Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vitray: Friderikusz? Ki az?

2015. október 14. 08:00 sixx 90 komment

43264.jpg

Vitray Tamás a Borsban szólt be egykori mentoráltjának, akivel, ha minden igaz, 2008-ban vesztek össze valami piszlicsáré ügyön (valamelyikük kihagyta a másikat valami műsorból, vagy mittudomén), és azóta sem nagyon beszélnek egymással. A Bors egy gálán kapta el az 57 éve tévéző Vitrayt, amin a Csak ülök és mesélek című műsoráért kapott elismerést, és azt kérdezték meg tőle, elmenne-e valamelyik mostani tévéműsorba szerepelni. Mondjuk az Összezárva Friderikusszal címűbe. A válasz meg ez lett:

Habár hívtak főzős műsorokba, de ezeket este veszik fel, és nekem semmi kedvem olyan sokáig fenn maradni, sem jó pofát vágni rossz kajákhoz, és együtt sem kívánok aludni celebekkel a tévében. Friderikusszal nem vagyunk haragban, de ki ő? Nem ismerem.      

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukkmukk 2015.10.14. 08:28:02

Mint az óvódások.... Mondjuk emlékeim szerint Friderikusz mindig tisztelettel nyilatkozik róla...

GGG54 2015.10.14. 08:50:12

Onelegult, hiu seggfej.
Emlekszem, amikor buszken meselte, hogy, amikor o volt a Telesport foszerkesztoje csokkentette, amennyire csak tehette a F1 kozvetiteseket. Vki megkerdezte, hogy miert, hiszen akkoriban a foci utan a masodik legnezettebb, legnepszerubb sport volt a foci utan. Erre azt valaszolta, hogy "de neki nem tetszik". Ez az orszag nagy teves orakuluma, rohognom kell...

antiszociál 2015.10.14. 08:52:59

Halál unalmas műsorai voltak, jah meg sportot közvetített, hova ne fossak ?

teszt123456789 2015.10.14. 09:05:07

Én valamiért azt hittem, hogy ez már nem él. hmm...

Rot 2015.10.14. 09:07:03

kedveli az ólomkristály dísztárgyakat,
a kandallója is csudaszép :)

inebhedj - szerintem 2015.10.14. 09:09:41

@GGG54:

Mondjuk Steve Jobs ugyanezzel a technikával csinált iPhone-t...

saks 2015.10.14. 09:18:10

Ha nem ismeri, honnan tudja, hogy nincs vele haragban, hm?!?

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2015.10.14. 09:20:14

szegény öreg szánalmas. pont neki kellene a példamutatónak lenni ebben az esetben (is). ahogy a bölcs öregekhez szokás. most miért jó neki ez?

kék madár 2015.10.14. 09:24:00

Vitraynak annyira kinos volt az angol tudasa, hogy Litvaniat egy Olimpian at keverte Lettorszaggal. Persze ennel a teljesen dilettans kozvetitesei meg cikibbek voltak

Steve 2015.10.14. 09:38:24

Kár, hogy ezekkel a megszólalásokkal maga rombolja le a nimbuszát

fran7 2015.10.14. 09:42:39

Mi van, ha a Bors tollforgatója, odament, tolakodott és ezzel a 3 mondattal zavarta el Vitray? S ebből készült egy cikk. Meg egy blog bejegyzés.

Zrg Maximus 2015.10.14. 09:48:33

vegigolvastam a hozzaszolasokat :D
ennyi bunkot bazdmeg! :D:D:D
ezert egy kis seggdugasz a "kormanyfotok", ezert tartotok ott ahol...
jo nektek a szarcsimbok, mert szeretitek.
nyugi, csak az osszefuggeseket keresem mindig. nem all fel a politikatol :D

JohnRossEwing 2015.10.14. 09:56:37

@Zrg Maximus: abban biztos vagyok. szerintem mástól sem. :D

cradbox 2015.10.14. 10:03:34

Vitray csak azért tudott nagy sztár lenni, mert anno összesen két csatorna működött, ő pedig néhány amerikai műsortípust lemásolt. Egy, a maihoz hasonló sokcsatornás rendszerben maximum egy közepesen ismert sportriporter lehetne. Szakmaisága ettől még elvitathatatlan, de emberi tulajdonságaira talán kevésbé szívesen emlékeznek vissza kollégái.

Alick 2015.10.14. 10:05:10

Tényleg, ki is az a Friderikusz..?
:)

netface 2015.10.14. 10:08:34

Egyre keményebb vagy Frisco.

Szabinho 2015.10.14. 10:09:08

A cikkben nem sok konkrétum van. Min vesztek össze? Milyen gálán kérdezték? A Bors, mint forrás. :)
Vitray a sportműsorvezető, Friderikusz pedig aki 20 éve ott tud lenni a szakma csúcsán. Jelenleg is a legszínvonalasabb közéleti műsort készíti az ATV-n, mellette pedig nézett és színvonalas szórakoztató műsort is a tv2-n.
Elképesztő az az irigység ami a kollégákból az irányába van. Vitray, Havas és a többi pojáca fele olyan színvonalat nem tud csinálni mint Fridi. Hajdút támadják, hogy amatőr, amit ő le is nyel. Bár a nézettség magáért beszél. Hajdú csak szórakoztatni akar.
Friderikuszon viszont nem találni fogást. Ő szakmailag a csúcs. Lehet szeretni és nem szeretni, de a tehetsége vitathatatlan.

7roller 2015.10.14. 10:16:41

ok, akkor megkerdem: ki a fene az a vitray? 24 vagyok es fogalmam sincs. nem! egy percet sem szanok ra az eletembol, hogy raguglizzak, nem er annyit.

white zimbabwean 2015.10.14. 10:19:47

Beszéljenek a tények: Friderikusz két könyvéhez : Hal(l)hatatlan interjúim (1985) és az Isten óvd a királynőt! (1987) írt elismerő hangnemben előszavakat. Eközben a Vitray Tamás Telefere című műsorának Friderikusz volt a 80-as években a szerkesztője. Ekkoriban Friderikusz könyvet írt Vitrayról amely nem jelent meg. Részletei az 1988-as Tévékönyvben jelentek meg. 1993-ban a klasszikus Friderikusz showban is szerepelt Vitray. Itt azt monda, hogy nem nézi a show-t. Erre Friderikusz vhs kazettákon átadta neki az összes addigi adást.

Thomas Dantes 2015.10.14. 10:20:58

Nem akarom bántani Vitrayt de öregségére elment az esze? Mert régen igenis elismerően nyilatkozott Friderikuszról. Most meg ki az? Ez méltatlan. Ha utálok valakit, akkor se csinálok segget a számból, ha egyszer elismerem a munkásságát, akkor mindig elfogom, és nem változtatok hogy most épp haragban vagyunk.

malocz 2015.10.14. 10:21:25

Abban a pillanatban, ahogy beindult a valós kereskedelmi tévézés, Vitrai teljesen eltűnt. Megérdemelten. Hatalmaskodó kiskirály volt, élet-halál ura a belterjes királyi tévézésben.

Azok a végtelenül a lassú beszélgetős műsorok a modorosságával, brrr.

fran7 2015.10.14. 10:22:20

@Szabinho: Remélem ironizálsz. Friderikusz kb. annyira tehetséges mint egy mai magyar focista Messihez képest.

nakivagyok 2015.10.14. 10:22:58

@7roller: Na ez az kisfiam!24 vagy és nem ki az a Vitray.Elismerem nem a te hibád, de azért a maiakhoz képest letett egyet s mást a televiziózás asztalára.Hogy te nem tudsz róla, ettől még Vitray Tamás a magyar televiziózás kiemelkedő egyénisége.Pont.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2015.10.14. 10:26:48

@kék madár: ez mondjuk eléggé hihetetlennek tűnik, lévén az angolja eléggé jónak kellett hogy legyen... bár amikor tanulta az angolt még nem volt lettország, sem litvánia. így ha esetleg tényleg keverte volna, az nem az angoltudását vonja kétségbe, hanem az aktuálpolitikai/földrajzi tudását.

töpöte 2015.10.14. 10:29:11

@white zimbabwean: Gondolom azt Vitray sem felejtette el, hogy ismeri.
Szerintem ez egy kissé ironikus kérdés, ami azt hivatott jelezni, hogy Fridi , mint riporter a béka se..e alatt van, és ebben igaza is van. Volt benne potenciál, de mára csak egy lecsúszott hajdani ígéret, akinek túl nagy az egoja.

fran7 2015.10.14. 10:30:42

@nakivagyok: Mondjuk ő szerencsés, mert legalább azt sem tudja, hogy belbiztonsági tiszt volt. Normális lusztrációs törvénnyel...

Baldvogel 2015.10.14. 10:35:14

Ha én Vitray Tamás lennék, én sem mennék a mai úgynevezett "celebek" közé. Vitray "unalmas" beszélgetős műsoraiban mindig az embert kereste, celebéknél pedig a mutatott kép a legfontosabb, mélység és felszín, nehéz lenne két különbözőbb kategóriát találni. Ha ezért önhittséggel és hiúsággal vádolják, muszáj vállalnia.
A sportközvetítései mindig életteliek és izgalmasak voltak, nem értem, hogyan vádolhatja valaki dilettantizmussal.
Vitray Tamás egy, a mainál összehasonlíthatatlanul szürkébb, de kiegyensúlyozottabb Magyarországon volt népszerű tévés, és érdemeit nem szabad elvitatni, főleg nem olyanoknak, akik nem is éltek akkor.
Hogy Friderikuszra miért orrol, legyen az ő dolga, mindenkinek lehetnek rigolyái.

2015.10.14. 10:56:03

"de ki ő? Nem ismerem."

És valóban. Tényleg nem ismeri, tehát igazat beszél.

2015.10.14. 10:58:14

@saks: Éppen onnan. Vagy te haragszol mindenkire, akit nem ismersz? :-D Na ugye.

2015.10.14. 10:59:26

@csabsz13: Példamutatónak? Lehet, hogy példát mutat, csak neked nem tetszik?

2015.10.14. 11:04:41

@malocz: "Azok a végtelenül a lassú beszélgetős műsorok a modorosságával, brrr."

Jaja, gondolom, te jobban gerjedsz az Éden hotelre, vagy valami hasonló pörgésre. :-D

2015.10.14. 11:05:31

@fran7: " Friderikusz kb. annyira tehetséges mint egy mai magyar focista Messihez képest. "

Na, akkor már ketten vagytok Vitrayval, akik nem ismeritek Friderikuszt. :-D

Ez a nick még nem létezik 2015.10.14. 11:09:29

Én nem haragszom a Vitray-ra, de ki ő? Nem ismerem.

fran7 2015.10.14. 11:09:32

@trev: Miért? Mert a magyar focista is keres egy halom pénzt, de valójában semmit nem ért el. Ugyanis egy bajnoki cím a mennyeiben kb. annyit ér mint egy legnézettebb tvműsor a héten. Valakinek annak is kell lennie. Ez semmit nem űrul el sem a tehetségéről, sem a munkájának értékéről. Így vagyok Fridivel. Rohadt sok pénzt keresett a műsoraival.Az nálam nem értékmérő.

Wilson11 2015.10.14. 11:19:54

@fran7: Te nem tudod ki az a friderikusz. Olvastam 2 könyvét de nem azért mert szimpatikus lenne, nem is az. De a magyar tévézés magasan legnagyobb alakja. Olyan sztárokat hozott ebbe a kis kosfészekbe mint Sharon Stone, Svájcinéger, Robin Williams, mindegyiket a karrierje csúcsán. Egyik másik színész/színésznő egyetlen addigi európai interjúja Budapesten készült, nagyobb név volt mint Stefan Raab vagy bárki egész Európában. Neki köszönhetjük a második legnézettebb műsort is, ő hozta be a Dallast az országba a saját kockázatára.

Ez egy tévés blog, talán kéne ismerni a magyar tv történet legnagyobb alakját.

Tekvando Felsohazy 2015.10.14. 11:21:51

A honi televíziózásban el kéne már egy-két Vitray típusú személyiség.
Tiszta vicc mikor senkiházi celebek, akiknek 2 forintot nem ér a bőrük műsorvezetői szerepben tetszelegnek.
No persze a mindenható nézettség.....mintha csupa félművelt, ostoba, alpári szenzációra éhesekből állna a közönség.
Hajdú Peti, Majka papa és a többi nímand ....a közönséges nézők táborát erősítik idiotizmusukkal.
Fridi próbálkozik egy intelligens televíziózással, de vagy nem engedik, vagy már nem is akarja.......kár érte.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.10.14. 11:30:16

Mi lenne, ha nem promóznátok ezt a kibaszott Borsot állandóan?

Tekvando Felsohazy 2015.10.14. 11:31:45

@Wilson11: El is ájultunk tőle rendesen...Sharon Ston, Svájcinéger........na ez a bulvár televíziózás kezdete.
Egyikre sem emlékszem már.
Viszont volt egy kapcsolása a MIR űrálomásra, ahol az űrhajósok
énekkel köszöntöttek fel egy magyar kislányt élő adásban. Na erre emlékszem.

fran7 2015.10.14. 11:36:24

@Wilson11: Én azt állítom, ellenpróbára nincs lehetőség, Friderikusz és Vitray nem tehetségesek, csak kaptak egy lehetőséget, amit nem szúrtak el. Kb. ez a legnagyobb pozitívumuk. Vitraynak a párt, Friderikusznak a pénz adott lehetőséget. Mivel ennyire kis piacon dolgoznak, sosem mérettek meg igazán. Azt mindketten kerülték, sőt tettek ellene, nehogy valódi versenyhelyzet legyen.

rozsomák 2015.10.14. 11:37:52

Tényleg van olyan ebben az országban, aki elhiszi, hogy ami megjelenik egy Borsban, Blikkben, az valóban úgy hangzott el a riport készítésekor ?
:))
Simán lehetséges, hogy Vitray azt mondta, hogy most már nem ismeri, mit csinál Friderikusz, nem tudja, hogy ma ki is valójában. A cikkben viszont az olvasottság kedvéért a szerkesztő arra javította ezt, hogy "Vitray nem ismeri Friderikuszt !!"

Lehet, hogy nem így történt, de még mindig valószínűbb ez a verzió.

Nem Penny hajója 2015.10.14. 11:42:24

Elég illúzióromboló tud lenni, amikor ilyen ismert emberek privát dolgaikról nyilatkoznak, mert kiderül, hogy ugyanolyan hülyék, mint a nagy átlag.

Jó pár éve az egyik autós lapban volt egy cikksorozat, amiben celebek autóit mutatták be. Akkoriban Volvója volt a Vitraynak és eldicsekedett azzal, hogy a vezetőülés mögött vezeti el a biztonsági övet és úgy csatolja be, hogy ne vinnyogjon neki folyton az autó. Ugyanebben a cikksorozatban mondta a Nádas György, hogy a biztonsági öv egy "kantár" és soha nem köti be, mert minek.
:)

kispotzak 2015.10.14. 11:45:05

Vki már előttem felhívta rá a figyelmet, hogy a BORSRÓL van szó.... Igen, simán lehet, hogy Vitray-nak esze ágában sem volt nyilatkozni, és a 2 hárító mondatából összerakták ezt a marhaságot. Vagy tényleg ezt mondta. Vagy akármi, mert csak az a biztos, hogy nem a Borsból fogjuk megtudni a tutit :-)

Más: soha nem volt titok, hogy Vitray és Friderikusz mennyit dolgoztak együtt. Az sem volt titok, h valamin összezördültek. Ha ötletelni kéne, azt mondanám: a felszínen valszeg piti sérelmek voltak (tisztán emlékszem, h mikor egyszer meghívták a Friderikusz show-ba, utóbb Vitray egy interjúban szóvá tette, hogy Friderikusz (nyilván szándékosan!) olyan dizájn-fotelekkel rakta tele a stúdiót, ami neki magas volt, és nem ért le a lába. Friderikusz utána írt egy nyílt levelet, amiben egyrészt tiszteletét fejezte ki V. felé, másrészt megemlítette, h a műsor felvétele előtt (írásban) kérte őt, h jöjjön el, nézze meg a stúdiót - ami egyébként nem szokás, de neki, mint mentorának felajánlotta - és egyébként fogalma sem volt, h túl magas lesz a fotel, spec a berendezés nem az ő reszortja volt - ez a kis sztori megmaradt bennem, gyanítom, a többi is ilyen színvonalú volt).
A felszín mögött viszont szerintem Vitrayt feszélyezte, h a tanítványa túlnőtt rajta, ráadásul elment egy másik irányba, ami népszerűbb volt, érdekesebb, más (és szélesebb) nézői kört vonzott stb. Emellett még a magánéletben lehetett esetleg egy arrogáns bunkó a Friderikusz, de ha Vitraynak van egy csepp esze, akkor tudnia kellett volna, h a kis megjegyzései, sértődései hogy fognak lecsapódni: nagyon sokat vesztett a méltóságából azzal, hogy ilyen pitiáner módon viselkedik.

Tekvando Felsohazy 2015.10.14. 11:54:50

@rozsomák: A pápa miután megérkezett, a repülőtéren a riporter-ujságíró az orra alá dugja a mikrofont és megkérdezi: -Mi a véleménye az országban búrjánzó prostituciórol?
Mire a pápa: -Nem tudom, nem tájékozodtam, hogy vannak vannak itt prostituáltak.
Másnap az újságokban szalagcím:
A pápa első kérdése az volt: - "Tessék mondani, vannak itt prostituáltak?"
Szóval így megy ez "Bors"-nál és hasonszőrű médiáknál.

csak egy néző 2015.10.14. 12:15:17

Én inkább kíváncsi lennék egy Fiala-Friderikusz együtt alvásra.
Azt hiszem nem sok csicsika lenne éjjel. DDD

Hajdú Peter 2015.10.14. 12:39:14

Hazugsag az egesz. Ket zsido eljatsza, hogy utaljak egymast, kozben meg kozos erovel a nemzet elpusztitasan dolgoznak.

Gyenge Idegzetű 2015.10.14. 12:43:10

Tulhypeolt, kiegett ven fasz.

Konnyu volt a ket csatorna koraban okoskodnia, de hat akkor nem volt mast nezni. :D

apaca 2015.10.14. 12:45:08

Azért az ne feledjük, hogy az amit mondott és az ami megjelent gondolom köszönő viszonyban sincsen a valósággal. Szerintem azért az is nyilvánvaló, hogy a Friderikusz iq-ja a Vitrayénak a közelében sincsen.

apaca 2015.10.14. 12:45:57

@Hajdú Peter: Szerintem a Friderikusz nem bibsi csak csira.

Gitram 2015.10.14. 12:46:09

Vitrayt nagyon szerettem eddig. No, de ki is azt a Vitray. Egy nagyképű vén peképzelt öreg lett. Fridit pemutatom Vitray Ur, ha nem tudná, egy értelmes ember, és Őn?

turif 2015.10.14. 12:59:12

Szenilis már a papa szerintem

Gorbacsov homlokán a májfolt 2015.10.14. 13:20:34

@Baldvogel: Vitray, mint jó sportkommentár?!? Még a boldogult Hofi is kiparodizálta, hogy el lehetett aludni azon, ahogy Vitray focimeccs közvetítésekor csak a labdát érintő játékosok nevét sorolta orrhangon! Össze se lehet hasonlítani egy Szepesi Györggyel! Szepesi úgy mondta a pályán zajló történéseket, hogy még az is "látta" maga előtt, aki rádión hallgatta!

rézfa szú 2015.10.14. 13:22:28

Saját aktív korszakában elég nagyra tartották. Persze azóta a tévés műsorok más
személyiséget követelnek. Jelenleg nem hiszem hogy kettejük együtt alvása engem
a tévé elé szögezne.

Minden jót!

Udo von Schmetterling 2015.10.14. 13:37:40

Az csak egy urban legend,hogy ez is neki íródott?
Mert nekem kicsit olyan az egész bácsi,mint ha mocskosul irigyelné azt,ha más(ok) is sikeresek valamiben...
www.youtube.com/watch?v=q4bTJ6v9l1E

mufflinca 2015.10.14. 13:47:05

A kommenteket olvasva szerintem sokak beérik manapság Balázzsal vagy Bocskorral.

pucros 2015.10.14. 14:29:46

Friderikusz tud jó műsort csinálni, de nem szokott.

Bár végül is Vitrayról ugyanez mondható el.

HelloKitty 2015.10.14. 14:35:55

Nagyra becsülöm Vitray urat (szakmailag), de ne legyen napellenzős...

hujegyerek 2015.10.14. 14:47:30

Ennyit tudott felböfögni a dalia.

fran7 2015.10.14. 15:10:30

@mufflinca: Ugyanannak a konkurencia nélküli belterjességnek termékei, ők is ,mint Vitrayék voltak.

lobster thermidor 2015.10.14. 15:27:45

@kék madár:
A kínos nyelvtudásról:
"Az Idegen Nyelvek Főiskoláján angol sajtó szakon tanult és a Honvédelmi Minisztériumban fordítóként dolgozott, majd rövid ideig a Magyar Rádiónál, a Chemolimpexnél, a Kínai Népköztársaság Nagykövetségén. Első televíziós szereplése 1958. augusztus 5-én volt, amikor angoltudása miatt kérték fel amerikai atlétákkal való interjú készítésére."

Ezer hibája, és a kiemelkedő hiúsága ellenére biztos angol nyelvtudása bizony volt nekije. Egyébként az vesse rá az első követ, aki a Sz.U. szétesése utáni első időkben kapásból vágta az önállósodott országok neveit, és fővárosait, na nem élő adásban angolból fordítva, hanem csak szimplán otthon a fotelból, a jó édes anyanyelvén.

lobster thermidor 2015.10.14. 15:31:29

@Gorbacsov homlokán a májfolt:

Meg még azt is, ami meg sem történt a pályán!
Most olyasvalamit próbáltál összehasonlítani, aminek nincs semmi köze a másikhoz.
Egy tévés fociközvetítés merőben más riporteri stílust kíván, mint a rádióközvetítés.

Sol Durka 2015.10.14. 16:48:33

Nem fér a fejembe, miért kell a másikat fikázni? Vitray boldog attól, hogy Friderikuszba belegázol? Az én szememben ettől ő inkább kisebb lesz... és közönséges civakodó.

csak egy néző 2015.10.14. 17:28:32

Tamás bácsi. Ilyen nyilatkozatokkal csak a saját nimbuszát rombolja le. Nem kellene.

showtimes 2015.10.14. 17:32:53

Vitray lejárt lemez, valóban az állami tv monopóliumnak köszönheti amit elért - a Knézy hozzá képest zseni volt - a Fridi meg rétegműsort csinál, amit van aki kedvel, más meg nem, viszont profi színvonalon dolgozik.

szulupapa 2015.10.14. 18:19:18

Kérdem én vissza akkor ki az a Vitray?????

bioLarzen 2015.10.14. 18:30:51

Sajnálatos dolog ez, mert, Vitray tényleg nagyon jó tévés volt - viszont már a kezdetektől fogva híresen és közismerten sértődős-beszólogatós.

antidogma 2015.10.14. 18:31:58

Egy régi sport hasonlattal élve: nullák nullája...
(a riporter vajon miért nem kérdezte meg V.T.-t: memória zavar, vagy beszűkült érdeklődési kör -e az oka)

fda 2015.10.14. 20:58:24

@saks: Te haragban vagy ismeretlenekkel? :-)

Ez olyan hogy zongorázni biztosan tudok, de még nem próbáltam.

Mondjuk nem értem, mit akart ezzel mondani. Ilyen tájékozatlan? Ennyire nem becsüli Friderikuszt? Egyébként, kit érdekel ez a két ember? Kik ezek?

torma99 2015.10.14. 21:25:30

Én bírom Fridit na, itt fentebb arra reflektálnék, hogy kit hozott ide és kit nem, meg hogyan.

Kb. ez úgy van, hogyha összeáll a szponzor, vagyis van pénz, akkor bármelyik "sztárt" el lehet ide hozni egy műsorba, ha az általa vagyis inkább a menedzsmentje által elvárt feltételeket teljesíteni tudják. Ehhez Fridinek semmi köze nem volt önmagában. Sokszor nézem a régi adásokat és nosztalgiázom, hogy milyen naiv is volt a világ akkor a 90-esek elején.

Erre az idehozta ezt, meg azt, külön ajánlom a Van Damme-os epizódot, ahol ez az egész eszméletlenül ki van karikírozva.

Fridinél a komoly műsorai, illetve az az egy-két korai évekből származó felvétel az igazán értékes, nem a show.

bovorac 2015.10.14. 21:41:23

Most túl azon, hogy mondott-e valóban ilyet Vitray (ha igen, az súlyosan gáz): Vitray kiemelkedő televíziós, a hazai tévétörténet legkiemelkedőbb alakja. Nagyobb, mint Friderikusz, bár ő is műfajteremtő.

De Vitray nem műfajt teremtett hazánkban, hanem televíziózást. És rengeteg műfaj közvetlenül neki köszönhette az indulást.

Emellett pedig ez a "soha meg nem mérettek" című faszság: ne baromkodjatok már. Ki mérettetik meg? Czippán Anett vagy Berki Krisztián? Mert most van két nagy, meg x kicsi ugyanakkor reklámot sugárzó, ugyanolyan kaptafa szarokat adó ker. tévé? Ehhez képest az nem megmérettetés, hogy olimpiát az országban először közvetít valaki - egyetlen ma már elképzelhetetlenül kicsi fekete-fehér monitort bámulva, helyszínről érkező, meg-megszakadó, angol nyelvű kommentárból kisilabizálva valami olyasmit, amit abban a másodpercben élvezhető magyar közvetítéssé kell gyúrni? Őskori módszerekből kifejlődve eljutni az atlantai vagy athéni közvetítés profizmusáig( (Kb. addig egyeduralkodó volt V.T. a sportközvetítések terén. Egyeduralmát nem kommunistaságának, hanem pótolhatatlan szakértelmének köszönhette.).

Jaj, menjetek már a picsába.

VogelZsigmond 2015.10.14. 22:06:41

@GGG54: Igaza van ! Nekem sem tetszik! :) :)

J.R. Ewing 2015.10.14. 22:28:40

Jó cikk. Egy senki írt két senkiről.

n_gyula 2015.10.14. 22:48:13

a Bors mióta nevezhető hírforrásnak ? Amit kérdez az sem igaz !
Miért egy ilyen "újság" alapján ítélsz meg egy mindenki által elismert embert.
Vitray ilyet nem mondott, ezt ma meg is erősítette Szegvári Katalin !

Old chap 2015.10.14. 23:06:14

Puskas Ocsiek ormotlan cipokben csodakat muveltek azzal a nehez borlabdaval,mai kovetoi meretre szabott egyedi csukaikban sem tudjak kezelni a szuperlasztikat.Arrol,hogy eppen milyen rendszerbe szulettek bele,egyikuk sem tehet.A pletykalapokat meg a bogracsolashoz sem hasznalom,mert nem veszem meg azokat.

megamedve 2015.10.15. 01:28:37

Vitray nagyon nagy koponya volt, és sztem ma sem hülye.
Egyáltalán nem csak sportriporter volt, csinált ezer más dolgot is, és a jellemét tekintve sztem jóval kevesebbet nyalt, mint a mai képernyőbagázs.
Azt, hogy a mai majmokkal és toprongyokkal nem akar mégcsak egy képernyőn se szerepelni, maximálisan megértem.

gaston 2015.10.15. 06:39:14

Lehet, hogy nem ismeri el Friderikuszt es valóban neki nem kell őt kedvelnie. De az ilyen típusú nyilatkozatokkal nagyon leírja magát és a "vén fasz" szintre süllyedt... Elnézést!

lola31 2015.10.15. 07:46:09

Ez a mondat csak azt bizonyitja, hogy Vitray olvasott Rejtőt, mert ez átirat a Láthatatlan Légióból. Most nem irom ide hogy pontosan hol hangzik el.
A lényege végül is annyi, hogy a hivatalos kapcsolatok megszüntével magánemberként eldöntheti valaki, hogy ki az akit ismerni akar, és kit nem.
Vitray már nem riporter hanem riportalany, és szive joga eldönteni, hogy van e kedve kapcsolatot tartani valakivel. Tehát ez a mondat egy szellemes jelzése annak, hogy részéről ez a viszony lezárult.
Viszont ez a köpködés elég undoritó amit az ide beirogatók vele kapcsolatban csinálnak.
Vitray nem szerepel sehol, nem sztároltatja magát pedig lenne mire. Ül otthon évek óta.
Erre mi történik?
Odamegy hozzá egy riporter, feltesz két kérdést amire ő magánemberként, izlése és szelleme szerint válaszol.
És másnap itt a kommentelők tucatjaitól elolvashatja, hogy mennyire szar ember ez a Vitray Tamás, hülye is, meg angolul se tud.
Gratulálok az ilyen irányban hozzászólóknak.

Super aGyuri 2015.10.15. 08:00:07

@bovorac: Minden szavaddal egyetértek.

fran7 2015.10.15. 08:21:56

@bovorac: Pályafutásából 30 évet az egy csatornás tv arca volt. Miféle konkurenciával harcolt meg? Hol kellett megmérettetnie magát, mikor? Mesélj még.

pinkfloyd 2015.10.15. 08:40:22

Kedves fiatalok, fikázók és egyéb szellemileg beszűkült állapotban lévő kommentelők! Sok Vitrayra lenne szükség a mai tévékben, és nem holmiféle idióta, viháncoló, szürkeállomány mentes, beszélni, gondolkodni nem tudó, celebszerű műsorvezetőkre! Az tény, hogy ezekbe a pörgős, semmitmondó műsorokba nem fér bele, de kinek kell pörgős, semmitmondó műsor? Az embernek egy élete van, kár ilyenekre pazarolni.

Guilelmus 2015.10.15. 08:52:00

... Egyik kutya (ráadásul AVH-s), másik eb...:) Szép látni, hogy néha azért a retek kaftánok is ekézik egymást... :)

na__most__akkor 2015.10.15. 08:59:43

Valaki itt fent "a nemzet elpusztitasan dolgoznak" kifejezést használta.
Így, ékezet nélkül. --- elpusztitasan --- (és nincs egyedül)

TI, ÉKEZET NÉLKÜLI seggfejek, TI pusztítjátok a nemzetet.

Mikor találkozunk már egy bloggazdával, aki odaírja a kommentek elé a figyelmeztetést: az ékezetnélkülieket kivágom a francba! És meg is teszi...

Gajdos Jr. 2015.10.15. 11:18:52

cicaharc. az öreget nem bírtam sosem, mert egy beképzelt pukkancs, de letett azért vmit az asztalra. Fridi meg jó producer és riporter, néha megnézem az atv-n, az meg h a fiúkat zsereti, az ő dolga

bovorac 2015.10.15. 20:38:35

@fran7:

Komolyan nem érted? Szerinted csak az megmérettetés, hogy húúúú kedden este 8:14-kor minket 234.432 ember nézett az AGB Nielsen adatai szerint, míg a másik tévét meg 233.223? Mert akkor mi győztünk?

Az nem megmérettetés, hogy ahogy írod 30 évig volt úgy a tévében, hogy egyszer nem kellett a képernyős viselkedése miatt senkinek szégyenkezni? Hogy mindig tudott kulturáltan és kellő szakértelemmel megnyilvánulni abban, amit csinált? És azért abban, amit csinált, olyan dolgok voltak, mint:

- az első tévés vetélkedők kitalálása, felfuttatása (talán ez még rémlik: Kapcsoltam)
- kulturális műsorok
- monstre esztrádműsorok
- külföldi írókkal, művészekkel, politikusokkal interjúk
- mai szemmel halál unalmas (valóban?), élő közönség előtt felvett beszélgetős műsorok
- sportközvetítések
- a teljes sportosztály vezetése
- az egyik csatorna intendánsaként teljes programstruktúra kialakítása, máig az egyik legélvezhetőbb csatorna kitalálása.

És még számtalan hasonló dolog, amihez én is fiatal vagyok.

B+, te miben mérettetsz meg és hányszor az életedben? És hány ember előtt?

Mert ő kb. 30 éven át majd' minden nap milliók által mérettetett meg. Tudsz mondani még egyet, aki ennyi ideig így és ennyi mindenben bírta, és még növelte is a népszerűségét? Mert én nem.

lobster thermidor 2015.10.16. 14:01:29

@na__most__akkor:

Neked haver valami komoly problémád lehet, ha ilyen marhaságokkal vagy képes foglalkozni. Az a helyzet, hogy én ugyan ékezetes billentyűzetet használok, de ennek ellenére értem az ékezet nélkül íródott magyart is!
süti beállítások módosítása