Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szégyellem magam, hogy ilyen korán kiestem

2017. szeptember 29. 10:00 sixx 49 komment

3_24.jpg

Méth Gergővel, a Survivor magyar változatának egyik elég korán kieső játékosával sok mindenről beszélgettem - mivel pont akkora rajongója az amerikai verziónak, mint én, így simán elment két óra úgy, hogy észre sem vettük. Korán kiesett, a saját hülyesége miatt is, de a műsort továbbra is imádja. Ja, fotósnak elég tré vagyok, bocs.

A műsor alapján te voltál a tipikus nörd karakter, a szemüveges szerencsétlen, aki mindent tud a játékról, de ha kap egy baltát a kezébe, tuti levágja a saját lábát. Ilyen vagy?

Nem, egyáltalán nem. A mentalitásomat, a játékomat az amerikai verzió két korábbi nyertesére, Cochranre és a szörfös kölyökre, a Fabio becenevű Juddra alapoztam. A mai napig állítom, hogy mentálisan én voltam a legfelkészültebb, a látottak alapján talán Iliász van annyira ott fejben, mint én. Nagyon rágyúrtam a mentális oldalára a dolognak, mert azt előre tudtam, hogy nem én leszek a legerősebb fizikumú szereplő. Rákészültem azért és gyúrtam egy kicsit, és az a has, meg puhaság, ami látszott rajtam az direkt volt, az amerikai műsorokat látva rákészültem az éhezésre és felszedtem pár kilónyi tartalékot. Picit alábecsültem a fizikális részét a műsornak, ez igaz, de arra nem számíthattam, hogy ennyire el fog tolódni az irány az ész felől a nyers erőre. Bántott egyébként, hogy én lettem a szemüveges hájas gyerek a Survivorban, de sajnos itthon annyit adnak a külsőségekre, hogy képtelenek benézni mögé, pedig eszes gyerek vagyok én, megőriztem a mentális épségemet, nem úgy, mint a többiek.

Mégis kiestél.

Nem tehettem róla abból a szempontból, hogy a gyönyörűszép négyes plusz Lilla összeállt, és kirakott. A taktikám valahol szar volt, oké, az az én saram, de az nem, hogy a menő gyerekek megint engem pécéztek ki, mint az iskolában is tették, és szimpátia vagy antipátia alapján kiszavaztak. Ők voltak a Cool Kids on the Block. Engem csak az menthetett volna meg, ha nyerünk a védettségi játékokban, de ez nem jött össze, mert nem csapatként funkcionáltunk és Anitára hallgattunk. A rejtett védettségi amulettet is majdnem megtaláltam egyébként, a stábtagok mondták, hogy közel voltam hozzá.

Téged megkerestek, vagy jelentkeztél?

Jelentkeztem, aznap, amikor a comment:com-on megjelent a felhívás. A a 45-ös sorszámot kaptam, szóval igencsak az elsők között lehettem. Felhívtak, és onnantól magától értetődő volt, hogy nekem a műsorban a helyem. Három kör volt a casting egyébként, az első egy általános nagy rosta volt, a legalapvetőbb kérdésekkel, például hogy miért jelentkeztem, stb. Ha makogtál, jobbra mentél, ha tetszett a válasz, balra. Utána jött egy beszélgetés kamera előtt, és ez volt az első kör. Később visszahívtak a másodikra, ekkor már Rubin Kristóf kreatív producerrel beszélgettem, ez komolyabb volt, itt már arra mentek rá, hogy van-e helyem a 16 között.

A harmadik kör volt az utolsó, ott Kristóf kisebbfajta pszichológiai terrort alkalmazott, azzal kezdte, hogy nem is tudja van-e helyem a műsorban, hiszen eddig is csak a szenvedély vitt előre, az meg lehet nem lesz elég. Azt akarta megnézni, mennyire tud kiakasztani, mennyire vagyok stabil. Nagyon prosztó kérdések voltak, persze direkt, de csak röhögtem rajtuk. A castinggal magával részben elégedett vagyok, mert elég eltérő egyéniségeket szedtek össze, viszont azért kicsit hőbörögnék, hogy a társaim nem kaptak valamiféle fejtágítót arról, hogy milyen műsorban is fognak szerepelni tulajdonképpen, így nem csoda, hogy nem értik a játék lényegét. (A produkció ezt cáfolta, szerintük mindenki alapos felkészítést kapott, szabályismertetéssel együtt.)

2_36.jpg

És tényleg nem értették?

Nem, egyikük sem. Pár részbe belenéztek az amerikai verzióból, és annyi. Ismerték a szakszavakat, tudták mi a kamuamulett, stb. A lényegét, hogy hogyan is kell játszani ezt a játékot, egyik sem értette. A játékok szuperek voltak, kicsit veszélyesek is, de élveztem őket, bár a vizes feladatokat én hiányoltam. Panaszom viszont nem lehetett rájuk.

A kommentelők kifogásolták, hogy miért nem te kerültél vissza Lilla helyett a játékba, hiszen hamarabb estél ki. Miért?

Manilában együtt voltunk hárman, Nóri, Lilla meg én, csak míg őket visszavitték Caramoanra, a forgatásra, én jöhettem haza. Apróság, de fontos: a két csajt akkor sem érdekelte ez a játék úgy, mint engem, aki a kiesés után beszéli akart róla valakivel, mert hát csak egy életre szóló élmény volt ez, de ők csak heherésztek és nem foglalkoztak vele. Mindegy. Azért nem kerültem vissza, mert nem tudtam volna, mármint fizikálisan: az egyik játékban megsérült az oldalam, több bordám elrepedt, az erdőben pedig megcsúsztam a tó felé menet - nagyon laza volt a talaj - és alám fordult a lábam, a bokámra alig bírtam ráállni. Ezek sajnos kimaradtak a műsorból.

Nekem az nagyon fura volt, hogy az első két adásban a legnagyobb problémát az jelentette, ki a törzs vezetője, miközben az amerikaiban ettől mindenki ódzkodik, mert akkor automatikusan felelős is lesz. Miért kell nekünk kényszeresen egy vezér?

Az Ibonban én voltam a legidősebb, és a Zoli fel is ajánlotta, hogy legyek én a vezérürü, de nem kértem belőle. Nem azért, mert nem tudtam volna megcsinálni, sőt, a civil munkám során az a dolgom, hogy folyamatokat szervezzek, hogy megmondjam, ki mit csinál. Pont ezért nem akartam céltáblát rakni a hátamra, pedig mivel itt mindenki fordítva gondolkodik, jobban jártam volna. Lehet, ki sem esek olyan hamar.

Nagyon dühített, hogy másodikként estél ki?

Csalódott voltam, de inkább szégyelltem magam. Én, aki papíron mindent tud erről a műsorról, aki amint bekerült a szereplőgárdába, mindent újranézett a kis interjúktól a kulisszatitkos videókig, aki már azon tanakodott jóelőre, hogyan valósítsa meg a Rob Mariano féle figyelőrendszert, hogy senki ne mehessen sehová egyedül, szóval hogy én ilyen banálisan essek ki.

Milyen nézni kívülről?

Dühítő. Haragszom rájuk, idegesít, hogy nem képesek túllépni saját magukon. Benne van ebben egy jó nagy adag magyar szociodráma is, nem képesek elengedni magukat és élvezni a játékot, amitől jobban pörögne az eszük, és előre tudnának gondolkodni. Feri egyébként ezt csinálja, neki van egy felépített taktikája és ahhoz ragaszkodik. Szandi, Iliász és míg játékban volt, Adri, volt az, aki élvezi ezt az egészet, a többiek drámáznak.

Nem az volt a baj hogy túl közel vagy a műsorhoz? Hogy azokat a dolgokat, amiket a tévében láttál és igyekeztél alkalmazni, azért nem tudtál, mert a többiek ebben nem voltak partnerek?

Pontosan. Én így is tudtam élvezni ezt a játékot, csak éppen ne azon a szinten tartottam, mint a többiek. Csúnyán fog hangzani, de olyan ez, mintha egy Ferrari versenyezne egy UAZ-zal, de földúton. Én rettentő boldog voltam, amikor megérkeztünk, nekem ez egy álom beteljesülése volt, a többiek viszont ezt nem így fogták fel.

Az mennyire zavart, hogy az amerikai verzióval ellentétben ti sokkal több használati tárgyat, kvázi segítséget kaptatok?

Eléggé. Sokkal puritánabb környezetre, nagyobb nélkülözésre számítottam. Ez egyébként másként alakította volna a játékot is, a valós karaktere a szereplőknek hamarabb kijött volna. Beszéltem a velünk párhuzamosan forgatott dán évad szereplőivel, ott nincs három váltás ruha, ponyva, meg hasonlók, sokkal többet szívnak - igaz, a dánok már a 20. évadnál tartanak, van rutinjuk benne. De az olyanok, amikor a Feriék csak úgy kaptak kaját meg zuhanyt, puszira, azok nagyon felidegesítettek. Én nem tudom, honnan vették az alkotók, hogy ez a magyar nézői igény.

Naptejet is kaptatok.

Voltak dolgok, amiket az orvosi stáb írt elő, ezekkel nem lehetett mit csinálni. Édesvíz nem volt a szigeten, hozni kellett palackban, a nap miatt pedig kellett a naptej. Zoli az első nap kihagyta, brutálisan leégett.

1_89.jpg

Az egyik konteó a műsorral kapcsolatban, hogy a bokrokban volt egy mobilvécé. Volt?

Dehogy volt. Kaptunk macsetét, baltát és ásót is, utóbbit használtuk a nagydolog elvégzéséhez, szépen elmentél arrébb, dolog, aztán ásás. Már ha összejött, mert azért annyira nem volt sok kaja, hogy csak úgy sikerüljön, a szervezet felszívott mindent, amit bevittünk. Volt akinek elég nagy kínokat okozott ez a része a túlélésnek.

És a sminkelés? Az is visszatérő téma, miért néznek úgy ki a csajok, mint akik kozmetikából jönnek.

Engem ez a piperészkedés kurvára idegesített, magyar betegség ez is. Tudod, mit használtak? Naptejet. Azt kenték az arcukra, hogy csillogjon, azzal kenték a hajukat. Volt, akinek fésű, másnak hajkefe volt a személyes tárgya, az is segített. Nem volt sminkes, nyugi, a csajok nagyon kreatívak voltak. A női higiéniás cuccokat megkapták, de ezt nem is titkolta a műsor soha.

A mikroportokban az elemcserét hogy oldották meg?

Eleinte arról volt szó, hogy lesz majd egy doboz a táborban, és abban lesznek az akkuk, de ez nem jött össze, a hangtechnikus cserélte le őket reggelente.

A stáb folyamatos jelenléte meddig zavart?

Két napig, utána nem foglalkoztam vele. Nem szóltak bele semmibe, nem kommunikáltunk, csak néha - amikor mentem az ásóval a fák közé, elég volt jelezni, hogy dolgom van, és nem jöttek utánam. Az operatőrük ügyeltek arra egyébként, hogy ne hívják fel az emberre a figyelmet ha éppen a dzsungelben keresi az amulettet, a stáb pedig nem befolyásolta a döntéseinket, nem sugalltak semmit (gyakori konteó ez is), csak kérdeztek, pl. te mit szólsz ahhoz, hogy x megette az utolsó kókuszt?

Ha meghívnának még egyszer, mennél?

Azonnal. Életem legjobb élménye volt. De soha többé nem bíznék senkiben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

user friendly 2017.09.29. 10:45:58

Nem vagyok Survivor szakértő, de biztos, hogy a többiek nem értették a játék lényegét? Vég Egy ilyen játék lényege végső soron mégiscsak a túlélés és a győzelem és talán kevésbé az élvezet.
A túl sok ismeret ebben a játékban épp akkora hátrány is lehet, mint amekkora előny, mert könnyen el lehet követni azt a hibát, hogy túl magabiztossá válik valaki, nagyon előre gondolkodik, a jelennel, az éppen adott kapcsolati rendszerekkel pedig nem foglalkozik, mert a többiek úgyis hülyék, nem értik a játékot, aztán jön a pofára esés szavazáskor.

agimano 2017.09.29. 11:35:59

Jól érzem, hogy el lett spoilerezve egy kicsit, hogy kik fognak még kiesni?

@user friendly: Igazad van abban, hogy szerintem Gergő nagyon durván felkészült az amerikai verzióból és ahhoz igazította a taktikáját, holott a magyar verzió a szereplők miatt teljesen másmilyen volt, így a nagy tudásával kvázi semmire sem ment, de abban nagyon igaza van, hogy a magyar játékosok többsége nem érti ezt a játékot. Azt hiszik, hogy nekik fizikálisan kell túlélniük, a Gergő nevezetű játékos (másik Gergő) konkrétan kiakadt, hogy ő a cetlikkel esett ki, állandóan párbajozni akar, nem fogja fel, hogy ez nem a való világ, ahol párbajon esnek ki az emberek, hanem neveket írnak egy cetlire, és aki a legtöbb szavazatot kapja, az esik ki. Én amúgy nem nézem az amerikai survivort, de nagyon lejön, hogy nem ez lenne a műsor lényege, mint amit ők itt leművelnek.

kisbutters 2017.09.29. 11:55:49

@sixx: "Szandi, Iliász és Adri, míg játékban volt, volt az, aki élvezi ezt az egészet, a többiek drámáznak."

kisbutters 2017.09.29. 11:59:29

@user friendly: Biztos igaza van. Tisztességes játékot hirdetik. Miért lenne a taktika nem tisztességes játék, ha szabályzat nem tiltja. Olyan mintha foci meccsen betiltanád a cselezést. Akinél a labda annak kötelezően kapura kellene rúgni. Milyen unalmas lenne.

agimano 2017.09.29. 12:01:19

@sixx: "Szandi, Iliász és Adri, míg játékban volt, volt az, aki élvezi ezt az egészet" mondjuk gondolom itt a míg játékban volt, csak Adrira vonatkozik, de amikor először olvastam, akkor úgy értelmeztem, hogy mind a 3 emberre vonatkozik. Inkább így kellene írni: Szandi, Iliász és Adri, míg játékban volt, voltak azok, akik..

sixx · http://comment.blog.hu 2017.09.29. 12:20:54

@agimano: az Adrira vonatkozott, átírom.

,, 2017.09.29. 12:25:10

Hogy lehet mentálisan rágyúrni egy ilyen játékra? azzal h megnézed az összes évadot? vagy mantrázod magának h nem leszek éhes, nem leszek éhes stb? Kidolgozol előre taktikákat mikor még nem is ismered az ellenfeleidet?
Sajnos ehelyett valóban kicsit többet kellett volna gyúrni, mert tisztán látszott az első feladatokban, h konkrétan hátráltatod a csapatod, téged kellett bevárni.
"az a has, meg puhaság, ami látszott rajtam az direkt volt, az amerikai műsorokat látva rkészültem az éhezésre és felszedtem pár kilónyi tartalékot. "
BASZKI. Ha kitágítod a gyomrod, pont hogy több kaját fogsz igényelni, jaaaaaaaj. A "tartaléktól" meg lelassulsz, ügyetlenebb leszel, ez látszott is.
És nyilván mindenki más a hülye. Pedig nem hülyék, a másik Gergő kivételével, az az egy bűnük, hogy jobb kondiban vannak. Fejben a most bentlevők nem hiszem, hogy "mentálisan" alattad állnának semmilyen tekintetben, sőt. Ez a nincsenek a te szinteden duma nagyon gáz sajnos.
Semmi szégyellnivaló nincs azon h korán kiestél,a másokat hibáztatós lenézős mentalitáson inkább van.

Laura Ingalls 2017.09.29. 12:33:09

@sixx: Vártam már a cikket és nagyon tetszett, olvastam volna még. :)

Laura Ingalls 2017.09.29. 12:44:23

@,,: Az amerikai változatra is sok versenyző érkezik túlsúllyal szándékosan.
Én megértem amiket Gergő érzett és mondott, mert a műsort nézve ugyanezeket gondoltam. Nagy rajongója vagyok a Survivornek és azt hiszem ezért gondolkozom hasonlóan erről. Érdekes olvasni a kommenteket, ki hogyan vélekedik ugyanarról. Nem gondolom, hogy Gergő lenézi a többieket és azt gondolja felettük áll mentálisan. Szerintem nagyon zavarta, hogy "nem ugyanazt a filmet nézik". Egyszerűen mérges és csalódott volt, de nem keverném össze a haragot a rosszindulattal.
Engem csak a tv-t nézve felhúzott amit csinálnak a játékosok, a szerkesztői belenyúlások, a sok felszerelés és jutalom amit pacsira kaptak, ezért inkább nem is nézem (a hogyvolt-on elolvasom a posztokat, mert azért kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége).

penna 2017.09.29. 12:55:05

"eszes gyerek vagyok én, megőriztem a mentális épségemet, nem úgy, mint a többiek."

azért lássuk be, Gergő, hogy arra a pár napra, amíg ki nem pattintottak, hangyányit könnyebb lehetett megőrizned a mentális épségedet, mint akik hetekig tolták a játékot...
számomra egy csetlő-botló, ügyetlen, a csapattal hangot nem találó, ráadásul a játékokban csak ballasztot jelentő ember benyomását keltetted.
persze lehet úgy gondolni, hogy azok a hülyék, akik szembe mennek az emberrel az autópályán, és lenézni másokat, de némi önkritika még senkinek se ártott meg.

Tinman 2017.09.29. 13:07:26

Survivor = Survivor.
Magyar Survivor = Való Világ egy szigeten.

Ez a probléma.

Meg az, hogy kaja, ponyva, etc. Iliász sem feküdne egész nap, ha éhes lenne és halat/vadat/kaját kéne prezentálnia. Fekszik, mert az amit bevisz, az nagyjából elégséges, a játékokra tartalékol. Ha nem lenne fix napi adag...

A Gergő (aki még bent van, a dokinő ölebe) amit ott képvisel az bicskanyitogató. Kezdve azzal, ahogy Adrival beszélt, miközben fogalma sincs az egész játékról. Párbajokról magyaráz, meg tisztességről egy alapvetően taktikai játékban. Jó, hogy mindjárt nem kendőt köt majd valakinek a kezére. Röhej. Anita dettó... Lilla leveri úszásban (párbaj), de azért csak nyomják a kreténségüket, hogy Lillát párbajra kényszerítsék. Durván eltévedtek. Hogy a rákba válogattak be ilyeneket?

Remek tanulság volt Bálint viselkedése és távozása is. Amit az is ott képviselt, az értékelhetetlen. Ki válogatta be? Miért? Ennyire nem volt jobb, alkalmasabb?

Az ex-katona Tamás legalább rendes srácnak tűnt, de hogy csak 1 hetet bírta az megint betonkemény. Milyen válogató, milyen szűrés volt ez, hogy ilyenek bekerülhettek?

Értem, hogy így is lehet játszani ezt a játékot, ahogy ez a Gergő, Benedek, Anita, Klaudia tolja, de ez így annyira magyar, hogy a nézése közben érzem a pörköltes nokedlit a számban. -.-

Tusán 2017.09.29. 13:34:02

"Benne van ebben egy jó nagy adag magyar szociodráma is..."
Végre kimondta valaki, bazdmeg! Az egész casting egy az egyben visszatükrözi a magyar társadalom minden nyűgjét meg baját.
- Amint megérkeztek a szigetre, görcsösen kezdték keresni maguknak a vezért, aki majd helyettük gondolkodik és cselekszik. Mindenki önként és dalolva vette fel a Stockholm-szindrómás pöcs szerepét és ijesztő volt látni, ahogyan felnőtt emberek sírnak egy főnökért, mint egy tucatnyi fideszes nyugger. A 14. évad óta nézem az amerikait és soha nem láttam még ilyen jelenséget, kibaszott morbid volt.
- Külön jutalomjátékot találtak ki a lányoknak, majd a játékosok olyanokat huhogtak a teljesítményükön, mintha egy nőből nem lehetne kinézni erőt és kitartást, mintha a nők most mutatták volna meg, hogy ők is egyenrangúak a férfiakkal. Olyan volt az egész, mint amikor a 17. században a férfi döntéshozók elfogadták, hogy oké, a nők is érnek valamit, adjuk meg nekik a szavazati jogot. A nőknek pedig tök természetes volt ez a bánásmód (Szandiról meg ne is beszéljünk). Ha jól emlékszem, jó néhányszor elhangzott olyasmi, hogy "ahhoz képest, hogy lányok..." És ennek az egésznek maga a műsorvezető adta meg a kezdőlökést. És ha már itt tartunk, ahogy Feri meg a baltás fenyegette állandóan a csajokat fizikai erőszakkal - akár szemtől szembe, akár confessionalben -, s hogy mindezért semmi retorziót nem kaptak és maguk a csajok sem várták, hogy mindennek valami következménye legyen, hát az rohadt kellemetlen volt.
- Ugyanez érvényes Feri meg a Baltás homofób megnyilvánulásaira. Öregem, ha ezek a civilizálatlan suttyók egy ilyet Amerikában játszanak meg, még ma sem tudnának aludni éjszakánként.
- A Survivor egy olyan stratégiai reality, amihez nemcsak ész, hanem sok szociális készség is kell. Az amerikai vagy nyugat-európai társadalom sokkal fejlettebb szociálisan a magyarnál, sőt, a tévékultúra is sokkal mélyebb, így ott hamarabb rákapnak az emberek a játék lényegére, mint itt. Itt az van, hogy elindul a Survivor, azt a túlélők állandóan a ValóVilágra utalgatnak vissza, a szóhasználattól (pl. "Te kire teszed?") kezdve a párbajozásig. Mindezzel együtt nem azt mondom, hogy lehetetlen magyar stratégiai reality-re szereplőket összeválogatni, mert anno az Éden Hotel első évada egészen jól sikerült (pedig ők is szűzként indultak neki).
- Az amerikai és nyugat-európai valóságshow-kban nem azt látod, hogy a többség meg van szeppenve, visszafogja magát, nyögdécsel és képtelen összerakni két összefüggő mondatot és hogy úgy beszél a kamerába, mintha egy iskolás lenne felelés közben.

nautilus123 2017.09.29. 14:03:45

@Tusán: Ezt nagyon jól leírtad, egyetértek.

Poniloo 2017.09.29. 14:33:33

@Tusán: +1!

Offtopic: aki folyamatosan nézi az amerikait, hol teszi?

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2017.09.29. 14:58:57

Az a helyzet, hogy eddig nem néztem egy Survivort sem, tehát nem biztos, hogy okosakat mondok, viszont most elkezdtem darálni.
Ami a tévén keresztül lejött a srácról, hogy ugyan felkészült elméletben, de a gyakorlatban kurva béna volt. A taktikája sem volt eget rengető. Eleve rossz csapatot választott a törzsön belül is, mert a Lúzer FC-be igazolt, közben meg a "menőkkel" kellett volna sunnyognia, mint Barbinak. És még persze a szerencséje sem volt, de lássuk be sokat nem tett hozzá a játékhoz.

diványka 2017.09.29. 15:07:20

Az itt kommentelő veteran survivor nézők melyik amerikai évadot ajánlanák darálásra egy olyannak, aki egy amerikai évadot sem látott egészben? (néhányba azért belenézegettem anno).

Az tisztán látszik, hogy ez ami itt survivor név alatt fut, ez nem az igazi, vagy a casting ment félre, vagy az átlagmagyar ennyire sötét - nem tudom.

Egyébként volt arról valami hír már, hogy lesz-e még ezek után egy (pár) évad az RTL-en, vagy ennyi volt ismét?

Charlie100 2017.09.29. 15:29:20

@Tinman: ott a pont!
"Survivor = Survivor.
Magyar Survivor = Való Világ egy szigeten.
Ez a probléma."
Nagyon jól összefoglaltad. És tényleg érezni a pörköltes nokedlit műsor közben, annyira magyaros lett.

nick papagiorgo 2017.09.29. 16:26:51

@diványka:
például a hetest (pearl islands), az elég masszív, van hős (Rupert), meg a játék egyik legnagyobb át***ása.
Vagy a 19-20ast (Samoa vagy Heroes vs Villains), mert amit Russel Hantz leművel, azt tanítani kellene....

Laura Ingalls 2017.09.29. 16:33:20

@diványka: Nagyon nehéz kérdés. :D
Az elsőt mindenképp megnézném, már csak azért is, hogy lásd honnan indult és mert jó is volt. :)
Aztán a 8. évad szintén nem volt rossz (Survivor: All Stars), ez vot az első "all stars" évad visszatérő népszerű játékosokkal. Én a 10. évadot (Survivor: Palau) is szerettem, nagy csaták voltak benne és érdekes volt. Írom tovább időrendben:
13. évad - Survivor: Cook Islands
16. évad - Survivor: Micronesia
20. évad - Survivor: Heroes vs. Villains
26. évad - Survivor: Caramoan
28. évad - Survivor: Cagayan
30. évad - Survivor: Worlds Apart
31. évad - Survivor: Cambodia
34. évad - Survivor: Game Changers

A korábbiak közül a 2. évadot (The Australian Outback) is nagyon szerettem, de tényleg nehéz választani, mert szinte mind jó volt különböző okokból. Érdemes időrendben nézni, mert rengeteget fejlődött a játék 17 év alatt és úgy igazán élvezhető ha te is "érzed" a fejlődését. :p

A végére látom sok all stars évaot választottam. O.o Hátha a többiek adnak neke még pár tippet, mert lassan ott tartok, hogy leírom ide egymás után a számokat 1-től 34-ig. XD

Tusán 2017.09.29. 16:33:59

@Poniloo: Torrent-oldalakról (pl. Thepiratebay)
@diványka: Egy haverom sem látott még egyet sem. Régebbit nem akart nézni, úgyhogy all-starból a 20. évadot, all new player verzióból pedig a 28. évadot ajánlottam neki. (De hát nyilván az a jó, ha kronológikus sorrendben tudsz haladni.)

iBKV 2017.09.29. 16:49:56

@Tusán: Hat latod... Igy szocializalodik egy mezei magyar az iskolakban. Nem nyitottsagot, lazasagot, kreativitast nevelnek az emberbe, hanem gorcsot, zavart es sorolhatnank. Pont ezert kell nekik a vezer is, mert nelkuluk ugy viselkednek, mint golyafos a levegoben... Erre rajon a szemelyes intelligencia, mint pl. Lilla olyan sotet mint az ejszaka a lo fogaval. Balint olyan, hogy szar az elete es a feszkot itt jott ki belole. Gergo a szakallas, aki meg jatszik egy idiota paraszt. Olyanokat tol, ugy oltja az embereket, gyere jatszuk le, gyava vagy, hogy kiszavaztal es megy neki mindenkinek ezzel a szoveggel. Meth Gergonek siman igaza vna, hogy ez is olyan sotet, hogy azt sem tudja mifasz ez a jatek. Azert jottel a szigetre paraszt, mert ez a jatekszabaly. Vagy mi a fost akar allandoan lejatszani? Frusztralt, biztos a mereteivel van baj, vagy csak sekelyes. Feri ki kellett volna usse a francba, ha ennyire le akarta jatszani. Siman elverte Nori a jatekban, mire a nagy arc? Egyre jobban zavar, 30 nap utan mar tobbszor kur fel, mintsem elvezem, mert jon ki a suttyo mindenkibol.

iBKV 2017.09.29. 16:58:08

@Tinman: keson vettem eszre, szepen osszefoglaltad. Gergo: egyetertek, fullba nyomja a zsigeri kretenseget. Lillahoz csak annyit, hogy rosszindulatu is. Tamas rendes arcnak tunt, de nagyon buta es naiv sajna. Tenyleg nem ertem, hogy ha a beszed altal is szurtek, akkor o miert jutott be? 3x mondta el mindig ugyanazt es szinte lattad, hogy gyongyozik a homloka, hogy kijojjon bleole, ami ki akar....

Raven! 2017.09.29. 17:13:41

@Tusán: Azt hiszem kijelenthetem, hogy nagy altalanossagban nincs bajom a homoszexualisokkal. Ellenben igenis nagy bajom van azzal, hogy nagyon kemenyen felulreprezentaltak a mai vilag minden teruleten. Nincs tudomasom a homoszexualisok %-os aranyara a teljes nepessegen belul, de teljes biztonsaggal kijelenthetem, hogy annyi nincs beloluk, hogy minden vetelkedoben, filmben, szindarabban tv-teleregenyekben megjelenjenek. Oda jutottunk, hogy a 21.-ik szazadban nem kepzelheto el nelkuluk semmi amit a nagykozonsegnek szannak. Ez pedig sokakban felelmet ebreszt, hogy lassan kotelezo lesz...

2017.09.29. 17:38:17

@diványka: Survivor: Micronesia — Fans vs. Favorites !!!!!!!!!!

lalolib 2017.09.29. 18:07:04

Nem értem miért is csodálkoztok? Amilyen a társadalom, olyanok a szereplők is. A nagyvezir szelleme kísért, bár én hiányolok egy kis "sorozás"...igaz, a RTL Klub nem egy Vajna tévé, de a játékosok sajnos nem ezt igazolják.
Elég szomorú látlelet az országról.

2017.09.29. 18:13:09

@Laura Ingalls: a közepénél egy pillanatra aszittem, h felsorolod az összeset, már előre nevettem magamban xD :*

2017.09.29. 18:15:06

@Tinman: gyönyörű! megalájkollak.

dicave 2017.09.29. 18:21:21

Az a durva, hogy a csajokon egy szőrszál sincs. Se szőrös láb,se szőrös hónalj...semmi...
Hitelesség..pf

G777 2017.09.29. 18:30:57

Elsőre játékstratégiának hittem a mások folyamatos hibáztatását és a sunyiskodást, de az interjút olvasva itt inkább alkati dologról van szó.

NZperX 2017.09.29. 18:48:56

"eszes gyerek vagyok én, megőriztem a mentális épségemet, nem úgy, mint a többiek."
Lúzerségi bizonyítvány level csillió.

Laura Ingalls 2017.09.29. 19:09:00

@Biriksz_Krokiksz!: Menthetetlen vagyok. :D (tipikus, ha elém tesznek valamiből egy szakajtóra valót amit szeretek és azt mondják válassz egyet, valahogy tele lesz a kezem a végén ^_^)

iBKV 2017.09.29. 21:24:03

@szánmonoxid: El kell szomoritsalak. Amerika tenyleg ennyivel elorebb tart. De Te ezt nem tudhatod, vagom.

2017.09.29. 23:11:28

@szánmonoxid: szoktam bírni a kommentjeidet, de ezzel a kibuzikinembuzi témával álljatok le, pls, kurvára offtopik.
(meg az egyenlőségjel a pedoval?!)
ne vicci.

2017.09.30. 00:32:06

@szánmonoxid: de hol volt szó arról, h bki is piedesztralra emelne masokat?
(vagy toroltek kommenteket?)

2017.09.30. 00:35:22

mindegy, sztem itt nincs helye.

2017.09.30. 01:57:16

az én kapcsolatos utolsó három kommancsomat is szedjétek ki légyszi. miután okafogyottá vált, elég hüjén néz így ki. köszi

iBKV 2017.09.30. 05:25:33

@szánmonoxid: En pedig itt elek, szoval tudom mirol beszelek. (hopp kapufa ;) ) Nem azt mondom, hogy nincs kepmutatas, de erosen altalanositasz es ket het alatti nyaralasbol vonsz le kovetkezteteseket. Majd ha elsz eveket itt, akkor majd latod, hogy az altalanositas nagy hiba.

enzo23 2017.10.01. 01:44:07

@Laura Ingalls: komolyan, s30 mint ajánlani való évad?
annyi borzasztó ember volt benne... :D +nekem van egy listám az epic tribalokról, és az általam látott 12 évad közül az az egyetlen, ahonnan egy se került be :)

Laura Ingalls 2017.10.01. 13:29:38

@enzo23: Komolyan. Mind a 34-et láttam és mindet ajánlanám, mindet más okból.

2017.10.02. 00:02:55

Ez a Gergő gyerek gyenge volt mint a harmat, lehet hogy mindent tudott a játékról csak épp játszani nem tudta.
A stáb nem sugallt semmit? Kérdésekkel is simán lehet befolyásolni a játékot:
Pl: Te mi lenne ha kavarnál egyet és ellopnád az ananászt?
Nem gyanús a Szandi, mit rejtegethet a banánoknál?

A játékosok nem hülyék, tudják mit várnak el tőlük...meg a néző se hülye, átlát.

Costanza 2017.10.03. 08:28:52

@Tusán: thank u. minden szavaddal egyetertek.
ezert koltoztem amerikaba. ezert is baszom fel magam ennyire, amikor atszenvedem magam ezen a musoron, hogy az ilyen es effelek miatt soha nem mulnak el a hasonlo meg otthon szerzett traumatikus elmenyeim, illetve a tehetetlenseg amit erzek, amikor egy kb ilyen felallasu tarsadalomban eltem jo erzesu emberkent, es valami ilyesmi lett mindig mindennek a vegkimetele.

Az a baj, hogy az ilyen feri/gergo/nori/es hasonlo tipusu gondolkozasu emberekkel, hogy nem csak homofobok, hanem mindenfele fob-ok, minden ami eloremutato es el kene gondolkozni rajta, azt erovel probaljak meg eltiporni, mivel felnoni hozza keptelenek. Vagy legyen egy vezer, aki moge be lehet allni lavirozni.

Illetve nokent meg akkor vagy jo, (ideig oraig) hogy ha egy pl. Szandi kategoriaju nokent te eljatszod es kb szo szerint behodolsz az ilyen feri szeru izeknek. Most mondhattam volna szinte barmilyen nevet, a lenyeg hogy egy amugy egy egoman nulla embernek, aki az erot abban meri, hogy ki terrorizal hangosabban. De a szimplan butakra is vonatkozik, nem csak a lelekgyilkosokra, engem az is komondottan zavar, hogy annyi onreflekcioja nincs egy ilyen felhozatalban levo arcok kb 70 szazalekanak, hogy tudja magarol, hogy amugy vagy kurvara erdektelen, vagy pedig tehetsegtelen, meg beszelni sem tudnak osszefuggo mondatokban magyarul sem! Mi a banatnak megy az ilyen a televizioba? Es foleg, honnan van az ilyen idiotaknak ennyi onbizalma, mikozben a normalis emberek meg kussolnak es hatterbe vannak szoritva.

Amit meg jobban sajnalok, hogy az ilyen egybites idiotak vannak tobbsegben, es allando vedekezo pozicioban kell miattuk lenni kb mindenteren, mert mindenhol ott vannak bazdmeg, es ez nagyon faraszto, meg hat nem is eri meg, ugye.
Nem nezem a showt szaz szazalekos figyelemmel, csak a hatterben megy mikozben dolgozom, de meg igy felig figyelve is bicskanyitogato.

De azert minden ilyen szosszenetnel ugy kivanom az ilyen egyes formaknak, hogy egy tolerans szines kulturaban adjak elo magukat, es nem lenne kivel szart keverni es rosszindulatuskodni, szinte megssemmisulnenek.

MIndig varom, hatha egyszer lesz igazsag mint a meseben, de nem.

Costanza 2017.10.03. 09:02:34

@Raven!: azt hiszem tiz szazakeka a tarsadalomnak, egy ilyen kozossegben meg az jelent kb 1.6 embert, nem tudom hanyan indultak 16-an? es azert kell tolni az emberek arcaba, hogy megszokjak hogy igen, es a normalis, te is szulethettel volna akarminek, ez egy lotto, nem te dontesz, hogy katmanduba szuletsz vagy buzi leszel, vagy golden superstar. majd ha mar sokat toltak az arcba, akkor beall az egyensuly, es nem zavar majd annyira, igy kell kisebbsegeket elfogadtatni.

De ha tovabb akarod gondolni, akkor tepelodj el azon , hogy vajon ezek az emberek miert kell allandoan hangoztassak hogy ok micsodak, nyilvan azert mert ki vannak altalaban kozositve, es kuzdenek ellene. Orulj neki hogy neked nincs ilyen bajod, jo szar lehet kuzdeni azert hogy tizbol 9 ember elfogadjon teged, csak mert neked mas tetszik, viszont nekik legyen igazuk, csak mert ok vannak tobben.

Zsolti_ 2017.10.04. 09:38:15

Hát azért kedves Gergő, ez kicsit magyarázom a bizonyítványomnak tűnik.

Meg sem próbáltál bármi törést találni a négy cool kids között. Vagy ha nem találsz, csinálsz, erre is van néhány példa a Survivor történelmében.

Jó nyilván így utólag könnyű okosnak lenni, de azért van benne igazság amit írtam.

bitfighter 2017.10.06. 16:19:11

@Raven!: +1, az amerikai verzióban egyazon évadban jutott belőlük 3 is (na ez bizony nem 10%), ráadásul az egyik gender changer, aki a 33-ban és 34-ben is játszott.

sans paraben 2017.10.09. 14:08:57

Azert zero szocialis kepesseggel boston robhoz hasonlitgatni magad rohejes. Zero karizmad volt, labtorlonek hasznaltak a tobbiek, es nem azert mert "nem ertettek a jatekot". Kisebb arcot, nagyobb onkritikat/onismeretet, ember!
süti beállítások módosítása