Tegnap volt egy kis összejövetel a belvárosban, biztos a kedves olvasó is találkozott már vele, ha más nem Facebookon vagy Tumblren vagy akár a Magyar Nemzet címlapján is, elég nagy hepaj volt, vonultak tízezren, meg lóbáltunk telefont, illetve néha olyanokat skandált a tömeg, hogy Orbán, takarodj! meg Ruszkik haza!, esetleg a kettő üzenetet kombinálva egy kis ottóztatással, na de a lényeg az, hogy erről mindenhonnan lehetett már hallani, még az M1 reggel 8-as híradójában is. De ha csak a magyar közszolgálati rádiót hallgatta, akkor az lehetett az elképzelése, hogy október 28. legfontosabb magyar eseménye Balog Zoltán sajtótájékoztatója volt.
Mert sem a Petőfi, sem a Kossuth egy büdös mukkot nem szólt a tegnapi tüntetésről, ami mondjuk most tényleg nem abból állt, hogy három hippi kikötözte magát egy fához, aztán felváltva harmonikáztak, hanem több tízezer ember vonult át a belvároson, két hidat meg egy csomó fontos útvonalat le kellett zárni, és ez még csak a praktikus része, arról nem is mondtam semmit, hogy végülis a kormány tervezett intézkedése elleni tüntetés volt. A rádiókban a reggeli hírekben ugyanazok a bénító, kádári pártközlemények voltak, amiktől egy perc hallgatás után elszenderedtem és olyan szavak jártak a fejemben, hogy egészségpénztár meg adókedvezmény.
De a legviccesebb az egészben? Hogy az M1, amit mi is annyiszor szoktunk fikázni, beszámolt a tüntetésről. Nem első helyen, hanem ötödikben, de egészen korrekten elmondták a reggel 8-as híradóban, hogy tünti volt a netadó ellen, a József nádor téren kezdődött aztán vonulás volt a Clarkra, stb stb, a HírTV zrikálásáról egy szó sem volt, nem voltak manipulatívak a képek és nem hazudtak a pofánkba.
Bár ha úgy vesszük, a rádió sem hazudik, csak nem mondja az igazat.
frissítés: Amikor ezt a fenti posztot írtam, akkor minden rádió legkorábbi, különálló hírblokkját hallgattam meg, a Kossuthon a hajnali 5 órásat, a Petőfin pedig a 6 órásat. Ezekben egy szó sem volt a tüntetésekről. Mivel többen is szóltak, most előbogarásztam a részletes hírösszefoglalót a Kossuthon, és fél 8-kor valóban, második helyen mondták, hogy tüntetés volt a fővárosban és több helyen is. Szóval igen, azt benéztem, hogy egész reggel nem mondtak róla semmit, hamut szórok a fejemre, stb stb. Viszont vagy az én böngészőm makkant meg, vagy a komplett Médiaklikk, mert azóta egy petőfis műsorban sem tudok online belehallgatni.
frissítés #2: Megérkezett az MTVA válasza is.
A demonstráció a Kossuth Rádióban október 28-án 20, 21, 22 és 23 órakor is szerepelt hír, illetve hír+hangbejátszás formátumban, 29-én pedig hajnali 2 és 4 órakor, valamint reggel a 6, 7, 8 és 10 órás blokkokban. Ugyanezen a napon a Bartók Rádióban a 23:55-ös blokkban, a Dankó Rádióban pedig este 8 órakor.
Ami a Petőfi Rádiót illeti: október 28-án a 18 órás sávban (a rendezvény kezdetekor) a közlekedési hírekben, aztán 19, 20, 21 és 22 órakor a hírekben is megjelent. (Szíves tájékoztatásul küldjük pl. a 20 órás hírekben elhangzott szöveget: „A tervezett internetadó ellen tüntetnek ismét Budapesten. A demonstráció a belvárosi József nádor téren kezdődött. A felszólalók a törvényjavaslat visszavonását követelték, majd a tömeg elindult a budai Clark Ádám térre. Várady Zsolt, az iwiw közösségi portál alapítója azt mondta: azért a nulla kilométerkőhöz mennek, mert ezzel akarják megüzenni, hogy mennyi adót fizetnének az internethasználatért.”)
Október 29-én hírt adtunk az eseményről reggel 6 órakor, 6:30-kor a Hírpercekben, aztán 7 és 8 órakor. A hírről nem hallhatott a 7:30-as és a 9 órás blokkban. Ugyanakkor az eseményekről például a 11 órás hírekben ez a szöveg szólt: „A tervezett internetadó ellen tüntettek ismét Budapesten. A belvárosi József nádor téren kezdődött demonstráción a felszólalók a törvényjavaslat visszavonását követelték.” Fentieken kívül több híradásban is elhangzott tegnap délután óta a kormányzat reakciója, az ellenzéki pártok véleménye, nem is beszélve a folyamatosan sugárzott – az események okán kiemelt jelentőségű – közlekedési hírekről.
Van ilyen, az ember annyira keresi a faszt a bokorban, hogy nem veszi észre és már bele is ült egybe. A rádiók nem tussoltak el semmit az MTVA szerint, én csak azt nem értem, hogy akkor tegnap délelőtt hogyan sikerült véletlenszerűen beletrafálnom két olyan hírblokkban is az archívumban, ahol nem volt erről szó.
2014.10.29. 10:36:16
Zoli Weber Kettle 2014.10.29. 10:49:09
Leadfoot 2014.10.29. 10:50:20
Pene 2014.10.29. 10:50:53
miközben az info rádión kb. a következő hírcsokrot adták le 9-kor:
- két amerikai cég érintett az áfacsalásokban, és még egy is szóba jöhet, aki ellen argentin hatóságok vizsgálódnak.
- a nemzetbiztonsági ülés anyagait/megállapításait(?) a vasárnapi tüntetésekről nyilvánosságra kéne hozni egy csóka szerint. a fidesz az igazságot akarja kideríteni.
- kilógattak eu-s zászlót a parlamentből tegnap.
- a jobbik alelnöke szerint a baloldal rátelepedett a netadó elleni tüntetésre.
- a foglalkoztatottság a harmadik negyedévben micsoda mértékben nőtt, miközben a munkanélküliség 7,x százalékon van.
és még 5 szánalmas hír mondjuk. egy k*rva szó nem esett olyan kontextusban a tegnapi napról, hogy tízezrek voltak utcán. majd jött legalább negyed órányi blokk a belső turizmusról. gratulálok. agymosás ezerrel. nem véletlenül akarják az internetet is megregulázni.
VDJJ 2014.10.29. 10:55:53
Mintha az Index soha nem manipulált és/vagy hazudott volna...
2014.10.29. 11:00:24
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.10.29. 11:00:57
Igazad van.
Fideszes vagy, tehát igazad van.
2014.10.29. 11:01:49
"Ön szerint manipulatív a műsorunk, ugye nem?"
Válaszaikat a 06-90-FIDESS számra várjuk.
*Az SMS ára adót tartalmaz, amit azonban nem hárított át senki.
panic_button 2014.10.29. 11:04:52
pizzaboy 2014.10.29. 11:13:26
ne olvasd el 2014.10.29. 11:16:54
Rokkantnyugdíjaspornósztár 2014.10.29. 11:25:57
Vagy elképzelem XVI. Lajost két kalácsozás között, hogy kiad egy közleményt, miszerint Párizsban közlekedési dugók alakultak ki egy rendezvény miatt.
zsoltix 2014.10.29. 11:26:41
pappjano 2014.10.29. 11:30:17
SSas 2014.10.29. 11:41:27
De ne azt mond nekik, hogy ne haragudjanak, hanem hogy ne hazudjanak !
Ahogy mindig is szoktak az ilyenfajtak. Kun Bela fajtak.
Tudományos libsizmus 2014.10.29. 11:43:12
RTB 2014.10.29. 11:44:26
RTB 2014.10.29. 11:47:19
hvg.hu/kultura/20141029_Kimaradt_a_tuntetes_a_Kossuth_radio_hirei
miközben a hivatkozott 444.hu-s cikkben is Petőfi rádió van.
ne olvasd el 2014.10.29. 11:49:08
OftF 2014.10.29. 11:54:09
Nem szabad a nyilvánvaló dolgokat felfújni még nagyobbra, mert elveszti a hitelességét.
Ezt persze hiába magyaráznám bármely magyar újságírónak.
VideoDream 2014.10.29. 12:00:55
Az a legviccesebb az egészben, hogy nem csak az M1, de a közmédia rádiós szekciója is beszámolt róla. Persze jó szokásához híven korántsem vezető hírként, hanem kb. a hírműsor ötödik-hatodik percében. A Petőfin a fél hetes hírekben még Váradi Zsolt, az iWIW alapítójának beszédéből is bejátszottak pár mondatot. A mediaklikk.hu médiatárában ezt nem találtam meg, de a Kossuthon hétkor leadott Krónika felvételét igen - abban 4:45-től beszéltek az esti tüntetésről, s ha nem is élőszóban, de Váradi Zsoltot is idézték.
A fentiek alapján nem tudom, miért írtad ezt a cikket. Igaz, hogy sokszor joggal lehet csesztetni a közmédiát a részrehajlás, a hírek elbagatellizálása vagy elhallgatása miatt, de ne szépítsük: ez a mostani cikked nettó hazugságon alapul.
VideoDream 2014.10.29. 12:02:52
2014.10.29. 12:09:22
ügyfélszolgálatos 2014.10.29. 12:09:52
Azért ezt nem nevezném korrekt tájékoztatásnak.
L.A.M 2014.10.29. 12:17:06
"A királyi TV2 (nem M2) hétfő reggel a Mokkában szintén elfelejtett tájékoztatni a vasárnapi összejövetelről. Sem a Tényekben, sem a reggeli beszélgetésben nem volt."
Mondjuk azzal kezdődött.
tv2.hu/musoraink/tenyek/161159_tenyek_reggel_teljes_adas_2014.10.27._hetfo.html
totyalino1 2014.10.29. 12:26:02
Bármely magyaranak igen, de egy indexesnek?
2014.10.29. 12:31:25
tcom 2014.10.29. 12:35:32
Egy Buda Marci és a többi, tipikus fiatal, aki a neten lóg fogékony mindenre. Majd jön az internetadó. Szerintem fogják a fejüket.
Mindenesetre elszomorító, hogy jön egy Green Day szám, majd a híradó, hogy mennyire fasza is a kormányunk, és mennyire mocskosak ezek a bankok, meg multik, és megint lesz rezsicsökkentés. A Kossuthon igyekeznek visszahozni a régi műsorvezetőket, Szalóczy Pál, Mátyus Kati úgy elmondja a híreket, hogy ha elbóbiskolok azt álmodom, hogy 1982 van és Orbán elvtárs Moszkvába látogatott.
Agyrém.
2014.10.29. 12:38:29
Te klág, hallod, fogadj meg egy jó tanácsot, mert én segíteni szeretnék neked. NE szórj hamut a fejedre, te nem ezt érdemled, inkább benzint tolj rá, és gyújtsd fel magad a gecibe.
Nekem is jó lesz, neked is jó lesz, mi kell még?
RTB 2014.10.29. 12:39:32
Nincs több kérdés
pizzaboy 2014.10.29. 12:41:54
L.A.M 2014.10.29. 12:47:46
"Sem a Tényekben, sem a reggeli beszélgetésben nem volt." - írta.
De ez nem túl bonyolult kérdés, amíg nincs netadó, könnyű ellenőrizni. A Mokka oldalán ezt találtam hétfő reggelről.
tv2.hu/musoraink/mokka/161110_atharitjak_az_internetadot_a_felhasznalokra.html
Mekk Meister 2014.10.29. 12:52:52
Bikli néni 2014.10.29. 12:54:00
- utálom a közmédiát,
- bírom az indexet,
- abszolút nem vagyok fideszes,
azonban nem tudok elmenni amellett, hogy épp egy olyan oldal ír a hírek meghamisításáról, aki maga is ezt teszi.
Konkrétan arra gondolok, hogy vasárnap lehoztatok egy olyan cikket, ami már a címében azt kiáltozta, az adóellenőröket fogják fizetni a netadóból. Aminek semmi valóságalapja nincs. Fegyveres, hivatásos rendvédelmi dolgozókról volt szó. Való igaz, hogy a NAV állományában is vannak ilyen alkalmazottak, de a 23 ezres létszámhoz képest elenyésző számban (és állati szarul keresnek). Szóval értem én, hogy az index még külön szítani akarja a feszültséget, megértem a nemes célt is, ami vezérel titeket, de ilyen szemenszedett hazugságokat ne írjatok már baszki!
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2014.10.29. 12:55:53
Bikli néni 2014.10.29. 12:59:38
turista a saját országában 2014.10.29. 13:14:04
R.T. Flakfizer 2014.10.29. 13:29:53
majd az estit nézd meg! :D az éjszakai műszak nem vág, szerkeszt, ír, a reggeli anyag még nem teljes - de az esti híradóra kíváncsi vagyok!
totyalino1 2014.10.29. 13:39:18
xJelena 2014.10.29. 13:39:22
nem keltél elég korán, dávid?
2014.10.29. 13:42:12
A kormány öngólja a netadó, ez egyfajta szolidaritás?
Netuddki. 2014.10.29. 13:47:50
BRÉKING!
Azt is megtudhattuk belőle, hogy állítólag a nemzet gázszerelője kitalicskázott vagy 40 milliárdot az országból. 2 év internetadóját baszki!
Netuddki. 2014.10.29. 13:51:26
Kis összehasonlítás kéne hányszor volt mondjuk a simon ügy választások előtt, és most a tüntetés a "hírekben". Biztos nagyon "kiegyensúlyozott" lenne...
dr Smittpálelnökúr 2014.10.29. 13:58:12
Igazi fideszes vagy.
high up! 2014.10.29. 13:58:39
Éberséget és semmi bizalmat!
FOLYTASSUK!
RTB 2014.10.29. 14:02:10
totyalino1 2014.10.29. 14:09:51
Te meg igazi kommancs. Nem meghamisítani kell a főcímet (bár a cikkeiknél ez már bevett szokás, simán átírják, mintha eredetileg is az lett volna fent) hanem levenni. Jellemző mellesleg, hogy te egyből a meghamisításra gondoltál.
hideg123 2014.10.29. 14:23:11
A tegnap esti tüntetés céljáról, a résztvevők számáról, az eset lefolyásáról SEMMI nem hangzott el, mint ahogy az általam tegnap hallott Kossuth-hírekben sem - ezek a hírek _kizárólag_ a tüntetésekkel kapcsolatos negatívumokkal foglalkoztak.
Netuddki. 2014.10.29. 14:34:19
Hát bammegg, a kép alapján a németsziszire se bíznám a pénztárcámat! De nini! Mi az a színes valami ott a sziszi bal csuklóján?
Szabványok 2014.10.29. 14:38:00
Ez azért szomorú, mert a '80-s években fokozatosan lett egyre tárgyilagosabb a közrádió és végül az is nagyban hozzájárult a rendszerváltáshoz, hogy már a közrádióban is egymást érték az igazságot leleplező (tehát rendszerellenes) műsorok. "Ma olyat hallottam a Kossuthon, ha azt a SZER mondta volna nem hittem volna el!"
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tegnap este 18h után beszélgettek a tüntetésről, a netadóról, de nem hírként, nem aktuális hírnként az aznapi tüntetésről, hanem a vasárnapi tüntetés hátteréről, a szervezők felelősségéről és egy kicsit arról, hogy kinek jó és kinek nem jó a netadó.
Netuddki. 2014.10.29. 14:41:19
Az önkori választások előtt azt hittem az obersovszkit lefokozták amikor megint az ütközőt "vezette"...
Istvan Horvath 2014.10.29. 14:45:53
Ez nem igaz. Hallgassad vissza a hangtárból!
napalm99 2014.10.29. 15:11:58
totyalino1 2014.10.29. 15:12:25
"Ezt valaki nagyon benézte
C:C A közrádiók eltussolták a tüntetést"
Tudományos libsizmus 2014.10.29. 15:41:20
A nemzet aranyrúdjaival biztos nem fognak menekülni, mert azt a pénzügyi zseni istenkirálycsászár Surányi eladta mind egy szálig. Forradalom különben akkor lesz, ha teljesül az álmotok és bepuccsol titeket a hatalomba a CIA:)
kublerek · www.vasalobolt.hu 2014.10.29. 15:51:07
A hat kitiltott:
Vida Ildikó (Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke)
Habony Árpád (Orbán Viktor személyes stratégiai főtanácsadója)
Heim Péter (Magyarország 30. legbefolyásosabb embere, az állami tulajdonban lévő Századvég Gazdaságkutató Zrt. elnöke)
Giró-Szász András (2014. júniusáig kormányszóvivő, többségi tulajdonosa a kormányzatnak is dolgozó Strategopolis Kft.-nek)
Seszták Miklós (országgyűlési képviselő, 2014-től a harmadik Orbán-kormány nemzeti fejlesztési minisztere)
Lázár János (a Fidesz alelnöke; korábban államtitkár és a Firdesz Országgyűlési frakcióvezetője)
A cikk nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy az amerikai nagykövetség zéró toleranciát hirdet Magyarországon a korrupcióval szemben.
Valóban beigazolódott az a feltevés, miszerint a kormány csak terelni próbált az internet adóval?
totyalino1 2014.10.29. 15:59:49
és nem köt maga után semmilyen közigazgatási és bírósági eljárást, kizárólag politikai döntés.
Innentől kezdve aggályos. Tessék szépen intézkedni ha van valami alapja. Ha csak politikai akkor ugyanolyan öngól, mint fityeszék internetadóterve.
Tudományos libsizmus 2014.10.29. 16:41:01
Giro-Szász vajon mi rosszat tett, hogy ki lett tiltva?
Bjossy 2014.10.29. 17:18:06
"A sajtószabadság nem azt jelenti, hogy azt írunk, amit akarunk, hanem hogy nem kell írnunk arról, amiről nem akarunk."
mnandy 2014.10.29. 17:29:20
GluGluGlu 2014.10.29. 17:56:27
Bánik Eduárd 2014.10.29. 19:11:13
2014.10.29. 21:16:07
Szerintem mind a hatan szép lassan kiutaznak, és posztolnak egy fotót magukról a facen.
Ennyit, a jól értesült firkászokról.
István Tamasi 2014.10.29. 22:28:39
Nem véletlen, hogy sehol a világon nincs netadó. Csak egy bomlott elme képes kitalálni ilyesmit.
2014.10.30. 09:24:56
De ennek a blog reputációját nagyban növelné, ha a tévedését elismerné:
skoffelza.postr.hu/eloszor-utnek-aztan-kerdeznek?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-p&utm_campaign=sec
skoffelza.postr.hu/ahogy-az-index-bocsanatot-ker
RTB 2014.10.30. 13:07:46
Tegnap kellett volna hátralépni kettőt.
RTB 2014.10.30. 13:14:26
***
Mint láthatja, a "közrádiók eltussolták a tüntetést" cím (ismét) pontatlan és félrevezető. Tisztelettel kérjük, hogy az Önökre nézve is kínos, hasonló csúsztatások elkerülése végett, a közmédiát érintő cikk(ek) megjelentetése előtt szíveskedjenek feltenni kérdéseiket, és ne a cikk megírását követően. A mai commentblog.hu felületen 10.30-kor jelent meg az Ön által írt cikk (comment.blog.hu/2014/10/29/a_kozradiok_eltussoltak_a_tegnapi_tuntetest), a kérdéseit tartalmazó e-mailt pedig 11.03-kor kaptuk meg. Ez a szakmailag nem indokolható felcserélés az Önök esetében sajnálatosan nem először fordul elő. Mi, ahogy eddig is, válaszolni fogunk kérdéseikre.
Tisztelettel,
MTVA Sajtóosztály
2014.10.30. 14:07:59
Lehet hibázni, de ne derogáljon már elnézést kérni!
Az is igaz, hogy a blog esetében nem először fordul elő ilyen hiba, így lesz azonban, lassan hiteltelen.