Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

George RR Martin előzménysorozatokkal tolna ki a Trónok harca-rajongókkal

2014. március 19. 13:00 sixx 22 komment

640.jpg

A Trónok harca rajongóit elég sok minden foglalkoztatja mostanában, de az egyik legnagyobb aggályuk, hogy a sorozat alapanyagául szolgáló regények írója, George R.R. Martin eléggé benne van már a korban, és nem is ír túl gyorsan, így valós veszély az, hogy a tévés történet utol fogja érni a regényekét. Úgy pedig nemigen lehet sorozatozni, ha a történet csak egy makacs íróember fejében létezik.

Namármost.

A kreatív melót sürgetni nem nagyon lehet, ha jön az emberből, akkor jön, ha nem, akkor meg nem, szóval Martin attól nem fog gyorsabban haladni a Tűz és Jég-ciklus hatodik kötetének írásával hogy állandóan baszogatják. A széria ötödik, legutóbbi darabját hat évig írta és 2011-ben jelentette meg, a következőre 2016 előtt nemigen lehet számítani. A gáz az, hogy most 2014-et írunk, és a sorozat befejezte a harmadik könyvet. A negyedik és ötödik eleve egy történet, mármint időben, így ezeket nagyon szétszaggatni nem lehet - max. 3 évadra, azaz 2017-re ezekkel is végezne a tévé.

Screen Shot 2014-03-19 at 10.59.47.pngIgen ám, de a készítők többször elmondták, hogy legfeljebb nyolc évadban gondolkodnak, és mivel a 3. regényt máris kettészedték (igaz, a negyedikből is lesznek részletek a hamarosan kezdődő évadban), így 4 évaduk marad 4, egyenként 1500 oldalnál is hosszabb kötet megfilmesítésére. A valószínűbb forgatókönyv az, hogy a hatodik évadra, ami 2016-ban kerül a tévébe, a sorozat elfogyasztja a rendelkezésre álló alapanyagot, és mire a zárókötet boltokba kerül (2020? 2021), a Trónok harca sorozatverziója véget ér (jelen állapot szerint 2018-ban).

Martin viszont mintha ingorálná a sorozat íróinak szavait, és a Vanity Fair-ben azt nyilatkozta, hogy a következő kötetet eleve ketté kell bontani, és a Dance of Dragons című ötödiket is, azaz már akkor nyolc évadnál tartanánk, amikor a befejezésnek még híre-hamva sem lenne: a két zárókötetről a kiadó és Martin is nyilatkozta korábban, hogy 1800 oldal körüli hosszúságúak. Megoldás lehet, ha egy legalább évet kihagy az HBO, és igazság szerint ez tűnik a legvalószínűbbnek, bár a rajongók ettől a döntéstől meg fognak vadulni. Martin, aki meglehetősen jó üzletembernek tűnik, egy másik javaslatot is meglebegtett:

A Spartacus készítői is leforgattak egy előzményévadot, miért ne lehetne ezt megtenni a Trónok harcával? Ott vannak a Dunk and Egg novellák, amik Westerosban játszódnak, csak éppen 100 évvel a mostani események előtt, vagy a nemrég kiadott The Princess and the Queen, ami 200 évvel előttük. Ezekből össze lehetne hozni egy-két előzményévadot.

Írni kellene, George bátyám, nem marhaságokkal tömni az HBO fejét.

A képek a hivatalos évadpremieren készültek pár napja.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.19. 13:27:36

nem attól félnek a rajongók, hogy a sori beéri a könyveket, hanem, hogy Martin el talál távozni az élők sorából mielőtt befejezné.

Meg6ó 2014.03.19. 13:42:23

Vajon neki is meg van valahol letétben az utolsó kötet utolsó fejezete, ahogy J.K.Rowlingnak meg volt már az első kötet megjelenésekor?

ScooHu 2014.03.19. 13:49:56

Épp múlthéten olvastam ki a Dunk and Egg novellákat. Biztos vagyok benne, hogy azokból is lesz sorozat előbb utóbb. Amolyan Trónok harca light az egész (alapból csak egy szál van), így pénzt se kell rá annyit költeni, viszont a rajongóknak tuti tetszene.

Sydius 2014.03.19. 13:52:22

@doggfather: Volt már ilyenre példa, elég csak Frank Herbert Dűne sorozatára, vagy Robert Jordan Idő Kereke ciklusára gondolni.

Mindkettőt mások (Herbert esetén a fia és egy másik író, Jordan esetén egy barátja) fejezték be, igaz, több-kevesebb sikerrel (személyes tapasztalatom csak a Dűne sorozattal val, Wheel of Time-ból még nem tartok ott, de amit Brian Herbert és társa művelt az előzménysorozatokkal... Maradjunk annyiban, hogy az hagy némi kivetnivalót maga után.

Azt pedig kizártnak tartom, hogy Martin nem írt volna annyi (és olyan minőségű) jegyzetet, amiből ne lehessen megírni a befejezést. Persze, az utolsó két könyvet elnézve elképzelhető, hogy már Ő sem tudja, hogyan is tudná befejezni a sorozatot.

Monsieur Padoncour 2014.03.19. 14:15:50

Elképzelhetőnek tartom, hogy pont a tökölés szült újabb tökölést, hiszen annyi theorycraft van már a neten, hogy már csak matematikai alapon is de lehet, hogy pont betalálták az öreg eredeti koncepcióját. Akkor pedig kezdheti újra gyúrni. Meg lehet nézni a korábbi könyvek köszönetnyilvánításaiban, hogy többfős team segít neki szerkeszteni, meg kézben tartani a sok történetszálat. Az igazán hardcore fanok kb az utolsó szögig képesek levezetni a dolgokat. Még én is kigondoltam egyfélét. Majd lehet jól leírom és ha nyerek kiperelem tőle a lenin (hamburgi matróz) sapkáját is.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.19. 14:26:35

@Monsieur Padouncour: " lehet, hogy pont betalálták az öreg eredeti koncepcióját. Akkor pedig kezdheti újra gyúrni"

Miért kellene? Én pl. olvastam minden könyvet, és nem olvasok semmilyen fan teóriát a neten, mert nem érdekelnek, ezért nyugodtan megírhatja azt is, amit valaki kitalált, mert úgysem tudok róla, és az olvasók/nézők többsége is így van ezzel.

Vagy esetleg jogi szempontból lenne problémás, hogy a fan teória szerzője megvádolná, hogy tőle lopta a sztorit? Nem hiszem, hogy ez megállna a bíróságon, mert nem kötelessége minden fan teóriát követni a neten.

malocz 2014.03.19. 14:50:49

@spontan: Vagy esetleg jogi szempontból lenne problémás, hogy a fan teória szerzője megvádolná, hogy tőle lopta a sztorit?

Én ezt a Lost sorozatnál gyanítottam ezt. Zseniális ötletekkel volt tele a net a végére, erre fel meg mit kaptunk. :(

TheUlysses 2014.03.19. 15:11:00

@Sydius: a Dűnénél nekem az előzménysorozat még tetszett (a Butleri Dzsihádos annyira nem), de a befejezés az tényleg kritikán aluli volt. Boldogan éltek, míg meg nem haltak? Ez nagyon nem jó...

Valandil 2014.03.19. 15:22:39

@Sydius: Sanderson teljesen korrekt módon fejezte be Jordan munkáját, sem a történet, sem a stílus nem csuklik meg.

juhaszvik 2014.03.19. 15:40:52

A lázadást nem lehetne feldolgozni egy-két évadban? vagy vannak olyan homályos foltok, amikkel Martin még akar kezdeni valamit?
Elég izgalmas korszak, onnantól kezdve, hogy az őrült király miket csinál, Ned tesói, sok csata, királyölő stb., szerintem lenne benne minden, és elég régen volt ahhoz, hogy le lehessen forgatni vadiúj szereplőkkel.

szalesz123 2014.03.19. 16:00:30

én is inkább az Őrült Király ténykedéseit és a Robert és Ned lázadását, plusz a pyke-i felkelést nézném meg egy-két évadban
és azzal kapcsolatban hogy a vége mi lesz? hmm, nem hiszem hogy R.R. foglalkozni bárkinek is a kitalációjával, és nem hiszem hogy az utolsó két könyv is sokáig készülne, hiszen ha már a történet váza megvan, meg már nagyjából kitalált valamit, akkor csak gyorsabban befejezi mint 10 év (ugye?.... Ugye?... UGYE? :D)

fran7 2014.03.19. 19:06:51

George R. R Martin nem tudja mi lenne a világának a történetének a vége. Ez számomra egyértelmű. S könnyen lehet, hogy tényleg azon törik a fejüket, hogy egy fan se írja le a végső változatot előbb. Hisz rengeteg pénzéhes ügyvéd van. Csak a végén ne a Gyűrűk Ura, Battlestar Galactica végét találja ki, pepitában.

Neoprimitív 2014.03.19. 20:04:47

"Persze, az utolsó két könyvet elnézve elképzelhető, hogy már Ő sem tudja, hogyan is tudná befejezni a sorozatot."

Bingo. A Sárkányok Tánca után komolyan gondolkodóba estem, hogy ez meg mégis mi a fene volt és főleg mi a fene lesz? Millió széjjel tartó szál, teljesen elvesző, spinoff jellegű karakterek (Arya pl.) és végül, de első sorban olyan abszurd deus ex machina húzások, ami az első kötetek értékeinek totális tökön rúgása volt a számomra.

Ha ebből kétszer 1800 oldal alatt élvezhető, az első két kötet színvonalát hozó befejezést csinál, akkor az utolsó két kötetből legalább 1500 oldal a globális környezetszennyezéshez tartozik fölösleges papírfelhasználás miatt.

Neoprimitív 2014.03.19. 20:06:04

Pontosítás: az eddig megjelent utolsó két kötetre értettem.

Monsieur Padoncour 2014.03.19. 20:21:49

@spontan: Vagy esetleg jogi szempontból lenne problémás, hogy a fan teória szerzője megvádolná, hogy tőle lopta a sztorit? Nem hiszem, hogy ez megállna a bíróságon, mert nem kötelessége minden fan teóriát követni a neten.

Így igaz, de ha megjelenik bármilyen félhivatalos publikációként bizonyos formai elemeket megtartva, akár a dragondick.com-on akkor megállna egy ilyen per, maximum a megítélt dolgok változnának a jó vagy rosszhiszemű plagizálás miatt. Gondolom éppen annyira kevéssé szeretnék mondjuk feltüntetni Nedfan993-at feltüntetni társszerzőként, mint akár 5 dollárt is adni neki.

Monsieur Padoncour 2014.03.19. 20:23:09

@Monsieur Padouncour: Én is pl már most szeretnék eltüntetni egy feltüntetnit.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2014.03.19. 23:05:20

martin 66 éves, nem igazán partyarc. a pénzét és az amerikai egészségügyet tekintve még 15 év aktivitás legalább benne van, mit kell itt ezen ennyit parázni?

Neoprimitív 2014.03.20. 06:29:19

@stonedraider: Hm, lássuk: pl. nem biztos, hogy a nézőket 10-12 év múlva is érdekli majd a téma, ld. vámpíros filmek felemelkedése és bukása. A színészek kiöregszenek, más munkát vállalnak, az elkészült utolsó évadokat halálba fikázza a régi közönség az új szereposztás miatt, mert "bezzeg a régi", stb.

Martin magának meg a könyvkiadójának az ír, amit akar és olyan ütemben, ahogy akar. (Bár ismerve a kiadókat, ez sem teljesen így van, de tételezzük fel, hogy rá már ez is igaz.) Az HBO viszont nem egy "majd egyszer talán be is tudjuk fejezni" sorozatba ölt súlyos tízmillió dollárokat, akkor a Sagrada Familia építéséről csináltak volna filmet.

Hozzá teszem: Martin könyveit a sorozat előtt is ismerték a fantasy rajongók - de nagyjából ők. Az HBO az ő zsebét is elég súlyos összegekkel tömte meg, közvetlenül és közvetve a megnövekedett keresleten keresztül is. Tudta, hogy egy sorozatnak van egy ütemterve. Innen kezdve szerintem tőle is elvárható, hogy ha felszállt a hajóra, akkor ne akarja elsüllyeszteni.

A Spartacus-ra való hivatkozása pedig nagyon rossz ízű a számomra: a saját vagy valamelyik főszereplő színész halálát szeretné látni? A Spartacus készítői nem a stáb egyik tagjának a kényelmeskedése miatt forgattak előzmény részeket, hanem Andy Whitfield halálos betegsége miatt, jobb lenne, ha a saját bekaphatjátok hozzáállását nem hasonlítaná ehhez.

Vacsi 2014.03.20. 10:25:47

Nyilatkozták már pár helyen, hogy az HBO-sok már ismerik a fő történetszálak végét, Martin meg inkább a mellékszálakkal foglalkozik mostanában, szóval legrosszabb esetben előbb látjuk tv-ben a történet végét, mint olvasnánk.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.20. 10:29:30

@Vacsi: de nem is a fő történetszálak vége, hanem az oda vezető egymást palánkon átvágó, legyőző út a fontos/lényeges ebben a műben, nem?

Vacsi 2014.03.20. 10:34:24

@doggfather: de, de azokat a sorozat eddig is eléggé megvágva adta csak vissza, szóval ilyen téren szerintem tudnák tartani a színvonalat, max lenne pár szál/szereplő, ami könyvben teljesen más lesz, mint eddig pl. Robb feleségének személye.
süti beállítások módosítása