Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Majdnem minden sajtótermék beszámolt a TV2-botrányról

2015. október 16. 10:42 sixx 45 komment

Ahány lap, annyiféle hozzáállás a Nagy Magyar Médiaháború avagy az újraértelmezett Októberi Sajnálatos Események tegnapi történéseihez (itt bővebben, itt összefoglalva) a nyomtatott és elektronikus sajtóban. Persze érthető, hogy egy kormányközeli lap nem foglalkozik az eseménnyel címlapon, és belül is csak elmismásolja, mert ami most zajlik, az azért igencsak túlmutat egy sima kötélhúzáson két milliárdos üzletember, Simicska Lajos és Andy Vajna között, de ezt nem a mi dolgunk magyarázni.

PRINT

A Népszava a címlapon, vezércikkben hozza a tegnapi nap eseményeit, mellé a második oldalt is ennek szentelték, egy kis elemzés is belefért, és kormánybaszogatás.

nepszava2_1.jpg

nepszava1.jpg

A Blikk fent, a címlap tetején, egy elégedett Simicskát és egy félálomban pihegő Vajnát ábrázoló képpel illusztrál, bent van egy összefoglaló, nagy képpel, semmi új infóval.

blikk1_1.jpg

blikk2_1.jpg

A Népszabadság, mint mindent, amivel lehet ütni a kormánytz, ezt is túltolta, a címlap nagy részét uralja a téma, még egy glossza is kifért a vezércikk mellé, ami a második oldalon folytatódik, és kiegészül egy Dirk Gerkens-interjúval.

A Magyar Nemzet egy keserű címmel megtámogatott, nyúlfarknyi írásban tér ki a Sajnálatos Eseményre, a legifjabb kormánypárti lap, a Magyar Idők a 4. oldalra tette a cikkét, ami 75%-ban arról szól, hogy Vajna megvette, Gerkenst kinevezte, és csak egy keretes írásban foglalkozik Simicskáékkal. A várakozásoknak megfelelően a Magyar Hírlap dolgozza fel legrövidebben a bohózatot, három bekezdés, oszt jónapot.

ONLINE

Index anyánk tegnap nagyvezetőben, elsőként számolt be Simincskáék állításáról, az online sajtó azonban gyors reagálású, egy tizenakárhány órája kint levő anyag már nem tartható hajtás fölött, de így is jutott két TV2-es cikk oda is.

index_1.png

A vs.hu címlapján egy blokk jutott a TV2-dossziénak, a 888.hu három görgetésnyire pakolta, és Simicska-giffel illusztrálta a balhét.

vs_1.png

A 444.hu egy drMáriás-festménnyel, vezércikkben értelmezi a dolgot, a konklúzió: bármi lehet, sőt, annak ellenkezője is.

A hvg.hu nem szarakodik, Vajna és a TV2 öt cikkben is szerepel a címlapon, Vajna meg kapott egy hatodikat is, mert a jégkorongszövetség elnöki posztja is az övé lehet.

hvg_1.png

Az Origónál dettó lepörgött műr az esemény, de két képes anyagra futja, a 24.hu fordított L-alakban, négy képes anyaggal is jelentkezik, az ő újdonságuk, hogy Hajdú Péter is megszólal, szerinte Vajnáé a tévé.

A Figyelő, amiben először jelent meg az eladás (mármint a Vajna-féle) ténye, a hajtás felett, több cikkben is vesézi az eseményeket. 

figyelo.png

Az MTI pedig egy árva szót sem szól a dologról, viszont örömteli hír, hogy egy tajvani nő 9000 méter magasan szült, lehet költözni felfelé nyugodtan.

mti.png

Címkék: tv tv2 lapszemle

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joey Greco 2015.10.16. 11:02:17

Vicc az egész.CSak sajnos középnzből.. :(

Is 2015.10.16. 11:06:25

"...Vajna meg kapott egy hatodikat is, mert a jégkorongszövetség elnöki posztja is az övé lehet."
Mi van?!?!? Mondd, hogy csak vicceltek. Kérlek. Annyira sokoldalú, hogy már gömb, vagy mi a jó élet van már? Mindenhez ért? Az utolsó reneszánsz ember, az egyetlen polihisztor?
És még mielőtt: ez most alapvetően nem Vajna ellen szól, hanem az összes, mindenkori kormányzati (MSZP, FIDESZ, egyre megy) álláshalmozóhoz, amikor valakiről olvasom, hogy 4 bizottság elnöke, 5-nek helyettese, valamint három igazgatótanácsi tagsága van. Jó pénzért. Ja, és nyilván 86 órás munkanapokat tart és mindent el tud látni rendesen. Hát persze...

netrion 2015.10.16. 11:06:47

Az az érdekes, hogy a TV2 híradója beszámolt-e róla. Néztétek a reggel Tényeket? Vagy nézzétek meg a délit, és írjátok meg, hogy volt-e róla valami említés.

Trigon_ 2015.10.16. 11:58:48

Az MTI-nek miért kellett volna erről írnia? Ez nem hír, hanem egy pletykahalom. A hír fogalmát jó lenne ismét megérteniük a médiamunkásoknak. Bármennyire is fájó, el kell ismerni, hogy az tényleg hír, hogy összeütközött két autó a 86-os főúton, Bázakerettye közelében, egy ember megsérült. De az nem hír, hogy ez ezt mondja, az azt mondja.

MasterBlaster 2015.10.16. 12:08:25

@Trigon_:
Tehát az, hogy a második legnagyobb kereskedelmi TV tulajdoni viszonyai körül áll a balhé, az nem hír. Egy mindennapos esemény, az viszont igen. Logikus.

vajdasagi 2015.10.16. 12:38:51

@Trigon_: Ha Viktor mostani kedvenc oligarchája és a régi kedvenc, de most már ellenséggé vált oligarcha az ország második legnagyobb TV-je körül összecsapnak, az bizony hír. Nagyon is. Esetleg még a következő választások kimenetelét is befolyásolhatja majd. Tehát nincs igazad.

Secnir 2015.10.16. 12:52:42

@Trigon_:
"Az MTI-nek miért kellett volna erről írnia? Ez nem hír, hanem egy pletykahalom"

bocs, nem tudom, emlékszel-e arra, amikor az mti a 888 egyik hasraütött cikkére hivatkozott? vagy amikor a lovaspisti közölte brüsszelben, hogy ő tudott beszélni a bildenberg-találkozó egyik pincérével, amit azonnal átvett az mno, amit meg változtatás nélkül átvett az mti, közölve, hogy tény.
vagy amikor az mti a napraforgó blogra hivatkozva alázta porba az akkor még fideszes ángyánról hazudozott, és az mti olyan gyorsan hozta le a hírt, hogy sikerült a blogmegjelenés előtt 4 órával közzétenni a hírt?
vagy az, amikor...

Terézágyú 2015.10.16. 12:58:39

@Trigon_:
"Az MTI-nek miért kellett volna erről írnia? Ez nem hír, hanem egy pletykahalom. ... De az nem hír, hogy ez ezt mondja, az azt mondja. "

Akkor ebben a kurva országban mért arról szólnak a hírek hogy az egyik politikus ezt mondta, a másik azt, az egyik cáfolta...???

Másrészt vajna és simicska is elég sokat szerepelt eddig a politika házatáján...

Gino 2015.10.16. 13:25:27

@Trigon_: És az hír, hogy egy állítólagos és természetesen névtelen önkéntes miket SMS-ezget a haverjával a menekültekről? Vagy az hír még bárkinek, hogy a nyikhaj kis buzigyerek kapott egy külügyminisztériumot és onnan okádja tele a jószomszédi viszonyt a környező országokkal? Sajnos az sem hír, hogy tele van az ország olyan agyhalottakkal mint te.

Alvard 2015.10.16. 13:50:05

@netrion: Ne izgulj, egy árva szó nem volt róla, bár nem csoda, mert saját magát mégse égetheti a csatorna.

lobster thermidor 2015.10.16. 13:53:29

@Trigon_:

Igazad lehet! Az tényleg nem hír, hogy két olyan ember, aki Orbán kegyeiből kifolyólag, és a pillanatnyi érdekeinek megfelelően szisztematikusan fosztogatja az adófizetőket, majd a tőlünk lopott pénzből pedig megveszi magának az ország második legnagyobb kereskedelmi tévéjét.
Mi közünk van nekünk ehhez? Viszont ha a bázarekettyési 90 éves Pista bácsi kutyája belelépett egy jancsiszögbe, ezért egy egész délutánon át sántikálva mászkált a kertben, azt feltétlenül tudnunk kell.

Laetus 2015.10.16. 14:06:11

@Terézágyú:
@Trigon:
Akkor ebben a kurva országban mért arról szólnak a hírek hogy az egyik politikus ezt mondta, a másik azt, az egyik cáfolta...???

Nem ebben a "kurva" országban (ki vagy te, Fletó?) , hanem ebben a kurva médiában szólnak erről a hírek. Nagy különbség
Egyébként nem értem: a sunyi média unatkozott, gyártott magának szerda délutánra egy úgynevezett "hír"-t és most az a baj, hogy más nem szopta be?

fran7 2015.10.16. 14:09:10

Az összefoglaló tök jó és kommentek is. Annyira lejön a prekoncepció minden oldaról, hogy hihetetlen. Még a kommentelőknél ez hagyján, mondjuk a szalonrasszizmus nem annyira, de az hogy vezető újságok miként írnak egy olyan eseményről, amiről valójában semmit nem tudunk. Hisz itt brutális üzleti titkokról van szó. Az nem lep meg csak elszomorít.

E.Z. Anakilodi · http://hibahatar.blog.hu/ 2015.10.16. 14:09:25

Szerencsére nagyobb gond nincs ezen a vidéken.

Laetus 2015.10.16. 14:16:03

@Terézágyú:

Az sem a kurva ország, hanem a sunyi liberális média sajátja, ami az Index főoldalán jelenleg olvasható:

A magyarok kétharmada menekültkvótát akar
index.hu/kulfold/eurologus/2015/10/16/menekultkvota_kozvelemeny-kutatas/

Ez a sajtó írogat itt MTI-ről, mismásolásról, "ahány lap, annyi hozzállás"-ról meg a f@szomról???? Elképesztő.

fran7 2015.10.16. 14:17:58

@E.Z. Anakilodi: Ne feledd, ma már a média abból él, hogy a médiáról, önmagáról ír. Ezért érdekes ez nekik. Ráadásul Dirk átszerződése sokmindent felborít. Hirtelen a tv2 nagyon jó műsorokat fog készíteni, mert az újságírók most már azt fogják írni. Mert az újságírós telefonkönyvét biztos nem hagyta el.

netrion 2015.10.16. 14:33:02

@Fedor: aszerint a cikk szerint csak egy áthallásos félmondat hangzott el a műsorban, semmi konkrét foglalkozás nem volt

Gyorgy Nagy 2015.10.16. 17:04:02

Ennek az amerikábol kirugott vèn szivarnak minden kell.Timi,viagra,kaszinók,tv2, hoki fönök ( mèg korizni semtud csak zsebhokizni ha talán).Huzzon vissza amiba ne RABOLJALE ezt a SZEGÉNY ORSZÁGOT!

grafoguru 2015.10.16. 17:07:02

Olyan sokszor olvasom a "liberálist" szitokszóként, hogy összedtem néhány - legfőbb - jellemzőjét.
Várom, kérem, hogy a "liberálist" szitokszóként használók (akár többen is) ugyan jelöljék már meg (ha lehet, pontról pontra, konkrétan), hogy mi az az érték ami a felsorolt 14-ből borzasztó, ubdorító, gázos, elutasítandó. Szóval:
1. a liberalizmus a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapulo világnézet
2. az egyéni jogokra, a lelkiismeret és az életmód szabadságára koncentrál
3. támogatja a szabadságot - általában -, mindaddig, amíg annak gyakorlása nem ártalmas vagy negatív másokra
4. támogatja a vallásszabadságot
5. támogatja a megismerés szabadságát
6. támogatja, hogy az állam ne hatoljon az egyén magánéletébe
7. támogatja gondolkodás és szólás kiterjedt szabadságát, a vélemény szabadságát
8. támogatja a jogállamiságot
9. támogatja a jog előtti egyenlőséget
10. támogatja a gondolatok szabad áramlását
11. támogatja a magántulajdont
12. támogatja szabadpiacot, az állam piacformáló beavatkozását csak szűk körben fogadja el
13. támogatja a kormányzati átláthatóságot
14. támogatja a szabad választásokat

Nos, ha nem sikeül túl sok "elvetendőt" találnod ezek között, akkor bizony te is liberális vagy.
Huhh!...

Figyuzzka 2015.10.16. 17:52:03

Ahogy néztem a Cégjegyzéken, nem is nagyon létezik ez a két Kft, amit ők megvettek :D

Ser Vazul 2015.10.16. 18:12:44

Ki nem szarja le kiė lett ez a gagyi fos. Mindegy csak trutymót rugja ki

2015.10.16. 18:17:25

@Trigon_:

Gyanús, hogy te magad is tisztában voltál azzal, hogy mit kapsz majd, mikor leírtad ezt a kapitális baromságot. :)
De hát vannak szerepek, neked ez jutott.

Horányi Gábor 2015.10.16. 18:23:09

Azért érdekes szitu mert Timike mondja hogy alig várja hogy mehessenek Amerikába....

Horányi Gábor 2015.10.16. 18:23:43

Azért érdekes szitu mert Timike mondja hogy alig várja hogy mehessenek Amerikába....

Trigon_ 2015.10.16. 18:36:11

@MasterBlaster: @vajdasagi: @Secnir: @Terézágyú: @lobster thermidor: @Gino:

Az, hogy a tévés híradók meg a hírportálok milyen dolgokról írnak, az az ő dolguk. Azért vannak a médiamunkások és szerkesztők, hogy összeállítsanak egy anyagot, beszámolva a "fontos" napi tudnivalókról. Az MTI egy hírügynökség, amely kezdetben távirati rövidséggel közölt megtörtént eseményekről szóló híreket. Az a HÍR. Az, hogy mennyire hiteles forrásokból szedik a híreket, már külön probléma. Én szétzavarnám őket, mert ostoba, hiányos híreket adnak közre, nyilván igazodva kicsit az ilyesmit rajtuk követelő bloggerek és kommentelők igényeihez is. De arról miért küldene szét egy hírügynökség – amely főleg a külföldi sajtó hivatalos magyarországi hírforrása, legalábbis valamikor az volt –, hogy egyesek szerint ez meg az van a háttérben? Az MTI nem újság, ezt értitek? Az hír, hogy valaki eladta, valaki megvette. Az nem hír, hogy valaki szerint ez nem is úgy van. Azt majd megírja a sajtómunkás, a szerencsétlen jónép pedig végül azt kapja, amit a sajtómunkás gondol, akkor is, ha a sajtómunkás csak egy bogyóagyú hisztis bértollnok. Ti egyszerűen dilisek vagytok, akik fölöslegesen is keresik mindenben a mániátok halvány bizonyítékait is.

Gyorgy Nagy 2015.10.16. 19:43:36

Az MTI-ben már csak utolsó elhalgató,hirhamisitó seggnyalók dolgoznak.

Johnfive 2015.10.16. 20:26:46

@Trigon_: Hogy kormányközeli oligarcháknak megpróbálnak kijátszani egy kereskedlemi tévét? Már hogy a fenébe ne lenne hír?! Ne játszd az eszed.

Andy73 2015.10.16. 21:10:29

Tényleg a Népszava az első számú etalon? A második meg a Blikk?
Most sírjak, vagy nevessek?

L.A.M 2015.10.16. 22:46:58

@Fedor:

Konkrétan ezt a mondatot mondta tegnap este a Tv2 buliján valamelyik (jelenlegi ) tulajdonos, legalábbis a nol.hu szerint. Vagyis a két műsorvezető nagy bátran megismételte a saját főnökének poénját :-)

Amúgy nem állítom, hogy a tegnapi Tv2 híradóban egy szó se volt róla, mert kapcsolgattam a tv-t, de én nem láttam. Ami csak azért volna érdekes, mert a fényképeken ott van a TV2 mikrofonja.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.10.16. 23:10:58

@Andy73: milyen etalon? felsoroltam a legnagyobb országos napilapokat, kivéve a borsot mert abban egy szó sem volt.

Andy73 2015.10.17. 00:30:36

A Népszava meg a Népszabi a legnagyobbak? Még mindig? 25 évvel a rendszerváltás után? Mekkora a példányszámuk? Csak mert ezeket hoztad először, no meg a Blikket, a bulvárok gyöngyét..
A TV2-nek amúgy csak jót tehet a tulajdonosváltás, mert már nagyon le voltak maradva az RTL-től. Mármint nézettségben. Színvonalban ugyebár egyik sem veri az eget, ahogy azt mások is megfogalmazták itt.

L.A.M 2015.10.17. 00:54:26

@Andy73:

Az általad említettek közt a sorrend: Blikk, Népszabadság, Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap. De ennek itt semmi jelentősége, szerző leírta abban a sorrendben,ahogy a kezébe akadt. Nem értem a hisztidet -nem mindegy a sorrend?

Amúgy meg szórakoztató látni, hogy a Népszava mennyivel jobban nyal már Símacskának, mint a Magyar Nemzet.

ap · http://premiumlivesets.hu 2015.10.17. 02:29:46

@grafoguru: kár a gőzért.. egy bizonyos szint alatt felesleges gondolkodásra késztetni az embereket, mert pont azt nem tudnak..

Nzoltan 2015.10.17. 07:25:04

@grafoguru: Tökmindegy mit jelent, ha az önmagukat liberálisoknak nevezők voltak egy időszak legnagyobb csalói. Bizony ilyenkor a nép nyelvezetében más értelmezést nyer az adott kifejezés.

Nzoltan 2015.10.17. 07:28:31

@Horányi Gábor: Akkor számít mit mond Timike, ha az öreg már átszivarozta magát a túlvilágra. A csaj csak egy hostess/nővérke, aki majd az oxigénpalackot fogja tologatni az öreg után.

Nzoltan 2015.10.17. 07:35:46

@grafoguru: Jelenleg egy-két pontot kivéve még a Jobbik is belefér a definícióba.

Egyébként a nagy liberalizmus nem feltétlen jó az egyénnek.

grafoguru 2015.10.17. 12:27:31

@Nzoltan: Ebben igazad van, csak akkor nem "libsizni" kell, hanem "csalózni". Mert ezen az alapon ugyanúgy lehetne "kersztyizni" meg "konzervizni" - és sorolhatnám. Mert a mai időszaknak is megvannak a nagy csalói - nem tudom, egyetértünk-e?

grafoguru 2015.10.17. 12:32:49

@Nzoltan: Egyetértek. :-) Az én problémám ott van, hogy a "libsi" szitokszó nem találó. Kellene keresni helyette egy olyat, ami találóbb. Ugyanis nem a libarilzmussal van a baj, hanem azzal a néhány csaló gazemberrel, akik amúgy például liberálisként hirdették magukat. De nekem a többi csaló gazemberrel is bajom van. Például a hittel semmi bajom, az egyházzal (az azt képviselő álszent brigád miatt) viszont nagyon is sok.

grafoguru 2015.10.17. 12:35:54

@Nzoltan: Még egy szó: "Jelenleg egy-két pontot kivéve még a Jobbik is belefér a definícióba."
Hát nem. A jobbiknál nagyon sok pont nem. Szerintem.

vajdasagi 2015.10.17. 22:03:23

@Nzoltan: Azt mondod: "Tökmindegy mit jelent, ha az önmagukat liberálisoknak nevezők voltak egy időszak legnagyobb csalói. Bizony ilyenkor a nép nyelvezetében más értelmezést nyer az adott kifejezés. "

Ezzel egy nagyon komoly baj van: a mostani időszak legnagyobb csalói magukat "nemzeti"-nek nevezik. Emiatt majd a nemzeti is szitokszóvá kell hogy váljon? Kérlek, ha jóindulatból kommentelsz, akkor gondold végig ezt jobban.
süti beállítások módosítása