Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Sherlock is tud átlagos lenni

2016. január 04. 13:10 sixx 33 komment

00_23_48mb_20embargoed_20until_2024_20november_202015_20-_2000-01_20gmt_0.jpg

Az a legnagyobb baj az olyan történetmesélési technikával, amiben a sztori, amit a néző kap, az az egyik karakter fejében játszódik csak le, vagy álom, vagy drogos képzelgés/hallucináció/trip/fasztudjami képében, hogy amint ez kiderül, onnantól a néző tulajdonképpen leszarja az egészet, mert minek invesztálni időt és energiát egy olyan epizódba, amiben a látottak 99 százaléka csak a képzelet szüleménye, de nem a sorozatot elmesélő íróké hanem az általuk megírt karakteré? Sajnos a Sherlock január 1-jén leadott, The Abominable Bride című epizódja pont ilyen volt, és még csak nem is ez volt vele a legnagyobb baj. Még ennél is spoileresebbek leszünk (bár ha valakinek az spoiler, hogy hőseink visszakerülnek a viktoránus kori Angliába, és ez ugye az időutazás feltalálása híján egyelőre nem lehetséges, CSAK FEJBEN, azon végképp nem tudok segíteni) az ugrás után.

A Sherlockot, de különösen alkotóit, Steven Moffatot és Mark Gatisst elérte az a végzet, ami sajnos a kritikai-, szakmai- és közönségsiker sorozatokat előbb-utóbb el szokott: az írók elhitték, hogy kurvajók, és mindent megengedhetnek maguknak, sőt, mindezt az orrunk alá is dörzsölik, emellett a fanatikus rajongótábor kedvéért olyan balfaszságokat is beleírnak a forgatókönyvbe, amiknek semmi keresnivalójuk benne, és amikkel szétkúrják a szerkezetet is - de mindegy is, a lényeg, hogy a hardcore fanok elégedetten csettintsenek egy okos, de nagyképű kiszólás, öntelt easter egg vagy látványosan ironikus főhajtás előtt. Így járt a Lost is például, ahol egy idő után már minden rész a fan service-ről szólt, a rajongók és rajongásuk kiszolgálásáról.

00_40_51mb_embargoed_until_24_november_2015_00-01_gmt.jpg

Az idén egy részt kaptunk, egy különállónak mondott, a rajongók régi kérésének megfelelően az 1800-as években játszódó történetet, amiben egy öngyilkos menyasszony szelleme gyilkol lelkesen férfiakat, és mivel a Scotland Yard nem ért semmit, jön Sherlock, hogy a nem túl csavaros ügyet kibogozza. Ez az egyik szál, a másik viszont visszaugrik a harmadik évad végére, amikor is Sherlock felszáll egy repülőre…aztán ott belövi magát egy fasza kis koktéllal, hogy elméje palotájában szabadon csatangolhasson, és megfejthesse az őt nagyon kínzó kérdést: vajh hogy lehet még mindig életben Moriarty? A másfél órás epizód tehát pár perc drogos rémálom tulajdonképpen, ahol az egyik szint a viktoriánus és a mai alkalomadtán keveredik egymással, és közben mintegy mellékesen van egy nyomozás is.

gothic-horror-for-sherlock-before-season-4-but-who-exactly-is-the-abominable-bride-sher-717854.jpg

A vicc az egészben az, hogy maga az ügy már eleve nem méltó a Sherlock hagyományaihoz: miután Sherlock többször is elüvölti, hogy szellemek nincsenek, és ha minden elképzelhető faszságot lehántunk a sztoriról, ami marad, bármennyire is fura, de az az igazi megoldás, nem kell túl nagy képzelőerővel bírni ahhoz, hogy rájöjjön az ember, nem az öngyilkos özvegy gyilkol halála után, hanem valaki vagy valakik az ő nevében. Lásd még: fátyol a szellem fején, amivel faszán el lehet takarni a gyilkos arcát. Ha ezen túl van az ember, akkor már csak az a kérdés, hogy ki vagy kik gyilkolásznak, ezt egy Népszava kalapáccsal verik a fejünkbe az első perctől fogva: a feministák, azok. A szüfrazsettek, baszki, akik KKK-süvegben tartanak titkos szeánszokat éjszakánként.

the-cloaked-characters.png

Hogy ez mekkora faszság, azt nem részletezném, mert minek. Az epizódban Moffat és Gattis igyekszik úgy tenni, mint akik a női egyenjogúság mellett állnak, Sherlock még meg is jegyzi, hogy ez egy olyan háború, amit el kell veszítenünk, Watson meg kap a fejére, mert a Sherlock-történetek szerzőjeként a női karakterekkel nem foglalkozik eléggé. És mindez mire jó? Hogy Sherlock, egy férfi megfejthessen egy rejtvényt Moriartyról, egy másik férfiról. Akkor minek a feminista tanmese 90 percen át?

sherlock_specialphoto_embargoed_for_use_until_1500_bst_3pm_british_summer_time_on_241015_24th_october_201560mb.jpg

Az epizódnak persze vannak jó pillanatai, Cumberbatch és Freeman pont olyan jó, mint eddig, és amikor csak nyomoznak a múltban és egymásnak szólnak be - a szellemre várakozva a kastélynál például nagyon jó a dialóg - az pompás, sőt, a mellékszereplőket sem érheti kritika, mert nagyszerűen játszanak. Andrew Scott Moriartyja pont olyan elviselhetetlenül tenyérbemászó és idegesítő, mint eddig, és a kismillió főhajtás közül a vízesés, ahol ugye Sherlock a Doyle-regényekben életét veszti, látványos, bár kissé fesleges parasztvakítás lett. A jelennel való keveredés azonban felesleges volt, és csak arra volt jó, hogy valahogy összekösse a harmadik évad végét a 2017-ben (!!!) érkező negyedik elejével. Amikorra mindezt már remélhetőleg el is fogjuk felejteni, és minden visszaáll a rendes kerékvágásba.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2016.01.04. 13:28:18

Szerintem nagyon jó volt. Sokkal kevésbe fanservice, mint a 3x01, ha már a fanservice. Jól föl volt építve, Sherlock és Mycroft kapcsolata gyönyörűen alakul, John végre több figyelmet kapott. Szuper szórakozás volt karácsonyra. Egyébként Andrew Scott, nem Adam. :)

Alick 2016.01.04. 14:48:40

Teljesen jó volt ez a rész... aki szereti a lélektani feszültségre kihegyezett sztorikat és Nolan Inception-ját, az imádni fogja.

Tegnap éppen arról beszélgettünk, hogy ha az új Star Wars filmet Moffat-ék írták és Nolan rendezte volna, az ugyan nem tipikus Star Wars lett volna, de mindenképpen újfajta élmény.
:)

Alick 2016.01.04. 14:49:24

@Szalacsi_Dezső: amióta van internet, minek a tévécsatorna? :))

Lauraré 2016.01.04. 14:54:48

pont, hogy nem volt vele semmi baj, élvezhető, és jó rész volt, talán még jobb is, mint a 3. évad úgy egészében.

@Szalacsi_Dezső: egyrészt már magát a BBC-t is lehet élő sztírmben nézni, másrészt meg pár órával később fenn volt a tvmuse.com-on és az összes torrentoldalom is. 2016 van, faszikám :)

shrastine 2016.01.04. 15:01:36

most nem azert, de valahol az elejen (talan az elso reszben) mar gyanus volt, h egy atlag kriminezo (en) kiszurom, h a taxis lesz a gyilkos, de a zsenialis holmes nem. uh a sztori sosem volt az erosseguk, viszont legalabb tokeletes holmest talaltak... szoval varhato volt.

Jeff 2016.01.04. 15:16:06

"2017-ben (!!!) érkező negyedik"
Ez fáj. Nagyon.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.04. 15:18:51

@Jeff: ez van, ekkora sztárok lettek.

capacete 2016.01.04. 16:33:56

A Reichenbach vízesésnél nem hal meg Sherlock Holmes. Illetve először igen, de olvasói nyomásra Doyle visszahozta és így kiderül, hogy csak megrendezte a halálát.

automaton_aliza · http://antiquefashioncompany.blog.hu/ 2016.01.04. 16:46:16

"A Sherlockot, de különösen alkotóit, Steven Moffatot és Mark Gatisst elérte az a végzet, ami sajnos a kritikai-, szakmai- és közönségsiker sorozatokat előbb-utóbb el szokott: az írók elhitték, hogy kurvajók, és mindent megengedhetnek maguknak, sőt, mindezt az orrunk alá is dörzsölik, emellett a fanatikus rajongótábor kedvéért olyan balfaszságokat is beleírnak a forgatókönyvbe, amiknek semmi keresnivalójuk benne, és amikkel szétkúrják a szerkezetet is - de mindegy is, a lényeg, hogy a hardcore fanok elégedetten csettintsenek egy okos, de nagyképű kiszólás, öntelt easter egg vagy látványosan ironikus főhajtás előtt."

Ha néztétek volna a Doctor Who-t, akkor már hamarabb kijelentettétek volna, hogy Moffatot elérte a végzet, mert ez nem most történt, csak más sorozattal (csak sokan elfelejtik, hogy Moffaték nemcsak a Sherlockot jegyzik). Ahogy Moffat átvette, átkúrta a Matt Smith-es évadokat, majd újradobálta egész jóra a Capaldi féle 8. évadot, majd a 9. ismét egy grandiózus hülyeség lett, akkor talán nem lennétek ezen úgy fennakadva. A Doctor Who-nál már évek óta megszokott az epizódok közötti minőségi ingadozás ugyanettől a szerzőgárdától.

mollyhooper 2016.01.04. 16:58:35

Hát bár sok mindenben igazad van Sixx, én imádtam. Két év kiéhezettség után egy epizód is maga volt a gyönyör. És élveztem végig. Engem a fanservice se zavar, elvégre én magam vagyok a fan. :)

Squazee 2016.01.04. 17:21:23

Egy karácsonyi különkiadásnál amúgy sem azt várom el, hogy hátast dobjak attól, hogy mekkora nagy királyság.
De nagyon élveztem a részt és nagyon jól szórakoztam rajta. Jó pár nagy film elbújhat mögötte még így is, hogy ez az ügy nem volt valami nagy.
Mondjuk nem látom abban a problémát, hogy az ügy csak Sherlock elméjében létezett, ettől még ugyanúgy érdekelt az egész, végül is, eddig is Sherlock egyedi ábrázolása és gondolkodásmódja volt az egyik fő vonzereje a sorozatnak és itt az utóbbiból kaptunk egy nagyobb dózist. Persze ízlések és pofonok.
Mindenesetre az eredeti művek idézése is sokat hozzátett az élvezet faktorhoz. :)

sans paraben 2016.01.04. 17:33:34

nem ez volt az első, hogy sherlock elmepalotájában jártunk, nem értem, mi a probléma.
nekem kifejezetten jól esett, hogy nem egy fillert toltak be, hanem összekötötték az eredeti sztorival, és a formátumnak köszönhetően felidézhettek olyan szereplőket is, akik nagyon hiányoznak (irene adler) és megválaszolhatták a kérdést, amire mindenki szívta a fogát: hogy moriarty él? (nem.)
gyengébbek kedvéért pedig: hogy mire volt jó a süvegben mászkáló feministák hada? mivel ez egy drogos trip, nem minden racionális, mellesleg százszor elhangzott, hogy sherlock egy drama queen. egyszerűen látványosra képzelte a sztorit. ennyi.

Alick 2016.01.04. 18:07:27

@automaton_aliza: A Doctor Who-t illetően nem értünk egyet, Moffat írta az eddigi legjobb részeket (a magas mércét pedig nem könnyű felülmúlni). A Matt Smith-es évadok elég jók voltak - persze voltak gyengébb részek is, de ez minden szezonra igaz.
Szerintem éppen a Capaldi-féle 8. évad volt kicsit gyengébb (Robot of Sherwood, Kill the Moon, In the Forest of the Night), szegény Danny Pink-et sem tudták integrálni, csak meghalasztani a végére.
Viszont a 9. a Sleep No More kivételével egyre jobb lett a vége felé, egyre inkább ki tudták használni Capaldi drámai, sötétebb tónusú színészi játékának lehetőségeit. És karácsonyra nagyon ütős volt visszahozni egy lazább sztorihoz River Song-ot...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.01.04. 18:34:06

Ugyanezt nem lehetett volna ugyanilyen hatásosan elmondani a "faszság" szó nélkül?

Nebelraser 2016.01.04. 18:40:30

@atpijkamo119: sixx csak a szokásos stílusát hozta :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.04. 18:46:08

@Nebelraser: :))

De nem tudna ugyanilyen "ütős" lenni csúnya szavak nélkül? Engem zavar, hogy polgárjogot nyernek a médiában. Én tudok nagyon bunkó lenni nélkülük is.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.04. 18:57:32

@atpijkamo119: ne kezd már megint, légy szíves. offtopic, ki fogom törölni.

Minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.04. 19:12:10

@sixx: Nyugodtan töröld, már töröltél párszor, akkor még inkább ok nélkül, nem fog most megrendíteni.

Nem gyalázkodtam, se nem voltam nyelvtannáci. Enyhe kritikának veheted azonban. Elnézésedet kérem, ha unalmas sokadik voltam vele!

Nem érdemben ugyan, de köszönöm, hogy egyáltalán válaszoltál!

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.04. 19:23:53

@atpijkamo121: de baszki, pontosan tudod, milyen stílusban írok, a faszért kell emiatt rinyálni? ez pont olyan, mint a mcdonaldsban pörköltet kérni, és háborogni, hogy bassza már meg az isten a kibaszott kurva hamburgert.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.04. 19:26:19

@sixx: "baszki, pontosan tudod, milyen stílusban írok, a faszért kell emiatt rinyálni?"

Elnézésedet kérem!

Gyevi bíró 2016.01.04. 19:32:26

@automaton_aliza: Ha már Moffat: anno a Páran párban első három évada csúcs volt, aztán a negyedik Jeff nélkül egyértelműen mellélövés lett és persze le is húzták a rolót, mert átment a Dr. Who-ra. Az utolsó évad kár volt a Páran Párbanból, fájt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.04. 19:33:39

Csak az Index címlapon találtam. Tetszik nekem a Sherlock sorozat, és gondoltam, olvasok itt róla valami érdekeset. Rég jártam erre, nem tudtam, hogy itt direkt ilyen a stílus. Én hibám, máskor nem teszem.

Gyevi bíró 2016.01.04. 19:33:50

Apropó: melyik csatorna adja le itthon először szinkronosan is? :-) AXN? Valami hír erről?

2016.01.04. 20:01:16

Nem ertem a felhaborodast, szerintem tok jo volt, de nyilvan kisebb elvarasokkal ultem le ele, mint egy valodi sorozatmanias TV fan :D

Nekem kifejezetten tetszettek benne az olyan grafikus reszletek, hogy ugyanugy megjelent vizualisan a tavirat meg a level, mint amikor a modern valtozatban megjelenik a kepernyon az SMS meg az email. Meg az is tetszett, hogy nem csak egyiranyu volt az osszekotes, hanem mindket valtozatban lehetett a masikat drogos vizionak ertelmezni, szerintem ez otletes volt, en peldaul nem vartam egyaltalan, hogy ossze kotik az ujakkal, mivel elotte azt hallottam rola, hogy csak egy, a modern sorozathoz nem kapcsolodo kulonkiadas lesz. Amugy meg maga a sztori, meg a sorozatgyilkos feminista szekta csak annyira abszurd es eroltetett, mint amennyire Moriarty, vagy akar maga Sherlock Holmes karaktere, vagy a tobbi szupergonosz foellensegeke... szerintem az ilyesmi pont illik a Sherlock Holmes tortenetek naivan tulzo vilagahoz :D

De az amugy tenyleg igaz, hogy nem vagyok egy maniakus sorozat fan se, es azon kivul, hogy az elozoek is tetszettek ebbol, agyon se hajpoltam oket, igy nyilvan kisebb elvarasokkal ultem le ez ele is, nekem megfelelt arra a masfel orara,, szoval en tokre jol szorakoztam :)

Virág et. 2016.01.04. 21:12:05

Egyetértek.

A film közepéig reménykedtem, hogy ez a szüfrazsett irány, ez csak egy mellékszál lesz, hogy csak valami érdekesség, amivel Watson és neje viszonyát akarják bemutatni majd. Hát nem az lett.
Nem is értem igazából, hogy mit akartak ezzel. Holmes a végén egy csapat kultista gyilkosnak falaz, mert "ezt a háborút el kell veszítenünk". ??? Ez a csapat nő 1) mind gyilkos, vagy legalábbis bűnrészes. Akármilyen szar alakok is voltak azok a férfiak, egyiküknek sem volt joga elvenni az életüket. Egy rakás tömeggyilkosos sorozat szól az ilyen elmebetegekről, akik saját magukat igazságosztónak állítják be: a Milleniumtól a Gyilkos elmékig, mindegyik sorozat foglalkozott már a témával. Sehol sem úgy, ahogy itt Holmes: hogy bocsánat, nekik szabad, nem történt semmi, tessék szépen oszolni. 2) nagyon nagy pofátlanság a kor szüfrazsett-mozgalmával szemben. Az akkori idők feministái egy valós politikai és jogi célért küzdöttek, ráadásul nagy ellenszélben és még igazuk is volt. Nem egy csapat elmebeteg csúcsossipkás tömeggyilkos voltak, hanem aktivisták, akik nem a tumblr-en kitalált álproblémák álmegoldásaira keresték a választ, hanem a valódi egyenjogúságra.
Nem a sorozatgyilkos feministákkal, mint témával van a bajom, hanem Holmes reakciójával. Hogy ez bocsánatos bűn, nem történt itten semmi, ez lesz a mi nagy közös titkunk stb.

Nem átlagos volt, hanem inkább erősen átlag alatti. Ha nincsenek a remek színészek, akkor egyenesen nézhetetlen lett volna.

Aredhel 2016.01.04. 23:42:27

Asszem idemásolom a Sorozatjunkie-s kommentemet, pont ideillik:
Nem értek egyet a cikkíróval. A 3. évad első két része volt fanservice annyira, hogy a nyomozások benne szinte élvezhetetlenek voltak. Itt azt éreztem, hogy sodor magával a történet, és amikor kiugrottunk belőle modern Sherlock idejébe, még bánkódni is kezdtem, hogy nem maradt ott a történet, és nem oldjuk meg a nyomozást. Amire egyébként nem jöttem rá, sőt izgultam is.
Én nagyon jól szórakoztam, és közben sokszor azt éreztem, hogy igen, végre visszataláltak ahhoz, amiért ezt a sorozatot annyira megkedveltem. A kameramozgás, a vágások, a trükkös, ötletes megoldások iszonyat tetszetősek voltak. Egyszerre volt régi és modern, amit stílusosan vetítettek egymásra. Az sem esett le, amíg az arcomba nem tolták, hogy az egész Moriarty ügyének analógiája. És ahogy összeállt az egész régi/új történetszál! Csodás.
Az a sok szó szerinti idézet a korábbi részekből más kontextusban csak hab volt a tortán.
Most néztem meg másodszor, és nem untam egy percig sem.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.05. 08:22:51

@Aredhel: nagyon helyes, örülök, hogy tetszett.

A nép fia 2016.01.05. 08:27:21

MI A HALÁL F*SZA AZ A SZÜFRAZSETT?!?!?!?! Mindenki rá van cuppanva. Ez valami új?

2016.01.05. 09:43:37

Szeretem a Sherlockot. Mármint az első két évadját, a többi onnantól lejtmenet sajnos.
Ez az utolsó még a trailernél is átbaszott: elhittem hogy csinálnak egy sztorifüggetlen Viktoriánus részt, kötelező fanservice-villanásokal.
Juhé, mondtam, ez működőképes, és jó ötlet.
Hát lófaszt. Kiábrándítóan rossz volt. Semmi dramaturgia, csak kapkodás-csapkodás, a modern résznek semmi felvezetése, íve, és a druidának öltözött nőknél gondoltam azt, hogy akkor hagyjuk is ezt a picsába, mert értelmetlen.

ZMO 2016.01.10. 15:38:20

@sixx: Szerintem is kifejezetten erős lett ez a rész is. Több ponton sem értek veled egyet Sixx, főleg mert noha 1-1 rész valóban álom és képzeletszüleménye, ugyanakkor egy valós kiinduló pontot pedzeget és old meg Sherlock. Tehát nem igaz, hogy súlytalan lenne a történet innentől, mert igen is meg van alapozva és reflektál a múltban megtörtént eseményekre.
süti beállítások módosítása