A Vastagbőr szúrta ki az utóbbi napok köztévés Híradóiból, hogy az emberek kifejezetten boldogok, amiért bevezették az új matricarendszert. Igaz összevágott felvételről van szó, de az valahogy nem került bele a műsorba, hogy például miért kell annak is 5000 forintos éves útdíjat fizetni (vagy 3000 forintos 10 naposat), aki 2015-ben csak egyszer megy ki a ferihegyi reptérre, vagy milyen alapon tesznek fizetőssé egy 1+1 sávos, 90%-ban 90 km/h-s sebességkorlátozással rendelkező utat az M2-es esetében. Engem egyébként tényleg érdekel, hogy hírhamisító Papp Dániel ilyenkor pontosan milyen utasításokat ad a szerkesztőknek: "Gyerekek, ha kell menjetek le Egerig, de találjatok valakit, akinek pont megfelel ez az elbaszott rendszer"
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 18:40:38
Igazságos?
Mitől?
A megyei bérletrendszer jó lenne, a bevezetők, elkerülők meg városon belüli szakaszok (Ferihegy 2-nél 500 m, ami megkerülhetetlen) fizetőssé tétele egetverő faszság.
Az egész így együtt meg teljesen átgondolatlan ökörség.
Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 19:03:35
A 95 ezer kissé soknak tűnik, ugyanis van legalább megye (Békés, Vas, Szolnok), amelyikben szerintem nincs autópálya, de mondjuk Bajára sem nagyon kell, még ha Bács-Kiskunban Kecskemét felé van is.
ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.01.02. 19:13:20
Stadionra költ ez a pöcsfej Vitya, de az egészségügy/oktatás még szarabb helyzetben lesz mert minden egyetem élére fideszes arcot szavaztak meg (kancellár választás), ők majd intézik a pénzügyeket, nem marad egy orvos / nővér aki itt maradna.
Haladunk Észak-korea felé rohamos léptekkel, mert az Orosz válsággal is megszopatott minket Viktorunk, mert ő annyira akart nyitni keletre, pedig a nyugat pénzéből építkeztünk....kurvaszádat Viktor.
Bombaló 2015.01.02. 19:16:53
www.utdij.hu/e-utdij/europa/romania/
Nem kell vackolni, fizessen minden autós útdíjat és menjen olyan úton amilyenen csak akar. Beszédes, hogy az éves matrica a románoknál 28 euró!
Pluszbónusz ne adj isten, legyenek fizetősek az autópályáink, így arra kérhetnének 2x-es díjat. Ha már külön kell választani és minden tiszta lenne, megyéstül mindenestül.
jjoey 2015.01.02. 19:40:14
matrica nix, bünti jön, nembefizet, autó el, fillérekért vissza lehet majd vásárolni, mertugye 1mila használtautó nem kél el, közben bkv blicc, dettó, se a bkv, se a biróság nem fogja birni, de mivel autó nix, üanyagvásárlás is nix, bukik a rendszer mivel nuku adóbevétel.
remélem a tecsó és tsai is bezárnak 10 napra, a parasztabbikmagyarja me rájön, hogy ami náluk 150 az a magyarnál (neo-abc)200.
és mégvalami, ha van pesti matricám (eleve pestet bassza szét eza rendszer), és lemegyek a balcsira, miért kell kifizetnem a 10 napos matricával megint a pest megyei szakaszt, amikor a szabolcsinak nem kell???
itt az ideje türvényszék elé állitani ezt a brancsot, teljes vagyonelkobzás, ha a gyerek nevére iratták, azt is, mivel büncselekményből származik, vagyonkimentés a gyerek ellen meg vagyonosodási (nincs 5 éves elévülési mint az adóbevallásnál....)
d.j 2015.01.02. 19:46:53
steaksauce 2015.01.02. 19:58:58
ember100 2015.01.02. 20:26:49
Helló !
Ide is megírom ha valakinek 3 szor kell kivinni 1 évbenaz vagy 1 szer 5.000 ft vagy 3 szor 2.940 TEHÁT mindenképp megéri a mostaninál ami ingyen volt :) EZ ám a rezsicsökkentés :):):)
Reszelő Aladár 2015.01.02. 20:29:49
Nem sok olyan autóst ismerek, akinek 5000 Ft megfizethetetlen terhet jelentene. Nemrég ezért kb 12 liter üzemanyag járt, amivel 100-200km-t lehet megtenni. Nem nagy cucc.
A vadhajtásokat le kell nyesni (Liszt Ferihegy, Veszprém megyei semmi), utána mehet.
A rezsicsökkentéskor nem volt ekkora hiszti.
ember100 2015.01.02. 20:44:52
Helló !
Azt vágod hogy ezeket az autóutakat , pályákat is a mi adóforintjainkból építették ,és végül is 100.000 ft sem nagy cucc kérdezz meg a képviselők közül bárkit :(
vampywiz17 2015.01.02. 20:52:11
Eddig a regi 3-as uton kellett folszenvednem Pestre, most évi 10.000-ert Kenyelmesen fol tudok menni es kb a fogyasztasomban megterul az utdij...
Reszelő Aladár 2015.01.02. 20:52:56
Kicsit OFF, de amúgy ha valaki "kőgazdag" és Horvátországba jár nyaralni, ott simán kiperkál 16-18ezret egy tengerpart oda-visszára, Olaszország Franciaország még ennél is több. Ennyit a használattal arányos/aránytalan díjról. 20 éve egy sima menet volt 5000 Ft az M5-ösön...
ember100 2015.01.02. 20:54:23
Helló !
Te jobban jártál és a többiek ?
Dögöljön meg a szomszéd tehene , szilidaritás :)
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 20:55:10
Annyira szarul működik a kleptokráia, hogy a szegények kifosztása - adójóváírás kivezetése, segélyek elvétele, Európa legmagasabb élelmiszer ÁFÁ-ja amit most növeltek egy mondvacsinált termékdíjjal - már nem elég! Már nem tudja fenntartani a rendszert, már a középosztályt, ami eddig nyert az adórendszerrel, már őket is el kell kezdeni fejni.
Közben az eredmények sehol, nincs 7% gazdasági növekedés, nincs 1 millió új munkahely, nincs 65-70 államadósság, nincs stabilitás, biztonság, csak kleptokrácia van.
És a középosztály meg tudja magét védeni, nem úgy mint a szegények. És ha a rendszer legitimitása megroggyan, Isten irgalmazzon nekik!
KovácsBélaBácsi 2015.01.02. 20:58:10
vampywiz17 2015.01.02. 20:58:38
taga20 2015.01.02. 21:01:55
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:03:17
Na az az e,ber most (megint) elvesztette a szavahihetőségét. Nem a magyarokat képviseli hanem csak a saját sleppjét!
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:04:54
taga20 2015.01.02. 21:06:09
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:08:12
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:14:07
A valódi célok: vidéki szavazóbázisnak kedvezni; Budapestet megbüntetni (nem eléggé provinciálisan nacionalista); azt a látszatot kelteni hogy csinálnak valami értelmest amikor kókler mind, az euró 318!!!
Kandabula 2015.01.02. 21:22:13
Le Orme 2 2015.01.02. 21:24:08
_most_ 2015.01.02. 21:41:34
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:52:17
www.youtube.com/watch?v=CnEIaw0zfqw
Kakimaki0123456789 2015.01.02. 21:53:33
NGabor 2015.01.02. 22:04:07
Taxomükke (UK) 2015.01.02. 22:05:23
A fideszes vezetők jó útra térnek, visszahozzák Svájcból a kimentett pénzeket, berakják az államkasszába, és - csiribú, csiribá - nincs államadósság.
Szerintem.
De lehet, hogy mégsem így lesz.
lyken 2015.01.02. 22:07:07
Ezért anyagi felelősséget is vállalsz? Annyira 100%-ra mondod?
bovorac 2015.01.02. 22:08:55
lyken 2015.01.02. 22:20:31
Átlagautós adónövekedése 2010 óta évente:
KGFB-re baleseti adó: 17.000-20.000 ft
ÁFA növekedése(autós szerek, kenőanyagok, üa. ÁFA): 8.000-10.000 Ft
Jövedéki adó emelés, havi egy tank esetén: 8.000 ft
Matrica: 5.000 ft
Ez nem teljes lista, de önmagéban ezek az új sarcok 38.000-43.000 forintba fájnak minden autósnak. És akkor ebben még nincsenek benne olyan nyalánkságok, hogy a veszélyes hulladék kezelési költségek miatt megugrott olaj és egyéb adalék árak, magasabb szervízdíjak, stb. A végére legalább évi 50.00 forintra jön ki az az összeg, amit 2010 óta sarcként fizetünk, de kapni nem kapunk érte semmit.
Szóval ne mondogassuk már, hogy "Nem nagy cucc." Vagy ha igen, akkor nem kell kivetni. Ha nem nagy cucc, akkor a költségvetésbe se kell.
NotaBene 2015.01.02. 22:22:03
Az új autópálya szabályok hatása:
Három szempontot is érdemes vizsgálni:
1 . Olcsóbb /drágább lett a pályahasználat.
2. Eddig nem tudta kifizetni a pálya használatot, most a mellékutak helyett autópályán megy.
3. A lakókörnyezetében nő/csökken a forgalom.
Ezeknek a szempontoknak hatását szerintem sokan „budapesti szemüveggel” nézik, és megállapítják, hogy sokak számára romlik a helyzet.
Én Fejér megyében élek.
Rengeteg ismerősőm van, aki gyakran, (de nem naponta) jár Budapestre és eddig nem vettek matricát. Döntő többségük, most 10000 Ft-ért megveszi a matricát, és ezzel nemcsak a saját életminősége javul, hanem pl. a 70-es utat is lényegesen kevesebb Fejér megyei lakos fogja használni. A 70-es útra nem terel forgalmat az új szabályozás , viszont az eddigi utasok egy (szerintem jelentős) része pályán fog közlekedni.
Sokan leírták, hogy az eddig ingyenes székesfehérvári elkerülő fizetővé tétele miatt Székesfehérvár „bedugul”. Szerintem Fehérvár is többet nyer a megyei matricákkal, mint amennyit veszít a fizetős elkerülővel. A városra legnagyobb terhelést vasárnap délután a Balaton felől Budapestre utazók jelentik. Az én tapasztalatom szerint az átmenő forgalom döntő többsége eddig se használta az M7 ingyenes szakaszát.)
Az M7 kapcsán leírtak szerintem más utakra is igazak. Eddig Budapesttől távol sok helyen nagyon kevés személyautót lehetett látni a pályákon. Az gondolom, hogy ennek legfontosabb oka, hogy sokan nem tudtak/akartak 43 ezer forintot fizetni. 5-10000 Ft-ot más sokkal többen hajlandók erre költeni., ezzel csökken a forgalom az eddig a pálya helyetti az alternatív útvonalak közelében élők számára is.
Összefoglalva, az addig fizetős helyek lakossága alapvetően jól jár az új szabályokkal. Akik eddig éves matricát vettek, azok jelentős része kevesebbet fizet. Ettől lényegesen jelentősebb hatás, hogy olyan autós számára is megfizethető lesz a matrica, aki eddig nem tudta kifizetni az árát.
Az eddig ingyenes terület lakóink többségét hátrányosan érinti a változás. (Valószínűleg az ingyenes területen is lesznek akik áttérnek az éves matricáról a megyei és néhány tíznapos matrica vásárlásra, illetve lesznek területek ( pl az érdi M7 lehajtó) ahol csökken a forgalom
stimmel 2015.01.02. 22:22:54
A megyén belüli fő forgalom a 4-es úton zajlik szerintem. Nagy luxus az ott élőknek "házon belül" autópályázni...
Leginkább annak a szakasznak van értelme, ami ezen a térképen narancssárga:
www.kormany.hu/download/9/36/30000/SzSzB_megye.pdf
ember100 2015.01.02. 22:24:40
Helló !
És melyik 5-6 millió embernek lesz jobb ?
Pesten 2 millióan élnek :)
A baj az hogy szint minden megyei lakosnak kell venni matricát 5.000 ért pl. ha idáig budakalászról be akartál menni rákospalotára mint az egyik öcsémnek akkor most veheti meg a matricát és még több millió :) ilyet lehetne mondani.
Tehát ha a mi érdekünk ez a matrica rendszer akkor hogy számít a költségvetés +25 milliárd forintot ??????
Nem értem :)
Megmagyarázod ?
lyken 2015.01.02. 22:26:22
Most látom, hogy itt elrontottam a számítást. Az üzemanyag árváltozása miatt 17,2 forint volt ~3 év alatt az emelkedés súlyozott mértéke. 48 literes tank x 12 hónap x 17,2 = 9907,2
Szóval 40.000-45.000 forint, plusz az egyebek a tényleges növekedés.
Aki szerint nem nagy cucc az szóljon, küldöm a számlaszámot, hogy befizethesse nekem az elmúlt 4 évre ezt az 50 ropit.
C krisztian 2015.01.02. 22:29:17
www.youtube.com/watch?v=nGAB2Vpf2C4
_most_ 2015.01.02. 22:29:22
lyken 2015.01.02. 22:31:33
Tudod, hogy a kormánynak mi volt ezzel az egésszel a célja? Hogy 40 milliárd forint plusz bevételt termeljen. Ha éves matrica helyett(43000) kétmegyéset veszenek(10000), akkor az nem nyereség, hanem veszteség. Márpedig a legtöbb autópálya használó aki éveset vesz, 3-5 megyében jár-kel. Marha jó esetben nullára jönnek ki azzal, hogy kismillió emert megszivatnak. Tudod: ferihegyre kimenő 500m, veszprémiek, kaposváriak, M86-ost használók, M2-est használók, stb.
lyken 2015.01.02. 22:33:42
Fidesz-kiegyensúlyozott. Pont mint az MNB, Ügyészség, Rendőrség, NAV, Alkotmánybíróság, bíróság, Köztársasági elnöki hivatal és a minisztériumok.
lyken 2015.01.02. 22:36:58
Ausztriában egyhavi átlagbér 5%-áért 2300km autópálya jár. Hagyjuk azt az apróságot, hogy nálunk ennek a töredéke sincs. Ha 150.00 forint az átlagbér, akkor 7.500 forint lenne a reális éves autópálya díj.
Svájcban is nagyon hasonló az autópálya díjak mértéke. Németeknél ingyenes, de arra készülnek, hogy a díj a helyieknek leírható az adóalapjukból(tehát hazaiaknak ingyenes marad, míg külföldieknek fizetni kell).
ember100 2015.01.02. 22:49:26
Helló !
Igazad van kiperkáltak ennyit DEEE ezek luxus dolgok voltak és eldönthetted hogy akarod-e .
Itt már nem nagyon tudsz dönteni , mert ne mond hogy a kerülőutak főuta már ahol vannak alternatívák !
NotaBene 2015.01.02. 22:50:51
(Nem tudom, de 200 000 darabnál biztosan nem volt több!)
Hány olyan ember vesz megyei matricát, aki eddig nem vett matricát? ( Az éves matrica 2015 január 31-ig érvényes. A hírek szerint olyan sokan vesznek megyei matricát, hogy túlterhet a rendszer... )
Tudod, hogy a kb 3 000 000 autótulajdonosból mennyinek kell venni egy-két megyei metricát, hogy nőjön a bevétel?
Szerencsére ebőbb-utóbb ki fog derülni, hogy bevétel nő vagy csökken. Ha nő akkor megtudjuk a királyi TV-től, ha csökken akkor az Index biztosan megírja.
NotaBene 2015.01.02. 22:59:35
Ezzel azt akarod mondani, hogy nagyon helyes, hogy bevezették a megyei matricát, így sok ember számára lehetővé vált Magyarországos is, hogy lealább a környző településkere használja a pályát?
Joey Greco 2015.01.02. 23:06:42
Be szokott hozzám,2 államtitkár helyettes piázni..egyik régebbi a másik frissebb dolgozó...még aránylag a "szakemberebb" -"értelmeseb "fajtából...
Tippre mondom ezt,mert nagyon nem szakmáznak,nekem ez jött le..
S hogy ezek miket mesélnek.. :) ... azóta tudom h magyarország a naívak-buták országa... :) és csak mosolygok..
lyken 2015.01.02. 23:14:33
1-2 hónap múlva ki fog derülni. Persze csak ha a kormány szűműra előnyös az adat. Ha nem, akkor majd perelni kell érte.
"Ezzel azt akarod mondani, hogy nagyon helyes, hogy bevezették a megyei matricát,"
Hol olvastál olyat, hogy 5.000 vagy 7.500 forint lett az éves Magyarországra érvényes matrica?
Cynykus 2015.01.02. 23:19:46
hihetetlen, -40 évre időutazós feelingje van ennek...
_most_ 2015.01.02. 23:28:48
lyken 2015.01.02. 23:30:08
Nem akartam nagyon kekeckedni, de nem bírok magammal. Szerinted miből jött ki az éves 45 milliárd forint autópálya matrica bevétel eddig? Ha ennek a 45 milliárdnak csak a harmada lenne éves matrica, az 10 milliárd+ kiesés a költségvetésnek. Ha az egymegyések lesznek többségben, akkor még több. Ez a VESZTESÉG OLDAL.
Emellé tedd oda, hogy 40 milliárd forint PLUSZ NYERESÉGET várnak belőle, az eddigi 45 milliárd bevétel MELLÉ. 1 millió egymegyés autósból van 5 milliárd forint plusz bevétel. A legtöbb autós legfeljebb 1 megyére fizet be. Ha szummázom az egészet, akkor felforgattak mindent és jó esetben nulla változás történik. De reálisabb, hogy mínuszban lesznek. A céljukhoz képest meg mínusz 40 milliárdnál fognak tartani.
A magyar autópályák díja pofátlanul magas, 6-8-szorosan drágább mint ami reális lenne. És ennek a bevételét akarják duplájára emelni. Értsd: a zsebünkből kihúzni. És vannak bólógatókutya polgártárak akik helyeselve tapsikolnak nekik.
Ubi 2015.01.02. 23:36:51
lyken 2015.01.02. 23:40:20
Szerintem érti, csak _nem_akarja_érteni_. A FizeSS szimpatizánsok nagy része így van most ezzel. Mármint azok akik épp nem váltottak lapító üzemmódba.
Az éves matrica, a bevételek kb. 40%-át teszi ki. A megyei matrica bevezetése ezt a 40%-ot 10-15%-ra csökkenti(mert sokan1-3 megyésre térnek át). Ezt csak úgy tudják ellensúlyozni, ha tömeges vásárlásra kényszerítik az autósokat. Erre csak Budapesten van esélyük.
Gondolom utána majd selmecigabika kiáll és bejelenti most is, hogy világsiker, 97% áttérő. Vagy nem...
Péter Tóth 2015.01.02. 23:41:20
Teljesen igazad van. Itt nem az új megyei matricás rendszerrel van a baj, hanem azzal, hogy néhány olyan út lett fizetős, ami logikusan pont úgy jó hogy ingyenes. Illetve azzal, hogy egy két olyan út is, ami miatt az ingyenesen városba dolgozni bejövő embernek költsége lett.
Az, hogy fizetős lett valami, az kényszer. Kell a pénz az államháztartásba. (Most abba nem mennék bele, hogy miért kell minden fillér ennyire.)
Hogy miért lettek új fizetős utak? Szerintem, mint előbb írtam, kell a pénz és valahol azt olvastam, hogy az EU által finanszírozott új utakat nem lehet fizetőssé tenni. Csak azokat, melyek állami finanszírozásúak. Tehát ezek a lehetőségek maradtak.(Aztán lehet, hogy most ostobaságot írtam.)
Prussia 2015.01.02. 23:56:32
409 2015.01.03. 00:49:19
"Szerinted miből jött ki az éves 45 milliárd forint autópálya matrica bevétel eddig? Ha ennek a 45 milliárdnak csak a harmada lenne éves matrica, az 10 milliárd+ kiesés a költségvetésnek. Ha az egymegyések lesznek többségben, akkor még több."
A Napokban közzétett adatok szerint az éves bevétel 15%-a származik az éves matricákból........ Ergo erős demagógia arra hivatkozni, hogy ezután sokak (költségvetési szinten sokak) azon spórolnak, hogy nem kell megvenniük az évest, hiszen eddig sem vették azt sokan.
2015.01.03. 01:00:52
Akinek autója van, tuti kő gazdag, és nyugodtan lehet sarcolni úgyis használni fogja.
Gondoltam összeszedem hány bőrt nyúznak le rólunk, de felbasztam az agyam az első 5-nél, így nem számolom tovább.
CsokisMorisz 2015.01.03. 02:27:33
Ugye a nullásért elvileg vennem kell egy megyei matricát, ami 5000.
Igenám, de közben sikerült az én autómnak csinálni egy D2 alkategóriát (marhára nem értem hogy milyen alapon, magánszemély vagyok), ami nem 5000, hanem egyből 10.000, és megint csak nem értem milyen alapon, a mezei futómra meg kitaláltak egy U kategóriát szintén 5000-ért. Arra a futóra, amit egy sima személyautó továbbra is ingyen vontathat. Szóval az eddigi nulla forint helyett én egyből 15.000-et kaptam az arcomba/megye, BUÉK!
Ezzel az erővel a kék autó tulajok fizessenek holnaptól mondjuk 8000-et, míg a piros autó tulajok csak 3000-et.
Miért? Csakmert bazdmeg!
CsokisMorisz 2015.01.03. 02:36:37
Muhaha!
Meridian74 2015.01.03. 04:47:28
rohadjonmegmindenpolitikus 2015.01.03. 08:49:59
úgyiselfelejtem 2015.01.03. 09:17:36
Vagy az is lehet, hogy neki még nem szóltak a Veszprém megyei fizetős szakaszról :)
Void Bunkoid 2015.01.03. 09:32:21
A baj az érveléseddel az, hogy SENKI nem kérte az államot, hogy növesszen magának hájas testet ezer csáppal és millió funkcióval. Senki nem kérte az államot arra, hogy legyen pl. állami dohány/tömegközlekedés/sport/élelmiszerbolt/akármi monopólium, meg állami állam. Ezt mind meg lehetne oldani az úgynevezett versenyszférán belül.
Az állam legfontosabb funkciója az igazságszolgáltatás, mivel már a modern korban vagyunk, valamiféle alapszintű oktatás és egészségügy, valamint - már a középkorban is EZ volt a királyok legfontosabb feladata, erre szedtek igazából adót, és nem a mindenféle nyolcvanhatodik pénzlehúzó szervezetük 6000 alkalmazottjának az eltartására - a HONVÉDELEM.
Ehhez képest tudod, hogy mi nincs jelenleg nekünk? Normális hadseregünk, az nincs.
Ha bármi bibi történne a világban, a csodás jelenlegi államunk nemhogy minket, még saját magát sem tudná megvédeni.
.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 09:46:43
Mi ebben az exponenciális nóvum???
A Kedves Vezérünk óta (aki sosem hazudik) mindenki mindenért boldog a köztévében (is)!
Gondolkodó Áfonya 2015.01.03. 09:51:52
Visszatérve az alapproblémához, a Híradó riportjához: Miért is kellett január 1-én matricákat venni azoknak, akiknek eddig évese volt? (Gondolok itt a nyíregyházi színészre, de vélhetően a keszthelyi emberkének is évese lehetett, ha tényleg annyit utazott...)
Még a "Cosmo" lányok (kösz Dr Szöszi!) is tudják, hogy a 2014. évi matrica 2015.január 31-ig érvényes... Akkor hová is kellett rohanni? Csak nem a híradós kocsihoz, jó pénzért? Vagy tényleg ennyire lükék..?
Mivel a "köztévéről" van szó ez jogilag is értékelhető félretájékoztatás szerény lökött véleményem szerint.
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.03. 10:02:47
totalnick 2015.01.03. 10:07:06
Speciel én is örülök neki! Szadán lakok, és nem igazságos, hogy eddig 40ezer volt az éves matricám. Tavaly már nem is vettem meg, mert Fót felé kerültem el a pályát. Mostantól 5ezer forint lesz. Ezzel mi a baj? Az Érdiek kurvára sírnak a szaros kis ötezer miatt, miközben más Pest megyei településen élők (pl. Gödöllő) 40ezret fizettek az ingázásért! AKIBEN ENNYI EMPÁTIA NINCS, HOGY MÁSOK 30-35 EZRES MEGTAKARÍTÁSÁT LESZARVA A SAJÁT ÖTEZRES "SARCOLÁSA" MIATT SÍR, ANNAK ÉN IS TOJOK A PROBLÉMÁJÁRA!!!!
Lajos Csánó 2015.01.03. 10:30:41
Kakimaki0123456789 2015.01.03. 10:46:32
Ingyenes autópályát ígért MINDENKINEK! MINDENKIT átvert! Miért nem mentek tömegesen vidékiek számonkérni orbáncot hogy mi a fészkes fenét ígért nektek?
És most azt kérdezed miért nincs empátia bennünk?
Benned van? Ha Budapestről mentél Gödöllőre, akkor is 40.000 volt az éves matrica, nem csak kizárólag neked vagy a gödöllőieknek!
Most meg örülsz hogy másoknak kell többet fizetni? Megint kérdem - hol van itt benned empátia?
Egy - nem is egy, SOK! - elkerülő, mondom ELKERÜLŐ utat tettek fizetőssé, ami NONSZENSZ!
Ha az útdíj az úthasználattal lenne arányos, akkor még igazságos is lehetne a rendszer, de nem arányos, semmilyen formában!
Igazságtalan, szelektíve büntető, kiszámíthatatlan rendszer az egész, az ilyen eszetlen kormányzati lépések - vagdalkozások miatt menekül a tőke, menekülnek az emberek!
Kakimaki0123456789 2015.01.03. 10:50:10
Szabványok 2015.01.03. 11:01:37
1) Megyei "matrica" bevezetése. Ez alapvetően jó, mert arányosabb a közteherviselés, aki ki sem mozdul Somogy megyéből, azzal minek vetessünk országos bérletet?
2) Brutális, példa nélkül álló kiterjesztése a fizetős szakaszoknak. Na jó, a görögöknél volt példa rá. De ott igyekeztek ésszel csinálni. Mert ami a felháborító, hogy ész nélkül, hozzáértés nélkül, előkészítés nélkül, utolsó pillanatban, senkivel nem egyeztetve, hasracsapásos alapon, ami egy kicsit is hasonlít(!) az autópályára, arra rámondták, hogy fizetős. (Még szerencse, hogy Tarlóstól félnek, különben a Hungária körút is fizetős lenne.)
Összefoglalva: Adtak egy kockacukrot, utána jól elvertek minket.
Te meg tapsikolsz a kockacukornak.
Szabványok 2015.01.03. 11:09:21
"Ingyenes autópályát ígért MINDENKINEK! MINDENKIT átvert!"
Te erre most jössz rá? 10 perc alatt összegyűjtök Neked a nagyfőnök pályafutásából két tucat egymásnak ellentmondó (lényeges) kijelentést.
Ki volt az, aki azzal vált országosan ismertté, hogy nyilvánosan ki merte mondani, hogy "Ruszkik haza!"? Ugyanaz, aki tavaly példaképként állította elénk, és 60 éves együttműködésbe kezdett a ruszkikkal.
Ki volt a liberális internacionálé alelnöke? Ugyanaz, aki 2014-ben nyíltan illiberális társadalmat kezdett építeni.
Egyszóval teljesen felesleges elveket, intézkedéseket múltbeli kijelentések alapján számon kérni. Ezt csak az teszi, aki nem veszi be a szóma adagját és 1 évnél régebbi időkre emlékszik. Tilos.
Tessék nézni az MTVA műsorait, abban - szükség esetén - elmagyarázzák milyen volt a múlt. Nem, nem olyan, amire Te a vaksi agyaddal, süket memóriáddal emlékszel! Olyan, amilyet mond neked a doboz.
wolves84lb 2015.01.03. 11:22:13
Na mesélj, te nagyonokos...miből tartja el magát az állam, és mik a funkciói? Stadionépítés? Pl?
tcom 2015.01.03. 11:23:23
Ha most Szekszárdról át akarok menni a duna túloldalára (10Km) 2 szer 5000 Ft. Eddig ingyen volt.
Fizesse a sok hülye fidesz talpnyaló, megtévesztett barom.
csak egy néző 2015.01.03. 11:29:01
Mert akkor tényleg sok autósnak tették volna olcsóbbá az autózást és csökkent volna az átmenőforgalom a párhuzamos utakon és nem lenne ekkora felháborodás, mert nem rossz az ötlet.
De ezek a képesek még a legszebben, gusztusosabban feltálalt torta tetejére is odaszarni.
Bravó idióták.
tcom 2015.01.03. 11:29:51
Van még funkciója: földosztás a haveroknak, mészáros felcsúti tapló kistaférungozása néhány milliárddal, simicska disznófej gazdagodása, lézerfajankó-arogántóni-szijjágáztpetike... lakhatási gondjainak megoldása, főispánok és egyébb kormánymeghízottak önkormányzatokra telepítése, tömlyén zsoltok korlátlan vadászati lehetősége...
wolves84lb 2015.01.03. 11:36:13
"En sem ertem a sok fovarosi nyafogot... A videkiekre nem gondoltok??!!
Eddig a regi 3-as uton kellett folszenvednem Pestre, most évi 10.000-ert Kenyelmesen fol tudok menni es kb a fogyasztasomban megterul az utdij..."
Dejó...köszi, hogy hozzájárulhatok ahhoz, hogy neked olcsóbb legyen az élet.
Cserébe én mit is kapok tőled??
wolves84lb 2015.01.03. 11:38:46
"Nem ezt mondtam... De azert ha jobb lesz 5-6 millio embernek, akik mondjuk max 2-3 megyet ingaznak rendszeresen, az azert jo dolog... a tobbseg igenye, tudod.....:)"
Nyilván jobban járnak a zemberek...azért is pluszos tétel a költségvetésben, ugye??? Te most komolyan ilyen hülyefasz vagy???
.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 11:43:50
dried 2015.01.03. 12:13:28
www.facebook.com/banhidi.krisztian/photos
Nos, színész, de nekem nem volt meggyőző :)
Ubi 2015.01.03. 12:23:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.03. 12:35:51
"Vidékiként", ha Pöstre megyek, akkor vagy 4 megyei, vagy mennyi, vagy egy 10 napos matricát veszek.
Közben az autópálya az én adómból épült, és az útdíjat is fizetem csomó egyéb sarcban.
Nem mellesleg ott van az is, hogy 1-2 évente megyek Pestre (nincs miért és drága), de Pécs-Kaposvár, Kaposvár-Siófok nem hogy autópálya nincs, de lassan az út megléte is necces. Arra valahogy nem jut...
TGabi 2015.01.03. 12:36:47
Bocsi, de az emberek drágán vesznek benzint, van emellett súlyadó, kötelező biztosítás, kötelező vizsgáztatások, illetve még az európai szinten is egyedülállóan magas ÁFA.
Szóval nem. Nincs olyan, hogy indokolt útadó. Csak a buta fideszdroidok tetszik/slepp jár jól vele.
Ubi 2015.01.03. 12:37:51
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.03. 12:42:24
Illetve, szép dolog, amit a Vitya mondott 2010-ben, hogy elindulnak a fogyasztási adók növelése felé, mint ahogy nyugaton van, csak azt felejtették el, hogy a jövedelemadókat csökkentsék... A jólét alapja ugyanis az, hogy ha spórolsz, befektetsz, akkor nem nyúlja le az állam, ha meg vastag vagy, akkor többel járszlsz hozzá a közöshöz.
Gyorgy Nagy 2015.01.03. 13:27:35
Hülye aki elolvassa! 2015.01.03. 14:28:11
Hülye aki elolvassa! 2015.01.03. 14:28:11
Csaba121 2015.01.03. 14:36:14
laslo71 2015.01.03. 15:18:06
de ha nem használsz autópályát akkor ez téged hol érint?
.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 16:44:51
én pl egyetlen templomot, stadiont sem használok, az adóm jó része mégis eltűnik ilyen faszságokra!
laslo71 2015.01.03. 16:53:02
.snɯıɹd snɔlns 2015.01.03. 16:56:36
laslo71 2015.01.03. 18:07:39
Kakimaki0123456789 2015.01.03. 20:05:03
Majd 2018-ban ki fog derülni hogy miért nem érdekli a népszerűség.
Titttti 2015.01.03. 20:43:50
Aha, az ngyaszerű lesz, CSAK UGYE ADDIGRA MÁR MINDENKIVEL MEGVETETTÉK A KIBASZOTT ÉVES MATRICÁT, HELLÓ!!!!
Azt pedig kötve hiszem, hogy bárkinek is visszafizetnék a matrica árát, aki csak emiatt az egy, !!!!!500 MÉTERES!!!! szakasz miatt vette meg! Márpedig akinek most ki kell mennie a reptérre annak nincs alternatívája. Tudod, dolgozik is ott amgúgy "néhány" ember.
Szóval maradjunk annyiban, hogy ezt a mocskot a büdös életben ki nem magyarázzátok, ez egyszerű rablás. Leszarom, hogy van 5 ember aki pont jól járt, mert drasztikusan többen vannak akik szívnak (ha nem így lenne, nem is vezették volna be az egész rendszert, hiszen a cél ugyebár pont az útdíj bevételek növelése).
Az utolsó 100 komment: