Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A köztévé Híradójában nagyon boldogok az emberek az új autópálya-matricák miatt

2015. január 02. 13:23 sajó d. 193 komment

A Vastagbőr szúrta ki az utóbbi napok köztévés Híradóiból, hogy az emberek kifejezetten boldogok, amiért bevezették az új matricarendszert. Igaz összevágott felvételről van szó, de az valahogy nem került bele a műsorba, hogy például miért kell annak is 5000 forintos éves útdíjat fizetni (vagy 3000 forintos 10 naposat), aki 2015-ben csak egyszer megy ki a ferihegyi reptérre, vagy milyen alapon tesznek fizetőssé egy 1+1 sávos, 90%-ban 90 km/h-s sebességkorlátozással rendelkező utat az M2-es esetében. Engem egyébként tényleg érdekel, hogy hírhamisító Papp Dániel ilyenkor pontosan milyen utasításokat ad a szerkesztőknek: "Gyerekek, ha kell menjetek le Egerig, de találjatok valakit, akinek pont megfelel ez az elbaszott rendszer"

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 18:40:38

@Félix88:
Igazságos?
Mitől?

A megyei bérletrendszer jó lenne, a bevezetők, elkerülők meg városon belüli szakaszok (Ferihegy 2-nél 500 m, ami megkerülhetetlen) fizetőssé tétele egetverő faszság.
Az egész így együtt meg teljesen átgondolatlan ökörség.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 19:03:35

@Szöllősi Attila:
A 95 ezer kissé soknak tűnik, ugyanis van legalább megye (Békés, Vas, Szolnok), amelyikben szerintem nincs autópálya, de mondjuk Bajára sem nagyon kell, még ha Bács-Kiskunban Kecskemét felé van is.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.01.02. 19:13:20

Ki nem szarja le a matricákat, ezek a kretének kilopják a szemünket, minden egyes intézkedés arról szól hogy tudnak még több pénzt megbugázni, egy fillért se tesznek a költségvetésbe, a mi kedves vezérünk milliárdokért költözik, még lovarda is lesz, a fidesz közeli réteg látványosan gazdagodik, a kis embereket megbassza az adóhivatal ha rosszul tölti ki a bevallását, azt meg elnézik ha milliárdokat / villákat nem vallanak be, velejéig korrupt ez az egész ezt a vak is látja.
Stadionra költ ez a pöcsfej Vitya, de az egészségügy/oktatás még szarabb helyzetben lesz mert minden egyetem élére fideszes arcot szavaztak meg (kancellár választás), ők majd intézik a pénzügyeket, nem marad egy orvos / nővér aki itt maradna.
Haladunk Észak-korea felé rohamos léptekkel, mert az Orosz válsággal is megszopatott minket Viktorunk, mert ő annyira akart nyitni keletre, pedig a nyugat pénzéből építkeztünk....kurvaszádat Viktor.

Bombaló 2015.01.02. 19:16:53

Szerintem pedig ha már pénz kell, akkor ennél messzebbre kellett volna gondolni. 2016 januári bevezetéssel egy ahhoz hasonló rendszert ami Romániában van pl.
www.utdij.hu/e-utdij/europa/romania/

Nem kell vackolni, fizessen minden autós útdíjat és menjen olyan úton amilyenen csak akar. Beszédes, hogy az éves matrica a románoknál 28 euró!
Pluszbónusz ne adj isten, legyenek fizetősek az autópályáink, így arra kérhetnének 2x-es díjat. Ha már külön kell választani és minden tiszta lenne, megyéstül mindenestül.

jjoey 2015.01.02. 19:40:14

picit is lenne vér a pucánkban, már elkergettük volta a felcsúti törpét, alias OV, mint az ukránok az ottani Viktort tavaly.
matrica nix, bünti jön, nembefizet, autó el, fillérekért vissza lehet majd vásárolni, mertugye 1mila használtautó nem kél el, közben bkv blicc, dettó, se a bkv, se a biróság nem fogja birni, de mivel autó nix, üanyagvásárlás is nix, bukik a rendszer mivel nuku adóbevétel.
remélem a tecsó és tsai is bezárnak 10 napra, a parasztabbikmagyarja me rájön, hogy ami náluk 150 az a magyarnál (neo-abc)200.

és mégvalami, ha van pesti matricám (eleve pestet bassza szét eza rendszer), és lemegyek a balcsira, miért kell kifizetnem a 10 napos matricával megint a pest megyei szakaszt, amikor a szabolcsinak nem kell???

itt az ideje türvényszék elé állitani ezt a brancsot, teljes vagyonelkobzás, ha a gyerek nevére iratták, azt is, mivel büncselekményből származik, vagyonkimentés a gyerek ellen meg vagyonosodási (nincs 5 éves elévülési mint az adóbevallásnál....)

d.j 2015.01.02. 19:46:53

@Félix88: De nem az össznép 40%-a, ahogy szeretik volt hangoztatni. Arról a 130 ezer levélben érkező fidesz szavazatról meg ne is beszéljünk. semjényzsóti már 1 millióról vizionál, a köcsög parasztja. Ennél nyilvánvalóbb választási csalás még nem volt a magyar történelemben, de ezt is meg kellett érni. A legnagyobb baj az, hogy ez bárkinek is megfelel így.

steaksauce 2015.01.02. 19:58:58

@Szöllősi Attila: legalább érvelni tudnál. Egészen pontosan 42 980 Ft helyett fogok 15 000-et fizetni, mert csak ennyire van (és volt az elmúlt 4-5 évben) szükségem. Továbbra is nyasgem.

ember100 2015.01.02. 20:26:49

@tygger:
Helló !
Ide is megírom ha valakinek 3 szor kell kivinni 1 évbenaz vagy 1 szer 5.000 ft vagy 3 szor 2.940 TEHÁT mindenképp megéri a mostaninál ami ingyen volt :) EZ ám a rezsicsökkentés :):):)

Reszelő Aladár 2015.01.02. 20:29:49

A elvi politikánál az a kérdés, hogy van-e vagy nincs. A reálpolitikánál pedig, hogy mennyi.
Nem sok olyan autóst ismerek, akinek 5000 Ft megfizethetetlen terhet jelentene. Nemrég ezért kb 12 liter üzemanyag járt, amivel 100-200km-t lehet megtenni. Nem nagy cucc.
A vadhajtásokat le kell nyesni (Liszt Ferihegy, Veszprém megyei semmi), utána mehet.
A rezsicsökkentéskor nem volt ekkora hiszti.

ember100 2015.01.02. 20:40:25

@Szöllősi Attila:
Helló !
A benzin árában ugyan mi van ?

ember100 2015.01.02. 20:44:52

@Reszelő Aladár:
Helló !

Azt vágod hogy ezeket az autóutakat , pályákat is a mi adóforintjainkból építették ,és végül is 100.000 ft sem nagy cucc kérdezz meg a képviselők közül bárkit :(

vampywiz17 2015.01.02. 20:52:11

En sem ertem a sok fovarosi nyafogot... A videkiekre nem gondoltok??!!

Eddig a regi 3-as uton kellett folszenvednem Pestre, most évi 10.000-ert Kenyelmesen fol tudok menni es kb a fogyasztasomban megterul az utdij...

ember100 2015.01.02. 20:52:34

@csak egy néző:
Helló !

11 034 m mélyre ott vége lesz :)

Reszelő Aladár 2015.01.02. 20:52:56

@ember100: A kérdés az hogy mennyi. 5000 Ft/év sok vagy kevés?
Kicsit OFF, de amúgy ha valaki "kőgazdag" és Horvátországba jár nyaralni, ott simán kiperkál 16-18ezret egy tengerpart oda-visszára, Olaszország Franciaország még ennél is több. Ennyit a használattal arányos/aránytalan díjról. 20 éve egy sima menet volt 5000 Ft az M5-ösön...

ember100 2015.01.02. 20:54:23

@vampywiz17:
Helló !

Te jobban jártál és a többiek ?
Dögöljön meg a szomszéd tehene , szilidaritás :)

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 20:55:10

A gond az hogy orbán elkezdte a kötéposztált is megadóztatni.
Annyira szarul működik a kleptokráia, hogy a szegények kifosztása - adójóváírás kivezetése, segélyek elvétele, Európa legmagasabb élelmiszer ÁFÁ-ja amit most növeltek egy mondvacsinált termékdíjjal - már nem elég! Már nem tudja fenntartani a rendszert, már a középosztályt, ami eddig nyert az adórendszerrel, már őket is el kell kezdeni fejni.
Közben az eredmények sehol, nincs 7% gazdasági növekedés, nincs 1 millió új munkahely, nincs 65-70 államadósság, nincs stabilitás, biztonság, csak kleptokrácia van.
És a középosztály meg tudja magét védeni, nem úgy mint a szegények. És ha a rendszer legitimitása megroggyan, Isten irgalmazzon nekik!

KovácsBélaBácsi 2015.01.02. 20:58:10

A benzin ára: hát éppen ez az, mivel alacsony az ára, ezért kevesebb az adó is, ezt egészíti ki a további útdíj. Persze meg lehetne érteni, csak kommunikáció nuku. Meg vannak olyan utak, amikre kifejezetten hiba kivetni a sarcot.

vampywiz17 2015.01.02. 20:58:38

@ember100: Nem ezt mondtam... De azert ha jobb lesz 5-6 millio embernek, akik mondjuk max 2-3 megyet ingaznak rendszeresen, az azert jo dolog... a tobbseg igenye, tudod.....:)

taga20 2015.01.02. 21:01:55

@vampywiz17: te, vitya aszt mondta, hogy le kell hajolni minden forintért. ako mi a stájsz?

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:03:17

Ki mondta azt hogy "kapuk a focipályára vlók (nem az autópályára)?"
Na az az e,ber most (megint) elvesztette a szavahihetőségét. Nem a magyarokat képviseli hanem csak a saját sleppjét!

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:04:54

@vampywiz17: Ja mert ha én Pestről vidékre akartam menni az ingyér vót... most ha a Pest mlletti első faluból be akarsz jönni, vagy fizetsz vagy mellékutakon 88 lámpán keresztül jöhetsz.

taga20 2015.01.02. 21:06:09

@Kakimaki0123456789: te nem érted eszt! a család, a maffia család. ja és a gázszerelő pogármájszter:)

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:08:12

@Reszelő Aladár: Most visszaveszi sorban amiket eddig adott. És ez sokaknak nem tetszik. Lsd @Kakimaki0123456789:

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:14:07

@macislum: Fingja nincs arról a kormánynak hogy bevétel lesz-e vagy kiadás, ha igen, mennyi. Biztos hogy nem számoltak utána hogy a költségvetés jól vagy rosszul jár.
A valódi célok: vidéki szavazóbázisnak kedvezni; Budapestet megbüntetni (nem eléggé provinciálisan nacionalista); azt a látszatot kelteni hogy csinálnak valami értelmest amikor kókler mind, az euró 318!!!

Kandabula 2015.01.02. 21:22:13

Eszem áll meg. Sikerült Budapestből egy sajátos börtönt csinálni. A riportban kérdezettek holnap már trafikot nyithatnak. Egyébként az egész egy sima szálhámosság. Ez nem gazdaságpolitika. Fene tudja, hova fog ez a pénz elfolyni. Nagyon, nagyon szégyelljék magukat. Feszítik, feszítik...

Le Orme 2 2015.01.02. 21:24:08

Szánalmas erőlködés a posztíró részéről. Nem érdemel figyelmet, egy senki, egy nulla, egy abortuszmaradék vergődését olvashatjuk.

Kandabula 2015.01.02. 21:33:58

@Le Orme 2: szánalmas erőlködés a TV részéről. Egyébként örülj.

_most_ 2015.01.02. 21:41:34

a szocializmusban is azt mutatták a hangulatjelentések, hogy mindenki boldog, félelmetes meddig tud még süllyedni a fidesz :D

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:52:17

A magyar "kormány" tevékenysége egyre jobban hasonlít egy Happy Tree Friends epizódra, konkrétan erre:
www.youtube.com/watch?v=CnEIaw0zfqw

Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:53:33

@_most_: A Russia Today-n nem egy esetben fizetett színészek szerepelnek mint az ukrán "fasiszták" áldozatai.

NGabor 2015.01.02. 22:04:07

Az is sokat segítene, ha a megyehatárt átlépő szavaszokon vagy-vagy alapon mennének nem és-sel. Ez megszüntetné a Veszprém megyei matrica viccet, illetve az M1-en is van egy Fejér megyei kurfli, a Duna hidakról nem is beszélve. A Ferihegy meg szimpla balfaszkodás.

Taxomükke (UK) 2015.01.02. 22:05:23

Szerintem nem lesznek már új adók.
A fideszes vezetők jó útra térnek, visszahozzák Svájcból a kimentett pénzeket, berakják az államkasszába, és - csiribú, csiribá - nincs államadósság.
Szerintem.
De lehet, hogy mégsem így lesz.

lyken 2015.01.02. 22:07:07

@Félix88: "A reptéri útdíjat nyilvánvalóan benézték, 100%-ra mondom, hogy elfogják törölni."
Ezért anyagi felelősséget is vállalsz? Annyira 100%-ra mondod?

bovorac 2015.01.02. 22:08:55

@rohadjonmegmindenpolitikus: Nyilván a fennmaradó 10%-ban kint vannak a 60-70-es korlátozó táblák.

lyken 2015.01.02. 22:20:31

@Reszelő Aladár: "Nem sok olyan autóst ismerek, akinek 5000 Ft megfizethetetlen terhet jelentene. Nemrég ezért kb 12 liter üzemanyag járt, amivel 100-200km-t lehet megtenni. Nem nagy cucc."

Átlagautós adónövekedése 2010 óta évente:
KGFB-re baleseti adó: 17.000-20.000 ft
ÁFA növekedése(autós szerek, kenőanyagok, üa. ÁFA): 8.000-10.000 Ft
Jövedéki adó emelés, havi egy tank esetén: 8.000 ft
Matrica: 5.000 ft

Ez nem teljes lista, de önmagéban ezek az új sarcok 38.000-43.000 forintba fájnak minden autósnak. És akkor ebben még nincsenek benne olyan nyalánkságok, hogy a veszélyes hulladék kezelési költségek miatt megugrott olaj és egyéb adalék árak, magasabb szervízdíjak, stb. A végére legalább évi 50.00 forintra jön ki az az összeg, amit 2010 óta sarcként fizetünk, de kapni nem kapunk érte semmit.
Szóval ne mondogassuk már, hogy "Nem nagy cucc." Vagy ha igen, akkor nem kell kivetni. Ha nem nagy cucc, akkor a költségvetésbe se kell.

NotaBene 2015.01.02. 22:22:03

@macislum:
Az új autópálya szabályok hatása:

Három szempontot is érdemes vizsgálni:
1 . Olcsóbb /drágább lett a pályahasználat.
2. Eddig nem tudta kifizetni a pálya használatot, most a mellékutak helyett autópályán megy.
3. A lakókörnyezetében nő/csökken a forgalom.

Ezeknek a szempontoknak hatását szerintem sokan „budapesti szemüveggel” nézik, és megállapítják, hogy sokak számára romlik a helyzet.
Én Fejér megyében élek.
Rengeteg ismerősőm van, aki gyakran, (de nem naponta) jár Budapestre és eddig nem vettek matricát. Döntő többségük, most 10000 Ft-ért megveszi a matricát, és ezzel nemcsak a saját életminősége javul, hanem pl. a 70-es utat is lényegesen kevesebb Fejér megyei lakos fogja használni. A 70-es útra nem terel forgalmat az új szabályozás , viszont az eddigi utasok egy (szerintem jelentős) része pályán fog közlekedni.

Sokan leírták, hogy az eddig ingyenes székesfehérvári elkerülő fizetővé tétele miatt Székesfehérvár „bedugul”. Szerintem Fehérvár is többet nyer a megyei matricákkal, mint amennyit veszít a fizetős elkerülővel. A városra legnagyobb terhelést vasárnap délután a Balaton felől Budapestre utazók jelentik. Az én tapasztalatom szerint az átmenő forgalom döntő többsége eddig se használta az M7 ingyenes szakaszát.)

Az M7 kapcsán leírtak szerintem más utakra is igazak. Eddig Budapesttől távol sok helyen nagyon kevés személyautót lehetett látni a pályákon. Az gondolom, hogy ennek legfontosabb oka, hogy sokan nem tudtak/akartak 43 ezer forintot fizetni. 5-10000 Ft-ot más sokkal többen hajlandók erre költeni., ezzel csökken a forgalom az eddig a pálya helyetti az alternatív útvonalak közelében élők számára is.
Összefoglalva, az addig fizetős helyek lakossága alapvetően jól jár az új szabályokkal. Akik eddig éves matricát vettek, azok jelentős része kevesebbet fizet. Ettől lényegesen jelentősebb hatás, hogy olyan autós számára is megfizethető lesz a matrica, aki eddig nem tudta kifizetni az árát.
Az eddig ingyenes terület lakóink többségét hátrányosan érinti a változás. (Valószínűleg az ingyenes területen is lesznek akik áttérnek az éves matricáról a megyei és néhány tíznapos matrica vásárlásra, illetve lesznek területek ( pl az érdi M7 lehajtó) ahol csökken a forgalom

stimmel 2015.01.02. 22:22:54

Igazán kereshettek volna egy színészt valamely másik megyéből. Erős fantázia kell ugyanis hozzá, hogy valaki mi a csudára használta eddig rendszeresen a szabolcsi autópályaszakaszt önmagában, hacsak nem Nyíregyháza egyik végéből akar eljutni a másikig, netán naponta ingázik Vásárosnamény/Mátészalka és a megyeszékhely között. Az M3-as végpontján kívül van összesen 5 lehajtó, ebből 3 a nyíregyházi elkerülő kijárata (kelet, dél, nyugat).

A megyén belüli fő forgalom a 4-es úton zajlik szerintem. Nagy luxus az ott élőknek "házon belül" autópályázni...

Leginkább annak a szakasznak van értelme, ami ezen a térképen narancssárga:

www.kormany.hu/download/9/36/30000/SzSzB_megye.pdf

ember100 2015.01.02. 22:24:40

@vampywiz17:
Helló !
És melyik 5-6 millió embernek lesz jobb ?
Pesten 2 millióan élnek :)
A baj az hogy szint minden megyei lakosnak kell venni matricát 5.000 ért pl. ha idáig budakalászról be akartál menni rákospalotára mint az egyik öcsémnek akkor most veheti meg a matricát és még több millió :) ilyet lehetne mondani.
Tehát ha a mi érdekünk ez a matrica rendszer akkor hogy számít a költségvetés +25 milliárd forintot ??????
Nem értem :)
Megmagyarázod ?

lyken 2015.01.02. 22:26:22

"Jövedéki adó emelés, havi egy tank esetén: 8.000 ft"
Most látom, hogy itt elrontottam a számítást. Az üzemanyag árváltozása miatt 17,2 forint volt ~3 év alatt az emelkedés súlyozott mértéke. 48 literes tank x 12 hónap x 17,2 = 9907,2
Szóval 40.000-45.000 forint, plusz az egyebek a tényleges növekedés.
Aki szerint nem nagy cucc az szóljon, küldöm a számlaszámot, hogy befizethesse nekem az elmúlt 4 évre ezt az 50 ropit.

C krisztian 2015.01.02. 22:29:17

@Koczy: Én már pont leszarom amiket ezek intézkednek ,kikerülöm ezt is ,mindegyik le..ophat :D

www.youtube.com/watch?v=nGAB2Vpf2C4

_most_ 2015.01.02. 22:29:22

@steaksauce: szerintem válasszuk két részre a dolgokat, egyrészről van ügye a megyei matrica, az nyilván senkit se zavar, mert kevesebbet kell fizetni, bár biztos lesznek problémák a trükkös megyehatárokból. Másrészről vannak ügye a fizetős utak, amik eddig ingyenesek voltak, ennek nyilván senki se örül, mert többet kell fizetni. Attól függően, hogy kit melyik érint, lehet valakinek jó vagy rossz véleménye erről az intézkedésről. Szerintem egy közszolgálati híradónak a kiegyensúlyozottság jegyében mindkét véleménynek teret kellett volna adnia, vagy ez tényleg teljesíthetetlen elvárás lenne a közmédiával szembe?

lyken 2015.01.02. 22:31:33

@NotaBene: "Rengeteg ismerősőm van, aki gyakran, (de nem naponta) jár Budapestre és eddig nem vettek matricát. Döntő többségük, most 10000 Ft-ért megveszi a matricát, és ezzel nemcsak a saját életminősége javul, hanem pl. a 70-es utat is lényegesen kevesebb Fejér megyei lakos fogja használni. A 70-es útra nem terel forgalmat az új szabályozás , viszont az eddigi utasok egy (szerintem jelentős) része pályán fog közlekedni."

Tudod, hogy a kormánynak mi volt ezzel az egésszel a célja? Hogy 40 milliárd forint plusz bevételt termeljen. Ha éves matrica helyett(43000) kétmegyéset veszenek(10000), akkor az nem nyereség, hanem veszteség. Márpedig a legtöbb autópálya használó aki éveset vesz, 3-5 megyében jár-kel. Marha jó esetben nullára jönnek ki azzal, hogy kismillió emert megszivatnak. Tudod: ferihegyre kimenő 500m, veszprémiek, kaposváriak, M86-ost használók, M2-est használók, stb.

lyken 2015.01.02. 22:33:42

@_most_: "Szerintem egy közszolgálati híradónak a kiegyensúlyozottság jegyében mindkét véleménynek teret kellett volna adnia, vagy ez tényleg teljesíthetetlen elvárás lenne a közmédiával szembe?"
Fidesz-kiegyensúlyozott. Pont mint az MNB, Ügyészség, Rendőrség, NAV, Alkotmánybíróság, bíróság, Köztársasági elnöki hivatal és a minisztériumok.

lyken 2015.01.02. 22:36:58

@NotaBene: "Az gondolom, hogy ennek legfontosabb oka, hogy sokan nem tudtak/akartak 43 ezer forintot fizetni."
Ausztriában egyhavi átlagbér 5%-áért 2300km autópálya jár. Hagyjuk azt az apróságot, hogy nálunk ennek a töredéke sincs. Ha 150.00 forint az átlagbér, akkor 7.500 forint lenne a reális éves autópálya díj.
Svájcban is nagyon hasonló az autópálya díjak mértéke. Németeknél ingyenes, de arra készülnek, hogy a díj a helyieknek leírható az adóalapjukból(tehát hazaiaknak ingyenes marad, míg külföldieknek fizetni kell).

ember100 2015.01.02. 22:49:26

@Reszelő Aladár:
Helló !
Igazad van kiperkáltak ennyit DEEE ezek luxus dolgok voltak és eldönthetted hogy akarod-e .
Itt már nem nagyon tudsz dönteni , mert ne mond hogy a kerülőutak főuta már ahol vannak alternatívák !

NotaBene 2015.01.02. 22:50:51

@lyken: Mennyi személygépkocsinak volt eddig éves matricája?
(Nem tudom, de 200 000 darabnál biztosan nem volt több!)

Hány olyan ember vesz megyei matricát, aki eddig nem vett matricát? ( Az éves matrica 2015 január 31-ig érvényes. A hírek szerint olyan sokan vesznek megyei matricát, hogy túlterhet a rendszer... )

Tudod, hogy a kb 3 000 000 autótulajdonosból mennyinek kell venni egy-két megyei metricát, hogy nőjön a bevétel?

Szerencsére ebőbb-utóbb ki fog derülni, hogy bevétel nő vagy csökken. Ha nő akkor megtudjuk a királyi TV-től, ha csökken akkor az Index biztosan megírja.

NotaBene 2015.01.02. 22:59:35

@lyken: "Ausztriában egyhavi átlagbér 5%-áért 2300km autópálya jár. Hagyjuk azt az apróságot, hogy nálunk ennek a töredéke sincs. Ha 150.00 forint az átlagbér, akkor 7.500 forint lenne a reális éves autópálya díj."
Ezzel azt akarod mondani, hogy nagyon helyes, hogy bevezették a megyei matricát, így sok ember számára lehetővé vált Magyarországos is, hogy lealább a környző településkere használja a pályát?

Joey Greco 2015.01.02. 23:06:42

Olyan jókat mosolygok ezeken a fidesz imádokón.. :)
Be szokott hozzám,2 államtitkár helyettes piázni..egyik régebbi a másik frissebb dolgozó...még aránylag a "szakemberebb" -"értelmeseb "fajtából...
Tippre mondom ezt,mert nagyon nem szakmáznak,nekem ez jött le..
S hogy ezek miket mesélnek.. :) ... azóta tudom h magyarország a naívak-buták országa... :) és csak mosolygok..

lyken 2015.01.02. 23:14:33

@NotaBene: "Tudod, hogy a kb 3 000 000 autótulajdonosból mennyinek kell venni egy-két megyei metricát, hogy nőjön a bevétel?"
1-2 hónap múlva ki fog derülni. Persze csak ha a kormány szűműra előnyös az adat. Ha nem, akkor majd perelni kell érte.

"Ezzel azt akarod mondani, hogy nagyon helyes, hogy bevezették a megyei matricát,"
Hol olvastál olyat, hogy 5.000 vagy 7.500 forint lett az éves Magyarországra érvényes matrica?

Cynykus 2015.01.02. 23:19:46

@Péter Tóth: Pont emiatt kerestem rá én is, túlságosan rendben volt a hangsúly, meg az egész "spontán" kép
hihetetlen, -40 évre időutazós feelingje van ennek...

_most_ 2015.01.02. 23:28:48

@NotaBene: te tényleg nem érted, a megyei matricákkal nincs senkinek semmi baja, de ehhez miért kellett eddig ingyenes utakat fizetőssé tenni? Az meg, hogy a várost elkerülő út fizetős lesz a legnagyobb ostobaság, amit kitalálhattak, hisz annak az útnak pont az lenne a lényege, hogy minél többen használják, de így, hogy amúgy is hosszabb és még fizetni is kell érte, csak a hülyének éri meg használni.

lyken 2015.01.02. 23:30:08

@NotaBene: "(Nem tudom, de 200 000 darabnál biztosan nem volt több!)"
Nem akartam nagyon kekeckedni, de nem bírok magammal. Szerinted miből jött ki az éves 45 milliárd forint autópálya matrica bevétel eddig? Ha ennek a 45 milliárdnak csak a harmada lenne éves matrica, az 10 milliárd+ kiesés a költségvetésnek. Ha az egymegyések lesznek többségben, akkor még több. Ez a VESZTESÉG OLDAL.
Emellé tedd oda, hogy 40 milliárd forint PLUSZ NYERESÉGET várnak belőle, az eddigi 45 milliárd bevétel MELLÉ. 1 millió egymegyés autósból van 5 milliárd forint plusz bevétel. A legtöbb autós legfeljebb 1 megyére fizet be. Ha szummázom az egészet, akkor felforgattak mindent és jó esetben nulla változás történik. De reálisabb, hogy mínuszban lesznek. A céljukhoz képest meg mínusz 40 milliárdnál fognak tartani.

A magyar autópályák díja pofátlanul magas, 6-8-szorosan drágább mint ami reális lenne. És ennek a bevételét akarják duplájára emelni. Értsd: a zsebünkből kihúzni. És vannak bólógatókutya polgártárak akik helyeselve tapsikolnak nekik.

Péter Tóth 2015.01.02. 23:33:38

@Cynykus: A legmélyebb -40 év!

Igazi propaganda film hangulata van.

Ubi 2015.01.02. 23:36:51

@rohadjonmegmindenpolitikus: a kétsávos részeken, a gödi felhajtónál, meg Dunakeszitől befelé. Kint is van a korlátozást oldó tábla mindenhol, kreszből egyes! :P

lyken 2015.01.02. 23:40:20

@_most_: " de ehhez miért kellett eddig ingyenes utakat fizetőssé tenni?"
Szerintem érti, csak _nem_akarja_érteni_. A FizeSS szimpatizánsok nagy része így van most ezzel. Mármint azok akik épp nem váltottak lapító üzemmódba.
Az éves matrica, a bevételek kb. 40%-át teszi ki. A megyei matrica bevezetése ezt a 40%-ot 10-15%-ra csökkenti(mert sokan1-3 megyésre térnek át). Ezt csak úgy tudják ellensúlyozni, ha tömeges vásárlásra kényszerítik az autósokat. Erre csak Budapesten van esélyük.
Gondolom utána majd selmecigabika kiáll és bejelenti most is, hogy világsiker, 97% áttérő. Vagy nem...

Péter Tóth 2015.01.02. 23:41:20

@_most_: "...te tényleg nem érted, a megyei matricákkal nincs senkinek semmi baja, de ehhez miért kellett eddig ingyenes utakat fizetőssé tenni?..."

Teljesen igazad van. Itt nem az új megyei matricás rendszerrel van a baj, hanem azzal, hogy néhány olyan út lett fizetős, ami logikusan pont úgy jó hogy ingyenes. Illetve azzal, hogy egy két olyan út is, ami miatt az ingyenesen városba dolgozni bejövő embernek költsége lett.

Az, hogy fizetős lett valami, az kényszer. Kell a pénz az államháztartásba. (Most abba nem mennék bele, hogy miért kell minden fillér ennyire.)

Hogy miért lettek új fizetős utak? Szerintem, mint előbb írtam, kell a pénz és valahol azt olvastam, hogy az EU által finanszírozott új utakat nem lehet fizetőssé tenni. Csak azokat, melyek állami finanszírozásúak. Tehát ezek a lehetőségek maradtak.(Aztán lehet, hogy most ostobaságot írtam.)

Prussia 2015.01.02. 23:56:32

@Félix88: Kár,hogy akkora hülye vagy,hogy remeg tőled a nyárfalevél.

409 2015.01.03. 00:49:19

@lyken:
"Szerinted miből jött ki az éves 45 milliárd forint autópálya matrica bevétel eddig? Ha ennek a 45 milliárdnak csak a harmada lenne éves matrica, az 10 milliárd+ kiesés a költségvetésnek. Ha az egymegyések lesznek többségben, akkor még több."

A Napokban közzétett adatok szerint az éves bevétel 15%-a származik az éves matricákból........ Ergo erős demagógia arra hivatkozni, hogy ezután sokak (költségvetési szinten sokak) azon spórolnak, hogy nem kell megvenniük az évest, hiszen eddig sem vették azt sokan.

2015.01.03. 01:00:52

Minden kormány alapelve, hogy az autósokat szívatni kell.
Akinek autója van, tuti kő gazdag, és nyugodtan lehet sarcolni úgyis használni fogja.
Gondoltam összeszedem hány bőrt nyúznak le rólunk, de felbasztam az agyam az első 5-nél, így nem számolom tovább.

CsokisMorisz 2015.01.03. 02:27:33

Nekem egy D kategóriába tartozó kis puttonyos autóm van, ez a család hurcolkodós autója. Sokszor vontatok egy mezei kis utánfutót is vele, ha valami koszosabb dolgot kell vinnem. A nulláson járok vele, autópályázni ezzel sosem szoktunk.
Ugye a nullásért elvileg vennem kell egy megyei matricát, ami 5000.
Igenám, de közben sikerült az én autómnak csinálni egy D2 alkategóriát (marhára nem értem hogy milyen alapon, magánszemély vagyok), ami nem 5000, hanem egyből 10.000, és megint csak nem értem milyen alapon, a mezei futómra meg kitaláltak egy U kategóriát szintén 5000-ért. Arra a futóra, amit egy sima személyautó továbbra is ingyen vontathat. Szóval az eddigi nulla forint helyett én egyből 15.000-et kaptam az arcomba/megye, BUÉK!
Ezzel az erővel a kék autó tulajok fizessenek holnaptól mondjuk 8000-et, míg a piros autó tulajok csak 3000-et.
Miért? Csakmert bazdmeg!

CsokisMorisz 2015.01.03. 02:36:37

Ja és ugye a futóra is rendszám alapján adják a matricát. Mókás lesz a vecsési praktikerben vásárolt cuccot a hozzá ingyen járó utánfutó kölcsönzéssel hazaszállítani, ha valaki mondjuk egy kétszemélyes opel corsával jár.
Muhaha!

Meridian74 2015.01.03. 04:47:28

Ami azt illeti, a mai napig senki nem magyarázta el nekem sem, hogy miért lett ez pl nekem annyira jó, hogy eddig munkába járásom okán nem kellett fizetnem a benzinen kívül eddig semmit sem (mertrohadt szar a tömegközlekedés, 2x annyi időbe fáj, és ráadásul roppant kényelmetlen is, de nemcsak azért mert büdös cigányokat kellene szagolnom rendszeresen a buszon), most meg nesze bazdmeg nyúzzuk még jobban az autósokat, ha a netadó bevezetése egy epic fail bukta lett - és fizethetek 5000 Ft.-ot.

rohadjonmegmindenpolitikus 2015.01.03. 08:49:59

@Ubi: Köszi a segítséget! Akkor legközelebb jobban figyelek!

úgyiselfelejtem 2015.01.03. 09:17:36

@Guboo: Keszthely felé (Budapestről) Balatonkeresztúrnál kell lehajtani, ami még Somogyban van. Nagykanizsától Keszthelyig meg megfelel a 7-es út is neki (vagy Zalakaros felé).
Vagy az is lehet, hogy neki még nem szóltak a Veszprém megyei fizetős szakaszról :)

Void Bunkoid 2015.01.03. 09:32:21

@Félix88: "bár az ilyen vadbaromnak mint te, hiábavalóság magyarázni azt, hogy az ÁLLAM az miből is tartja fent magát és mik a funkciói..."

A baj az érveléseddel az, hogy SENKI nem kérte az államot, hogy növesszen magának hájas testet ezer csáppal és millió funkcióval. Senki nem kérte az államot arra, hogy legyen pl. állami dohány/tömegközlekedés/sport/élelmiszerbolt/akármi monopólium, meg állami állam. Ezt mind meg lehetne oldani az úgynevezett versenyszférán belül.

Az állam legfontosabb funkciója az igazságszolgáltatás, mivel már a modern korban vagyunk, valamiféle alapszintű oktatás és egészségügy, valamint - már a középkorban is EZ volt a királyok legfontosabb feladata, erre szedtek igazából adót, és nem a mindenféle nyolcvanhatodik pénzlehúzó szervezetük 6000 alkalmazottjának az eltartására - a HONVÉDELEM.

Ehhez képest tudod, hogy mi nincs jelenleg nekünk? Normális hadseregünk, az nincs.

Ha bármi bibi történne a világban, a csodás jelenlegi államunk nemhogy minket, még saját magát sem tudná megvédeni.

.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 09:46:43

"A köztévé Híradójában nagyon boldogok az emberek az új autópálya-matricák miatt"
Mi ebben az exponenciális nóvum???
A Kedves Vezérünk óta (aki sosem hazudik) mindenki mindenért boldog a köztévében (is)!

Gondolkodó Áfonya 2015.01.03. 09:51:52

Nem olvastam végig minden eddigi hozzászólást és nem tudom valaki írt-e már az alábbiakról?
Visszatérve az alapproblémához, a Híradó riportjához: Miért is kellett január 1-én matricákat venni azoknak, akiknek eddig évese volt? (Gondolok itt a nyíregyházi színészre, de vélhetően a keszthelyi emberkének is évese lehetett, ha tényleg annyit utazott...)
Még a "Cosmo" lányok (kösz Dr Szöszi!) is tudják, hogy a 2014. évi matrica 2015.január 31-ig érvényes... Akkor hová is kellett rohanni? Csak nem a híradós kocsihoz, jó pénzért? Vagy tényleg ennyire lükék..?

Mivel a "köztévéről" van szó ez jogilag is értékelhető félretájékoztatás szerény lökött véleményem szerint.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.03. 10:02:47

@Félix88: Most nm kzdem elmagyarázni neked a 2/3-al megváltoztatott választási törvény és a 2/3-os álasztási gyözelem közötti öszefüggéseket, de ha részletesen megnézed a választási eredményeket, akkor rájöhetsz, hogy ezzel a 2/3-al kitörölhetitek a valagatokat. Ez nem 2/3 hanem a eredmény is egy óriási csalás, ami csak arra volt jó, hgy a Kedves Beteg ne azonnal kerüljön a zártosztályra, hanem még kapjon négy évet az ország teljes lerohasztására a zemberekre hivatkozva.

totalnick 2015.01.03. 10:07:06

a facebook-on a hasonló témák között nemkevés pozitív vélemény van. Névvel, arccal.
Speciel én is örülök neki! Szadán lakok, és nem igazságos, hogy eddig 40ezer volt az éves matricám. Tavaly már nem is vettem meg, mert Fót felé kerültem el a pályát. Mostantól 5ezer forint lesz. Ezzel mi a baj? Az Érdiek kurvára sírnak a szaros kis ötezer miatt, miközben más Pest megyei településen élők (pl. Gödöllő) 40ezret fizettek az ingázásért! AKIBEN ENNYI EMPÁTIA NINCS, HOGY MÁSOK 30-35 EZRES MEGTAKARÍTÁSÁT LESZARVA A SAJÁT ÖTEZRES "SARCOLÁSA" MIATT SÍR, ANNAK ÉN IS TOJOK A PROBLÉMÁJÁRA!!!!

Lajos Csánó 2015.01.03. 10:30:41

@laslo71: Látod még ebben is tévedsz!A Pest megye és Budapest külön számítanak!

Kakimaki0123456789 2015.01.03. 10:46:32

@totalnick: Szeretnélek emlékeztetni orbánviki ígéretére miszerint KAPUK A FOCIPÁLYÁRA VALÓK!
Ingyenes autópályát ígért MINDENKINEK! MINDENKIT átvert! Miért nem mentek tömegesen vidékiek számonkérni orbáncot hogy mi a fészkes fenét ígért nektek?
És most azt kérdezed miért nincs empátia bennünk?
Benned van? Ha Budapestről mentél Gödöllőre, akkor is 40.000 volt az éves matrica, nem csak kizárólag neked vagy a gödöllőieknek!
Most meg örülsz hogy másoknak kell többet fizetni? Megint kérdem - hol van itt benned empátia?
Egy - nem is egy, SOK! - elkerülő, mondom ELKERÜLŐ utat tettek fizetőssé, ami NONSZENSZ!
Ha az útdíj az úthasználattal lenne arányos, akkor még igazságos is lehetne a rendszer, de nem arányos, semmilyen formában!
Igazságtalan, szelektíve büntető, kiszámíthatatlan rendszer az egész, az ilyen eszetlen kormányzati lépések - vagdalkozások miatt menekül a tőke, menekülnek az emberek!

Kakimaki0123456789 2015.01.03. 10:50:10

@Gondolkodó Áfonya: Jogilag értékelhető félretájékoztatás? Sajnos ilyen nincs a BTK-ban...

Szabványok 2015.01.03. 11:01:37

@Félix88: Vedd már észre (és a többi, kettőig számolni sem tudó), hogy itt KÉT(=2) intézkedésről van szó!
1) Megyei "matrica" bevezetése. Ez alapvetően jó, mert arányosabb a közteherviselés, aki ki sem mozdul Somogy megyéből, azzal minek vetessünk országos bérletet?

2) Brutális, példa nélkül álló kiterjesztése a fizetős szakaszoknak. Na jó, a görögöknél volt példa rá. De ott igyekeztek ésszel csinálni. Mert ami a felháborító, hogy ész nélkül, hozzáértés nélkül, előkészítés nélkül, utolsó pillanatban, senkivel nem egyeztetve, hasracsapásos alapon, ami egy kicsit is hasonlít(!) az autópályára, arra rámondták, hogy fizetős. (Még szerencse, hogy Tarlóstól félnek, különben a Hungária körút is fizetős lenne.)

Összefoglalva: Adtak egy kockacukrot, utána jól elvertek minket.
Te meg tapsikolsz a kockacukornak.

Szabványok 2015.01.03. 11:09:21

@Kakimaki0123456789:
"Ingyenes autópályát ígért MINDENKINEK! MINDENKIT átvert!"
Te erre most jössz rá? 10 perc alatt összegyűjtök Neked a nagyfőnök pályafutásából két tucat egymásnak ellentmondó (lényeges) kijelentést.
Ki volt az, aki azzal vált országosan ismertté, hogy nyilvánosan ki merte mondani, hogy "Ruszkik haza!"? Ugyanaz, aki tavaly példaképként állította elénk, és 60 éves együttműködésbe kezdett a ruszkikkal.
Ki volt a liberális internacionálé alelnöke? Ugyanaz, aki 2014-ben nyíltan illiberális társadalmat kezdett építeni.

Egyszóval teljesen felesleges elveket, intézkedéseket múltbeli kijelentések alapján számon kérni. Ezt csak az teszi, aki nem veszi be a szóma adagját és 1 évnél régebbi időkre emlékszik. Tilos.
Tessék nézni az MTVA műsorait, abban - szükség esetén - elmagyarázzák milyen volt a múlt. Nem, nem olyan, amire Te a vaksi agyaddal, süket memóriáddal emlékszel! Olyan, amilyet mond neked a doboz.

wolves84lb 2015.01.03. 11:22:13

@Félix88: "Az elv az, hogy igazságos legyen, bár az ilyen vadbaromnak mint te, hiábavalóság magyarázni azt, hogy az ÁLLAM az miből is tartja fent magát és mik a funkciói..."

Na mesélj, te nagyonokos...miből tartja el magát az állam, és mik a funkciói? Stadionépítés? Pl?

tcom 2015.01.03. 11:23:23

A k. Anyád orbánbanda!
Ha most Szekszárdról át akarok menni a duna túloldalára (10Km) 2 szer 5000 Ft. Eddig ingyen volt.
Fizesse a sok hülye fidesz talpnyaló, megtévesztett barom.

csak egy néző 2015.01.03. 11:29:01

Ez az egész 2 hete kitalált "megyei matrica" ötlettel, ha normálisan, átgondolva és nem a bevezetés előtt pár nappal dobják be a köztudatba és idióta módra az elkerülő szakaszokat nem fizetőssé téve tálalják a népnek, akkor nem biztos, hogy vesztettek volna közel 1 millió szimpatizánst.
Mert akkor tényleg sok autósnak tették volna olcsóbbá az autózást és csökkent volna az átmenőforgalom a párhuzamos utakon és nem lenne ekkora felháborodás, mert nem rossz az ötlet.
De ezek a képesek még a legszebben, gusztusosabban feltálalt torta tetejére is odaszarni.
Bravó idióták.

tcom 2015.01.03. 11:29:51

@wolves84lb:
Van még funkciója: földosztás a haveroknak, mészáros felcsúti tapló kistaférungozása néhány milliárddal, simicska disznófej gazdagodása, lézerfajankó-arogántóni-szijjágáztpetike... lakhatási gondjainak megoldása, főispánok és egyébb kormánymeghízottak önkormányzatokra telepítése, tömlyén zsoltok korlátlan vadászati lehetősége...

wolves84lb 2015.01.03. 11:36:13

@vampywiz17:
"En sem ertem a sok fovarosi nyafogot... A videkiekre nem gondoltok??!!

Eddig a regi 3-as uton kellett folszenvednem Pestre, most évi 10.000-ert Kenyelmesen fol tudok menni es kb a fogyasztasomban megterul az utdij..."

Dejó...köszi, hogy hozzájárulhatok ahhoz, hogy neked olcsóbb legyen az élet.

Cserébe én mit is kapok tőled??

wolves84lb 2015.01.03. 11:38:46

@vampywiz17:
"Nem ezt mondtam... De azert ha jobb lesz 5-6 millio embernek, akik mondjuk max 2-3 megyet ingaznak rendszeresen, az azert jo dolog... a tobbseg igenye, tudod.....:)"

Nyilván jobban járnak a zemberek...azért is pluszos tétel a költségvetésben, ugye??? Te most komolyan ilyen hülyefasz vagy???

.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 11:43:50

azt nem értem, ha 2008-ban tudott a finesz népszavazást kezdeményezni a 300 forintos vizitdíjról, most miért nem kérdezi meg a birkákat:"akar-e 5000 forintot fizetni" hogy használhassa az utakat?

dried 2015.01.03. 12:13:28

Annyira begyakoroltan mondta el a szövegez ez a Bánhidi krisztián hogy megnéztem már a facen hogy ki a csoda ez?
www.facebook.com/banhidi.krisztian/photos
Nos, színész, de nekem nem volt meggyőző :)

Ubi 2015.01.03. 12:23:44

@rohadjonmegmindenpolitikus: Ettől függetlenül persze nem értek egyet a fizetőssé tételével. Fizetni azért, hogy 80-al döcöghessek a kamionok meg a vasárnapi vezetők mögött, és kilométereken keresztül esély sincs előzni? Még ha 2x2 sávos lenne végig, akkor talán nem fájna annyira az az ötezer, de így...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.03. 12:35:51

@laslo71: Mindenki adójából épül az autópálya.
"Vidékiként", ha Pöstre megyek, akkor vagy 4 megyei, vagy mennyi, vagy egy 10 napos matricát veszek.
Közben az autópálya az én adómból épült, és az útdíjat is fizetem csomó egyéb sarcban.
Nem mellesleg ott van az is, hogy 1-2 évente megyek Pestre (nincs miért és drága), de Pécs-Kaposvár, Kaposvár-Siófok nem hogy autópálya nincs, de lassan az út megléte is necces. Arra valahogy nem jut...

TGabi 2015.01.03. 12:36:47

@lyken:

Bocsi, de az emberek drágán vesznek benzint, van emellett súlyadó, kötelező biztosítás, kötelező vizsgáztatások, illetve még az európai szinten is egyedülállóan magas ÁFA.

Szóval nem. Nincs olyan, hogy indokolt útadó. Csak a buta fideszdroidok tetszik/slepp jár jól vele.

Ubi 2015.01.03. 12:37:51

@409: főleg, hogy az éves matricáknak is szerintem 90%-át cégek vették céges autókra

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.03. 12:42:24

@TGabi: Elég sok fideszhivő nem fogja fel, hogy a fizudból ~50%-nyi elvonás után már semmilyen sarcot nem lehet indokolni.

Illetve, szép dolog, amit a Vitya mondott 2010-ben, hogy elindulnak a fogyasztási adók növelése felé, mint ahogy nyugaton van, csak azt felejtették el, hogy a jövedelemadókat csökkentsék... A jólét alapja ugyanis az, hogy ha spórolsz, befektetsz, akkor nem nyúlja le az állam, ha meg vastag vagy, akkor többel járszlsz hozzá a közöshöz.

Gyorgy Nagy 2015.01.03. 13:27:35

Rohadjanak meg akik ezt kitalálták) A reprérre ötszáz méterért őtezer forint? A mélynövésű nyelvnyujtogató és bandàja sarcolja az orszàgot hogy a vidékröl felhozott proli haverjainak tőbb jusson. Fujj!

Hülye aki elolvassa! 2015.01.03. 14:28:11

Kár verni a nyálat, van aki jobban és van aki rosszabbul jár az új rendszerrel.

Hülye aki elolvassa! 2015.01.03. 14:28:11

Kár verni a nyálat, van aki jobban és van aki rosszabbul jár az új rendszerrel.

Csaba121 2015.01.03. 14:36:14

Itt látszik, hogy kik néznek Való Világot és kik szavaznak a fideszre. A VV nézői jól szórakoznak az ostoba és bunkó szereplőkön, látva azt, hogy vannak még náluk és ostobább emberek. Ugyan így, a fideszszavazók olvasván a blogot, látják, hogy az igazi fideszesek az itteni beírásaik - vagy éppen az M1 riportok - alapján még náluk is ostobább emberek, így igazolva látják saját ostobaságukban a fideszre adott szavazatukat...

laslo71 2015.01.03. 15:18:06

@ColT: sajnos csak az autópályákra jött lóvé az unioból,még a szoc/komm/demokrata/ régikomcsi/ újkomcsi/ (szóval az elmúlt 20 éveben) mert azon keresztül lehet kelet felé árut szállítani,és a környező hegyek miatt erre mo a legjobbm a többi utat az ország oldja meg ahogy tudja, (imitt amott épülget az út de kurva lassú tempóban)PL 63-as út dunaújvárostól szfvárig
de ha nem használsz autópályát akkor ez téged hol érint?

.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 16:44:51

@laslo71:
én pl egyetlen templomot, stadiont sem használok, az adóm jó része mégis eltűnik ilyen faszságokra!

laslo71 2015.01.03. 16:53:02

szűk látókörű vagy, a családodban biztosan van olyan ember aki fizetést kap abból, hogy épülnek új épületek, vagy beszállítói oldalról részesül valakid bevételre az építőipar kiszolgálásából, meg aztán kórházak is épülnek, pont Pécsre szállítottam be 140 mosdót ilyen célra, a segélyosztásból nem él meg egy ország, persze lehetne jobban is csinálni de most ezek vannak hatalmon, nekem tökmindegy ki az uralkodó csak a gazdaságba forgassanak még több pénz és akkor lesz valami hosszútávon

.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 16:56:36

@laslo71: Ne a mészáros, orbán, simicska és a többi maffia tag családjából induljunk ki!

laslo71 2015.01.03. 18:07:39

a te munkádhoz is biztosan köthetőek mivel mindent ők irányítanak, de ezzel mit tudsz kezdeni ha őket elhajtod lesz helyettük más, akárcsak a kádárnál, vagy mdf-nél, vagy gyurcsánynál, de sajnos így működik ez mindenhol a világban akár németországban ahol a COLELY a király vagy akár svájcban usa-ban vagy az oroszoknál sajna ílyen ez a popszakma együtt kell vele élni

Kakimaki0123456789 2015.01.03. 20:05:03

@sulcus: Mert tudja mi a válasz. De leszarja, mert megteheti.
Majd 2018-ban ki fog derülni hogy miért nem érdekli a népszerűség.

Titttti 2015.01.03. 20:43:50

@Félix88: "A reptéri útdíjat nyilvánvalóan benézték, 100%-ra mondom, hogy elfogják törölni."

Aha, az ngyaszerű lesz, CSAK UGYE ADDIGRA MÁR MINDENKIVEL MEGVETETTÉK A KIBASZOTT ÉVES MATRICÁT, HELLÓ!!!!

Azt pedig kötve hiszem, hogy bárkinek is visszafizetnék a matrica árát, aki csak emiatt az egy, !!!!!500 MÉTERES!!!! szakasz miatt vette meg! Márpedig akinek most ki kell mennie a reptérre annak nincs alternatívája. Tudod, dolgozik is ott amgúgy "néhány" ember.

Szóval maradjunk annyiban, hogy ezt a mocskot a büdös életben ki nem magyarázzátok, ez egyszerű rablás. Leszarom, hogy van 5 ember aki pont jól járt, mert drasztikusan többen vannak akik szívnak (ha nem így lenne, nem is vezették volna be az egész rendszert, hiszen a cél ugyebár pont az útdíj bevételek növelése).
süti beállítások módosítása