetett volna akkor azt is hozni, hogy a hajó fényes padlóján látszik ahogy meghajlik a linóleum amikor rálépnek, mert nincsen leragasztva csak leterítve, mégsem lett felhozva :)

SIXXEGYFASZ 2018.02.28. 15:43:53

sixx most komolyan letiltott mert megjegyeztem, hogy nem kellenne spoilerezni?
Mekkora f a s z vagy!

innovation 2018.02.28. 15:56:47

Nem volt rossz a sorozat, de:
- Michael karaktere tök érdektelen számomra
- Michael karaktere idegesítő: nő és ffi neve van, csúnya, stb.
- Tilly idegesítő, kizárt, hogy idáig eljusson ilyen személyiséggel
- sok volt ez a meleg szál, nem kéne erőltetni
- a hídról tényleg nem tudtunk semmit

És rettentően unom már Hollywood fasságát, hogy mostanság csak előzményeket csinálnak. Miért nem utána játszódik xx idővel? Fennforgás, támadás, vírus, stb. Mennyi lehetőség, erre megint előzményt faragnak. Unalmaaaaaas!

András Tibor 2018.02.28. 16:54:02

@Indriq: @Cifu78: Kinek a pap, kinek a paplan. Nem mondom, hogy nincs igazad, mert tényleg voltak durva blődségek. Én csak abban reménykedem, hogy a második évadot jobban rakják össze.

András Tibor 2018.02.28. 16:58:56

@Melki: Én úgy éreztem, hogy a spórahajtóművet lezárták. Stamets az illegális génmódosításai miatt tudja csak navigálni, egyébként egy medveállatka kellene hozzá, ami viszont kínzásnak éli meg a dolgot. Mivel mind a génmódosítás, mind a félig-értelmes lények rabszolgaságba taszítása és kínzása a legsúlyosabb tabuk a Föderációban, ezért jegelik az egészet, míg nem találnak egy másik megoldást. Jelen helyzetben lezárhatjuk annyival, hogy nem sikerült kétszáz év alatt megoldást találni rá.

budapest23 2018.02.28. 18:38:02

Szerintem is inkább Orville-t kell nézni, az első 2-3 kicsit bugyutaviccre vett rész után tökre megtalálta a hangját, valószínűleg mert rájöttek, hogy a Discovery mellett igenis labdába tudnak rúgni és érdemes komolyan venni. Gondolom, bevonultak a vágószobába és a negyedik rész után megazabadultak a túl felületes poénoktól. Egyetértek felettem szólókkal, sokkal jobb "Star Trek" mint Discovery.

Hogy Sixxnek miért tetszik? Fene tudja. Gusztusok és pofonok? A régebbiek nem-, vagy csak felületes ismerete?

Rutinjával viszont fura, hogy elsiklott a szakmai hibák felett. Csomó logikátlanság, kánonon belül és attól függetlenül is, kifejetten rossz színészi teljesítmény (botrányosan darabos és dagályos, valamint jó szar angollal füszerezve: Michelle Yeoh... sablonos klingon barmok - kizárt, hogy egy nép ennyi "ésszel" eljutna a csillagközi utazásig! és egy szorongásait és vívódását az epizódok 75-80%-ában arcára mázoló/túljátszó, irritálóan férfinek hívott csajszi, aki persze minden történés és fos (Sarek lánya, klingon háború, alter császárné lánya, klingonhumán szerelme, satöbbisatöbbi) VÉLETLENÜL pont középpontja. Az összes/egész ún. forgatókönyv hogyhogynem pont mindig rászakad, nem pedig saját tudatos elhatározásai kapcsán kap megérdemelten föszerepet... És hát lássuk be, ez a kabát aztán túl nagy is szegény Miss Martin-Greenre, nemhiába játssza le a vászonról egy maszkba bújtatott Doug Jones, pedig aztán...)

Nem hiszem, hogy a CBS idejönne és Sixx zsebét tömné. Ha viszont ilyen teljesítmény már lázba hozza, várom kíváncsian az Alterd Carbon, Counterpart, Z Nation vagy a régiek közül pl. Farscape, Dresden Files, Babylon 5, Hemlock Grove, és igen, Star Trek Enterprise ezek után minimum egekbe dícsérö analízisét. Fizetni én se fogok, megígérem ;)

Imperious 2018.02.28. 20:19:29

Alex Kurtzman. Ez mindent megmagyaráz. Amihez köze van az egy katasztrófa.

Egyszer írok egy könyvet erről az első évadról, hogy konkrétan semmi történésnek nem volt értelme. A cselekmény nem vág egybe a valódi világ logikájával. A főszereplőnk szerethetetlen, és idióta, de legalább sebezhetetlen és ügyesebb mindenkinél, pedig csak ember. A Lorca twistnek semmi értelme nem volt, látszik hogy csak hasraütésre találták ki 2 résszel a reveal előtt. Botrány. Látványos botrány. Az tudja valószínűleg élvezni aki 80-as IQ alatt van, és nem érdekli igazából mi történik, csak legyen színes és hangos. Valószínűleg a transformers filmek célközönsége....

Mrs Broccoli 2018.02.28. 23:50:21

nekem nem az a bajom, hogy stílusában elüt a megelőző 5 sorozattól, hanem, hogy nincsenek szerethető karakterek, nincsenek katarzisok, nincsenek feloldások... ez mind ódivatú lenne? akkor inkább visszabújok az időgépbe... (vagy a holodeckre)

Melki 2018.03.01. 09:18:22

@András Tibor:
Elképzelhető, számomra ez nem volt egyértelműen lezárás.

Engem nem zavarna ha ennyiben hagynák, viszont úgy tűnik, hogy sokakat igen. Gondolom az írók szeretnék elkerülni a fölösleges rageet és inkább a szájukba rágják, hogy "nem, nem fog működni a technológia soha".

Hizdahr zo Loraq 2018.03.02. 13:59:47

@budapest23: Eddig minden Star Trek sorozat keresztbe-kasul felrúgta a kánont kivétel nélkül, csak nyilván az ENT idején még nem volt internet, hogy lehessen sírni miatta. :P

budapest23 2018.03.02. 14:45:15

@Hizdahr zo Loraq: hááát, 2001-2005 magasságában azért mintha lett volna már valami net-féleség... ;) Biztos az eredeti hatvanas Original Series-t akartad mondani? Hidd el, már akkor is sírtak, csak akkor 2-300-as terjesztésü fanzinokban (magam láttam pár ilyet egy gyüjtönél, röhögtünk rajta jókat - ugyanaz ment, mint manapság a kommentszekcióban, csak kinyomtatva)...

Sentiero Acesso 2018.03.03. 13:10:01

Tett jót a frászt! Depressziós-nyafogós űrpiffpuffá silányult, történet meg mondanivaló nélkül. Egy Pirx Pilóta Kalandjai megveri sztoriban - jó, az eredetit egy zseni írta.

2018.03.07. 20:27:03

Nekem is bejött az első évad, bírtam minden egyes részt.
Nagy fordulat volt szamomra Ash/Voq vonal illetve tudtam, inkabb ereztem, hogy Lorcaval valami nem stimmel. A kapcsolatba Michaellel furcsa volt. Egyik alkalommal amikor Ash és Michael leszalltak arra a fura bolygora Lorca azt mondta a pilótának, hogy a csaj nélkül vissza se jöjjön. Illetve a szerető admiralis csaj jol adta, hogy szinte alig ismer ra Lorcara a viselkedése miatt. Persze betudtak a Buran incidensnek.
Harry Mugg nekem is nagyon tetszett, Imádtam utálni a fazont. 2 részben volt benne és lejátszott mindenkit konkrétan. Meg Isaacsnal is jobb volt.
Remélem kap még epizód szerepet.
Lorcat is bírtam. Michelle Yeoh nekem kellemes csalódás. Érdekes, izgalmas nem gondoltam volna hogy tud mit kezdeni a szereppel de nagyon is. Sonequa Martin-Greent nem tudom hova tenni. Michael Burnhamet sem tudom hova tenni. Akkor se tudnám ha Michaella lenne a nevet.

Zarbon 2018.03.19. 01:05:51

ez kb egy közepes volt maximum, a látvány tetszett, michael meg az hogy mindent letudtak 45 perc alatt már annyira nem, kapkodos az egész szeria, gyenge karakterekkel
sixxel egyetértek abban hogy akinek nem tetszenek az új klingonok a régiekkel szemben ott fejben lehet gond
jókat kacagok azon is hogy sokan nyafognak hogy mennek inkább voyagert nézni mikor az a star trek legalja volt, janeway, neelix kb egy 00at érdemelnek, nameg az egész olyan erőltetett volt hogy az már hihetetlen
ügyebár a régi star trekek mind hulladékok voltak technikailag, főleg ezért is a karakterközpontú ds9 a legjobb szvsz, az új ent se rossz egyébként

Zarbon 2018.03.19. 01:07:12

@budapest23: babylon 5 az császár, de a farscapevel vallatni lehetne

Kocsis Tamás 2018.04.30. 17:10:17

Szerintem ez egy gyengusz írás. Nem kötekedésképpen, de pont az nem jött át a cikk írójának, ami a Star Trek magja. Ez az univerzum egy utópia, nagyon erős társadalomkritika. Ferde tükröt tár elénk, ahol az emberi jellem már levetkőzte alantas énjét. Megmutatja, hogy mire lehetünk képesek, ha a tetteinket nem a földi javak és a hatalom összeharácsolására irányítja. Ez ennek az univerzumnak a magja és pont ezt kezdi ki a Discovery.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.04.30. 19:47:29

@Kocsis Tamás: az utopia az elkepzelheto legjobbat jeloli, marmint tarsadalomban. Azon mit kritizalsz? A trek sorozatok, legalabbis az elso negy, a federationt mutatta utopisztikusnak, de persze az elsoben a klingom orosz parhuzam a hideghaboru markans hatasat mutatta. A discovery meg csak egy kurvajo scifi, nem tobb, nem kevesebb.
süti beállítások módosítása