Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

159

2015. július 20. 08:14 sixx 79 komment

Naszóval nem akarunk mi itten a bohócligával napi szinten foglalkozni, az M4 műsorát meg majd kielemezzük, ha nem lesz 40 fok (ebben az időben nem lehet ilyet nézni, a mazochizmusnak is van határa), de az MLSZ pompás elgondolása, a "ha nem közvetítünk olyan sok meccset, akkor majd kimennek az emberek a stadionba" mantra menten az első fordulóban megdőlt, ugyanis az MTK-Puskás Akadémia meccsre 159 szurkoló váltott jegyet. Ennél azért többen látták volna a tévében.

Azt meg nagyon halkan teszem hozzá, hogy már az első bajnoki hétvégét sem tudták lehozni műszaki baki nélkül, a Haladás-FTC meccs közvetítése szakadt meg, igaz, nem a köztévé hibájából, mondják, mert:

A mérkőzés kép- és hangközvetítésének szolgáltatását az MTVA a Magyar Telekomtól rendelte meg, amelyet a vállalat a szolgáltatási területen bekövetkezett hiba miatt nem tudott biztosítani. A szolgáltató hivatalos tájékoztatása a konkrét műszaki hibával kapcsolatban még nem érkezett meg az MTVA-hoz.

Oké.

Címkék: tv nb1 m4

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2015.07.20. 08:19:50

Elfelejtetted beleírni, hogy "állami (nemi) szerv". :-)

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.07.20. 08:35:28

ria-ria-magyarország !
sziri-szari-focika.

Komojtalan 2015.07.20. 09:03:21

Nem kellett volna azért a 159 emberért mentőt küldeni? Nem az a csoda hogy csak 159 -en voltak kíváncsiak a rangadóra, hanem hogy ki volt az a 159 elmebeteg?

wakondok 2015.07.20. 09:04:56

@Komojtalan: meglökte őket ez a hétvégi kánikula, csak ez lehet a magyarázat arra, hogy kimentek egy ilyen vacak "meccsre"

cukkmukk 2015.07.20. 09:13:20

na majd az új stadionba többen mennek ki! Tippem szerint legalább 189-en.

RTB 2015.07.20. 09:57:50

ez a meccs marhára nem mérvadó.
1: MTK , kevés szurkoló alapból
2: Felcsút, ua
3: Nyár közepe,
4: az MTK albérletben van

Majd október közepén térj vissza a témára. Szerintem több lesz a néző, de nem azért mert kevesebbet közvetítetnek, hanem azért mert nem kötelező a szurkolói kártya

-rizs- 2015.07.20. 10:08:15

Gyakorlatilag mindig egyetertek az itt meghjelentekkel, de remelem azert az is megvan, hogy a "ne kozvetitsunk, hogy a nezok menjenek meccsre" a Premier League-ben is mukodik? Ezert nincs szombat delutani kozvetites, cask deli es esti.

igazi hős 2015.07.20. 10:13:06

@RTB: Szerintem a "kötelező a kártya, ezért nem megyek ki a meccsre" mantra csak a "nagyon szar a foci, és még ezért fizessek" helyettesítésére szolgált. Ha a szurkolói kártya miatt hőbörgőknek csak a fele kimegy, akkor meg kéne duplázódni a meccsre járóknak. De majd meglátjuk ősszel...

RTB 2015.07.20. 10:30:28

@igazi hős: nem tudom, lelátói saját tapasztalatok alapján mondom, van egy jelentős réteg, aki TÉNYLEG azért nem ment meccsre, mert a szurkolói kártya bojkottálásval kifejezhette az ellenérzését az MLSZszel szemben. Plusz erre még rájött a FRadinál a vénaszkenner, a Honvédnál pedig a tulaj és a szurkolói csoportok közötti ellentét.
A vénaszkenner marad, ha jól tudom (hazain nincs is tábor), Kispesten mintha változott volna valami, tele is volt az egyik félkanyar, ami eddig tök üres volt.

-rizs- 2015.07.20. 10:32:44

@sixx: itt mit kell latnom? Csak azt latom, hogy nincs 3pm kezdesi ido, ahogy irtam is. 14.30 es 5.15 kozott nem lehet Premier Leaguet kozvetiteni, hogy tobben menjenek a stadionokba (egyebkent persze ez nem csak a PL-re vonatkozik, hanem inkabb az alsobb osztalyokat probaljak igy segiteni)

sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.20. 10:41:10

szombat délt emlegettél, 1430 az nem dél. fordulónként öt meccset adnak, a vasárnapi 3-ból kettőt, igaz, a 4 szombati 16:00 órásat nem. de azt remélem sejted, hogy PL meccsre nem azért mennek a nézők, mert nincs tévében, ugye?

Zár Balta 2015.07.20. 10:46:59

A Puskás akadémia az most egy focicsapat? Azt hittem az a felcsúti bohóc saját foci-óvodája?!
(nem értek a focihoz mind D. Ibolya gyanúsított :)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.07.20. 10:55:47

@-rizs-: Nem tudom ezt honnan veszed, a Premier League minden meccsét közvetítik élőben pl.a SkySportsnak ezért van 7 csatornája.

-rizs- 2015.07.20. 11:06:38

@Firestarter.18: sixx linkelt egy oldalt, esetleg ott elolvashatod, A Premier League sajat oldala. Egyebkent itt a link: www.premierleague.com/content/premierleague/en-gb/contact-us.html. A FAQ reszben, a why are the Saturday 3pm games not televised? vagy valami hasonlo kerdes. A valasz egyebkent az, hogy tobben jarjanak meccsre es jobb legyen a hangulat a stadionokban :)

lalolib 2015.07.20. 11:08:18

Vajon 30-40 évvel ezelőtt hogyan tudtak hiba nélküli leközvetíteni egy meccset? Nincs az M4-nek önálló közvetítő rendszere? Vajon mit csinálnak annyi milliárddal amit kaptak?

Röviden: pancserek.

NELA 2015.07.20. 11:10:46

Nem tudom honnan van az adat, de 621-en mentek ki a stadionba.
Nem mintha sokkal vidámabb adat lenne :D

-rizs- 2015.07.20. 11:11:19

@sixx: termeszetesen igazad van, csak egy tenyt akartam pontositani, es azt jelezni, hogy az otlet nem egyedulallo (es ahogy irtam, egyetertek azzal, amikrol itt szo van egyebkent). Ha mar tenyek: en pont azt irtam, hogy deli kozvetites van (hogy pontositsunk, kezdes 12.45-ig lehet), meg esti, csak a tradicionalis 3pm kick off vedett, mert ugye Nagy-Britanniaban a meccsek donto tobbsege minden szinten 3-kor kezdodik. Ezert is 3pm blackout rule a neve neki :)

Mc Master 2015.07.20. 11:16:43

@RTB: "Kispesten mintha változott volna valami, tele is volt az egyik félkanyar, ami eddig tök üres volt."
Ja, és egyből jó hangulat is volt, a képernyőn is simán átjött. Eredmény: a tavalyi szezonban majdnem kieső Honvéd megverte a tavalyi bajnokot.
Ez persze még nem jelentene semmit, de az, hogy ilyen kánikulában a honvédosok még a kilencvenedik perc után is jobban hajtottak, mint más csapatok az első tízben, na, az igazán dícséretes!
MTK: nekünk érthető okokból kevesebb szurkolónk van alapból is, ráadásul jobbak az európai kapcsolataink is. Vagyis a mi táborunk jóval nagyobb szeletet hasít ki az elvándorlók tortájából. Ha pl. élőben online egyszerre közvetítenék a meccseket és ezek számát nyilvánosságra hoznák, akkor látszódna, hogy nem akkora a különbség. Az MTK jó focit játszott tavaly, nézhetőek voltak a meccseik. Idén meg majd meglátjuk, mit hoz össze a Csabi.
Hajrá MTK!

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.07.20. 11:22:12

@-rizs-: Ehhez képest mondjuk idén májusban volt olyan nap, hogy mind a három 15:00-ás meccset (Hull-MU, Chelsea-Sunderland, Newcastle-WHU) adta a Sky :)
Érdekes lenne megnézni van-e különbség a stadionkihasználtságban a nem közvetített és közvetített meccsek között. Gyanítom, hogy nincs.

trolleádor 2015.07.20. 11:22:57

@lalolib: Hadd fokozzam a történetet egy, még a magyar focinál is marginálisabb sporttal. Tegnap este történt, hogy valamilyen fura perverzióból (meg mert előző este láttam az elődöntőt) úgy döntöttem, hogy megtekintem a gigászok csatáját ígérő strandfoci-világbajnokság döntőjét (felvételről), ahol két valódi nagyhatalom csapott össze (Tahiti és a Perreira vezette Portugália). Történt, hogy elég fordulatos meccs zajlott, a portugálok vezettek, a tahitik mögöttük egy gólra, két perc volt hátra, amikor is tahiti szabadrúgás következett. Esély az egyenlítésre, király, szurkolunk az esélytelenebbeknek, amikor is....

VÁGÁS!

...a következő pillanatban 53 másodperc van hátra, és épp az ötödik portugál gólt játsszák vissza. És még időhiány se lehetett, mert kibaszott felvételről ment az egész.

Úgy éreztem magam,, mint amikor elspoilerezték az ötödik évad Trónok harca végét, és kiderült, hogy Sean Bean meghalt.

Amatőrök.

NELA 2015.07.20. 11:26:41

@Firestarter.18: Nincs különbség, igazad van, mi ezt már átnéztük.
Megvan az a viszonylag nagy és egyre szélesebb réteg, aki a büdös életben nem néz magyar focit, nemhogy kimenne a stadionba, van egy szűkebb réteg aki mindenképp megnézi a tv-ben, de ki nem jár sokféle ok miatt, és vannak akik általában kijárnak, ha mutatja a meccset a tv, ha nem. Ezek közt a csoportok közt nem nagy az átjárás, tehát attól nem lesz több néző, hogy a tv épp nem mutatja a mérkőzést, legalábbis az elmúlt években nem mentek ki emiatt többen.

2015.07.20. 11:29:28

A nyócmilliárdozás hol marad???

lalolib 2015.07.20. 11:34:26

@trolleádor: Láttam én is, elég vicces volt. A pancserság tovább folytatódott a gólösszefoglalóban, hiszen 1 óra nem volt elég ahhoz, hogy a "láthatatlan" második gólt valahogy eljuttassák a stúdióba.
De volt más is: Amíg áramszünet volt Szombathelyen, átkapcsoltak Békéscsabára. Ott 20 perc kevés volt hozzá, hogy feltűzzék a képernyő a mérkőzés állását és a hátralévő időt.

RTB 2015.07.20. 11:40:15

@Mc Master: az MTK szurkolók csekély számával kapcsolatban ezt az elvándorlásos dimenziót még nem hallottam, lehet benne valami.
Sokat jártam/járok MTK meccsre, valóban determinált a drukkersereg politikai és társadalmi szempontból, de remélem lesznek újak is a lelátókon.

Secnir 2015.07.20. 11:50:26

"ugyanis az MTK-Puskás Akadémia meccsre 159 szurkoló váltott jegyet", név szerint ABC-sorrendben a következők:
-Akali Pista bácsi
-Aszódi Tamás és neje
-Deutsch Tamás és aktuális neje
-Franek Béla bácsi
...

-rizs- 2015.07.20. 11:51:25

@Firestarter.18: Hogy teljesen pontosak legyunk, a vedett idoszak a szombat delutan. Amit te irsz, az az utolso fordulo volt, minden meccs egy idoben, vasarnap 3-kor.

Secnir 2015.07.20. 11:51:31

@lalolib:
"Ott 20 perc kevés volt hozzá, hogy feltűzzék a képernyő a mérkőzés állását és a hátralévő időt."
:D
azon én is ki voltam bukva. nem mellesleg műholdvevőn keresztül nézem, elvileg m4HD címmel fut, de a minősége gyakorlatilag a korai DivX-el vetekedett...

inreallife 2015.07.20. 12:09:43

@NELA: a 621-et az mti tudósítója nyögte be, az eladott jegyek száma pedig 159 volt.
igazából ekkora tömegnek nem kell stadion, elég egy korlát is körbe, mint a falukban szokás...

inreallife 2015.07.20. 12:11:40

@NELA: ez meg azért lett kitalálva, mert a kártyaeltörlés úgy történt, hogy a regisztráció fennmaradt. tehát a meccset megnézni akaró, de továbbra is ellenkező szurkolók miatt hozták ezt a döntést. a vidéken élő nagyfaterokat kb leszarták, tőlük csak simán elvették a magyar focit...

NELA 2015.07.20. 12:17:23

@inreallife: Igazán nem a kötekedés kedvéért és hát tényleg olyan mindegy hogy 159 vagy 621, de én minden forrásban csak a 621-et olvastam.
Honnan tudod, hogy 159 jegyet adtak el, ki mondta?
A klub közölte?
És akkor persze bele lehet menni, hogy az elmúlt években hányszor közölt a sajtó "pontos" adatot a nézőszámokról, pl. 3344.
Mi nem voltunk restek illetve eléggé mazochisták voltunk ahhoz, hogy mint néző, körbefényképeztük a stadion lelátóit, majd a képekről egyesével megszámoltuk a nézőket.
Lehet tippelni az eredményre: 2117. Azaz a "hivatalos", és még csak nem is kerekített szám 63%-a. :D És akkor ezt most hogy? Miért nem közöltek mondjuk 2500-at vagy 3000-et? Mert ha körbenéz a kommentátor és hasraütve bemond mondjuk 3000-et az egy dolog, de 3344???

inreallife 2015.07.20. 12:31:48

@NELA: " a Petőfi Rádió tudósítója szerint mindössze 159-en váltottak jegyet a Vasas otthonául szolgáló Illovszky Rudolf Stadionba - az MTI tudósítása szerint 621-en voltak kint "

nem tudom az mti honnan vette a számot, az az ő titkuk, a sajtó meg az mti híreket veszi át, mert javarészt ingyen használhatják. az eladott jegyek száma meg valós. ránézésre tényleg jóval többen voltak kint, mint 150 ember, a kérdés, hogy azok családtagok, tisztelet jegyesek, vagy mi a fenék voltak? jegyet nem vettek az biztos.

valszeg itt is a néző vs. fizető néző számok küzdenek. a kérdés csak az, hogy mennyivel lettek volna kevesebben, ha adja a tv is, de mennyivel látták volna többen? gyanítom azért több embert elért volna airsanyi produkciója... :)

Kopi3.14 2015.07.20. 12:42:35

@Komojtalan: Minek, az OPNI már zárva van egy ideje.

@NELA: A különbséget adók vagy a wc-re várva, vagy sörért álltak éppen sorba.

NELA 2015.07.20. 12:44:26

@inreallife: Na így akkor valszeg pontos a dolog, a nézőszám az adott mérkőzést a stadionban megnéző nézők számát jelenti, hogy kinek volt jegye az maradjon rejtély :)
Amúgy sztem bőven elég egy fordulóból 2-3 meccset közvetíteni, de a nézők nem ettől fognak visszatérni. Van arra jobb módszer is, úgy hívják: futball :)

Secnir 2015.07.20. 12:45:02

@inreallife:
pedig egyszerű. 621-en voltak kint. ebből
159 jegyet vett
11 mtk játékos
11 pafc játékos
5 bíró
10 fő/csapat, tartalékok, gyúrók stb.
körbe 20 labdaszedő
5 büfés
5 vécésnéni
a vendégcsapat buszsofőre
2 MTI tudósító
20 jegyszedő
8 fős stáb az MTVA-tól
deutshctamás
orbánviktor
12 testőr orbánviktor mellé
40 fő belógott az mtk ifi igazolványával

és máris csak 300 a difi, valószínűleg a játékosok barátai, családtagjai...

2015.07.20. 12:47:01

Az MLSZ döntését nem kommántálom, nem értek hozzá, de minden tiszteletem mellett, meg kell jegyeznem, hogy az itt ekézőknek nagyjából fingjuk sincs, hogy egy TV-ben mi, hogyan működik, a bloggerral az élen.
Ez persze nem is célotok, ugyan honnan is szerezhetnék meg ezt a tudást?
Sixx számára egy a lényeg, a keselyű filing.
Az királyi TV-n lehet fogást találni, ez nem vitás. De milyen az már, hogy valakinek ez tölti ki a napjait, remegve várni, hátha történik valami, amin fröcsöghet.
Az elmúlt években az mtva talán egyetlen jó döntése ez a csatorna.
Nem kell végre rodeót, meg dartsot, meg a többi amerikai agymenést nézni, hanem a magyar sporton a fókusz.
Persze, hogyy jobb PL, de ez akkor is hiánypótló.
Mivel Sixx az első két napon nem talált fogást rajta, igazán kedvesen egy Telekomos hibával is bepróbálkozik, hátha valaki félreolvassa a kisbetűs részt.
Pedig írhatott volna egyszer valami pozítívat, igaz az már nem Ő lenne...

remixer 2015.07.20. 12:52:36

@DrKotász: "Pedig írhatott volna egyszer valami pozítívat"

A magyar fociról? LOL

2015.07.20. 13:00:54

Dehogy a fociról, az nagyon gáz
Több év köpködés után a királyi TV-ről.
Bár ezt visszavonom, hogyan nézne azután a gazdája szemébe?

kaamir 2015.07.20. 13:03:53

@DrKotász: M1, M2, Duna, Duna World. De tényleg kellett még egy csatorna a 0 nézettségű, magyar vonatkozású sporteseményeknek.

Nem kell végre rodeót, meg dartsot, meg a többi amerikai agymenést nézni - eddig se kellett nézni. Ezek magánkézben lévő csatornákon vannak. Hadd döntsék már el ők, hogy mit adnak és mit nem. A köztévé viszont ne költse a közös pénzt tök érdektelen, eleve bukásra ítélt dolgokra.

furo80 2015.07.20. 13:04:25

Én viszon nem lennék benne biztos, hogy 159-nél többen nézték meg volna a tévében.

zaphodbeebthe1st 2015.07.20. 13:08:47

@DrKotász: Manapság és ennyi pénzből már nem elfogadható a 'majd kialakul' meg a 'majd belejövünk' magyarázkodás. A szar a palacsintában elsőre is büdös. Majd akkor álljanak elő ilyenekkel, ha elfogadják azt is ha műtétje közben mondogat ilyeneket a sebész.

laci_52 2015.07.20. 13:09:22

Nemcsak azért kevés a néző, mert gyenge a foci, hanem azért is, mert meleg van. Néhány évtizeddel ezelőtt csak augusztus 20 után kezdődött a bajnokság. Mindenkinek jó volt: kevesebbet kellett melegben játszani, hosszabb nyári pihenőt kaphattak a játékosok.

Változott a klíma: mostanában már rövidebb téli szünetet lehetne tartani, plusz még ehhez néhány hétközi forduló és augusztus végétől június közepéig lemenne a bajnokság.

Olyan országokban, ahol a mienkhez hasonlóan meleg a nyár, mindenütt hosszabb a nyári fociszünet is.

Dr_utcai_arcos 2015.07.20. 13:14:16

@DrKotász: "Az MLSZ döntését nem kommántálom, nem értek hozzá, de minden tiszteletem mellett, meg kell jegyeznem, hogy az itt ekézőknek nagyjából fingjuk sincs, hogy egy TV-ben mi, hogyan működik, a bloggerral az élen." Pontosan ezért várnánk el, hogy aki viszont ott dolgozik, kurvára értsen hozzá ennyi pénzért...

2015.07.20. 13:14:21

Igazad lehet, soha nem kell változtatni semmin, minden úgy jó, ahogy 1957-ben kitalálták.
A tavalyi nézettség az mtva-n csak a sport közvetítéseknél volt kiugró. Ha ez egy csatornára lesz összevonva, talán kissé nagyobb lesz a nézettsége a nullánál.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:15:19

"0 nézettségű, magyar vonatkozású sporteseményeknek"

Egy átlag magyar focimeccset jóval többen néznek, mint egy átlag német/angol/spanyol/stb. meccset.

Az M!-nek már most sokkal több értelmét látom, mint például a Duna World-nek.

MTK vs. Puskás Akadémia: ez a LOL kategória. Egyik csapat se a hatalmas szurkolóbázisáról híres.

2015.07.20. 13:16:19

@zaphodbeebthe1st: az m4-nél ki és mit magyarázkodott?

Gyorgy Nagy 2015.07.20. 13:18:29

A SZAR magyar fociba egy fillértse.Van valaki aki ezért fizet.Viktorka dilije erre pènzt adni Adakozzon de NE A MI ADÓNKBKBÓL !

kaamir 2015.07.20. 13:19:00

@desmondwallace:
Egy átlag magyar focimeccset jóval többen néznek, mint egy átlag német/angol/spanyol/stb. meccset. - ezt ugye te se hiszed el? De jó, legyen. Az NB1, az F1, a BL hoz nézettséget. De ezek bőven elfértek a már meglévő csatornákon. A műsoridő fennmaradó 98%-a meg konkrétan nulla.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:19:23

"A tavalyi nézettség az mtva-n csak a sport közvetítéseknél volt kiugró."

Volt azért más is (pl. Játék határok nélkül, Magyarország, szeretlek!, A Dal), de lényegében tényleg a sporttal tudtak felkerülni a nézettségi listákra.

kaamir 2015.07.20. 13:20:11

@DrKotász: Ha ez egy csatornára lesz összevonva, talán kissé nagyobb lesz a nézettsége a nullánál - igen. És honnan szívja el a nézőket? Na honnan?

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:20:19

@kaamir: Nem most álmodtam a számokat, ezek a tények.

kaamir 2015.07.20. 13:21:06

@desmondwallace: Alá is tudnád támasztani valamivel?

2015.07.20. 13:22:39

@desmondwallace: a DW nem elsősorban nekünk szól, csak itt is lehet fogni, hanem pl. ausztráliai, kanadai magyaroknak.
Ne felejtsd el, onnan is szavaznak...

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:24:16

@kaamir: Elég régóta foglalkozom a magyar nézettséggel, és az NBI-es meccsek elég gyakran megfordultak a heti TOP 50-es listákon, míg nemzetközi szinten csak a kiemelkedő eseményeknél (pl. Real - Barca). De mindjárt nézek konkrét számokat is.

2015.07.20. 13:25:19

@kaamir: mivel sportról van szó, talán nem a Virtuózokat fogják emiatt kevesebben nézni, de még akkor is megéri.
Viszont a SportTv szarban van az biztos. Konkrétan már megy a leépítés

kaamir 2015.07.20. 13:27:03

@DrKotász: Mi éri meg? Hogy elveszik a Dunáról azokat a műsorokat, amik mérhető nézettséget hoztak??

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:28:35

Például:

A Fradi legutóbbi nemzetközi mérkőzése nem a nulla nézettséghez tartozik, főleg akkor nem, ha az ide BL-döntővel vetjük össze.

Sport1 BL-döntő: Barcelona – Juventus: 420e (11,8% SHR), 18-49: 185e (12,9% SHR)
Duna Ferencváros - Zeljeznicar: 344e (9,6% SHR), 18-49: 120e (8,8% SHR)

Sima Bundesliga vagy PL-meccsekről sajnos nincsenek számaim, mivel azok kb. 250e néző alatt vannak.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:30:27

Április 12.: Duna World Fradi – Újpest: 310e (10,8% SHR), 18-49: 114e (10,7% SHR)

2015.07.20. 13:31:39

@kaamir: miért vennék el? Más célcsoport. A közös halmaz meg döntsön belátása szerint, de még így is a brandon belül marad, ez éri meg.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:32:56

@kaamir: Nem kell félteni a Dunát, ezután is lesz kiemelkedő nézettség. Most például nagyon szépen megy A hegyi doktor, ami még a TV2-t is veri.

kaamir 2015.07.20. 13:33:07

Sima Bundesliga vagy PL-meccsekről sajnos nincsenek számaim - aha. Hát akkor ennyit ezekről a "tényekről".

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:33:52

@kaamir: Nem érted? Azért nincs róla számom, mert annyira alacsony, hogy nem fér fel a listára.

DrKotász (törölt) 2015.07.20. 13:35:59

@desmondwallace: emellé még megnézel egy F1-t, meg egy EB-t, VB-t BL-t, olimpiát, könnyen látható, hogy az M4 nem lesz kispályás. Ezek ugyanis mind ott lesznek, tény, hogy nagyon durva árért.

kaamir 2015.07.20. 13:42:26

@DrKotász: de még így is a brandon belül marad, ez éri meg. Hát hogyne. Legyen még egy külön csatorna a sorozatoknak, a filmeknek, az időjárásnak, a főzőműsoroknak.

Hagyjuk már. Ebbe az országba 1 db. közszolgálati csatorna kéne és jónapot.

Secnir 2015.07.20. 13:46:10

@desmondwallace:

"Egy átlag magyar focimeccset jóval többen néznek, mint egy átlag német/angol/spanyol/stb. meccset."

mármint jóval többen néznek mint kik? én inkább nézem az angol focit, mint a magyart. sajnos. ha a tévére gondoltál. mert a helyszínen kevésbé. ha igaz az mti közlése és 671 néző volt, akkor hogy tudd: a ráckevei hévre 1000 ember fér föl. ez a hév-en sok, meccsen kevés.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 13:49:53

@Secnir: Nyilván a tévében. Az egy dolog, hogy Te inkább az angol focit nézed (a saját ízlésünkből nem lehet a nézettségre következtetni), de az átlag magyar tévénéző inkább egy fradi-debrecen meccset néz, mint egy mu-liverpoolt.

DrKotász (törölt) 2015.07.20. 13:53:18

@kaamir: Hát persze, egy kell. Neked. 1957-ben ez igaz is volt. Meg 3.20 volt a kenyér, vagy még olcsóbb. Sajnos megváltozott minden. Több k.tv van, ha tetszik, ha nem. De lehet mást akarni, az nem tilos, csak nevetséges.

kaamir 2015.07.20. 13:58:29

@desmondwallace: de az átlag magyar tévénéző inkább egy fradi-debrecen meccset néz, mint egy mu-liverpoolt - továbbra is állítom, hogy ez csak az adatok torz értelmezésével állítható. Egyrészt mert az általad is linkelt nézettségi adatok is azt mutatják, hogy az NB1-es meccsek közül is csak a legnagyobb rangadókra kíváncsi értékelhető számú néző, az átlag NB1-es meccsek ugyanúgy kimutathatatlan a nézettsége. Másrészt ezek az országos lefedettségű közszolgálati adón mennek, a PL és a többi nagy liga pedig nem. Tehát az eredmény torz: nem azt mutatja, hogy az embereket jobban érdekli az NB1, hanem azt, hogy annak nagyobb a hozzáférhetősége.

kaamir 2015.07.20. 14:00:22

@DrKotász: Már ugyan miért volna nevetséges, hogy feleslegesnek tartom 80 milliárdból egy ekkora monstrum fenntartását? 80 milliárdból havonta 1-2 műsor bekerül a nézettségi top 20-ba. Hát bravó!

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.07.20. 14:10:25

@kaamir: Nyilván nem egy MTK - Puskás Akadémiát fognak közvetíteni, de a külföldi bajnokságból se a huszadrangú csapat meccsét adják itthon.

Természetesen csak akkor lehetne egy az egyben összehasonlítani a számokat, ha pl. egy magyar bajnoki, meg egy német is országos lefedettségű csatornán menne, de talán az nem olyan meglepő, hogy az átlag magyar focinézőt jobban érdekli egy magyar csapat mérkőzése, mint egy külföldié.

Onnan indultunk ki, hogy nulla a magyar meccsek nézettsége, azt hiszem látszik az adatokból, hogy nagyon nem így van.

kaamir 2015.07.20. 14:17:54

@desmondwallace: Hát én elsősorban nem a focimeccsekre gondoltam, amikor azt írtam, hogy "0 nézettségű, magyar vonatkozású sporteseményeknek". Hanem pl. az éppen most is futó Díjugrató világkupára. De abban talán egyetértünk, hogy nevetségesen alacsony az NB1 tv-s nézettsége, és hogy erre felesleges és irracionális egy külön tv csatornát indítani.

juhaszvik 2015.07.20. 14:47:05

elméletben olyan lehet, hogy ha mr. csapatulajdonos azt szeretné, hogy több ember legyen kint a lelátókon, akkor kéri, hogy ne adják a meccset "A" tévében?

egyébként azt hittem, hogy az a baj a magyar focival, hogy nem szimpatikus az emberek számára. Akkor kérdem én, miért kell olyan intézkedéseket hozni, ami még unszimpatikusabbá teszi? (gondolok itt: stadion építések irdatlan közpénzből, államosított közvetítés, csapatok kiosztása a haverok között, akadémia/csapat a főnök "kertjében" stb.)

DrKotász (törölt) 2015.07.20. 14:52:34

@kaamir: Két okból nevetséges: a 80 mrd-nak jelentős része nem az MTVA-hoz landol, tehát nem ennyiből készül a termék. Kicsit több mint a fele a tényleges összeg. De a 80 mrd olyan jól hangzik, szajkózásra végső érvként, ha már minden elfogyott legalább is kiváló. Kb. annyit ér mint a "bezzeg elmúlt 8 évben". Másrészről indul valami, de az eredendően csak szar lehet, hiszen itt minden szar. Ha mindenki így állna hozzá mindenhez, tényleg csak az marad a valamit is akaró kisebbségnek, hogy elhúzzon ebből a negatív környezetből, a maradék meg üljön egymással szembe és hányjanak egymás ölébe, de a lényeg, hogy ne próbáljanak semmi újat csinálni, mert biztos, hogy úgysem sikerül.
Részemről mára elég, mindenkitől bocs, hogy nem tudok azonosulni a katasztrófa vággyal. Elmegyek játszani a gyerekkel, talán rajta még lehet segíteni...

Nemzeti Dohányos 2015.07.20. 14:54:45

@desmondwallace: Hm, ezzel csak az a tézis dől meg, hogy a magyar embereket érdekelné a foci, ha jobb lenne. Hát a legjobbat se nézik, akkor meg minek ennyi stadion a 10%-nak?

lalolib 2015.07.20. 14:55:42

Doktor Kotász! Doktor Kotász!...Én ideológiailag nem vagyok elég képzett.

kaamir 2015.07.20. 14:57:21

@DrKotász: Nem minden szar, de az MTV konkrétan a szar szinonimája. Mióta elindult a full híradós, egészen ocsmány propagandát nyomató M1, nem tudok nem mély undorral nézni a köztévére.

MrBungle 2015.07.20. 15:01:42

Akik azzal kapcsolatban panaszkodnak, hogy az Előre-Loki meccs alatt nem tudták kiírni, hogy hanyadik percnél tart a meccs, azoknak annyit, hogy ez speciel szerintem nem az M4 hibája volt. Kint voltam a meccsen, és az egész második félidő alatt képtelenek voltak az eredményjelzőre kiírni, hogy mennyi van hátra, úgyhogy gondolom emiatt nem tudták kiírni a tvben.

horcsogpofi 2015.07.20. 15:47:23

Ha jól tudom NFl-ben van olyan, hogyha nem adják el elővételben a jegyek 80%-át, akkor nem adhatja országos tv a meccset.

Nálunk is be lehetne ezt vezetni, bár lehet, hogy akkor 10 évig nem lenne magyar meccs a tv-ben... :)

Dr_utcai_arcos 2015.07.20. 17:58:31

@desmondwallace: kíváncsi vagyok a Fagyi visszavágójának a nézőszámára. Ezzel a zseniális, kreatív, ötletes, minden ízében LABDARÚGÁSRA!! emlékeztető produkcióval emberek millióit fogja a székekre szegezni...
süti beállítások módosítása