Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nehezen tud már újat mutatni a Trónok Harca

2016. május 17. 11:35 Fega 88 komment

1-lll-8dddci6eyz11yisfig.jpeg

A 6. évad 4. részével folytatódott tovább az HBO, Trónok Harca című sorozata. Akik már látták az epizódot spoileres kibeszélőnket a tovább mögött olvashatják.

Ha annyi fontosabb szereplő van, hogy a nevüket is képtelenség megjegyezni, akkor talán könnyebb eltekinteni amellett, hogy az igazán fontos főszereplőket nem sikerült emlékezetessé tenni. Az Idegen könyve címre keresztelt epizód vége kifejezetten látványos volt, de ha jobban belegondolunk Daenerysnek miért drukkolunk azon kívül, hogy bátor, nem fog rajta a tűz és vannak menő sárkányai? Hiába rángatták meg őt is a korábbi évadok eseményei, végeredményben nem sikerült sokkal izgalmasabbá formálni, mint amilyen a kezdetekben volt. 

Nehezen vonja ki magát az ember annak hatása alól mikor azt látjuk, hogy nagyívű monológban áll ki saját maga igazáért, majd porig égeti a benne csak az egzotikus numerát látó barbár faszikat, akik könnyen válnak a patriarchális társadalom jelképévé is. Ez rendben van és korábban az évadnyitóról szóló írásunkban is kitértünk arra, hogy a különböző női szereplők egyre nagyobb része kerül fontos pozícióba, ahol többek lehetnek, mint a sima király/feleség/szajha. Theon is hazatérve beáll Yara trónigénye mögé, vagyis lehetne azt mondani, hogy újabb jó epizódot zártak a nők, ha nem Osha lenne Ramsey értelmetlen és érdektelen gyilkosságának eheti áldozata.

Persze egyetlen női karakter sem fontosabb a sárkányok anyjánál, aki viszont a mostani tettével is csak azt erősíti, hogy nem szedett magára túl sok újabb képességet az évek során és egyáltalán nem látni be, hogy a Rabszolga-öbölbeli kalandok után mivel vált jobb vagy érdemesebb uralkodóvá, mint kezdetben volt? Ez elég fájó pont a sorozatnak, mert ahogy egyre közelebb a vége, úgy lesz egyre kevesebb lehetőség arra, hogy a karakterek árnyalásával foglalkozzanak a producerek. Hajtani kell a történetet előre, nincsen már lehetőség a finomságokkal foglalkozni. Így viszont Dany igazi karakter helyett, megmarad egy eszköz szintjén, akire nagy szüksége van a készítőknek, hogy ilyen látványos jelenetek lehessenek a sorozatban. Ezekkel muszáj kiszolgálni a rajongókat, akik elvárják ezt a sorozattól, de közben muszáj rá is licitálni a korábban látott akciókra.

1-ubxgpeokmezin6u0anhsdg.jpeg

Nehéz azonban már a tévés költségvetésen belül hova nőni, nem véletlenül kérték a készítők, hogy lesz szíves az HBO a jövőben kevesebb epizódos évadokkal is beérni. Ez az egyetlen lehetőségük, hogy valami újat mutassanak a nézőknek, vagyis a szereplők mellett a készítőknek is el kell térniük az eddig látottaktól, ha újabb sikereket akarnak elérni.

Az egyik legradikálisabb új módszert pont Tyrion hozza az epizódba, aki a Dany által hagyott kuplerájt igyekszik összetakarítani. Ez a szál elég világosan bemutatja, hogy a Targaryen lánynak csak hangzatos ígéretei vannak, amik mögött lehet, hogy rendben van az elv, de semmilyen gyakorlati ötlete nincs arra, hogy ez hogyan is fogja megvalósítani vagy működtetni. Dany persze nem politikus, de ahogy látjuk hiába van Tyrionnak is ilyen téren szerzett tapasztalata, az sem ér sokkal többet. Persze az is igaz, hogy a sorozat egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy a nüanszokkal foglalkozzon. A Trónok harca sikerének egyik titka, hogy sok, kisebb sorozat van egybegyúrva, ami Martinnak hála elég biztos lábakon áll, kidolgozott történelemmel és komplex kapcsolati hálóval. Ezért még azt is kibírja, hogy a készítők elég sok mindent összekuszáltak, és számos balszerencsés kreatív döntéseket hoztak.

Nincs azonban idő arra, hogy a minisorozatok részleteiben elmerüljünk. Nagyon sok mindent kell ezért egyetlen jelenetben, tárgyalásban, monológban elintézni, amire egy átlagos sorozatban sokkal több idő jut. Persze ez nem menti fel teljesen a készítőket, amiért Tyrion csak annyit mond, hogy a rabszolgatartók kapnak egy kis időt, de azt tessék szépen befejezni az emberek kizsákmányolását. Semmi konkrétum azzal kapcsolatban, hogy akkor ez a gyakorlatban, hogyan is fog kinézni és mi lesz akkor ha hét év után ugyanott tartanak, hogy senki sem akar munkajogi kérdésekkel foglalkozni. Ezzel pedig nem lett sokkal jobb, mint amit Dany kínált. Az sem volt túl szép a részéről, hogy először azzal kérkedett, hogy tudja milyen rabszolgaként élni, majd arra kérte őket, hogy maradjanak még egy kicsit rabszolgák. Azt remekül lehet itt érzékeltetni, hogy mennyire nehéz megváltoztatni a világot és kigyomlálni az emberekből a régi megszokásokat. Ettől még lehet egy kicsit jobban próbálkozni.

game_of_thrones_604_06_960.jpg

Rövid távon annyit sikerült kibuliznia, hogy Meereenen belüli helyzet javuljon, ami azért okos húzás és rávilágít, hogy Tyrion soha nem fog tudni olyan cool megmozdulásokat tenni, mint Dany, de ahhoz, hogy a birodalmak funkcionáljanak kellenek az ilyen ránézésre nem túl izgalmas figurák is. A másik jelentősége ennek a diplomáciai tárgyalásnak, hogy Tyrion nem gyilkossággal próbált meg rendezni egy ügyet, hanem beszélgetéssel, borral és szajhákkal. Korábban évadokon keresztül semmi mást nem láttunk, hogy itt van ez a kontinensnyi ember és mindenütt lehetett találni valakit, aki korábban megölte valakinek a valakijét és mindenki csak az újabb gyilkosságot látta megoldásnak. Ebben a mókuskerékben élnek régen, nekik lehet nem volt unalmas, de nézőként már nagyon régen kifáradt ez a helyzet. Ezért üdítő látni, ahogy szépen lassan ráeszmélnek az emberek, hogy a megbocsátás is jól tud jönni ahhoz, ha normálisan szeretnék folytatni az életüket.

A Lannisterek másik ága is eljutott végre erre a felismerésre, végre valaki a fülükbe súgta, hogy az ellenségem ellensége a barátom. Eddig a hatodik évadban nem Királyvár volt a legizgalmasabb helyszín, ezért jó látni, hogy kicsit megjelenik itt a józan ész, és civilizált emberek módjára leülnek Kevannel meg a Töviskirálynővel egy asztalhoz. Itt az ideje, hogy kezdjenek valamit a mezítlábas láncos emberek rémuralmával és bevessék a Tyrell sereget. Persze elég gonosz dolog megrándítani a vállat a csomó ártatlan ember halála miatt, de sajnos ez az ára annak, hogy az itt zajló patthelyzet végre elinduljon valamerre. Azt meg sem említem, hogy a közös ellenség nem a Főveréb, hanem a Mások, de még mindig messze vagyunk attól, hogy ezt a fővárosban is komolyan vegyék. Mindenesetre ez is alapvető témája a sorozatnak, hogy csak a nagy közös ellenség, meg a fenyegetettség ami ráveszi az embereket, hogy túllépjenek a kicsinyes konfliktusaikon.

game_of_thrones_604_10_960.jpg

Dany mellett a Főverébnek is jutott egy nagy monológ, amiben kicsit többet tudtunk meg róla, de fogalmunk sincs, hogy hányadán kellene állnunk vele és nem-e manipulál minket is, Margaery-vel együtt. Egészen jól volt megírva, amit mondott, Jonathan Pryce remekül adta el minden egyes szavát, de talán kicsit túlzás volt, hogy szinte a kamerába beszélt a nézőknek arról, hogy mennyire felesleges a felszínes, földi javakat hajhászni. Ezzel együtt a jelenet engem elsősorban arra emlékeztetett, hogy nincs igazán jó gonosztevője a sorozatnak, ami lehet annak is köszönhető, hogy pontosan tisztában vagyunk, hogy mekkora fenyegetést jelentenek a Mások. Ezek után nem tűnik olyan fontosnak, hogy mit csinál Ramsey vagy a Főveréb.

Királyvárban a testvérek találkozása sokkal izgalmasabb volt, pláne ha Margaery fel fogja áldozni Lorast annak érdekében, hogy közelebb kerüljön a céljaihoz. Lehet erre nem lesz szükség, csak ugye fogalmunk sincs, hogy hány epizód kell a Tyrell seregnek ahhoz, hogy megérkezzen. De volt egy ennél is jelentősebb két testvér között. Sansa és Jon is főszereplő, a családjukon keresztül csöppentünk bele ebbe a történetbe és azóta folyamatos szopóágra kerültek és nem is találkoztak, ezért tudjuk, hogy ha újra összejönnek, akkor az már a fontos események kezdetét jelzi. Az, hogy nincs idő a nüanszokra itt is megbosszulja magát, nem nézhetjük meg, ahogy mindketten beszámolnak a másiknak arról, hogy mi történt eddig velük. Lenyűgöző lenne nézni, ahogy a rengeteg erőszakról beszámolnak a másiknak. Ugyanakkor szinte felháborító, hogy mikor Jon sorolja, hogy kiket ölt meg, akkor a Másokat nem említi meg. Azt a kevés időt arra szánják a készítők, hogy érzékeltessék, milyen messzire kerültek gyermeki énjüktől. Nem csak azért, mert Jon azóta konkrétan meg is halt, de Sansa is messze van már attól a Disney hercegnős álomvilágban élő fruskától, aki alig várta, hogy elinduljanak Királyvárba.

Ehhez képest elképesztő szörnyűségeken ment keresztül, de Danyhez képest sokkal inkább lehet rajta érezni, hogy fejlődött és ő ki tud törni a sztereotip hősnő szerepből. Persze részben neki is azért szurkolunk, mert Starkként ez az öröksége, de, ahogyan az egyre durvább traumák megváltoztatták, úgy lett egy fokkal szerethetőbb főhős. Annak idején Jon volt a fekete bárány, aki nem tudott igazán beilleszkedni a családba, de a testvérei közül Sansa volt az egyetlen, aki ezt éreztette is vele. Ezek után jó döntés, hogy ők találkoznak először, szinte új emberként. 

1-rp-gqqaniffokal0fmznyg.jpeg

Ugyanígy nem jut elég idő a Davos-Melisandre-Brienne szálra, amiben sokkal több lenne. Mindhárom karakter élete gyökeres változásokon ment keresztül, nagyon jó lenne azt nézni, ahogy való emberekként ezt egymás között feldolgozzák. Valahol hihetetlen, hogy a negyedik epizódban kerül csak elő, hogy akkor mégis mi van Stannis-szel meg Shireennel, de mondjuk azt, hogy Jon miatt eddig Davos másra sem tudott gondolni. Plus az eddigi epizódokban úgy tűnt, hogy Davos ugyanannyira "átnyergelt Jonra", mint Melisandre mégis felteszi neki a kérdést, hogy akkor ilyen gyorsan váltott, mintha mi sem történt volna? Melisandre drámája azzal, hogy becsapták a jóslatai nagyon sok izgalmas pillanatot tartogathatnának, de túl sok az érdekes helyzet és túl kevés az epizódszám.

A nüanszok hiánya feltűnő volt, de az epizód felépítése így is jobb volt az átlagosnál. Bár hét különböző helyszínen jártunk a héten, ebből 3 (A Völgy, Vas-szigetek, Deres) csak egy-két jelenetet kapott és több idő jutott a Falra, Meereenre, Királyvárra és Vaes Dothrakra. Ez lenne az egészséges, de néha muszáj kompromisszumokat hozniuk a készítőknek, mert túl sok szállal kell zsonglőrködniük. Persze a folyamatos egybeolvadások sokat segítenek és ezzel együtt a történet is izgalmasabb lesz. Kisujj megindul a Völgy lovagjaival Északra, hogy kisegítse az emberhiányban lévő Jonékat, ha a Greyjoyok letudják a királyválasztást ők is elindulnak valamerre. A másik gyenge pontja a sorozatnak, ami újra szembetűnő volt, hogy az idősíkokat teljesen szabadon kezelik. Ha logikusak akarunk lenni, akkor Kisujj valószínűleg nem akkor futott be, amikor Sansa is megérkezett, mert soha nem érnének oda a Völgyből a lovassággal időben, de hatásosabb volt ebben a részben elsütni ezt az egyetlen jelenetet. Hasonlóan tökéletes volt az időzítés azok után, hogy Jon visszajön a halálból és 5 percig nem tudja, hogy mit csináljon, majd bekopogtat az ajtón Sansa, nem sokkal később pedig Ramsey közli, hogy itt van Rickon gyere és vedd el.

A kompromisszumokkal azért lehet megbékélni, mert lehet, hogy a puzzle egyes darabjai gyakran tartalmaznak bosszantó leegyszerűsítéseket, vagy túlságosan filmes elemeket, ami az egészből kirajzolódik, az még mindig annyira egyedi, hogy kitartsunk a sorozat mellett a végéig.

Egyéb felfedezések:

  • A készítők komolyan gondolják a Brienne - Tormund kapcsolatot? Ezek után lehet azon is gondolkodni, hogy mikor halnak meg miután szerelmesek lesznek. Ez a sorozat már csak ilyen.
  • Azt tippeltem, hogy sárkányokkal állítja majd Dany maga mellé a dothrakikat. Az is önismétlés lett volna, de olyan ritkán látjuk őket, hogy egy fokkal izgalmasabbnak tűnik, mint a mindenkit élve megsütő Dany.
  • Bánatos Edd az egyetlen, aki emlékezteti Jont a Másokra, egyébként nem kerülnek elő az epizódban. Plusz sokat sejtetően az első kép, amit látunk az Jon kardja, amivel tudjuk, hogy el lehet őket pusztítatni.
  • Annak idején tele volt szexjelenetekkel a sorozat, de mostanra eléggé más stílusban készülnek az epizódok. Ezért volt szinte meglepő, hogy Tyrion csengője után megjöttek az örömlányok.
  • Az, hogy Yara és Theon újra találkoznak, elég nagy dolog, de a valódi a jelentőségét kevésbé tudjuk átérezni, mert a korábbi életükből semmit sem láttunk, hiszen Theon-t mi már csak úgy ismertük meg, hogy a Starkoknál él.
  • A harc meg a gyilkosság értelmetlenségéhez kapcsolódott Daario monológja is, aki szépen levezette, hogy semmi értelme megütköznie Jorah-val.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

errant 2016.05.17. 12:00:35

spoileresebb képet nem lehetett volna kitenni főoldalra? :)

Duke Silver 2016.05.17. 12:04:07

Nagyon jó írás.
Pontosan amiatt ,hogy eddig 4 részben annyi dolog történt, mint korábban 1,5 évad alatt tűnik szerintem Tyrion és Varys (akiket a sorozat jelenlegi állapotában a legjobb színészek alakítanak) valahogy súlytalannak.
A következő rész előzetese alapján kíváncsi vagyok Sansa kitekerteti-e Kisujj nyakát, és utána inkább maga irányítja-e a Völgy Urát, ezzel is bemutatva, hogy mennyit változott / fejlődött (?)
És szerintem Ramsay is rá fog baszni végre, mert eddig senki nem vette komolyan, vagy nem ismerte... Sansával az oldalán Jonnal ez nem fordulhat elő.

zsolt_22 2016.05.17. 12:07:15

Kicsit sok a fanyalgás a cikkben. Ha nem halad a történet, az a baj, ha gyorsan halad, az a baj. Néhol valóban vannak hiányosságok, az idősíkok nekem is furák, de ezeket el tudom nézni, mert nem hiszem, hogy jobban meg lehetne oldani. Dany jelenete szerintem ütősre sikeredett, attól függetlenül, hogy már láttunk tőle hasonlót. És azt se feledjük el, hogy ezzel ő is hatalmasat lépett előre, mert az egész dothraki horda mögötte áll már. Az, hogy a politikához nem ért... Azért vannak a segítői :) A Brienne-Tormund páros üde színfolt, én nagyon röhögtem rajtuk. Amúgy most olvasom a negyedik könyvet, ott elég sok infó van Brienne életéről, nekem ő az egyik legszimpibb karakter.

Frederick Zoller 2016.05.17. 12:15:00

azé az a nyakiböki nem volt rossz - persze nem kellett volna elkapkodni, jöhetett volna a dugás után is!

Jasongg 2016.05.17. 12:19:38

Nem gyanítom, hogy Baelish segíteni igyekszik Sansán. Nála ravaszabb szemétláda nincs a sorozatban. Szerintem sokaknak nem jött le, de Kisujj indította az egész Stark - Lannister balhét, és így az egész háborút. A másik pedig, hogy amerre járt, mindig kavart valamit. Most sem lesz ez másképp.

pink panther 2016.05.17. 12:35:34

Az idősíkok kezelése az teljesen gáz, a falnál eltelt kb 2 nap,ami alatt theon lemasírozik a tengerpartra talál egy hajót, amit isten tudja miből fizet és ki engedi fel csak úgy és elhajókázik viharvégre, miközben sansaék megérkeznek, az amúgy két hétre lévő falhoz, közben merenben odaérnek hajóval két hét alatt a rabszolgatartók... ehh nem jó ez így, aztán meg hagymalovag 4000 oldalon keresztül nem káromkodik, a feltámasztás alatt meg csak úgy döl belőle a fok lyú, és sok az igen bénán megírt dialógus, amiről visít, hogy nem george rr martin írta, hanem a sorozat írói, aminek azért örülni lehet, mert egyre nyálasabb az egész sorozat, jon és sansa találkozása alatt már tényleg csak a titanic hiányzott, de legalább tudható, hogy mi az ami tuti nem lesz benne a könyvben, ami mármost látható, hogy a winds of winter elé beígért csatát, azt a sorozatban a rabszolgatartók a dotrakhik nyomják majd le, csatának kapunk még egy tyrellest (de minek???) és a nagy északi összecsapást, ahol valszeg tiszteletüket teszik a mások is, nagyon gyorsan le akarják zárni ezt a sorozatot, igaz ez mind csak a könyvek előnyére fog majd válni

Amorphis 2016.05.17. 12:37:24

Dany azért ezzel a lépéssel megsokszorozta a seregét, mert hát azért valljuk be a Makulátlanok nem egy világhódító hadsereg, még a város megtartása is kis híján meghaladja az erejüket, szóval Szürke Féreg ne nagyon pattogjon, hogy majd ő rendet rak itt izomból. Nekem tökéletesen elég a keleti vonal lezárásának az, hogy békét kötnek azt jóvan, Dany se itt akar tartósan uralkodni.

Északon nagyjából kirajzolódtak az erőviszonyok, szerintem a Vas szigetek is be fog szállni a buliba, valószínűleg a Starkok oldalán. Délen meg a város megtisztítása után szerintem jönnek a Martellek is... Közben elindul talán Dany meg persze a Mások is. Jó lesz ez... Arya is "elszabadul" lassan és elkezdi a listáját végrehajtani. A Freyeket meg talán az állítólagosan visszatérő Lady Stoneheart fogja móresre tanítani.

Jó lenne amúgy a Mások esetleges motívációiról is megtudni valamit, az előzetes alapján Bran talán beszél erről az Éjkirállyal.

Látszik, hogy elkezdtek rohamléptekkel haladni a sorozatkészítők, de szerintem arról is szó lehet, hogy ugye nincsenek már könyvek, és Martin csak nagyvonalakban vázolta fel a hátralevő sztorit, ezért kissé vázlatosan haladnak a filmbeli történettel is. Martin még 2 de lehet, hogy 3 könyvet is tervez, a sorozat szerintem rövidebbre zárja a témát, vagy kb. 2030-ig el lehet nyújtani az egészet..

A Brienne-Tormund románc kurva nagy poén..:)

Amorphis 2016.05.17. 12:45:16

@Jasongg: Szerintem Kisujjnak is a tökére lépnek végre és nem egészen az lesz ezúttal amit szeretne, legalábbis az előzetes alapján Sansa elég keményen rá fog majd pirítani, és még egyszer nem fogja megdumálni őt.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.05.17. 12:54:44

@Amorphis: Vas-szigetek és Starkok? Milyen alapon? Nem olyan rég volt még, hogy egymás vérét ontották, és hát Észak nem felejt... :P Ha képbe vagy a könyvekkel, akkor sejtheted, hogy merre megy majd a Vas-szigeteki történetszál.
Arya meg szerintem messze van még a szabadulástól, előbb még dolgoznia kell, mint bérgyilkos, elvégre az arcnélküliek azok, és hát még az első bevetését sem csinálta meg. Max. az évad végén lehet egy olyan jelenet, hogy hajóra száll Westeros felé.
Mások motivációi? Feltételezem kiirtani az élőket. Nem hiszem, hogy a Vastrón érdekelné őket vagy bármi földi jav.

Gringo 2016.05.17. 12:55:13

Szerintem jót tett a sorozatnak, hogy elvált a könyvektől. Végre történik is valami!

igazi hős 2016.05.17. 12:57:45

@Jasongg: "Nem gyanítom, hogy Baelish segíteni igyekszik Sansán. Nála ravaszabb szemétláda nincs a sorozatban." Mármint életben nincs már, mert Tywin Lannister és Roose Bolton is erősek voltak ebben a sportban. Ja, a Töviskirálynő még él és az édes kis Margery sokat tanult tőle...

nota19 2016.05.17. 13:02:47

@zsolt_22: egyetértek, van akinek soha semmi nem jó. Elárulom, hogy a könyvben Dany pont ennyire nem fejlődik semmit, csak tipródik, sőt itt már végre továbbléphet.
@pink panther: az idősíkokról meg csak annyit, hogy pl. a Tél szelei megjelentetett Theonos fejezete hamarabb játszódik mint az 5. kötet befejezése Martin szerint.
Szerintem remek rész volt, és tényleg végre kezdenek elmozdulni a szálak, bár Dany utolsó jelenete nekem nem tetszett, az S1E10 ismétlése volt.

Amorphis 2016.05.17. 13:05:39

@purga: Nyilván nem a következő rész eseményeire gondoltam, hanem kb. az eljövendő másfél évadra...
A Stark-Vas szigetek szövetség nem túl valószínű persze, de talán a Boltonokkal való korábbi affér és Theon "megtérése" illetve szadizása adhat rá némi alapot. Persze ott van a frissen megjelent Euron is... A könyveket meg szerintem már nem nagyon lehet alapnak tekinteni.

Hizdahr zo Loraq 2016.05.17. 13:06:06

@Jasongg: Chaos is a ladder. Amikor Sansanak a hajón bevallja Joffrey meggyilkolását, meg amikor később Lysával beszél azért eléggé nyíltan ki van mondva, hogy Kisujj áll az egész Stark-Lannister háborúskodás mögött.

mézescsók 2016.05.17. 13:08:04

@Duke Silver: Sansa az egyik legpasszívabb szereplője a sztorinak. Nem alakítja az eseményeket, ha mégis, - még ha nem szándékosan is - csak bajt (pl. ő árulta el az apját, mire gyorsan ki is végezték) okoz. Hogy szívott eleget, az tény, de nem látom rajta, hogy sokat tanult volna. Az a típus, akit sodornak az események. sodorják magukkal. Miből következik, hogy uralkodásra termett?

Jon nem magától lett fekete bárány. Egyáltalán: fekete bárány lett? Jon boldogan a Start-családhoz tartozott volna, ha hagyják. Nevezetesen Catelyn úrnő, aki utálta úgy, ahogy van, mert a férje fattyának gondolta (hogy egyébként miért kellett volna ezen fennakadnia bárkinek is akkoriban?), és maga Ned Stark, aki távol tartotta magát tőle, nehogy megsértse szegény Catelyn érzéseit.

Jasongg 2016.05.17. 13:14:53

@Hizdahr zo Loraq: Már az első évadban / könyvben is kiderült, csak sokan hajlamosak voltak gyorsan túllépni a dolgon. A tőrt, amivel Bran-t meg akarja ölni az orgyilkos, azt Kisujj nyerte el Tyriontól egy fogadás alkalmával.

Cirus 2016.05.17. 13:20:23

@igazi hős: Kisujj azt hazudta, hogy Sansát erőszakkal vette el tőle Bolton. Ez pedig nem igaz és ezt sansa is tudja. Tehát vagy Jonék kinyírják Baelisht és a kisköcsög Sansa befolyása alá kerül, vagy nem oda igyekeznek. Kisujj ugyanis nem sansát akarja megsegíteni, hanem megszerezni Északot magának.

Hizdahr zo Loraq 2016.05.17. 13:28:07

@Jasongg: Jogos, de a sorozatban teljesen nyilvánvalóan csak a 4. évadban lett kimondva. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2016.05.17. 13:28:58

Igazán "gyönyörű" lesz a a végén egyszerűen abbahagyja mindenki a harcot, mert elfáradt, megunta, mint jön snow.

NAR 2016.05.17. 13:32:13

Azon azért elgondolkodtam, hogy Dany hogy szeretné a rabszolgatartó dothrakiakat rabszolga-felszabadításra használni...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.05.17. 13:36:11

@Amorphis: Már pedig sejtésem szerint más oka nem lehetett, hogy Euront berángatták a sorozatba. Ráadásul a szigetek lakói vízen jók, nem pedig kietlen havas pusztákon, esélyük se lenne küzdelemre. Theont meg szerintem már mindenki megveti, főleg, ha kiderül, hogy a segítségével halt meg vagy két tucat Greyjoy... (a Collin-árok ugye)

Amúgy Victorion is lesz, vagy nem akarják tovább bonyolítani ezt a szálat a sorozatkészítői? Lehet tudni valamit a szereposztásokról?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.05.17. 13:39:50

@NAR: szerintem Dany van annyira reálpolitikus, hogy letegyen erről a szerepéről és végre elinduljon Westerosra (vagy legalábbis rábeszélik), most végre lenne hozzá elegendő serege is. Már csak hajók kellenének hozzá. Dany legalábbis úgy monologizált, hogy ő képes lesz ezt a sereget világhódításra használni, az meg ugye nem azt jelenti, hogy felszabadít pár ezer rabszolgát. Btw ekkora sereggel ki is irthatná az összes mestert és mindenkit vihetne magával Westerorsra, ezzel két legyet ütve egycsapásra.

pizzaboy 2016.05.17. 13:40:30

köszi a spoileres képért a főöldalon, faszszopók!

Duke Silver 2016.05.17. 13:44:58

@mézescsók: én ki nem állhatom Sansát. Ostoba libának tartom. Ezzel együtt már az előző évadban is megpróbálták kicsit felépíteni, itt meg ahogy próbál ráhatni Jonra, az kicsit most már többnek tűnik, mint amit eddig csinált. De persze lehet, hogy beleképzelem. Mindenesetre egy ilyen húzás (Kisujj nyissz...) drasztikusan változtatna a megítélésén.

lalolib 2016.05.17. 13:45:33

Ahogy olvasom, egyre divatosabb lett fanyalogni a sorozaton. Ettől még nem lesz jobb az írás és nem is látszik nagyobb tudornak a szerző, de ez legyen az ő problémája.
Ettől még számomra az egyik legjobb epizód volt, remek jelenetekkel, kiváló párbeszédekkel és ami eddig hiányzott a GoT-ból, érzelemmel.
Dany jelene meg nem a tűz miatt volt emlékezetes, hanem ami és főleg ahogy mondta. Dany egyik legjobb jelenete volt, ezek után elhiszem neki, hogy tudni fog uralkodni is.
Sansa meg felnőtt. Ideje volt, számomra ő a kedvenc karakter.

mézescsók 2016.05.17. 13:51:59

@Duke Silver: Nincs benne annyi. . Sixx a múlt héten valamelyik írásában a jövendő uralkodónőt látja benne. Azóta sem értem, hogy miért. Esetleg rosszul nézem a sorozatot.

jürgen baromartz 2016.05.17. 13:55:32

nem kellett volna az előző évadot úgy elnyújtani, mint a rétestésztát...

szepi79 2016.05.17. 14:18:14

@Hizdahr zo Loraq: @Jasongg:

nem, hanem kisujj csak azt _mondta_, hogy tyrion nyerte el tőle, de valójában sosem volt a törpéé. (tywin még mondta is egyszer, hogy a lannistereknek sosem voltak valiriai acél fegyvereik, pedig hogy akartak egyet.)
szóval kisujj mondta, hogy a tőr tyrioné, ezért lett elfogva, ezért lett ned lábon szúrva, stb.
volt ellentét a stark és a lannister családok között, de kisujj gyújtotta meg a lángot.

Duke Silver 2016.05.17. 14:28:43

@mézescsók: ha őszinte akarok lenni, nekem ez az egész "A NŐK URALKODJANAK, MERT A FÉRFIAK NYAMVADTAK!" teljesen felesleges és erőltetett (a való életben sem értem, hogy minek az ellenségeskedés szítása ebben a témában, de ki vagyok én, hogy mindent értsek).

Sansát szerintem igen is építgetik. Hogy ez mennyire hiteles, az persze kérdés. Én valahogy úgy vagyok vele, hogy bárki, csak ne Danny.... Igazság szerint Ned és Robb óta Jon maradt, mint egyetlen olyan karakter, akinek szurkolok,de ő is csak ilyen "szegény ember Stark-rokona"

nota19 2016.05.17. 14:41:57

@Duke Silver: ez érdekes, mármint, hogy kinek mi jön be. Danyt én sem bírom, pedig sajnos megkerülhetetlen.
Ned persze jó volt, becsületes, meg minden, sajnáltam is, de annyira azért nem rázott meg a halála. Robb meg számomra teljesen érdektelen volt, (azért őt is sajnáltam). Jont szeretem, és persze Tyriont, Jaime is kedvenc, bár sajnos mostanában elég uncsi. Persze én nem vagyok kifejezetten Stark párti.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.05.17. 14:53:04

@Amorphis: A Vas-szigetiek mos már leszarják Északot, mivel csak hajóik vannak, várakban ülő lovagjaik és azokat szolgáló seregeik nem nagyon. Ezért a 4. könyvben tök logikusan a Tyrellek véderő nélkül maradt várait foglalják el, aztán ott tivornyáznak, mivel csak ehhez értenek, a feudum megtartásához és irányításához nem - kb. mint az Európát végigfosztogató vikingek meg vizigótok.
A kivétel Varjúszemű Euron a sárkánykürtjével, ő viszont nemcsak Északot akarja, hanem a Vastrónt is, meg Daeneryst az oldalára - de ez már a könyvben is érdektelen mellékszál volt, nem hiszem, hogy az HBO átvenné a fináléra, mikor a közönségkedvenc főszereplőkre sincs elég idő.

@Duke Silver:
Ha a rajongói konteók igazak, Jon nemcsak Stark-rokon, hanem egy sokkal fontosabb ház leszármazottja. ;)

schawo2 2016.05.17. 14:54:40

Az epizód végén végre láttam valamit Emilia Clarke színészi képességéből, ahogy ott állt egy szál csöcsben a lovasbanda előtt. Ez a pár pillanat már megérte. Remélem lesz végre belőle valami, mert amit korábban produkált, az nem volt a sorozathoz méltó.

mézescsók 2016.05.17. 15:05:33

@Duke Silver: Ez a sorozat tele van übermacsó fazonokkal, de irtogatják egymást szépen. Én nem érzem sem a könyvön, sem a filmben, hogy szítanák az említett ellentétet (nőt - férfiak). A kommerek értelmezései között annál inkább.

Én Danyt bírom, a többi nőhöz képest pokolian egyedül van - hatalmas serege, testőrsége, stb. ellenére. Nem volt kitől tanulnia, sem nőiséget, sem családi kötődést (a khal elég hamar meghalt, elmebeteg bátyja meg szóra sem érdemes), sem barátságot, sem bizalmat, sem politikusi gondolkodásmódot - szinte semmit, amire támaszkodhatna. Persze volt, akitől tanulhatott, de senki sem maradt mellette elég ideig ahhoz, hogy megszerezze mindazt a tudást, ami egy sikeres hadjárathoz kell. Nekem az lenne a slusszpoén, ha úgy folytatnák tovább, hogy "hajtogatja itt mindenki, hogy Targeryenek trónja, sárkányok, Vesteros...., akarom én mindezt? Tyriontól egyébként tanulhatna, mert piás ugyan, de messze a legokosabb figura a szereplők közül.
Ja, és szimpatikus Jamie, bár nem úgy indult. Jon nekem túl tiszta. Ahhoz, hogy emberszabású legyen valaki, illik, legyen néhány szeplője is. Bár nem tudom, még mennyire emberszabású. Azért az, hogy egyszer meghalt, talán változtatott rajta valamicskét.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben 2016.05.17. 15:14:14

Fontos megemliteni - bar lehet, hogy csak az angol verzioban jott at - amikor azt mondja Littlefinger: it's time to join the fray (angolul harcot jelent), de szojatek a Frey-re is. Ne feledjuk el, hogy Frey nem egy megbocsato fajta, plane ha megetetik a lanyat es az unokajat kutyakkal.

bringás bosszantó 2016.05.17. 15:18:21

Az a baj, hogy a normális, valóban nézhető sorozatokat 1-2-3 év után elkefélik, csak azok élnek meg 6-8-10 évet amiben részenként van 654 hulla, 8 hektoliter vér és tengernyi csöcs.
Igaz, amíg a célközönségnél egy képregény átlapozása és a három szavas buborékok elolvasása és értelmezése is hatalmas szellemi kihívást jelent, jobbra nem lehet számítani.

amorfati (törölt) 2016.05.17. 15:31:44

Ramsay még mindig nem Ramsey. (igen tudom, megláttam a lényeget.. :D)

protrombin 2016.05.17. 15:36:32

Látszik, hogy 'könyvtelen' ember írt kritikát. :)

mate2003 2016.05.17. 15:39:31

hm... nekem a tegnapi rész után kissé nosztalgikus érzéseim támadtak... mintha a megint az első évadot néztem volna, ahol szinte csak szobabelsők voltak a díszletek, abból is az olcsóbb fajták... de a dothrakis résznél esküszöm, hogy még Xena-s emlékek is a felszínre kerültek az agyam eldugottabb részeiből... a végén a gyújtogatás/pucérkodás pedig tiszta retró volt...
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben: ez a fray/Frey téma nekem is feltűnt...

Úgy tűnik, hogy nagyon nehéz ezt a rengeteg szálat valahogy egy irányba hajtani.

lalolib 2016.05.17. 15:50:56

Ennyire azért nem kéne lemenni a gödör aljára. Index: "A Sárkányok Anyja több, mint egy egzotikus numera" - a link meg ide mutat. Mindent a kattintásért?

Herbert Putzenschramm 2016.05.17. 16:10:15

én most voltam először úgy a 6 évad alatt, hogy sajnáltam valakit aki meghalt: Osha volt az egyik legjobb karakter a sorozatban, a Ramsay-vel közös jelenetnek minden másodperce zseniális volt, kár hogy ilyen rövidre lett vágva. illetve szúrva, hehe. ebből a karakterből még sokkal többet ki lehetett volna hozni, kár hogy végül egy napi kötelező Ramsay-gyilkosság kelléke lett. már így is utálja/imádja mindenki Ramsay karakterét, erre tényleg semmi szükség nem volt, hogy megint megöljön valakit.
Én amúgy bírom a Bolton gyereket, olyan mint Joker, csak még véresebb és kiszámíthatatlanabb. bár újabban már egyre kiszámíthatóbb, most már nem jön be annyira :(
a másik akiben még sok potenciált látok az a kis pöcs gyerek aki le akar dobatni mindenkit a szakadékba, most meg remek íjásztehetségét láthattuk meg, na ő is egy igazi jó arc, remélem még sok epizódban fog faszkodni. komolyan megszerettem az évadok alatt.
amit írtatok feljebb azt én is megnézném, hogy Sansa egyszer csak váratlanul, szépen lassan, érzékletesen belemárt egy tőrt Lord Baelish gyomrába, és miközben kiszalad Kisujjból az élet végig meggyőzően a szemébe néz Sansa, na, egy ilyen cucc illene a sorozatba. közben meg nyilván valami epic monológ mindkettőtől.

+ majdnem kihagytam: ne legyünk már álszentek, akkor kimondom én azt amire minden férfi gondol: végre megint láthattuk nagyképernyőn Dany csöcseit hosszan elidőzve, mi kell még egy jó epizódhoz? vér, csöcs és erőszak, ezért nézzük a sorozatot. most jutott mindenből bőven, legyünk hát boldogok :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.17. 16:12:38

@protrombin: és ez tudod, miért jó? Mert ez egy sorozat, és ha csak akkor állna meg a lábán, ha előtte/közben olvastad a könyvet, akkor szar sorozat volna. Nem mondom, hogy nem jelent pluszt, ha egy adaptáció (akár könyv, akár képregény) tartalmaz kikacsintásokat azoknak, akik az eredetit is olvasták, de ha valami önmagában a filmből, a sorozatból nem derül ki, ha ehhez ismerni kell az alapanyagot, akkor az egy szar adaptáció.

Aszusz 2016.05.17. 16:39:14

Sansának mindenki örül most, hogy hű de badass lett, és mennyit tanult, és majd Észak Királynője lesz... én pedig még mindig nem látom benne azt a nagy tehetséget. Persze, Jonnal szemben mer keménykedni, de lássuk be: ha tényleg ráveszi Jont, hogy foglalják vissza Derest, akkor sem ő fog harcolni, hanem Jon, szóval így könnyű erősködni. És menniyre természetesnek veszi azt, hogy majd a Vadak mennek segíteni, mert tartoznak Jonnak - ja, hogy 2000 Vad 5000 katonával szemben? Nem probléma. Remélem, Jon is előveszi a jobbik eszét, diplomáciai érzékét és a feltámadás utáni óvatosságát, és nem megy bele egy eleve vesztes csatába, hanem próbál okos lenni.
Amúgy meg én kizártnak tartom, hogy bármelyik északi úr a jelen helyzetben (nem a Boltonokra gondolok, hanem a háborús helyzetre) Sansát követné és neki engedelmeskedne. Vagy akár Rickonnak, aki gyerek. Itt egyedül Jonnak van esélye összefogni bárkit, mert felnőtt, harcedzett férfi.

Duke Silver 2016.05.17. 16:42:42

@nota19: pesze, kinek mi... :-) Engem jószerivel csak Észak érdekel már. A szerethetőbb karakterek is onnan származnak, és az IGAZI veszély is onnan bandukol délnek :-)

@-Szűcs Gyula-: Persze, én is úgy gondolom,h a R+L = J igaz. Meg most már én is neki szurkolok.

@mézescsók: Konkrétan valami ilyen felkiáltással gyilkolták meg a donre-i uralkodót, és annak fiát, majd próbálnak meg uralkodni fullagresszív-turbó macák mindenféle legitimitás nélkül. Nem az erős női karakterekkel van bajom, mert eddig is voltak a sorozatban női karakterek, akik tudtak boldogulni, csak ahhoz nem kellett ezt a fajta baromságot direkt / indirekt módon nyomatni. Pl.: Töviskirálynő vagy a kisunokája :-)

Jaimevel, mint karakterrel szerintem borzasztóan elbántak. Egy pöcsnek indult, szép lassan és amúgy tök jól felépítették, erre már az előző szezonban is csak egy ilyen epizódszerepe maradt, amit pedig eddig ebben az évadban kap / csinál az kb egyenlő a nullával. (Nem árulok el titkot, h szerintem a dorne-i szál úgy, ahogy volt borzasztó volt)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.05.17. 16:45:01

@Aszusz: Csata mindenképpen lesz, benne volt az előzetesben. Már csak az a kérdés, hogy az északi urak hogy fognak megoszlani a két fél között.

zizi77 2016.05.17. 16:47:18

@Aszusz: persze, de egy a céljuk, hogy visszafoglalják Derest. Aztán nehogy az legyen a vége, hogy Jon meg Sansa összejönnek. Bár az uncsitesós házasság mindennapos, azért Jonnak mégis sámlira kellene állnia Sansa mellett? :)

nota19 2016.05.17. 16:52:15

@Herbert Putzenschramm: a kis Robin haláli, nehéz elhinni, hogy az őt játszó srác nem debil a valóságban is.
Visszatérve az idősíkokhoz: nagyon egyszerű a megoldás. A Stannis vs. Boltonok csata, és Sansa+Theon szökése időben korábban történt (1,2, 3 héttel), mint a Jon elleni merénylet. Ez lehet a magyarázat arra, hogy Melisandre úgymond rögtön a csata után megjelent a Falnál. És így Sansáék megérkezése, sőt Theon hazatérése is a helyén van. Sőt Ramsay levele is.
Valahol az is felmerült, hogy az Umberek honnan tudnak a vadakról, mikor csak most jöttek át a falon. Hát onnan, hogy Jon levelet írt a különböző házaknak, éppen a válaszokat olvasgatta a merénylet előtt. Tiszta sor.
Kisujj ki tudja hol járt és kavarta a málnaszőrt, mielőtt a Völgybe ment.
Sam és Szegfű nem tudom honnan indultak, de ha a Keleti Őrségtől, ahol az őrség flottája volt, akkor elég nagy kerülőt kellett tenni, megkerülni fél Westerost, Dorne-t, mielőtt Óvárosba érnek.
Ha szorosan követnék az időrendet, akkor mivel töltenék ki az időt a történések között? Azt látnánk, ahogy Samék utaznak, hajóra szállnak, Sam okádik, Theon ellovagol valahova, hajót bérel, utazik, nézi a tengert nagy világfájdalommal, Sansa, Brienne és Pod lovagol a Fal felé, stb. Mégis kit érdekelne ez? Nem lehet egy ilyen sorozatban azt követni, mint a telenovellákban, vagy a szappanoperákban és kiírni, hogy "egy hónappal később", "két héttel korábban".

Blobov 2016.05.17. 16:54:54

@Jasongg: Rosszul emlékszel, Kissujj szerint Tyrion nyerte el tőle. Valójában meg nem Tyrion volt, hanem Robert és ő tőle lopta el Joffrey, aki volt a bérgyilkos felbérlője.
gameofthrones.wikia.com/wiki/Catspaw_assassin

nota19 2016.05.17. 16:56:22

@Duke Silver: most már nekem is észak a kedvencem, a Fal egyszerűen szenzációs ebben az évadban, és Deres is nagyon jó. Az R+L=J majdnem 100 %-ig igaz, különben semmi értelme nem lett volna a Tower of Joy-t megmutatni. Jaime-vel kapcsolatban is egyetértek, annyira megszerettem a 4. évadra, most pedig semmit nem mutat, pedig NCW annyira jó színész.

Eruka 2016.05.17. 17:07:01

@Jasongg: egyszer (vagy inkább többször) utalt rá, vagy akár egyenesen ki is mondta, hogy Ő akar Észak Ura lenni! Valóban nem önzetlenül akarja megmenteni őket.
Viszont ahhoz Sansára igenis szüksége van... Úgy lesz Deres igazi ura, ha megmenti, és aztán feleségül veszi Sansát (és az a lánynak még mindig jobb deal, mint Ramsey... :)))

Aszusz 2016.05.17. 17:11:59

@zizi77: Én mondjuk azóta, hogy olvastam az első könyvet (rögtön az első évad után), azt tippelem (illetve valahol szeretném is), ha Jon és Arya jönne össze. Mellette nem kéne sámlira sem állni, meg szerintem jobban össze is illenének. Öt éve mindenki (na jó, nem mindenki csak sokan) hülyének néztek, aztán valamikor kiszivárgott, hogy Martin eredetileg tényleg össze akarta hozni őket, szóval tényleg van egy csomó utalás erre. De majd meglátjuk. Én a magam részéről nem tartom hitelesnek azt, ha Sansát elfogadja Észak királynőnek, és innentől majd ő dirigál.

@purga: Tudom, hogy lesz csata, nem is bánom, de valami stratégia azért mégiscsak kell. A könyvben nagyon bírtam, amikor Jon haditervet állított össze Stannisnek - jól látszott, hogy abszolút képben van az északi politikából. Ez a hajó már elment, de én szeretném látni Jon politikus énjét is, és ez most egy remek alkalom: milyen úton vonuljanak Deres alá, mely északi házakat milyen szöveggel környékezzék meg, ilyesmi. Sansa egyébként szerintem erre teljesen alkalmatlan, szóval csak nagy volt a szája, amikor azt mondta, hogy ha Jon nem segít, megoldja egyedül. Nem tudná megoldani.

nota19 2016.05.17. 17:23:23

@Aszusz: igaz, igaz, Sansa ehhez nem ért. De ki jöhetne szóba? A Mormontok szerintem feltétlenül, az északi klánok is, akik csak Starkot fogadnak el (ehhez jól jön Sansa). Manderly nem hiszem. Kik vannak még? A Gloverek, Dustinok, Ryswellek, de ők mind kis házak. Persze vannak még, csak nem emlékszem rájuk. Na és mi van Howland Reeddel? Igaz, hogy csak egy cölöplakó, de azért a Cailin ároknál szépen ritkították az ellent a mérgezett nyilaikkal. És ők is feltétlen Stark hívők.

kalbász 2016.05.17. 17:29:22

@Amorphis: Ugyan már egyszer világhódító egyszer meg nem.
Mikor mit akar a történet.

És ez nem csak erre igaz, kurva unalmas az állandó meglepetéskényszer.

Aszusz 2016.05.17. 17:30:38

@nota19: Valószínűleg a Mormontokra lesz kihegyezve. Reedékre is lehetne számítani de ők nem jönnek ki a mocsárból, meg amúgy is annyira délre szerintem nem fognak lemenni. Szóval még a klánok lehetnek, de mivel erről eddig nem volt szó, gondolom, találnak majd még valami kisebb házat a Mormontok mellett.
Arra kíváncsi leszek, hogy Jon mennyire lát esélyt az Umberekkel való szövetségre (Smalljont biztos ismeri "régebbről", és tudja, hogy viszonyulnak a vadakhoz). Szóval lehet, hogy oda eleve nem mennek, mert tudják, hogy hiába. Nagyon szeretném látni ezeket az eszmefuttatásokat.

kalbász 2016.05.17. 17:31:23

@Cirus: Állítólag nagyonnagyon szerelmes az anyjába.
És ezáltal belé is.

Persze lehet hogy ez is csak egy olyan szál ami le lesz szarva/meg lesz másítva mert kell a meglepetés.

nota19 2016.05.17. 17:36:16

@kalbász: szerintem pedig már régen nem szerelmes belé. Csak a régi kisebbségi érzése, és a csalódottsága az ami hajtja, meg persze a bosszúvágy. Én azt sem hiszem, hogy Sansába szerelmes lenne. Kisujj csak egyvalaki szeret: Kisujjat.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.05.17. 19:48:57

"nem-e manipulál" lyaly... :)

Zoltán Almási 2016.05.17. 20:13:01

Én abszolut semmi negativumot nem látok, itt az ideje, hogy szét legyen baszva mindenkinek az arca becsülettel, mert a szopóroller már csapágyas.

Duke Silver 2016.05.17. 20:13:10

@nota19: House of Thenn :D :D majd ők csatlakoznak. Amúgy tényleg vicc valahol,h csak ennyi Vad csatlakozna hozzá... nem akarom elhinni,h pl a rideghoni menekültek nem ugranának azonnal.

nota19 2016.05.17. 20:46:01

@Duke Silver: igen, csak sajnos a vadak csatlakozásával a legtöbb északi szövetségest elveszíti. Ne felejtsük el, hogy az északi nemesek semmit nem tudnak a falon túli történésekről. Számukra Jon csak az a fattyú, aki áthozta a falon az ősi ellenségeket.

Odisz 2016.05.17. 21:04:53

@Jasongg: Igazából, ha a legelejére szeretnénk visszamenni, akkor az egész kavarás azzal kezdődött, hogy megmérgezték a Király Segítőjét, Jon Arynnt. Aki pedig ezt tette, az nem volt más, mint Lysa Arynn (Catelyn testvére). :)

Costanza 2016.05.17. 21:09:09

Full negativ felhanggal irsz, nagyon lehuzos

zizi77 2016.05.17. 21:15:47

@Aszusz: igen ők jóban voltak mindig, de Lóarcú Arya egyre kevésbé feleségnek való. Ettől persze semmivel nem lenne jobb pár Sansa Jonnal. Nem is tudom kit tudnék elképzelni mellé. Csak nehogy meghaljon Jon is a végén. :(

zizi77 2016.05.17. 21:19:09

@Odisz: persze csak azért mert Cersei nem volt elég gyors. Hiszen az öreg is tudott a tesók kapcsolatáról, és a gyerekek valódi vérvonaláról. ;)

nota19 2016.05.17. 21:44:27

@zizi77: sajnos én nem hinném, hogy Jonnak ilyen gondjai lesznek. Én Sansát el tudnám képzelni mellé (Sophie nem tehet arról, hogy ilyen magas). Aryát most már semmiképpen. A Sárkányok Anyját végképp nem. De szerintem egyáltalán nem ez lesz Jon sorsa, ha tényleg ő AA, akkor meg végképpen nem. De ha nem, akkor sem hiszem, hogy megtalálja a happy endet.

Duke Silver 2016.05.17. 21:44:58

@zizi77: Tywin ezt egészen addig, amíg a halála előtt nem sokkal Cersei nem közölt vele, nem hitte el. Valahol a lelke(a mije? :-P ) biztos tudta, de ez azért nem volt ennyire köztudott, mint mostanában.

Duke Silver 2016.05.17. 21:46:20

@zizi77: sorry, az öreg Arrynra gondoltál. Félreértettem :-)

sweeney todd 2016.05.17. 22:06:29

"Nem-e"? Ez komolyan 2016-ban kicsúszik bárki "tollából"? :o

csika7 2016.05.18. 06:16:40

@zsolt_22: Szerintem is túl sok a fanyalgás. Ahhoz képest jól hozták ki a szitukat, hogy a felvezetésük sokszor előzmény nélkülire, sótlanra, karakter vagy story idegenre sikerült.A történet választóóvonalon van, hogy kíélezik e karakterekre és nagy történetboomra a végét, vagy marad e egy fantasy telereregény megspékelve jó sok brutalitással meg szexxel, színvonalasan elkészítve. Remélem jól érzik a rajongók, hogy a történet fordul, a főszereplők lassan túl vannak a kiképzéseiken és kezdődik a TÉL. Személy szerint azzal a rendezői megoldással nem értek egyet, hogy amit a kamera nem lát, azt a szereplők se. Se őrök, se Bolton, se a vad csaj most, se a dorni király, senki nem látja,hogy az ellenfele egy k...va nagy kést lóbál. Ez nekem olyan mint a walking Deadben a mező közepén odaosonó zombitámadás... gagyi. Ezenkívül most jól szórakozok még a sorozaton, csak most már a főszálak is kapjanak teret, mert a szereplők történetetei alaposan fel lettek építve. Apropó, feljebb említették Danyt. Talán nem hiába lesz fontos mellette Tyrion és Varys... csak úgy mondom. Nem kicsit várom, hogy mennyire esik le az álla a kiscsajnak, amikor kölik az átmenetet azután, hogy lacikonyhát csinált a dothraki főhadiszállásból, szerintem hangosan fog koppanni...

Eldoron 2016.05.18. 07:58:45

Most akkor a griffes szálat nem fogják behozni?

bögöbö 2016.05.18. 08:27:43

@PtY: "nem-e manipulál" - ja, én is ezt szúrtam ki, a képedéstől nem is tudtam figyelni a bekezdés további mondataira :)

Zerke 2016.05.18. 08:54:13

@Eldoron:
Én először nagyon csalódott voltam, amiért kihagyták a Griffes szálat, Arianne és Quentyn Martell-t, Hidegkezet, és teljesen átírták Jaime szoriját. Úgy gondolom ezek a szereplők jelentősen hozzátettek a történet alakulásához, vagy más szereplők kibontakozásához.
Pl én akkor mondtam le magamban végleg Dany-ről, amikor visszautasította Quentynt, és akkor kedveltem meg Jaime-t, amikor elfordult Cercei-től.

Aztán arra gondoltam hogy jól van ez így, mert ha egyszer kijön a könyv, akkor legalább nem fogom úgy érezni, hogy a sorozat elspoilerezte az egészet.
Hirtelen nem is tudok olyan szereplőt mondani, akinek a sorsa ugyan úgy alakul/alakulhat mint a könyvben.

Zerke 2016.05.18. 08:58:53

@Aszusz:
Ha Sansa vagy Arya nem is féltestvére Jonnak, unokatestvérek. Szerintem egy ilyen szerelmi szál nem férne bele a történetbe.

Aszusz 2016.05.18. 09:04:41

@Zerke: Ned szülei is első fokú unokatestvérek voltak. Arról nem is beszélve, hogy eredetileg Martin pont Jon és Arya között tervezett szerelmi szálat (ráadásul úgy, hogy még azt hiszik, hogy féltestvérek, ezért próbálják kerülni egymást... gondolom aztán kiderült volna, hogy unokatesók, és az már teljesen legális dolog Westeroson, ahogy jó néhány országban ma is.)

Zerke 2016.05.18. 09:13:32

@Aszusz:
Igen, ez így igaz. De elképzelni akkor sem tudom.
Én a tinilány fejemben azt remélem, hogy Jon valahogyan összekeveredik Ariannéval. Szerintem jó páros lennének, a tüzes déli kancácska meg a hideg déli kovászos uborka.

Zerke 2016.05.18. 09:14:47

@Zerke:
Jav. Déli helyett téli kovászos uborka Jon. Mert olyan.

Aszusz 2016.05.18. 09:21:59

@Zerke: Ha a könyvben a Jon-Arianne kapcsolatnak lenne valamiféle jövője, akkor a sorozatból nem hagyták volna ki a csajt. Ugyanez igaz Valra is.
Sajnos jelen pillanatban Jonhoz csak 3 lány passzol, és mindegyik a rokona. (Dany, Arya és Sansa). Rajtuk kívül csak Marg játszik, de nehogy már, ha ezt meglépik, lázadni fogok.
A 3 rokon közül meg simán Aryára szavazok, mert ha van ember Westeroson, aki Aryát ki tudja rángatni a Senkiségből és visszaadni neki Arya Starkot, az Jon.
Sansát sosem szerettem, de legalább nem utálom, és kezd érdekesebb lenni, hogy merre viszik. Szerelmi kapcsolat közöttük nem lenne reális.
Dany: vele meg valószínűleg meglépnek valami szerelmi kapcsolatot (bár én jobban szeretném, ha ellenfelek lennének), de nem örülnék neki, ha ez lenne a végső párosítás. Jon szereti az erős, harcias nőket, de abban a pillanatban, hogy Dany elkezdi a titulusait sorolni, ki fog ábrándulni belőle.

Zerke 2016.05.18. 09:37:03

@Aszusz:
A Griffet is kihagyták a sorozatból, pedig biztos hogy lesz szerepe a könyvben, minimum egy jó kis trónfosztós háború.
A könyvben Sansának én már csak a halálát várom, nem tudom mi értelme van már a karakternek. Elolvastam azokat a fejezeteket a Winds of Winter-ből, amiket Martin publikussá tett, abban van egy Sansával, hát ugyan olyan buta pitsa maradt mint volt. Csak sodródik a történettel, és közben folyamatosan rossz döntések sorozatát hozza.
Arya meg remélem megmarad Senkinek. Ne azért csináljon végig egy ilyen kiképzést, hogy a végén valakinek a felesége legyen, inkább maradjon meg gyilkológépnek. Plusz Jon mai napig "kicsi húgomként" gondol rá, nem tudom elképzelni hogy ez az érzés más irányba forduljon.
Dany lehetne még illő párja Jonnak, akivel biztosan találkozni fognak, ezt erősíti a jégfalból növő kék rózsa látomása, igaz nem tudom mi értelme lenne a kapcsolatnak, Jon nem hiszem hogy szívesen ülne Királyvárban uralkodóként, Dany meg nem szülhet gyereket, örökös nélkül hagynák a trónt.
Aztán lehet hogy felesleges ezen gondolkodni, mert a végén úgyis mind meghal.

Veder1 2016.05.18. 12:56:14

Jon meghalt, egy zombi, es ez nem egy lanyregeny, ez a korabbi tortenesekbol kiderult. Szerintem nem fog osszejonni senkivel. Plane nem egy csaladtagjaval.

Egyebkent azt sem ertem hogy miert veszi mindenki keszpenznek hogy a deresi csatat Jon meg fogja nyerni? Ez maximum a volgy lovagjaival sikerulne de az is inkabb kisujj meg Sansa erdemeit mutatna.

Szerintem az lenne a realis ha Jonban felulkerekedne a termeszetfolotti es beallna a masokhoz :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.18. 14:11:37

@Zerke: "Hirtelen nem is tudok olyan szereplőt mondani, akinek a sorsa ugyan úgy alakul/alakulhat mint a könyvben."

Arya.

nota19 2016.05.18. 15:29:40

@Fedor: szia, még mindig égek a múltkori hülyeségem miatt!
Jon és a szerelmi szál, hát tényleg elég kétséges. Szerintem a trón megszerzése sem sokáig lesz téma, inkább a túlélés.
Nekem nem hiányzik a két Griff, Arianne viszont jobb lett volna a gyíkok helyett. Dorne egyáltalán fog még jelentkezni, vagy lezárták a Martellek legyilkolásával? Az előzmények után talán ez lenne a legjobb.
De Jaime? Hát ez nagyon fáj, most már csak egy biodíszlet Cersei mellett. Remélem még tudnak valamit kezdeni vele.

Raven1975 2016.05.19. 11:52:13

@mortullus: wow :) ezt eddig nem láttam és köszönöm szépen, hogy belinkelted :)
digiday.com/wp-content/uploads/2012/08/Facebook-like.png
süti beállítások módosítása